Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
Betalingsbereidheid van de reiziger ontbreekt. Waarom heeft de vervoerder daar niet gewoon begrip voor?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?
Dat was gisteren ook in de tunnel van Rijswijk...Loze brandmelding door werkzaamheden, oorzaak bekend, toch heeft treinverkeer ruim 2 uur platgelegen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd
Scannen, mailen, eins zwei Polizeiquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat is gewoon de uurlijkse nachttrein. Als de reisplanner je die optie geeft dan zijn er dus geen geplande werkzaamheden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:52 schreef mschol het volgende:
voor de kenners hier:
TRV / Tilburg <-> Den haag, tot hoe laat?
lang verhaal kort: Kan ik van de NS dienstregeling uitgaan dat er morgennacht om 1:02 een trein vanuit tilburg richting Den haag vertrekt?
Hij wel weer daar..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer eens een gestrande trein tussen Grijpskerk en Buitenpost.
Een politievrouw die hielp is best cute, zo aan de foto te zien
http://www.112groningen.n(...)n-defecte-trein.html
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weetquote:
Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef dennistd het volgende:
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[..]
En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
quote:In Noorwegen rijden sinds enige tijd nieuwe treinstellen van het type Flirt. Nu blijken ze 'onverwachte' problemen te veroorzaken. Ze trekken zoveel stroom, dat de stroomvoorziening het kan begeven.
Het stroomverbruik heeft de specialisten van infrabeheerder Jernbaneverket (JBV) overvallen. Nu moeten er honderden miljoenen kronen naar verzwaring van de stroomvoorziening, meldt de krant Bergens Tidende.
„Dit overvalt ons,” aldus de stroomtoevoer-afdeling van JBV.
Er moet voor 378 miljoen kroon aan mobiele omvormers worden gekocht, maar ook dat is een noodoplossing.
„Zonder deze tijdelijke mobiele omvormers kunnen optrekkende treinen het elektrische systeem overbelasten en komt de hele dienst tot stilstand,” aldus JBV.
De eerste twee mobiele omvormers staan in containers en worden beproefd in de regio Oslo. JBV denkt tot 2023 5,8 miljard kroon te moeten investeren in de stroomvoorziening, maar die uitgaven staan maar gedeeltelijk in het nationaal vervoerplan.
Wat leren we hieruit?
Splitsing van het spoorbedrijf, in dit geval in NSB en Jernbaneverket, werkt in de hand dat de infrastructuur en het materieel niet op elkaar aangepast zijn. We horen iemand van Jernbaneverket nu zeggen dat men daar overvallen is door het stroomverbruik van de Flirt-stellen. Dit soort dingen zal niet tot Noorwegen of Scandinaviė beperkt zijn nemen wij aan.
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ookquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.
[ link | afbeelding ]
Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wistquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesjequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist
Nog 2 weken psmquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje
Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeftquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyraquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werktquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt
Het was inderdaad een rechtstreekse trein ondanks dat de reisplanner het, toen ik het checkte om ~23:30, had over overstappen op rotterdam centraal van spoor 8 naar 6quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[...]
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
M'n iPhone ging inderdaad nooit naar de nstrein-pagina, terwijl het met m'n Android-telefoon nooit een probleem is om verbinding te krijgen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.
Android werkt inderdaad het beste lijkt wel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
M'n iPhone ging inderdaad nooit naar de nstrein-pagina, terwijl het met m'n Android-telefoon nooit een probleem is om verbinding te krijgen.
Idem op Windows Phone bij een overstap, dan werkte het niet en moest je echt resetten. Android werkt tot dusver nagenoeg altijd, behalve als het systeem er echt gewoon helemaal uitligt (wat steeds minder voor lijkt te komen?).quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat probeerde ik dus altijd met m'n iPhone, maar ook dat lukte niet
Werden door veel reizigers als vervelend ervaren. Overigens zaten ze alleen in de laatste serie VIRM, die met de rode stoelen in de eerste klas.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:05 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Waarom zijn alle leeslampjes verwijderd uit de eerste klas VIRM? Viel me op vanmiddag.
omleiding vanwege City Racing?quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:01 schreef larsico het volgende:
Ik zit hier nu met uitzicht op de Stadhoudersweg, Rotterdam in de buurt van Vroesenpark. Hier rijdt al een aantal jaar geen tram meer, maar nu zie ik ineens weer trams rijden. Iemand enig idee wat ze hier doen?
Ik heb het al gevonden: http://m.ret.nl/omleiding(...)D%5Bdiversion%5D=614quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omleiding vanwege City Racing?
Mij ook, maar ik zou het ook wel erg fijn vinden als het daadwerkelijk zo zou zijn!quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
het zou me verbazen als de treindienst er morgen geheel storingsvrij zou zijn
je mist vier lettersquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
het zou me verbazen als de treindienst er morgen geheel storingsvrij zou zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Een van die koniks had me toch een Thuinslang daar word jij gewoon bang van.quote:
quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je mist vier lettersIk durf er wel een wedje op te gooien dat Zwolle - Kampen morgen storingsvrij isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
QFTquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik durf er wel een wedje op te gooien dat Zwolle - Kampen morgen storingsvrij is
De oorzaak van de storing was toen het bericht kwam dat het weer ging rijden nog niet opgelost inderdaad. De rookontwikkeling was veroorzaakt door twee defecte isolatoren. Die konden niet meegenomen worden in de geplande werkzaamheden die nacht daarop (te veel werk) en moesten direct gerepareerd worden. Daarvoor moest er nog wel een werktrein ter plaatse komen en dat kost tijd. Daarom dat een tunnelbuis langere tijd dicht is geweest en het treinverkeer via een buis werd geleid.quote:
ging wat mis. ff kijken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:59 schreef greavy het volgende:
Op de Überwaldbahn in Duitsland kan je sinds gister met zonneceldraisines een rondje maken. Voor een fotoverslag: Drehscheibe Online
Ik zie ze toch wel trappen ?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ziet er grappig uit die dingen. Mooi is anders maar okee. Beter dan zelf trappen iig![]()
Misschien op die foto's die bij mij niet laden?quote:
wellicht net zoals elektrische fietsen, dat er ook nog enige trapondersteuning inzit.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien op die foto's die bij mij niet laden?Kan hoor, maar waar zijn die zonnecellen dan voor?
lijkt me ook ja. Is ook best handig, omdat het zo te zien een heuvelachtig traject betreftquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
wellicht net zoals elektrische fietsen, dat er ook nog enige trapondersteuning inzit.
Als ik het goed begrijpen waren de IC4's bedoeld om de periode tot elektrificatie te overbruggen? Dan lijkt het versnellen van die elektrificatie (en er tijdig treinen voor bestellen uiteraard) me een goede oplossing. Alle IC4's stuk voor stuk onder handen nemen lijkt me inderdaad monnikenwerk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we de Deense IC4-treinen van onze Italiaanse vrienden nog? Van alle geleverde stellen zal een deel hoogstwaarschijnlijk nooit in dienst worden genomen.
http://www.treinenweb.nl/news/3437
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst?quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
ook staan er nog geen stempelpaaltjes
Kon je goed je kop tegen stoten ja.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Werden door veel reizigers als vervelend ervaren. Overigens zaten ze alleen in de laatste serie VIRM, die met de rode stoelen in de eerste klas.
Zolang er nog acties bij Kruidvat e.d. zijn met papieren kaartjes blijven ze nodig (en nu ook met de spoordeelweken)quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst?
Lijkt me handig jaquote:ik lees op twitter dat er alleen afgestempeld kan worden bij de balie (rijen met mensen)
Er staat een stempelpaaltje bij spoor 4b ;-)quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zolang er nog acties bij Kruidvat e.d. zijn met papieren kaartjes blijven ze nodig (en nu ook met de spoordeelweken)
Ik heb gisteren over het perron gelopen, vanaf de overweg Korte Hengelosestraat. Wel staan ze net om het hoekje, dus als je via het stationsgebouw komt zie je ze niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:23 schreef Iwanius het volgende:
Omdat jezelf bij de NS in een of andere hoedanigheid werkt?
Waarom is wel bekend. Arriva is nog niet als vervoerder toegelaten op het Belgische spoorwegnet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Infrabel geeft voor 2014 geen vergunning aan Arriva om met de LLL naar Brussel te rijden. Waarom is onbekend.
Wat voor werktrein moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:33 schreef Regenjas het volgende:
[..]
De oorzaak van de storing was toen het bericht kwam dat het weer ging rijden nog niet opgelost inderdaad. De rookontwikkeling was veroorzaakt door twee defecte isolatoren. Die konden niet meegenomen worden in de geplande werkzaamheden die nacht daarop (te veel werk) en moesten direct gerepareerd worden. Daarvoor moest er nog wel een werktrein ter plaatse komen en dat kost tijd. Daarom dat een tunnelbuis langere tijd dicht is geweest en het treinverkeer via een buis werd geleid.
Hoeveel invloed heeft de NMBS bij Infrabel?quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Infrabel geeft voor 2014 geen vergunning aan Arriva om met de LLL naar Brussel te rijden. Waarom is onbekend.
http://nos.nl/artikel/541(...)den-haagbrussel.html
Het scheelt dat de terreurorganisaties zich daar op richten en niet op de stopper naar Delfzijl of Veendamquote:Op maandag 19 augustus 2013 03:59 schreef b2py het volgende:
Berichten op zowel nu als NOS dat er aanslagen gepland worden op Europese IC'S, waaronder vooral de ICE. DB heeft al onzichtbare maatregelen genomen zegt het artikel.
een opgeblazen GTW nabij Delfzijl heeft wereldwijd heel wat minder impact dan een opgeblazen ICE nabij Berlijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het scheelt dat de terreurorganisaties zich daar op richten en niet op de stopper naar Delfzijl of Veendam
Dan zit ik in ieder geval veilig
10 bakken IRM bij Amsterdam of Utrecht willen best aardig hoor..quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een opgeblazen GTW nabij Delfzijl heeft wereldwijd heel wat minder impact dan een opgeblazen ICE nabij Berlijn.
Daarom is de kans dan ook klein dat Nederlandse treinen getroffen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |