quote:Er is het een en ander aangepast bij deze order. We zullen ze helaas niet op de Belgische of Nederlandse sporen tegenkomen. Daar krijgen we wel een stuk meer beenruimte voor terug. Eerste inzet van de 12-delige variant vanaf december 2017, de 10-delige wordt dus verlengd. De korte versie (7) zien we pas vanaf 2020 op de rails. En tadaa, de 12-delige krijgt een vmax van 250km/h ipv 249. Dus een andere TSI klasse. Ik vind het merkwaardig dat DB zich blijkbaar minder actief (agressief?) op de buitenlandse markten richten.
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
Even iets anders wat ik hier nog niet had zien voorbijkomen: op HGBTF schrijft ene kika dat DB de plannen met de ICx-treinen wéér gewijzigd heeft:
[Riedeltje specs]
Ik zag alleen een goederentrein voorbijkomen toen we die 20 minuten stonden te niksen op Boxtel. De trein werd in Eindhoven stilgezet op spoor 5, om de volgende ochtend waarschijnlijk gebruikt te worden als eerste trein in de tegenovergestelde richting.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:58 schreef greavy het volgende:
Gezien de tijd zou ik haast denken dat het iets met een aansluiting is ofzo.
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software...
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorryquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaatquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
neequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry: Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
Nee natuurlijkquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry: Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
het is maar net waar je de grens gaat trekken hequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaat
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee, vooruitlopend op het artikel in de metro.
Je kan vinden wat je wilt van onze aanpak, maar ILT voelt wel iets voor onze stellingname dat er maandag bij Schiedam iets grondig is misgegaan. Ze hebben ons verzoek om een onderzoek in te stellen dus ingewilligd. Het gaat dus wel ergens over.
Zie verder:
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
Precies, totaal arbitrair dusquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is maar net waar je de grens gaat trekken he
Bronquote:26 juli 2013
INSPECTIE GAAT TREININCIDENT SCHIEDAM ONDERZOEKEN
Voor Beter OV is blij dat de Inspectie Leefomgeving en Transport een onderzoek instelt naar het falen van de NS bij het stranden van een trein bij Schiedam, afgelopen maandag. In die trein raakten maar liefst acht reizigers door de hitte onwel. Voorzitter Rikus Spithorst: “In plaats van ons impliciet weg te zetten als een stel oproerkraaiers, mag de NS nu aan de Inspectie gaan uitleggen, waar het wél om gaat. Namelijk hoe het kon dat een opeenstapeling van ontwerp- en procedurefouten kon leiden tot het onwel worden van acht passagiers in een gestrande trein.”
De afgelopen dagen ontstond discussie over de vraag of onze oproep om conducteurs in extreme gevallen bij een gestrande trein een paar ruiten te laten intikken, en bij uiterste nood passagiers dat te laten doen, nu wel verstandig was.
De discussie over de feiten
*dat ramen van veel treinen niet kunnen worden geopend als bij een stranding de airco uitvalt,
*dat ventilatoren in de trein niet door een accu op gang worden gehouden bij stroomuitval en
*dat bij Schiedam slechts een schamele drie deuren werden geopend (drie deuren op een zesbaks dubbeldekstrein in de brandende zon, dat is dus veel en veel te weinig)
is tot nu toe echter onderbelicht gebleven.
De NS maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Ons idee wordt “gevaarlijk” genoemd (terwijl het gaat om een oplossing voor een probleem dat als gevolg van ontwerp- en procedurefouten zélf gevaarlijk is), voorts zegt de NS: “als er ruiten worden ingetikt gaan passagiers op de spoorbaan lopen” (en gaat daarmee voorbij aan het feit dat passagiers die de trein wensen te verlaten dat toch wel doen via een van de deuren die ze gewoon met een noodhendel kunnen openen, en bovendien: wanneer kan worden voorkomen dat het in een trein snikheet wordt, zijn passagiers eerder geneigd om in de trein te blijven ipv over het spoor te gaan wandelen).
Het siert de NS niet dat onze suggesties als zijnde onverantwoordelijk publiekelijk naar de prullenbak worden verwezen in plaats van dat de NS ruiterlijk toegeeft dat er bij Schiedam iets is misgegaan dat aanleiding moet zijn tot maatregelen om herhaling te voorkomen.
Lees hier de brief van ILT:
Utrecht, 25 juli 2013
Geachte heer Spithorst,
Naar aanleiding van uw brief d.d. 23 juli 2013 aan de inspectie aangaande het voorval van een gestrande trein bij Schiedam d.d. 22 juli 2013 bericht ik u als volgt.
Dit voorval is door ILT in onderzoek genomen, waarbij met name gekeken gaat worden op welke wijze de veiligheidszorgsystemen van de betrokken partijen in deze gefunctioneerd hebben. De inspectie verwijst daarbij naar de Veiligheidswaarschuwing gestrande treinen van 23 december 2010, waarbij onder andere het aspect van klimaatbeheersing bij calamiteiten en verstoringen onder de aandacht werd gebracht.
Met vriendelijke groeten,
Ir. X. Xxxxx
Senior inspecteur / coordinator vakgroep materieel
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Grenzen zijn per definitie arbitrair. Ze moeten echter wel gedefinieerd worden.
Dat beweer ik ook niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Drogreden, Beroep op autoriteit. "Als die het vindt dan moet het wel belangrijk zijn!" Zo werkt het dus niet. Inspeling op de waan van de dag en vooral komkommertijd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.
250 ten faveure van 249 km/h rijden scheelt precies 1 minuut als het totale traject 1056 km is. Non-stop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee natuurlijk
je kunt met elementaire natuurkunde uitrekenen hoe lang een traject moet zijn voordat dat verschil ook maar 1 minuut winst bepaalt. Ik ga wel even kladden
Maar het is niet Nedtrain die de procedures rond ontruiming of noodventilatie bedenkt. In het eerste geval is dat ProRail en in het laatste geval de train operator. De discussie moet mijns inziens altijd starten bij de vervoerder. Als hij beperkt wordt door ProRail verschuift de discussie daarheen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.
En NedTrain is een dochter van...
juist: de NS.
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:41 schreef WhiteJoker het volgende:
Jullie kunnen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere mensen onwel geworden. Dat is niet de bedoeling en het is dus niet gewoon "eens een aircotje die het niet doet". Ik ben het dan zeer zeker met Rikus eens als hij vindt dat de procedures anders moeten. De NS heeft in eerste instantie afwijzend gereageerd en daarop heeft Rikus de kwestie aangekaart bij ILT.
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar...
Hier in de Regio melde of meld de SNCF op schermen dat het verstandig was/is om een flesje water mee te nemen in de trein en een natte doekquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen moeten beter luisteren naar de postbus 51 reclames waarin opgeroepen wordt om een flesje kraanwater mee te nemen zodat je niet stuk gaat bij hitte.
En ik speel in het geheel niet op de man.
Ik vind de NS verre van geweldig....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden?
Dit is totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:
Waar ligt de grens van onwel worden ? En wie zegt dat het onwel worden in alle gevallen door de warmte is gekomen ?
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is totaal niet relevant.
"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht."![]()
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is totaal niet relevant.
"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht."![]()
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?
Tsja, op die manier kunnen suikerpatiënten beter niet meer met het OV reizen, want je weet maar nooit of je op tijd kunt spuiten, en het wordt sowieso je eigen schuld genoemd, en geholpen word je dus ook niet. In jouw model. Vind je dat reëel ja? Okee.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...
Nee, dat is niet waar. De NS heeft geweigerd, de conducteurs goed te instrueren, waarbij in uiterste nood door de conducteur op veilige wijze (dus niet bij loshangende 1500 V-kabels etc) een ruit zou kunnen worden ingetikt om gevaarlijke temperaturen en zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.
De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.quote:De ene media zegt 3 personen, de andere 8, dat is nogal een verschil.
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.quote:De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
[..]
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?".Ben ik het helemaal me eens. In theorie.
Alleen weet je. Het verschil tussne de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet
Dus in de praktijk ZIT je gewoon als personeel op een trein. VALLEN er mensen flauw, WORDEN er mensen onwel. En ja, in de praktijk MOET je daar wel wat mee. Echt
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft.
Het is wel een drukcabine zolang er niks open kan. Maar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
Dat is een conclusie die je niet kan trekken uit wat ik zei en daarnaast kan je prima een prijs plakken op een mensenleven. Als er slechts 4 treinen per jaar rijden dan is 4 ontsporingen veel en veel teveel maar als er honderdduizend bewegingen plaatsvinden stelt dat geen kut voor.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen".
Nee, acht mensen in een trein. Maar gezien je toon ben ik nu klaar met de discussie. Ik heb niet met je op school gezeten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Nee, drama maken helpt niet, je (NS in dit geval) moet er wat aan DOEN. En als dat dus blijkbaar bij herhaling niet gebeurt, moet je escalerenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen.
Nog steeds compleet irrelevant. Eerst twee en toen maarliefst vier keer zoveel. Holy shit wat een aantal bel de krant. Zie je echt niet wat voor een ongelofelijk gemierenneuk dit is?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.
Ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar ik weet zeker dat het, als het er bij 2 gebleven waren er ook van de toren was geschreeuwd...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.
Heel typisch. Schreeuwen en vervolgens niet de discussie er over aan willen gaan. Prima hoor, bevestigt mijn beeld alleen maar harder.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, acht mensen in een trein. Maar gezien je toon ben ik nu klaar met de discussie. Ik heb niet met je op school gezeten.
Wat voor threshold value wou jij voorstellen dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nog steeds compleet irrelevant. Eerst twee en toen maarliefst vier keer zoveel. Holy shit wat een aantal bel de krant. Zie je echt niet wat voor een ongelofelijk gemierenneuk dit is?
Anderhalf uur bij Bretigny in de volle zon laatst nog, wie zich rustig houd en stilzit kan dat volhouden...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HMaar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormen
Nee, dat moet je dus niet. Als het nou nog een keer gebeurt moet je bezorgd worden. Als het daarna nog een keer gebeurt dán moet je misschien aan de bel trekken. Maar serieus, ACHT hele mensen onwel? You've got to be fucking kidding me. Op de metrostations van New York City is het gemiddeld 52 graden (twee-en-vijftig) graden celsius) en daar worden ook mensen onwel. Ja ga niet met de metro als je niet tegen de hitte kan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, drama maken helpt niet, je (NS in dit geval) moet er wat aan DOEN. En als dat dus blijkbaar bij herhaling niet gebeurt, moet je escalerenDat weet je zelf ook wel
Ik ga geen arbitraire grens trekken om dezelfde reden die jij al genoemd hebt. Grenzen zijn arbitrair.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor threshold value wou jij voorstellen dan?
Ach, als er niet minstens 8 weken achter elkaar 100 man flauwvalt is er niks aan de hand?
Jij kan ook wel een beetje inbinden vriend.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heel typisch. Schreeuwen en vervolgens niet de discussie er over aan willen gaan. Prima hoor, bevestigt mijn beeld alleen maar harder.
Hier zit je er zelf gewoon naast.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
En dit is bagatelliseren omdat je zelf ook geen idee van een poging tot richting voor een oplossing hebt. Buitengewoon zwak optreden.quote:Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Zo. Met jou ben ik ook klaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
VBOV geeft tenslotte iedere zaadlozing op het spoor een staatsbegrafenis...
Ja zo kan je je hele leven lang wel lekker makkelijk blijven schreeuwen over van alles natuurlijk. Opnieuw buitengewoon zwak optreden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ga geen arbitraire grens trekken om dezelfde reden die jij al genoemd hebt. Grenzen zijn arbitrair.
Waarom? Ik ben het gewoon spuugzat dat er onwaarheden rondgestrooid worden die compleet ononderbouwd zijn en waar de halve wereld vanwege de populistische gedachte die er op dit moment heerst gewoon maar achteraan loopt. Het is gewoon een keer klaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kan ook wel een beetje inbinden vriend.
Enlighten me.quote:Hier zit je er zelf gewoon naast.
Helemaal niet. Om de hele simpele reden dat één persoon die onwel is net zo erg is als 300 personen die onwel geworden zijn. Ik kan die grens niet trekken. Ik vind het voor iedereen die wel onwel geworden is heel erg maar kom op zeg.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zo kan je je hele leven lang wel lekker makkelijk blijven schreeuwen over van alles natuurlijk. Opnieuw buitengewoon zwak optreden.
Dat zouden de media eens met jou moeten doen. Gewoon klaar met MVBOV. Want Beter OV streven jullie niet na. Het enige wat jullie nastreven is géén NS meer op het HRN. Dat blijkt wel uit het continue slikken van het zaad van Manu LaGeirse.quote:
Ik heb nooit beweerd dat ik dan wel een oplossing heb.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben het gewoon spuugzat dat er onwaarheden rondgestrooid worden die compleet ononderbouwd zijn en waar de halve wereld vanwege de populistische gedachte die er op dit moment heerst gewoon maar achteraan loopt. Het is gewoon een keer klaar.
[..]
Enlighten me.
[quote[En dit is bagatelliseren omdat je zelf ook geen idee van een poging tot richting voor een oplossing hebt. Buitengewoon zwak optreden.
Maar kom op zeg wat?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het voor iedereen die wel onwel geworden is heel erg maar kom op zeg.
Je doet niks anders dan schreeuwen om het schreeuwen. En dat is precies van je VBOV verwijt. Het beste wat je eruit kunt halen is af en toe een gelijspelletje, maar meestal verlies je het toch gewoon. Zelf kom je ook met niks inhoudelijks. Je komt op geen enkel moment op geen enkel punt met een inhoudelijke weerlegging van dingen die op VBOV gepost worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat ik dan wel een oplossing heb.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:03 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat was dat van jou natuurlijk ook best wel...
ik zal een gezellig linkje posten... http://nos.nl/artikel/756(...)ver-aan-de-kant.htmlquote:
Ja, als je mij van het gebruik van drogredeneringen meent te moeten beschuldigen om je eigen gelijk te halen, ga je gang.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is echt totale waanzin. Ik zeg dat je niet moet schreeuwen maar dat je alle partijen een kans moet geven. VBOV doet dat niet, VBOV roept alleen dat NS zijn biezen moet pakken en dat een niet staatsbedrijf, de vrije markt, het over moet nemen. De vrije markt bestaat in dit geval uit fucking Deutsche Bahn of SNCF. Yeah Right. Marktwerking overal. Ik heb al mijn standpunten beargumenteerd maar als jij vindt dat je drogredeneringen mag gebruiken; prima, ga je gang.
Ik vind dit serieus een steek onder de gordel. In het verleden behaalde resultaten en dergelijke. Daarnaast kan Driek redelijk discussieren als hij zich niet achter stokpaardjes verschuilt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
ik zal een gezellig linkje posten... http://nos.nl/artikel/756(...)ver-aan-de-kant.html
Heel makkelijk....
Is natuurlijk ook niet voor Jean lul gebeurd, Ik bedoel ik geloof niet dat alleen voor die Halsema Column is gebeurd, daar moet iets aan zijn voorafgegaan
Ik snap echt niet hoe jij steeds tekst leest die ik niet geschreven heb.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, als je mij van het gebruik van drogredeneringen meent te moeten beschuldigen om je eigen gelijk te halen, ga je gang.
Als je woordvoerder bent voor een dergelijke organisatie moet je hier gewoon tegen kunnen.quote:
Wacht even, was dit niet dezelfde persoon die gelijk een conclusie had getrokken over tienduizend dingen zonder daar daadwerkelijk over na te denken? Ohkay dan.quote:
Tienduizend? Nee dat gaat niet over mij. Enkele tientallen misschien.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wacht even, was dit niet dezelfde persoon die gelijk een conclusie had getrokken over tienduizend dingen zonder daar daadwerkelijk over na te denken? Ohkay dan.
Het is een drogreden. Om het even heel grafisch te illustreren; Iemand die de wet overtreden heeft kan je niet voor de voeten gooien dat hij dat heeft gedaan en daarmee zijn argumenten invalideren. Dat kan je écht niet maken. Dan moet je de discussie niet aangaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vind ook dat ie prima dingen op de Radio uit kan leggen; en dat heb ik geloof ik al weleens gezegd. En Drieks is erg correct, daar kan ik ook nog wat van leren...
Ik hang hier nu,nou wat zal het zijn? 8 jaar rond? 1 post onder de gordel.... nounoupoepoe... Shame me, de oetlul...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dit serieus een steek onder de gordel. In het verleden behaalde resultaten en dergelijke. Daarnaast kan Driek redelijk discussieren als hij zich niet achter stokpaardjes verschuilt.
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:14 schreef J.B. het volgende:
Joh mensen doe toch eens wat vriendelijker tegen elkaar! Dit gekat is toch nergens voor nodig
biertje ook goed?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staan
Hier snap ik helemaal niets van. Maar dat zal ongetwijfeld met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogens verband houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Om het even heel grafisch te illustreren; Iemand die de wet overtreden heeft kan je niet voor de voeten gooien dat hij dat heeft gedaan en daarmee zijn argumenten invalideren. Dat kan je écht niet maken. Dan moet je de discussie niet aangaan.
Ik jas er zo weer een reisadvies uit voor DeaDLocK2K als het moet, met liefde en plezier..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staan
Hij haalt het Halsema-debacle aan. Ik vind dat je dat niet kan doen omdat dat compleet niets te maken heeft met de autoriteit die een persoon in deze discussie heeft.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier snap ik helemaal niets van. Maar dat zal ongetwijfeld met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogens verband houden
Ik ben niet op de hoogte van wat er verstaan dient te worden onder "het Halsema-debacle"quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij haalt het Halsema-debacle aan. Ik vind dat je dat niet kan doen omdat dat compleet niets te maken heeft met de autoriteit die een persoon in deze discussie heeft.
Heb je ook vette compilatiefilmpjes?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik drink er nog een en kijk nog een keer mijn foto's van NYC
Ik stuur je wel een linkje, maar misschien beter niet hier...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van wat er verstaan dient te worden onder "het Halsema-debacle"
Want dan wordt het weer omin spang fittie mang?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een linkje, maar misschien beter niet hier...
Ik heb een filmpje van een trein die 120 bakken heen en weer rangeert terwijl de overweg 20 minuten gesloten blijft en een filmpje in de metro van NYC en een filmpje van een voorbijrijdende "HST" in Newark. Maar die staan nog niet online helaas.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je ook vette compilatiefilmpjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |