Was toch 18 januari?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:47 schreef bork het volgende:
[..]
NieuwjaarsRondje bedoel ik natuurlijk.
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station?quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dit is een WILO.
[ afbeelding ]
lijkt idd op de Headyk tussen Dronrijp en Deinumquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station?
Mijn god, dat je het herkent...quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station?
Dan krijg je mij niet aan de lijn. Tenzij je dinsdag tussen 7 en 8 's ochtends de trdl nodig hebt...quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:59 schreef Monopoly het volgende:
Jullie hebben gelijk met die overwrg op Buitenpost n Veenwouden ja.
Nog geen wegbekendheid daar. Volgende week wegleren in ieder geval
Mijn vader woont daar nog geen 10 minuten rijden met de auto vandaan. Ook heb ik mijn zus eens moeten afzetten bij die boerderij aan de overkant, zodat wij zelf de auto hadden. Kon mijn zus meerijden. Dus ben daar lokaal goed bekendquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn god, dat je het herkent...
Maar je krijgt er wel wat voor terug.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je ziet dat er 10 man servicepersoneel in één zo'n trein zit, weet je ook gelijk waarom het zo duur is.
Voor een ritje amsterdam-rotterdam heb ik daar niet zo'n behoefte aan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je krijgt er wel wat voor terug.
Begrijpelijk, maar dat is ook niet de markt waar Thalys zich op richt. Met zulke hoge prijzen houden ze 98% van de reizigers op dat traject wel buiten de deur.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Voor een ritje amsterdam-rotterdam heb ik daar niet zo'n behoefte aan.
Klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dat is ook niet de markt waar Thalys zich op richt. Met zulke hoge prijzen houden ze 98% van de reizigers op dat traject wel buiten de deur.
is alleen maar om de politiek om de tuin te leidenquote:Op vrijdag 22 november 2013 17:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Wat het overigens des te frappanter maakt dat NS de Thalys ziet als een geschikt alternatief voor het ontbreken van binnenlandse hogesnelheidsverbindingen
De Thalys wordt (samen met ¤*) gepresenteerd als alternatief voor Fyra Brussel. Voor binnenlands verkeer komen er 4 treinen per uur tussen Amsterdam en Rotterdam (waarvan 2 door naar Breda) en 5 per uur Rotterdam en Breda (waarvan 2 door naar Den Haag en Eindhoven, en 1 door naar Brussel).quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Wat het overigens des te frappanter maakt dat NS de Thalys ziet als een geschikt alternatief voor het ontbreken van binnenlandse hogesnelheidsverbindingen
Neuh, volgens mij ga ik wegleren na een korte dienst. Dus zal wel nietquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan krijg je mij niet aan de lijn. Tenzij je dinsdag tussen 7 en 8 's ochtends de trdl nodig hebt...
Machinistenquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:31 schreef b2py het volgende:
Wat een dwaas zat er op de bok net.![]()
Anders zet je het tweede stel even vol in de wissels waardoor de mensen niet kunnen uitstappen. +11 bedankt hè.
Oh, ja da's niet slim van hemquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:35 schreef b2py het volgende:
Het past prima, de koffie zal wel te ver lopen zijn als hij hem puntje perron zet.
Ik heb alles van die route gehad, Frankfurt-Basel is niet echt bijzonder imho. Weimar-Eisenach heeft wel wat, maar niet heel bijzonder vond ik.quote:
quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Van een anonieme bron binnen de Nederlandse Spoorwegen ving ik op dat men een test uit wil voeren met camera's aan de voorkant van de trein.
Soort van dashcam idee. Juist bij zelfdodingen moet dat de verstoring sneller gaan verwerken.
Zodra een misdrijf is uitgesloten is het een kwestie van schoonspuiten en machinistenwissel.
Ook wil men kijken of hier iets mee gedaan kan worden met betrekking tot wegleren, wat uiteraard net zo interessant is.
Er zijn mensen die daar tegen kunnen. Net als mensen die in een slagerij werken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:35 schreef b2py het volgende:
[..]Lekker naar uit elkaar gespleten lichamen kijken jeej. Wel een opleiding volgen hè!
Nou ja, dat is een downside natuurlijk, maar je kan een misdrijf zo uitsluiten en dan behoeft men ook geen onderzoek te doen verder.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:35 schreef b2py het volgende:
[..]Lekker naar uit elkaar gespleten lichamen kijken jeej. Wel een opleiding volgen hè!
Proef loopt al een tijdje op standplaats Hengelo.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Van een anonieme bron binnen de Nederlandse Spoorwegen ving ik op dat men een test uit wil voeren met camera's aan de voorkant van de trein.
Soort van dashcam idee. Juist bij zelfdodingen moet dat de verstoring sneller gaan verwerken.
Zodra een misdrijf is uitgesloten is het een kwestie van schoonspuiten en machinistenwissel.
Ook wil men kijken of hier iets mee gedaan kan worden met betrekking tot wegleren, wat uiteraard net zo interessant is.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:48 schreef greavy het volgende:
Opzich logisch, want de Thalys is vaak aardig gevuld met duurbetaalde plekken. Even met de Thalys van Rotterdam naar Amsterdam kost in de trein zelfs ¤29 (...).
Je moet het dan wel gelijk contant kunnen voldoen (weet niet of er en zo ja, wat voor betaalkaarten geaccepteerd worden)quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:19 schreef arkkey het volgende:
Das andrs een stuk goedkoper dat wat onze vrienden van de NS rekenen voor een kaartje kaufen in de trein
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar dagtreinen. Ik heb genoeg opties. Ik moet voor 21:00 in Basel inchecken in het hostel (10 minuten lopen vanaf Basel SBB). Voor tips sta ik altijd open. Ik had nu een willekeurige optie gepakt. Fernverkehr is ook voorkeur, gezien de Interrail-pas.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:17 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb alles van die route gehad, Frankfurt-Basel is niet echt bijzonder imho. Weimar-Eisenach heeft wel wat, maar niet heel bijzonder vond ik.
Je ook niet echt andere opties, toch? De nachttrein da's nog een optie aan Basel is echt niks aan btw.
Prorail doet niks zelf, onderzoek wordt uitgevoerd door een ingenieursbureau.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:51 schreef boriq het volgende:
Ik las vanmiddag dit artikel bij prorail: link
Voert Prorail voor Zwolle - Wierden zelf het onderzoek samen uit met de provincie of hebben ze hier een onderzoeksbureau voor ingehuurd? Hoelang zouden ze nodig hebben voor de elektrificatie, een lange tijd zoals Nijverdal of een zomervakantie?
Dan weet ik namelijk of ik opzoek mag naar een appartement in zwolle.
Misschien is er een route mogelijk waarmee je een railjet kunt pakken?quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar dagtreinen. Ik heb genoeg opties. Ik moet voor 21:00 in Basel inchecken in het hostel (10 minuten lopen vanaf Basel SBB). Voor tips sta ik altijd open. Ik had nu een willekeurige optie gepakt. Fernverkehr is ook voorkeur, gezien de Interrail-pas.
Terugreis uit Basel is met de Eurocity naar Brussel, en dan de Benelux naar Dordrecht.
niet lullig bedoeld hoor maar dat loopt al een jaar ofzoquote:Op vrijdag 22 november 2013 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Soort van dashcam idee.
Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld hoor maar dat loopt al een jaar ofzo
ik sprak een machinist uit enschede die zon tas bij zich had. kan gewoon in de tas blijven zitten en er zit een ipad bij om de beelden ter plekke terug te kijken. grootste euvel was nog wel beperkte batterijduur en opnamecapaciteitquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat wist ik nietZo zal hij het dan ook wel gezegd hebben wat ik dus anders heb opgevat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |