Van dezelfde vervoerder?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt
Als NS capaciteit aanvraagt die vervolgens niet gebruikt wordt, kan ProRail deze capaciteit terugnemen en herverdelen aan bijvoorbeeld Arriva.quote:4.6 Niet gebruikte capaciteit
Als een uur voor vertrek duidelijk is dat de capaciteit niet door de betrokken gerechtigde gebruikt gaat
worden, is ProRail vrij om andere gerechtigden over die capaciteit te laten beschikken. Wanneer blijkt
dat capaciteit die in catalogus-/patroonpaden gereserveerd is voor goederenvervoer, waarschijnlijk
niet gebruikt zal worden, dan komt deze capaciteit na levering aan de verkeersleiding voor uitvoering
beschikbaar voor andere marktsegmenten. ProRail kan specifieke paden aanwijzen die eerder
beschikbaar komen.
Wanneer een gerechtigde de in de jaardienst (inclusief wijzigingsbladen) beschikbaar gekregen
capaciteit voor openbaar personenvervoer op baanvakken en perronsporen gedurende tenminste 4
weken voor minder dan 80% benut of de capaciteit voor ander gebruik voor minder dan 50% benut,
dan kan ProRail de capaciteitsrechten terugnemen waarbij de gerechtigde minimaal 1 week van te
voren geïnformeerd wordt.
Om op emplacementen geen capaciteit ongebruikt te laten kan capaciteit op een of meerdere
specifieke sporen verdeeld worden aan meerdere gerechtigden ten behoeve van samengebruik.
Daarbij kunnen gerechtigden samenwerken en één van hen als coördinerend voor de dagelijkse
logistieke afstemming aanwijzen. Daarnaast geldt in algemene zin dat voor capaciteit die gedurende
tenminste 4 weken voor minder dan de helft van de dagen is gebruikt, de capaciteitsrechten
teruggenomen kunnen worden waarbij de gerechtigde minimaal 1 week van te voren geïnformeerd
wordt.
Van het terugnemen van capaciteit is geen sprake als het niet gebruiken van de capaciteit te wijten is
aan niet-economische redenen buiten de wil van de exploitant. ProRail gaat dat na, onder meer door
navraag bij de betrokken gerechtigde.
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjesquote:
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
![]()
Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt
Dat ook.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef James1988 het volgende:
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity.
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
Nou nou, dat is niet fair. Ze willen gewoon dat je langer waar van je geld hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Het treurige is dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Dat is het nadeel van die hogesnelheidstreinen. Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:54 schreef obolos het volgende:
[..]
Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij.
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het treurige is dat je gelijk hebt.
Vergeet ook de pretparkpersoneelsroosters niet, waarbij er in iedere dag zoveel mogelijk afwisseling zit. Het 'rondje rond de kerk' hoeft voor mij niet, maar de huidige manier van plannen van materieel en personeel zorgt al snel voor grote problemen.
Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
De achterban van de bonden snapt het punt dat ik hier maak wel, zeker op winterse dagen waar een simpel rooster heel veel sores kan schelenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben.
Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
Iedere maand stempelen bij hetzelfde UWV-kantoor zou mij ook gaan vervelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk.
Ja, en de NS maar blijven roepen dat de komst van meerdere vervoerders op het spoor ten koste gaat van het halen van overstappen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die capaciteit, dit komt uit de Netverklaring van ProRail:
[..]
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjes
Jeejquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken
precies. Die was wel erg makkelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Die was wel erg makkelijk
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etcquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
alleen boeit zoiets geen reetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kentquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etczoals die raadplaten op OVNL ook weleens
nee, lees op die site slechts selectief meequote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kent
Daar zit dus echt geen uitdaging in hè, dankzij het internetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt
Uit het handboek:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
4. vasthouden aan rondje rond de kerkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Uit het handboek:
1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:49 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/l/540328
NS liet Fyra-bestelling doorgaan
Toegevoegd: donderdag 15 aug 2013, 00:40
Een week voordat de internationale Fyra-treinen van het spoor werden gehaald, bevestigde NS nog aan fabrikant Ansaldo Breda dat alle bestelde treinen afgenomen zouden worden. Dat staat in een brief van NS aan de Italiaanse fabrikant die in bezit is van de NOS.
De brief is een reactie op een schrijven van Ansaldo Breda waarin het bedrijf zegt dat niks afname van de treinen meer in de weg staat. Het Italiaanse bedrijf schrijft dat "systeemfouten" nog besproken kunnen worden in een ontmoeting later die maand, maar de Italianen willen niet garanderen dat de problemen ook verholpen worden.
NS bevestigt in een brief van 11 januari dat deze zaken niet in de weg staan van definitieve afname van alle 19 bestelde Fyra-treinen voor Nederland en België. En dat de problemen in de loop van "het project" worden opgelost.
De V250-treinstellen werden uiteindelijk op 17 januari van het spoor gehaald nadat er in België een onderdeel van een trein was afgevallen na hevige sneeuwval. Daarvoor waren er weken dat meer dan de helft van de treinreizen met de Fyra vertraging had of uitviel.
De 19 bestelde treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar de bouw liep uiteindelijk ruim vijf jaar vertraging op. Over de Fyra-zaak voeren NS en Ansaldo Breda op dit moment een juridische procedure.
Okquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
4. vasthouden aan rondje rond de kerk
5. besparend rijden: bij warmte of koude de treindienst halveren om schade tegen te gaan
6. Bonussen
7. Geld slaan uit onduidelijkheid met de OV-chipkaart
8. De zelfladende vracht
?
Alles is nog heel daar met die speno?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B
En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B
Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
In de randen van de nacht gaan er wel meer dingen anders dan overdag. Niets vreemds aan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B
En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B
Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Uit het handboek:
1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
Stilstaan is nooit goed voor het energieverbruik, dus deze situatie ligt vermoedelijk eerder aan een rood sein.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
ik weet dat het rijdend personeel zijn best doet, dit is meer een beeld dankzij het management..quote:
Als een trein te vroeg is, mag die meestal gewoon binnenkomen, mits er ruimte voor is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
De vervoerder neemt niet een aansluiting over, dat doet de treindienstleider. En ik weet niet hoe collega's het doen, maar ik neem dagelijks vele aansluitingen over.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Geplande werkzaamheden in Duitsland, veel ICE's rijden om via Eindhoven - Venlo.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:59 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik reis altijd vanaf Arnhem, maar die geeft geen ICE aan.
Terugreis is honderdmaal beter dan de heenweg. Gaat voor m'n gevoel ook een stuk vlotter, al had ik gister in een overvolle trein wel even een dipje. Scheelt in ieder geval enorm dat ik nu twee nachten heb kunnen liggen in plaats van op bankjes of zelfs de grond te moeten zitten wegens gemiste treinen en derhalve geen reservering meer.quote:
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ook.
Vanochtend ook wat leuks: Fyra vertrekt (op tijd) uit Breda, komt voor de fly-over richting HSL tot stilstand. "We moeten even wachten op een rood sein, want er moet nog een HST voorbij komen". 3 minuten stilgestaan... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes....
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.
Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.
packaging is everything my friendquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH.
Wat dan natuurlijk weer wel slecht is, is dat NSH daar blijkbaar tot op heden geen enkele conclusie aan meende te hoeven verbinden![]()
Wat een kansloos, besluiteloos, ambitieloos en hopeloos gefaal ook daar
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 15-08-2013 om 10:24:29Het bekende Utrechtse bord hangt tot nader order in de kantine. Onze collega is alvast bezig om de bluray-speler aan te sluiten. Filmavond! reageer retweet
Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef Igen het volgende:
Heb laatst eens met een buitenlandse ingenieur (die niet eens van het bestaan van Fyra af wist) wat gekletst over de V250 en zijn eerste reactie nadat ik alle problemen noemde, was of NS dan helemaal geen technici bij AnsaldoBreda tijdens het bouwproces heeft gehad (zoals blijkbaar gebruikelijk is bij hogesnelheidstreinen). Dat is volgens mij ook precies wat AB nou al een paar keer heeft bekritiseerd: dat ze alleen maar contact hebben met NSFSC (die alleen verstand hebben van financiën).
Ik ben benieuwd of NS daarmee nog problemen gaat krijgen in de juridische procedures...
cententellers zijn niet het grootste probleem. Die kunnen wel op één lijn komen met ingenieurs. Marketeers die iets unieks willen en gebakken lucht verkopen zorgen in dit verhaal voor meer problemen. Er wordt iets voorgeschoteld wat niet waargemaakt kan worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop.
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Leesvoer!
NS wist vooraf van Fyra-problemen
Reactie AnsaldoBreda
Reactie NS
Ik vond die anekdote over dode vliegen in de TL-bak wel grappig.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag
En dat is verder al zo'n jofel stationquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
oei, de machinisten konden vandaag in Almere Oostvaarders geen koffie krijgen: de automaat was gejat
http://www.dichtbij.nl//a(...)re-oostvaarders.aspx
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag
Ja, dat is zo. Kan gewoon bij de lange lange lijst van allemaal dingen die elk op zich al voldoende zouden moeten zijn voor verregaande maatregelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
VAL iets?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
Maak een foto en vraag het iemandquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
Bedoel je AirTrain?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 15-08-2013 om 10:24:29Het bekende Utrechtse bord hangt tot nader order in de kantine. Onze collega is alvast bezig om de bluray-speler aan te sluiten. Filmavond! reageer retweet
Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:07 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend?
Met de taalinstellingen op Italiano uiteraard.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk
de VIRMpjes draaien op 98quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk
quote:
quote:
ik ging toch al kijken, maar zie het nu net iddquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Zometeen een stukje over de V250 in Knevel & Van den Brink
in de woestijn moet je 's nachts nog wel oppassen voor de vrieskouquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon lekker aan Afrika verkopen die troep. Daar hebben ze geen veiligheidsregelstjesgezeik, daar sneeuwt het nooit, iedereen blij
Ik deel de wifi in de bus Atlanta-Orlando met 80 anderen, verbinding is derhalve wat matigjes.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
Je valt in herhaling, je lijkt tuffie wel
Het is sowieso een nogal verouderd vliegveld, de keren dat ik er ben geweest heb ik er echt van staan kijken wat voor een oude troep het is. Bij het starten/landen lijkt het alsof de baan vol kuilen/hobbels ligt en in de terminals zelf is alles nog in jaren 60/70 stijl...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:32 schreef JDude het volgende:
De laatste (en enige) keer dat ik er was moest je nog met een shuttlebusje naar een gammel metrostation trouwens. Zo'n belangrijk vliegveld onwaardig. Maar goed, dat was 16 jaar geleden.
Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef JDude het volgende:
Inmiddels rijdt er dus een airport treintje. Je kunt het opstelterrein zien in Street View, tussen Pan Am Boulevard en de Nassau Expressway.
ik geloof het nietquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef JDude het volgende:
Goh, is de Frontpage nou ook al overgenomen door de Telegraaf?
Lijkt aardig te kloppen met wat hier staat ja.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:57 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina.
nog even een rugzak, snelkookpan en spijkers zoeken en je bent erbijquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:01 schreef JDude het volgende:
Nu de rest van de dag maar even niet te veel googlen, voor ik allerlei overheidsdiensten aan de deur heb staan.
Mediaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vals alarm:
http://www.bndestem.nl/re(...)vals-alarm-1.3960095
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
Betalingsbereidheid van de reiziger ontbreekt. Waarom heeft de vervoerder daar niet gewoon begrip voor?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?
Dat was gisteren ook in de tunnel van Rijswijk...Loze brandmelding door werkzaamheden, oorzaak bekend, toch heeft treinverkeer ruim 2 uur platgelegen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd
Scannen, mailen, eins zwei Polizeiquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat is gewoon de uurlijkse nachttrein. Als de reisplanner je die optie geeft dan zijn er dus geen geplande werkzaamheden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:52 schreef mschol het volgende:
voor de kenners hier:
TRV / Tilburg <-> Den haag, tot hoe laat?
lang verhaal kort: Kan ik van de NS dienstregeling uitgaan dat er morgennacht om 1:02 een trein vanuit tilburg richting Den haag vertrekt?
Hij wel weer daar..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer eens een gestrande trein tussen Grijpskerk en Buitenpost.
Een politievrouw die hielp is best cute, zo aan de foto te zien
http://www.112groningen.n(...)n-defecte-trein.html
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weetquote:
Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef dennistd het volgende:
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[..]
En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
quote:In Noorwegen rijden sinds enige tijd nieuwe treinstellen van het type Flirt. Nu blijken ze 'onverwachte' problemen te veroorzaken. Ze trekken zoveel stroom, dat de stroomvoorziening het kan begeven.
Het stroomverbruik heeft de specialisten van infrabeheerder Jernbaneverket (JBV) overvallen. Nu moeten er honderden miljoenen kronen naar verzwaring van de stroomvoorziening, meldt de krant Bergens Tidende.
„Dit overvalt ons,” aldus de stroomtoevoer-afdeling van JBV.
Er moet voor 378 miljoen kroon aan mobiele omvormers worden gekocht, maar ook dat is een noodoplossing.
„Zonder deze tijdelijke mobiele omvormers kunnen optrekkende treinen het elektrische systeem overbelasten en komt de hele dienst tot stilstand,” aldus JBV.
De eerste twee mobiele omvormers staan in containers en worden beproefd in de regio Oslo. JBV denkt tot 2023 5,8 miljard kroon te moeten investeren in de stroomvoorziening, maar die uitgaven staan maar gedeeltelijk in het nationaal vervoerplan.
Wat leren we hieruit?
Splitsing van het spoorbedrijf, in dit geval in NSB en Jernbaneverket, werkt in de hand dat de infrastructuur en het materieel niet op elkaar aangepast zijn. We horen iemand van Jernbaneverket nu zeggen dat men daar overvallen is door het stroomverbruik van de Flirt-stellen. Dit soort dingen zal niet tot Noorwegen of Scandinaviė beperkt zijn nemen wij aan.
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ookquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.
[ link | afbeelding ]
Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wistquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesjequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist
Nog 2 weken psmquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje
Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeftquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyraquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werktquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt
Het was inderdaad een rechtstreekse trein ondanks dat de reisplanner het, toen ik het checkte om ~23:30, had over overstappen op rotterdam centraal van spoor 8 naar 6quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[...]
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |