beter zoeken nogquote:Op vrijdag 22 november 2013 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zal natuurlijk wel VERTREKtijd in Oldenzaal bedoeld worden.
In welke regio is Syntus nu actief?quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom op ik durf dom te zijn. WAT IS HET
twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:13:55Trafic #SNCF perturbé dans la région Rhône-Alpes suite aux intempéries et à de nombreux arbres sur la voie. http://t.co/OnMdOlLzIo reageer retweet
twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:15:26Ici entre Paray-le-Monial et Lozanne.#SNCF http://t.co/SG2d69b1j2 reageer retweet
Mooi toch. In een gebied waar 3 treinen per dag komen. Heb je dus 5 uur de tijd om de spoorbaan vrij te maken. Zonder dat er 1 trein hoeft uit te vallen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, welkom in Frankrijk![ afbeelding ]twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:13:55Trafic #SNCF perturbé dans la région Rhône-Alpes suite aux intempéries et à de nombreux arbres sur la voie. http://t.co/OnMdOlLzIo reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:15:26Ici entre Paray-le-Monial et Lozanne.#SNCF http://t.co/SG2d69b1j2 reageer retweet
![]()
Sowieso zijn dit erg vreemde tijden, staan 11 minuten te vroeg.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Even een plaatje schaamteloos gejat van Somda. Zoek de vaut:
[ afbeelding ]
Allez! Allez!quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, welkom in Frankrijk![ afbeelding ]twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:13:55Trafic #SNCF perturbé dans la région Rhône-Alpes suite aux intempéries et à de nombreux arbres sur la voie. http://t.co/OnMdOlLzIo reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:15:26Ici entre Paray-le-Monial et Lozanne.#SNCF http://t.co/SG2d69b1j2 reageer retweet
![]()
Zo dan! Je gaat mij niet vertellen dat wij dit scenario binnen niet al te lange tijd ook hier kunnen verwachten?quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, welkom in Frankrijk!twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:13:55Trafic #SNCF perturbé dans la région Rhône-Alpes suite aux intempéries et à de nombreux arbres sur la voie. http://t.co/OnMdOlLzIo reageer retweet
twitter:Conducteur_RER twitterde op donderdag 21-11-2013 om 22:15:26Ici entre Paray-le-Monial et Lozanne.#SNCF http://t.co/SG2d69b1j2 reageer retweet
![]()
Ja, onder ERTMS kan het. Zie Mono's hesje verhaal.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zou het kunnen en mogen, om zonder zicht te rijden?
De rails liggen er nog wel, dus daar is geen zicht voor nodig. Bomen op de baan en ingesneeuwde seinen zijn wel een reden om rustiger te rijden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zou het kunnen en mogen, om zonder zicht te rijden?
Welk level van ERTMS heeft gevallen-bomen-detectie?quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, onder ERTMS kan het. Zie Mono's hesje verhaal.
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...quote:Ook stijgen de tarieven harder doordat het dubbelopstaptarief is opgelost. De rekening daarvoor wordt gelegd bij de reiziger, zo bepaalde staatssecretaris Mansveld eerder.
Ik snap werkelijk waar niet dat het argument "ja, onze prijsstijging gaat pas in in 2015, maar we beginnen maar een jaartje vroeger zodat de reiziger er aan kan wennen" überhaupt de wijde wereld in is gestuurd, laat staan dat deze serieus wordt genomen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
En de NS zet de tariefsverhoging van gemiddeld 3,38% gewoon door, net als het verhogen van de prijs voor de papieren kaartjes, omdat het ov-flopgeval er niet mee om kan/mag gaan. Kortom de reiziger wordt weer eens genaaid ...
http://www.treinreiziger.(...)014_gaat_door-145804
Daarvan is al jaren duidelijk dat Mansveld het wel best vindt. Volslagen onterecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...
niet alleen dat, maar de vervoerders willen er met elkaar niet uit komen, waardoor deze puinhoop ontstaan is. Even spontaan een reisje maken is er niet meer bij dus. Je moet het lang van te voren gaan plannen met dagkaarten en dergelijkequote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:35 schreef b2py het volgende:
Geen. Maar in landen om ons heen waar volautomatisch met de metro gereden wordt zullen ze die problemen ook wel hebben. Werktripje naar de RATP zou ik aanbevelen.
Bij mijn weten rijdt lijn 1 ten zuidoosten van Parijs ook nog bovengronds. Daar kunnen zeker bomen omvallen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om.
Na de HorrorStorm schraapte de metro van RR lijn E waar ik in zat anders mooi wel een omgevallen boomquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om.
Weer een reden om mijn auto in ere te houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/tarieven/tarieven-2014.htmlquote:
quote:De tarieven van de abonnementen, te weten Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Vrij, Dal Vrij, Kids Vrij en het Voordeelurenabonnement, worden niet gewijzigd. De Trajectabonnementen en Altijd Vrij zullen met gemiddeld 3% toenemen.
Dataquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:46 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken.
En dan na lang rekenen aan je reisgedrag tot de conclusie komen dat 100% van je traject ten goede komt aan de NS. Hoe konden we ooit zonder een dergelijk diepgaande verdeelsleutelquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:46 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken.
Merk op dat ik "de meeste" en "vermoed ik" gebruik.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij mijn weten rijdt lijn 1 ten zuidoosten van Parijs ook nog bovengronds. Daar kunnen zeker bomen omvallen.
Maaaar, waarom doen ze het!quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vond bij toeval het enige topic terug dat ik ooit in PTA heb geopend. De naïeve onwetendheid, het is bijna aandoenlijk.![]()
PTA / Toeterhappy Arrivamachinisten
Zolang er nog van dat TNS NIPO volk door de trein loopt hoef je niet bang te zijn dat de NS ook het reisgedrag bijhoudt via de conducteurs volgens mijquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:46 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken.
Ik doe nooit mee met die tellers.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zolang er nog van dat TNS NIPO volk door de trein loopt hoef je niet bang te zijn dat de NS ook het reisgedrag bijhoudt via de conducteurs volgens mij
Eh...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maaaar, waarom doen ze het!
Men moet sowieso eens in de 24 de tyfoon beproeven. Dit mag niet na 22.00 uur en sowieso niet binnen de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eh...
Ik denk vanwege de WILO's die daar liggen. Eigenlijk weet ik het nog steeds niet.![]()
Mono?
Inderdaad. Op de lijn Sauwerd - Roodeschool heb je nog wel veel overpadjes met alleen schrikhekken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Buitenpost en Veenwouden hebben een bewaakte overweg op het station. Zelfs met hekjes onder de spoorbomen
Waarschuwingsinstallatie Landelijke Overwegen (WILO)quote:
Was toch 18 januari?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:47 schreef bork het volgende:
[..]
NieuwjaarsRondje bedoel ik natuurlijk.
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station?quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dit is een WILO.
[ afbeelding ]
lijkt idd op de Headyk tussen Dronrijp en Deinumquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station?
Mijn god, dat je het herkent...quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station?
Dan krijg je mij niet aan de lijn. Tenzij je dinsdag tussen 7 en 8 's ochtends de trdl nodig hebt...quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:59 schreef Monopoly het volgende:
Jullie hebben gelijk met die overwrg op Buitenpost n Veenwouden ja.
Nog geen wegbekendheid daar. Volgende week wegleren in ieder geval
Mijn vader woont daar nog geen 10 minuten rijden met de auto vandaan. Ook heb ik mijn zus eens moeten afzetten bij die boerderij aan de overkant, zodat wij zelf de auto hadden. Kon mijn zus meerijden. Dus ben daar lokaal goed bekendquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn god, dat je het herkent...
Maar je krijgt er wel wat voor terug.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je ziet dat er 10 man servicepersoneel in één zo'n trein zit, weet je ook gelijk waarom het zo duur is.
Voor een ritje amsterdam-rotterdam heb ik daar niet zo'n behoefte aan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je krijgt er wel wat voor terug.
Begrijpelijk, maar dat is ook niet de markt waar Thalys zich op richt. Met zulke hoge prijzen houden ze 98% van de reizigers op dat traject wel buiten de deur.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Voor een ritje amsterdam-rotterdam heb ik daar niet zo'n behoefte aan.
Klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dat is ook niet de markt waar Thalys zich op richt. Met zulke hoge prijzen houden ze 98% van de reizigers op dat traject wel buiten de deur.
is alleen maar om de politiek om de tuin te leidenquote:Op vrijdag 22 november 2013 17:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Wat het overigens des te frappanter maakt dat NS de Thalys ziet als een geschikt alternatief voor het ontbreken van binnenlandse hogesnelheidsverbindingen
De Thalys wordt (samen met ¤*) gepresenteerd als alternatief voor Fyra Brussel. Voor binnenlands verkeer komen er 4 treinen per uur tussen Amsterdam en Rotterdam (waarvan 2 door naar Breda) en 5 per uur Rotterdam en Breda (waarvan 2 door naar Den Haag en Eindhoven, en 1 door naar Brussel).quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Wat het overigens des te frappanter maakt dat NS de Thalys ziet als een geschikt alternatief voor het ontbreken van binnenlandse hogesnelheidsverbindingen
Neuh, volgens mij ga ik wegleren na een korte dienst. Dus zal wel nietquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan krijg je mij niet aan de lijn. Tenzij je dinsdag tussen 7 en 8 's ochtends de trdl nodig hebt...
Machinistenquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:31 schreef b2py het volgende:
Wat een dwaas zat er op de bok net.![]()
Anders zet je het tweede stel even vol in de wissels waardoor de mensen niet kunnen uitstappen. +11 bedankt hè.
Oh, ja da's niet slim van hemquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:35 schreef b2py het volgende:
Het past prima, de koffie zal wel te ver lopen zijn als hij hem puntje perron zet.
Ik heb alles van die route gehad, Frankfurt-Basel is niet echt bijzonder imho. Weimar-Eisenach heeft wel wat, maar niet heel bijzonder vond ik.quote:
quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Van een anonieme bron binnen de Nederlandse Spoorwegen ving ik op dat men een test uit wil voeren met camera's aan de voorkant van de trein.
Soort van dashcam idee. Juist bij zelfdodingen moet dat de verstoring sneller gaan verwerken.
Zodra een misdrijf is uitgesloten is het een kwestie van schoonspuiten en machinistenwissel.
Ook wil men kijken of hier iets mee gedaan kan worden met betrekking tot wegleren, wat uiteraard net zo interessant is.
Er zijn mensen die daar tegen kunnen. Net als mensen die in een slagerij werken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:35 schreef b2py het volgende:
[..]Lekker naar uit elkaar gespleten lichamen kijken jeej. Wel een opleiding volgen hè!
Nou ja, dat is een downside natuurlijk, maar je kan een misdrijf zo uitsluiten en dan behoeft men ook geen onderzoek te doen verder.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:35 schreef b2py het volgende:
[..]Lekker naar uit elkaar gespleten lichamen kijken jeej. Wel een opleiding volgen hè!
Proef loopt al een tijdje op standplaats Hengelo.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Van een anonieme bron binnen de Nederlandse Spoorwegen ving ik op dat men een test uit wil voeren met camera's aan de voorkant van de trein.
Soort van dashcam idee. Juist bij zelfdodingen moet dat de verstoring sneller gaan verwerken.
Zodra een misdrijf is uitgesloten is het een kwestie van schoonspuiten en machinistenwissel.
Ook wil men kijken of hier iets mee gedaan kan worden met betrekking tot wegleren, wat uiteraard net zo interessant is.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:48 schreef greavy het volgende:
Opzich logisch, want de Thalys is vaak aardig gevuld met duurbetaalde plekken. Even met de Thalys van Rotterdam naar Amsterdam kost in de trein zelfs ¤29 (...).
Je moet het dan wel gelijk contant kunnen voldoen (weet niet of er en zo ja, wat voor betaalkaarten geaccepteerd worden)quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:19 schreef arkkey het volgende:
Das andrs een stuk goedkoper dat wat onze vrienden van de NS rekenen voor een kaartje kaufen in de trein
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar dagtreinen. Ik heb genoeg opties. Ik moet voor 21:00 in Basel inchecken in het hostel (10 minuten lopen vanaf Basel SBB). Voor tips sta ik altijd open. Ik had nu een willekeurige optie gepakt. Fernverkehr is ook voorkeur, gezien de Interrail-pas.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:17 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb alles van die route gehad, Frankfurt-Basel is niet echt bijzonder imho. Weimar-Eisenach heeft wel wat, maar niet heel bijzonder vond ik.
Je ook niet echt andere opties, toch? De nachttrein da's nog een optie aan Basel is echt niks aan btw.
Prorail doet niks zelf, onderzoek wordt uitgevoerd door een ingenieursbureau.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:51 schreef boriq het volgende:
Ik las vanmiddag dit artikel bij prorail: link
Voert Prorail voor Zwolle - Wierden zelf het onderzoek samen uit met de provincie of hebben ze hier een onderzoeksbureau voor ingehuurd? Hoelang zouden ze nodig hebben voor de elektrificatie, een lange tijd zoals Nijverdal of een zomervakantie?
Dan weet ik namelijk of ik opzoek mag naar een appartement in zwolle.
Misschien is er een route mogelijk waarmee je een railjet kunt pakken?quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar dagtreinen. Ik heb genoeg opties. Ik moet voor 21:00 in Basel inchecken in het hostel (10 minuten lopen vanaf Basel SBB). Voor tips sta ik altijd open. Ik had nu een willekeurige optie gepakt. Fernverkehr is ook voorkeur, gezien de Interrail-pas.
Terugreis uit Basel is met de Eurocity naar Brussel, en dan de Benelux naar Dordrecht.
niet lullig bedoeld hoor maar dat loopt al een jaar ofzoquote:Op vrijdag 22 november 2013 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Van een anonieme bron binnen de Nederlandse Spoorwegen ving ik op dat men een test uit wil voeren met camera's aan de voorkant van de trein.
Soort van dashcam idee.
Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld hoor maar dat loopt al een jaar ofzo
ik sprak een machinist uit enschede die zon tas bij zich had. kan gewoon in de tas blijven zitten en er zit een ipad bij om de beelden ter plekke terug te kijken. grootste euvel was nog wel beperkte batterijduur en opnamecapaciteitquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat wist ik nietZo zal hij het dan ook wel gezegd hebben wat ik dus anders heb opgevat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |