abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:22:33 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130416665
Dat die muts van TLS op een aantal vragen weigert te antwoorden vind ik ook wel zeer typisch. Vooral omdat veel informatie gewoon op te zoeken is.
pi_130416697
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.

:P
pi_130416745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.

:P
Zeker met iets als treinen zie ik dat ook niet werken op hetzelfde traject. Maar dan is het ook goed om niet de schijn op te houden dat bijv. een Bert Meerstadt een marktbedrijf aan het leiden is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:46:01 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130417242
Hm, weird. Nu in een échte TGV waar TER GV-reizigers ook mee in mee mogen reizen tot Lille, onderweg. Wederom een "ex-Eurostar". En dat voor ¤1,20 extra! Momenteel 278 kmh ongeveer :-)

Edit; Og, zie nu dat ik vanmiddag heen dezelfde ex-Eurostar had. En zit pcies op dezelfde plek!

[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 24-08-2013 16:58:20 ]
pi_130418044
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"

Wat? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130418434
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"

Wat? :D
Ja zo zit ik ook. Waar gaat dit over? :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:44:18 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130418536
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:

Lekker zegeltjes sparen met je trein. :P

[ afbeelding ]
zou de tankslang wel lang genoeg zijn? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130418964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:

Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld. ;)
quote:
Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
pi_130419103
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
pi_130419724
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
Het is een duur systeem.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:28:08 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130421048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130421418
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf? :@
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?

Alvast bedankt!
pi_130421664
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld. ;)

[..]

Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
Als NS inderdaad niet wilde reageren, is dat inderdaad hun eigen fout. Maar dat hadden ze dan in de aflevering beter even kunnen zeggen, want nu leek het principe van hoor en wederhoor onvoldoende toegepast. Wel een gemiste kans hoor, ze willen iedereen zo graag over krijgen op de chipkaart, dan moet je het toch ook verdedigen als er negatieve punten worden opgebracht die je deels tegen kan spreken.

Je legde dat punt goed uit hoor! Alleen werd het door de programmamakers geïntroduceerd als een probleem door de OV-chip en dat vind ik te simpel gebracht. Maar jij legde de oorzaak bij bezuinigingen dus daar ben ik het helemaal mee eens. :)
pi_130423380
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Distributie is ook niet gratis. (Waarmee ik niet wil aangeven het met ¤7,50 eens te zijn, maar dat er meer kosten zijn dan alleen productie.)
pi_130423975
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf? :@
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?

Alvast bedankt!
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt :P
pi_130424298
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt :P
Geen idee waarom er 'slurf' bijstaat, maar het staat er.
Maar moet helemaal goed komen zo!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:22:32 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130429714

SNCF TER X 72716 + X 72725 & SNCF TER 334 + 637
Even later stond in het rustige Calais Ville eindelijk weer iets klaar. Ik kwam om 13:48 aan, en pas 15:12 vertrok de eerste trein weer. Is heel normaal hier.
Links staat TER 48861 naar Amiens gereed met 2 dieseltreinstellen van het type X 72500, terwijl rechts 2 treinstellen van het type Z 24500 als TER 44858 naar Lille Flandres gereed staan.

Op de achtergrond rechts is de Mairie te zien, het stadhuis van Calais. De grote "kerktoren" behoort tot het stadhuis.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:38:32 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130430169
Tramplannen Zwolle - Kampen vervangen door elektrische trein

Er is opnieuw onderzoek gedaan naar het Kamperlijntje (Zwolle - Kampen), dit keer door Goudappel Coffeng, zo meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief. Volgens het onderzoek is een elektrische trein de enige optie voor de lijn. Vertramming heeft geen zin, want er is geen zicht op een doortrekking in Zwolle.

Volgens OV-Magazine zijn de provincie Overijssel en ProRail het erover eens dat de spoorlijn geëlektrificeerd moet worden en er een nieuwe stop bij Stadshagen in Zwolle kan komen. In deze eerste fase blijft de frequentie twee keer per uur en is er één trein nodig. Een besluit of een voornemen tot elektrificatie is er formeel echter nog niet. Dit najaar moet daar meer duidelijkheid over komen.

Verdere toekomst
In de verdere toekomst zouden er meer nieuwe haltes kunnen komen met ook passeersporen bij Stadshagen en Kampen Oost. Door die passeersporen en een hogere baanvaksnelheid (130 in plaats van 100) zou de frequentie omhoog kunnen naar vier treinen per uur. Daarvoor zouden drie treinen nodig zijn.

Regiotram
Eigenlijk was de bedoeling dat het Kamperlijntje per 2012 als regiotram dienst zou gaan doen. De provincie had daarvoor zelfs al aanbestedingstrajecten in werking gezet. Toen de offertes niet bleken te voldoen aan de eisen van de provincie, heeft de provincie besloten de plan van de regiotram opnieuw tegen het licht te houden. Daardoor lijkt het doek gevallen te zijn voor de tramplannen. Een definitief besluit is echter nog niet genomen.

Kamperlijntje blijft populair
Kampen heeft sinds 9 december 2012 een tweede station: Kampen Zuid, gelegen aan de Hanzelijn. Voorzien was dat 30% van de reizigers het oude station Kampen zouden inruilen voor het nieuwe station. In de praktijk blijkt dat het aantal reizigers met slechts 15 procent is afgenomen. Veel reizigers blijken toch voor het Kamperspoorlijntje te kiezen. Op lange termijn zou het aantal reizigers nog wel kunnen dalen.

Kampen Zuid minder populair
Station Kampen mag dan meer reizigers blijven trekken dan gedacht, het nieuwe station Kampen Zuid doet het juist minder goed. Er waren 2.000 reizigers per dag voorzien, en op termijn zelfs 3.000 per dag. Voorlopig trekt het station echter zo'n 1.250 reizigers per dag.

Bron: http://www.treinreiziger.nl
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:40:58 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130430240
Zou de Vmax niet ook iets omhoog moeten, zelfs bij 2 treinen per uur, vanwege de stop bij Stadshagen? Er staat me iets van bij dat het net wel of net niet past namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:45:55 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130430384
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:48:01 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130430460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef greavy het volgende:
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
met snel optrekken kun je iets winnen, maar is dat genoeg voor een extra stop?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:48:27 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130430473
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:12:57 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130431260
Nog even inhakend op de discussie over maximum snelheden op de wegen (ja, ik was op vakantie): het grootste probleem is volgens mij dat veel mensen het gevaar van een bepaalde snelheid niet kunnen inschatten. Dan gaan ze naar eigen inzicht een snelheid bedenken, wat op veel wegen toch fatale gevolgen kan hebben (en binnen de bebouwde kom is dat meestal fataal voor iemand anders). Ik zie het bij mij in de straat dagelijks gebeuren: 50/60 in een 30-zone. Men schat in met 50 ook op tijd te kunnen remmen voor een spelend kind, maar hebben geen idee van de verschillende stopafstanden bij 30 en 50.

Niet voor niets pleitte ik onlangs voor een snelheidsbegrenzer op auto's.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 25 augustus 2013 @ 00:23:28 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130431555
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef greavy het volgende:
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
Maar niet als je nu traag dieselmat er hebt rijden en dan snel e-mat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130434455
Zijn alle woningen in Kampen Zuid al gebouwd? Bij Tilburg Reeshof en Arnhem zuid zie je het aantal reizigers ook langzaam toenemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')