En of, Moody, en ofquote:Op maandag 9 september 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
De nieuwe MGMT is in ieder geval huul'n met de pet op
Ik niet. Hij heeft toch allemaal shit met zijn rug begreep ik? Hopelijk speelt ie nog gitaarquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:17 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
En of, Moody, en of
Moest daarna even Oracular Spectacular opzetten om het weg te spoelen, maar wat zijn die ver weg gezakt zeg. Dit is gewoon een mindere versie van Foxygen..
Volgende week naar Frank Turner in de Effenaar. Niemand bij zeker?
Volgens mij komt er iemand mee die gitaar voor em speelt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik niet. Hij heeft toch allemaal shit met zijn rug begreep ik? Hopelijk speelt ie nog gitaar
BaasjeOok verkrijgbaar in Zweeds en Duits
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:44 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Deze reeks heeft echt een complete schat aan mooie muziek! Ik lees nu al een aantal topics terug en steeds kom ik nieuwe geweldige artiesten tegen. Jullie
Hmm nee, deze doet 't niet echt voor mij, helaas.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:15 schreef Bol_Wan het volgende:
Onder die noemer ga ik iets proberen opnieuw te pluggen. Overal namelijk compleet genegeerd: De nieuwe Toad the Wet Sprocket! Heerlijke poprockliedjes, Lekker subtiel en soepel voortkabbelen. Denk Nada Surf en Brendan Benson...
Ik ga deze band sowieso vergeten, maar moet hem even onthouden voor als ik in een dreampopstemming zit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:58 schreef Moody het volgende:
Hier verder dan maar weer.
Heerlijke dreampop....
Lekker albumpje hoor
luister je helemaal niet naar teksten danquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:26 schreef Tchock het volgende:
http://rock.rapgenius.com/Arcade-fire-reflektor-lyrics
Die tekstChristus, ik had helemaal niet door hoe diep het was.
Ik in ieder geval nooit heel aandachtig.quote:Op zondag 15 september 2013 11:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
luister je helemaal niet naar teksten dan
Maar waar ik het meest naar uit keek van hem was waardeloosquote:Op zondag 15 september 2013 16:46 schreef Bol_Wan het volgende:
Damn, wat is Imitations toch ook weer heerlijk. Die Mark Lanegan kopt ze er wel in op het ogenblik
Sowieso is Supersoaker een hele sterke single. Ik was ook positief verrast door ze.quote:Op maandag 16 september 2013 15:51 schreef BoerBert het volgende:
Nieuwe Kings of Leon (ja ja, geen indie, oké) verveelt mij verrassenderwijs ook alweer na 4 nummers.
Is ie te vinden?quote:Op maandag 16 september 2013 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Callahan doet 't weer, hoor. Wat een ongelooflijk mooie plaat. Bizar. Zoals al zijn platen is het bij mij weer meteen raak. Dream River verlaat mijn platenspeler de komende week niet meer, en wie weet nog wel een stuk langer. Ongelooflijk. Goudeerlijke teksten, briljante arrangementen en dan die zware stem van Callahan. Die stem.![]()
BILL CALLAHAN![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ik hoopte op een tof album, maar ik kwam aan bij track nummertje vijf ofzo en dat vond ik gelijk weer niks. Ben toen maar gestoptquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Sowieso is Supersoaker een hele sterke single. Ik was ook positief verrast door ze.
Als 't goed is wel. Ik was al om half 9 bij Rough Trade om mijn vinyl te scoren.quote:
Ach, ben allang blij dat ze weer eens een single hebben gemaakt die het niveau haalt van hun eerste jaren.quote:Op maandag 16 september 2013 16:45 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja ik hoopte op een tof album, maar ik kwam aan bij track nummertje vijf ofzo en dat vond ik gelijk weer niks. Ben toen maar gestopt.
Ik vind die single niet zo bijzonder om eerlijk te zijn. Vind je de rest beter?quote:Op maandag 16 september 2013 16:54 schreef Z het volgende:
Ik ga zo even kijken bij de platenzaak of Bill er al ligt.
Ik zit met smart te wachten op de FKA Twigs EP. Is dat indie? Ja dat is indie. Geproduceerd door Arca en morgen uit. De hype zal groot zijn verwacht ik. En terecht.
Check. Gevonden. Straks maar eens luisterenquote:Op maandag 16 september 2013 16:47 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als 't goed is wel. Ik was al om half 9 bij Rough Trade om mijn vinyl te scoren.
Echt een wereldplaat, met hier en daar invloeden van Jethro Tull en Talk Talk die je duidelijk hoort. Qua songwriter-plaat gaat er geen betere uitkomen dit jaar, daar ben ik nu al heilig van overtuigd. Bill Callahan, wat een ongelooflijke held.![]()
quote:Like most of the non-singles from Oracular, “Introspection” is derived from the ornate pastoralia of Kinks and Bowie and then handed off to producer Dave Fridmann to turn it all pixellated and paisley. But it plays out as a four-and-a-half-minute distraction, with all kinds of “What’s this button do?” knob-twiddling-- windshield-wiper stereo panning, perpetually increasing distortion that drowns out the chorus, tremolo effects.
Typisch Pitchforkquote:Op maandag 16 september 2013 20:20 schreef Tchock het volgende:
MGMT krijgt een zesje van Pitchfork.
Hoogtepunt (van de review, niet het album):
[..]
Waarom de emogif?quote:
Ik denk dat dat puur gegeven is omdat het album 'EP-1' heet.quote:Met hun 1 voor Pixies ook![]()
Emogif vanwege die enorme overdrijving van Pitchfork ook altijd. Ik erger me ook altijd aan dat wollige taalgebruik.quote:Op maandag 16 september 2013 20:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom de emogif?Ik vind het een prachtige zin.
[..]
Ik denk dat dat puur gegeven is omdat het album 'EP-1' heet.Al moet ik toegeven dat het op het eerste gehoor inderdaad heel kut klonk.
Beeldspraak kan heel mooi zijn, een review staat of valt met het woordgebruik. Maar Pitchfork schiet er af en toe in door, inderdaad.quote:Op maandag 16 september 2013 20:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Emogif vanwege die enorme overdrijving van Pitchfork ook altijd. Ik erger me ook altijd aan dat wollige taalgebruik.
Ik vind deze nog wel raak eerlijk gezegd. Wollig taalgebruik is juist leuk, wat Tchock zegt. anders kan je net zo goed nu.nl recensies lezenquote:Op maandag 16 september 2013 20:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Emogif vanwege die enorme overdrijving van Pitchfork ook altijd. Ik erger me ook altijd aan dat wollige taalgebruik.
Misschien ook omdat mijn Engels niet zo goed isquote:Op maandag 16 september 2013 20:46 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik vind deze nog wel raak eerlijk gezegd. Wollig taalgebruik is juist leuk, wat Tchock zegt. anders kan je net zo goed nu.nl recensies lezen
Het is bijna wetenschappelijke literatuurquote:Op maandag 16 september 2013 20:59 schreef Tchock het volgende:
En ik vind dus 'all kinds of “What’s this button do?” knob-twiddling-- windshield-wiper stereo panning, perpetually increasing distortion' een prachtige zinsnede. Het lijkt haast een versregel.
Nee man. Heb je wel eens Engelse wetenschappelijke literatuur gezien?quote:Op maandag 16 september 2013 21:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is bijna wetenschappelijke literatuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |