greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 05:28 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 20-07-2013 10:50:42 ] | |
Ireyon | zaterdag 20 juli 2013 @ 06:06 |
http://store.steampowered.com/app/24010/ Train Simulator met 80% korting. Deuvm. | |
smitjew | zaterdag 20 juli 2013 @ 06:17 |
Ik heb gehoord dat ze ook flitspalen langs het spoor wouden zetten. | |
smitjew | zaterdag 20 juli 2013 @ 06:18 |
Hoezo rijden er geen treinen zonder spoor kunnen ze ook niet ontsporen , genius ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 20 juli 2013 @ 06:39 |
Ik heb gehoord dat de politie speciale karretjes ontwikkelt om treinen tijdens het rijden staande te kunnen houden. Na een paar mislukkingen met een politieauto kwam men tot de conclusie dat het anders moest. | |
Dven | zaterdag 20 juli 2013 @ 07:23 |
Met een paar weken een flinke tocht per trein maken ![]() Van Sofia naar Belgrado Van Belgrado naar Budapest Van Budapest naar Praag Van Praag naar Berlijn Van Berlijn naar Hamburg Van Hamburg naar Kopenhagen Van Kopenhagen naar Stockholm Van Stockholm naar Ornskoldsvik Denk dat ik geen trein meer kan zien als ik daar eenmaal aangekomen ben ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juli 2013 @ 09:56 |
| |
Zug-Chef | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:00 |
Wie-o-wie kan de OP aanvullen met onderstaande reports over Lissabon? Titel: trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 PTA / Treinentopic #610: Amai, da's Vlaams zenne! PTA / Treinentopic #610: Amai, da's Vlaams zenne! | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:04 |
TS normaal gesproken. Of 'ne blauwe. Zou een TR zetten ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:05 |
Goed idee, thx | |
KnightSolaire | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:35 |
Ja, dat had ik al eens gehoord. Ik snap er niks van. | |
b2py | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:37 |
Al 1 cargo gezien hier in Tirol. Verder vannacht 1,5 uur in de file gestaan voor Frankfurt.. (met de auto uiteraard ![]() Bedankt trouwens! ![]() | |
Fiorano | zaterdag 20 juli 2013 @ 11:02 |
Hoorde gisteravond nog een verhaal over die Bovenleiding in Barneveld. Een ander portaal is onderaan gescheurd en 2 andere portalen verzwakt. In totaal zijn er 4 nieuwe portalen geplaatst.... | |
remcoP | zaterdag 20 juli 2013 @ 11:25 |
Had dan de CNL genomen. ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 juli 2013 @ 12:11 |
Eens kijken of ik straks de Italo kan spotten (Ferrara) | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 12:39 |
@ Zug ; gaan we vnv regelen ProRail heeft het de SSN 01 1075 verboden vandaag nog te rijden ivm meerdere bermbrandjes. De 01 staat te Amersfoort, er komt voor de rest van de dag een 6400 voor. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juli 2013 @ 12:52 |
Parijzenaren zijn goederentreinen zat ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:09 |
oh fijn, ik had hem vanochtend in Deventer al gemist, maar vanavond kan ik het dus ook vergeten ![]() Wel lomp van die bermbrandjes trouwens, hoe komt dat? Er steken toch geen vlammen uit die loc of zo? ![]() | |
Fixers | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:32 |
Er is een fyra gestrand bij Hoofddorp die wegens een technisch defect niet verder mag en zal worden geëvacueerd. Wat kan er zo er erg zijn, dat die trein niet verder kan naar schiphol wegens 'te gevaarlijk'? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:33 |
Een fyra? Nou daar kan nogal wat mis mee zijn ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:40 |
Lol. Die slogan vind ik dan weer wat laf: "Mja, we komen er wel". | |
Kakdieusernameisalbezet | zaterdag 20 juli 2013 @ 14:05 |
Hoe doe je dit dan? Speciale kaartjes of gewoon elke keer een kaartje kopen? Of is de trein in die landen veel goedkoper? :p | |
DriekOplopers | zaterdag 20 juli 2013 @ 14:47 |
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch? Maar goed: Zoals remcoP al zegt: ik ben niet de enige. Ook de andere drie bestuursleden kunnen dingen op de site plaatsen. De WIFI in de door onze familie gehuurde prachtige woonboerderij aan de kust was van zeer matige kwaliteit. Slechts af en toe deed die het een poosje behoorlijk, verder was het prut. Dus heb ik prioriteiten gesteld. 1. Contact met onze vaste adviseurs onderhouden en de website bijwerken 2. Ons twitter-account bijhouden 3. Dringend e-mailverkeer beantwoorden en wat privezaken 4. Bekijken en informeren op het FOK!-columnistenwerkoverleg en het FOK!-treinentopic Daar speelt ook een rol bij, dat FOK extra beroerd laadt op slechte verbindingen. Dus aan die vierde plek ligt ook nog een technische reden ten grondslag. Volgens mij heb ik dus een verstandige afweging gemaakt. Sterker nog: ik ben zelfs zo zorgvuldig/beleefd geweest om mijn beperkte aanwezigheid hier even aan te kondigen. Wat is daar dan mis mee? Groet, Driek | |
Maegrim | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:01 |
Hete aspot ofzo | |
Ajaxfan | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:04 |
Ze zijn wel met heel creatieve oplossingen bezig geweest voor de werkzaamheden tussen Weesp en A'dam CS. Hadden ze niet de sprinters Muiderpoort kunnen laten passeren via het 'Intercity' spoor eigenlijk? | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:07 |
in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:11 |
tsja, dan is het logisch dat het wat langer duurde ... | |
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:12 |
precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeuren | |
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:13 |
dat is mooi ![]() | |
James1988 | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:15 |
Als hij echt daar ter plekke wordt geëvacueerd zal er wel het nodige aan de hand zijn. De normale gang van zaken is een andere loc eraan hangen en verder slepen naar het eerstvolgende station. | |
Fixers | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:23 |
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
| |
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:28 |
als dat echt zo is, dan is het logisch dat de trein op die plek geëvacueerd moest worden. Het treintje is in ieder geval niet snel weg dus. | |
Maegrim | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:29 |
Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd net ![]() denk de 116 | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:31 |
![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 20 juli 2013 @ 16:03 |
Van de loc? | |
Dven | zaterdag 20 juli 2013 @ 19:28 |
Interrail he ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 20 juli 2013 @ 19:57 |
De stukken Sofia-Nis, Budapest-Praag, Praag-Dresden en Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juli 2013 @ 20:04 |
Nou inderdaad. Tunnel, water, tunnel, beton. Genieten! ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 juli 2013 @ 20:56 |
Ik gooide vanmiddag ook ietswat achteloos een sigaretje weg langs de baan tussen Ferrara en Padova, in de snikhete zon wachtend op de Frecciargenta en de Italo. Ik kon na een minuut de beginnende bermbrand nog uittrappen gelukkig... | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 21:33 |
Het transport van de 01 1075 werd om 17:18 aangevangen vanaf Amersfoort, met een TRDL die niet helder nadacht: De Sprinter van 17:17 naar Utrecht kreeg +4 bij vertrek, IC van 17:26 naar Rotterdam had bij aankomst Utrecht +5. Te Gouda kwam mij het bericht dat er weer problemen waren met smeulende bielzen na passeren van de 01 1075, die zelf geen tractie gaf. Gelukkig kon dat snel opgelost worden door een geattendeerde machinist van de daarachter rijdende IC even te laten stoppen. De trein van Westfalendampf is met een BR189 naar Bad Bentheim onderweg, had bij vertrek Amsterdam +67 op de klok. | |
_serial_ | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:01 |
Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ? | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:03 |
Nee, niet zover ik weet specifiek alleen voor de 01. Waar het aan lag, durf ik niet te zeggen. Ja, grote droogte. En misschien een probleem met de asbaksproeier. Dat zal vast nog uitgezocht worden door mijn collega's die aan de 01 sleutelen. | |
Duvel | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:03 |
Ja, met stoomtreinen in het algemeen. | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:10 |
Vandaag met de trein + bus naar het gat "Notter" afgereisd, en daarna naar Apeldoorn en Amersfoort. Hierbij alvast 2 foto's.![]() SSN 01 1075 + rijtuigenstam (38000) Vandaag werd door de Westfalendampf een Sonderzug gereden naar Amsterdam en terug. In Duitsland was de tractie de fraaie E18 047, en in Nederland werd de SSN 01 1075 ingeroepen. Het verliep allemaal aardig soepel, maar door de enorme droogte kwamen er alleen al tussen Apeldoorn en Amersfoort dertien (13!) bermbrandjes en nog een aantal smeulende bielzen ... Hierop heeft ProRail de stoomtrein verboden nog te rijden, en is met de 6430 naar Amsterdam doorgereden. Terug met een BR189, want een 6400 kan geen elektriciteit en evt verwarming enz leveren. Hier passeert de stoomtrein de 2 fotografen te Notter als trein 38100. ![]() DBS 6461 + SSN 01 1075 gesleept Te Amersfoort stond rond 5 uur de gele 6461 met de SSN 01 1075, om overgebracht te worden naar Rotterdam Noord Goederen, alwaar het SSN-depot ook gevestigd is. De 01 1075 kon door de vele veroorzaakte bermbrandjes vandaag niet meer op eigen kracht rijden, vond ProRail. Maar ondanks de dieselvoorspan alsnog enkele smeulende bielzen gehad tijdens het transport, die om 17:18 uit Amersfoort via Utrecht naar het depot voer. | |
Duvel | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:47 |
Verwarming?! | |
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:51 |
Bij wadlopers was dat in de zomer de norm ja ![]() | |
Duvel | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:52 |
Ja, maar daarvoor hingen ze geen e-loc voor die dingen. ![]() | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:53 |
Nu ook niet voor de verwarming | |
Duvel | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:09 |
| |
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:13 |
maar er werd in een ver verleden wel met schouwloccen gewerkt bij de wadlopers ![]()
| |
Bitlord | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:48 |
Waarom brandde in het stoomtijdperk niet het hele spoorwegnet af? Tegenwoordig zijn er ook heel niet zo veel houten biels meer. | |
de__vakantieman | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:49 |
Vroeger doofde die bermbrand uit zichzelf wel weer. Dat kreeg je gratis bij de stoomtreinen | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 06:37 |
"evt", eventueel .. Nu was dat alleen niet nodig. | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 06:38 |
Uit mijn eigen kennis en de daarbij zelf waargenomen gebeurtenissen zou ik zeggen dat er iets met de aspot of de aspotsproeier mis was. Er werd namelijk erg weinig gesproeid .... | |
Dr_Flash | zondag 21 juli 2013 @ 11:38 |
Nou dat was de vraag niet. | |
WhiteJoker | zondag 21 juli 2013 @ 11:52 |
Zit er eigenlijk een vonkenvanger op een stoomloc? Die zorgt er normaal gesproken voor dat de vonken niet worden uitgeblazen. | |
Peterselieman | zondag 21 juli 2013 @ 13:19 |
hoe krijgen ze het voor elkaar:En dat op het kortste traject van Nederland ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juli 2013 @ 13:53 |
en nog eilandbedrijf ook. Da's wel knap idd ![]() | |
Fiorano | zondag 21 juli 2013 @ 14:46 |
Morgen gaat ik richting Ghana, hebben ze daar nog iets van treinen rijden? Niet dat ik er gebruik van zal maken... | |
Peterselieman | zondag 21 juli 2013 @ 14:52 |
jazeker: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghana_Railway_Corporation | |
Fiorano | zondag 21 juli 2013 @ 14:53 |
Ah aardig gek, zit wel bij Kumasi in de buurt dus misschien kom ik nog met een foto'tje terug. | |
daanski82 | zondag 21 juli 2013 @ 15:26 |
Ik heb even onze foto's en video's online gezet van een goederen trein. het betreft 7 diesels die een goederen trein trekken van BNSF. foto's: de rest te zien via: http://bit.ly/13uMeYr Video: sorry voor de herrie van de wind. de video is onbewerkt. | |
Peterselieman | zondag 21 juli 2013 @ 15:55 |
dan stellen de treintjes die hier rijden nog niets voor | |
Duvel | zondag 21 juli 2013 @ 16:03 |
Hier zou de kop de grens overgaan bij Zevenaar terwijl de staart bij Meteren de Betuweroute op draait. ![]() Bij wijze van spreken. | |
Ajaxfan | zondag 21 juli 2013 @ 19:51 |
Het spoor heeft weer last van een zomerdip aan de hoeveelheid storingen te zien? | |
Peterselieman | zondag 21 juli 2013 @ 19:57 |
ik zou het bijna gaan omschrijven als een normaal dagje ![]() | |
Ajaxfan | zondag 21 juli 2013 @ 20:00 |
Ik ben altijd maar blij dat ik niet in de omgeving van Gouda of Den Haag woon. Hier valt het vaak nog wel mee. | |
Duvel | zondag 21 juli 2013 @ 20:54 |
Huh? | |
Ajaxfan | zondag 21 juli 2013 @ 21:03 |
Euh die zin stond er raar. Ik woon in Diemen zelf en qua storingen valt het hier erg mee. Als ik bij die 2 plaatsen woonde / werkte zou ik helemaal gek worden van de storingen. | |
Duvel | zondag 21 juli 2013 @ 21:05 |
Ik woon daar, reis dagelijks met de trein en storingen hebben niet bijgedragen aan mijn gekte! | |
Ajaxfan | zondag 21 juli 2013 @ 21:10 |
Dat zou ik ook direct ontkennen inderdaad. | |
Dven | zondag 21 juli 2013 @ 21:29 |
Iemand een idee hoeveel de toeslag is wanneer je met interrailticket gebruik wil maken van de trein tussen kopenhagen en stockholm? Kom er niet geheel aan uit, enige prijzen die ik te zien krijg zijn ruim 75 euro er nog bovenop en dat lijkt me toch wel bijzonder veel... | |
James1988 | zondag 21 juli 2013 @ 21:35 |
Volgens deze website zijn er in Zweden de volgende toeslagen: SJ-IC, optionele reservering, ¤ 4,- SJ-Snåbbtog, verplichte reservering: ¤ 7 (2e klas), ¤ 17 (1e klas) Veolia, verplichte reservering: ¤ 5,- (2e klas), ¤ 3 (1e klas) | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 21:37 |
Krijg daar toch de rambam bij NSHiSpeed en DB en HAFAS. IC140, vertrek normaal 20:21 uit Rheine naar Amsterdam. In HAFAS stond een afwijkende tijd van 21:05. NSH meldt 20:21. NS.nl melden normale tijd uit Bentheim. De vertrekbladen en schermen op Rheine melden ook 20:21, en de trein wordt zelfs als binnenkomend aangekondigd, en verdween toen van de schermen. Na de WFB naar Bentheim om 20:48 weer terug op de schermen, vertrek 21:05, +20. Door de miscommunicatie en vele fouten dus nu +66. Hopelijk halen we de laatste trein naar huis. | |
remcoP | zondag 21 juli 2013 @ 21:39 |
Mijn interrailmap geeft 7 euro aan voor 2de klas en 17 voor 1e klas. Reservering is verplicht. | |
Dven | zondag 21 juli 2013 @ 21:39 |
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegt Dank voor je hulp in ieder geval! | |
Dven | zondag 21 juli 2013 @ 21:41 |
Ik zie trouwens dat Igen bij mij in de stad is geweest ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 21 juli 2013 @ 21:43 |
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen: Daaruit krijg ik de volgende treinen: Lijkt duur, maar wat in de tabel niet staat vermeld is de munteenheid: de Zweedse kroon. 62 SEK = ¤ 7,21 ![]() | |
Dven | zondag 21 juli 2013 @ 21:45 |
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoond ![]() Zal in ieder geval een flinke domper zijn als blijkt dat ik inderdaad 150 euro extra mag betalen om van kopenhagen naar stockholm te gaan. Dan is dat hele interrailen niets waard geweest ![]() | |
DriekOplopers | zondag 21 juli 2013 @ 21:45 |
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken... | |
Peterselieman | zondag 21 juli 2013 @ 21:47 |
voor de liefhebbers: Het Syntusbuffeltje voor de dienst naar Bad Bentheim is ook weer eens stuk ![]() | |
James1988 | zondag 21 juli 2013 @ 21:50 |
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooit ![]() Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten: Er zijn zo te zien nog redelijk wat tickets voor 62 SEK te krijgen (onder de kolom 'Refundable') | |
_JdM_ | zondag 21 juli 2013 @ 21:52 |
Stond om 19:00 op spoortje 11. Zou me niets verbazen als deze de werkplaats nog niet had gezien, en morgen nogsteeds niet rijdt. | |
Duvel | zondag 21 juli 2013 @ 21:55 |
Kèk, 't is netuulijk fèn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lèke. | |
James1988 | zondag 21 juli 2013 @ 21:56 |
![]() | |
Dven | zondag 21 juli 2013 @ 21:56 |
Ah, misschien heb ik in dat rijtje niet gekeken. Moet namelijk normaal gesproken de SJ van 14.29 hebben. Ik zag alleen de 800 900 1100 etc. ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 21 juli 2013 @ 21:59 |
Beter kijken dus ![]() | |
Dven | zondag 21 juli 2013 @ 22:02 |
Allezins bedankt voor het openen van mijn ogen ![]() | |
bork | zondag 21 juli 2013 @ 22:30 |
Bij twijfel HAFAS! Te vaak over gemaild en gebeld met DB en Hispeed ze weten het gewoon niet wanneer er iets raars is. Tip: kijken op de daadwerkelijke reisdag dan klopt het meestal wel ![]() Wel even nuanceren de laatste keer dat ik wilde boeken klopte HAFAS niet, dat was uiteindelijk wel de schuld van Prorail/NS volgens de DB-medewerkster dan ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door bork op 21-07-2013 22:37:31 ] | |
DriekOplopers | zondag 21 juli 2013 @ 22:35 |
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed. ![]() | |
Duvel | zondag 21 juli 2013 @ 22:48 |
Asset een grèns op me porem geef... | |
DriekOplopers | zondag 21 juli 2013 @ 22:48 |
Nah, eerder een verbaasde blik, denk ik. Ik PM ut je wel effe. | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 22:49 |
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen. Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal. | |
Duvel | zondag 21 juli 2013 @ 22:50 |
't Is wat evengoed. | |
James1988 | zondag 21 juli 2013 @ 22:51 |
En anders, taxi op kosten van NS ![]() | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 22:55 |
Met +73 weer verder en eerst STS doorkarren | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 22:58 |
En nu moet de Mcn voor het sein de ATB-VV ontgrendelen ivm Aanwijzing STS. Al 3 snelremmingen verder, en nu het sein eindelijk voorbij ... Voorlopig met 40kmh verder | |
DriekOplopers | zondag 21 juli 2013 @ 23:06 |
Schofterig dat ns.nl dit niet meldt. | |
greavy | zondag 21 juli 2013 @ 23:26 |
Met +86 in Apeldoorn. Hopelijk houden ze de 23:56 naar Rotterdam vast in Amersfoort, zo ff ri. de TM | |
bloodysunday | maandag 22 juli 2013 @ 00:07 |
Wat is het verschil tussen de gtw 2/6 en 2/8? | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 00:15 |
De notatie "2/6" staat voor "aantal aangedreven assen/totaal aantal assen", bij een 2/6 zijn er in totaal 6 assen (rijtuig + powerpack + rijtuig), waarvan er 2 zijn aangedreven. Bij een 2/8 zijn er 2 extra assen, wat neerkomt op een extra rijtuig. | |
Frenk3nstein | maandag 22 juli 2013 @ 00:18 |
2/6 komt dus eigenlijk neer op 2 bakken, 2/8 drie. | |
greavy | maandag 22 juli 2013 @ 01:10 |
Mooi, overstap in Amersfoort gehaald. Had 4 minuten over. In Rotterdam +4, onze HC heeft gebeld. Sprinter had al +4, en onze Mcn van de NoordOost moest de Sprinter rijden, dus die ook gehaald. +90 thuis straks. | |
dennistd | maandag 22 juli 2013 @ 08:09 |
Dit is trouwens de Zwitserse asindeling, volgens de Duitse indeling is het 2'B'2' of iets dergelijks voor een 2/6 | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 11:01 |
Vandaag rijdt Arriva weer van/naar Haarlem met wat GTW's | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 11:40 |
Doe da maar is ja ![]() | |
Dven | maandag 22 juli 2013 @ 12:03 |
Ik zal trouwens een verslag schrijven over mijn reis van Sofia naar Ornskoldsvik met het nodige aan foto's. Misschien wel interessant om zoiets van een niet-treinfanaat te verkrijgen ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 12:16 |
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken ![]() | |
Fixers | maandag 22 juli 2013 @ 12:28 |
Defecte trein bij Hilversum. Kom er net langs, dat ding is gestrand midden op de overweg bij Sportpark. Wegsleeploc stond er al bij. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 12:55 |
Ach, hebben ze die wissels ook weer eens getest ![]() Maar spoor 3a(, 4) en 5a zijn behoorlijk opgebroken, althans, het perron is lekker open gehaald, daar kun je inderdaad niet fatsoenlijk in/uit een trein stappen! | |
Q. | maandag 22 juli 2013 @ 12:55 |
Lekker voor de capaciteit. | |
Bitlord | maandag 22 juli 2013 @ 12:59 |
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS. | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juli 2013 @ 13:45 |
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...? ![]() | |
WhiteJoker | maandag 22 juli 2013 @ 13:48 |
Waarschijnlijk bedoeld hij vóór het station van de rechte sporen naar het perron aan de linkerkant en na het station weer terug naar de rechtse sporen. Dan heb je twee keer het emplacement overgestoken. | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 13:48 |
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 14:08 |
![]() ok, ok, hij was keurig op tijd in Deventer ![]() | |
Regenjas | maandag 22 juli 2013 @ 14:30 |
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo. Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juli 2013 @ 14:37 |
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de koele dranjes op drienerlo geen extraatje zijn maar pure noodzaak ![]() Bedankt trouwens heren voor jullie uitleg hierboven. Hier in de regio parijs rijden alle RER lijnen langzamer dan normaal ivm hitte. Wat ook grappig was om te merken is dat metro lijn 1 (volledig automatisch) bij station bastille (het enige station in de buitenlucht) ook langzamer reed naar en van deze halte(ik denk dus ook hitte). Ik vraag me af of dat automatisch bepaald word, of dat de verkeersleiding daarvoor met knopjes moet spelen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 14:39 |
Lijkt me leuk! Laat maar komen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 15:03 |
Dit is wel vrij hoerig. Ik moet donderdagochtend vroeg naar Enschede en het is voor de baas dus ik moet wel op tijd zijn. Gebeurt dat vaak, dan knippen in Hengelo? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 15:10 |
In de (ochtend)spits rijden er 4 bussen per uur van Hengelo naar Enschede (lijn 9) volgens mij. | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 15:10 |
Oh laat maar trouwens ![]() http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)oken-te-worden.dhtml Dit wordt een totale mislukking ![]() | |
Viezze | maandag 22 juli 2013 @ 15:24 |
Bericht dateert van 17 juni 2013 ![]() http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 15:27 |
Oh niet gezien ![]() | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 15:29 |
Het is sowieso een lekkere chaos op dit moment. Voor de derde keer in twee dagen tijd ligt Delft - Schiedam eruit vanwege een defecte bovenleiding. Er is op dit moment geen prognose, dus ik verwacht dat er nog ellende is tot einde dienst. Omreisadvies voor reizigers Den Haag - Eindhoven: ga via Utrecht. Maar..... Den Bosch - Utrecht ligt plat vanwege "meerdere verstoringen", de prognose is 18:00, dus vol in de spits. Ook daar verwacht ik lange gevolgvertragingen vanwege ijzer dat aan de verkeerde kant van het land staat en personeel dat is gaan buitenspelen. Als goedmakertje is de Fyra toeslagvrij. Dat dan weer wel. edit: volgens iemand op Somda is er ook nog een seinstoring op Breda - Tilburg, maar hierover zie ik nog niets bij NS en Rijdendetreinen.nl. edit 2: Dat wordt weer een hindernisbaan. ![]() Edit 3: minder treinen tussen Den Haag en Utrecht door een defect aan het spoor, prognose 18:30. Geen treinen Goes - Middelburg door een defecte brug, prognose 19:00. Sterkte, reizigers. Om te laten zien dat het niet alleen in Nederland K met P is: Eurostar 9133 wordt teruggesleept naar Lille door een dieselloc nadat de spanning op de bovenleiding wegviel door de warmte. Geen airco aan boord... [ Bericht 15% gewijzigd door James1988 op 22-07-2013 16:11:56 ] | |
ikeetgraagpatat | maandag 22 juli 2013 @ 16:29 |
lekker vaag! | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 17:04 |
Bij IJlst ook al een trein gestrand. Passagiers liepen +60 op en moesten uiteindelijk in Sneek overstappen op de volgende trein. Ze hadden wel de mazzel dat de motoren nog draaiden zodat de airco nog werkte. | |
#ANONIEM | maandag 22 juli 2013 @ 17:05 |
Best wel waardeloze situatie daar nu. Ik moest vrijdag naar Dortmund dus via Enschede en ik had echt even een wtf momentje toen ik de bus uitstapte op het hoofdstation van Enschede. Ik dacht mooi nu kom ik niet naar Duitsland totdat ik mij herinnerde dat de treinen naar Duitsland vanaf een afgelegen perron vertrekken. De internationale treinplanner gaf ook helemaal niks aan van die werkzaamheden bij Enschede toen ik mijn reis wou bekijken van Groningen naar Dortmund. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 juli 2013 @ 17:10 |
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober. | |
bork | maandag 22 juli 2013 @ 17:16 |
Zaterdagnacht vergeten nachttrein naar Warschau te boeken, net dus gedaan alle sparpreis op, dus 283 ballen met z'n 3-en (T3, 1 slaapcoupe voor 3 personen). We vliegen terug voor 70 euro minder ![]() ![]() Gelukkig hadden ze nog iets, appartement was al geboekt ![]() | |
bleiblei | maandag 22 juli 2013 @ 17:19 |
@ james, er rijdt wel iets vanaf tilburg. Maar veel is dat niet. Erg fijn met een stad vol roze queers en infantiele inteelt kampers. Dadelijk 2 intercity's en een stopper die zich in een sprintertje naar eindhoven mogen proppen met dit weer ![]() | |
remcoP | maandag 22 juli 2013 @ 17:24 |
Nog net geen spinnewebben, maar al wel dit:![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 17:27 |
storing in Alphen betrof een defecte kabel van de spoorbrug en bij Schiedam moet 200 meter waslijn vervangen worden | |
HaverMoutKoekje | maandag 22 juli 2013 @ 17:28 |
Den bosch utrecht gaat weer rijden | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 17:30 |
Lekkere puinhoop. Als er nu nog 1 zuchtje wind opsteekt pleurt alles in elkaar ![]() | |
bork | maandag 22 juli 2013 @ 17:58 |
Poolse HSL-plannen (EIC-premium) -> eicpremium![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door bork op 22-07-2013 19:30:28 ] | |
KomtTijd... | maandag 22 juli 2013 @ 18:00 |
zonder die punt achter pl gaat het een stuk beter. | |
bork | maandag 22 juli 2013 @ 18:01 |
THX, had het zelf net ontdekt, hoe komt die punt daar nu? Kan vanuit Chrome nu wel heel gemakkelijk plaatjes uit websites (code) slopen met F12, je ziet zelfs het plaatje wanneer je de code bekijkt en erop klikt met je muis | |
Dven | maandag 22 juli 2013 @ 18:02 |
Ik laat het je over twee weken allemaal weten ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 juli 2013 @ 18:05 |
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2013 18:07:36 ] | |
bloodysunday | maandag 22 juli 2013 @ 18:32 |
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8? | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 18:36 |
nee, dan is het een 4/10, omdat de middelste bak aan een zijde eigen assen blijft houden en niet gaat zweven tussen de powerpacks. | |
remcoP | maandag 22 juli 2013 @ 18:36 |
Ja, er is zelfs een 4/12 | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:09 |
Overigens gebeurt dat bij de Integral wel, zwevende bakken. Oneven bakken: wielen, geen deuren. (alleen de kopbakken zijn gemotoriseerd in principe) Even bakken: deuren, geen wielen. ![]() Meer info hier ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Dr_Flash op 22-07-2013 19:18:18 ] | |
dennistd | maandag 22 juli 2013 @ 19:18 |
Klopt, en deze week extra veilig: ik heb vakantie ![]() http://www.twents.nl/dien(...)m=22072013&Tijd=1016 | |
Ajaxfan | maandag 22 juli 2013 @ 19:20 |
Lekker vandaag in de sprinter van 17:40 A'dam CS > Zwolle... Vertrektijd en conducteur roept om dat er een technisch probleem is en er overleg met storingsmonteur is. Halve minuut later complete trein van de stroom en de deuren niet meer open + geen airco. Weet niet wat die monteur gedaan had maar veel goeds was het niet.. Na 20 minuten deuren pas weer open en melding dat ze niet verder konden. | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:23 |
*POEFFF nu issie sjtuk ![]() | |
Xetran | maandag 22 juli 2013 @ 19:23 |
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 19:24 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:25 |
Ja. Wat stel je voor? Dat ze daar de politie voor gaan bellen? | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 19:26 |
IL&T heeft er wat fanmail bij... als NS Hispeed het durft om uitgerekend vandaag een rijtuig met defecte klimaatbeheersing in te zetten, dan ben ik er klaar mee. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 19:26 |
Als die niet door de rooie is gereden is er niks aan de hand ![]() | |
Xetran | maandag 22 juli 2013 @ 19:27 |
Deportatie naar de Galapagoseilanden. Ik lag bijna met mijn smoelwerk in iemands kruis, man. | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:31 |
Kan best leuk zijn daar hoor ![]() | |
Ajaxfan | maandag 22 juli 2013 @ 19:31 |
Monteur dacht gewoon: De groeten het is al een bende vandaag ik ga naar huis! ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 19:33 |
gebeurt wel vaker. Meestal is er niets aan de hand, behalve dan dat een trein iets te hard een station binnen komt rijden of een andersoortig foutje van de machinist. Zolang er geen rood sein gemist wordt of er een technische storing is kan de trein gewoon verder rijden | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 19:34 |
"Weet je zeker dat dit stuk is?" --* pakt hamer -- "ja, nu weet ik het zeker!" ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 19:34 |
daarom. Je kunt het nooit zeker genoeg weten ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:35 |
Geel en rood, met hele hazelnoot. Nuts! ![]() ![]() | |
bork | maandag 22 juli 2013 @ 19:35 |
De Poolse plannen kun je ook in het Engels lezen: On 30 May 2011, PKP Intercity S.A. signed an agreement with Alstom for delivery of 20 multiple units. These units are to be delivered in 2014. Ik ben benieuwd, die zijn straks met 250 km/h onderweg en hier tuffen we met 160 km/h ![]() Het zijn Pendelino's btw specs: These modern multiple units have a total of 402 seats: 57 seats in first class and 345 seats in second class cars. Additionally, 3 business compartments are available in one car, each having 4 seats. The first and the second class cars are of an open type (apart from the business compartments). Electrical sockets are available to the passengers. Each unit has two places for disabled passengers in the open section. Apart from the first and the second class cars, the units comprise a restaurant carriage to serve meals and beverages. The restaurant car will have 20 standing places. The units have a total of 9 toilets. One larger toilet is designed for disabled passengers and is additionally equipped with a changing table. This toilet is located near places for disabled passengers. The design speed of the multiple units is 250 km/h, and this can be achieved at a voltage of 3 kV DC, 15kV 16 2/3Hz and 25kV 50Hz A, thanks to asynchronous traction motors suspended by spring coils and coupled with bogies by means of Cardan joints. The voltage of the control and battery charging circuits is 24 V DC. The average acceleration of the unit: 0 to 40 km/h – approx. 0.49 m/s2, 0 to 120 km/h – approx. 0.42 m/s2, 0 to 160 km/h – approx. 0.36 m/s2, final acceleration to 250 km/h is approx. 0.07 m/s2. The kerb weight of the unit is 395.5 tonnes, and the maximum axle load is 17 t. Maximum centrifugal unbalanced acceleration in the railhead plane: 1.0 m/s2. The multiple units have monobloc wheelsets with a wheel profile of S1002. The units have dual suspension.Three brake types are used: a pneumatic, an electric and a parking brake. The electric brake comprises the regenerative and the resistance brake systems with automatic operation mode selection. The parking brake is of a spring type and allows the unit to remain stationary on slopes of 30‰. The length of external coaches is 28.2 m, and the internal coaches are 26.2 m long. The length of the entire unit is 187.4 m. Maximum coach width is 2.8 m. Both driver cabs are equipped with seats for the driver and the second driver. Both cabs are very similar apart from one difference – inside one cab, an event recorder is installed to record the changes in speed, time and distance of travel, the distance of travel under voltage, operation of brakes and ATP. The unit is equipped with a dual radio communication device (analogue and GSM – R). Each unit has a "Radiostop" function. The units can be operated within a temperature range of -25C to +40C. Because of two HVAC modules installed in each car operate independently, in case of malfunction of one module, the second can keep the temperature at a comfortable level – even in extreme ambient temperatures. De laatste alinea sprak me wel aan ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 22 juli 2013 @ 19:42 |
oei, een van de tractiemotoren heeft het begeven van een DDZ, bij Heiloo. geen treinverkeer tussen uitgeest en alkmaar. | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:52 |
Tyfes hoeretreinen allemaal ![]() Als er bij een vliegtuig 1 van de 3 of 4 motoren uitvalt zeggen ze toch ook niet "Ho nee sorry, regeltjes, we pleuren NU pats boem als een bakkei uit de lucht"? ![]() ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 19:53 |
Nee, maar ze gaan wel proberen je op Charleroi te droppen terwijl je op Schiphol dacht uit te komen ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 19:54 |
rustig Fles, denk aan jouw biervoorraad ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 19:54 |
Heerlijk toch? En de fyra toeslagvrij ![]() | |
Ajaxfan | maandag 22 juli 2013 @ 19:55 |
Sloterdijk ook niets aan de hand. Paar kleine vertragingen maar het mag geen naam hebben. ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 19:57 |
Nu ook Leeuwarden - Akkrum eruit door een aanrijding met een persoon ... | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 19:57 |
En door een wisselstoring minder treinen op Schiphol - Hilversum. ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 19:58 |
en een defect aan het spoor tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haag | |
Viezze | maandag 22 juli 2013 @ 19:59 |
Morgen zomerdienstregeling? | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 20:00 |
nee, winterdienstregeling LUD2 | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 20:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 20:04 |
dat is ie toch bijna altijd al ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juli 2013 @ 20:13 |
Als ie rijdt ![]() | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 20:34 |
...en niet snikheet is ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 20:35 |
of juist te koud | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 20:35 |
en er geen zwanen op de rails liggen | |
Duvel | maandag 22 juli 2013 @ 20:36 |
Gouda, het middelpunt van een treinvrije periode. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 20:40 |
Ja, dat kun je nu veilig roepen, we kunnen je toch niet komen slaan! ![]() | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 20:52 |
Daar heb ik al eens over geklaagd bij il&t. Twee weken lang een rijtuig zonder verwarming in de winter inzetten, dan ben je ook niet helemaal lekker in je kokosnoot. ![]() | |
Duvel | maandag 22 juli 2013 @ 20:55 |
Haha, internetheld! | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 20:55 |
bij NSH heeft het materieel geen prioriteit | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 22 juli 2013 @ 20:57 |
Wat heeft er dan wel prioriteit? Reizigers ![]() | |
dcm360 | maandag 22 juli 2013 @ 20:59 |
NSH was toch opgeheven? | |
DriekOplopers | maandag 22 juli 2013 @ 21:00 |
Het is vandaag opnieuw een schandelijke teringzooi. Morgen lawaai over ProRail in de Metro en mogelijk over de NS in de Telegraaf. En op onze site, uiteraard. Bottom line: SNEEUWTEKORT LEIDT TOT SPOORCHAOS | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 21:00 |
het beperken van het verlies | |
Peterselieman | maandag 22 juli 2013 @ 21:00 |
nog niet | |
dcm360 | maandag 22 juli 2013 @ 21:01 |
Naast de berichten over alle problemen op de weg door de warmte. | |
Duvel | maandag 22 juli 2013 @ 21:04 |
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)estrande-trein.dhtml Die foto! Uit 1985! ![]() | |
Duvel | maandag 22 juli 2013 @ 21:07 |
Een vriendin van mij is van Alphen, met de bus naar Schiphol en vervolgens met de Fyra naar Rotterdam gegaan. Dan ben je niet blij. En de Thalys neemt natuurlijk geen extra reizigers mee. | |
Surveillance-Fiets | maandag 22 juli 2013 @ 21:11 |
snap die mensen niet,,, blijven ze zitten in die trein met 30+ graden... dan peer je hem toch gewoon. ![]() | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 21:17 |
Dat is ook wat ik gedaan heb, nog voordat de Fyra het einde van de Schipholtunnel had bereikt ![]() | |
Ajaxfan | maandag 22 juli 2013 @ 21:18 |
Werkt de nood ontgrendeling bij de deuren eigenlijk op druk of is dat ook stroom? Anders duw je die deur open en loop je naar buiten lijkt mij? | |
#ANONIEM | maandag 22 juli 2013 @ 21:18 |
Ik zou op ze minst de deuren via de noodgreep gewoon op een flinke kier gezet hebben, knappe conducteur die me tegenhoud met deze temperturen in zo'n raamloze spaceshuttle ![]() | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 21:19 |
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hè? ![]() | |
Viezze | maandag 22 juli 2013 @ 21:23 |
Er werd nu ook gewoon niet gereden hoor | |
Ajaxfan | maandag 22 juli 2013 @ 21:24 |
Er kon niet gereden worden want er was geen stroom? Dat was nou net de reden dat die bak daar stond. ![]() | |
HaverMoutKoekje | maandag 22 juli 2013 @ 21:27 |
Als je aan de noodrem trekt kan je de deuren toch openen? Zo zijn we ook eens met zn allen uit een trein geklommen die vlak voor Bijlmer lang had stil gestaan en toen weer terug naar Utrecht zou gaan wegens wisselstoring | |
dennistd | maandag 22 juli 2013 @ 22:23 |
Nee: de noodrem is een ander systeem, dat alleen werkt op de remmen Voor de deuren heb je de noodontgrendeling van de deur, die zit meestal boven de deur achter een glaasje dat je in moet slaan | |
Ajaxfan | maandag 22 juli 2013 @ 22:25 |
En wat ik mij van vroeger kan herinneren is dat bij die oude dubbeldekkers je zo'n hendel had en dat dan met een soort perslucht de deuren open gingen. Zijn die treinen die nu nog richting Zandvoort rijden soms. | |
James1988 | maandag 22 juli 2013 @ 23:27 |
![]() "Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet." ![]() Bron | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:00 |
terecht. Of heet dit nu ook al "extreem weer"? Het is fucking eind juli ja. Dan hoort het zomer te zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:03 |
DriekOplopers | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:15 |
Van ns.nl:Zo lief... En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:17 |
Dat is like 1700 meter? ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:21 |
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag. http://www.voorbeterov.nl/130723.php | |
Maegrim | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:25 |
zeg dat wel, ik heb 1 trein 500 meter verplaatst, de rest alles was uitgevallen ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 juli 2013 @ 01:11 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 01:12 |
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what? ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 juli 2013 @ 01:21 |
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moet ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 23 juli 2013 @ 07:23 |
Ik zou niet te vroeg juichen want er komt weer een warme dag en meerdere terugkerende storingen afgelopen dagen. ![]() | |
_serial_ | dinsdag 23 juli 2013 @ 08:09 |
Ohja, om het gefaal van gisteren nog even compleet te maken, reizigers van Tilburg naar Dordrecht kregen gisterenavond met de IC Tilburg - Den Haag (vertrek 22:55) +55 aan hun broek omdat ze deze IC lieten keren op Breda ipv Dordrecht, dit omdat alle tussentreinen naar Dordrecht tot 00:09 op Breda eruit gegooid waren. Reizigers naar Dordrecht moesten óf wachten tot 00:09 tot er een sprinter naar Dordrecht vertrok, aankomst Dordrecht 00:27 (+60), óf met de extra Fyra (vertrek 23:28) via Rotterdam naar Dordrecht, aankomst 00:21 (+55) Daarna kwam er nog een persoonsaanrijding tussen Tilburg en Breda bij maar dat had niets met dit verhaal te maken. | |
_serial_ | dinsdag 23 juli 2013 @ 08:41 |
Oh, ik heb trouwens inside informatie van een vriendin van mij die in die trein zat, de situatie was een stuk minder schandalig dan er in het nieuws kwam.
| |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 08:50 |
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden | |
DriekOplopers | dinsdag 23 juli 2013 @ 09:04 |
Interview over ruitjes, airco's en conducteurs... http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)+verkoeling+in+trein ![]() | |
smartie665 | dinsdag 23 juli 2013 @ 09:22 |
En ook niet de eerste keer deze week ![]() Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren... | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 09:24 |
ze zeggen even foei en dan doet ie het voorlopig weer. Probleem is dat er iemand van ver moet komen om de donderpreek te houden ![]() | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 09:44 |
Ik kon de laatste trein halen zonder te rennen, dus dat ging niet op. Anders hadden ze dat gewoon motte doen. | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 09:49 |
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land? Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken. Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:09 |
Echt hè, wat moeten we met deze info? | |
b2py | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:15 |
En jullie mij maar uitlachen dat ik met de auto op vakantie ga. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:22 |
En extragratis zweten als een otter in die M4's terwijl je ook comfortabel in de airco van een MS96 had kunnen zitten dus. NMBS ![]() | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28 |
Ja, dat ook nog. Gelukkig heeft M4 Arko, maar het was wel errug heet. En dan dat diezelfde MS96'en uit De Panne pal achter ons aankwamen, en wij daar in Gent sint Pieters weer in mochten ... | |
GlenSpey | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:43 |
Laatst een keer tijdens mijn stage meegemaakt. Eerste trein om 05u53 komt de HC naar ons toe dat er een naakte man uit de trein was verwijderd. Hij had midden in het gangpad gelegen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:45 |
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan. Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:48 |
Zondag 21 juli 2013:![]() DB 225 023 + Unkrautspitzzug + 225 024 Op zondag 21 juli reed DB Netze met een Unkrautspritzzug een rondje door Duitsland, vanaf Hamm via Dortmund en Coesfeld naar Gronau en weer terug. In Gronau heb ik de trein opgewacht, alwaar hij15 minuten te vroeg weer vertrok richting Coesfeld. ![]() DB 110 406 + IC 2335 Na Gronau zijn wij afgereisd naar Rheine, om aldaar de IC 2335 op de foto te zetten, die vandaag afwijkend met een BR110 zou rijden. Het werd nog mooier, want het zou de 110 406 zijn, die als enige het strakst in de lak zit. Hier passeert IC 2335 bij Rheine, en is opweg naar Norddeich Mole. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 11:07 |
Nogal logisch, de strakste is altijd enig. | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 11:26 |
ProRail heeft DB Schenker opgedragen vandaag 5 wegsleep-locomotieven permanent te bemensen vanaf 12:00 tot einde dienst. Morgen opnieuw, maar dan vanaf 9:00. De 5 locs worden gestationeerd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Eindhoven. Deze maatregel blijft van kracht tijdens de warmte. Daarbij gaat NSR - net als afgelopen zondag en gister - vandaag 6 treinen per uur rijden tussen Haarlem en Zandvoort, waarbij 2 treinen per uur doorrijden tussen Haarlem en Amsterdam. Indien de drukte tegenvalt, wordt deze treindienst naar 4 treinen per uur teruggebracht. | |
WhiteJoker | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:24 |
De NS is het met je eens ![]() Bron: Treinreiziger.nl
| |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:26 |
Dan moeten die deuren wel door het rijdend personeel opengezet worden. Misschien dat dat nu beter gaat, maar een paar jaar geleden was dat toch echt bij heel hoge uitzondering (en dus meestal al veel later dan gewenst of verstandig). Neemt niet weg dat oproepen tot vandalisme ook niet echt een schoonheidsprijs verdient, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De NS geeft er tenslotte al jaren blijk van alleen te reageren op shocktherapie. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:27 |
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid... | |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:29 |
Of op een brug waar dús geen veilige kant (of evacuatiemogelijkheid) is. | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:31 |
Ongetwijfeld hier al bekend, die spookstations. Station is duurder dan 1x/week een trein erheen sturen zonder reizigers. | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:36 |
Vrouw valt tussen de trein en perron tijdens de spits in Tokyo, Japan. Personeel op het perron vraagt of men wil helpen de vrouw te bevrijden, door even de trein weg te drukken:![]() BBC | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:40 |
dat ben ik met je eens, maar het is een uiterste noodmogelijkheid. Wat gewoon moet gebeuren is dat een gestrande trein zonder airco zo snel mogelijk geëvacueerd wordt, omdat het binnen al snel veel te heet wordt. | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:45 |
En MVBOV gaat nu zelfs hiermee naar IL&T ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:48 |
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden | |
_serial_ | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:51 |
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:53 |
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten? En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ... | |
_serial_ | dinsdag 23 juli 2013 @ 12:59 |
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen, ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat. | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:06 |
dat ben ik absoluut met je eens, maar gelet op deze temperaturen zou het allemaal wel zo snel mogelijk en op een veilige manier moeten gebeuren. dat is waar, maar het is niet een geval dat op zichzelf staat en het kan vaker voorkomen. Daar moet je ook naar kijken | |
Regenjas | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:13 |
Het verhaal van Voor Beter OV had wel wat genuanceerder gemogen. Ik vrees voor reizigers die het ramen inslaan gaan interpreteren als "ik als reiziger mag een raam inslaan als de trein is gestrand en de airco doet het niet en de conducteur wil het niet" door hijgerige berichtgeving van RTL en consorten. | |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:26 |
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:31 |
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant. Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:34 |
Ik schat in dat dat binnen profiel blijft. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:54 |
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:59 |
150 jaar lang was er niets aan de hand, maar nu zijn reizigers ineens een stel criminelen die zich niet kunnen gedragen ![]() ![]() | |
MPG | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:06 |
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig... "Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor" | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18 |
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:25 |
Het nog steeds ontbreken van maatregelen tegen de gevolgen daarvan begint wel wat merkwaardig te worden ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:01 |
waarom? Dit is gewoon aanzetten op vandalisme. Als ik "gekankerd" had ( om die term te gebruiken) op de ns, had je dan ook deze opmerking gemaakt? | |
KomtTijd... | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:10 |
Ik snap dat inslaan van ruiten ook niet hoor. Daarvoor hebben de deuren toch een noodontgrendeling? | |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:35 |
Ik denk dat dit meer een manier is om NS en IL&T wakker te schudden dat dit niet zo langer kan, we leven niet meer in 1950 maar in 2013... Er zijn overal wel locs beschikbaar of andere treinen, de infrastructuur rondom de sporen zijn ook goed te noemen. Het mag dan geen uur duren (en dat zelfs op aandringen van de conducteur en machinist) voordat de reizigers geëvacueerd worden.. Daarnaast moeten de accu's wel gewoon kunnen draaien... NS laat week na week blijk geven dat ze geen reet geven om hun reizigers, maar enkel naar de kosten kijken.. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:49 |
Misschien is het een optie om in te renoveren/nieuwe treinen enkele ruiten aan te brengen die enkel open kunnen indien er zich een calamiteit als gisteren voordoet? Ruiten die dus, net zoals de deuren, altijd vergrendeld zijn tenzij je een glaasje indrukt of de conducteur een knop omzet oid. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55 |
Degelijke noodventilatie doet in combinatie met voldoende drinken een hoop. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:58 |
Ja, en de reiziger "Pfff wat warm! Geef die brandblusser eens aan, dan beuk ik ff... -Klets leuter zwets- want dat zag ik laatst voorbijkomen in de <insert open brief> " | |
remcoP | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:17 |
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest! | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:18 |
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:26 |
EN de ramen kunnen open ![]() | |
remcoP | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:26 |
euh ja, maar die raampjes helpen geen moer. In de SGM iig niet en dat zijn dezelfde soort raampjes. Bovendien: als een VIRM vervangen word door een Plan V is er iets minder plaats en krijg je haringen-in-een-ton-vervoer, wat met dit weer niet zo verfrissend is. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:28 |
Het voordeel van V als IC is dat ie tenminste doorrijdt, SGMm rijdt kutstoppers en dat koelt niet. | |
remcoP | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:29 |
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren. | |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:33 |
Ik was in de veronderstelling dat de deurbediening normaliter tussen stations niet werkte. Dus tenzij de conducteur dat ontsluit, kan de reiziger niet zoveel zonder rode noodknoppen (met bijbehorende "wij bepalen wel of u hier een boete voor krijgt" labels). | |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 16:34 |
Ik las dit drie keer voordat ik me realiseerde dat het niet van Fles was ![]() | |
bork | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:06 |
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen ![]() | |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:09 |
Ja maar, als de ramen open kunnen, dan gaan ze dadelijk nog... open! En dan haalt je airco zijn beloofde efficiency niet meer. Heerlijk, dat sturen op targets waarbij "maar wat voor invloed heeft het op de reiziger" de eeuwige ongestelde vraag is. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:17 |
Doe dan zoals ICRm en ICMm: een paar ramen die open kunnen met een HC-sleutel of zo. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:19 |
Ohw. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:21 |
Wat? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:22 |
tot op de laatste cent uitknijpen heet dat ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:23 |
Geen grap, ze ging echt helemaal los. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:27 |
Ongeschikt ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:28 |
Mja, de warmte of zo. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:28 |
het kan zijn dat ze een beetje last had van de warmte ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:30 |
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren" ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:31 |
Ze kwam al stampend binnen om zich in de 1e klas te verschansen. Het personeel is duidelijk niet getest in de Klimaatkamer. | |
Litpho | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:34 |
Energiezuinig Kaartjes Knippen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:34 |
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelen | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:00 |
Dat reageert ze maar af op d'r zielige vent of zo. Moet ik eens proberen bij m'n klanten, dit gedrag. ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:24 |
Loslopende koe op spoor tussen Breukelen en Abcoude | |
Bitlord | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:34 |
Ik moest er een halfuur voor wachten in de volle zon, en dan nog een schokkerige video. Een combo 151 rijdt over de linkerrijnstrecke met een gemengde goederentrein langs St. Goarshausen nabij Koblenz. | |
DriekOplopers | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:56 |
Die passeerden rond 13:15 uur Amstel ook richting Alkmaar... | |
DriekOplopers | dinsdag 23 juli 2013 @ 20:03 |
Nog even over dat ruitjetik. Wij vinden primair dat de HC dat met doen. Die kan bepalen of dat op een veilige manier kan gebeuren. Ik heb steeds benadrukt in een hele waslijst interviews, dat de HC leading is. Sommige media gaan daar wel erg makkelijk aan voorbij. Pas in uiterste nood zou een reiziger iets moeten ondernemen. En heus: wanneer in mijn saunacoupe iemand onderuit gaat, blijf ik niet lijdzaam toekijken. Opmerkingen als “het duurde maar een uurtje”: mag ik er even op wijzen dat er wel acht mensen onderuit waren gegaan? Geen reden om het incident te bagatelliseren dus. De NS in zijn verweer: “Er waren drie deuren geopend.” Dat klinkt goed. Tot je even nadenkt. Het was een zesje VIRM. Dan is drie deuren opeens toch wel wat weinig: drie deuren op zes dubbeldeksrijtuigen. Nog een wonder dat er slechts 8 mensen onwel zijn geraakt… | |
Ajaxfan | dinsdag 23 juli 2013 @ 20:30 |
Er waren deuren en aan de veilige kant van het spoor. Ik zie daar onder die trein een viaduct met schaduw en misschien bomen in de buurt? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 juli 2013 @ 21:24 |
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic.... | |
ReisT | dinsdag 23 juli 2013 @ 21:42 |
Lekker zinvol: om half tien omroepen dat er een storing is die vermoedelijk om half tien verholpen is... | |
einszweiachtung | dinsdag 23 juli 2013 @ 21:48 |
Lekker op TP doen dan. ![]()
| |
remcoP | dinsdag 23 juli 2013 @ 21:49 |
| |
DriekOplopers | dinsdag 23 juli 2013 @ 22:37 |
Het door MVBOV veroorzaakte tumult heeft alvast een eerste resultaat. Het rijdend personeel wordt opnieuw op de afspraken bij strandingen gewezen. | |
Duvel | dinsdag 23 juli 2013 @ 22:37 |
RET rijdt ook een zomerdienst, en tot vandaag waren er ook nog werkzaamheden tussen CS en Beurs. Dus geen rechtstreekse metro's van Slinge naar Den Haag, maar overstappen op CS. | |
James1988 | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:11 |
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón... | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:14 |
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt? | |
Straatcommando. | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:15 |
Ik stond vanmiddag in een GTW, stampesvol, waarvan de airco stuk was. God oh god je zou maar naar Winterswijk moeten vanaf Arnhem met dat ding ![]() Ik spreek een HC, of zoiets, aan van Arriva die toevallig ook in w'voort uitstapte. ''Oh'' zegt ie, ja dat zal ik even doorgeven. De machinisten hebben hun eigen gescheiden airco ![]() ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:15 |
Aha, was dat het, de informatie die de conducteur wist te vermelden was nogal miniem en de app sprak over "een dier". Doet me eraan denken dat ik mijn claimformulier nog moet invullen. | |
James1988 | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:17 |
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt. Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet? | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:18 |
Maar HTM heeft toch op drukke dagen ook nog de "strandpendel" tussen Nootdorp en Scheveningen, toch? Edit; Rijdt alleen op zondagen ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:19 |
Had vanochtend treinvervangend vervoer tussen Arnhem & Nijmegen. Lekker warm zo'n bus. De buschauffeur gaf de schuld aan het open staan van de deur bij de halte en dat de bus in Nijmegen wel weer koud zou zijn. Ik heb echt geen zuchtje koude lucht gevoeld. Het was buiten zelfs kouder dan binnen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:22 |
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen. En ja dan heb je ook wel lijn 23 kijkduin ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:24 |
Ik moet niet naar het strand maar naar halte Javabrug, daar komt alleen lijn 9 (en op zondag lijn 5). Alternatief is buslijn 22 (bushalte is vrijwel naast de deur), maar die is door de lagere frequentie niet aantrekkelijk (sluit niet goed aan op de trein), of buslijn 18 en een paar minuten lopen. ![]() | |
greavy | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:24 |
Scheveningen verdient in deze periode geen uitgedunde dienst. Zeker met deze warmte niet. | |
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:25 |
mja, dan kun je beter andere lijnen iets uitdunnen om zo op de strandlijn een hogere frequentie te kunnen bieden indien nodig |