abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130403769
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs al zou dicht echt waar zijn.

[..]

Ja, maar dat accepteer je WEL. hallo?
Ik accepteer dat niet, ik weet niet waarom het komt dat daar zo gemakkelijk over wordt gedaan. Ik vermoed toch een autolobby die goede maatregelen aanwijst als "autootje pesten" en ze zo weet te blokkeren. Als het aan mij zou liggen zouden de maximumsnelheden overal omlaag gaan en handhaving fors omhoog. Automobilisten maken echt veel te veel overtredingen, niet alleen op het gebied van snelheid. De balans klopt daar wat mij betreft niet, terwijl de balans bij spoorveiligheid misschien tever doorslaat naar de andere kant, maar ik weet daar niet genoeg over om daar een hard oordeel over te vellen. Dat laat ik liever over aan de instanties en reizigersorganisaties.

Maar ja, dat is een andere discussie. :7
pi_130403830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:09 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Heb er niet echt een bron voor anders dan de dagelijkse praktijk. 30km-zones worden uitgebreid en steeds vaker mag alleen op randwegen e.d. binnen de bebouwde harder mogen gereden, waar het langzaamverkeer volledig van het autoverkeer is gescheiden. Dat merk ik zowel in stedelijke gemeenten als in de meer plattelandsgemeenten, dus ik denk dat het toch echt een richtlijn is?

E: Ik meen me te herinneren dat ik het ergens heb gelezen in een herstructuringsplan van een bepaalde weg van een gemeente, waar zo'n doorgaande weg omgetoverd werd tot een 30km-zone, wat later ook elders gebeurde.
Grootste onzin ooit. Bij een herinrichting van een weg is vrijwel altijd sprake van het behouden van de wegcategorie en alleen bij hoge uitzondering downgraden van de weg. http://nl.wikipedia.org/wiki/Weg#Wegcategorie.C3.ABn
pi_130403842
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik accepteer dat niet, ik weet niet waarom het komt dat daar zo gemakkelijk over wordt gedaan. Ik vermoed toch een autolobby die goede maatregelen aanwijst als "autootje pesten" en ze zo weet te blokkeren. Als het aan mij zou liggen zouden de maximumsnelheden overal omlaag gaan en handhaving fors omhoog. Automobilisten maken echt veel te veel overtredingen, niet alleen op het gebied van snelheid. De balans klopt daar wat mij betreft niet, terwijl de balans bij spoorveiligheid misschien tever doorslaat naar de andere kant, maar ik weet daar niet genoeg over om daar een hard oordeel over te vellen. Dat laat ik liever over aan de instanties en reizigersorganisaties.

Maar ja, dat is een andere discussie. :7
Jij rijdt nooit auto of wel?
pi_130403912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Jij rijdt nooit auto of wel?
Ik snap de relevantie niet, maar ik heb een rijbewijs. Geen auto in bezit though, volstrekt overbodig.
pi_130404004
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:17 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik snap de relevantie niet, maar ik heb een rijbewijs. Geen auto in bezit though, volstrekt overbodig.
Omdat als je wel auto zou rijden je kan beseffen dat wat je zegt echt complete onzin is.
pi_130404047
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat als je wel auto zou rijden je kan beseffen dat wat je zegt echt complete onzin is.
Nou, dan klopt je theorie dus niet.

Wat is er dan onzin volgens jou?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:27:46 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130404264
Ging het hier niet in een soort van gezellige vorm over treinen en zulks?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:32:42 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130404455
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ging het hier niet in een soort van gezellige vorm over treinen en zulks?
Nee, het gaat nu over de inrichting van verkeerswegen. :D

Speaking of which, hoe zit het nou eigenlijk met een groene strepen in het midden van de weg? Wie heeft dat bedacht, is dat ook in het kader van Duurzaam Veilig?
pi_130404505
Die groene streep is in ieder geval voor de herkenning (100km/u), net zoals je aan de belijning 60km-wegen kan herkennen.
pi_130404522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:21 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou, dan klopt je theorie dus niet.

Wat is er dan onzin volgens jou?
Begon er al mee dat alles bibeko naar 30 zou gaan. Verder maken automobilisten lang niet zoveel fouten als jij beweert, zeker gezien de hoeveelheid kilometer die dagelijks wordt afgelegd. Verder is 130 aantoonbaar niet meer onveilig dan 120 dus dat is ook uit de lucht gegrepen.

@James, Yup ook iets van Duurzaam Veilig. En zoals hierboven staat, ook iets voor de herkenning.
pi_130404907
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Begon er al mee dat alles bibeko naar 30 zou gaan. Verder maken automobilisten lang niet zoveel fouten als jij beweert, zeker gezien de hoeveelheid kilometer die dagelijks wordt afgelegd. Verder is 130 aantoonbaar niet meer onveilig dan 120 dus dat is ook uit de lucht gegrepen.

@James, Yup ook iets van Duurzaam Veilig.
Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
  Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:48:50 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130404986
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zag vanmiddag zo rond de klok van zes uur een Plan V rijden op traject A'dam CS - Enkhuizen... Nee, het was geen spitstrein volgens mij. Ik viel bijna van mijn stoel van schrik.. Ik mag hopen dat dit niet planmatig is?

Als het maar vanaf 1 september gewoon weer VIRM of ICM wordt.. Of DDZ
Het zijn grotendeels de spitstreinen maar dit is één van de treinen die in Amsterdam start ivm het rijden van een IC Berlijn tot aan Amsterdam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:03:12 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130405406
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
De 120-vs-130-discussie is al vrij vaak gevoerd in Nederland, waarbij voorstanders wijzen op dingen als tijdwinst, weinig uitstoot van moderne auto's en de goede staat van ons wegdek, waar de tegenstanders weer wijzen op hogere risico's, meer uitstoot, geluidsoverlast, enzovoorts.

Wat mij in het Nederlandse (snel)wegbeeld vooral stoort is de wirwar aan regels en beperkingen. Denk hierbij aan de verschillende combinaties van snelheidsborden en onderborden, ineens 100 of 120 op een weg waar je eerder nog 130 mocht, of wegen waar je 's nachts harder mag dan overdag.

Combineer dat met snelheids- en trajectcontroles en je krijgt weggebruikers die kiezen voor de voorzichtige kant die 115 gaan rijden waar ze op dat moment 130 mogen. Achteropkomende automobilisten rijden wel 130, gaan inhalen, waardoor anderen weer moeten afremmen, enzovoorts.

Voor mijn gevoel zijn de Britse wegen daarin een stuk consequenter. Nu moeten de Britten alleen nog leren autorijden - en dan vooral leren anticiperen op het overige verkeer. :')
pi_130405502
Vooral het slechte 80/100 mogen rijden in bebouwde gebieden is een doorn in het oog. In Duitsland jakker je gewoon met 120 door Keulen heen..
pi_130405993
100/120/130 :')

In duitsland t rijdt ELKE RE gewoon standaard 160. Nederland faalt op elk denkbaar vlak
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:57:07 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130406495
We hadden het nu even over autosnelwegen, vriend :s)

In Nederland rijdt de Thalys met 300 km/h langs de A16.
pi_130408153
Gewoon een paar jaar wachten en dan is 120 zo goed als uitgefaseerd. Overal 100 of 130. Die 80-zones zie ik ook nog wel weggaan, slaat nergens op.
pi_130408995
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Ik rijd zelf ook vaak te hard in 30-zones, maar dat komt vooral doordat de gemeente waar ik woon te pas en te onpas doorgaande wegen naar 30 heeft gedegradeerd maar ook andersom, kleine wegen door woonwijken vol drempels die dan doodleuk weer 50 zijn :') Het probleem is dat er nogal een onoverzichtelijke chaos van maximumsnelheden is ontstaan waar ik geen touw meer aan kan vastknopen, en nog vervelender, je kunt het vaak niet meer aan de weginrichting zien omdat het tamelijk willekeurig gebeurt.
pi_130409134
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:31 schreef Dr_Flash het volgende:
100/120/130 :')

In duitsland t rijdt ELKE RE gewoon standaard 160. Nederland faalt op elk denkbaar vlak

Die snelheid is idd opvallend hoger dan hier in NL. Ook de remafstand veel korter waardoor er een stuk efficienter gereden wordt daar. Toch is niet alles slecht in NL, want hier ligt de frequentie een stuk hoger en met name 's avonds laat kan je nog prima thuis komen, itt Duitsland. Aan de andere kant beginnen de RE's in Duitsland weer rond 4 a 5:00 met rijden (bijvoorbeeld op zondag) en dat is in Nederland weer slechter geregeld.
pi_130409457
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik rijd zelf ook vaak te hard in 30-zones, maar dat komt vooral doordat de gemeente waar ik woon te pas en te onpas doorgaande wegen naar 30 heeft gedegradeerd maar ook andersom, kleine wegen door woonwijken vol drempels die dan doodleuk weer 50 zijn :') Het probleem is dat er nogal een onoverzichtelijke chaos van maximumsnelheden is ontstaan waar ik geen touw meer aan kan vastknopen, en nog vervelender, je kunt het vaak niet meer aan de weginrichting zien omdat het tamelijk willekeurig gebeurt.
Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.

Overigens werken snelheidsverlagingen het beste als je ze samen laat gaat met infrastructurele aanpassingen omdat er anders inderdaad te hard wordt gereden. Eigenlijk jammer dat dat nodig moet zijn, maar de praktijk wijst dat uit (je geeft het zelf ook aan). Bij die infrastructurele aanpassingen denk ik bv. aan woonerven, fietsstraten, korte straten met bochten, doodlopende straten, drempels, straten van klinkers i.p.v. asfalt (iig voor auto's) en/of een fietspadnetwerk dat voorrang heeft boven autoverkeer. Houten is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Voor een algemene beschrijving daarover, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Houten#Verkeer_en_vervoer. Het resultaat mag er zijn:
quote:
Deze maatregelen hebben ertoe geleid dat Houten één van de verkeersveiligste gemeenten van Nederland is binnen de bebouwde kom en dat de gemiddelde snelheid van auto's binnen wijken laag is.
Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.
pi_130409471
In Houten liggen ook bibeko wegen waar je 50 mag hoor!
pi_130409532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
In Houten liggen ook bibeko wegen waar je 50 mag hoor!
Klopt, maar dat zijn naar mijn weten vooral die 'inprikkers' vanaf de randweg en dan alleen waar dat veilig mogelijk is (en de randweg zelf natuurlijk ook). Dat zijn de uitzonderingen die ik bedoel. Het gros van de bebouwde kom van tegenwoordig is in mijn ervaring een 30-zone inclusief sommige doorgaande wegen. Dat was wat ik vannacht bedoelde met de norm, maar dat had ik beter moeten verwoorden. 's-Nachts ben ik niet op mijn best :')

E: Heb even de zinsnede opgezocht uit dat rapport waaruit ik opmaakte dat 30km/u de norm wordt.

quote:
Eind 1997 zijn gemeenten, provincies, waterschappen en het Rijk in het startprogramma
'Duurzaam Veilig' overeengekomen dat de helft van alle binnen de bebouwde kom gelegen
wegen 30 km/uur-gebieden worden. Het is de bedoeling dat op termijn 80% van alle binnen
de bebouwde kom gelegen wegen als 30 km/uur-gebied worden ingericht.
Dus dat 80% van de wegen een 30 km/uur-gebied wordt binnen de bebouwde kom, daaruit concludeerde ik dat het de norm wordt. Maar het lijkt er inderdaad wel op dat als je de bebouwde kom inrijdt de standaardsnelheid gewoon 50km/u blijft tenzij anders aangegeven, dus in die zin blijft 50 de norm ook al is/wordt dat op een bepaald aantal wegen het geval.

[ Bericht 16% gewijzigd door KnightSolaire op 24-08-2013 10:27:21 ]
pi_130409746
Ik vraag me wel eens af, wie kijkt er nou echt op zijn snelheidsmeter in een 30-zone? Echt compleet onzinnig die zooi, als de gemeente het veiliger wil maken, doen ze dat maar door de inrichting van de weg te veranderen, dat is minder betuttelend en laat meer over aan het inzicht van de automobilist. Bij mij voor de deur is het volgens mij ook 30, maar daar rij ik overdag volgens mij nooit harder, omdat het altijd druk is met parkeren, oversteken etc. Als ik er 's nachts langs kom, rij ik daar netjes 50.

Het probleem is echter dat elke gemeente bezig lijkt te zijn met het veiliger maken van de wegen, zonder dat ze de doorstroming eens goed bekijken. Hetzelfde geldt voor de provinciale wegen waar ineens 60-borden opduiken, terwijl die wegen juist bedoeld zijn om van het ene dorp naar het andere dorp te rijden. Als je dat kruipend bijna sneller kan doen, waarom ligt die weg er dan eigenlijk nog?
pi_130409784
In Houten is dan ook een beleid gehanteerd wat feitelijk dichtbij ideaal in de buurt ligt, maar dat kon daar ook omdat de stad min of meer 'from scratch' werd opgebouwd. In de stad waar ik woon is een volledige randweg bijvoorbeeld al niet mogelijk omdat het grenst aan Duitsland en daarbij ook nog de nodige natuur in de weg ligt.

50-wegen zijn naar mijn mening nodig om je 'snel' door te stad te kunnen voortbewegen.Maak je alles 30 dan ontstaat de situatie dat het verschil tussen grote wegen en woonwijkwegen vervaagt met als gevolg dat je meer verkeer in de wijken krijgt, en dat wil je nou net niet...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 10:38:36 ]
pi_130409902
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef Anno1982 het volgende:
Ik vraag me wel eens af, wie kijkt er nou echt op zijn snelheidsmeter in een 30-zone? Echt compleet onzinnig die zooi, als de gemeente het veiliger wil maken, doen ze dat maar door de inrichting van de weg te veranderen, dat is minder betuttelend en laat meer over aan het inzicht van de automobilist. Bij mij voor de deur is het volgens mij ook 30, maar daar rij ik overdag volgens mij nooit harder, omdat het altijd druk is met parkeren, oversteken etc. Als ik er 's nachts langs kom, rij ik daar netjes 50.

Het probleem is echter dat elke gemeente bezig lijkt te zijn met het veiliger maken van de wegen, zonder dat ze de doorstroming eens goed bekijken. Hetzelfde geldt voor de provinciale wegen waar ineens 60-borden opduiken, terwijl die wegen juist bedoeld zijn om van het ene dorp naar het andere dorp te rijden. Als je dat kruipend bijna sneller kan doen, waarom ligt die weg er dan eigenlijk nog?
60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.

Overigens, terug naar de treintjes?
pi_130410105
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.

Overigens werken snelheidsverlagingen het beste als je ze samen laat gaat met infrastructurele aanpassingen omdat er anders inderdaad te hard wordt gereden. Eigenlijk jammer dat dat nodig moet zijn, maar de praktijk wijst dat uit (je geeft het zelf ook aan). Bij die infrastructurele aanpassingen denk ik bv. aan woonerven, fietsstraten, korte straten met bochten, doodlopende straten, drempels, straten van klinkers i.p.v. asfalt (iig voor auto's) en/of een fietspadnetwerk dat voorrang heeft boven autoverkeer. Houten is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Voor een algemene beschrijving daarover, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Houten#Verkeer_en_vervoer. Het resultaat mag er zijn:

[..]

Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.
Houten heeft dan ook, voor een plaats van die grootte, uitstekende rond- en ontsluitingswegen (waar je overigens 70km/h mag), waardoor de wijken feitelijk autovrij zijn behalve bestemmingsverkeer.

In principe is het zo dat alle wegen binnen bebouwde kom 30km/h zijn/worden, behalve de ontsluitings en stroomwegen. Vind ik wel prima, in die 30 zones ben je zelden langer dan 2 a 3 minuten. Gemeentes moeten zorgen dat auto's daar zo snel mogelijk weg zijn en zo min mogelijk komen. De hoofdwegen moeten er dan voor zorgen dat auto's zo snel mogelijk uit centra weg zijn, door capaciteit en doorstroming te bieden. Dat is wat in Houten goed is uitgevoerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:03 schreef James1988 het volgende:Voor mijn gevoel zijn de Britse wegen daarin een stuk consequenter. Nu moeten de Britten alleen nog leren autorijden - en dan vooral leren anticiperen op het overige verkeer. :')
Heb wel eens gelezen dat ze in Engeland van origine keken naar de gereden snelheid om maximum snelheid te berekenen, ze nemen dan de snelheid van iemand die van 100 auto's als 15e snelste rijdt (dus 84 autos langzamer). Wel een realistisch beleid, al denk ik niet dat ze dat nog gebruiken.
pi_130410139
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:46 schreef b2py het volgende:

[..]

60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.

Overigens, terug naar de treintjes?
N972, onlangs verkracht naar 60-zone.

Treintjes ook goed:
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Niet eens, je voegt wel degelijk extra veiligheid toe door nog verder weg te gaan staan, maar dat is maar dat is wel ontzettend weinig en je moet er veel grotere inspanningen voor doen. Op een gegeven moment kom je op een punt dat de investering niet meer in verhouding is met de toegevoegde veiligheid. Helaas herkent niemand dat punt. :+
pi_130410319
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:06 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

N972, onlangs verkracht naar 60-zone.

Opzich wel logisch, de weg was vroeger voorzien van een te hoge snelheid. Het is een erftoegangsweg, buiten de bebouwde kom dus 60 volgens de voorgeschreven regels.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:30:16 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130410530
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
Nou, niet helemaal. Er worden soms ook wegen ingericht als 30 km zones die nergens op slaan. Doorgaande weg, vrijliggend fietspad. Dan denk ik :|W Wat een onzin.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:36:24 #181
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130410638
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130410686
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

[ afbeelding ]
Wie weet wordt het ooit werkelijkheid ;)

http://www.nu.nl/binnenla(...)l-iets-ov-miles.html
  Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:49:57 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130410897
Het was een idee van Ineke van Gent, en die is nu regiodirecteur bij NS. Kijken of ze er nu nog steeds zo over denkt :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:56:05 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130411025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Haha, MVBOV op tv. Dacht even dat het Driek was; moest lachen :P

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361652
Die truc met de OV chipkaart om voor de helft te reizen, geniaal! :D _O- _O_
pi_130411221
Kloppen wel dingen niet in die uitzending, maar ja, ik verwachtte helaas niet anders. Volgens de psycholoog kun je nergens zien of je in-/ of uitgecheckt bent. Jawel, bij de automaat. En je kan ook binnen drie minuten uitchecken na een incheck. Die termijn is verkort naar 100 seconden en bij een andere paal kan het sowieso direct. Dat betekent niet dat de melding op de paal zelf niet verbeterd hoeft te worden, maar wat nu wordt gezegd, klopt niet.

Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...

Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.

[ Bericht 9% gewijzigd door KnightSolaire op 24-08-2013 12:15:53 ]
pi_130411443
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
pi_130411727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:20 schreef mschol het volgende:

[..]

daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
Tja, dat ligt er dus aan hoe regio's invulling geven aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Zonder OV-chipkaart was de prijs landelijk gelijk gestegen en/of waren er buslijnen geschrapt. Daar zou je de voorkeur aan kunnen geven, maar goed, de regering heeft de voorkeur gegeven aan decentralisatie en dergelijke beslissingen in handen te leggen van stadsregio's en provincies.

Overigens nog één ding wat me opviel in de aflevering: dat je zogenaamd nooit gecontroleerd zou worden in de bus als je niet incheckt maar de buschauffeur met een geluidje van je telefoon wijst probeert te maken dat je dat wel gedaan hebt. Nou, veel succes als er een groep brede mannen van het controleursteam de bus staande houdt en vervolgens je OV-chipkaart uitleest ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:52:59 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130412089
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:24:03 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130412740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef greavy het volgende:
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:01:39 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130413611
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
pi_130413753
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
Sterkte man!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:20:24 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130413972
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Sterkte man!
ik heb geen horrorfilm gezien hoor ;) maar het was wel een wtf moment ja. Met mij gaat het prima, en sta inmiddels al in parijs via een alternatieve route. Meerendeel van de personen op het perron hebben eigenlijk ook niks gezien. T was dat ik naar de seinen aan het kijken was dat ik het zag. Later viel bij sommige mensen wel het kwartje dat die "knippertrein" best wel eens.... Juist ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:41:43 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130414402
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
blauwe automaat op Flandres vreet geen Maestro. Maar op het dodelijke Calais Ville werkt ie wel ...
pi_130414795
Iemand enig idee wat er bij Blaak aan de hand is? Mijn moeder moet vanaf R'dam naar Vlissingen, maar ze zegt dat er geen treinen rijden. Ik kan niks over een storing vinden?

Edit - al gevonden, persoon op het spoor.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:19:47 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130415163
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:24:09 #196
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130415263
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
In België in ieder geval wel.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:36:57 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130415525
WTF, wat is dit voor spoordag joh ik word nu met reizigerstrein en al een badslippertraject opgestuurd. Andere reizigers zitten ook met hun kin op het klaptafeltje door de ramen te kijken _O- 8)7
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:03:25 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130416128
Oh, gewoon een omleiding. Vet, dat dat kan :) gewoon even voor een paar kilometer een goederen lijn op:) ie intresse heeft van waar tot waar op de rer lijn dat kan, ik kan ik het vanavond even uittekenen :) *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:14:09 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130416438
Omleidingen, altijd geinig. Kom maar op met die info *O*
pi_130416576
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag?
Als dat het enige zou zijn waar ik die auto voor zou gebruiken wel, ja.

Daarnaast, met de papieren treinkaartjes hoefde je geen investering van 7,50 plus borg te doen, maar alleen wat je reist. Dat de vervoerders dan een duur nieuw systeem willen hebben wat alleen/voornamelijk (afhankelijk van hoe je het ziet) voor hun voordelen biedt, maakt het niet correct om dan die kosten door te berekenen aan de klant. In een vrije markt zouden de vervoerders mét chipkaart (en doorberekening van de kosten van dat systeem) dan ook probleemloos op prijs weggeconcurreerd worden door de vervoerders met papier.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:22:33 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130416665
Dat die muts van TLS op een aantal vragen weigert te antwoorden vind ik ook wel zeer typisch. Vooral omdat veel informatie gewoon op te zoeken is.
pi_130416697
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.

:P
pi_130416745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.

:P
Zeker met iets als treinen zie ik dat ook niet werken op hetzelfde traject. Maar dan is het ook goed om niet de schijn op te houden dat bijv. een Bert Meerstadt een marktbedrijf aan het leiden is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:46:01 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130417242
Hm, weird. Nu in een échte TGV waar TER GV-reizigers ook mee in mee mogen reizen tot Lille, onderweg. Wederom een "ex-Eurostar". En dat voor ¤1,20 extra! Momenteel 278 kmh ongeveer :-)

Edit; Og, zie nu dat ik vanmiddag heen dezelfde ex-Eurostar had. En zit pcies op dezelfde plek!

[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 24-08-2013 16:58:20 ]
pi_130418044
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"

Wat? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130418434
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"

Wat? :D
Ja zo zit ik ook. Waar gaat dit over? :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:44:18 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130418536
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

[ afbeelding ]
zou de tankslang wel lang genoeg zijn? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130418964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:

Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld. ;)
quote:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
pi_130419103
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
pi_130419724
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
Het is een duur systeem.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:28:08 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130421048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130421418
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf? :@
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?

Alvast bedankt!
pi_130421664
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld. ;)

[..]

Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
Als NS inderdaad niet wilde reageren, is dat inderdaad hun eigen fout. Maar dat hadden ze dan in de aflevering beter even kunnen zeggen, want nu leek het principe van hoor en wederhoor onvoldoende toegepast. Wel een gemiste kans hoor, ze willen iedereen zo graag over krijgen op de chipkaart, dan moet je het toch ook verdedigen als er negatieve punten worden opgebracht die je deels tegen kan spreken.

Je legde dat punt goed uit hoor! Alleen werd het door de programmamakers geïntroduceerd als een probleem door de OV-chip en dat vind ik te simpel gebracht. Maar jij legde de oorzaak bij bezuinigingen dus daar ben ik het helemaal mee eens. :)
pi_130423380
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Distributie is ook niet gratis. (Waarmee ik niet wil aangeven het met ¤7,50 eens te zijn, maar dat er meer kosten zijn dan alleen productie.)
pi_130423975
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf? :@
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?

Alvast bedankt!
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt :P
pi_130424298
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt :P
Geen idee waarom er 'slurf' bijstaat, maar het staat er.
Maar moet helemaal goed komen zo!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:22:32 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130429714

SNCF TER X 72716 + X 72725 & SNCF TER 334 + 637
Even later stond in het rustige Calais Ville eindelijk weer iets klaar. Ik kwam om 13:48 aan, en pas 15:12 vertrok de eerste trein weer. Is heel normaal hier.
Links staat TER 48861 naar Amiens gereed met 2 dieseltreinstellen van het type X 72500, terwijl rechts 2 treinstellen van het type Z 24500 als TER 44858 naar Lille Flandres gereed staan.

Op de achtergrond rechts is de Mairie te zien, het stadhuis van Calais. De grote "kerktoren" behoort tot het stadhuis.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:38:32 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130430169
Tramplannen Zwolle - Kampen vervangen door elektrische trein

Er is opnieuw onderzoek gedaan naar het Kamperlijntje (Zwolle - Kampen), dit keer door Goudappel Coffeng, zo meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief. Volgens het onderzoek is een elektrische trein de enige optie voor de lijn. Vertramming heeft geen zin, want er is geen zicht op een doortrekking in Zwolle.

Volgens OV-Magazine zijn de provincie Overijssel en ProRail het erover eens dat de spoorlijn geëlektrificeerd moet worden en er een nieuwe stop bij Stadshagen in Zwolle kan komen. In deze eerste fase blijft de frequentie twee keer per uur en is er één trein nodig. Een besluit of een voornemen tot elektrificatie is er formeel echter nog niet. Dit najaar moet daar meer duidelijkheid over komen.

Verdere toekomst
In de verdere toekomst zouden er meer nieuwe haltes kunnen komen met ook passeersporen bij Stadshagen en Kampen Oost. Door die passeersporen en een hogere baanvaksnelheid (130 in plaats van 100) zou de frequentie omhoog kunnen naar vier treinen per uur. Daarvoor zouden drie treinen nodig zijn.

Regiotram
Eigenlijk was de bedoeling dat het Kamperlijntje per 2012 als regiotram dienst zou gaan doen. De provincie had daarvoor zelfs al aanbestedingstrajecten in werking gezet. Toen de offertes niet bleken te voldoen aan de eisen van de provincie, heeft de provincie besloten de plan van de regiotram opnieuw tegen het licht te houden. Daardoor lijkt het doek gevallen te zijn voor de tramplannen. Een definitief besluit is echter nog niet genomen.

Kamperlijntje blijft populair
Kampen heeft sinds 9 december 2012 een tweede station: Kampen Zuid, gelegen aan de Hanzelijn. Voorzien was dat 30% van de reizigers het oude station Kampen zouden inruilen voor het nieuwe station. In de praktijk blijkt dat het aantal reizigers met slechts 15 procent is afgenomen. Veel reizigers blijken toch voor het Kamperspoorlijntje te kiezen. Op lange termijn zou het aantal reizigers nog wel kunnen dalen.

Kampen Zuid minder populair
Station Kampen mag dan meer reizigers blijven trekken dan gedacht, het nieuwe station Kampen Zuid doet het juist minder goed. Er waren 2.000 reizigers per dag voorzien, en op termijn zelfs 3.000 per dag. Voorlopig trekt het station echter zo'n 1.250 reizigers per dag.

Bron: http://www.treinreiziger.nl
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:40:58 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130430240
Zou de Vmax niet ook iets omhoog moeten, zelfs bij 2 treinen per uur, vanwege de stop bij Stadshagen? Er staat me iets van bij dat het net wel of net niet past namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:45:55 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130430384
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:48:01 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130430460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef greavy het volgende:
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
met snel optrekken kun je iets winnen, maar is dat genoeg voor een extra stop?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:48:27 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130430473
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:12:57 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130431260
Nog even inhakend op de discussie over maximum snelheden op de wegen (ja, ik was op vakantie): het grootste probleem is volgens mij dat veel mensen het gevaar van een bepaalde snelheid niet kunnen inschatten. Dan gaan ze naar eigen inzicht een snelheid bedenken, wat op veel wegen toch fatale gevolgen kan hebben (en binnen de bebouwde kom is dat meestal fataal voor iemand anders). Ik zie het bij mij in de straat dagelijks gebeuren: 50/60 in een 30-zone. Men schat in met 50 ook op tijd te kunnen remmen voor een spelend kind, maar hebben geen idee van de verschillende stopafstanden bij 30 en 50.

Niet voor niets pleitte ik onlangs voor een snelheidsbegrenzer op auto's.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 25 augustus 2013 @ 00:23:28 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130431555
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef greavy het volgende:
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
Maar niet als je nu traag dieselmat er hebt rijden en dan snel e-mat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130434455
Zijn alle woningen in Kampen Zuid al gebouwd? Bij Tilburg Reeshof en Arnhem zuid zie je het aantal reizigers ook langzaam toenemen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:00:27 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130435278
Volgens mij nog niet, en ik dacht ook nog leegstand.
pi_130436254
Het grootste voordeel van Arnhem Zuid vind ik nog wel dat er rechtstreekse verbindingen zijn met Zwolle en Roosendaal en alle IC-stations die daar tussenin liggen. Ja ik weet het, ik ben bevooroordeeld met het feit dat mn ouders daar ook wonen, maar toch. Dat is wel erg handig en het mag van mij dan ook zo blijven (de huidige situatie van de IC 3600-serie).
pi_130436451
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Het grootste voordeel van Arnhem Zuid vind ik nog wel dat er rechtstreekse verbindingen zijn met Zwolle en Roosendaal en alle IC-stations die daar tussenin liggen. Ja ik weet het, ik ben bevooroordeeld met het feit dat mn ouders daar ook wonen, maar toch. Dat is wel erg handig en het mag van mij dan ook zo blijven (de huidige situatie van de IC 3600-serie).
Arnhem Zuid blijft sowieso een aparte: intercity's die er wél stoppen en stoptreinen die er niet stoppen :P
pi_130436536
Die stop van de Arriva-trein voegt weinig toe daar, immers wil iedereen uit de Betuwe toch naar Arnhem CS ipv Arnhem Zuid en als je die stop toe zou voegen valt de hele dienstregeling van NS tussen Arnhem en Nijmegen als een kaartenhuis in elkaar. Ook wordt met de huidige dienstregeling van Arriva de kering in Arnhem wel erg krap als er extra gestopt zou worden in Arnhem Zuid.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:33:42 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130437536
Kansloos geblunder deeltje 788. Sta op Amsterdam C op de Pimpel van 11.01 te wachten. Okee +10. Vanaf het startpunt al, lekker. 8)7. 11:08 wordt omgeroepen dat hij "over enkele minuten gaat". Nog diezelfde seconde verspringt de TBP naar +20.

11:18 wordt omgeroepen dat hij "over enkele minuten gaat". Maar inmiddels wordt de ic naar Amersfoort van 11:31 Binnengenomen en gaat de TBP stilletjes naar +30. In de ic naar Amersfoort wordt omgeroepen dat mensen voor Hannover moeten uitstappen. Ik zou maar zorgen dat ik vast in Amersfoort kwam. Hoeveel te laat de Pimpel uiteindelijk is weet niemand. Personeel op het perron:0,0.

Waarom? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 11:39:53 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130437651
geen idee, maar op de AV van Amersfoort staat ie met +33 aangekondigd
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:41:52 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130437693
Dus als ze zeggen " +10" en "gaat over enkele minuten" dan bedoelen ze " hij is stuk en we hebben geen idee hoe lang het gaat duren" 8)7.

Er zou toch zo'n enorme verbeterslag doorgevoerd worden met de reisinformatie?! Of moet ik daar dit soort onzin onder verstaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:42:54 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130437716
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
geen idee, maar op de AV van Amersfoort staat ie met +33 aangekondigd
ja maar goed, wat dat waard is... :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 11:43:14 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130437720
sommige dingen heb je gewoon niet in de hand, maar netjes is anders
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 11:44:41 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130437739
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja maar goed, wat dat waard is... :?
het betekent wel dat ie rijdt, want die rijtijd tussen beide plaatsen heb je minimaal wel nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130437779
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het betekent wel dat ie rijdt, want die rijtijd tussen beide plaatsen heb je minimaal wel nodig
Zal nog wel gaan oplopen, hij hobbelt achter de sprinter aan naar Amersfoort..
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:46:20 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130437781
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
sommige dingen heb je gewoon niet in de hand, maar netjes is anders
maar zeg dan meteen dat ie stuk is, dan kunnen mensen meteen een alternatief gaan zoeken. 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130437788
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:48:23 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130437826
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
dat sowieso idd. Maar als je meteen weet dat het meer dan een half uur wordt, probeer je iets via Utrecht bijvoorbeeld. Niet zo van "wacht gewoon even, het valt wel mee. Oh nee toch niet zo, maar hij komt er nu zo aan. Oh nee toch niet." Waardeloze wanprestatie, weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 11:49:46 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130437859
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
daar komt het helaas wel op neer ja.

Vandaag is ook weer het bekende GTW-transport naar Haarlem. Stellen reden vanochtend over de Hanzelijn. Terug is waarschijnlijk via Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 25 augustus 2013 @ 12:01:28 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130438128
Dat is tegenwoordig ook zo als je IC uit Duitsland vertraging heeft: tot december werd er regelmatig een vervangende trein ingezet vanaf Hengelo (over het algemeen de pendel Enschede-Hengelo die doorreed vanaf Hengelo). Nu wordt de Pimpel vooral gezien al 'extra' trein die niet vervangen hoeft te worden in het oosten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130438367
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
Dat is tegenwoordig ook zo als je IC uit Duitsland vertraging heeft: tot december werd er regelmatig een vervangende trein ingezet vanaf Hengelo (over het algemeen de pendel Enschede-Hengelo die doorreed vanaf Hengelo). Nu wordt de Pimpel vooral gezien al 'extra' trein die niet vervangen hoeft te worden in het oosten.
Zo is het in het oosten natuurlijk ook wel. Tussen Amsterdam en Amersfoort ligt dat helaas anders..
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:53:21 #243
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130439455
Wat was er kapot aan de pimpel?
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:07:29 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130439848
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat was er kapot aan de pimpel?
Het humeur van wat reizigers.

Geen idee. Er stond ook op de TBP's "Rijdt niet verder dan Hannover hbf i.v.m. defecte trein". Ook niet waar. Voorts zat er geen bistro in en werd er in het Duits en het Engels omgeroepen "Deze trein stopt in Nederland op alle intercity-stations en in Duitsland in Bad Bentheim, Rheine (etc)".

Je snapt natuurlijk wel dat elke Duitser of andere niet-Nederlandstalige reiziger de spoorkaart van Nederland in zijn hoofd heeft, en op de hoogte is van de definitie van "intercity-station" :')

Or rather: wat is dit nu weer voor onzinnige manier van "informatie" geven? Hou dan liever je mond gewoon :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:17:09 #245
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130440127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt :P
Het slurf-achtige uiterlijk van de loopbrug had er dacht ik ook iets mee te maken:

(bron)
pi_130441107
quote:
8s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het humeur van wat reizigers.

Geen idee. Er stond ook op de TBP's "Rijdt niet verder dan Hannover hbf i.v.m. defecte trein". Ook niet waar. Voorts zat er geen bistro in en werd er in het Duits en het Engels omgeroepen "Deze trein stopt in Nederland op alle intercity-stations en in Duitsland in Bad Bentheim, Rheine (etc)".

Je snapt natuurlijk wel dat elke Duitser of andere niet-Nederlandstalige reiziger de spoorkaart van Nederland in zijn hoofd heeft, en op de hoogte is van de definitie van "intercity-station" :')

Or rather: wat is dit nu weer voor onzinnige manier van "informatie" geven? Hou dan liever je mond gewoon :{
Deze Intercity stopt niet in Zaandam.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:47:34 #247
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130441264
quote:
8s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorts zat er geen bistro in
Ah, kijk dat zou voor mij de reden zijn geweest om hem te nemen, of in dit gevoel te laten schieten.

Gisteren trouwens +60 opgelopen op de terugweg van Nangis naar Paris est. Na dat er een kwartier na officieel vertrek er nog geen trein in zicht was, noch een omroep ben ik eens naar het loket gelopen "Oh, echt, vandaar dat het nog zo druk is hier in de wachtruimte" ( :') ) Affijn, lokettist belde naar verkeersleiding, verkeersleiding melde dat de trein was uitgevallen, en lokettist roept om dat mensen zich nog een uur extra het schompes kunnen gaan vervelend, zo gaat dat in buitengebieden ;)

Overigens was er een vrij aardige kermis vlakbij het station, dus het viel wel mee enzo...

Over die omleiding James, daar kom ik nog op terug, eerst Formule 1 :9
pi_130441298
Thanks Darkwing! Vanochtend start van GP3 gezien? Direct crash in de hairpin :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 13:53:51 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130441522
quote:
12s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het slurf-achtige uiterlijk van de loopbrug had er dacht ik ook iets mee te maken:

[ afbeelding ](bron)
Dat is nog een foto met het al lang geleden opgeheven zakspoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:55:33 #250
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130441586
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
Thanks Darkwing! Vanochtend start van GP3 gezien? Direct crash in de hairpin :')
Nee, linkje?

Ik heb vanochtend eerst nog even de GP van Hongarije gekeken, die stond nog op band zegmaar, had ik nog niet gezien :')

Overigens de enige keer dat ik op Spa heb meegekeken was 1998, die race met die Fantastische start .... _O-
pi_130441864
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, linkje?

Ik heb vanochtend eerst nog even de GP van Hongarije gekeken, die stond nog op band zegmaar, had ik nog niet gezien :')

Overigens de enige keer dat ik op Spa heb meegekeken was 1998, die race met die Fantastische start .... _O-
Kan het niet vinden... Was iig iemand vanaf P7 met goede start aan de binnenkant die hem erin duwde en degene van Pole een flinke tik uitdeelde.
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:35:53 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130443022
Weet iemand of je met het Trampoline Weekend ook Moeskroen - Lille - Doornik mag doen, of moet je via hetzelfde traject weer terug?
Zaterdag nog ff een keer richting Lille, maar wil dan via Doornik - Luik terug.

Edit: Heb het al; B-Europe Productfiche
quote:
De vermindering is van toepassing bij vertrek uit een Belgisch station opgenomen in het elektronisch verkoopsysteem naar het station van Rijsel en omgekeerd. De terugreis kan verschillend zijn van de heenreis


[ Bericht 41% gewijzigd door greavy op 25-08-2013 14:40:58 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:39:32 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130443123

NSM 1202 + 2 rijtuigen
Vrijdag waren 2 rijtuigen van het Spoorwegmuseum naar de Zaanstraat gegaan voor onderhoud, en gingen vandaag weer retour. Hier passeert de trein de fotograaf te Hollandsche Rading richting het Spoorwegmuseum.
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:47:11 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130443344
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar komt het helaas wel op neer ja.

Vandaag is ook weer het bekende GTW-transport naar Haarlem. Stellen reden vanochtend over de Hanzelijn. Terug is waarschijnlijk via Amersfoort
Het GTW-transport is wekelijks, en de trein had al eerder via de Hanzelijn moeten gaan. Volgens de huidige Stavaza nu wekelijks via Hanzelijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 16:15:28 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130446958
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Het GTW-transport is wekelijks, en de trein had al eerder via de Hanzelijn moeten gaan. Volgens de huidige Stavaza nu wekelijks via Hanzelijn.
Genoeg stelletjes die nog gelakt moeten worden.

Volgens een spot op Somda staat er een D-GTW van Arriva Achterhoek op Waalhaven-Zuid. Wat moet dat ding daar?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:26:53 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130447321
Is daar voor bezoek aan Shunter, maar waarom, geen idee ....
Stelletje moet er dan vrijdag of eerder al gearriveerd zijn, want de Betuweroute + het traject Kijfhoek - Barendrecht Vork én Waalhaven Zuid - Barendrecht Vork ligt eruit van vrijdagavond 23:00 tot maandagochtend 04:00. De kortsluitroute is nog beperkt mogelijk, maar dan MOET je richting IJsselmonde. Terugsteken rg Kijfhoek gaat door de werkzaamheden ook niet, dus zal je altijd rg Rotterdam moeten gaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 16:29:53 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130447413
Op het terrein zelf kan het ding niet staan, omdat de rolbrug daarvoor niet groot genoeg is
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:31:37 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130447466
Maar Shunter heeft een tweede werkplaats daar ;) ex-NedTrain. Is bedoeld voor wagenwerkplaats, maar er is nog plaats en mogelijkheid om locs enz te onderhouden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 16:40:43 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130447758
quote:
12s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:31 schreef greavy het volgende:
Maar Shunter heeft een tweede werkplaats daar ;) ex-NedTrain. Is bedoeld voor wagenwerkplaats, maar er is nog plaats en mogelijkheid om locs enz te onderhouden.
ah daar, de RET zit daar ook ergens met haar trams
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:52:02 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130448100
Ja, die zit een soort van tussen de kortsluitroute en de Waalhaven Zuid in voor de metro's.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:25:22 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130448970

SNCF TER B 82752 + soortgenoot
In Calais-Fréthun, een station gelegen aan de hogesnelheidslijn, komen ter aanvulling van de TGV's en Eurostar-treinen ook nog een aantal TER-treinen van de regio Nord-Pas-de-Calais. Hier arriveert een dubbel setje SNCF B 82500 (bi-courant) in Fréthun.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:32:38 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130449192
Leuke plaat greavy! Wat zijn die portalen links boven? Van een andere lijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:50:13 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130449812
Dat is de "echte" HSL. Spoor 3 en 4 liggen daar. Hoewel, spoor 4 wordt eigenlijk nooit gebruikt. Spoor 3 stopt de Eurostar. Spoor 4 staan de hele dag bewapende militairen de gesloten hekken te bewaken. En op spoor 3 ook.
Tussen spoor 3 en 4 zijn 2 doorgaande HSL-sporen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:50:26 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130449816
Oh wacht. Kwartmiljoenste post gewoon gemist :')

/einde dienstmededeling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:52:49 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130449914
Wel een vreemde sporentelling daar in Fréthun. Waar die TER staat is spoor 2, rechts is spoor 1. Maar bij de hoge HSL-sporen is het linker perronspoor spoor 3, en het rechter spoor 4. Dus je hebt van links naar rechts: 3-4-2-1
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:19:39 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130450931
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:52 schreef greavy het volgende:
Wel een vreemde sporentelling daar in Fréthun. Waar die TER staat is spoor 2, rechts is spoor 1. Maar bij de hoge HSL-sporen is het linker perronspoor spoor 3, en het rechter spoor 4. Dus je hebt van links naar rechts: 3-4-2-1
Welkom in Frankrijk
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:39:49 #267
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130451619
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welkom in Frankrijk
o|O
pi_130451870
4-3-1-35 is voor de gemiddelde reizigers anders ook niet echt logisch ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 18:59:36 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130452188
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
4-3-1-35 is voor de gemiddelde reizigers anders ook niet echt logisch ;)
Gelukkig is Nimwegen een overzichtelijk station :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:45:33 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130453628
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
  Redactie Sport zondag 25 augustus 2013 @ 19:56:14 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130453952
Die zitten er wel in, je moet alleen inzoomen om het aan het kunnen zetten en te zien. En hij werkt wel met actuele info, net als kubus trouwens, en is dus vrij betrouwbaar
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:02:54 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130454174
Ja, maar niet live. Kubus ook niet.

quote:
Die Zugpositionen werden auf Basis von Prognosen berechnet. Die tatsächliche Position kann davon abweichen.
http://www.bahn.de/hilfe/view/pk/de/zugradar.shtml

quote:
Für die Berechnung der Position werden folgende Daten verwendet:
Zuglaufmeldungen (Einfahrts- bzw. Ausfahrtsmeldungen an Bahnhöfen und Halten, sowie Durchfahrtsmeldungen auf freier Strecke)
Prognosen (aktuelle Ankunfts- / Abfahrtszeit an den nächsten Halten)
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:04:35 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130454234
Alleen de NSA heeft het live. De Nederlandse Spoorwegen Afluisterautoriteit jwz.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:05:38 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130454271
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome :Y
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:07:31 #275
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130454358
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alleen de NSA heeft het live. De Nederlandse Spoorwegen Afluisterautoriteit jwz.
:Y

En de Arriva Treinviewer is natuurlijk ook live.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:08:20 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130454383
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome :Y
iPhone: Live OV
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:12:56 #277
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130454555
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome :Y
En voor de andere 49% smartphonegebruikers: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.skywave.ovinfo
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130454627
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
Als ik te veel inzoom crashed Firefox ;(
dag
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:18:19 #279
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130454710
Ligt er geen waslijn naar Oberstdorf? Vandaag werd de eloc afgekoppeld (Stuttgart) en hingen ze er 2 hele dikke diesels voor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130454748
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
Geinig :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:20:45 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130454780
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:18 schreef bork het volgende:
Ligt er geen waslijn naar Oberstdorf? Vandaag werd de eloc afgekoppeld (Stuttgart) en hingen ze er 2 hele dikke diesels voor.
Nope, diesel. Lekkah met dubbel BR218 dieselen :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 21:27:50 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130458083
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:Y

En de Arriva Treinviewer is natuurlijk ook live.
:{w

Daar staan niet alle rijdende Arriva-treinstellen op
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:51:29 #283
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130459264
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

:{w

Daar staan niet alle rijdende Arriva-treinstellen op
Klopt. Maar hij is wel live. Op die kuub-simulatie staan ook niet alle rijdende treinen van b.v. NS.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130464249
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ijkt-probleemtraject
Schiphol - Utrecht blijkt probleemtraject.
  Redactie Sport zondag 25 augustus 2013 @ 23:47:52 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130464569
Interessant stuk met heel veel foto's over de ombouw en historie van station Enschede: http://www.archiefedwardb(...)frastructuur_16.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:52:01 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130469583
Doden bij treinongeluk in Mexico http://nos.nl/l/544133

Zullen we een apart treinongelukkentopic openen? Er is de laatste tijd genoeg over te posten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 augustus 2013 @ 11:14:11 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130472260
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:47 schreef dennistd het volgende:
Interessant stuk met heel veel foto's over de ombouw en historie van station Enschede: http://www.archiefedwardb(...)frastructuur_16.html
nice :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:45:52 #288
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130472987
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nice :)
Nee, Enschede!
pi_130483401
Ik heb een 1e klas Weekend Vrij-abbo, maar wil doordeweeks altijd 2e klas reizen.

Kan ik mijn Reizen op Saldo-product nu wel of niet veilig wijzigen via https://www.ns.nl/reizenopsaldo/klassewissel? Ik heb het aangevraagd en hoef het alleen nog maar op te halen.. Het lijkt te werken.. Dat zou Reizen op Saldo 2e klas moeten maken, maar mijn 1e klas Weekend Vrij onaangetast laten.. Toch?! En berekent 'ie dan ook automatisch 40% korting waar ik recht op heb?
pi_130483449
Ik zou het er niet op wagen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130483548
Iemand hier had het wel voor elkaar gekregen, was Greavy dat niet?

Als het mis gaat, zou ik het theoretisch ook gewoon terug kunnen draaien door via diezelfde link alles terug te zetten naar 1e klas.. Denk ik.. :P
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:58:31 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130483714
Ja, het zou moeten kunnen. Maar de Klantenservice van NSR beweert anders :')
Ik reis zelf ook al enige tijd op die manier, nadat ik de KTV heb overtuigd dat ze het konden wijzigen zonder mijn 1e klas Weekendvrij aan te taten :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 augustus 2013 @ 18:01:46 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130483822
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, Enschede!
het is beide een eind weg :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130483966
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:58 schreef greavy het volgende:
Ja, het zou moeten kunnen. Maar de Klantenservice van NSR beweert anders :')
Ik reis zelf ook al enige tijd op die manier, nadat ik de KTV heb overtuigd dat ze het konden wijzigen zonder mijn 1e klas Weekendvrij aan te taten :D
In de bevestigingsmail van de aanvraag wordt expliciet gesproken over 'Reizen op saldo 2e klasse'. Ik neem aan dat mijn Weekend Vrij er niet door wordt aangetast, dat is een geheel ander product. Zal het straks bij de automaat dubbelchecken wat er staat als ik kies voor 'Product ophalen'.

Ik vraag me wel af waarom de Klantenservice dit normaliter niet adviseert.

Bedankt voor je antwoord. :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:26:13 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130484476
Over 9 minuten vertrekt uit Bad Bentheim een gereviseerde Lint'41, getrokken door een dieseltraxx, uit Bad Bentheim richting Oldenzaal en verder het land in (ik meende bestemming Zutphen).
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:27:01 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130484498
Met een diesel-Traxx? Zijn die dingen al toegelaten in Nederland ja?
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:30:15 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130484589
Het lijkt erop. Zelfs Op de Rails op Facebook meldt het. En mijn bron meldde het mij 15 minuten geleden ook.
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:52:07 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485159
In 2009 zijn er al 3 dieselTraxx'en in Nederland geweest voor toelatingsritten, maar in 2012 hebben ze opnieuw toelatingsritten gereden. Ik gok dat ze toen zijn toegelaten ;)
pi_130485228
Ik heb nu ROS 2e klas en Weekend Vrij 1e klas, maar ik check automatisch in met Weekend Vrij 1e klas 40% korting. Als ik 2e klas wil reizen moet ik kennelijk toch handmatig een klassewissel laden voor een dag. :(
pi_130485363
Geile bende is het ook.
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:58:55 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485372
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')