Weet ik ook wel. Ik relativeer het ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Was ook niet zo zeer tegen jou bedoeld, maar tegen al die paniekerende "AAHH GOEDERENTREINEN ZIJN DES DUIVELS"-NIMBY's in het algemeen.
Morgen om 12:51, 14:51, 16:51, volgens Bahn.dequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:19 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe laat de ICE uit Eindhoven ri. Amsterdam vertrekt?
Jouw voortuin bestaat uit aangewaaide reclamefolders, of hoe zat dat ookalweer?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
@TT ik HEB niet eens een voortuin. Hovenier is met vakantie, paar weekjes nog
Dat is altijd nog beter dan een plaatje van de verkeerde trein.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:33 schreef b2py het volgende:
En dan staat er vervolgens een afbeelding van een vliegtuig bij
Sterkquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig (?) is het een advertentie van de Alzheimerstichting
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig (?) is het een advertentie van de Alzheimerstichting
Hondenpoep vooral :/quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jouw voortuin bestaat uit aangewaaide reclamefolders, of hoe zat dat ookalweer?
Goede advertentie ja!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig (?) is het een advertentie van de Alzheimerstichting
jammer dat het zulke kleine lettertjes zijn en niet te lezen is zo.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Vandaag in de NRC: 'Reizigers erg tevreden over Fyra'
[ afbeelding ]
Het is een adverten...ach laat ook maarquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat het zulke kleine lettertjes zijn en niet te lezen is zo.
Bij de titel krijg ik namelijk het WC Eend-idee
ah, vond het al zo raarquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is een adverten...ach laat ook maar
eentje. Via de andere sporen rij je zo het IJsselmeer inquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft Enkhuizen een kopspoortje?
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje. Via de andere sporen rij je zo het IJsselmeer in
Via een watersportwinkel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje. Via de andere sporen rij je zo het IJsselmeer in
De snelheidslimiet is op het hele emplacement ook 40 km/h.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze die daar uit voorzorg al weggehaald
Weet Speno dat ook?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De snelheidslimiet is op het hele emplacement ook 40 km/h.
Heb de netheid van de RER A mogen ervaren van de weekquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit keer geen transpiratiegeur in de trein naar Parijs. Maar eerder iemand die met een 30 kilo zak paardenbiks stond te hannessen en die per ongeluk openscheurde.Heel de Coupe ruikt ernaar en zolang in en uitstappende mensen de boel onder hun poten blijven platknisperen blijft dat voorlopig ook wel even zo
nouja, de nieuwste dubbeldekkers met scherm stromen nu nog in, om het enkeldeks materieel te vervangen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:38 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Heb de netheid van de RER A mogen ervaren van de weekWat is de verhouding trouwens tussen gemoderniseerd (met scherm) en niet-gemoderniseerd materieel trouwens?
8 stuks uit mijn hoofdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft Enkhuizen een kopspoortje?
Oudere dubbeldeks (MI 2N denk ik). Wel handig dat ze toch allemaal een indicator met lampjes hebben. Moest wel even wennen aan de bestemmingscodes. Ik moest degene die begon met Q hebbenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
nouja, de nieuwste dubbeldekkers met scherm stromen nu nog in, om het enkeldeks materieel te vervangen.
Wat is voor jouw "niet gemoderniseerd" de enkeldeks treinen of de oudere dubbeldeks? (De blauw rood witte?)
Dan ben jij vast op de zaak geweestquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Oudere dubbeldeks (MI 2N denk ik). Wel handig dat ze toch allemaal een indicator met lampjes hebben. Moest wel even wennen aan de bestemmingscodes. Ik moest degene die begon met Q hebben
Haha ik moest op Val D'Europe d'r uit, want daar zat de camping in de buurt, maar inderdaad ook in Disneyquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ben jij vast op de zaak geweestWant wat heb je anders in een trein met code Q te zoeken
Oké, een Nijmegen-2 dus, waar dit vorige week ook al gebeurde.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
goeie schoonmakers daar in Enkhuizen
http://www.dumpert.nl/med(...)t_spoor_bijster.html
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudquote:Minder nachttreinen door onderhoud
Wegens groot onderhoud sluit ProRail
op enkele trajecten 's nachts het
spoor.Daardoor rijden er over een paar
weken tussen Amsterdam CS en Schiphol
een jaar lang geen nachttreinen.Delft
wordt twee keer per week overgeslagen.
Bussen vervangen de nachttreinen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid drong
vorig jaar aan op meer veiligheid bij
werkzaamheden aan het spoor.ProRail
legt nu het treinverkeer 's nachts
helemaal stil op de plaatsen waar de
werkzaamheden zijn.
Vorig jaar viel bij een treinongeluk in
Amsterdam een dode op een plaats waar
aan het spoor werd gewerkt.
Helemaal mee eens. En dat veiligheidsgelul is dus gelul.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Niet zo zeer "suboptimaal", want gewoon KUT natuurlijk.quote:De NS zet weliswaar bussen in, maar die oplossing is kwalitatief (langzamer, extra overstappen) suboptimaal,
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Hoe is dat HSL-traject eigenlijk tussen Lille en Brussel? Zou voor ¤15 morgen nog een ticket voor een TGV kunnen bemachtigen ... Of is dat een saai traject?
Hmm, Thalys naar Parijs dendert daar ook langs hč? Heb er totaal geen winst mee, juist verlies (-> extra overstappen en de trein die ik dan heb vanaf Brussel is met gepland 2 Desiro's wel vrij kort voor die drukke trein ...). Denk gewoon regulier spoor dan maar, ook leuk trajectquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
[...]
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid.
Ja, dat is me bekend. Niet dat het daarmee doordeweeks vlekkeloos verloopt trouwens, maar okee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.
Dat is niet waar. Als jij met je auto langs een ravijn rijdt op 2 centimeter afstand, is dat tot op zekere hoogte onveilig ja. Maar als je er op 10 meter langs rijdt is dat veilig. Als je er dan op 20 meter langs moet rijden is dat niet "nog veiliger". Maar gewoon even veilig.quote:Een belangrijk verschil tussen Nederland en het buitenland is dat we hier allerlei regeltjes en voorschriften hebben waardoor een baanvak eerst buiten dienst moet. Het is zo wel een stuk veiliger voor de mensen die aan het spoor werken.
Dat is een inrichtingskwestie. Als daardoor op economische gronden met de veiligheid gemarchandeerd blijkt te worden moet je gewoon dat proces anders inrichten.quote:Een ander groot verschil is dat heel veel werk bij aannemers ligt die een meerprijs rekenen voor hun werkzaamheden. ProRail doet nauwelijks iets zelf, in tegenstelling tot DB of Infrabel. Zelfs in Engeland doet Network Rail meer zelf dan ProRail.
Hangt een beetje van het Departement af waarin je wilt rondroeren, soms zitten daar wel aardige weekenddagpasjes bij voor een leuke prijsquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:14 schreef James1988 het volgende:
Wat er in Frankrijk zoal aan tickets te verkrijgen is weet ik eigenlijk ook niet. Darkwing, jij een idee?
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Mij maakt het niet uit. Maar het moet ook geen duur spektakel qua treinkaartjes worden ....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor maar 8 Euro, soort euregiokaartje, Trampoline Journee heet het. Folder: http://telechargement.ter(...)l05_tcm-26-64218.pdf
Edit: Oh, en naar Charleroi...
Ik drink geen bierquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?
Precies op tijden die mij dus niet passen, typischquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:
Op zaterdag rijden de volgende TGV's van Lille Europe naar Calais Fréthun:
TGV 7223 (V 10:54), TGV 7277 (V 19:54)
EST 9117 (V 09:30), EST 9141 (V 15:30), EST 9161 (V 20:30)
En de andere kant op:
TGV 7228 (V 07:32), TGV 7254 (V 13:25)
EST 9116 (V 11:02), EST 9132 (V 15:02), EST 9156 (V 21:02)
Niet echt heel veel dus.
Trampoline Journee is ook niks?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik drink geen bier
[..]
Precies op tijden die mij dus niet passen, typisch
Ik heb vorige week een groot deel van de Saarbahn gedaan, vanaf Centraal station tot aan Sarreguemines. Was best tof hoor, gave treintjesquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
SaarLorLux ja, dat staat ook nogeens op het programma
Welk traject is dat?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een groot deel van de Saarbahn gedaan, vanaf Centraal station tot aan Sarreguemines. Was best tof hoor, gave treintjes
Hoe bedoel je? Als ik het goed heb is het geheractiveerd spoor aan een tramlijn geknoopt..quote:
Ja, dat is goed te zien en te merken ja dat het gebied daar een paar keer van eigenaar veranderd is...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
OH ja duits gebied dat door de franse agressor is ingelijfd.
Niet alleen daar hoor. In de DDR zie je ook heel veel plaatsnamen eindigen op -ow of -itzquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, dat is goed te zien en te merken ja dat het gebied daar een paar keer van eigenaar veranderd is...
Heb jij een rechtstreeks linkje naar de prijzenpagina die je nu voor je hebt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:32 schreef greavy het volgende:
Maar Darkwing. Van Moescron naar Calais (via Lille dus), wat voor ticket kan je daar beste voor hebben (retour)? Denk aan 't loket in Antwerpen een ticket Moescron - Lille te kopen (retour ¤11,80?).
Op Voyages-SNCF.com zie ik allemaal verschillende tarieven voorbij komen voor Lille - Calais op die TER-verbinding
Hmm, dat werkt niet ( Uw sessie is verlopen (10 minuten van inactiviteit). Herstart alstublieft uw zoekopdracht.)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
http://nl.voyages-sncf.com/nl/treinticket/resultaat?hid=P6I ?
Lille Europe -> Calais Fréthun, retourquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm, dat werkt niet ( Uw sessie is verlopen (10 minuten van inactiviteit). Herstart alstublieft uw zoekopdracht.)
Naar wel station in Calais? Ville? Op welke datum zit je?
Edit: O morgen moment, ik kijk ff met je mee
Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Lille Europe -> Calais Fréthun, retour
Morgen
12-25 jaar
Gepland had ik: 12:54 uit Lille -> Calais en 16:32 Calais -> Lille.
Krijg diverse tarieven: DECOUVERTE 12-25 en TARIF NORMAL
Maar zelfs die TARIF NORMAL verschilt wel erg
Leuk weetje: Als je een ticket van naar Lille Europe/Flandres hebt mag je gratis met de VAL metro tussen die stationsquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:46 schreef greavy het volgende:
Volgens Voyages-SNCF heb ik nog recht op het "DECOUVERTE 12-25"-tarief. Weet niet of dat uitmaakt. Maar ik was sowieso wel van plan om langs een loket / automaat te gaan in Lille (heb een overgang van 64 minuten van Flandres naar Europe).
De Gele automaten moet je dan ook niet gebruiken, je moet de blauwe hebben...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:53 schreef greavy het volgende:
Ok. En dat is simpel uit een automaat te halen? Heb één keer in Lille Flandres voor zo'n automaat gestaan en kon toen niet echt wijs worden om een ticket zonder treinbinding te kopen
Maar dat kan ook aan mijn "prachtige" Frans liggen ....
In het buitenland vallen jaarlijks nog steeds doden onder spoorwerkers, in Nederland gelukkig in 2009 voor het laatst 1 en daarvoor in 2006. Dat lijkt mij iets om vast te houden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat "aangescherpte veiligheidsnormen" is trouwens een farce. Vroeger vonden we situatie X veilig, nu niet meer. Hoezo dan? Gewoon, daarom. Blijkbaar worden er voor het werk aan het spoor steeds dommere en steeds meer onberekenbare types aangenomen, totdat er straks uitsluitend nog aperte suīcidalen rondrennen die totaal niet meer met het werk aan het spoor bezig zijn, maar uitsluitend nog met het koppen van elke trein die binnen 25 meter van ze passeert. Tsja, dan moet je als Prorail natuurlijk wel steeds groter veiligheidsmarges inbouwen![]()
HALLOOOO?? Kan er even iemand wakker worden daar? Er zijn kundige vakmensen voor nodig om aan het spoor te kunnen werken. Die zijn niet achterlijk. Die kunnen aan spoor 1 werken terwijl er over spoor 2 treinen langs rijden. Voor één incident, hoe droevig ook, hoef je echt niet "de veiligheidsnormen aan te scherpen".
Vergelijk het eens met de echte wereld. Binnen de bebouwde kom heerst een maximumsnelheid van 50 km/h. Eens in de zoveel tijd wordt er toch nog iemand doodgereden door iemand die 60 km/h rijdt. Gaan we dan de maximumsnelheid naar 30 km/h terugbrengen? Onzin natuurlijk. Precies hetzelfde soort onzin als wat er nu door de zogenaamd "knappe koppen" van Prorail verkondigd wordt. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen. Of zich laten opnemen in één van de, toevallig per spoor zeer goed bereikbare, krankzinnigengestichten die dit land rijk is. Maar bij voorkeur allebei.
Mastercard? VISA?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef greavy het volgende:
Accepteren die blauwe automaten ook Maestro en/of cash?
Ja en Nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef greavy het volgende:
Accepteren die blauwe automaten ook Maestro en/of cash?
Oké, alleen muntgeld? Hmm, dan moet ik nog ff wat verzamelenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja en Nee.
Allen als je bij een Franse bank zit, dan pakt ie Maestro, anders niet...
Dus bij jou is het vast niet het geval. Dus das 32 euro aan kleingeld, of een creditcard mee, of loket
Er komen zat Vlamingen daar, is mij de vorige keer opgevallen. Die stonden ook te kutten met Maestro en dat ging ook niet... Je kan het proberen, dat het zo een uitzonderings station waarbij er wat meer betalingsmogelijkheden zijn, zoals schiphol bij jullie. Maar over het loket en de taal op Lille zou ik me echt geen zorgen maken. Retour en Calais weet je uit te spreken. En het jongerentarief is Tarif Jeune. (Spreek: Tarif Sjeun)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Heb hier een prepaid creditcard, zonder saldoSchiet ik niks mee op
[..]
Oké, alleen muntgeld? Hmm, dan moet ik nog ff wat verzamelen
Dan maar ff kijken of het loket meewerkt.
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef b2py het volgende:
[..]
In het buitenland vallen jaarlijks nog steeds doden onder spoorwerkers, in Nederland gelukkig in 2009 voor het laatst 1 en daarvoor in 2006. Dat lijkt mij iets om vast te houden.
Jaquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Moet je die tickets nog valideren in zo'n geel automaatding? Vorige keer kreeg ik bijna een boete omdat ik dat niet had gedaan
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooitquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Je hebt 2 stations en op die 2 stations heb je zelfs ook nog een SNCF Boutique, zegmaar de treinreiswinkel van Frankrijk... die accepteren wel Maestro, maar das echt een eh winkeltje, waar je ook reizen naar Italie kan boeken enzo.. dus dat kan ook nogquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
Vond het maar vreemd. Want er staat een DATUM op, en nog moet je er een stempel op laten zetten? Daarom had ik dat niet gedaan. Morgen dus maar wel ff doen.
Ga morgen eerst eens ff bij die blauwe automaat rommelen. Doet 'ie 't niet, maar ff het loket bestormen.
Ja. op elke werkvloer loop je risico's.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Dat is ook niet wat er nieuwe NVW staat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Voor HSL geldt dat je niet op de schouwpaden mag komen als het spoor nog in dienst is, zo'n situatie kan dus nooit voorkomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Er komt een revisie van de motoren in Duitsland: http://somda.nl/forum/13382/p463873/Ontwikkelingen+Lint-41/quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
ook een technische revisie of dat niet?
Ach, nouja in Nederland weet je tenminste nog welke nachttreinen er gaan uit vallen op een jaar op voorhand.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Precies. dood moeten ze.quote:
Is dat nieuw?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, je drukt je niet zo heel erg parlementair uit...
Bij mij niet, hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Zucht, Driek, ik dacht dat jij klaar met me was, maar ook ik moest lachenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bij mij niet, hoor.
[ afbeelding ]
Tijd doet ook goede dingen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zucht, Driek, ik dacht dat jij klaar met me was, maar ook ik moest lachen![]()
Toch maar eens checken of mijn 1995 highschool sweetheart echt nog steeds zo gelukkig is met haar manquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tijd doet ook goede dingen.
En ze hoeven alleen de Thalys nog maar weg te pesten om helemaal zeker te zijnquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor HSL geldt dat je niet op de schouwpaden mag komen als het spoor nog in dienst is, zo'n situatie kan dus nooit voorkomen.
Komen alleen maar meer Vee'tjes daar vanaf september.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zag vanmiddag zo rond de klok van zes uur een Plan V rijden op traject A'dam CS - Enkhuizen... Nee, het was geen spitstrein volgens mij. Ik viel bijna van mijn stoel van schrik.. Ik mag hopen dat dit niet planmatig is?
Als het maar vanaf 1 september gewoon weer VIRM of ICM wordt.. Of DDZ
Die meneer in dat zwarte jasje, die voorrekent hoeveel die Utregse familie kwijt is aan de NS voor een dagje dierentuin, en die later vertelt waar de bus goedkoop is, en waar duur...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Dacht even dat het Driek was; moest lachen
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die meneer in dat zwarte jasje, die voorrekent hoeveel die Utregse familie kwijt is aan de NS voor een dagje dierentuin, en die later vertelt waar de bus goedkoop is, en waar duur...
Dat is weldegelijk...
Eh...
Uw Driek.
je maakt één foutjequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die meneer in dat zwarte jasje, die voorrekent hoeveel die Utregse familie kwijt is aan de NS voor een dagje dierentuin, en die later vertelt waar de bus goedkoop is, en waar duur...
Dat is weldegelijk...
Eh...
Uw Driek.
Jij weet wel beter sherlockquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:30 schreef DrNick het volgende:
Maar die man heette toch geen Driek Oplopers?
Ik dacht dat dat jouw echte naam was
Ja ik kan wel zeggen dat je op moet flikkeren maar dat haalt toch niks uitquote:
Ik snap het niet meerquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik kan wel zeggen dat je op moet flikkeren maar dat haalt toch niks uit![]()
Ik kan beter genieten van alle footage die voor jullie tijd gemaakt is
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Komen alleen maar meer Vee'tjes daar vanaf september.
Ohnee, foutje. Er zouden nu 's ochtends 2 slagen V zijn naar Amsterdam en 's-middags drie terug. Voor komend wijzigingsblad kan ik er geen meer vinden. Je hebt gelukquote:
Als je hier sporadisch komt nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Thanks!
En het is algemeen bekend dat mijn werkelijke naam Rikus Spithorst luidt.
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Vergelijk het eens met de echte wereld. Binnen de bebouwde kom heerst een maximumsnelheid van 50 km/h. Eens in de zoveel tijd wordt er toch nog iemand doodgereden door iemand die 60 km/h rijdt. Gaan we dan de maximumsnelheid naar 30 km/h terugbrengen? Onzin natuurlijk. Precies hetzelfde soort onzin als wat er nu door de zogenaamd "knappe koppen" van Prorail verkondigd wordt. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen. Of zich laten opnemen in één van de, toevallig per spoor zeer goed bereikbare, krankzinnigengestichten die dit land rijk is. Maar bij voorkeur allebei.
Bron?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Ho, stop. Onzin.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Heb er niet echt een bron voor anders dan de dagelijkse praktijk. 30km-zones worden uitgebreid en steeds vaker mag alleen op randwegen e.d. binnen de bebouwde harder mogen gereden, waar het langzaamverkeer volledig van het autoverkeer is gescheiden. Dat merk ik zowel in stedelijke gemeenten als in de meer plattelandsgemeenten, dus ik denk dat het toch echt een richtlijn is?quote:
Zelfs al zou dicht echt waar zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Ja, maar dat accepteer je WEL. hallo?quote:Maar ik vind dat geen goede vergelijking, want autoverkeer leidt dagelijks tot gevaarlijke situaties
Ik accepteer dat niet, ik weet niet waarom het komt dat daar zo gemakkelijk over wordt gedaan. Ik vermoed toch een autolobby die goede maatregelen aanwijst als "autootje pesten" en ze zo weet te blokkeren. Als het aan mij zou liggen zouden de maximumsnelheden overal omlaag gaan en handhaving fors omhoog. Automobilisten maken echt veel te veel overtredingen, niet alleen op het gebied van snelheid. De balans klopt daar wat mij betreft niet, terwijl de balans bij spoorveiligheid misschien tever doorslaat naar de andere kant, maar ik weet daar niet genoeg over om daar een hard oordeel over te vellen. Dat laat ik liever over aan de instanties en reizigersorganisaties.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs al zou dicht echt waar zijn.
[..]
Ja, maar dat accepteer je WEL. hallo?
Grootste onzin ooit. Bij een herinrichting van een weg is vrijwel altijd sprake van het behouden van de wegcategorie en alleen bij hoge uitzondering downgraden van de weg. http://nl.wikipedia.org/wiki/Weg#Wegcategorie.C3.ABnquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heb er niet echt een bron voor anders dan de dagelijkse praktijk. 30km-zones worden uitgebreid en steeds vaker mag alleen op randwegen e.d. binnen de bebouwde harder mogen gereden, waar het langzaamverkeer volledig van het autoverkeer is gescheiden. Dat merk ik zowel in stedelijke gemeenten als in de meer plattelandsgemeenten, dus ik denk dat het toch echt een richtlijn is?
E: Ik meen me te herinneren dat ik het ergens heb gelezen in een herstructuringsplan van een bepaalde weg van een gemeente, waar zo'n doorgaande weg omgetoverd werd tot een 30km-zone, wat later ook elders gebeurde.
Jij rijdt nooit auto of wel?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik accepteer dat niet, ik weet niet waarom het komt dat daar zo gemakkelijk over wordt gedaan. Ik vermoed toch een autolobby die goede maatregelen aanwijst als "autootje pesten" en ze zo weet te blokkeren. Als het aan mij zou liggen zouden de maximumsnelheden overal omlaag gaan en handhaving fors omhoog. Automobilisten maken echt veel te veel overtredingen, niet alleen op het gebied van snelheid. De balans klopt daar wat mij betreft niet, terwijl de balans bij spoorveiligheid misschien tever doorslaat naar de andere kant, maar ik weet daar niet genoeg over om daar een hard oordeel over te vellen. Dat laat ik liever over aan de instanties en reizigersorganisaties.
Maar ja, dat is een andere discussie.
Ik snap de relevantie niet, maar ik heb een rijbewijs. Geen auto in bezit though, volstrekt overbodig.quote:
Omdat als je wel auto zou rijden je kan beseffen dat wat je zegt echt complete onzin is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie niet, maar ik heb een rijbewijs. Geen auto in bezit though, volstrekt overbodig.
Nou, dan klopt je theorie dus niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat als je wel auto zou rijden je kan beseffen dat wat je zegt echt complete onzin is.
Nee, het gaat nu over de inrichting van verkeerswegen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ging het hier niet in een soort van gezellige vorm over treinen en zulks?
Begon er al mee dat alles bibeko naar 30 zou gaan. Verder maken automobilisten lang niet zoveel fouten als jij beweert, zeker gezien de hoeveelheid kilometer die dagelijks wordt afgelegd. Verder is 130 aantoonbaar niet meer onveilig dan 120 dus dat is ook uit de lucht gegrepen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou, dan klopt je theorie dus niet.
Wat is er dan onzin volgens jou?
Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Begon er al mee dat alles bibeko naar 30 zou gaan. Verder maken automobilisten lang niet zoveel fouten als jij beweert, zeker gezien de hoeveelheid kilometer die dagelijks wordt afgelegd. Verder is 130 aantoonbaar niet meer onveilig dan 120 dus dat is ook uit de lucht gegrepen.
@James, Yup ook iets van Duurzaam Veilig.
Het zijn grotendeels de spitstreinen maar dit is één van de treinen die in Amsterdam start ivm het rijden van een IC Berlijn tot aan Amsterdam.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zag vanmiddag zo rond de klok van zes uur een Plan V rijden op traject A'dam CS - Enkhuizen... Nee, het was geen spitstrein volgens mij. Ik viel bijna van mijn stoel van schrik.. Ik mag hopen dat dit niet planmatig is?
Als het maar vanaf 1 september gewoon weer VIRM of ICM wordt.. Of DDZ
De 120-vs-130-discussie is al vrij vaak gevoerd in Nederland, waarbij voorstanders wijzen op dingen als tijdwinst, weinig uitstoot van moderne auto's en de goede staat van ons wegdek, waar de tegenstanders weer wijzen op hogere risico's, meer uitstoot, geluidsoverlast, enzovoorts.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
Ik rijd zelf ook vaak te hard in 30-zones, maar dat komt vooral doordat de gemeente waar ik woon te pas en te onpas doorgaande wegen naar 30 heeft gedegradeerd maar ook andersom, kleine wegen door woonwijken vol drempels die dan doodleuk weer 50 zijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven.
Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.
Die snelheid is idd opvallend hoger dan hier in NL. Ook de remafstand veel korter waardoor er een stuk efficienter gereden wordt daar. Toch is niet alles slecht in NL, want hier ligt de frequentie een stuk hoger en met name 's avonds laat kan je nog prima thuis komen, itt Duitsland. Aan de andere kant beginnen de RE's in Duitsland weer rond 4 a 5:00 met rijden (bijvoorbeeld op zondag) en dat is in Nederland weer slechter geregeld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:31 schreef Dr_Flash het volgende:
100/120/130![]()
In duitsland t rijdt ELKE RE gewoon standaard 160. Nederland faalt op elk denkbaar vlak
Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik rijd zelf ook vaak te hard in 30-zones, maar dat komt vooral doordat de gemeente waar ik woon te pas en te onpas doorgaande wegen naar 30 heeft gedegradeerd maar ook andersom, kleine wegen door woonwijken vol drempels die dan doodleuk weer 50 zijnHet probleem is dat er nogal een onoverzichtelijke chaos van maximumsnelheden is ontstaan waar ik geen touw meer aan kan vastknopen, en nog vervelender, je kunt het vaak niet meer aan de weginrichting zien omdat het tamelijk willekeurig gebeurt.
Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.quote:Deze maatregelen hebben ertoe geleid dat Houten één van de verkeersveiligste gemeenten van Nederland is binnen de bebouwde kom en dat de gemiddelde snelheid van auto's binnen wijken laag is.
Klopt, maar dat zijn naar mijn weten vooral die 'inprikkers' vanaf de randweg en dan alleen waar dat veilig mogelijk is (en de randweg zelf natuurlijk ook). Dat zijn de uitzonderingen die ik bedoel. Het gros van de bebouwde kom van tegenwoordig is in mijn ervaring een 30-zone inclusief sommige doorgaande wegen. Dat was wat ik vannacht bedoelde met de norm, maar dat had ik beter moeten verwoorden. 's-Nachts ben ik niet op mijn bestquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
In Houten liggen ook bibeko wegen waar je 50 mag hoor!
Dus dat 80% van de wegen een 30 km/uur-gebied wordt binnen de bebouwde kom, daaruit concludeerde ik dat het de norm wordt. Maar het lijkt er inderdaad wel op dat als je de bebouwde kom inrijdt de standaardsnelheid gewoon 50km/u blijft tenzij anders aangegeven, dus in die zin blijft 50 de norm ook al is/wordt dat op een bepaald aantal wegen het geval.quote:Eind 1997 zijn gemeenten, provincies, waterschappen en het Rijk in het startprogramma
'Duurzaam Veilig' overeengekomen dat de helft van alle binnen de bebouwde kom gelegen
wegen 30 km/uur-gebieden worden. Het is de bedoeling dat op termijn 80% van alle binnen
de bebouwde kom gelegen wegen als 30 km/uur-gebied worden ingericht.
60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef Anno1982 het volgende:
Ik vraag me wel eens af, wie kijkt er nou echt op zijn snelheidsmeter in een 30-zone? Echt compleet onzinnig die zooi, als de gemeente het veiliger wil maken, doen ze dat maar door de inrichting van de weg te veranderen, dat is minder betuttelend en laat meer over aan het inzicht van de automobilist. Bij mij voor de deur is het volgens mij ook 30, maar daar rij ik overdag volgens mij nooit harder, omdat het altijd druk is met parkeren, oversteken etc. Als ik er 's nachts langs kom, rij ik daar netjes 50.
Het probleem is echter dat elke gemeente bezig lijkt te zijn met het veiliger maken van de wegen, zonder dat ze de doorstroming eens goed bekijken. Hetzelfde geldt voor de provinciale wegen waar ineens 60-borden opduiken, terwijl die wegen juist bedoeld zijn om van het ene dorp naar het andere dorp te rijden. Als je dat kruipend bijna sneller kan doen, waarom ligt die weg er dan eigenlijk nog?
Houten heeft dan ook, voor een plaats van die grootte, uitstekende rond- en ontsluitingswegen (waar je overigens 70km/h mag), waardoor de wijken feitelijk autovrij zijn behalve bestemmingsverkeer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.
Overigens werken snelheidsverlagingen het beste als je ze samen laat gaat met infrastructurele aanpassingen omdat er anders inderdaad te hard wordt gereden. Eigenlijk jammer dat dat nodig moet zijn, maar de praktijk wijst dat uit (je geeft het zelf ook aan). Bij die infrastructurele aanpassingen denk ik bv. aan woonerven, fietsstraten, korte straten met bochten, doodlopende straten, drempels, straten van klinkers i.p.v. asfalt (iig voor auto's) en/of een fietspadnetwerk dat voorrang heeft boven autoverkeer. Houten is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Voor een algemene beschrijving daarover, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Houten#Verkeer_en_vervoer. Het resultaat mag er zijn:
[..]
Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.
Heb wel eens gelezen dat ze in Engeland van origine keken naar de gereden snelheid om maximum snelheid te berekenen, ze nemen dan de snelheid van iemand die van 100 auto's als 15e snelste rijdt (dus 84 autos langzamer). Wel een realistisch beleid, al denk ik niet dat ze dat nog gebruiken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:03 schreef James1988 het volgende:Voor mijn gevoel zijn de Britse wegen daarin een stuk consequenter. Nu moeten de Britten alleen nog leren autorijden - en dan vooral leren anticiperen op het overige verkeer.
N972, onlangs verkracht naar 60-zone.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:46 schreef b2py het volgende:
[..]
60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.
Overigens, terug naar de treintjes?
Niet eens, je voegt wel degelijk extra veiligheid toe door nog verder weg te gaan staan, maar dat is maar dat is wel ontzettend weinig en je moet er veel grotere inspanningen voor doen. Op een gegeven moment kom je op een punt dat de investering niet meer in verhouding is met de toegevoegde veiligheid. Helaas herkent niemand dat punt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Opzich wel logisch, de weg was vroeger voorzien van een te hoge snelheid. Het is een erftoegangsweg, buiten de bebouwde kom dus 60 volgens de voorgeschreven regels.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:06 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
N972, onlangs verkracht naar 60-zone.
Nou, niet helemaal. Er worden soms ook wegen ingericht als 30 km zones die nergens op slaan. Doorgaande weg, vrijliggend fietspad. Dan denk ikquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven.
Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.
Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
Wie weet wordt het ooit werkelijkheidquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:
Lekker zegeltjes sparen met je trein.
[ afbeelding ]
Die truc met de OV chipkaart om voor de helft te reizen, geniaal!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Haha, MVBOV op tv. Dacht even dat het Driek was; moest lachen
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361652
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Tja, dat ligt er dus aan hoe regio's invulling geven aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Zonder OV-chipkaart was de prijs landelijk gelijk gestegen en/of waren er buslijnen geschrapt. Daar zou je de voorkeur aan kunnen geven, maar goed, de regering heeft de voorkeur gegeven aan decentralisatie en dergelijke beslissingen in handen te leggen van stadsregio's en provincies.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:20 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :pquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef greavy het volgende:
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
Sterkte man!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is?
ik heb geen horrorfilm gezien hoorquote:
blauwe automaat op Flandres vreet geen Maestro. Maar op het dodelijke Calais Ville werkt ie wel ...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is?
In België in ieder geval wel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
Als dat het enige zou zijn waar ik die auto voor zou gebruiken wel, ja.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag?
Zeker met iets als treinen zie ik dat ook niet werken op hetzelfde traject. Maar dan is het ook goed om niet de schijn op te houden dat bijv. een Bert Meerstadt een marktbedrijf aan het leiden is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.
Ja zo zit ik ook. Waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"
Wat?
zou de tankslang wel lang genoeg zijn?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:
Lekker zegeltjes sparen met je trein.
[ afbeelding ]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.quote:Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Het is een duur systeem.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
Als NS inderdaad niet wilde reageren, is dat inderdaad hun eigen fout. Maar dat hadden ze dan in de aflevering beter even kunnen zeggen, want nu leek het principe van hoor en wederhoor onvoldoende toegepast. Wel een gemiste kans hoor, ze willen iedereen zo graag over krijgen op de chipkaart, dan moet je het toch ook verdedigen als er negatieve punten worden opgebracht die je deels tegen kan spreken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.
[..]
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
Distributie is ook niet gratis. (Waarmee ik niet wil aangeven het met ¤7,50 eens te zijn, maar dat er meer kosten zijn dan alleen productie.)quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordtquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf?![]()
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?
Alvast bedankt!
Geen idee waarom er 'slurf' bijstaat, maar het staat er.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt
met snel optrekken kun je iets winnen, maar is dat genoeg voor een extra stop?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef greavy het volgende:
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
Maar niet als je nu traag dieselmat er hebt rijden en dan snel e-matquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef greavy het volgende:
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
Arnhem Zuid blijft sowieso een aparte: intercity's die er wél stoppen en stoptreinen die er niet stoppenquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Het grootste voordeel van Arnhem Zuid vind ik nog wel dat er rechtstreekse verbindingen zijn met Zwolle en Roosendaal en alle IC-stations die daar tussenin liggen. Ja ik weet het, ik ben bevooroordeeld met het feit dat mn ouders daar ook wonen, maar toch. Dat is wel erg handig en het mag van mij dan ook zo blijven (de huidige situatie van de IC 3600-serie).
ja maar goed, wat dat waard is...quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
geen idee, maar op de AV van Amersfoort staat ie met +33 aangekondigd
het betekent wel dat ie rijdt, want die rijtijd tussen beide plaatsen heb je minimaal wel nodigquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar goed, wat dat waard is...
Zal nog wel gaan oplopen, hij hobbelt achter de sprinter aan naar Amersfoort..quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het betekent wel dat ie rijdt, want die rijtijd tussen beide plaatsen heb je minimaal wel nodig
maar zeg dan meteen dat ie stuk is, dan kunnen mensen meteen een alternatief gaan zoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
sommige dingen heb je gewoon niet in de hand, maar netjes is anders
dat sowieso idd. Maar als je meteen weet dat het meer dan een half uur wordt, probeer je iets via Utrecht bijvoorbeeld. Niet zo van "wacht gewoon even, het valt wel mee. Oh nee toch niet zo, maar hij komt er nu zo aan. Oh nee toch niet." Waardeloze wanprestatie, weer.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
daar komt het helaas wel op neer ja.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
Zo is het in het oosten natuurlijk ook wel. Tussen Amsterdam en Amersfoort ligt dat helaas anders..quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
Dat is tegenwoordig ook zo als je IC uit Duitsland vertraging heeft: tot december werd er regelmatig een vervangende trein ingezet vanaf Hengelo (over het algemeen de pendel Enschede-Hengelo die doorreed vanaf Hengelo). Nu wordt de Pimpel vooral gezien al 'extra' trein die niet vervangen hoeft te worden in het oosten.
Het humeur van wat reizigers.quote:
Het slurf-achtige uiterlijk van de loopbrug had er dacht ik ook iets mee te maken:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt
Deze Intercity stopt niet in Zaandam.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het humeur van wat reizigers.
Geen idee. Er stond ook op de TBP's "Rijdt niet verder dan Hannover hbf i.v.m. defecte trein". Ook niet waar. Voorts zat er geen bistro in en werd er in het Duits en het Engels omgeroepen "Deze trein stopt in Nederland op alle intercity-stations en in Duitsland in Bad Bentheim, Rheine (etc)".
Je snapt natuurlijk wel dat elke Duitser of andere niet-Nederlandstalige reiziger de spoorkaart van Nederland in zijn hoofd heeft, en op de hoogte is van de definitie van "intercity-station"![]()
Or rather: wat is dit nu weer voor onzinnige manier van "informatie" geven? Hou dan liever je mond gewoon
Ah, kijk dat zou voor mij de reden zijn geweest om hem te nemen, of in dit gevoel te laten schieten.quote:
Dat is nog een foto met het al lang geleden opgeheven zakspoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het slurf-achtige uiterlijk van de loopbrug had er dacht ik ook iets mee te maken:
[ afbeelding ](bron)
Nee, linkje?quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
Thanks Darkwing! Vanochtend start van GP3 gezien? Direct crash in de hairpin
Kan het niet vinden... Was iig iemand vanaf P7 met goede start aan de binnenkant die hem erin duwde en degene van Pole een flinke tik uitdeelde.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, linkje?
Ik heb vanochtend eerst nog even de GP van Hongarije gekeken, die stond nog op band zegmaar, had ik nog niet gezien![]()
Overigens de enige keer dat ik op Spa heb meegekeken was 1998, die race met die Fantastische start ....
quote:De vermindering is van toepassing bij vertrek uit een Belgisch station opgenomen in het elektronisch verkoopsysteem naar het station van Rijsel en omgekeerd. De terugreis kan verschillend zijn van de heenreis
Het GTW-transport is wekelijks, en de trein had al eerder via de Hanzelijn moeten gaan. Volgens de huidige Stavaza nu wekelijks via Hanzelijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar komt het helaas wel op neer ja.
Vandaag is ook weer het bekende GTW-transport naar Haarlem. Stellen reden vanochtend over de Hanzelijn. Terug is waarschijnlijk via Amersfoort
Genoeg stelletjes die nog gelakt moeten worden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Het GTW-transport is wekelijks, en de trein had al eerder via de Hanzelijn moeten gaan. Volgens de huidige Stavaza nu wekelijks via Hanzelijn.
ah daar, de RET zit daar ook ergens met haar tramsquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:31 schreef greavy het volgende:
Maar Shunter heeft een tweede werkplaats daarex-NedTrain. Is bedoeld voor wagenwerkplaats, maar er is nog plaats en mogelijkheid om locs enz te onderhouden.
Welkom in Frankrijkquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:52 schreef greavy het volgende:
Wel een vreemde sporentelling daar in Fréthun. Waar die TER staat is spoor 2, rechts is spoor 1. Maar bij de hoge HSL-sporen is het linker perronspoor spoor 3, en het rechter spoor 4. Dus je hebt van links naar rechts: 3-4-2-1
Gelukkig is Nimwegen een overzichtelijk stationquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
4-3-1-35 is voor de gemiddelde reizigers anders ook niet echt logisch
http://www.bahn.de/hilfe/view/pk/de/zugradar.shtmlquote:Die Zugpositionen werden auf Basis von Prognosen berechnet. Die tatsächliche Position kann davon abweichen.
quote:Für die Berechnung der Position werden folgende Daten verwendet:
Zuglaufmeldungen (Einfahrts- bzw. Ausfahrtsmeldungen an Bahnhöfen und Halten, sowie Durchfahrtsmeldungen auf freier Strecke)
Prognosen (aktuelle Ankunfts- / Abfahrtszeit an den nächsten Halten)
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alleen de NSA heeft het live. De Nederlandse Spoorwegen Afluisterautoriteit jwz.
iPhone: Live OVquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome
En voor de andere 49% smartphonegebruikers: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.skywave.ovinfoquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome
Als ik te veel inzoom crashed Firefoxquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
Geinigquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
Nope, diesel. Lekkah met dubbel BR218 dieselenquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:18 schreef bork het volgende:
Ligt er geen waslijn naar Oberstdorf? Vandaag werd de eloc afgekoppeld (Stuttgart) en hingen ze er 2 hele dikke diesels voor.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de Arriva Treinviewer is natuurlijk ook live.
Klopt. Maar hij is wel live. Op die kuub-simulatie staan ook niet alle rijdende treinen van b.v. NS.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Daar staan niet alle rijdende Arriva-treinstellen op
nicequote:Op zondag 25 augustus 2013 23:47 schreef dennistd het volgende:
Interessant stuk met heel veel foto's over de ombouw en historie van station Enschede: http://www.archiefedwardb(...)frastructuur_16.html
In de bevestigingsmail van de aanvraag wordt expliciet gesproken over 'Reizen op saldo 2e klasse'. Ik neem aan dat mijn Weekend Vrij er niet door wordt aangetast, dat is een geheel ander product. Zal het straks bij de automaat dubbelchecken wat er staat als ik kies voor 'Product ophalen'.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:58 schreef greavy het volgende:
Ja, het zou moeten kunnen. Maar de Klantenservice van NSR beweert anders
Ik reis zelf ook al enige tijd op die manier, nadat ik de KTV heb overtuigd dat ze het konden wijzigen zonder mijn 1e klas Weekendvrij aan te taten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |