Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudquote:Minder nachttreinen door onderhoud
Wegens groot onderhoud sluit ProRail
op enkele trajecten 's nachts het
spoor.Daardoor rijden er over een paar
weken tussen Amsterdam CS en Schiphol
een jaar lang geen nachttreinen.Delft
wordt twee keer per week overgeslagen.
Bussen vervangen de nachttreinen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid drong
vorig jaar aan op meer veiligheid bij
werkzaamheden aan het spoor.ProRail
legt nu het treinverkeer 's nachts
helemaal stil op de plaatsen waar de
werkzaamheden zijn.
Vorig jaar viel bij een treinongeluk in
Amsterdam een dode op een plaats waar
aan het spoor werd gewerkt.
Helemaal mee eens. En dat veiligheidsgelul is dus gelul.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Niet zo zeer "suboptimaal", want gewoon KUT natuurlijk.quote:De NS zet weliswaar bussen in, maar die oplossing is kwalitatief (langzamer, extra overstappen) suboptimaal,
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Hoe is dat HSL-traject eigenlijk tussen Lille en Brussel? Zou voor ¤15 morgen nog een ticket voor een TGV kunnen bemachtigen ... Of is dat een saai traject?
Hmm, Thalys naar Parijs dendert daar ook langs hè? Heb er totaal geen winst mee, juist verlies (-> extra overstappen en de trein die ik dan heb vanaf Brussel is met gepland 2 Desiro's wel vrij kort voor die drukke trein ...). Denk gewoon regulier spoor dan maar, ook leuk trajectquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
[...]
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid.
Ja, dat is me bekend. Niet dat het daarmee doordeweeks vlekkeloos verloopt trouwens, maar okee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.
Dat is niet waar. Als jij met je auto langs een ravijn rijdt op 2 centimeter afstand, is dat tot op zekere hoogte onveilig ja. Maar als je er op 10 meter langs rijdt is dat veilig. Als je er dan op 20 meter langs moet rijden is dat niet "nog veiliger". Maar gewoon even veilig.quote:Een belangrijk verschil tussen Nederland en het buitenland is dat we hier allerlei regeltjes en voorschriften hebben waardoor een baanvak eerst buiten dienst moet. Het is zo wel een stuk veiliger voor de mensen die aan het spoor werken.
Dat is een inrichtingskwestie. Als daardoor op economische gronden met de veiligheid gemarchandeerd blijkt te worden moet je gewoon dat proces anders inrichten.quote:Een ander groot verschil is dat heel veel werk bij aannemers ligt die een meerprijs rekenen voor hun werkzaamheden. ProRail doet nauwelijks iets zelf, in tegenstelling tot DB of Infrabel. Zelfs in Engeland doet Network Rail meer zelf dan ProRail.
Hangt een beetje van het Departement af waarin je wilt rondroeren, soms zitten daar wel aardige weekenddagpasjes bij voor een leuke prijsquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:14 schreef James1988 het volgende:
Wat er in Frankrijk zoal aan tickets te verkrijgen is weet ik eigenlijk ook niet. Darkwing, jij een idee?
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Mij maakt het niet uit. Maar het moet ook geen duur spektakel qua treinkaartjes worden ....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor maar 8 Euro, soort euregiokaartje, Trampoline Journee heet het. Folder: http://telechargement.ter(...)l05_tcm-26-64218.pdf
Edit: Oh, en naar Charleroi...
Ik drink geen bierquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?
Precies op tijden die mij dus niet passen, typischquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:
Op zaterdag rijden de volgende TGV's van Lille Europe naar Calais Fréthun:
TGV 7223 (V 10:54), TGV 7277 (V 19:54)
EST 9117 (V 09:30), EST 9141 (V 15:30), EST 9161 (V 20:30)
En de andere kant op:
TGV 7228 (V 07:32), TGV 7254 (V 13:25)
EST 9116 (V 11:02), EST 9132 (V 15:02), EST 9156 (V 21:02)
Niet echt heel veel dus.
Trampoline Journee is ook niks?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik drink geen bier
[..]
Precies op tijden die mij dus niet passen, typisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |