Wie weet wordt het ooit werkelijkheidquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:
Lekker zegeltjes sparen met je trein.
[ afbeelding ]
Die truc met de OV chipkaart om voor de helft te reizen, geniaal!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Haha, MVBOV op tv. Dacht even dat het Driek was; moest lachen
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361652
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Tja, dat ligt er dus aan hoe regio's invulling geven aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Zonder OV-chipkaart was de prijs landelijk gelijk gestegen en/of waren er buslijnen geschrapt. Daar zou je de voorkeur aan kunnen geven, maar goed, de regering heeft de voorkeur gegeven aan decentralisatie en dergelijke beslissingen in handen te leggen van stadsregio's en provincies.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:20 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :pquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef greavy het volgende:
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
Sterkte man!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is?
ik heb geen horrorfilm gezien hoorquote:
blauwe automaat op Flandres vreet geen Maestro. Maar op het dodelijke Calais Ville werkt ie wel ...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is?
In België in ieder geval wel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
Als dat het enige zou zijn waar ik die auto voor zou gebruiken wel, ja.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag?
Zeker met iets als treinen zie ik dat ook niet werken op hetzelfde traject. Maar dan is het ook goed om niet de schijn op te houden dat bijv. een Bert Meerstadt een marktbedrijf aan het leiden is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.
Ja zo zit ik ook. Waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"
Wat?
zou de tankslang wel lang genoeg zijn?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:
Lekker zegeltjes sparen met je trein.
[ afbeelding ]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.quote:Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Het is een duur systeem.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |