abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130403645
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Zelfs al zou dicht echt waar zijn.
quote:
Maar ik vind dat geen goede vergelijking, want autoverkeer leidt dagelijks tot gevaarlijke situaties
Ja, maar dat accepteer je WEL. hallo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130403769
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs al zou dicht echt waar zijn.

[..]

Ja, maar dat accepteer je WEL. hallo?
Ik accepteer dat niet, ik weet niet waarom het komt dat daar zo gemakkelijk over wordt gedaan. Ik vermoed toch een autolobby die goede maatregelen aanwijst als "autootje pesten" en ze zo weet te blokkeren. Als het aan mij zou liggen zouden de maximumsnelheden overal omlaag gaan en handhaving fors omhoog. Automobilisten maken echt veel te veel overtredingen, niet alleen op het gebied van snelheid. De balans klopt daar wat mij betreft niet, terwijl de balans bij spoorveiligheid misschien tever doorslaat naar de andere kant, maar ik weet daar niet genoeg over om daar een hard oordeel over te vellen. Dat laat ik liever over aan de instanties en reizigersorganisaties.

Maar ja, dat is een andere discussie. :7
pi_130403830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:09 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Heb er niet echt een bron voor anders dan de dagelijkse praktijk. 30km-zones worden uitgebreid en steeds vaker mag alleen op randwegen e.d. binnen de bebouwde harder mogen gereden, waar het langzaamverkeer volledig van het autoverkeer is gescheiden. Dat merk ik zowel in stedelijke gemeenten als in de meer plattelandsgemeenten, dus ik denk dat het toch echt een richtlijn is?

E: Ik meen me te herinneren dat ik het ergens heb gelezen in een herstructuringsplan van een bepaalde weg van een gemeente, waar zo'n doorgaande weg omgetoverd werd tot een 30km-zone, wat later ook elders gebeurde.
Grootste onzin ooit. Bij een herinrichting van een weg is vrijwel altijd sprake van het behouden van de wegcategorie en alleen bij hoge uitzondering downgraden van de weg. http://nl.wikipedia.org/wiki/Weg#Wegcategorie.C3.ABn
pi_130403842
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik accepteer dat niet, ik weet niet waarom het komt dat daar zo gemakkelijk over wordt gedaan. Ik vermoed toch een autolobby die goede maatregelen aanwijst als "autootje pesten" en ze zo weet te blokkeren. Als het aan mij zou liggen zouden de maximumsnelheden overal omlaag gaan en handhaving fors omhoog. Automobilisten maken echt veel te veel overtredingen, niet alleen op het gebied van snelheid. De balans klopt daar wat mij betreft niet, terwijl de balans bij spoorveiligheid misschien tever doorslaat naar de andere kant, maar ik weet daar niet genoeg over om daar een hard oordeel over te vellen. Dat laat ik liever over aan de instanties en reizigersorganisaties.

Maar ja, dat is een andere discussie. :7
Jij rijdt nooit auto of wel?
pi_130403912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Jij rijdt nooit auto of wel?
Ik snap de relevantie niet, maar ik heb een rijbewijs. Geen auto in bezit though, volstrekt overbodig.
pi_130404004
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:17 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik snap de relevantie niet, maar ik heb een rijbewijs. Geen auto in bezit though, volstrekt overbodig.
Omdat als je wel auto zou rijden je kan beseffen dat wat je zegt echt complete onzin is.
pi_130404047
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat als je wel auto zou rijden je kan beseffen dat wat je zegt echt complete onzin is.
Nou, dan klopt je theorie dus niet.

Wat is er dan onzin volgens jou?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:27:46 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130404264
Ging het hier niet in een soort van gezellige vorm over treinen en zulks?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:32:42 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130404455
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ging het hier niet in een soort van gezellige vorm over treinen en zulks?
Nee, het gaat nu over de inrichting van verkeerswegen. :D

Speaking of which, hoe zit het nou eigenlijk met een groene strepen in het midden van de weg? Wie heeft dat bedacht, is dat ook in het kader van Duurzaam Veilig?
pi_130404505
Die groene streep is in ieder geval voor de herkenning (100km/u), net zoals je aan de belijning 60km-wegen kan herkennen.
pi_130404522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:21 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou, dan klopt je theorie dus niet.

Wat is er dan onzin volgens jou?
Begon er al mee dat alles bibeko naar 30 zou gaan. Verder maken automobilisten lang niet zoveel fouten als jij beweert, zeker gezien de hoeveelheid kilometer die dagelijks wordt afgelegd. Verder is 130 aantoonbaar niet meer onveilig dan 120 dus dat is ook uit de lucht gegrepen.

@James, Yup ook iets van Duurzaam Veilig. En zoals hierboven staat, ook iets voor de herkenning.
pi_130404907
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Begon er al mee dat alles bibeko naar 30 zou gaan. Verder maken automobilisten lang niet zoveel fouten als jij beweert, zeker gezien de hoeveelheid kilometer die dagelijks wordt afgelegd. Verder is 130 aantoonbaar niet meer onveilig dan 120 dus dat is ook uit de lucht gegrepen.

@James, Yup ook iets van Duurzaam Veilig.
Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
  Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:48:50 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130404986
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zag vanmiddag zo rond de klok van zes uur een Plan V rijden op traject A'dam CS - Enkhuizen... Nee, het was geen spitstrein volgens mij. Ik viel bijna van mijn stoel van schrik.. Ik mag hopen dat dit niet planmatig is?

Als het maar vanaf 1 september gewoon weer VIRM of ICM wordt.. Of DDZ
Het zijn grotendeels de spitstreinen maar dit is één van de treinen die in Amsterdam start ivm het rijden van een IC Berlijn tot aan Amsterdam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:03:12 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130405406
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
De 120-vs-130-discussie is al vrij vaak gevoerd in Nederland, waarbij voorstanders wijzen op dingen als tijdwinst, weinig uitstoot van moderne auto's en de goede staat van ons wegdek, waar de tegenstanders weer wijzen op hogere risico's, meer uitstoot, geluidsoverlast, enzovoorts.

Wat mij in het Nederlandse (snel)wegbeeld vooral stoort is de wirwar aan regels en beperkingen. Denk hierbij aan de verschillende combinaties van snelheidsborden en onderborden, ineens 100 of 120 op een weg waar je eerder nog 130 mocht, of wegen waar je 's nachts harder mag dan overdag.

Combineer dat met snelheids- en trajectcontroles en je krijgt weggebruikers die kiezen voor de voorzichtige kant die 115 gaan rijden waar ze op dat moment 130 mogen. Achteropkomende automobilisten rijden wel 130, gaan inhalen, waardoor anderen weer moeten afremmen, enzovoorts.

Voor mijn gevoel zijn de Britse wegen daarin een stuk consequenter. Nu moeten de Britten alleen nog leren autorijden - en dan vooral leren anticiperen op het overige verkeer. :')
pi_130405502
Vooral het slechte 80/100 mogen rijden in bebouwde gebieden is een doorn in het oog. In Duitsland jakker je gewoon met 120 door Keulen heen..
pi_130405993
100/120/130 :')

In duitsland t rijdt ELKE RE gewoon standaard 160. Nederland faalt op elk denkbaar vlak
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:57:07 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130406495
We hadden het nu even over autosnelwegen, vriend :s)

In Nederland rijdt de Thalys met 300 km/h langs de A16.
pi_130408153
Gewoon een paar jaar wachten en dan is 120 zo goed als uitgefaseerd. Overal 100 of 130. Die 80-zones zie ik ook nog wel weggaan, slaat nergens op.
pi_130408995
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Ik rijd zelf ook vaak te hard in 30-zones, maar dat komt vooral doordat de gemeente waar ik woon te pas en te onpas doorgaande wegen naar 30 heeft gedegradeerd maar ook andersom, kleine wegen door woonwijken vol drempels die dan doodleuk weer 50 zijn :') Het probleem is dat er nogal een onoverzichtelijke chaos van maximumsnelheden is ontstaan waar ik geen touw meer aan kan vastknopen, en nog vervelender, je kunt het vaak niet meer aan de weginrichting zien omdat het tamelijk willekeurig gebeurt.
pi_130409134
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:31 schreef Dr_Flash het volgende:
100/120/130 :')

In duitsland t rijdt ELKE RE gewoon standaard 160. Nederland faalt op elk denkbaar vlak

Die snelheid is idd opvallend hoger dan hier in NL. Ook de remafstand veel korter waardoor er een stuk efficienter gereden wordt daar. Toch is niet alles slecht in NL, want hier ligt de frequentie een stuk hoger en met name 's avonds laat kan je nog prima thuis komen, itt Duitsland. Aan de andere kant beginnen de RE's in Duitsland weer rond 4 a 5:00 met rijden (bijvoorbeeld op zondag) en dat is in Nederland weer slechter geregeld.
pi_130409457
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik rijd zelf ook vaak te hard in 30-zones, maar dat komt vooral doordat de gemeente waar ik woon te pas en te onpas doorgaande wegen naar 30 heeft gedegradeerd maar ook andersom, kleine wegen door woonwijken vol drempels die dan doodleuk weer 50 zijn :') Het probleem is dat er nogal een onoverzichtelijke chaos van maximumsnelheden is ontstaan waar ik geen touw meer aan kan vastknopen, en nog vervelender, je kunt het vaak niet meer aan de weginrichting zien omdat het tamelijk willekeurig gebeurt.
Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.

Overigens werken snelheidsverlagingen het beste als je ze samen laat gaat met infrastructurele aanpassingen omdat er anders inderdaad te hard wordt gereden. Eigenlijk jammer dat dat nodig moet zijn, maar de praktijk wijst dat uit (je geeft het zelf ook aan). Bij die infrastructurele aanpassingen denk ik bv. aan woonerven, fietsstraten, korte straten met bochten, doodlopende straten, drempels, straten van klinkers i.p.v. asfalt (iig voor auto's) en/of een fietspadnetwerk dat voorrang heeft boven autoverkeer. Houten is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Voor een algemene beschrijving daarover, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Houten#Verkeer_en_vervoer. Het resultaat mag er zijn:
quote:
Deze maatregelen hebben ertoe geleid dat Houten één van de verkeersveiligste gemeenten van Nederland is binnen de bebouwde kom en dat de gemiddelde snelheid van auto's binnen wijken laag is.
Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.
pi_130409471
In Houten liggen ook bibeko wegen waar je 50 mag hoor!
pi_130409532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
In Houten liggen ook bibeko wegen waar je 50 mag hoor!
Klopt, maar dat zijn naar mijn weten vooral die 'inprikkers' vanaf de randweg en dan alleen waar dat veilig mogelijk is (en de randweg zelf natuurlijk ook). Dat zijn de uitzonderingen die ik bedoel. Het gros van de bebouwde kom van tegenwoordig is in mijn ervaring een 30-zone inclusief sommige doorgaande wegen. Dat was wat ik vannacht bedoelde met de norm, maar dat had ik beter moeten verwoorden. 's-Nachts ben ik niet op mijn best :')

E: Heb even de zinsnede opgezocht uit dat rapport waaruit ik opmaakte dat 30km/u de norm wordt.

quote:
Eind 1997 zijn gemeenten, provincies, waterschappen en het Rijk in het startprogramma
'Duurzaam Veilig' overeengekomen dat de helft van alle binnen de bebouwde kom gelegen
wegen 30 km/uur-gebieden worden. Het is de bedoeling dat op termijn 80% van alle binnen
de bebouwde kom gelegen wegen als 30 km/uur-gebied worden ingericht.
Dus dat 80% van de wegen een 30 km/uur-gebied wordt binnen de bebouwde kom, daaruit concludeerde ik dat het de norm wordt. Maar het lijkt er inderdaad wel op dat als je de bebouwde kom inrijdt de standaardsnelheid gewoon 50km/u blijft tenzij anders aangegeven, dus in die zin blijft 50 de norm ook al is/wordt dat op een bepaald aantal wegen het geval.

[ Bericht 16% gewijzigd door KnightSolaire op 24-08-2013 10:27:21 ]
pi_130409746
Ik vraag me wel eens af, wie kijkt er nou echt op zijn snelheidsmeter in een 30-zone? Echt compleet onzinnig die zooi, als de gemeente het veiliger wil maken, doen ze dat maar door de inrichting van de weg te veranderen, dat is minder betuttelend en laat meer over aan het inzicht van de automobilist. Bij mij voor de deur is het volgens mij ook 30, maar daar rij ik overdag volgens mij nooit harder, omdat het altijd druk is met parkeren, oversteken etc. Als ik er 's nachts langs kom, rij ik daar netjes 50.

Het probleem is echter dat elke gemeente bezig lijkt te zijn met het veiliger maken van de wegen, zonder dat ze de doorstroming eens goed bekijken. Hetzelfde geldt voor de provinciale wegen waar ineens 60-borden opduiken, terwijl die wegen juist bedoeld zijn om van het ene dorp naar het andere dorp te rijden. Als je dat kruipend bijna sneller kan doen, waarom ligt die weg er dan eigenlijk nog?
pi_130409784
In Houten is dan ook een beleid gehanteerd wat feitelijk dichtbij ideaal in de buurt ligt, maar dat kon daar ook omdat de stad min of meer 'from scratch' werd opgebouwd. In de stad waar ik woon is een volledige randweg bijvoorbeeld al niet mogelijk omdat het grenst aan Duitsland en daarbij ook nog de nodige natuur in de weg ligt.

50-wegen zijn naar mijn mening nodig om je 'snel' door te stad te kunnen voortbewegen.Maak je alles 30 dan ontstaat de situatie dat het verschil tussen grote wegen en woonwijkwegen vervaagt met als gevolg dat je meer verkeer in de wijken krijgt, en dat wil je nou net niet...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 10:38:36 ]
pi_130409902
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef Anno1982 het volgende:
Ik vraag me wel eens af, wie kijkt er nou echt op zijn snelheidsmeter in een 30-zone? Echt compleet onzinnig die zooi, als de gemeente het veiliger wil maken, doen ze dat maar door de inrichting van de weg te veranderen, dat is minder betuttelend en laat meer over aan het inzicht van de automobilist. Bij mij voor de deur is het volgens mij ook 30, maar daar rij ik overdag volgens mij nooit harder, omdat het altijd druk is met parkeren, oversteken etc. Als ik er 's nachts langs kom, rij ik daar netjes 50.

Het probleem is echter dat elke gemeente bezig lijkt te zijn met het veiliger maken van de wegen, zonder dat ze de doorstroming eens goed bekijken. Hetzelfde geldt voor de provinciale wegen waar ineens 60-borden opduiken, terwijl die wegen juist bedoeld zijn om van het ene dorp naar het andere dorp te rijden. Als je dat kruipend bijna sneller kan doen, waarom ligt die weg er dan eigenlijk nog?
60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.

Overigens, terug naar de treintjes?
pi_130410105
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.

Overigens werken snelheidsverlagingen het beste als je ze samen laat gaat met infrastructurele aanpassingen omdat er anders inderdaad te hard wordt gereden. Eigenlijk jammer dat dat nodig moet zijn, maar de praktijk wijst dat uit (je geeft het zelf ook aan). Bij die infrastructurele aanpassingen denk ik bv. aan woonerven, fietsstraten, korte straten met bochten, doodlopende straten, drempels, straten van klinkers i.p.v. asfalt (iig voor auto's) en/of een fietspadnetwerk dat voorrang heeft boven autoverkeer. Houten is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Voor een algemene beschrijving daarover, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Houten#Verkeer_en_vervoer. Het resultaat mag er zijn:

[..]

Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.
Houten heeft dan ook, voor een plaats van die grootte, uitstekende rond- en ontsluitingswegen (waar je overigens 70km/h mag), waardoor de wijken feitelijk autovrij zijn behalve bestemmingsverkeer.

In principe is het zo dat alle wegen binnen bebouwde kom 30km/h zijn/worden, behalve de ontsluitings en stroomwegen. Vind ik wel prima, in die 30 zones ben je zelden langer dan 2 a 3 minuten. Gemeentes moeten zorgen dat auto's daar zo snel mogelijk weg zijn en zo min mogelijk komen. De hoofdwegen moeten er dan voor zorgen dat auto's zo snel mogelijk uit centra weg zijn, door capaciteit en doorstroming te bieden. Dat is wat in Houten goed is uitgevoerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:03 schreef James1988 het volgende:Voor mijn gevoel zijn de Britse wegen daarin een stuk consequenter. Nu moeten de Britten alleen nog leren autorijden - en dan vooral leren anticiperen op het overige verkeer. :')
Heb wel eens gelezen dat ze in Engeland van origine keken naar de gereden snelheid om maximum snelheid te berekenen, ze nemen dan de snelheid van iemand die van 100 auto's als 15e snelste rijdt (dus 84 autos langzamer). Wel een realistisch beleid, al denk ik niet dat ze dat nog gebruiken.
pi_130410139
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:46 schreef b2py het volgende:

[..]

60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.

Overigens, terug naar de treintjes?
N972, onlangs verkracht naar 60-zone.

Treintjes ook goed:
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Niet eens, je voegt wel degelijk extra veiligheid toe door nog verder weg te gaan staan, maar dat is maar dat is wel ontzettend weinig en je moet er veel grotere inspanningen voor doen. Op een gegeven moment kom je op een punt dat de investering niet meer in verhouding is met de toegevoegde veiligheid. Helaas herkent niemand dat punt. :+
pi_130410319
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:06 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

N972, onlangs verkracht naar 60-zone.

Opzich wel logisch, de weg was vroeger voorzien van een te hoge snelheid. Het is een erftoegangsweg, buiten de bebouwde kom dus 60 volgens de voorgeschreven regels.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:30:16 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130410530
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
Nou, niet helemaal. Er worden soms ook wegen ingericht als 30 km zones die nergens op slaan. Doorgaande weg, vrijliggend fietspad. Dan denk ik :|W Wat een onzin.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:36:24 #181
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130410638
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130410686
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

[ afbeelding ]
Wie weet wordt het ooit werkelijkheid ;)

http://www.nu.nl/binnenla(...)l-iets-ov-miles.html
  Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:49:57 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130410897
Het was een idee van Ineke van Gent, en die is nu regiodirecteur bij NS. Kijken of ze er nu nog steeds zo over denkt :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:56:05 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130411025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Haha, MVBOV op tv. Dacht even dat het Driek was; moest lachen :P

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361652
Die truc met de OV chipkaart om voor de helft te reizen, geniaal! :D _O- _O_
pi_130411221
Kloppen wel dingen niet in die uitzending, maar ja, ik verwachtte helaas niet anders. Volgens de psycholoog kun je nergens zien of je in-/ of uitgecheckt bent. Jawel, bij de automaat. En je kan ook binnen drie minuten uitchecken na een incheck. Die termijn is verkort naar 100 seconden en bij een andere paal kan het sowieso direct. Dat betekent niet dat de melding op de paal zelf niet verbeterd hoeft te worden, maar wat nu wordt gezegd, klopt niet.

Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...

Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.

[ Bericht 9% gewijzigd door KnightSolaire op 24-08-2013 12:15:53 ]
pi_130411443
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
pi_130411727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:20 schreef mschol het volgende:

[..]

daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
Tja, dat ligt er dus aan hoe regio's invulling geven aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Zonder OV-chipkaart was de prijs landelijk gelijk gestegen en/of waren er buslijnen geschrapt. Daar zou je de voorkeur aan kunnen geven, maar goed, de regering heeft de voorkeur gegeven aan decentralisatie en dergelijke beslissingen in handen te leggen van stadsregio's en provincies.

Overigens nog één ding wat me opviel in de aflevering: dat je zogenaamd nooit gecontroleerd zou worden in de bus als je niet incheckt maar de buschauffeur met een geluidje van je telefoon wijst probeert te maken dat je dat wel gedaan hebt. Nou, veel succes als er een groep brede mannen van het controleursteam de bus staande houdt en vervolgens je OV-chipkaart uitleest ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:52:59 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130412089
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:24:03 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130412740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef greavy het volgende:
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:01:39 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130413611
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
pi_130413753
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
Sterkte man!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:20:24 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130413972
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Sterkte man!
ik heb geen horrorfilm gezien hoor ;) maar het was wel een wtf moment ja. Met mij gaat het prima, en sta inmiddels al in parijs via een alternatieve route. Meerendeel van de personen op het perron hebben eigenlijk ook niks gezien. T was dat ik naar de seinen aan het kijken was dat ik het zag. Later viel bij sommige mensen wel het kwartje dat die "knippertrein" best wel eens.... Juist ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:41:43 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130414402
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
blauwe automaat op Flandres vreet geen Maestro. Maar op het dodelijke Calais Ville werkt ie wel ...
pi_130414795
Iemand enig idee wat er bij Blaak aan de hand is? Mijn moeder moet vanaf R'dam naar Vlissingen, maar ze zegt dat er geen treinen rijden. Ik kan niks over een storing vinden?

Edit - al gevonden, persoon op het spoor.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:19:47 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130415163
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:24:09 #196
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130415263
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
In België in ieder geval wel.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:36:57 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130415525
WTF, wat is dit voor spoordag joh ik word nu met reizigerstrein en al een badslippertraject opgestuurd. Andere reizigers zitten ook met hun kin op het klaptafeltje door de ramen te kijken _O- 8)7
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:03:25 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130416128
Oh, gewoon een omleiding. Vet, dat dat kan :) gewoon even voor een paar kilometer een goederen lijn op:) ie intresse heeft van waar tot waar op de rer lijn dat kan, ik kan ik het vanavond even uittekenen :) *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:14:09 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130416438
Omleidingen, altijd geinig. Kom maar op met die info *O*
pi_130416576
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag?
Als dat het enige zou zijn waar ik die auto voor zou gebruiken wel, ja.

Daarnaast, met de papieren treinkaartjes hoefde je geen investering van 7,50 plus borg te doen, maar alleen wat je reist. Dat de vervoerders dan een duur nieuw systeem willen hebben wat alleen/voornamelijk (afhankelijk van hoe je het ziet) voor hun voordelen biedt, maakt het niet correct om dan die kosten door te berekenen aan de klant. In een vrije markt zouden de vervoerders mét chipkaart (en doorberekening van de kosten van dat systeem) dan ook probleemloos op prijs weggeconcurreerd worden door de vervoerders met papier.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')