Van dezelfde vervoerder?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt
Als NS capaciteit aanvraagt die vervolgens niet gebruikt wordt, kan ProRail deze capaciteit terugnemen en herverdelen aan bijvoorbeeld Arriva.quote:4.6 Niet gebruikte capaciteit
Als een uur voor vertrek duidelijk is dat de capaciteit niet door de betrokken gerechtigde gebruikt gaat
worden, is ProRail vrij om andere gerechtigden over die capaciteit te laten beschikken. Wanneer blijkt
dat capaciteit die in catalogus-/patroonpaden gereserveerd is voor goederenvervoer, waarschijnlijk
niet gebruikt zal worden, dan komt deze capaciteit na levering aan de verkeersleiding voor uitvoering
beschikbaar voor andere marktsegmenten. ProRail kan specifieke paden aanwijzen die eerder
beschikbaar komen.
Wanneer een gerechtigde de in de jaardienst (inclusief wijzigingsbladen) beschikbaar gekregen
capaciteit voor openbaar personenvervoer op baanvakken en perronsporen gedurende tenminste 4
weken voor minder dan 80% benut of de capaciteit voor ander gebruik voor minder dan 50% benut,
dan kan ProRail de capaciteitsrechten terugnemen waarbij de gerechtigde minimaal 1 week van te
voren geïnformeerd wordt.
Om op emplacementen geen capaciteit ongebruikt te laten kan capaciteit op een of meerdere
specifieke sporen verdeeld worden aan meerdere gerechtigden ten behoeve van samengebruik.
Daarbij kunnen gerechtigden samenwerken en één van hen als coördinerend voor de dagelijkse
logistieke afstemming aanwijzen. Daarnaast geldt in algemene zin dat voor capaciteit die gedurende
tenminste 4 weken voor minder dan de helft van de dagen is gebruikt, de capaciteitsrechten
teruggenomen kunnen worden waarbij de gerechtigde minimaal 1 week van te voren geïnformeerd
wordt.
Van het terugnemen van capaciteit is geen sprake als het niet gebruiken van de capaciteit te wijten is
aan niet-economische redenen buiten de wil van de exploitant. ProRail gaat dat na, onder meer door
navraag bij de betrokken gerechtigde.
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjesquote:
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
![]()
Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt
Dat ook.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef James1988 het volgende:
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity.
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
Nou nou, dat is niet fair. Ze willen gewoon dat je langer waar van je geld hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Het treurige is dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Dat is het nadeel van die hogesnelheidstreinen. Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:54 schreef obolos het volgende:
[..]
Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij.
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het treurige is dat je gelijk hebt.
Vergeet ook de pretparkpersoneelsroosters niet, waarbij er in iedere dag zoveel mogelijk afwisseling zit. Het 'rondje rond de kerk' hoeft voor mij niet, maar de huidige manier van plannen van materieel en personeel zorgt al snel voor grote problemen.
Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
De achterban van de bonden snapt het punt dat ik hier maak wel, zeker op winterse dagen waar een simpel rooster heel veel sores kan schelenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben.
Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
Iedere maand stempelen bij hetzelfde UWV-kantoor zou mij ook gaan vervelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk.
Ja, en de NS maar blijven roepen dat de komst van meerdere vervoerders op het spoor ten koste gaat van het halen van overstappen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die capaciteit, dit komt uit de Netverklaring van ProRail:
[..]
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjes
Jeejquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken
precies. Die was wel erg makkelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Die was wel erg makkelijk
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etcquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
alleen boeit zoiets geen reetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kentquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etczoals die raadplaten op OVNL ook weleens
nee, lees op die site slechts selectief meequote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kent
Daar zit dus echt geen uitdaging in hè, dankzij het internetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
Uit het handboek:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
4. vasthouden aan rondje rond de kerkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Uit het handboek:
1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:49 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/l/540328
NS liet Fyra-bestelling doorgaan
Toegevoegd: donderdag 15 aug 2013, 00:40
Een week voordat de internationale Fyra-treinen van het spoor werden gehaald, bevestigde NS nog aan fabrikant Ansaldo Breda dat alle bestelde treinen afgenomen zouden worden. Dat staat in een brief van NS aan de Italiaanse fabrikant die in bezit is van de NOS.
De brief is een reactie op een schrijven van Ansaldo Breda waarin het bedrijf zegt dat niks afname van de treinen meer in de weg staat. Het Italiaanse bedrijf schrijft dat "systeemfouten" nog besproken kunnen worden in een ontmoeting later die maand, maar de Italianen willen niet garanderen dat de problemen ook verholpen worden.
NS bevestigt in een brief van 11 januari dat deze zaken niet in de weg staan van definitieve afname van alle 19 bestelde Fyra-treinen voor Nederland en België. En dat de problemen in de loop van "het project" worden opgelost.
De V250-treinstellen werden uiteindelijk op 17 januari van het spoor gehaald nadat er in België een onderdeel van een trein was afgevallen na hevige sneeuwval. Daarvoor waren er weken dat meer dan de helft van de treinreizen met de Fyra vertraging had of uitviel.
De 19 bestelde treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar de bouw liep uiteindelijk ruim vijf jaar vertraging op. Over de Fyra-zaak voeren NS en Ansaldo Breda op dit moment een juridische procedure.
Okquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
4. vasthouden aan rondje rond de kerk
5. besparend rijden: bij warmte of koude de treindienst halveren om schade tegen te gaan
6. Bonussen
7. Geld slaan uit onduidelijkheid met de OV-chipkaart
8. De zelfladende vracht
?
Alles is nog heel daar met die speno?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B
En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B
Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
In de randen van de nacht gaan er wel meer dingen anders dan overdag. Niets vreemds aan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B
En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B
Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Uit het handboek:
1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
Stilstaan is nooit goed voor het energieverbruik, dus deze situatie ligt vermoedelijk eerder aan een rood sein.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
ik weet dat het rijdend personeel zijn best doet, dit is meer een beeld dankzij het management..quote:
Als een trein te vroeg is, mag die meestal gewoon binnenkomen, mits er ruimte voor is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
De vervoerder neemt niet een aansluiting over, dat doet de treindienstleider. En ik weet niet hoe collega's het doen, maar ik neem dagelijks vele aansluitingen over.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Geplande werkzaamheden in Duitsland, veel ICE's rijden om via Eindhoven - Venlo.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:59 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik reis altijd vanaf Arnhem, maar die geeft geen ICE aan.
Terugreis is honderdmaal beter dan de heenweg. Gaat voor m'n gevoel ook een stuk vlotter, al had ik gister in een overvolle trein wel even een dipje. Scheelt in ieder geval enorm dat ik nu twee nachten heb kunnen liggen in plaats van op bankjes of zelfs de grond te moeten zitten wegens gemiste treinen en derhalve geen reservering meer.quote:
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ook.
Vanochtend ook wat leuks: Fyra vertrekt (op tijd) uit Breda, komt voor de fly-over richting HSL tot stilstand. "We moeten even wachten op een rood sein, want er moet nog een HST voorbij komen". 3 minuten stilgestaan... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes....
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.
Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.
packaging is everything my friendquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH.
Wat dan natuurlijk weer wel slecht is, is dat NSH daar blijkbaar tot op heden geen enkele conclusie aan meende te hoeven verbinden![]()
Wat een kansloos, besluiteloos, ambitieloos en hopeloos gefaal ook daar
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 15-08-2013 om 10:24:29Het bekende Utrechtse bord hangt tot nader order in de kantine. Onze collega is alvast bezig om de bluray-speler aan te sluiten. Filmavond! reageer retweet
Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef Igen het volgende:
Heb laatst eens met een buitenlandse ingenieur (die niet eens van het bestaan van Fyra af wist) wat gekletst over de V250 en zijn eerste reactie nadat ik alle problemen noemde, was of NS dan helemaal geen technici bij AnsaldoBreda tijdens het bouwproces heeft gehad (zoals blijkbaar gebruikelijk is bij hogesnelheidstreinen). Dat is volgens mij ook precies wat AB nou al een paar keer heeft bekritiseerd: dat ze alleen maar contact hebben met NSFSC (die alleen verstand hebben van financiën).
Ik ben benieuwd of NS daarmee nog problemen gaat krijgen in de juridische procedures...
cententellers zijn niet het grootste probleem. Die kunnen wel op één lijn komen met ingenieurs. Marketeers die iets unieks willen en gebakken lucht verkopen zorgen in dit verhaal voor meer problemen. Er wordt iets voorgeschoteld wat niet waargemaakt kan worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop.
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Leesvoer!
NS wist vooraf van Fyra-problemen
Reactie AnsaldoBreda
Reactie NS
Ik vond die anekdote over dode vliegen in de TL-bak wel grappig.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag
En dat is verder al zo'n jofel stationquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
oei, de machinisten konden vandaag in Almere Oostvaarders geen koffie krijgen: de automaat was gejat
http://www.dichtbij.nl//a(...)re-oostvaarders.aspx
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag
Ja, dat is zo. Kan gewoon bij de lange lange lijst van allemaal dingen die elk op zich al voldoende zouden moeten zijn voor verregaande maatregelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
VAL iets?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
Maak een foto en vraag het iemandquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
Bedoel je AirTrain?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 15-08-2013 om 10:24:29Het bekende Utrechtse bord hangt tot nader order in de kantine. Onze collega is alvast bezig om de bluray-speler aan te sluiten. Filmavond! reageer retweet
Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:07 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend?
Met de taalinstellingen op Italiano uiteraard.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk
de VIRMpjes draaien op 98quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk
quote:
quote:
ik ging toch al kijken, maar zie het nu net iddquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Zometeen een stukje over de V250 in Knevel & Van den Brink
in de woestijn moet je 's nachts nog wel oppassen voor de vrieskouquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon lekker aan Afrika verkopen die troep. Daar hebben ze geen veiligheidsregelstjesgezeik, daar sneeuwt het nooit, iedereen blij
Ik deel de wifi in de bus Atlanta-Orlando met 80 anderen, verbinding is derhalve wat matigjes.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
Je valt in herhaling, je lijkt tuffie wel
Het is sowieso een nogal verouderd vliegveld, de keren dat ik er ben geweest heb ik er echt van staan kijken wat voor een oude troep het is. Bij het starten/landen lijkt het alsof de baan vol kuilen/hobbels ligt en in de terminals zelf is alles nog in jaren 60/70 stijl...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:32 schreef JDude het volgende:
De laatste (en enige) keer dat ik er was moest je nog met een shuttlebusje naar een gammel metrostation trouwens. Zo'n belangrijk vliegveld onwaardig. Maar goed, dat was 16 jaar geleden.
Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef JDude het volgende:
Inmiddels rijdt er dus een airport treintje. Je kunt het opstelterrein zien in Street View, tussen Pan Am Boulevard en de Nassau Expressway.
ik geloof het nietquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef JDude het volgende:
Goh, is de Frontpage nou ook al overgenomen door de Telegraaf?
Lijkt aardig te kloppen met wat hier staat ja.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:57 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina.
nog even een rugzak, snelkookpan en spijkers zoeken en je bent erbijquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:01 schreef JDude het volgende:
Nu de rest van de dag maar even niet te veel googlen, voor ik allerlei overheidsdiensten aan de deur heb staan.
Mediaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vals alarm:
http://www.bndestem.nl/re(...)vals-alarm-1.3960095
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
Betalingsbereidheid van de reiziger ontbreekt. Waarom heeft de vervoerder daar niet gewoon begrip voor?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?
Dat was gisteren ook in de tunnel van Rijswijk...Loze brandmelding door werkzaamheden, oorzaak bekend, toch heeft treinverkeer ruim 2 uur platgelegen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd
Scannen, mailen, eins zwei Polizeiquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat is gewoon de uurlijkse nachttrein. Als de reisplanner je die optie geeft dan zijn er dus geen geplande werkzaamheden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:52 schreef mschol het volgende:
voor de kenners hier:
TRV / Tilburg <-> Den haag, tot hoe laat?
lang verhaal kort: Kan ik van de NS dienstregeling uitgaan dat er morgennacht om 1:02 een trein vanuit tilburg richting Den haag vertrekt?
Hij wel weer daar..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer eens een gestrande trein tussen Grijpskerk en Buitenpost.
Een politievrouw die hielp is best cute, zo aan de foto te zien
http://www.112groningen.n(...)n-defecte-trein.html
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weetquote:
Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef dennistd het volgende:
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[..]
En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
quote:In Noorwegen rijden sinds enige tijd nieuwe treinstellen van het type Flirt. Nu blijken ze 'onverwachte' problemen te veroorzaken. Ze trekken zoveel stroom, dat de stroomvoorziening het kan begeven.
Het stroomverbruik heeft de specialisten van infrabeheerder Jernbaneverket (JBV) overvallen. Nu moeten er honderden miljoenen kronen naar verzwaring van de stroomvoorziening, meldt de krant Bergens Tidende.
„Dit overvalt ons,” aldus de stroomtoevoer-afdeling van JBV.
Er moet voor 378 miljoen kroon aan mobiele omvormers worden gekocht, maar ook dat is een noodoplossing.
„Zonder deze tijdelijke mobiele omvormers kunnen optrekkende treinen het elektrische systeem overbelasten en komt de hele dienst tot stilstand,” aldus JBV.
De eerste twee mobiele omvormers staan in containers en worden beproefd in de regio Oslo. JBV denkt tot 2023 5,8 miljard kroon te moeten investeren in de stroomvoorziening, maar die uitgaven staan maar gedeeltelijk in het nationaal vervoerplan.
Wat leren we hieruit?
Splitsing van het spoorbedrijf, in dit geval in NSB en Jernbaneverket, werkt in de hand dat de infrastructuur en het materieel niet op elkaar aangepast zijn. We horen iemand van Jernbaneverket nu zeggen dat men daar overvallen is door het stroomverbruik van de Flirt-stellen. Dit soort dingen zal niet tot Noorwegen of Scandinaviė beperkt zijn nemen wij aan.
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ookquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.
[ link | afbeelding ]
Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wistquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesjequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist
Nog 2 weken psmquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje
Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeftquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyraquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werktquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt
Het was inderdaad een rechtstreekse trein ondanks dat de reisplanner het, toen ik het checkte om ~23:30, had over overstappen op rotterdam centraal van spoor 8 naar 6quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[...]
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
M'n iPhone ging inderdaad nooit naar de nstrein-pagina, terwijl het met m'n Android-telefoon nooit een probleem is om verbinding te krijgen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.
Android werkt inderdaad het beste lijkt wel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
M'n iPhone ging inderdaad nooit naar de nstrein-pagina, terwijl het met m'n Android-telefoon nooit een probleem is om verbinding te krijgen.
Idem op Windows Phone bij een overstap, dan werkte het niet en moest je echt resetten. Android werkt tot dusver nagenoeg altijd, behalve als het systeem er echt gewoon helemaal uitligt (wat steeds minder voor lijkt te komen?).quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat probeerde ik dus altijd met m'n iPhone, maar ook dat lukte niet
Werden door veel reizigers als vervelend ervaren. Overigens zaten ze alleen in de laatste serie VIRM, die met de rode stoelen in de eerste klas.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:05 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Waarom zijn alle leeslampjes verwijderd uit de eerste klas VIRM? Viel me op vanmiddag.
omleiding vanwege City Racing?quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:01 schreef larsico het volgende:
Ik zit hier nu met uitzicht op de Stadhoudersweg, Rotterdam in de buurt van Vroesenpark. Hier rijdt al een aantal jaar geen tram meer, maar nu zie ik ineens weer trams rijden. Iemand enig idee wat ze hier doen?
Ik heb het al gevonden: http://m.ret.nl/omleiding(...)D%5Bdiversion%5D=614quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omleiding vanwege City Racing?
Mij ook, maar ik zou het ook wel erg fijn vinden als het daadwerkelijk zo zou zijn!quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
het zou me verbazen als de treindienst er morgen geheel storingsvrij zou zijn
je mist vier lettersquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
het zou me verbazen als de treindienst er morgen geheel storingsvrij zou zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Een van die koniks had me toch een Thuinslang daar word jij gewoon bang van.quote:
quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je mist vier lettersIk durf er wel een wedje op te gooien dat Zwolle - Kampen morgen storingsvrij isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
QFTquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik durf er wel een wedje op te gooien dat Zwolle - Kampen morgen storingsvrij is
De oorzaak van de storing was toen het bericht kwam dat het weer ging rijden nog niet opgelost inderdaad. De rookontwikkeling was veroorzaakt door twee defecte isolatoren. Die konden niet meegenomen worden in de geplande werkzaamheden die nacht daarop (te veel werk) en moesten direct gerepareerd worden. Daarvoor moest er nog wel een werktrein ter plaatse komen en dat kost tijd. Daarom dat een tunnelbuis langere tijd dicht is geweest en het treinverkeer via een buis werd geleid.quote:
ging wat mis. ff kijken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:59 schreef greavy het volgende:
Op de Überwaldbahn in Duitsland kan je sinds gister met zonneceldraisines een rondje maken. Voor een fotoverslag: Drehscheibe Online
Ik zie ze toch wel trappen ?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ziet er grappig uit die dingen. Mooi is anders maar okee. Beter dan zelf trappen iig![]()
Misschien op die foto's die bij mij niet laden?quote:
wellicht net zoals elektrische fietsen, dat er ook nog enige trapondersteuning inzit.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien op die foto's die bij mij niet laden?Kan hoor, maar waar zijn die zonnecellen dan voor?
lijkt me ook ja. Is ook best handig, omdat het zo te zien een heuvelachtig traject betreftquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
wellicht net zoals elektrische fietsen, dat er ook nog enige trapondersteuning inzit.
Als ik het goed begrijpen waren de IC4's bedoeld om de periode tot elektrificatie te overbruggen? Dan lijkt het versnellen van die elektrificatie (en er tijdig treinen voor bestellen uiteraard) me een goede oplossing. Alle IC4's stuk voor stuk onder handen nemen lijkt me inderdaad monnikenwerk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we de Deense IC4-treinen van onze Italiaanse vrienden nog? Van alle geleverde stellen zal een deel hoogstwaarschijnlijk nooit in dienst worden genomen.
http://www.treinenweb.nl/news/3437
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst?quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
ook staan er nog geen stempelpaaltjes
Kon je goed je kop tegen stoten ja.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Werden door veel reizigers als vervelend ervaren. Overigens zaten ze alleen in de laatste serie VIRM, die met de rode stoelen in de eerste klas.
Zolang er nog acties bij Kruidvat e.d. zijn met papieren kaartjes blijven ze nodig (en nu ook met de spoordeelweken)quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst?
Lijkt me handig jaquote:ik lees op twitter dat er alleen afgestempeld kan worden bij de balie (rijen met mensen)
Er staat een stempelpaaltje bij spoor 4b ;-)quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zolang er nog acties bij Kruidvat e.d. zijn met papieren kaartjes blijven ze nodig (en nu ook met de spoordeelweken)
Ik heb gisteren over het perron gelopen, vanaf de overweg Korte Hengelosestraat. Wel staan ze net om het hoekje, dus als je via het stationsgebouw komt zie je ze niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:23 schreef Iwanius het volgende:
Omdat jezelf bij de NS in een of andere hoedanigheid werkt?
Waarom is wel bekend. Arriva is nog niet als vervoerder toegelaten op het Belgische spoorwegnet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Infrabel geeft voor 2014 geen vergunning aan Arriva om met de LLL naar Brussel te rijden. Waarom is onbekend.
Wat voor werktrein moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:33 schreef Regenjas het volgende:
[..]
De oorzaak van de storing was toen het bericht kwam dat het weer ging rijden nog niet opgelost inderdaad. De rookontwikkeling was veroorzaakt door twee defecte isolatoren. Die konden niet meegenomen worden in de geplande werkzaamheden die nacht daarop (te veel werk) en moesten direct gerepareerd worden. Daarvoor moest er nog wel een werktrein ter plaatse komen en dat kost tijd. Daarom dat een tunnelbuis langere tijd dicht is geweest en het treinverkeer via een buis werd geleid.
Hoeveel invloed heeft de NMBS bij Infrabel?quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Infrabel geeft voor 2014 geen vergunning aan Arriva om met de LLL naar Brussel te rijden. Waarom is onbekend.
http://nos.nl/artikel/541(...)den-haagbrussel.html
Het scheelt dat de terreurorganisaties zich daar op richten en niet op de stopper naar Delfzijl of Veendamquote:Op maandag 19 augustus 2013 03:59 schreef b2py het volgende:
Berichten op zowel nu als NOS dat er aanslagen gepland worden op Europese IC'S, waaronder vooral de ICE. DB heeft al onzichtbare maatregelen genomen zegt het artikel.
een opgeblazen GTW nabij Delfzijl heeft wereldwijd heel wat minder impact dan een opgeblazen ICE nabij Berlijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het scheelt dat de terreurorganisaties zich daar op richten en niet op de stopper naar Delfzijl of Veendam
Dan zit ik in ieder geval veilig
10 bakken IRM bij Amsterdam of Utrecht willen best aardig hoor..quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een opgeblazen GTW nabij Delfzijl heeft wereldwijd heel wat minder impact dan een opgeblazen ICE nabij Berlijn.
Daarom is de kans dan ook klein dat Nederlandse treinen getroffen worden
de impact op zowel wereldwijde schaal als op politiek niveau zal gering zijn. de NL-politiek is momenteel vooral gericht op de economie, zowel nationaal als Europees.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
10 bakken IRM bij Amsterdam of Utrecht willen best aardig hoor..
Het gaat om het treffen van mensen in hun dagelijks leven om hun angst aan te jagen. Doe het dus op een plek waar veel mensen komen. Dan kan je beter VIRM10 opblazen dan een ICE'tje waar slecht een derde aan mensen in past.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de impact op zowel wereldwijde schaal als op politiek niveau zal gering zijn. de NL-politiek is momenteel vooral gericht op de economie, zowel nationaal als Europees.
Een isolatorenvervangalisator natuurlijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat voor werktrein moet ik me daarbij voorstellen?
"Vijf dode koeien en een gewonde voorbijvliegende grijze kiekendief door terroristische aanslag op Arriva trein"quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het scheelt dat de terreurorganisaties zich daar op richten en niet op de stopper naar Delfzijl of Veendam
Dan zit ik in ieder geval veilig
Gisteren Bundespolizei (BEPO) in ICE 100 van Bad Basel naar Dortmund. Steekproefsgewijs werd er iemand uitgepikt, de vrouw (BEPO) sprak ze aan en de heren (BEPO) keken toe, een matroos van de marine was de sigaar, flink wat tattoos en een petje, mevrouw is stomverbaasd omdat hij zijn uniform niet aanhad. Tip voor terroristen doe een uniform aan, u zal niet lastig gevallen worden door een Duitse beamte, verder waren veel gekleurde mensen de klos.quote:Op maandag 19 augustus 2013 03:59 schreef b2py het volgende:
Berichten op zowel nu als NOS dat er aanslagen gepland worden op Europese IC'S, waaronder vooral de ICE. DB heeft al onzichtbare maatregelen genomen zegt het artikel.
Leuke reisgenoten/coupégenotet/personeel?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Terugreis is honderdmaal beter dan de heenweg. Gaat voor m'n gevoel ook een stuk vlotter, al had ik gister in een overvolle trein wel even een dipje. Scheelt in ieder geval enorm dat ik nu twee nachten heb kunnen liggen in plaats van op bankjes of zelfs de grond te moeten zitten wegens gemiste treinen en derhalve geen reservering meer.
Over iets meer dan een half uur de railjet naar Budapest dus dat zal ook wel vlotjes verlopen
Ook een Nederlander ontmoet die onderweg is naar het filmfestival in Kosovo om daar een docu te maken. Erg tof!
quote:
He bah...quote:Op maandag 19 augustus 2013 03:59 schreef b2py het volgende:
Berichten op zowel nu als NOS dat er aanslagen gepland worden op Europese IC'S, waaronder vooral de ICE. DB heeft al onzichtbare maatregelen genomen zegt het artikel.
Tsja, aan de andere kant.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Amsterdammers die naar Belgie willen, blijven moeten overstappen in Den Haag als ze niet kiezen voor een dure Thalys.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)bij-fyra-alternatief
Eens.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, lekker belangrijk, Amsterdammers. Net 5 % van de bevolking.
80 % van die andere 95 % is sowieso al slechter af "omdat die sowieso al moeten overstappen". Maar hu nee de Rechten van Amsterdammers zijn in het gedingga eens weg of zo.
quote:
Hij daar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Amsterdammers die naar Belgie willen, blijven moeten overstappen in Den Haag als ze niet kiezen voor een dure Thalys.
Non-argument. De vervoerder vraagt er niet om dat jij tachtig koffers meeneemt. En als ze je echt terwille willen zijn zorgen ze voor een cross-platform overstap. En anders ga je maar met een goederentrein op vakantiequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:16 schreef Ireyon het volgende:
Lekker met grote koffers even 2 trappen en een halve tunnel door,
Tja, de koffers.. Het schijnt dat er ergens op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam een luchthaven ligt of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Non-argument. De vervoerder vraagt er niet om dat jij tachtig koffers meeneemt. En als ze je echt terwille willen zijn zorgen ze voor een cross-platform overstap. En anders ga je maar met een goederentrein op vakantieHoeveel koffers heb je trouwens "nodig" voor een reisje naar Brussel? Het is nou niet alsof je een basis op Mars gaat inrichten of zo.
Ja maar lieve schat. Hoeveel koffers een reiziger mee wenst te nemen is toch altijd zijn eigen keuze. En in elk geval NOOIT het probleem van de vervoerder. Of wou je daar wat tegen in brengen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja, de koffers.. Het schijnt dat er ergens op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam een luchthaven ligt of iets dergelijks.
Ik wel. De vervoerder faciliteert dat namelijk en dat creëert verwachtingen voor de toekomst. Waarmee ik niet zeg dat het niet wat minder zou komen want ik geloof dat nog geen 40% van de inhoud van een koffer gebruikt wordt tijdens een reis, maar die verwachting is er.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar lieve schat. Hoeveel koffers een reiziger mee wenst te nemen is toch altijd zijn eigen keuze. En in elk geval NOOIT het probleem van de vervoerder. Of wou je daar wat tegen in brengen?
Tot 8 december was dat er wel (met dank aan de ÖBB-rijtuigen...)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Belangrijk is vooral dat de frequentie opgevoerd wordt. Als dat alleen kan door 'm ingekort te houden tot Den Haag HS, moet dat maar. Er is toch simpelweg geen pasklaar materieel 1-2-3 beschikbaar om het weer 16x per dag te laten rijden tussen Amsterdam en Brussel?
Als half België besluit te vliegen vanaf Schiphol betekent dat dat je treinen hebt die uitpuilen met koffers, en reken maar dat een paar van die reizigers zo lomp zijn om de aansluitende trein vast te houden in Rotterdam totdat alle mede-migranten hun spul in de -toch al volle, want spits- Fyra hebben gedumpt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar lieve schat. Hoeveel koffers een reiziger mee wenst te nemen is toch altijd zijn eigen keuze. En in elk geval NOOIT het probleem van de vervoerder. Of wou je daar wat tegen in brengen?
Daar komt de vervoerder ook tot op redelijke hoogte aan tegemoet. De ICK-rijtuigen zijn enkel en alleen om die reden nooit ingezet op de diensten naar en vanaf Schiphol. Dat was overigens voor de helft ook in eigen belang, hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze voor elke haltering daar 10 minuten kunnen inplannen en dat doen ze ook liever niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik wel. De vervoerder faciliteert dat namelijk en dat creëert verwachtingen voor de toekomst. Waarmee ik niet zeg dat het niet wat minder zou komen want ik geloof dat nog geen 40% van de inhoud van een koffer gebruikt wordt tijdens een reis, maar die verwachting is er.
Ja, en daar zitten dus grenzen aan. Dat snap je zelf ook wel. Grenzen als in "Krijg de tering en probeer het over een half uur nogeens".quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:35 schreef James1988 het volgende:
Als half België besluit te vliegen vanaf Schiphol betekent dat dat je treinen hebt die uitpuilen met koffers, en reken maar dat een paar van die reizigers zo lomp zijn om de aansluitende trein vast te houden in Rotterdam totdat alle mede-migranten hun spul in de -toch al volle, want spits- Fyra hebben gedumpt.
Nou, zo zou het iig wel moeten werkenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:42 schreef James1988 het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk, maar zo werkt het in de praktijk helaas niet altijd.
Precies, zo zou het moeten, echt waarquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:47 schreef James1988 het volgende:
"Oprotten met die klotekoffers van je, deze trein gaat nu rijden." lijkt me een prima advies.Added awesomeness points als de koffers wél in de trein staan maar de eigenaars nog op het perron staan.
Mansveld deelt gewoon weer een gouden ster uit voor danwel ijver, danwel beloofde goede bedoelingen. Ze mag tenslotte niet gemeen zijn van MinFin.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 06:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld kan niet anders, dan het bod van NS onvoldoende vinden. Aanvullende info hier:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Klopt. Maar ik hoop dat onze gang naar de Europese mededingingsautoriteit daar een stokje voor kan steken...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mansveld deelt gewoon weer een gouden ster uit voor danwel ijver, danwel beloofde goede bedoelingen. Ze mag tenslotte niet gemeen zijn van MinFin.
Wat voor al lachen is aan dit volk is dat men de koffers ook nog eens "gewoon" in het loop pad zetten. ik hoop van harte dat zo'n met koffers volle trein ontspoort. dan kun je lachen :-). deze kudde schaapjes denken echt niet na. Ze denken alleen aan zich zegt als zij maar goed zitten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt, je mag het "makkelijk scoren" noemen![]()
Maar serieus, als mensen voor 2 of 3 dagen Brussel 2 of 3 sleepkoffers VOL met zooi meenemen, dan doen ze iets echt heel erg verkeerd. Dan komt driekwart van de kleding ongedragen mee terug naar huis. Dan had je die grasmaaier ook niet echt zo hard nodig. Of die set tuinstoelen. Dat hadden ze daar bij het hotel ook allemaal wel.
Mensen moeten gewoon eens nadenken wat ze allemaal meenemen. EN bedenken dat ze daar te allen tijde zelf voor verantwoordelijk zijn. Hoe moeilijk kan het zijn, denk je dan.
ik ben een aantal keer met de trein naar schiphol geweest, maar dat was echt te treurig voor woorden.. opberg ruimte is er niet.., of iig bij lange na niet voldoende om de helft van de passagiers fatsoenlijk hun koffers op te bergen, dus ik snap wel dat het overal en nergens geplaatst wordt..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:49 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Wat voor al lachen is aan dit volk is dat men de koffers ook nog eens "gewoon" in het loop pad zetten. ik hoop van harte dat zo'n met koffers volle trein ontspoort. dan kun je lachen :-). deze kudde schaapjes denken echt niet na. Ze denken alleen aan zich zegt als zij maar goed zitten.![]()
nee, de koffers zijn te grootquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Die bagagerekjes in VIRM zijn een lachertje inderdaad
Het gaat om het aanzien van de hoofdstad hequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, lekker belangrijk, Amsterdammers. Net 5 % van de bevolking.
80 % van die andere 95 % is sowieso al slechter af "omdat die sowieso al moeten overstappen". Maar hu nee de Rechten van Amsterdammers zijn in het gedingga eens weg of zo.
Oh ja, in de ogen van die debiele systeemautisten die ook termen als "reizigersoverschot" geïntroduceerd hebbenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de koffers zijn te groot
preciesquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, in de ogen van die debiele systeemautisten die ook termen als "reizigersoverschot" geïntroduceerd hebben![]()
Dat is toch niet zo heel erg boven bijvoorbeeld? Daar kan je best grote dingen tussen de ruggen van de multizit krijgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Die bagagerekjes in VIRM zijn een lachertje inderdaad
in de nieuwe koplopers is er genoeg ruimte, echter men "maakt" hun koffer "tezwaar"quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel erg boven bijvoorbeeld? Daar kan je best grote dingen tussen de ruggen van de multizit krijgen.
Ja, maar lang niet genoeg. Maar ik had het over die overhead bakkies waar je nauwelijks een rol pleepapier in kwijt kanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel erg boven bijvoorbeeld? Daar kan je best grote dingen tussen de ruggen van de multizit krijgen.
koffers wegen zomaar 17 kilo, maar voor enkele dagen vakantie hoef je maar tot maximaal 10 kilo te komen en dan neem je nog te veel mee ook.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:26 schreef daanski82 het volgende:
[..]
in de nieuwe koplopers is er genoeg ruimte, echter men "maakt" hun koffer "tezwaar"
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen zijn gewoon slapjanussen. Ik inclusief want ik dacht dat ik mijn koffer tot 25KG had ingepakt en vond het ding erg zwaar maar het bleek net aan 14KG te zijn waarvan 6KG aan stroopwafels.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen zijn gewoon slapjanussen. Ik inclusief want ik dacht dat ik mijn koffer tot 25KG had ingepakt en vond het ding erg zwaar maar het bleek net aan 14KG te zijn waarvan 6KG aan stroopwafels.
Er is tegenwoordig een HEMA in Parijsquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen zijn gewoon slapjanussen. Ik inclusief want ik dacht dat ik mijn koffer tot 25KG had ingepakt en vond het ding erg zwaar maar het bleek net aan 14KG te zijn waarvan 6KG aan stroopwafels.
Na nu 4 jaar in een toeristenoord waarvan 1,5 jaar in de Bagageafhandeling gewerkt te hebben: Dat zal je nog verbazen...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ja ik had ook maar 13 kilo mee voor een vakantie van ruim 2 weken. Inclusief een stekkerblok, een rol ducttape en al dat spoort onzin. Mij een raadsel hoe mensen aan 25 kilo komen
Daar hebben ze in Salt Lake City niet zo veel aan gok ikquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er is tegenwoordig een HEMA in Parijs
ze nemen zakken piepers mee in hun kofferquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ja ik had ook maar 13 kilo mee voor een vakantie van ruim 2 weken. Inclusief een stekkerblok, een rol ducttape en al dat spoort onzin. Mij een raadsel hoe mensen aan 25 kilo komen
Ja alles leuk en aardig, maar ga dan met de Kerreven. Niet met de treinquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze nemen zakken piepers mee in hun koffer
Wat mij vooral opviel is dat zodra mensen geworpen hebben, dat juist de kilos opdrijft qua voer e.d., er moet een ook vleesbak meegenomen worden e.d.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze nemen zakken piepers mee in hun koffer
Nee, Amsterdam ligt 100km dichterbij SLC dan Parijsquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar hebben ze in Salt Lake City niet zo veel aan gok ik
Maar wat is beter bereikbaarquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, Amsterdam ligt 100km dichterbij SLC dan Parijs
dat is een recept voor nog veel meer meenemen. Die dingen zakken door het mee te slepen gewicht soms bijna door hun vering heenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja alles leuk en aardig, maar ga dan met de Kerreven. Niet met de trein
Nou enquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een recept voor nog veel meer meenemen. Die dingen zakken door het mee te slepen gewicht soms bijna door hun vering heen
Het probleem begint al bij in de winkel, waar je een kofferset kan kopen. Daarvan is de bedoeling dat je die ene koffer gebruikt naar gelang de behoefte, en niet en de grote, en de middel, en de kleinequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een recept voor nog veel meer meenemen. Die dingen zakken door het mee te slepen gewicht soms bijna door hun vering heen
Als ze winnen ligt het er vooral aan hoeveel euro's het moederbedrijf nog in AB wil pompen gok ik?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed, beter nieuws is dus dat de Belgen de Italianen voor de rechter slepen. Zou dit het einde kunnen zijn voor Ansaldo?
en dan heb je ook nog de koffers die nog mee mogen als handbagage in vliegtuigen. Die dingen zijn bijkans bijna net zo groot als mijn weekendtas die wel het laadruim in moet ...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het probleem begint al bij in de winkel, waar je een kofferset kan kopen. Daarvan is de bedoeling dat je die ene koffer gebruikt naar gelang de behoefte, en niet en de grote, en de middel, en de kleine
De vraag is wanneer de stekker eruit gaat ...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als ze winnen ligt het er vooral aan hoeveel euro's het moederbedrijf nog in AB wil pompen gok ik?
goede vraag, maar als ik heel eerlijk ben denk ik het niet, juist omdat NSFSc er tussen zit en die moet aan de NS deugdelijk materieel beschikbaar stellen. Maar hoe het daadwerkelijk zit hangt van de afgesloten contracten af en laten we daar nu juist geen inzicht in hebben.quote:Kan NS eigenlijk ook zo'n claim indienen ondanks het feit dat NSFC de order officieel niet heeft geannuleerd?
Een stoelquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:29 schreef Igen het volgende:
Dan moet je daar in de trein ook ruimte voor reserveren, zoals vroeger met de bagageafdeling.
Volgens de huidige vervoersvoorwaarden mag dat niet. Die zou je dan dus ook moeten wijzigen om het officieel toe te staan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:32 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Een stoelVaak zat worden plekken bezet gehouden op deze manier en capaciteit teruggedrongen. Als er voor betaald wordt is er niks aan de hand.
En geen wifiquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:46 schreef Igen het volgende:
Om even te vloeken in de kerk: de Fyra V250 had dus wél ruimte voor grote koffers. En dat nog gratis ook.
3G heb je sowieso al niet op de helft van het traject....quote:
heeft de NS eens klanten is het weer niet goedquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:17 schreef b2py het volgende:
Pak gewoon een taxi met die kutkoffers, ik ga nu ook mooi met de taxi naar huis ipv die brakke trein vanaf Schiphol.
Hij staat nu toch in de file!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heeft de NS eens klanten is het weer niet goed
Misschien kunnen we die bagagekluizen eruit slopen en in andere treinen inbouwen? Z.g.a.n. immersquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:46 schreef Igen het volgende:
Om even te vloeken in de kerk: de Fyra V250 had dus wél ruimte voor grote koffers. En dat nog gratis ook.
Klopt. Ze belden vanmorgen om 6 uur een beetje beschroomd of ze een kwootje konden halen. Dat kon.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:26 schreef b2py het volgende:
Rikus, je bent op Tv bij RTL-Z! De celebrity.
Geen idee, geluid stond uit in de wachtkamer van de TSAquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Ze belden vanmorgen om 6 uur een beetje beschroomd of ze een kwootje konden halen. Dat kon.
Eensch met wat ik te vertellen had?
Alleen was er een gerede kans dat je koffers dan vroegtijdig via de bodem gelost werden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:46 schreef Igen het volgende:
Om even te vloeken in de kerk: de Fyra V250 had dus wél ruimte voor grote koffers. En dat nog gratis ook.
Linkje?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:26 schreef b2py het volgende:
Rikus, je bent op Tv bij RTL-Z! De celebrity.
WTFquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk. Spoorlopen is een recht. En rijd je ons dan dood, dan steken we gewoon je trein in de fik![]()
http://nos.nl/video/54209(...)-mensen-stonden.html
Ohokee. Ja, eensch. Totaal brevet van onvermogen. En op deze manier heb ik ook geen enkele reden om aan te nemen dat het in 2015 wel opgelost is. Of in 2016.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:45 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aim-fyra#node_362491
Huh?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ohokee. Ja, eensch. Totaal brevet van onvermogen. En op deze manier heb ik ook geen enkele reden om aan te nemen dat het in 2015 wel opgelost is. Of in 2016.
RTL Z... is dat die nieuwe zender in Nederland waar ik laatst iets over hoorde? De zoveelste RTL telg?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:45 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aim-fyra#node_362491
neuh. RTL Z is het economisch programma dat dagelijks op RTL 7 uitgezonden wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
RTL Z... is dat die nieuwe zender in Nederland waar ik laatst iets over hoorde? De zoveelste RTL telg?
Ofwel, Ouigo kapot. aankomst op MLV was te laat om nog een keer terug te rijden naar Marseille.. en alle 750 passagiers kregen dus een hotel dichtbij het station Marne la Vallee, Gohquote:Gros bug hier sur le dernier OUIGO de la journée : Une panne sur un train OUIGO a provoqué un retard ne permettant plus la circulation du OUIGO 6271 Marne-La-Vallée - Marseille de 20h44 (la ligne à grande vitesse est fermée chaque nuit pour entretenir les voies). Les 750 clients du train ont été avertis par mail et sms à 19h10. Tout le personnel de Marne-La-Vallée s’est mobilisé en réquisitionnant l’ensemble des chambres disponibles des hôtels du site afin d’héberger gratuitement les 200 clients restants en gare, n’ayant pu être acheminés le soir-même. Tous les clients auront pu être conduits à destination aujourd’hui et seront indemnisés.
L’équipe Ouigo
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. RTL Z is het economisch programma dat dagelijks op RTL 7 uitgezonden wordt.
FOX is de nieuwste tv-zender in Nederland
Danku heren...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
RTLZ bestaat al heel lang en is geen aparte zender maar meer een redactie die dingen doen op RTL7. Voeger op RTL5
Heeft u even ehhh 300+ kamers?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ofwel, Ouigo kapot. aankomst op MLV was te laat om nog een keer terug te rijden naar Marseille.. en alle 750 passagiers kregen dus een hotel dichtbij het station Marne la Vallee, Gohdas bij mij op de zaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |