abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130409902
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef Anno1982 het volgende:
Ik vraag me wel eens af, wie kijkt er nou echt op zijn snelheidsmeter in een 30-zone? Echt compleet onzinnig die zooi, als de gemeente het veiliger wil maken, doen ze dat maar door de inrichting van de weg te veranderen, dat is minder betuttelend en laat meer over aan het inzicht van de automobilist. Bij mij voor de deur is het volgens mij ook 30, maar daar rij ik overdag volgens mij nooit harder, omdat het altijd druk is met parkeren, oversteken etc. Als ik er 's nachts langs kom, rij ik daar netjes 50.

Het probleem is echter dat elke gemeente bezig lijkt te zijn met het veiliger maken van de wegen, zonder dat ze de doorstroming eens goed bekijken. Hetzelfde geldt voor de provinciale wegen waar ineens 60-borden opduiken, terwijl die wegen juist bedoeld zijn om van het ene dorp naar het andere dorp te rijden. Als je dat kruipend bijna sneller kan doen, waarom ligt die weg er dan eigenlijk nog?
60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.

Overigens, terug naar de treintjes?
pi_130410105
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Goed idee om de norm binnen de bebouwde kom 30 te maken dan toch? Uniformiteit draagt bij aan veiligheid. Bepaalde doorgaande wegen kun je dan 50km/u maken/houden, maar dat is afhankelijk van het type doorgaande weg. Als een doorgaande weg dwars door een druk winkelgebied loopt, is het misschien een beter idee het 30 te houden bijvoorbeeld.

Overigens werken snelheidsverlagingen het beste als je ze samen laat gaat met infrastructurele aanpassingen omdat er anders inderdaad te hard wordt gereden. Eigenlijk jammer dat dat nodig moet zijn, maar de praktijk wijst dat uit (je geeft het zelf ook aan). Bij die infrastructurele aanpassingen denk ik bv. aan woonerven, fietsstraten, korte straten met bochten, doodlopende straten, drempels, straten van klinkers i.p.v. asfalt (iig voor auto's) en/of een fietspadnetwerk dat voorrang heeft boven autoverkeer. Houten is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Voor een algemene beschrijving daarover, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Houten#Verkeer_en_vervoer. Het resultaat mag er zijn:

[..]

Dat geeft een prettig resultaat voor iedereen.
Houten heeft dan ook, voor een plaats van die grootte, uitstekende rond- en ontsluitingswegen (waar je overigens 70km/h mag), waardoor de wijken feitelijk autovrij zijn behalve bestemmingsverkeer.

In principe is het zo dat alle wegen binnen bebouwde kom 30km/h zijn/worden, behalve de ontsluitings en stroomwegen. Vind ik wel prima, in die 30 zones ben je zelden langer dan 2 a 3 minuten. Gemeentes moeten zorgen dat auto's daar zo snel mogelijk weg zijn en zo min mogelijk komen. De hoofdwegen moeten er dan voor zorgen dat auto's zo snel mogelijk uit centra weg zijn, door capaciteit en doorstroming te bieden. Dat is wat in Houten goed is uitgevoerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:03 schreef James1988 het volgende:Voor mijn gevoel zijn de Britse wegen daarin een stuk consequenter. Nu moeten de Britten alleen nog leren autorijden - en dan vooral leren anticiperen op het overige verkeer. :')
Heb wel eens gelezen dat ze in Engeland van origine keken naar de gereden snelheid om maximum snelheid te berekenen, ze nemen dan de snelheid van iemand die van 100 auto's als 15e snelste rijdt (dus 84 autos langzamer). Wel een realistisch beleid, al denk ik niet dat ze dat nog gebruiken.
pi_130410139
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:46 schreef b2py het volgende:

[..]

60 op een provinciale weg? Dat lijkt mij sterk.

Overigens, terug naar de treintjes?
N972, onlangs verkracht naar 60-zone.

Treintjes ook goed:
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Niet eens, je voegt wel degelijk extra veiligheid toe door nog verder weg te gaan staan, maar dat is maar dat is wel ontzettend weinig en je moet er veel grotere inspanningen voor doen. Op een gegeven moment kom je op een punt dat de investering niet meer in verhouding is met de toegevoegde veiligheid. Helaas herkent niemand dat punt. :+
pi_130410319
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:06 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

N972, onlangs verkracht naar 60-zone.

Opzich wel logisch, de weg was vroeger voorzien van een te hoge snelheid. Het is een erftoegangsweg, buiten de bebouwde kom dus 60 volgens de voorgeschreven regels.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:30:16 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130410530
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:46 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat het de norm is/wordt betekent niet dat álles 50km/u wordt, maar misschien trok ik te snel een conclusie uit mijn praktijkervaring, dat wil ik best toegeven. :)

Wat betreft de fouten ben ik het oneens. Feit is dat er in die 30-zones veel te vaak te hard wordt gereden. Uit steekproefsgewijze onderzoeken ligt dat >90% (Bron). Terwijl het juist in die gebieden is het extra belangrijk om je aan de snelheidslimiet te houden, want het zijn precies die gebieden met veel voetgangers, fietsers, spelende kinderen enzovoort. Ik vind dat zorgwekkend. Het betekent niet dat iedere automobilist fout is, het is niet alsof ik jou iets wil verwijten.

Wat betreft 130 idem oneens, waarbij ik kan verwijzen naar diverse onderzoeken en jij kan verwijzen naar statistiekjes die het kabinet gebruikt om het te verdedigen en we dus op een patstelling uitkomen, dus die laat ik voor wat het is.
Nou, niet helemaal. Er worden soms ook wegen ingericht als 30 km zones die nergens op slaan. Doorgaande weg, vrijliggend fietspad. Dan denk ik :|W Wat een onzin.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:36:24 #181
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130410638
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130410686
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

[ afbeelding ]
Wie weet wordt het ooit werkelijkheid ;)

http://www.nu.nl/binnenla(...)l-iets-ov-miles.html
  Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:49:57 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130410897
Het was een idee van Ineke van Gent, en die is nu regiodirecteur bij NS. Kijken of ze er nu nog steeds zo over denkt :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:56:05 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130411025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Haha, MVBOV op tv. Dacht even dat het Driek was; moest lachen :P

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361652
Die truc met de OV chipkaart om voor de helft te reizen, geniaal! :D _O- _O_
pi_130411221
Kloppen wel dingen niet in die uitzending, maar ja, ik verwachtte helaas niet anders. Volgens de psycholoog kun je nergens zien of je in-/ of uitgecheckt bent. Jawel, bij de automaat. En je kan ook binnen drie minuten uitchecken na een incheck. Die termijn is verkort naar 100 seconden en bij een andere paal kan het sowieso direct. Dat betekent niet dat de melding op de paal zelf niet verbeterd hoeft te worden, maar wat nu wordt gezegd, klopt niet.

Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...

Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.

[ Bericht 9% gewijzigd door KnightSolaire op 24-08-2013 12:15:53 ]
pi_130411443
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
pi_130411727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:20 schreef mschol het volgende:

[..]

daarom gaat het in regio den haag met ~50% omhoog in 2 jaar tijd en in een andere regio met 10-20% ?
sorry, maar dat is niet acceptabel of geloofwaardig
Tja, dat ligt er dus aan hoe regio's invulling geven aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Zonder OV-chipkaart was de prijs landelijk gelijk gestegen en/of waren er buslijnen geschrapt. Daar zou je de voorkeur aan kunnen geven, maar goed, de regering heeft de voorkeur gegeven aan decentralisatie en dergelijke beslissingen in handen te leggen van stadsregio's en provincies.

Overigens nog één ding wat me opviel in de aflevering: dat je zogenaamd nooit gecontroleerd zou worden in de bus als je niet incheckt maar de buschauffeur met een geluidje van je telefoon wijst probeert te maken dat je dat wel gedaan hebt. Nou, veel succes als er een groep brede mannen van het controleursteam de bus staande houdt en vervolgens je OV-chipkaart uitleest ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:52:59 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130412089
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:24:03 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130412740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef greavy het volgende:
Zit nu in de TER GV naar Calais Fréthun. Deze trein rijdt met een ex-Eurostar stel. Nice, nog nooit in gezeten.
volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:01:39 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130413611
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
pi_130413753
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
Sterkte man!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:20:24 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130413972
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Sterkte man!
ik heb geen horrorfilm gezien hoor ;) maar het was wel een wtf moment ja. Met mij gaat het prima, en sta inmiddels al in parijs via een alternatieve route. Meerendeel van de personen op het perron hebben eigenlijk ook niks gezien. T was dat ik naar de seinen aan het kijken was dat ik het zag. Later viel bij sommige mensen wel het kwartje dat die "knippertrein" best wel eens.... Juist ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:41:43 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130414402
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

volgensmij zijn die dingen nooit voor eurostar gaan rijden zelfs. Iets met profiel en overbodig enzo. Hoe ging de automaat/het loket? En heb je ook nog een suplementskaartje gekocht? :p
blauwe automaat op Flandres vreet geen Maestro. Maar op het dodelijke Calais Ville werkt ie wel ...
pi_130414795
Iemand enig idee wat er bij Blaak aan de hand is? Mijn moeder moet vanaf R'dam naar Vlissingen, maar ze zegt dat er geen treinen rijden. Ik kan niks over een storing vinden?

Edit - al gevonden, persoon op het spoor.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:19:47 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130415163
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een aanrijding met een persoon gezien. Weliswaar vanuit de verte. T was de trein waar ik op stond te wachten. Bij nogent le perreux. Trein staat nu met knipperende koplampen op de volle baan. Weet iemand waarom dat is? :{
Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:24:09 #196
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130415263
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien is dat de Franse variant op het gevaarsein.
In België in ieder geval wel.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:36:57 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130415525
WTF, wat is dit voor spoordag joh ik word nu met reizigerstrein en al een badslippertraject opgestuurd. Andere reizigers zitten ook met hun kin op het klaptafeltje door de ramen te kijken _O- 8)7
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:03:25 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130416128
Oh, gewoon een omleiding. Vet, dat dat kan :) gewoon even voor een paar kilometer een goederen lijn op:) ie intresse heeft van waar tot waar op de rer lijn dat kan, ik kan ik het vanavond even uittekenen :) *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:14:09 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130416438
Omleidingen, altijd geinig. Kom maar op met die info *O*
pi_130416576
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag?
Als dat het enige zou zijn waar ik die auto voor zou gebruiken wel, ja.

Daarnaast, met de papieren treinkaartjes hoefde je geen investering van 7,50 plus borg te doen, maar alleen wat je reist. Dat de vervoerders dan een duur nieuw systeem willen hebben wat alleen/voornamelijk (afhankelijk van hoe je het ziet) voor hun voordelen biedt, maakt het niet correct om dan die kosten door te berekenen aan de klant. In een vrije markt zouden de vervoerders mét chipkaart (en doorberekening van de kosten van dat systeem) dan ook probleemloos op prijs weggeconcurreerd worden door de vervoerders met papier.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')