Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weetquote:
Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef dennistd het volgende:
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[..]
En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
quote:In Noorwegen rijden sinds enige tijd nieuwe treinstellen van het type Flirt. Nu blijken ze 'onverwachte' problemen te veroorzaken. Ze trekken zoveel stroom, dat de stroomvoorziening het kan begeven.
Het stroomverbruik heeft de specialisten van infrabeheerder Jernbaneverket (JBV) overvallen. Nu moeten er honderden miljoenen kronen naar verzwaring van de stroomvoorziening, meldt de krant Bergens Tidende.
„Dit overvalt ons,” aldus de stroomtoevoer-afdeling van JBV.
Er moet voor 378 miljoen kroon aan mobiele omvormers worden gekocht, maar ook dat is een noodoplossing.
„Zonder deze tijdelijke mobiele omvormers kunnen optrekkende treinen het elektrische systeem overbelasten en komt de hele dienst tot stilstand,” aldus JBV.
De eerste twee mobiele omvormers staan in containers en worden beproefd in de regio Oslo. JBV denkt tot 2023 5,8 miljard kroon te moeten investeren in de stroomvoorziening, maar die uitgaven staan maar gedeeltelijk in het nationaal vervoerplan.
Wat leren we hieruit?
Splitsing van het spoorbedrijf, in dit geval in NSB en Jernbaneverket, werkt in de hand dat de infrastructuur en het materieel niet op elkaar aangepast zijn. We horen iemand van Jernbaneverket nu zeggen dat men daar overvallen is door het stroomverbruik van de Flirt-stellen. Dit soort dingen zal niet tot Noorwegen of Scandinaviė beperkt zijn nemen wij aan.
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ookquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.
[ link | afbeelding ]
Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wistquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesjequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist
Nog 2 weken psmquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje
Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeftquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyraquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werktquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |