In het buitenland vallen jaarlijks nog steeds doden onder spoorwerkers, in Nederland gelukkig in 2009 voor het laatst 1 en daarvoor in 2006. Dat lijkt mij iets om vast te houden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat "aangescherpte veiligheidsnormen" is trouwens een farce. Vroeger vonden we situatie X veilig, nu niet meer. Hoezo dan? Gewoon, daarom. Blijkbaar worden er voor het werk aan het spoor steeds dommere en steeds meer onberekenbare types aangenomen, totdat er straks uitsluitend nog aperte suïcidalen rondrennen die totaal niet meer met het werk aan het spoor bezig zijn, maar uitsluitend nog met het koppen van elke trein die binnen 25 meter van ze passeert. Tsja, dan moet je als Prorail natuurlijk wel steeds groter veiligheidsmarges inbouwen![]()
HALLOOOO?? Kan er even iemand wakker worden daar? Er zijn kundige vakmensen voor nodig om aan het spoor te kunnen werken. Die zijn niet achterlijk. Die kunnen aan spoor 1 werken terwijl er over spoor 2 treinen langs rijden. Voor één incident, hoe droevig ook, hoef je echt niet "de veiligheidsnormen aan te scherpen".
Vergelijk het eens met de echte wereld. Binnen de bebouwde kom heerst een maximumsnelheid van 50 km/h. Eens in de zoveel tijd wordt er toch nog iemand doodgereden door iemand die 60 km/h rijdt. Gaan we dan de maximumsnelheid naar 30 km/h terugbrengen? Onzin natuurlijk. Precies hetzelfde soort onzin als wat er nu door de zogenaamd "knappe koppen" van Prorail verkondigd wordt. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen. Of zich laten opnemen in één van de, toevallig per spoor zeer goed bereikbare, krankzinnigengestichten die dit land rijk is. Maar bij voorkeur allebei.
Mastercard? VISA?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef greavy het volgende:
Accepteren die blauwe automaten ook Maestro en/of cash?
Ja en Nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef greavy het volgende:
Accepteren die blauwe automaten ook Maestro en/of cash?
Oké, alleen muntgeld? Hmm, dan moet ik nog ff wat verzamelenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja en Nee.
Allen als je bij een Franse bank zit, dan pakt ie Maestro, anders niet...
Dus bij jou is het vast niet het geval. Dus das 32 euro aan kleingeld, of een creditcard mee, of loket
Er komen zat Vlamingen daar, is mij de vorige keer opgevallen. Die stonden ook te kutten met Maestro en dat ging ook niet... Je kan het proberen, dat het zo een uitzonderings station waarbij er wat meer betalingsmogelijkheden zijn, zoals schiphol bij jullie. Maar over het loket en de taal op Lille zou ik me echt geen zorgen maken. Retour en Calais weet je uit te spreken. En het jongerentarief is Tarif Jeune. (Spreek: Tarif Sjeun)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Heb hier een prepaid creditcard, zonder saldoSchiet ik niks mee op
[..]
Oké, alleen muntgeld? Hmm, dan moet ik nog ff wat verzamelen
Dan maar ff kijken of het loket meewerkt.
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef b2py het volgende:
[..]
In het buitenland vallen jaarlijks nog steeds doden onder spoorwerkers, in Nederland gelukkig in 2009 voor het laatst 1 en daarvoor in 2006. Dat lijkt mij iets om vast te houden.
Jaquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Moet je die tickets nog valideren in zo'n geel automaatding? Vorige keer kreeg ik bijna een boete omdat ik dat niet had gedaan
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooitquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Je hebt 2 stations en op die 2 stations heb je zelfs ook nog een SNCF Boutique, zegmaar de treinreiswinkel van Frankrijk... die accepteren wel Maestro, maar das echt een eh winkeltje, waar je ook reizen naar Italie kan boeken enzo.. dus dat kan ook nogquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
Vond het maar vreemd. Want er staat een DATUM op, en nog moet je er een stempel op laten zetten? Daarom had ik dat niet gedaan. Morgen dus maar wel ff doen.
Ga morgen eerst eens ff bij die blauwe automaat rommelen. Doet 'ie 't niet, maar ff het loket bestormen.
Ja. op elke werkvloer loop je risico's.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Dat is ook niet wat er nieuwe NVW staat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Voor HSL geldt dat je niet op de schouwpaden mag komen als het spoor nog in dienst is, zo'n situatie kan dus nooit voorkomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Er komt een revisie van de motoren in Duitsland: http://somda.nl/forum/13382/p463873/Ontwikkelingen+Lint-41/quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
ook een technische revisie of dat niet?
Ach, nouja in Nederland weet je tenminste nog welke nachttreinen er gaan uit vallen op een jaar op voorhand.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Precies. dood moeten ze.quote:
Is dat nieuw?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, je drukt je niet zo heel erg parlementair uit...
Bij mij niet, hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Zucht, Driek, ik dacht dat jij klaar met me was, maar ook ik moest lachenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bij mij niet, hoor.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |