abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 21:26:10 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130071362
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:27:15 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130071418
Die TT _O-
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:30:24 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130071637
:D _O-

Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt :r
pi_130072418
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt :r
Van dezelfde vervoerder?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45:13 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130072479
Nog even over die capaciteit, dit komt uit de Netverklaring van ProRail:

quote:
4.6 Niet gebruikte capaciteit
Als een uur voor vertrek duidelijk is dat de capaciteit niet door de betrokken gerechtigde gebruikt gaat
worden, is ProRail vrij om andere gerechtigden over die capaciteit te laten beschikken. Wanneer blijkt
dat capaciteit die in catalogus-/patroonpaden gereserveerd is voor goederenvervoer, waarschijnlijk
niet gebruikt zal worden, dan komt deze capaciteit na levering aan de verkeersleiding voor uitvoering
beschikbaar voor andere marktsegmenten. ProRail kan specifieke paden aanwijzen die eerder
beschikbaar komen.
Wanneer een gerechtigde de in de jaardienst (inclusief wijzigingsbladen) beschikbaar gekregen
capaciteit voor openbaar personenvervoer op baanvakken en perronsporen gedurende tenminste 4
weken voor minder dan 80% benut of de capaciteit voor ander gebruik voor minder dan 50% benut,
dan kan ProRail de capaciteitsrechten terugnemen waarbij de gerechtigde minimaal 1 week van te
voren geïnformeerd wordt.
Om op emplacementen geen capaciteit ongebruikt te laten kan capaciteit op een of meerdere
specifieke sporen verdeeld worden aan meerdere gerechtigden ten behoeve van samengebruik.
Daarbij kunnen gerechtigden samenwerken en één van hen als coördinerend voor de dagelijkse
logistieke afstemming aanwijzen. Daarnaast geldt in algemene zin dat voor capaciteit die gedurende
tenminste 4 weken voor minder dan de helft van de dagen is gebruikt, de capaciteitsrechten
teruggenomen kunnen worden waarbij de gerechtigde minimaal 1 week van te voren geïnformeerd
wordt.
Van het terugnemen van capaciteit is geen sprake als het niet gebruiken van de capaciteit te wijten is
aan niet-economische redenen buiten de wil van de exploitant. ProRail gaat dat na, onder meer door
navraag bij de betrokken gerechtigde.
Als NS capaciteit aanvraagt die vervolgens niet gebruikt wordt, kan ProRail deze capaciteit terugnemen en herverdelen aan bijvoorbeeld Arriva.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van dezelfde vervoerder?
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjes :W
pi_130072506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
:D _O-

Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt :r
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:47:42 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130072604
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
Dat ook.

Vanochtend ook wat leuks: Fyra vertrekt (op tijd) uit Breda, komt voor de fly-over richting HSL tot stilstand. "We moeten even wachten op een rood sein, want er moet nog een HST voorbij komen". 3 minuten stilgestaan... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein. :')
pi_130072655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef James1988 het volgende:
NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity.
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130072752
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Nou nou, dat is niet fair. Ze willen gewoon dat je langer waar van je geld hebt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:53:29 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130072962
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
Het treurige is dat je gelijk hebt.

Vergeet ook de pretparkpersoneelsroosters niet, waarbij er in iedere dag zoveel mogelijk afwisseling zit. Het 'rondje rond de kerk' hoeft voor mij niet, maar de huidige manier van plannen van materieel en personeel zorgt al snel voor grote problemen.
pi_130073024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:

... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein. :')
Dat is het nadeel van die hogesnelheidstreinen. Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij. :+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:01:35 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130073494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:54 schreef obolos het volgende:

[..]

Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij. :+
_O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 22:04:45 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130073726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het treurige is dat je gelijk hebt.

Vergeet ook de pretparkpersoneelsroosters niet, waarbij er in iedere dag zoveel mogelijk afwisseling zit. Het 'rondje rond de kerk' hoeft voor mij niet, maar de huidige manier van plannen van materieel en personeel zorgt al snel voor grote problemen.
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130074127
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:14:19 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130074475
Een videootje van Alstom: hoe werkt een tractiemotor?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 22:14:37 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130074500
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben.
De achterban van de bonden snapt het punt dat ik hier maak wel, zeker op winterse dagen waar een simpel rooster heel veel sores kan schelen

Op die dagen is een rondje om de kerk verantwoord, terwijl op normale dagen er wel iets meer variatie mogelijk is. Het hoeft echter niet zo ingewikkeld te zijn als de roosters nu zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130075286
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft.
Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130076348
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk.
Iedere maand stempelen bij hetzelfde UWV-kantoor zou mij ook gaan vervelen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130076623
Woensdagavond raadplaatje: wat en waar?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:51:17 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130076657
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken :s)
pi_130076741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die capaciteit, dit komt uit de Netverklaring van ProRail:

[..]

NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjes :W
Ja, en de NS maar blijven roepen dat de komst van meerdere vervoerders op het spoor ten koste gaat van het halen van overstappen... :r
pi_130076794
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken :s)
Jeej :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 22:53:49 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130076810
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken :s)
precies. Die was wel erg makkelijk :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130077245
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Die was wel erg makkelijk :)
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt ;)
pi_130077266
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt ;)
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etc :') zoals die raadplaten op OVNL ook weleens :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 23:02:49 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130077312
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt ;)
alleen boeit zoiets geen reet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130077881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etc :') zoals die raadplaten op OVNL ook weleens :')
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kent :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 23:14:59 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130078040
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kent :)
nee, lees op die site slechts selectief mee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:36:39 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130079432
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt ;)
Daar zit dus echt geen uitdaging in hè, dankzij het internet :')

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 14-08-2013 23:46:35 ]
pi_130080148
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen.
Uit het handboek:

1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
pi_130080516
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Uit het handboek:

1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
4. vasthouden aan rondje rond de kerk
5. besparend rijden: bij warmte of koude de treindienst halveren om schade tegen te gaan
6. Bonussen
7. Geld slaan uit onduidelijkheid met de OV-chipkaart
8. De zelfladende vracht

?
dag
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 augustus 2013 @ 00:49:21 #32
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130082480
http://nos.nl/l/540328

NS liet Fyra-bestelling doorgaan

Toegevoegd: donderdag 15 aug 2013, 00:40
Een week voordat de internationale Fyra-treinen van het spoor werden gehaald, bevestigde NS nog aan fabrikant Ansaldo Breda dat alle bestelde treinen afgenomen zouden worden. Dat staat in een brief van NS aan de Italiaanse fabrikant die in bezit is van de NOS.

De brief is een reactie op een schrijven van Ansaldo Breda waarin het bedrijf zegt dat niks afname van de treinen meer in de weg staat. Het Italiaanse bedrijf schrijft dat "systeemfouten" nog besproken kunnen worden in een ontmoeting later die maand, maar de Italianen willen niet garanderen dat de problemen ook verholpen worden.

NS bevestigt in een brief van 11 januari dat deze zaken niet in de weg staan van definitieve afname van alle 19 bestelde Fyra-treinen voor Nederland en België. En dat de problemen in de loop van "het project" worden opgelost.

De V250-treinstellen werden uiteindelijk op 17 januari van het spoor gehaald nadat er in België een onderdeel van een trein was afgevallen na hevige sneeuwval. Daarvoor waren er weken dat meer dan de helft van de treinreizen met de Fyra vertraging had of uitviel.

De 19 bestelde treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar de bouw liep uiteindelijk ruim vijf jaar vertraging op. Over de Fyra-zaak voeren NS en Ansaldo Breda op dit moment een juridische procedure.
pi_130082607
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B

En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B

Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 01:27:08 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130083420
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:49 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/l/540328

NS liet Fyra-bestelling doorgaan

Toegevoegd: donderdag 15 aug 2013, 00:40
Een week voordat de internationale Fyra-treinen van het spoor werden gehaald, bevestigde NS nog aan fabrikant Ansaldo Breda dat alle bestelde treinen afgenomen zouden worden. Dat staat in een brief van NS aan de Italiaanse fabrikant die in bezit is van de NOS.

De brief is een reactie op een schrijven van Ansaldo Breda waarin het bedrijf zegt dat niks afname van de treinen meer in de weg staat. Het Italiaanse bedrijf schrijft dat "systeemfouten" nog besproken kunnen worden in een ontmoeting later die maand, maar de Italianen willen niet garanderen dat de problemen ook verholpen worden.

NS bevestigt in een brief van 11 januari dat deze zaken niet in de weg staan van definitieve afname van alle 19 bestelde Fyra-treinen voor Nederland en België. En dat de problemen in de loop van "het project" worden opgelost.

De V250-treinstellen werden uiteindelijk op 17 januari van het spoor gehaald nadat er in België een onderdeel van een trein was afgevallen na hevige sneeuwval. Daarvoor waren er weken dat meer dan de helft van de treinreizen met de Fyra vertraging had of uitviel.

De 19 bestelde treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar de bouw liep uiteindelijk ruim vijf jaar vertraging op. Over de Fyra-zaak voeren NS en Ansaldo Breda op dit moment een juridische procedure.
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130083579
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:56 schreef Peter het volgende:

[..]

4. vasthouden aan rondje rond de kerk
5. besparend rijden: bij warmte of koude de treindienst halveren om schade tegen te gaan
6. Bonussen
7. Geld slaan uit onduidelijkheid met de OV-chipkaart
8. De zelfladende vracht

?
Ok ;)
pi_130085225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B

En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B

Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
Alles is nog heel daar met die speno?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 06:16:58 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130085487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef _serial_ het volgende:
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht
- Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A
- SLT stilstaand op spoort 3A
- SLT halterend op spoor 4B

En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B

Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ?
In de randen van de nacht gaan er wel meer dingen anders dan overdag. Niets vreemds aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130085576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Uit het handboek:

1. Veiligheid
2. Punctualiteit
3. EnergieZuinigRijden
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130085761
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
Stilstaan is nooit goed voor het energieverbruik, dus deze situatie ligt vermoedelijk eerder aan een rood sein.
pi_130086172
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:34 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ok ;)
ik weet dat het rijdend personeel zijn best doet, dit is meer een beeld dankzij het management..
dag
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:31:18 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130086257
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg.
Als een trein te vroeg is, mag die meestal gewoon binnenkomen, mits er ruimte voor is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:34:16 #42
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130086291
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?
De vervoerder neemt niet een aansluiting over, dat doet de treindienstleider. En ik weet niet hoe collega's het doen, maar ik neem dagelijks vele aansluitingen over.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130086625
Hoezo staat de ICE richting Amsterdam vandaag maar een keer op de ns reisplanner (alleen in de ochtend). Ik reis altijd vanaf Arnhem, maar die geeft geen ICE aan.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:00:52 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130086640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:59 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik reis altijd vanaf Arnhem, maar die geeft geen ICE aan.
Geplande werkzaamheden in Duitsland, veel ICE's rijden om via Eindhoven - Venlo.
pi_130086736
Ok, las al wel iets over omleidingen, maar die zijn dus niet heel erg gestructureerd. Maandag nog wel gewoon kunnen reizen. Er stond dat ze de hele maand niet via Arnhem zouden reizen.

Dank in ieder geval.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:17:11 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130086873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe bevalt het tot nu toe?
Terugreis is honderdmaal beter dan de heenweg. Gaat voor m'n gevoel ook een stuk vlotter, al had ik gister in een overvolle trein wel even een dipje. Scheelt in ieder geval enorm dat ik nu twee nachten heb kunnen liggen in plaats van op bankjes of zelfs de grond te moeten zitten wegens gemiste treinen en derhalve geen reservering meer.

Over iets meer dan een half uur de railjet naar Budapest dus dat zal ook wel vlotjes verlopen :)

Ook een Nederlander ontmoet die onderweg is naar het filmfestival in Kosovo om daar een docu te maken. Erg tof! :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:17:43 #47
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_130086885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ook.

Vanochtend ook wat leuks: Fyra vertrekt (op tijd) uit Breda, komt voor de fly-over richting HSL tot stilstand. "We moeten even wachten op een rood sein, want er moet nog een HST voorbij komen". 3 minuten stilgestaan... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein. :')
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes.... O-)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:44 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130086917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Knap, er staan daar namelijk geen seintjes.... O-)
_O-
pi_130087697
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was.
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 10:11:16 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130087795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen.
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130087906
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was.
Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH.

Wat dan natuurlijk weer wel slecht is, is dat NSH daar blijkbaar tot op heden geen enkele conclusie aan meende te hoeven verbinden :')

Wat een kansloos, besluiteloos, ambitieloos en hopeloos gefaal ook daar ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 10:18:41 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130087978
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH.

Wat dan natuurlijk weer wel slecht is, is dat NSH daar blijkbaar tot op heden geen enkele conclusie aan meende te hoeven verbinden :')

Wat een kansloos, besluiteloos, ambitieloos en hopeloos gefaal ook daar ;(
packaging is everything my friend
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 10:37:06 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130088387
NSCommunicatie twitterde op donderdag 15-08-2013 om 10:24:29 Het bekende Utrechtse bord hangt tot nader order in de kantine. Onze collega is alvast bezig om de bluray-speler aan te sluiten. Filmavond! reageer retweet
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130089178
Briljant!
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:21:11 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130100008
Het is weer eens zover : (valse) brandmelding door (vermoedelijk) werkzaamheden bij/in tunnel Rijswijk, treindienst verstoord tot 18:00, omreisadvies via Gouda
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_130100129
Heb laatst eens met een buitenlandse ingenieur (die niet eens van het bestaan van Fyra af wist) wat gekletst over de V250 en zijn eerste reactie nadat ik alle problemen noemde, was of NS dan helemaal geen technici bij AnsaldoBreda tijdens het bouwproces heeft gehad (zoals blijkbaar gebruikelijk is bij hogesnelheidstreinen). Dat is volgens mij ook precies wat AB nou al een paar keer heeft bekritiseerd: dat ze alleen maar contact hebben met NSFSC (die alleen verstand hebben van financiën).

Ik ben benieuwd of NS daarmee nog problemen gaat krijgen in de juridische procedures...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2013 16:38:21 ]
pi_130100408
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef Igen het volgende:
Heb laatst eens met een buitenlandse ingenieur (die niet eens van het bestaan van Fyra af wist) wat gekletst over de V250 en zijn eerste reactie nadat ik alle problemen noemde, was of NS dan helemaal geen technici bij AnsaldoBreda tijdens het bouwproces heeft gehad (zoals blijkbaar gebruikelijk is bij hogesnelheidstreinen). Dat is volgens mij ook precies wat AB nou al een paar keer heeft bekritiseerd: dat ze alleen maar contact hebben met NSFSC (die alleen verstand hebben van financiën).

Ik ben benieuwd of NS daarmee nog problemen gaat krijgen in de juridische procedures...
Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 16:49:29 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130100575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop.
cententellers zijn niet het grootste probleem. Die kunnen wel op één lijn komen met ingenieurs. Marketeers die iets unieks willen en gebakken lucht verkopen zorgen in dit verhaal voor meer problemen. Er wordt iets voorgeschoteld wat niet waargemaakt kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 17:23:08 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130101594
oei, de machinisten konden vandaag in Almere Oostvaarders geen koffie krijgen: de automaat was gejat
http://www.dichtbij.nl//a(...)re-oostvaarders.aspx
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130102651
quote:
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 augustus 2013 @ 18:38:47 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130103686
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag :{
Ik vond die anekdote over dode vliegen in de TL-bak wel grappig.
pi_130103884
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
oei, de machinisten konden vandaag in Almere Oostvaarders geen koffie krijgen: de automaat was gejat
http://www.dichtbij.nl//a(...)re-oostvaarders.aspx
En dat is verder al zo'n jofel station :').

Rijdend personeel, mijn oprechte sterkte. Van koffie blijft men af.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130105033
Valt me wel op dat in de berichtgeving via de NOS nu consistent wordt gesproken over de "internationale Fyra-treinen" en over de "Fyra V250". Heeft ze een half jaartje gekost maar dan heb je ook wat :7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 19:41:36 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130105613
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag :{
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130106928
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
Ja, dat is zo. Kan gewoon bij de lange lange lijst van allemaal dingen die elk op zich al voldoende zouden moeten zijn voor verregaande maatregelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130107290
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:28:55 #68
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130107389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
VAL iets?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130107421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
Maak een foto en vraag het iemand :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130107434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden..
Bedoel je AirTrain?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:32:20 #71
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130107517
De laatste (en enige) keer dat ik er was moest je nog met een shuttlebusje naar een gammel metrostation trouwens. Zo'n belangrijk vliegveld onwaardig. Maar goed, dat was 16 jaar geleden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:38:47 #72
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130107774
Inmiddels rijdt er dus een airport treintje. Je kunt het opstelterrein zien in Street View, tussen Pan Am Boulevard en de Nassau Expressway.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130108484
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
NSCommunicatie twitterde op donderdag 15-08-2013 om 10:24:29 Het bekende Utrechtse bord hangt tot nader order in de kantine. Onze collega is alvast bezig om de bluray-speler aan te sluiten. Filmavond! reageer retweet
_O-
:D
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:07:08 #74
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130108922
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig
Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_130109049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:07 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend?
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:13:11 #76
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130109152
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk :s)
Met de taalinstellingen op Italiano uiteraard.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 21:52:17 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130110626
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk :s)
de VIRMpjes draaien op 98 :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130112380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:30 schreef larsico het volgende:

[..]

Bedoel je AirTrain?

Heb daar nog eens een hele cabride van gemaakt. Pas aan het eind werd ik erop gewezen datnik niet mocht filmen. Metrocard is daar niet geldig, volgens mij moet je een apart kaartje kopen voor $5. Het is geen VAL qua voertuigen, maar de technologie lijkt er heel er op.
pi_130112433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:30 schreef larsico het volgende:

[..]

Bedoel je AirTrain?

Heb daar nog eens een hele cabride van gemaakt. Pas aan het eind werd ik erop gewezen dat ik niet mocht filmen. Metrocard is daar niet geldig, volgens mij moet je een apart kaartje kopen voor $5. Het is geen VAL qua voertuigen, maar de technologie lijkt er heel er op.
  Redactie Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 22:34:16 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130112489
Je valt in herhaling, je lijkt tuffie wel :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130112594
Thanks mannen, die zocht ik inderdaad. Ik ben maar met een yellow cab gegaan :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 23:11:09 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130114301
Zometeen een stukje over de V250 in Knevel & Van den Brink
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130114407
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Zometeen een stukje over de V250 in Knevel & Van den Brink
ik ging toch al kijken, maar zie het nu net idd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130115385
Gewoon lekker aan Afrika verkopen die troep. Daar hebben ze geen veiligheidsregelstjesgezeik, daar sneeuwt het nooit, iedereen blij *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2013 @ 23:50:54 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130115977
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon lekker aan Afrika verkopen die troep. Daar hebben ze geen veiligheidsregelstjesgezeik, daar sneeuwt het nooit, iedereen blij *O*
in de woestijn moet je 's nachts nog wel oppassen voor de vrieskou :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:56:35 #86
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130119377
:W :W :W :W
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130119666
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
Je valt in herhaling, je lijkt tuffie wel :P
Ik deel de wifi in de bus Atlanta-Orlando met 80 anderen, verbinding is derhalve wat matigjes.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:22:33 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130120364
Vanwege het defecte wissel bij Apeldoorn VAM heeft de VSM deze week en vorige week al een aantal dagen niet gereden tussen Apeldoorn en Beekbergen. VSM heeft een bus ingezet om de instappers op te halen in Apeldoorn en naar Beekbergen te brengen.
Dit weekend staat reparatie gepland, er is een buitendienststelling aanwezig. Vanaf maandag is alle hinder weer voorbij, dan rijdt VSM weer normaal en Locon kan weer met de huisvuiltreinen rijden.
pi_130123900
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:32 schreef JDude het volgende:
De laatste (en enige) keer dat ik er was moest je nog met een shuttlebusje naar een gammel metrostation trouwens. Zo'n belangrijk vliegveld onwaardig. Maar goed, dat was 16 jaar geleden.
Het is sowieso een nogal verouderd vliegveld, de keren dat ik er ben geweest heb ik er echt van staan kijken wat voor een oude troep het is. Bij het starten/landen lijkt het alsof de baan vol kuilen/hobbels ligt en in de terminals zelf is alles nog in jaren 60/70 stijl...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2013 10:54:07 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:51:09 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130123901
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:51:10 #91
176766 zoem
zoemt
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:06 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130123948
gelukkig maar
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:20 #94
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130123954
Goh, is de Frontpage nou ook al overgenomen door de Telegraaf?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130124074
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef JDude het volgende:
Inmiddels rijdt er dus een airport treintje. Je kunt het opstelterrein zien in Street View, tussen Pan Am Boulevard en de Nassau Expressway.
Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:58:25 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130124112
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef JDude het volgende:
Goh, is de Frontpage nou ook al overgenomen door de Telegraaf?
ik geloof het niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:00:00 #97
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130124163
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:57 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina.
Lijkt aardig te kloppen met wat hier staat ja.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:01:03 #98
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130124191
Nu de rest van de dag maar even niet te veel googlen, voor ik allerlei overheidsdiensten aan de deur heb staan.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:03:44 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130124283
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:01 schreef JDude het volgende:
Nu de rest van de dag maar even niet te veel googlen, voor ik allerlei overheidsdiensten aan de deur heb staan.
nog even een rugzak, snelkookpan en spijkers zoeken en je bent erbij :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130124402
quote:
Media :r 8)7 :N

Stelletje ontzettende mongolen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130126124
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
pi_130127287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130130106
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor?
Betalingsbereidheid van de reiziger ontbreekt. Waarom heeft de vervoerder daar niet gewoon begrip voor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130130414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Ireyon het volgende:
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost?
Dat was gisteren ook in de tunnel van Rijswijk...Loze brandmelding door werkzaamheden, oorzaak bekend, toch heeft treinverkeer ruim 2 uur platgelegen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:35:34 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130130790
Aantal meldingen van bermbrandjes tussen Breda en Rijen. Heeft er een vonkend treintje gereden?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:36:49 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130130847
Oh, inmiddels ook al geen treinverkeer meer tot 15:30.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130130904
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:55:19 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130131363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd -O-
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130132206
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:38 schreef Ireyon het volgende:
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd -O-
Scannen, mailen, eins zwei Polizei *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:04:21 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130133660

Arriva 241 'Ger Vaders'
Vandaag opweg naar mijn vader in Friesland even langs Bears gereden om een Arriva D-GTW'tje te platen.
Vlak na aankomst kwam de 241, als naam Ger Vaders, voorbij stormen als stoptrein naar Leeuwarden, vlak nadat hij gekruist heeft met de tegentrein richting Sneek te Mantgum.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:07:25 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130135709
mooi plekje :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:27:25 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130142937
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:08:28 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130147107
denk dat je de eerste echte trein in het vernieuwde Enschede te pakken hebt, Dennis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130149225
voor de kenners hier:
TRV / Tilburg <-> Den haag, tot hoe laat?

lang verhaal kort: Kan ik van de NS dienstregeling uitgaan dat er morgennacht om 1:02 een trein vanuit tilburg richting Den haag vertrekt?
  Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:56:33 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130149412
Lijkt mij wel gewoon, het is een trein uit het nachtnet Brabant, die vanaf Rotterdam verder gaat het normale nachtnet in via Den Haag HS, Schiphol, Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal.

Wat overigens wel vreemd is:
Plan je hem gewoon Tilburg->Den Haag HS dan zie je dat het twee verschillende treinnummers zijn, maar die ene trein wordt in Rotterdam dus die andere. Alleen kom je aan op 8 en vertrek je weer van 6 8)7

Mogelijk moet je dus in Rotterdam alsnog overstappen, maar dat wordt ongetwijfeld wel omgeroepen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130149452
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:52 schreef mschol het volgende:
voor de kenners hier:
TRV / Tilburg <-> Den haag, tot hoe laat?

lang verhaal kort: Kan ik van de NS dienstregeling uitgaan dat er morgennacht om 1:02 een trein vanuit tilburg richting Den haag vertrekt?
Dat is gewoon de uurlijkse nachttrein. Als de reisplanner je die optie geeft dan zijn er dus geen geplande werkzaamheden.
pi_130149544
Bedankt, ik was aan het twijfelen door eerdere verhalen.. Ik zal zowiezo morgen in de loop van de dag even de reisplanner checken, om 100% zeker te weten dat ik normaal weg kan komen (en niet een uur oid moet wachten op een trein, iets waar ik op dat tijdstip geen trek in heb :P)

overstappen op rotterdam vind ik niet een ramp, als ik maar in DH kan komen :D
  Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:02:01 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130149626
Hier nog even het reisadvies:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:09:32 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130149881
Vandaag weer eens een gestrande trein tussen Grijpskerk en Buitenpost.

Een politievrouw die hielp is best cute, zo aan de foto te zien :P
http://www.112groningen.n(...)n-defecte-trein.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130157514
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer eens een gestrande trein tussen Grijpskerk en Buitenpost.

Een politievrouw die hielp is best cute, zo aan de foto te zien :P
http://www.112groningen.n(...)n-defecte-trein.html
Hij wel weer daar.. :P
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:08:57 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130157962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:02 schreef dennistd het volgende:
Hier nog even het reisadvies:

Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet :)
pi_130159450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef dennistd het volgende:
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):

Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten.
  Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:43:18 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130160833
Zo wel? https://www.dropbox.com/s(...)08-16%2018.41.10.jpg
Foto is wel wat brak, maar snel genomen vanaf het busstation met mijn telefoon
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130161479
Ja zo wel, bedankt!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:58:08 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130166319
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:

[..]

En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet :)
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:12:05 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130166681
Op de Rails schreef op Facebook dit:
quote:
In Noorwegen rijden sinds enige tijd nieuwe treinstellen van het type Flirt. Nu blijken ze 'onverwachte' problemen te veroorzaken. Ze trekken zoveel stroom, dat de stroomvoorziening het kan begeven.

Het stroomverbruik heeft de specialisten van infrabeheerder Jernbaneverket (JBV) overvallen. Nu moeten er honderden miljoenen kronen naar verzwaring van de stroomvoorziening, meldt de krant Bergens Tidende.
„Dit overvalt ons,” aldus de stroomtoevoer-afdeling van JBV.
Er moet voor 378 miljoen kroon aan mobiele omvormers worden gekocht, maar ook dat is een noodoplossing.
„Zonder deze tijdelijke mobiele omvormers kunnen optrekkende treinen het elektrische systeem overbelasten en komt de hele dienst tot stilstand,” aldus JBV.
De eerste twee mobiele omvormers staan in containers en worden beproefd in de regio Oslo. JBV denkt tot 2023 5,8 miljard kroon te moeten investeren in de stroomvoorziening, maar die uitgaven staan maar gedeeltelijk in het nationaal vervoerplan.

Wat leren we hieruit?
Splitsing van het spoorbedrijf, in dit geval in NSB en Jernbaneverket, werkt in de hand dat de infrastructuur en het materieel niet op elkaar aangepast zijn. We horen iemand van Jernbaneverket nu zeggen dat men daar overvallen is door het stroomverbruik van de Flirt-stellen. Dit soort dingen zal niet tot Noorwegen of Scandinaviė beperkt zijn nemen wij aan.
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.


:X
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:41:53 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130167572
goed vooruit gedacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130169812
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
2. We zien hier een eigenschap van de Noorse volksziel opduiken, namelijk: de vaste wil om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Flirts zijn veel grotere treinen dan de oude 69-, 70- en 72-stellen, en ze zijn op speciaal verzoek van de NSB ook nog aangepast om 200 km/h te kunnen rijden. En dan wordt er sinds een half jaar ook nog een stuk frequenter gereden. Natuurlijk praat je dan over een groter stroomverbruik. Maar een Noor hoopt dan dat extra kosten misschien toch niet nodig zijn, en laat het er rustig op aankomen. Maatregelen komen dan vaak als het te laat is. Zo ver is het nu nog niet, trouwens.
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemen :') met de reeds aangeschafte treinen werd de optie niet in een order omgezet.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:29:43 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130170584

Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.


Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?


Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
pi_130176807
Lul kut kont

drie keer raden waar ik vanmiddag voor Joker stond :(



Vrijwel geen info via omroep of bebording, de info DIE gegeven werd via omroep was strijdig met die op de bebording. Geen personeel te zien op het perron. Chapeau motherfuckers :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:37:54 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130176933
toch knap dat er een trein naar Schiphol op de borden staat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130176941
En dan zeggen dat het in Nederland een hindernisbaan is in het weekend...

:X

@james
Lijkt mij niet te wijten aan alleen de beheerder. In Nederland is vastgelegd wat er wel en niet kan op het net dus dat lijkt mij in Noorwegen ook.
pi_130177273
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arriva 242 'Samuel van Houten'
Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum.
Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister.
Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren.

[ link | afbeelding ]
Arriva 234 'Fedde Schurer'
Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft?

[ link | afbeelding ]
Sik 320
Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk.
De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet.
Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden.
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ook :)
pi_130177280
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
pi_130177342
Deel van de storing blijven hangen?
pi_130177486
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo?
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:10 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130177657
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist :s)
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje :P

Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130179701
Om 20:00 ging 'alles' via de westelijke spoorbuis. Alleen sporen 4, 5 en 6 werden gebruikt. Alles is dan wat relatief uiteraard. Naar t oosten in ieder geval geen vertraging. Alleen een extra overstap op Amserdam Zuid.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:58:12 #139
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130182665
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje :P

Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen
Nog 2 weken psm ;).
Morgen naar Bern, ben benieuwd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:00:24 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130182760
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130182850
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:05:42 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130182966
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel.
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130183405
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:21:43 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130183492
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo).
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyra
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130183562
Plus het begint toch langzamerhand aan het einde van z'n levensduur te komen? Door de inzet op de HSL zal dat bovendien wel wat versneld worden mogelijk, niet?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 augustus 2013 @ 00:27:21 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130183676
Denk dat je rond 2018 uitkomt voor ICRm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130184677
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt :P
pi_130185011
Tja, hadden ze het maar niet aan T-mobile moeten knopen... Overigens werkt het bij mij 9 van de 10 keer wel, en duw ik er nog een VPN tussendoor zodat mijn data wel beveiligd is.
pi_130188181
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie.
pi_130191670
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt :P
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij.
pi_130191863
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:08 schreef greavy het volgende:
[...]

Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet :)
Het was inderdaad een rechtstreekse trein ondanks dat de reisplanner het, toen ik het checkte om ~23:30, had over overstappen op rotterdam centraal van spoor 8 naar 6

Fijn weer zo'n reisplanner die zelf niet eens precies weet welke treinen er rijden :P (en dus vooral vervelend als je niet vaak met de trein reist..)

tevens stoorde ik mij eraan dat de reisinformatie schermen het gewoon niet deden
(maar ik zie dit ook in stedelijk OV gebeuren bij de avond/nacht ritten (Efteling -> tilburg bus stond ook "sorry geen dienst" op terwijl hij wel reed :|W )

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 18-08-2013 12:21:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')