Dat moet wel lukken, wat kan een wissel maximaal aan? 250 of 300 kilometer per uur.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:04 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL zou je van 250 naar 140 moeten afremmen, dat verschil is erg groot. Beter zou zijn geweest om in stappen af te remmen: 250 - 220 - (afslaan) - 180 - 160 - 140.
Hmm is wat traag, moet even iets berekenen.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
De overloopwissels die op de HSL liggen zijn geschikt om met 220 km/h (dacht ik) bereden te worden.
Ik dacht dat die, net als de Utrechtboog, een 1:39 verhouding hadden (oftewel max 160 km/h), maar kan er zo snel ook niks over terugvinden.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
De overloopwissels die op de HSL liggen zijn geschikt om met 220 km/h (dacht ik) bereden te worden.
Je staat erbijquote:Op zondag 14 juli 2013 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Hee als een van die 4 van Rondje NL in 2006 sta k nog niet in de op. Wie verzint er een leuke tekstregel bij
Ik zou het niet weten.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Waarin worden badslippers vervoerd? Precies
Dat kun je hier inderdaad vragenquote:Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef HalfGod het volgende:
Hoi. Is dit the place to be om te vragen of er Wifi is aan boord van de NS hispeed, specifiek die van Zurich. Bedankt spotters.
Aii.. hoe duur is dat dan? En welk gedeelte?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kun je hier inderdaad vragen
Bedoel je de ICE Amsterdam - Basel? Er is wifi op een gedeelte van het traject van die trein, maar dat is niet gratis.
Zie Bahn.de: WLAN in de treinquote:Op zondag 14 juli 2013 22:58 schreef HalfGod het volgende:
[..]
Aii.. hoe duur is dat dan? En welk gedeelte?
Ik zie nergens Amsterdam - Basel - Zurich, maar ik ben nogal blind.quote:
Bel je toch ff naar Zwaagdijk met de mededeling dat dit veranderd moet wordenquote:
Er is een kaartjequote:Op de volgende trajecten is de internettoegang mogelijk:
Dortmund - Düsseldorf - Keulen (ook via Hagen und Wuppertal)
Keulen - Frankfurt/M. Flughafen
Frankfurt/M. - Stuttgart - München
Frankfurt/M. - Hannover - Hamburg Hbf
Dortmund-Hannover-Berlin
Berlin-Hamburg
Frankfurt-Nürnberg-München
Deze ja. Balenquote:Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef icloud het volgende:
Bedoel jemisschien de citynightline? Die heeft geen wigi.
Oh, de Nachttrein? Daar is geen wifi.quote:
Sorry, mijn fout, ik ga voor het eerst alleen op reis, ook geen ervaring met die treinen verderquote:Op zondag 14 juli 2013 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, de Nachttrein? Daar is geen wifi.
Excuus, je vraag om "de NS Hispeed" had me op het verkeerde pad gezet
hey!quote:
ok cowboy!quote:Op zondag 14 juli 2013 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groetjes uit Utah, jongens!
Om op het werk te komen neem ik negen haltes de bus of ik loop een uurtjequote:Op zondag 14 juli 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Heeft de crash bij Brétigny gevolgen voor jou Darkwing, bijvoorbeeld om op je werk te komen?
twitter:SNCF_infopresse twitterde op zondag 14-07-2013 om 17:21:12LT "Ns serons en mesure de rétablir les circulations environ fin de semaine début de semaine prochaine ā #Bretigny vu l'ampleur des degats" reageer retweet
Zal ik je even opvrolijken?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Om op het werk te komen neem ik negen haltes de bus of ik loop een uurtje
Verder niet echt, behalve dat ik deze maand flink wou knallen, en een bezoekje wou brengen aan een ruīne in die omgeving...
Dus gevolgen voor mij, voor mn werk: nee, voor mn spoor hobby: tuurlijk, en voor de dagje weg: ach, creatief met vervoer zijn dan maar
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:51 schreef bork het volgende:
[..]
Zal ik je even opvrolijken?
Volgens mij vind jij de muziek bij het onderstaande clipke wel leuk![]()
Ik weet nu wie het zingt/zingt/speelt![]()
http://www.last.fm/music/(...)BA%D0%B8%D0%BD%D0%B8
Je kan een hoop zeggen van die vuurwerkafstekers (vandaag dan, de rest van het jaar stokbroodvreters) maar ze hebben de boel wel vlug op de rails op orde. Oorzaak, onderzoek, voorspellingen, bussen, alternatief vervoerplan, het om mogen reizen en niet moelijk doen...quote:Op zondag 14 juli 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
Ah okay, gelukkig maar
Prognose:twitter:SNCF_infopresse twitterde op zondag 14-07-2013 om 17:21:12LT "Ns serons en mesure de rétablir les circulations environ fin de semaine début de semaine prochaine ā #Bretigny vu l'ampleur des degats" reageer retweet
Daar moet ik je gelijk in geven. Ook de crisiscommunicatie vind ik erg goed: SNCF is transparant, geeft regelmatig updates en laat zien wat er tot nu toe gedaan is. Die opmerking zie ik op de sociale media vaker langskomen trouwens.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan een hoop zeggen van die vuurwerkafstekers (vandaag dan, de rest van het jaar stokbroodvreters) maar ze hebben de boel wel vlug op de rails op orde. Oorzaak, onderzoek, voorspellingen, bussen, alternatief vervoerplan, het om mogen reizen en niet moelijk doen...
Ja, zoals bijvoorbeeld een foto voorbij komt met de mogelijke oorzaak, daar kunnen ze hier daar* nog wat van lerenquote:Op maandag 15 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar moet ik je gelijk in geven. Ook de crisiscommunicatie vind ik erg goed: SNCF is transparant, geeft regelmatig updates en laat zien wat er tot nu toe gedaan is. Die opmerking zie ik op de sociale media vaker langskomen trouwens.
stel je zet een echte ice verbinding op en dan bedoel ik een hispeed verbinding niet die boemel van nu(die als ice word verkocht), dan lijkt mij frankfurt, keulen dusseldorf arnhem beter dan frankfurt keulen oberhausen of duisburg, arnhem? of denk je van niet?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:31 schreef James1988 het volgende:
Vanuit Nederland zijn die steden de sleutel tot het Ruhrgebied, vanuit Duitsland kun je vanuit die steden snel naar andere delen van het land. Dus ja, ik denk het wel.
ja, ik had hetzelfde probleem al vandaar dat ik dacht gooi het eens in de groep bij de spoorfreakzquote:Op maandag 15 juli 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
Ik weet eigenlijk te weinig van de vervoersvraag tussen Nederland en de steden die je opnoemt om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat...quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef arkkey het volgende:
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is.
... als er geen springers zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat...
Dat valt wel mee volgens mij...? Bij Woerden is het wel raak geweest de laatste tijd.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat...
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef arkkey het volgende:
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is.
Ik heb het gevoel als of er werkelijk niets gedaan word aan die springers. Laat staan dat men die vertagings tijd van 2 uur gaan verkorten (even losstaand van de nieuwe conducteur en machinist als die van ver komen)quote:Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen.
Zowel Duisburg als Oberhausen hebben een belangrijke overstapfunctie, al is Oberhausen wel wat minder natuurlijk. Maar met 210.000 inwoners is Oberhausen nog altijd groter dan Arnhem en het heeft een behoorlijk achterland. En vanaf Oberhausen Hbf kom je snel naar dat gigawinkelcentrum daar of naar Movie World.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:41 schreef icloud het volgende:
[..]
ja, ik had hetzelfde probleem al vandaar dat ik dacht gooi het eens in de groep bij de spoorfreakz
Betonrot hoorde ik?quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef arkkey het volgende:
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is.
Wat wil je er tegen doen dan? Preventief 100 meter hoge hekken om het spoor?quote:Op maandag 15 juli 2013 09:35 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel als of er werkelijk niets gedaan word aan die springers.
precies. het is vrijwel onmogelijk. Op strategische plaatsen wat hekken neerzetten kan iets helpen, maar als iemand echt wil gaan dan is zo iemand lastig tegen te houden ...quote:Op maandag 15 juli 2013 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat wil je er tegen doen dan? Preventief 100 meter hoge hekken om het spoor?
Mensen kweken die in minder stukjes uiteenvallen als ze voor de trein springen?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:12 schreef daanski82 het volgende:
Laten we dan zorgen dat die vertragings tijd korter word.
Dat zijn dezelfde typen portalen, zouden die nu plotseling toch aan hun einde gekomen zijn?quote:Op maandag 15 juli 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Betonrot hoorde ik?
Ook tussen Wolvega en Steenwijk wordt er nu enkelspoor gereden, omdat de werkzaamheden aan een van de sporen nog niet afgerond zijn. Ook daar schijnen problemen met een bovenleidingportaal te zijn, maar vertraging levert het niet op.
het lijkt er inderdaad op dat ze tegen het einde van hun levensduur aan zitten. Op Somda wordt gemeld dat er wel een vernieuwingsprogramma op stapel staat, maar dat het nog wel even kan duren voordat het zover is ...quote:Op maandag 15 juli 2013 10:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde typen portalen, zouden die nu plotseling toch aan hun einde gekomen zijn?
Mensen kweken die niet springen?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Mensen kweken die in minder stukjes uiteenvallen als ze voor de trein springen?
Grappig. Gisteravond ging het precies andersom. Amersfoort - Zwolle omreizen via Deventer na een springer bij Putten.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:02 schreef daanski82 het volgende:
Ach ja, zo blijf je lekker reizen door het o zo geweldige Nederlandse landschap ;-).
Ik was onderweg naar Amf tot we bleven steken bij Deventer. Dus maar even om reizen via zwolliewood.
Ja, dat staat al jaren op de planning geloof ik. Alleen was de hoop dat ze het wat langer uit zouden houden. Ik dacht ook dat de betonnen portalen in Brabant er slechter aan toe waren.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lijkt er inderdaad op dat ze tegen het einde van hun levensduur aan zitten. Op Somda wordt gemeld dat er wel een vernieuwingsprogramma op stapel staat, maar dat het nog wel even kan duren voordat het zover is ...
Ja hoiquote:Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen.
22.24 vertrek uit Amersfoort zo uit mijn hoofd. Ik dacht overigens dat omreizen via Deventer een half uur extra kostte, maar je moet nu een kwartier wachten in Amersfoort en een kwartier in Deventer. Was het met de oude dienstregeling dan wel "maar" een half uur extra?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoidan zaten we waarschijnlijk in dezelfde trein
Ze zijn nog origineel, dus dan komen ze uit 1951 of 1952, zoiets.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:45 schreef Fiorano het volgende:
Zat van de week nog te kijken naar die betonnen portalen bij Amersfoort. Vroeg me al af hoe oud die wel niet waren
Ja klopt, die knoop in Deventer is eruit gehaald. Nu kost het je dus een uurquote:Op maandag 15 juli 2013 10:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
22.24 vertrek uit Amersfoort zo uit mijn hoofd. Ik dacht overigens dat omreizen via Deventer een half uur extra kostte, maar je moet nu een kwartier wachten in Amersfoort en een kwartier in Deventer. Was het met de oude dienstregeling dan wel "maar" een half uur extra?
Hele film over opbouw daarvan staat op YouTube, moeilijk interessant.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:13 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Ze zijn nog origineel, dus dan komen ze uit 1951 of 1952, zoiets.
Formuliertje schrijven gaat voor mij helaas nietquote:Op maandag 15 juli 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, die knoop in Deventer is eruit gehaald. Nu kost het je dus een uurMaja, lekker formuliertje schrijven natuurlijk
![]()
Ik had trouwens die van 21:54
Gewoon een uur schrijvenquote:Op maandag 15 juli 2013 11:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Formuliertje schrijven gaat voor mij helaas nietDaarnaast kost het je effectief een uur, maar volgens mij komt de trein uit Deventer net een minuut eerder in Zwolle aan dan die uit Amersfoort, waardoor je net geen 60 minuten vertraging hebt
NS Privilegepas. Vader werkt bij het spoor maar ze mogen geen jaarkaart meer geven van de belastingdienst. Het komt er op neer dat we per reis alleen de belasting voor het kaartje hoeven te betalen, maar daardoor kan je geen geld terug krijgen bij vertraging (heb er al een keer over gemaild).quote:Op maandag 15 juli 2013 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een uur schrijvenEn waarom gaat dat voor jou niet??
zou zomaar kunnen. Die betonnen onderbouw dateert nog grotendeels uit de tijd dat het spoor in zijn geheel geëlektrificeerd is.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat staat al jaren op de planning geloof ik. Alleen was de hoop dat ze het wat langer uit zouden houden. Ik dacht ook dat de betonnen portalen in Brabant er slechter aan toe waren.
Ah zo. Ja dan heb je "pech" iddquote:Op maandag 15 juli 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
NS Privilegepas. Vader werkt bij het spoor maar ze mogen geen jaarkaart meer geven van de belastingdienst. Het komt er op neer dat we per reis alleen de belasting voor het kaartje hoeven te betalen, maar daardoor kan je geen geld terug krijgen bij vertraging (heb er al een keer over gemaild).
je haalt nu twee dingen door elkaar. Dit gaat voornamelijk over de portalen die een betonnen onderbouw en een stalen bovenbouw hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel jammer, die betonnen portalen en die 'gotische' zijn toch de mooiste bovenleidingsportalen die er zijn.
Amersfoort - Barneveld/Ede rijdt wel hoor, de kapotte paal zit verderop de Veluwequote:Op maandag 15 juli 2013 12:44 schreef Fiorano het volgende:
Ik moet nu dus van Groningen naar Barneveld, omreizen via Duivendrecht ofzo? Of hebben we busjes?
Edit, grapje kom over Zwollywood natuurlijkquote:Op maandag 15 juli 2013 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Amersfoort - Barneveld/Ede rijdt wel hoor, de kapotte paal zit verderop de Veluwe
Hmm.. of ik heb wat gemist, of die storing is alweer voorbij, ik zie niks bijzonders op http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart daar namelijkquote:
300 meter bovenleiding naar de knoppen ook. De rest van de dag vind ik nog tamelijk krap qua schatting eigenlijk of zie ik dit verkeerd?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Leiding is overigens kapot getrokken waarbij het portaal is meegekomen.
En een foto :
[ afbeelding ]
quote:Apeldoorn-Amersfoort
Melding maandag 15 juli 2013, 11:47 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding
Tussen Amersfoort en Apeldoorn rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting 16 juli rond 2:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Utrecht C. en Deventer kunnen omreizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle.
Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C./Rotterdam C. kunnen omreizen via Lelystad C.
ja. Nijmegen komt er in vergelijking met Arnhem karig van afquote:
Zowel arnhem cs als nijmegen cs heeft maar een trein per uur, dus hoezo?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Nijmegen komt er in vergelijking met Arnhem karig van af
Een hsl oost is essentieel voor het uitbouwen van die regio, en voor onze relatie met duitsland.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik hoor net dat FairyTailRail interesse heeft.
weet niet of dat zo'n investering kan rechtvaardigenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Zowel arnhem cs als nijmegen cs heeft maar een trein per uur, dus hoezo?
Precies daarom zet ik dus vooral in op de duitse treinen komend van adam en alleen stoppen op utrecht en arnhem internationaal.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of dat zo'n investering kan rechtvaardigen
Arnhem cs ligt erg onhandig en teveeel tussen de klagende mensen, door de hsl om arnhem heen te leide zoals beschreven in mijn plan, haal je snelheidswinst en heb je geen last van geluidsoverlast en het gezeik wat daar aan vast hangt.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Wait wut Arnhem Internationaal? Net wat die stad nodig heeft. Nog een allureproject.
Dan heb je net Arnhem "Centraal" voor weet ik hoeveel miljoen verbouwd zodat de stad internationale allure krijgt, en dan kom jij met je plan voor Arnhem Internationaal. Denk niet dat het er ooit komt. Dan zullen ze eerder Arnhem helemaal overslaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Arnhem cs ligt erg onhandig en teveeel tussen de klagende mensen, door de hsl om arnhem heen te leide zoals beschreven in mijn plan, haal je snelheidswinst en heb je geen last van geluidsoverlast en het gezeik wat daar aan vast hangt.
Arnhem cs blijft een grote functie behouden, en haar directe verbinding met arnhem internationaal versterk die alleen maar.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dan heb je net Arnhem "Centraal" voor weet ik hoeveel miljoen verbouwd zodat de stad internationale allure krijgt, en dan kom jij met je plan voor Arnhem Internationaal. Denk niet dat het er ooit komt. Dan zullen ze eerder Arnhem helemaal overslaan.
Ah moet kunnen: Zwolle > Lelystad > Kreng richting Vlissingen en dan ben je er bijna. Kost alleen een kleeein beetje extra reistijd...quote:
Er is al een rechtstreekse trein Zwolle - Den Haag CS, maar het is sneller om via Utrecht te reizen. Je hebt dan alleen geen last van de storing, dus het is raar dat deze regel in het omreisadvies staat.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:25 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah moet kunnen: Zwolle > Lelystad > Kreng richting Vlissingen en dan ben je er bijna. Kost alleen een kleeein beetje extra reistijd...
Ahum goeiemorgen ik zat even niet op te letten.... Ik heb niets gezegd.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:30 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er is al een rechtstreekse trein Zwolle - Den Haag CS, maar het is sneller om via Utrecht te reizen. Je hebt dan alleen geen last van de storing, dus het is raar dat deze regel in het omreisadvies staat.
precies. Die rijdt nog niet eens in een frequentie van eenmaal per uurquote:Op maandag 15 juli 2013 14:29 schreef b2py het volgende:
Ik zou beginnen met ICE frequentie op te voeren..
misschien wel als de reistijd wat verkort kan worden en de prijzen niet al te hoog liggenquote:Op maandag 15 juli 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Zou een uurverbinding Amsterdam - Duisburg of Amsterdam - Düsseldorf rendabel te krijgen zijn?
Zou ik eerder zeggen amsterdam keulen, in mijn plan krijgt de ic berlijn ook een flink tijdsverschil in positive zin.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Zou een uurverbinding Amsterdam - Duisburg of Amsterdam - Düsseldorf rendabel te krijgen zijn?
Het doortrekken van de RE schijnt ook rendabel te kunnen dusja..quote:Op maandag 15 juli 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Zou een uurverbinding Amsterdam - Duisburg of Amsterdam - Düsseldorf rendabel te krijgen zijn?
De RE 5 Emmerich - Koblenz wordt juist ingekort tot Wesel - Koblenz en de RB 35 van Duisburg naar Wesel wordt juist verlengd naar Arnhem en Düsseldorf. En er worden ook maatregelen getroffen om het opheffen van die trein in de toekomst onmogelijk te maken door een station tussen Emmerich en Zevenaar te openen: Elten.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Het doortrekken van de RE schijnt ook rendabel te kunnen dusja..
RB/Re, potatoe/patatoequote:Op maandag 15 juli 2013 14:49 schreef Regenjas het volgende:
[..]
De RE 5 Emmerich - Koblenz wordt juist ingekort tot Wesel - Koblenz en de RB 35 van Duisburg naar Wesel wordt juist verlengd naar Arnhem en Düsseldorf. En er worden ook maatregelen getroffen om het opheffen van die trein in de toekomst onmogelijk te maken door een station tussen Emmerich en Zevenaar te openen: Elten.
storing.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:41 schreef Fiorano het volgende:
En de Valleilijn gtw rijdt alle overwegen al claxonerend en op erg lage snelheid aan. Iemand die weet waarom?
Omreisadvies is gegeven omdat de treinen op de Veluwe erg druk waren ivm alle omrijdende reizigers tussen Deventer-Amersfoort enz.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:30 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er is al een rechtstreekse trein Zwolle - Den Haag CS, maar het is sneller om via Utrecht te reizen. Je hebt dan alleen geen last van de storing, dus het is raar dat deze regel in het omreisadvies staat.
Zo zo. Blijkbaar zijn die betonnen portalen wel aan vervanging toequote:Op maandag 15 juli 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Leiding is overigens kapot getrokken waarbij het portaal is meegekomen.
En een foto :
[ afbeelding ]
De app treinvertraging niet op je telefoon?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Kut NS. Wat is het weer een zootje. Twee formulieren schrijven straks. Konko faal bende
was nog een krol ook die daar de draad kapot getrokken heeftquote:Op maandag 15 juli 2013 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo. Blijkbaar zijn die betonnen portalen wel aan vervanging toeDat wordt binnenkort weer een buitendienststelling van een week of zes zeker
![]()
Nee. Maar dat had geen fuck uitgemaakt natuurlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:07 schreef Peter het volgende:
[..]
De app treinvertraging niet op je telefoon?
een KRaan Op Lorries?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:19 schreef densmee het volgende:
[..]
was nog een krol ook die daar de draad kapot getrokken heeft
'k Geraak er een beetje gestoord van.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:08 schreef greavy het volgende:
Door een bug kan je op Mijn NS geen claim indienen voor geld terug ....
De in- en uitchecktijden worden 2 uur af- of bijgeteld ....
I dont care, ik schrijf gewoon good old school papieren formulieren. Ben er wel klaar mee die onzin.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:08 schreef greavy het volgende:
Door een bug kan je op Mijn NS geen claim indienen voor geld terug ....
De in- en uitchecktijden worden 2 uur af- of bijgeteld ....
Allemaal ProRail-dingen maar natuurlijk kut-NSquote:Op maandag 15 juli 2013 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Kut NS. Wat is het weer een zootje. Twee formulieren schrijven straks. Konko faal bende
Ja goed hequote:Op maandag 15 juli 2013 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Allemaal ProRail-dingen maar natuurlijk kut-NS
Als IT'er moet je je diep schamen omdat het in ons werk ook zo belachelijk vaak voorkomt dat wij de schuld krijgen van dingen waar we totaal niets aan kunnen doen. Van "Internet doet het niet!!!" als nu.nl niet bereikbaar is t/m toch uitgerolde producten waar je je tijdenlang tegen verzet hebt omdat je de grote problemen waar ze nu last van hebben van mijlenver zag aankomen.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja goed heIk heb decennialang geprobeerd de nuance te zien, maar uiteindelijk verandert er toch niks. Dus word ik maar een kortzichtige tokkielul. En beklaag ik me bij de partij waar ik mee te doen heb. Ongeacht wie er verder schuld aan heeft. Dat gaat namelijk altijd overal zo
![]()
Tsja. Klappen vangen hoort bij je werk hequote:Op maandag 15 juli 2013 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als IT'er moet je je diep schamen omdat het in ons werk ook zo belachelijk vaak voorkomt dat wij de schuld krijgen van dingen waar we totaal niets aan kunnen doen. Van "Internet doet het niet!!!" als nu.nl niet bereikbaar is t/m toch uitgerolde producten waar je je tijdenlang tegen verzet hebt omdat je de grote problemen waar ze nu last van hebben van mijlenver zag aankomen.
Het is ongelofelijk interessant, vannacht heel lang bij een overweg moeten wachten op de terugweg van de enige kroeg waar je geen eten hoeft te bestellen als je een biertje wil. Er was een trein aan het rangeren, heen en weer en heen en weer, hield de hele tijd de overweg dicht (badslipperexpress met 120 wagons eah). Opeens kruipt er een of andere redneck onder de koppeling tussen twee wagons door PRECIES op het moment dat de trein begint te rijden. Het ging echt maar nét goed, hij had er geen seconde langer over moeten doen.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Klappen vangen hoort bij je werk he![]()
En of ik me diep moet schamen hoef jij niet te bepalen hoorHoe gaat het daar?
Het hele stuk Keulen - Ruhrgebied - Soest - Paderborn is i.i.g. nogal saai. Leipzig-Dresden ook.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:52 schreef greavy het volgende:
Ik ben opzoek naar een route van Keulen naar Dresden met Fernverkehr. Liefst geen ICE waar je 300 km/h overal langs zoeft, maar een IC of EuroCity hoor je mij ook niet klagen.
Ik zit zelf aan deze route te denken:
Köln Messe/Deutz Gl.11-12 Di, 08.10.13 ab 08:24 11 ICE 1223 Intercity-Express
Fulda Di, 08.10.13 an 12:26 4
Fulda Di, 08.10.13 ab 13:14 7 IC 2159 Intercity
Dresden Hbf Di, 08.10.13 an 17:28 1
Route gaat dan via Soest - Warburg - Fulda - Leipzig.
Evt tussen Fulda en Dresden ook met een ICE.
Is dit een leuke route dat iemand weet?
datum is nog fictief gekozen
Eindhoven - Aken en verder dat zijn voorlopig alleen nog maar plannen. De komende jaren hoef je er nog niets van te verwachtenquote:Op maandag 15 juli 2013 20:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Even een vraag aan mijn favoriete treinfans!
Hoe zit het met de treinverbinding Eindhoven-Dusseldorf waarover een tijd gelden gesproken werd?
Over de IC Eindhoven - Aken (waaraan voorafgaand een IC Sittard - Aken met diesels moest rijden) is vandaag toevallig wel nog wat nieuws bekend geworden:quote:Op maandag 15 juli 2013 20:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Even een vraag aan mijn favoriete treinfans!
Hoe zit het met de treinverbinding Eindhoven-Dusseldorf waarover een tijd gelden gesproken werd?
Oh ja nee ik kies een trein omdat ie een ziel heeft jaquote:Op maandag 15 juli 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:"@Freshcuppajoe_ @Madness_ID Geen idee, maar geef toe dat het beter is dan grijze treinen zonder ziel"
Er is een peperdure brug kapot en ik weet niet hoeveel beveiliging moet heraangelegd worden. Gaat om miljarden en miljarden aan schade en het gaat nog tot minstens december duren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:42 schreef icloud het volgende:
Ik zag dat de ic berlijn anders rijd of minder. Rijd door een dijkdoorbraak, maar dat is toh al weken geleden?
Wat? Biljoenen. We moeten Mars gaan veroveren en al die lui daar ook uitmelken om het ook maar binnen de komende 200 jaar te kunnen financieren!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is een peperdure brug kapot en ik weet niet hoeveel beveiliging moet heraangelegd worden. Gaat om miljarden en miljarden aan schade en het gaat nog tot minstens december duren.
waar heb je dat gelezen dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:28 schreef icloud het volgende:
Las gisteren dat prorail hulp heeft geweigerd hierbij, weet iemand daar meer van?
Weet ik niet meer, ik dacht op hhf, hij vertelde dat hun met alles klaar stonden en de spullen op voorraad hadden of snel konden bestellen maar dat werd geweigerd.quote:
dat kan dus zowel het hollandse hits forum zijn als hemelschraapstadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, ik dacht op hhf, hij vertelde dat hun met alles klaar stonden en de spullen op voorraad hadden of snel konden bestellen maar dat werd geweigerd.
Klopt, en de portalen zijn zo ongeveer uit 1950.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:40 schreef Duvel het volgende:
Misschien moet ik nog even toevoegen dat er na de oorlog een tekort was aan staal. Voor de duidelijkheid.
En zijn commentaarquote:quote:
We moeten op zoek naar het juiste werkmaterieel, bijvoorbeeld om op hoogte te kunnen werken vanaf het spoor en materialen. Zo'n klap als hier plaatshad, gebeurt niet vaak. We speuren langs onze bouwplaatsen in heel Nederland naar een nieuw portaal. Als we alle spullen hebben, wordt een plan van aanpak gemaakt.''
quote:Wat een kolder, voordat die persoon ook maar 1 letter geschreven/gezegt heeft stonden wij al met AMW's klaar.
Rijdraad ed is een belletje en het komt eraan, bokjes en zooi is gewoon op voorraad. Het enige lastige is de betonnen pilaren, ik weet niet hoe ze dit nu opgelost hebben, mijn dienst zat er op heb alleen aan puinruimen gedaan en voorbereidingen getroffen
Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Duurt wel tot vanmiddag 16.00 uur voordat het opgelost is ...
Andere aannemer.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan?
lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan?
Zie mijn post, hun zijn geweigerd, prorail wil persee zich houden aan het aannemersschems en niet kijken wie het het snelst kan fixen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd.
Een betonnen portaal zal wel niet meer op voorraad zijn, maar een stalen portaal moet wel lukken
indien dit waar is dan is dit minachting van de reizigerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Zie mijn post, hun zijn geweigerd, prorail wil persee zich houden aan het aannemersschems en niet kijken wie het het snelst kan fixen.
Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd.
Een betonnen portaal zal wel niet meer op voorraad zijn, maar een stalen portaal moet wel lukken
dat snap ik allemaal, maar het vervangen moet in een uur of 18 wel lukken toch? Het is niet zo dat het hogeschoolwetenschap isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging!
3 h palen is genoeg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging!
Pur? Dude ben je een beunhaas of zo? Er komen elk uur weet ik hoeveel treinen met 120km/u langs gescheurd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:20 schreef icloud het volgende:
In beton, blijft alles staan of desnoods pur
Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Pur? Dude ben je een beunhaas of zo? Er komen elk uur weet ik hoeveel treinen met 120km/u langs gescheurd.
Nee. Ben ik denk ik te jong voorquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het.
Het eerste wat mijn toenmalige stageadres heeft geleerd, als hij niet goed is spuit je er flink wat pur tussen dan is het goed.quote:
elektrotechniek gestudeerd, mijn toemalige stageadres was een bedrijf in professional audio, deden voornamelijk av en licht installatie`s maken voor restaurants, cafe`s, grote bedrijven, gemeentes/fitnesszalen en van der valk.quote:
Dat zou nu opgelost gaan worden: http://www.spoorpro.nl/sp(...)ndstadrail-vervangenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:51 schreef WhiteJoker het volgende:
iCloud ik dacht eerst dat je het over HTM had die de hulp van RET weigerde bij de RR wisselproblemen.
[ afbeelding ]
Thnx, dan maar een keer extra overstappen. Het is voor Mn werk dus dat zullen ze wel niet leuk vindenquote:
Hmmm, ziet er leuk uit met de Franken-Sachsen-Express. Misschien wel zo leuk ja.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het hele stuk Keulen - Ruhrgebied - Soest - Paderborn is i.i.g. nogal saai. Leipzig-Dresden ook.
Idee van mij:
Köln 7:53 ICE 1521 (via Koblenz), Nürnberg 12:24
Nürnberg 12:40 IRE 3091, Dresden Hbf 16:56
De IRE zijn diesel-kantelbaktreinen, helaas vrij lawaaiig.
Of wat dacht je hiervan?
[ afbeelding ]
Zie je nog eens wat.![]()
Dan betalen ze die 2,30 maar, stelletje gierigaardsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Thnx, dan maar een keer extra overstappen. Het is voor Mn werk dus dat zullen ze wel niet leuk vinden
Opzich ben ik niet eerder thuis, alleen een keer extra overstappen nu.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan betalen ze die 2,30 maar, stelletje gierigaards
De president is ook wel wat anders dan de tour hč..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:17 schreef icloud het volgende:
De trein werd niet tegen gehouden? Kon mij van vroeger herinneren dat als le president er langs moest complete snelwegen werden afgesloten voor een paar uur.
En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:18 schreef greavy het volgende:
Nope. De trein kreeg gewoon voorrang, zoals het hoort
Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.
Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vķķr de aankondiging van de overweg.
Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.
Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vķķr de aankondiging van de overweg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.In datzelfde reglement (tenminste in de pdf die je op de Engelse site van de Tour kan vinden) staan de regels ook in grotemensenengels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand?
Ach ik moet het doen met de "He er gaat iets fout! Weet je wat? laten we maar wat aankloten totdat de spits voorbij is en daarna hebben we de ruimte om de draad weer op te pakken" mentaliteit, wellicht iets beter, maar ook niet allesquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef James1988 het volgende:
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef James1988 het volgende:
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozen
uhuh. Het moet gaan om reizigerspunctualiteit, niet om punctualiteit van de treinen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
treintje rijden is dan ook belangrijker dan reizigers vervoerenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft.
Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie. En daardoor wachten treinen soms best lang, op Anschlussfahrgäste. Daardoor zijn de problemen voor iedereen bij elkaar minder groot.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
Dat gaat natuurlijk helemaal op voor een trein die 1x per 2 uur rijdt. Dan kun je een trein beter een kwartier vasthouden...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie.
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
ARI is in elk geval voorspelbaar, dus als trdl weet je precies wat het wanneer gaat doen. En ARI uitzetten is in een wip gebeurd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
Jouw collega's die Gouda bedienen, zijn een stuk luier.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft.
het systeem zou wel met alternatieve voorstellen moeten kunnen komen, zeker als bijvoorbeeld door een stoptrein even tegen te houden een vertraagde IC daardoor verderop weer in zijn pad terecht kan komen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet iemand wat een "lampenist" oid is? Mijn oma vertelde dat haar vader dat was. Ze liet me een hele oude foto zien, kan zo uit 1940/50 komen geloof ik. Met zo'n oude spitse trein waar ie voor stond met zijn collega's. Nostalgie
<whatever>ist - iemand die <whatever> bedient. Zie "Toetsenist".quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1)
Bron
Is daar een bron van?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:26 schreef greavy het volgende:
In België is het ook beter geregeld (maar nog niet optimaal, maar zijn bezig met verbeteringen). Vorig jaar bij Traffic Control van Infrabel mogen kijken.
Dit jaar tevens weer, op 6 oktober 2013 zijn de:
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Antwerpen-Noord
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brugge
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brussel
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Denderleeuw
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Hasselt
Infrabel Seinhuis Antwerpen-Berchem
Infrabel Seinhuis Brugge
Infrabel Seinhuis Brussel-Zuid
Infrabel Seinhuis Gent-Sint-Pieters
Infrabel Traffic Control
Infrabel Werkplaats Roeselare
geopend voor bezoekers voor een rondleiding.
Ik denk dat ik dan maar eens in Antwerpen Berchem ga kijken
Brussel-Zuid en Traffic Control al gedaan.
Ik heb hem vaak over spoor 1 gezien. Maar spoor 2 is eventueel een verklaarbare reden voor: Dan is hij via middenspoor helemaal doorgewisseld naar spoor 4 om daar de Kijfhoek binnen te rijden, ipv onder de fly-over door.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Greavy, jij als localo weet dat vast wel. HSL Logistik rijdt regelmatig ketelwagentreinen tussen Emmerich en de Kijfhoek met de 1832. Is het normaal dat ie tussen Dordrecht en Kijfhoek via spoor 2 rijdt te Zwijndrecht of gaat ie normaalgesproken net als alle andere cargo's gewoon via spoor 1?
Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV ziet weinig in het plan van de NS, bij problemen op de weg de atomobilisten op te pikken: http://www.voorbeterov.nl/
kortom, mooiweerspelerij.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief.
Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws iddquote:
Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over..quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws idd
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde het ook op de radio (NOS) dus het zal wel kloppen.
NS vervult ook een maatschappelijke functie
Ja maar niet voor reizigersdiensten, en voor een onderhoudsblokje lijkt het me een beetje ver omquote:
ach ja, ze vinden momenteel treintje rijden belangrijker dan reizigers vervoeren.quote:
Laat ik mezelf verduidelijken. Treinen in het algemeen vervullen in Nederland een maatschappelijke functie. Dat houdt bv. in dat er ook op onrendabele tijdstippen treinen rijden, en bij grote stremmingen zoals dit de trein een extra stop maakt. Vanuit wie (NS, KLPD, wie dan ook) dit komt is voor mij even onbelangrijk, want er zijn uiteindelijk mensen bij gebaat.quote:
Wat? Is die aankondiging van NS er wel geweest? Ook goed, maar dan is ditquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over..
Dus zeiken om het zeiken. En gewoon onwaar.quote:
Wel aardig betrouwbaar volgens mijtwitter:NS_online twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 13:00:11In verband met een ongeval op de snelweg A2 staat er een lange file. Daarom stoppen treinen extra in Zaltbommel voor dupeerde automobilisten reageer retweet
quote:Vaker Thalys Amsterdam - Brussel - NOS Nieuws
Tussen Amsterdam en Brussel rijden vanaf 7 oktober meer hogesnelheidstreinen. Thalys gaat vanaf die dag op doordeweekse dagen twee keer extra heen en weer rijden.
Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan de wens van reizigers, de NS en de Belgische NMBS. Door de extra treinen komen er per week 8000 nieuwe plaatsen bij, zegt Thalys.
De hogesnelheidstrein rijdt nu van maandag tot en met donderdag negen keer per dag. Op vrijdag rijden elf treinen van Amsterdam naar Brussel.
Op het traject zou eigenlijk de hogesnelheidstrein Fyra rijden. De NS en NMBS besloten eerder dit jaar vanwege veiligheidsproblemen te stoppen met de Fyra.
Je bericht is verstuurd. Terug naar 'deel deze pagina'
Bron: nos.nl
Extra treinen, maar daarmee wordt het lastiger?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:42 schreef icloud het volgende:
Word alleen maar lastiger voor de reiziger om brussel te bereiken.
In elk geval niet 1e klas reizen zo te zienquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit gaat Duckie vandaag doen![]()
[ afbeelding ]
He, ja, das wel opvallend dat die laatste (TER) ook alleen maar 2e klas isquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
In elk geval niet 1e klas reizen zo te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |