Zeker met iets als treinen zie ik dat ook niet werken op hetzelfde traject. Maar dan is het ook goed om niet de schijn op te houden dat bijv. een Bert Meerstadt een marktbedrijf aan het leiden is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is het wat dat betreft maar goed dat het hier geen vrije markt is. Je zou dan een oerwoud van tarieven en kaartmogelijkheden krijgen en daar is geen reiziger vervoerder mee gebaat.
Ja zo zit ik ook. Waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Schagen, station Schagen. Veel plezier Roos"
Wat?
zou de tankslang wel lang genoeg zijn?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh ja, treintjes:
Lekker zegeltjes sparen met je trein.
[ afbeelding ]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Ook de prijsvergelijking is wat krom. Ja, een OV-chipkaart kost 7,50, maar alleen als je er los één koopt, bij een abonnement zijn ze gratis. En ze zijn ook bruikbaar met een saldo <20 euro, alleen niet direct in de trein, wel in het andere OV. Daarnaast wordt de aanschafprijs meeberekend in de reiskosten voor een dagje Amersfoort, terwijl zo'n kaart vijf jaar houdbaar is. Als je een auto aanschaft om een dagje Amersfoort te doen, tel je dan ook de aanschafprijs van 20.000 euro op bij de reiskosten van die dag? Tuurlijk zijn er haken en ogen aan de OV-chipkaart, net als bij ieder ander vervoerbewijs, maar om het dan zo eenzijdig weer te geven...
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.quote:Ook klopt het dat prijzen in regionaal OV zijn gestegen, maar dat ligt niet per definitie aan de OV-chipkaart. De kaart maakt het wel mogelijk dat er per regio andere tarieven zijn, terwijl vroeger gewoon het strippenkaarttarief landelijk steeg. Zoals aangegeven ligt de oorzaak van die prijsstijging overigens bij bezuinigingen vanuit Den Haag.
Het is een duur systeem.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een anonieme kaart ¤7,50 kost, terwijl ik zowel in Atlanta and San Francisco afgelopen week maar een dollar (is nog geen 80 cent) moest neerleggen voor een kaart, die ook zeer waarschijnlijk dezelfde mifarechip in zich heeft.
Als NS inderdaad niet wilde reageren, is dat inderdaad hun eigen fout. Maar dat hadden ze dan in de aflevering beter even kunnen zeggen, want nu leek het principe van hoor en wederhoor onvoldoende toegepast. Wel een gemiste kans hoor, ze willen iedereen zo graag over krijgen op de chipkaart, dan moet je het toch ook verdedigen als er negatieve punten worden opgebracht die je deels tegen kan spreken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS niet wilde reageren, dat is hun schuld.
[..]
Ik hoop dat je vindt dat ik dat punt duidelijk heb uitgelegd.
Distributie is ook niet gratis. (Waarmee ik niet wil aangeven het met ¤7,50 eens te zijn, maar dat er meer kosten zijn dan alleen productie.)quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet uit te leggen. Productiekosten schijnen 91 cent per kaart te zijn
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordtquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik moet a.s. maandag op Amersfoort Centraal zijn, bij de zijuitgang vanaf de zogenaamde slurf?![]()
Kan iemand mij vertellen welke uitgang dit is of wat de 'slurf' betekend?
Alvast bedankt!
Geen idee waarom er 'slurf' bijstaat, maar het staat er.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt
met snel optrekken kun je iets winnen, maar is dat genoeg voor een extra stop?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef greavy het volgende:
Volgens de huidige DRGL zou het absoluut niet passen. Of je moet nog krapper gaan keren overal, en dat is eigenlijk niet mogelijk.
Maar niet als je nu traag dieselmat er hebt rijden en dan snel e-matquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef greavy het volgende:
Nee, je hebt voor een extra stop 2 minuten extra nodig.
Arnhem Zuid blijft sowieso een aparte: intercity's die er wél stoppen en stoptreinen die er niet stoppenquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Het grootste voordeel van Arnhem Zuid vind ik nog wel dat er rechtstreekse verbindingen zijn met Zwolle en Roosendaal en alle IC-stations die daar tussenin liggen. Ja ik weet het, ik ben bevooroordeeld met het feit dat mn ouders daar ook wonen, maar toch. Dat is wel erg handig en het mag van mij dan ook zo blijven (de huidige situatie van de IC 3600-serie).
ja maar goed, wat dat waard is...quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
geen idee, maar op de AV van Amersfoort staat ie met +33 aangekondigd
het betekent wel dat ie rijdt, want die rijtijd tussen beide plaatsen heb je minimaal wel nodigquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar goed, wat dat waard is...
Zal nog wel gaan oplopen, hij hobbelt achter de sprinter aan naar Amersfoort..quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het betekent wel dat ie rijdt, want die rijtijd tussen beide plaatsen heb je minimaal wel nodig
maar zeg dan meteen dat ie stuk is, dan kunnen mensen meteen een alternatief gaan zoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
sommige dingen heb je gewoon niet in de hand, maar netjes is anders
dat sowieso idd. Maar als je meteen weet dat het meer dan een half uur wordt, probeer je iets via Utrecht bijvoorbeeld. Niet zo van "wacht gewoon even, het valt wel mee. Oh nee toch niet zo, maar hij komt er nu zo aan. Oh nee toch niet." Waardeloze wanprestatie, weer.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
daar komt het helaas wel op neer ja.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
En trouwens, zal ook wel geen vervangende trein hebben gereden naar Amersfoort waardoor uur lang geen IC naar Amersfoort is geweest?
Zo is het in het oosten natuurlijk ook wel. Tussen Amsterdam en Amersfoort ligt dat helaas anders..quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
Dat is tegenwoordig ook zo als je IC uit Duitsland vertraging heeft: tot december werd er regelmatig een vervangende trein ingezet vanaf Hengelo (over het algemeen de pendel Enschede-Hengelo die doorreed vanaf Hengelo). Nu wordt de Pimpel vooral gezien al 'extra' trein die niet vervangen hoeft te worden in het oosten.
Het humeur van wat reizigers.quote:
Het slurf-achtige uiterlijk van de loopbrug had er dacht ik ook iets mee te maken:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is de zijuitgang aan de westzijde van het station. Dus komende vanuit Utrecht/Hilversum stap je zo ver mogelijk achterin uit en loopt aldaar via de trap en traverse het station uit. Vanuit de richting Apeldoorn/Zwolle juist zo veel als mogelijk voorin uitstappen. Waarom slurf? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het Dierenpark Amersfoort, wat vanuit die uitgang het dichtstbij ligt. Slurf / olifant, afijn je snapt m. Tenminste, als het zo bedoeld wordt
Deze Intercity stopt niet in Zaandam.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het humeur van wat reizigers.
Geen idee. Er stond ook op de TBP's "Rijdt niet verder dan Hannover hbf i.v.m. defecte trein". Ook niet waar. Voorts zat er geen bistro in en werd er in het Duits en het Engels omgeroepen "Deze trein stopt in Nederland op alle intercity-stations en in Duitsland in Bad Bentheim, Rheine (etc)".
Je snapt natuurlijk wel dat elke Duitser of andere niet-Nederlandstalige reiziger de spoorkaart van Nederland in zijn hoofd heeft, en op de hoogte is van de definitie van "intercity-station"![]()
Or rather: wat is dit nu weer voor onzinnige manier van "informatie" geven? Hou dan liever je mond gewoon
Ah, kijk dat zou voor mij de reden zijn geweest om hem te nemen, of in dit gevoel te laten schieten.quote:
Dat is nog een foto met het al lang geleden opgeheven zakspoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het slurf-achtige uiterlijk van de loopbrug had er dacht ik ook iets mee te maken:
[ afbeelding ](bron)
Nee, linkje?quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
Thanks Darkwing! Vanochtend start van GP3 gezien? Direct crash in de hairpin
Kan het niet vinden... Was iig iemand vanaf P7 met goede start aan de binnenkant die hem erin duwde en degene van Pole een flinke tik uitdeelde.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, linkje?
Ik heb vanochtend eerst nog even de GP van Hongarije gekeken, die stond nog op band zegmaar, had ik nog niet gezien![]()
Overigens de enige keer dat ik op Spa heb meegekeken was 1998, die race met die Fantastische start ....
quote:De vermindering is van toepassing bij vertrek uit een Belgisch station opgenomen in het elektronisch verkoopsysteem naar het station van Rijsel en omgekeerd. De terugreis kan verschillend zijn van de heenreis
Het GTW-transport is wekelijks, en de trein had al eerder via de Hanzelijn moeten gaan. Volgens de huidige Stavaza nu wekelijks via Hanzelijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar komt het helaas wel op neer ja.
Vandaag is ook weer het bekende GTW-transport naar Haarlem. Stellen reden vanochtend over de Hanzelijn. Terug is waarschijnlijk via Amersfoort
Genoeg stelletjes die nog gelakt moeten worden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Het GTW-transport is wekelijks, en de trein had al eerder via de Hanzelijn moeten gaan. Volgens de huidige Stavaza nu wekelijks via Hanzelijn.
ah daar, de RET zit daar ook ergens met haar tramsquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:31 schreef greavy het volgende:
Maar Shunter heeft een tweede werkplaats daarex-NedTrain. Is bedoeld voor wagenwerkplaats, maar er is nog plaats en mogelijkheid om locs enz te onderhouden.
Welkom in Frankrijkquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:52 schreef greavy het volgende:
Wel een vreemde sporentelling daar in Fréthun. Waar die TER staat is spoor 2, rechts is spoor 1. Maar bij de hoge HSL-sporen is het linker perronspoor spoor 3, en het rechter spoor 4. Dus je hebt van links naar rechts: 3-4-2-1
Gelukkig is Nimwegen een overzichtelijk stationquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
4-3-1-35 is voor de gemiddelde reizigers anders ook niet echt logisch
http://www.bahn.de/hilfe/view/pk/de/zugradar.shtmlquote:Die Zugpositionen werden auf Basis von Prognosen berechnet. Die tatsächliche Position kann davon abweichen.
quote:Für die Berechnung der Position werden folgende Daten verwendet:
Zuglaufmeldungen (Einfahrts- bzw. Ausfahrtsmeldungen an Bahnhöfen und Halten, sowie Durchfahrtsmeldungen auf freier Strecke)
Prognosen (aktuelle Ankunfts- / Abfahrtszeit an den nächsten Halten)
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alleen de NSA heeft het live. De Nederlandse Spoorwegen Afluisterautoriteit jwz.
iPhone: Live OVquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome
En voor de andere 49% smartphonegebruikers: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.skywave.ovinfoquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
De OVinfo-app heeft live informatie over veel bussen en trams, dat is best wel awesome
Als ik te veel inzoom crashed Firefoxquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
Geinigquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
DB heeft nu ook een Zugradar (nog in beta), oftewel een actuele spoorkaart. Deze spoorkaart is - net als in Nederland - gebaseerd op de dienstregeling, en kan dus afwijken met de werkelijkheid.
RE&RB-verkeer is er nog niet in verwerkt.
DB Zugradar
Nope, diesel. Lekkah met dubbel BR218 dieselenquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:18 schreef bork het volgende:
Ligt er geen waslijn naar Oberstdorf? Vandaag werd de eloc afgekoppeld (Stuttgart) en hingen ze er 2 hele dikke diesels voor.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de Arriva Treinviewer is natuurlijk ook live.
Klopt. Maar hij is wel live. Op die kuub-simulatie staan ook niet alle rijdende treinen van b.v. NS.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Daar staan niet alle rijdende Arriva-treinstellen op
nicequote:Op zondag 25 augustus 2013 23:47 schreef dennistd het volgende:
Interessant stuk met heel veel foto's over de ombouw en historie van station Enschede: http://www.archiefedwardb(...)frastructuur_16.html
In de bevestigingsmail van de aanvraag wordt expliciet gesproken over 'Reizen op saldo 2e klasse'. Ik neem aan dat mijn Weekend Vrij er niet door wordt aangetast, dat is een geheel ander product. Zal het straks bij de automaat dubbelchecken wat er staat als ik kies voor 'Product ophalen'.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:58 schreef greavy het volgende:
Ja, het zou moeten kunnen. Maar de Klantenservice van NSR beweert anders
Ik reis zelf ook al enige tijd op die manier, nadat ik de KTV heb overtuigd dat ze het konden wijzigen zonder mijn 1e klas Weekendvrij aan te taten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |