Zeker met iets als treinen zie ik dat ook niet werken op hetzelfde traject. Maar dan is het ook goed om niet de schijn op te houden dat bijv. een Bert Meerstadt een marktbedrijf aan het leiden is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.
Ja zo zit ik ook. Waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"
Wat?
zou de tankslang wel lang genoeg zijn?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:
Lekker zegeltjes sparen met je trein.
[ afbeelding ]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.quote:Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Het is een duur systeem.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
Als NS inderdaad niet wilde reageren, is dat inderdaad hun eigen fout. Maar dat hadden ze dan in de aflevering beter even kunnen zeggen, want nu leek het principe van hoor en wederhoor onvoldoende toegepast. Wel een gemiste kans hoor, ze willen iedereen zo graag over krijgen op de chipkaart, dan moet je het toch ook verdedigen als er negatieve punten worden opgebracht die je deels tegen kan spreken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.
[..]
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
Distributie is ook niet gratis. (Waarmee ik niet wil aangeven het met ¤7,50 eens te zijn, maar dat er meer kosten zijn dan alleen productie.)quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordtquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf?![]()
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?
Alvast bedankt!
Geen idee waarom er 'slurf' bijstaat, maar het staat er.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt
met snel optrekken kun je iets winnen, maar is dat genoeg voor een extra stop?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef greavy het volgende:
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
Maar niet als je nu traag dieselmat er hebt rijden en dan snel e-matquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef greavy het volgende:
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |