abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130391744
quote:
Minder nachttreinen door onderhoud


Wegens groot onderhoud sluit ProRail
op enkele trajecten 's nachts het
spoor.Daardoor rijden er over een paar
weken tussen Amsterdam CS en Schiphol
een jaar lang geen nachttreinen.Delft
wordt twee keer per week overgeslagen.
Bussen vervangen de nachttreinen.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid drong
vorig jaar aan op meer veiligheid bij
werkzaamheden aan het spoor.ProRail
legt nu het treinverkeer 's nachts
helemaal stil op de plaatsen waar de
werkzaamheden zijn.

Vorig jaar viel bij een treinongeluk in
Amsterdam een dode op een plaats waar
aan het spoor werd gewerkt.
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoud :r flikker nou eens op :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130391815
Hazebrouck - Dunkerque is ook wel geinig. En anders een rondje Lille - Douai - Arras - Lens of weet ik hoe dat het handigste ligt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:41:10 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130392404
Mij maakt het niet uit. Maar het moet ook geen duur spektakel qua treinkaartjes worden ....
pi_130392762
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoud :r flikker nou eens op :(
Helemaal mee eens. En dat veiligheidsgelul is dus gelul.

Stevige kritiek MVBOV hierrrr:

http://www.voorbeterov.nl/130823.php
pi_130393172
Sorry hoor, maar ik word er echt HELEMAAL simpel van.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130393318
quote:
De NS zet weliswaar bussen in, maar die oplossing is kwalitatief (langzamer, extra overstappen) suboptimaal,
Niet zo zeer "suboptimaal", want gewoon KUT natuurlijk.

Maar je gaat nog voorbij aan het feit dat busvervoer net zo veilig is als autovervoer. Dus ook op dat gebied, mja laten we zeggen "suboptimaal".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:15:39 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130393500
Hoe is dat HSL-traject eigenlijk tussen Lille en Brussel? Zou voor ¤15 morgen nog een ticket voor een TGV kunnen bemachtigen ... Of is dat een saai traject?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:16:04 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130393511
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoud :r flikker nou eens op :(
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.

Een belangrijk verschil tussen Nederland en het buitenland is dat we hier allerlei regeltjes en voorschriften hebben waardoor een baanvak eerst buiten dienst moet. Het is zo wel een stuk veiliger voor de mensen die aan het spoor werken.

Een ander groot verschil is dat heel veel werk bij aannemers ligt die een meerprijs rekenen voor hun werkzaamheden. ProRail doet nauwelijks iets zelf, in tegenstelling tot DB of Infrabel. Zelfs in Engeland doet Network Rail meer zelf dan ProRail.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Hoe is dat HSL-traject eigenlijk tussen Lille en Brussel? Zou voor ¤15 morgen nog een ticket voor een TGV kunnen bemachtigen ... Of is dat een saai traject?
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid. :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:17:02 #59
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130393547
Rijdt de Eurostar daar ook? Niet heel spannend dan, voor zover ik me kan herinneren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130393745
Dat "aangescherpte veiligheidsnormen" is trouwens een farce. Vroeger vonden we situatie X veilig, nu niet meer. Hoezo dan? Gewoon, daarom. Blijkbaar worden er voor het werk aan het spoor steeds dommere en steeds meer onberekenbare types aangenomen, totdat er straks uitsluitend nog aperte suïcidalen rondrennen die totaal niet meer met het werk aan het spoor bezig zijn, maar uitsluitend nog met het koppen van elke trein die binnen 25 meter van ze passeert. Tsja, dan moet je als Prorail natuurlijk wel steeds groter veiligheidsmarges inbouwen 8)7

HALLOOOO?? Kan er even iemand wakker worden daar? Er zijn kundige vakmensen voor nodig om aan het spoor te kunnen werken. Die zijn niet achterlijk. Die kunnen aan spoor 1 werken terwijl er over spoor 2 treinen langs rijden. Voor één incident, hoe droevig ook, hoef je echt niet "de veiligheidsnormen aan te scherpen".

Vergelijk het eens met de echte wereld. Binnen de bebouwde kom heerst een maximumsnelheid van 50 km/h. Eens in de zoveel tijd wordt er toch nog iemand doodgereden door iemand die 60 km/h rijdt. Gaan we dan de maximumsnelheid naar 30 km/h terugbrengen? Onzin natuurlijk. Precies hetzelfde soort onzin als wat er nu door de zogenaamd "knappe koppen" van Prorail verkondigd wordt. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen. Of zich laten opnemen in één van de, toevallig per spoor zeer goed bereikbare, krankzinnigengestichten die dit land rijk is. Maar bij voorkeur allebei.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:23:43 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130393818
Amen to that. :Y
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:24:12 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130393835
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:

[...]

Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid. :)
Hmm, Thalys naar Parijs dendert daar ook langs hè? Heb er totaal geen winst mee, juist verlies (-> extra overstappen en de trein die ik dan heb vanaf Brussel is met gepland 2 Desiro's wel vrij kort voor die drukke trein ...). Denk gewoon regulier spoor dan maar, ook leuk traject :)
pi_130393888
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.
Ja, dat is me bekend. Niet dat het daarmee doordeweeks vlekkeloos verloopt trouwens, maar okee.
quote:
Een belangrijk verschil tussen Nederland en het buitenland is dat we hier allerlei regeltjes en voorschriften hebben waardoor een baanvak eerst buiten dienst moet. Het is zo wel een stuk veiliger voor de mensen die aan het spoor werken.
Dat is niet waar. Als jij met je auto langs een ravijn rijdt op 2 centimeter afstand, is dat tot op zekere hoogte onveilig ja. Maar als je er op 10 meter langs rijdt is dat veilig. Als je er dan op 20 meter langs moet rijden is dat niet "nog veiliger". Maar gewoon even veilig.

quote:
Een ander groot verschil is dat heel veel werk bij aannemers ligt die een meerprijs rekenen voor hun werkzaamheden. ProRail doet nauwelijks iets zelf, in tegenstelling tot DB of Infrabel. Zelfs in Engeland doet Network Rail meer zelf dan ProRail.
Dat is een inrichtingskwestie. Als daardoor op economische gronden met de veiligheid gemarchandeerd blijkt te worden moet je gewoon dat proces anders inrichten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:26:39 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130393904
Thalys slaat op een gegeven moment linksaf, Eurostar en TGV naar Calais gaan rechtsaf. ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:47:37 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130394797
Begrijp ik nou dat er rechtstreekse TGV's vanaf Calais richting Lille - Brussel gaan? Die kan ik dus niet vinden ....
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:51:16 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130394936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:14 schreef James1988 het volgende:
Wat er in Frankrijk zoal aan tickets te verkrijgen is weet ik eigenlijk ook niet. Darkwing, jij een idee?

Hangt een beetje van het Departement af waarin je wilt rondroeren, soms zitten daar wel aardige weekenddagpasjes bij voor een leuke prijs :), voor Rijssel zal ik eventjes kijken...
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:53:28 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130395033
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Mij maakt het niet uit. Maar het moet ook geen duur spektakel qua treinkaartjes worden ....
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:54:45 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130395081
Op zaterdag rijden de volgende TGV's van Lille Europe naar Calais Fréthun:

TGV 7223 (V 10:54), TGV 7277 (V 19:54)
EST 9117 (V 09:30), EST 9141 (V 15:30), EST 9161 (V 20:30)

En de andere kant op:
TGV 7228 (V 07:32), TGV 7254 (V 13:25)
EST 9116 (V 11:02), EST 9132 (V 15:02), EST 9156 (V 21:02)

Niet echt heel veel dus.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:03:00 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130395411
Hiero, onbeperkt scheuren tussen Rijssel en Kortrijk, Rijssel en Doornik en Jeumont en Hourpes (Hourpes is het rustigste treinstation van Belgie met 18 reizigers per dag...)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor maar 8 Euro, soort euregiokaartje, Trampoline Journee heet het. Folder: http://telechargement.ter(...)l05_tcm-26-64218.pdf

Edit: Oh, en naar Charleroi...
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:06:55 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130395558
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?
Ik drink geen bier :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:
Op zaterdag rijden de volgende TGV's van Lille Europe naar Calais Fréthun:

TGV 7223 (V 10:54), TGV 7277 (V 19:54)
EST 9117 (V 09:30), EST 9141 (V 15:30), EST 9161 (V 20:30)

En de andere kant op:
TGV 7228 (V 07:32), TGV 7254 (V 13:25)
EST 9116 (V 11:02), EST 9132 (V 15:02), EST 9156 (V 21:02)

Niet echt heel veel dus.
Precies op tijden die mij dus niet passen, typisch :P
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:08:02 #71
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130395597
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik drink geen bier :')

[..]

Precies op tijden die mij dus niet passen, typisch :P
Trampoline Journee is ook niks? :?
pi_130395861
@TT in m'n droom is het geen goedereentrein maar een ICE ;)

waarom zou ik dat nu dromen?
Werewolf
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:14:08 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130395867
Of hier, in de Regio Champagne Ardenne iets gelijkwaardigs:
http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL01&mode=


Onbeperkt karren tussen Givet (Grens) en Charleville :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:17:31 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130396050
De Regio Lotharingen bied ook een soort Grenseurogioachtig kaartje aan met Saarbrug en Luxemburg erbij

http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=TG05&mode=

Met sterk degressief tarief voor meerdere personen! Anders een idee voor een nieuwjaarsrondje? *O*
pi_130396128
SaarLorLux ja, dat staat ook nogeens op het programma
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')