abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:08:57 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130157962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:02 schreef dennistd het volgende:
Hier nog even het reisadvies:

Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet :)
pi_130159450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef dennistd het volgende:
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):

Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten.
  Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:43:18 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130160833
Zo wel? https://www.dropbox.com/s(...)08-16%2018.41.10.jpg
Foto is wel wat brak, maar snel genomen vanaf het busstation met mijn telefoon
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130161479
Ja zo wel, bedankt!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:58:08 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130166319
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:

[..]

En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet :)
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:12:05 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130166681
Op de Rails schreef op Facebook dit:
quote:
In Noorwegen rijden sinds enige tijd nieuwe treinstellen van het type Flirt. Nu blijken ze 'onverwachte' problemen te veroorzaken. Ze trekken zoveel stroom, dat de stroomvoorziening het kan begeven.

Het stroomverbruik heeft de specialisten van infrabeheerder Jernbaneverket (JBV) overvallen. Nu moeten er honderden miljoenen kronen naar verzwaring van de stroomvoorziening, meldt de krant Bergens Tidende.
„Dit overvalt ons,” aldus de stroomtoevoer-afdeling van JBV.
Er moet voor 378 miljoen kroon aan mobiele omvormers worden gekocht, maar ook dat is een noodoplossing.
„Zonder deze tijdelijke mobiele omvormers kunnen optrekkende treinen het elektrische systeem overbelasten en komt de hele dienst tot stilstand,” aldus JBV.
De eerste twee mobiele omvormers staan in containers en worden beproefd in de regio Oslo. JBV denkt tot 2023 5,8 miljard kroon te moeten investeren in de stroomvoorziening, maar die uitgaven staan maar gedeeltelijk in het nationaal vervoerplan.

Wat leren we hieruit?
Splitsing van het spoorbedrijf, in dit geval in NSB en Jernbaneverket, werkt in de hand dat de infrastructuur en het materieel niet op elkaar aangepast zijn. We horen iemand van Jernbaneverket nu zeggen dat men daar overvallen is door het stroomverbruik van de Flirt-stellen. Dit soort dingen zal niet tot Noorwegen of Scandinaviė beperkt zijn nemen wij aan.
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.


:X
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:41:53 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130167572
goed vooruit gedacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130169812
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemen :') met de reeds aangeschafte treinen werd de optie niet in een order omgezet.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:29:43 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130170584

Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.


Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?


Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
pi_130176807
Lul kut kont

drie keer raden waar ik vanmiddag voor Joker stond :(



Vrijwel geen info via omroep of bebording, de info DIE gegeven werd via omroep was strijdig met die op de bebording. Geen personeel te zien op het perron. Chapeau motherfuckers :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:37:54 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130176933
toch knap dat er een trein naar Schiphol op de borden staat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130176941
En dan zeggen dat het in Nederland een hindernisbaan is in het weekend...

:X

@james
Lijkt mij niet te wijten aan alleen de beheerder. In Nederland is vastgelegd wat er wel en niet kan op het net dus dat lijkt mij in Noorwegen ook.
pi_130177273
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.

[ link | afbeelding ]
Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?

[ link | afbeelding ]
Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ook :)
pi_130177280
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
pi_130177342
Deel van de storing blijven hangen?
pi_130177486
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:10 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130177657
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist :s)
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje :P

Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130179701
Om 20:00 ging 'alles' via de westelijke spoorbuis. Alleen sporen 4, 5 en 6 werden gebruikt. Alles is dan wat relatief uiteraard. Naar t oosten in ieder geval geen vertraging. Alleen een extra overstap op Amserdam Zuid.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:58:12 #139
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130182665
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje :P

Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
Nog 2 weken psm ;).
Morgen naar Bern, ben benieuwd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:00:24 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130182760
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130182850
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:05:42 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130182966
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130183405
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:21:43 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130183492
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyra
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130183562
Plus het begint toch langzamerhand aan het einde van z'n levensduur te komen? Door de inzet op de HSL zal dat bovendien wel wat versneld worden mogelijk, niet?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:27:21 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130183676
Denk dat je rond 2018 uitkomt voor ICRm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130184677
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt :P
pi_130185011
Tja, hadden ze het maar niet aan T-mobile moeten knopen... Overigens werkt het bij mij 9 van de 10 keer wel, en duw ik er nog een VPN tussendoor zodat mijn data wel beveiligd is.
pi_130188181
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie.
pi_130191670
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt :P
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')