alleen boeit zoiets geen reetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kentquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etczoals die raadplaten op OVNL ook weleens
nee, lees op die site slechts selectief meequote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kent
Daar zit dus echt geen uitdaging in hè, dankzij het internetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
Uit het handboek:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
4. vasthouden aan rondje rond de kerkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Uit het handboek:
1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:49 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/l/540328
NS liet Fyra-bestelling doorgaan
Toegevoegd: donderdag 15 aug 2013, 00:40
Een week voordat de internationale Fyra-treinen van het spoor werden gehaald, bevestigde NS nog aan fabrikant Ansaldo Breda dat alle bestelde treinen afgenomen zouden worden. Dat staat in een brief van NS aan de Italiaanse fabrikant die in bezit is van de NOS.
De brief is een reactie op een schrijven van Ansaldo Breda waarin het bedrijf zegt dat niks afname van de treinen meer in de weg staat. Het Italiaanse bedrijf schrijft dat "systeemfouten" nog besproken kunnen worden in een ontmoeting later die maand, maar de Italianen willen niet garanderen dat de problemen ook verholpen worden.
NS bevestigt in een brief van 11 januari dat deze zaken niet in de weg staan van definitieve afname van alle 19 bestelde Fyra-treinen voor Nederland en België. En dat de problemen in de loop van "het project" worden opgelost.
De V250-treinstellen werden uiteindelijk op 17 januari van het spoor gehaald nadat er in België een onderdeel van een trein was afgevallen na hevige sneeuwval. Daarvoor waren er weken dat meer dan de helft van de treinreizen met de Fyra vertraging had of uitviel.
De 19 bestelde treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar de bouw liep uiteindelijk ruim vijf jaar vertraging op. Over de Fyra-zaak voeren NS en Ansaldo Breda op dit moment een juridische procedure.
Okquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
4. vasthouden aan rondje rond de kerk
5. besparend rijden: bij warmte of koude de treindienst halveren om schade tegen te gaan
6. Bonussen
7. Geld slaan uit onduidelijkheid met de OV-chipkaart
8. De zelfladende vracht
?
Alles is nog heel daar met die speno?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B
En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B
Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
In de randen van de nacht gaan er wel meer dingen anders dan overdag. Niets vreemds aan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B
En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B
Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Uit het handboek:
1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
Stilstaan is nooit goed voor het energieverbruik, dus deze situatie ligt vermoedelijk eerder aan een rood sein.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
ik weet dat het rijdend personeel zijn best doet, dit is meer een beeld dankzij het management..quote:
Als een trein te vroeg is, mag die meestal gewoon binnenkomen, mits er ruimte voor is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
De vervoerder neemt niet een aansluiting over, dat doet de treindienstleider. En ik weet niet hoe collega's het doen, maar ik neem dagelijks vele aansluitingen over.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Geplande werkzaamheden in Duitsland, veel ICE's rijden om via Eindhoven - Venlo.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:59 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik reis altijd vanaf Arnhem, maar die geeft geen ICE aan.
Terugreis is honderdmaal beter dan de heenweg. Gaat voor m'n gevoel ook een stuk vlotter, al had ik gister in een overvolle trein wel even een dipje. Scheelt in ieder geval enorm dat ik nu twee nachten heb kunnen liggen in plaats van op bankjes of zelfs de grond te moeten zitten wegens gemiste treinen en derhalve geen reservering meer.quote:
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ook.
Vanochtend ook wat leuks: Fyra vertrekt (op tijd) uit Breda, komt voor de fly-over richting HSL tot stilstand. "We moeten even wachten op een rood sein, want er moet nog een HST voorbij komen". 3 minuten stilgestaan... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes....
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |