abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128980485
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:52 schreef greavy het volgende:
Ik ben opzoek naar een route van Keulen naar Dresden met Fernverkehr. Liefst geen ICE waar je 300 km/h overal langs zoeft, maar een IC of EuroCity hoor je mij ook niet klagen.

Ik zit zelf aan deze route te denken:
Köln Messe/Deutz Gl.11-12 Di, 08.10.13 ab 08:24 11 ICE 1223 Intercity-Express
Fulda Di, 08.10.13 an 12:26 4

Fulda Di, 08.10.13 ab 13:14 7 IC 2159 Intercity
Dresden Hbf Di, 08.10.13 an 17:28 1
Route gaat dan via Soest - Warburg - Fulda - Leipzig.

Evt tussen Fulda en Dresden ook met een ICE.

Is dit een leuke route dat iemand weet?

datum is nog fictief gekozen
Het hele stuk Keulen - Ruhrgebied - Soest - Paderborn is i.i.g. nogal saai. Leipzig-Dresden ook.

Idee van mij:
Köln 7:53 ICE 1521 (via Koblenz), Nürnberg 12:24
Nürnberg 12:40 IRE 3091, Dresden Hbf 16:56

De IRE zijn diesel-kantelbaktreinen, helaas vrij lawaaiig.

Of wat dacht je hiervan?

Zie je nog eens wat. >:)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 20:09:40 ]
pi_128982001
Even een vraag aan mijn favoriete treinfans!

Hoe zit het met de treinverbinding Eindhoven-Dusseldorf waarover een tijd gelden gesproken werd?
GGGG
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 juli 2013 @ 20:47:22 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128982243
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Even een vraag aan mijn favoriete treinfans!

Hoe zit het met de treinverbinding Eindhoven-Dusseldorf waarover een tijd gelden gesproken werd?
Eindhoven - Aken en verder dat zijn voorlopig alleen nog maar plannen. De komende jaren hoef je er nog niets van te verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 juli 2013 @ 21:31:47 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128984169
SNCF heeft eigenlijk best wel humor:

@Madness_ID: "Is dit de nieuwe Transilien-trein op St-Lazare?"


@Freshcuppajoe_: "@Madness_ID Wie heeft die kleuren gekozen??[/url]
@Madness_ID: "@Freshcuppajoe_ Vraag het aan @SNCF_Infopresse?"
@Freshcuppajoe_: "@Madness_ID @SNCF_InfoPresse Waarom denkt men dat een hele hoop kleur toevoegen iets cool maakt?"
@SNCF_InfoPresse: "@Freshcuppajoe_ @Madness_ID Geen idee, maar geef toe dat het beter is dan grijze treinen zonder ziel"

:D
pi_128984447
Het opruimen van de trein in Bretigny:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 juli 2013 @ 21:48:50 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128984885
Soms denken ze niet goed over dingen na of proberen ze geen betere oplossing te verzinnen ...

http://www.ovinnederland.(...)05&start=200#p264244
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128987426
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Even een vraag aan mijn favoriete treinfans!

Hoe zit het met de treinverbinding Eindhoven-Dusseldorf waarover een tijd gelden gesproken werd?
Over de IC Eindhoven - Aken (waaraan voorafgaand een IC Sittard - Aken met diesels moest rijden) is vandaag toevallig wel nog wat nieuws bekend geworden:
@L1nws: Voorlopig geen snelle trein Heerlen-Aken http://t.co/a7AaMEaFmV
pi_128988707
Wilde ze weer dm90 naar aken laten rijden? dat is vroeger toch ook mislukt?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:31:39 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128992024
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:"@Freshcuppajoe_ @Madness_ID Geen idee, maar geef toe dat het beter is dan grijze treinen zonder ziel"

:D
Oh ja nee ik kies een trein omdat ie een ziel heeft ja 8)7

Zo gaat het in Zwitserland trouwens ook, die Thurbo-stellen zijn ook pimpelpaars en kakelbont tegelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128992168
Dan wordt mijn stadje Weert nog een internationaal knooppunt haha, Eindhoven-Aken en Weert-Antwerpen.
GGGG
pi_128992304
Ik zag dat de ic berlijn anders rijd of minder. Rijd door een dijkdoorbraak, maar dat is toh al weken geleden?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:46:06 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128992432
Ja, klopt. Kun je nagaan hoe lang men bezig is met herstellen...
pi_128992435
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:42 schreef icloud het volgende:
Ik zag dat de ic berlijn anders rijd of minder. Rijd door een dijkdoorbraak, maar dat is toh al weken geleden?
Er is een peperdure brug kapot en ik weet niet hoeveel beveiliging moet heraangelegd worden. Gaat om miljarden en miljarden aan schade en het gaat nog tot minstens december duren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:48:41 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128992497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is een peperdure brug kapot en ik weet niet hoeveel beveiliging moet heraangelegd worden. Gaat om miljarden en miljarden aan schade en het gaat nog tot minstens december duren.
Wat? Biljoenen. We moeten Mars gaan veroveren en al die lui daar ook uitmelken om het ook maar binnen de komende 200 jaar te kunnen financieren!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128992533
Ok.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128992554
Tsjonge die duitsers zijn niet echt zuinig op hun spullen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:51:08 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128992555
Miljarden doe es normaal man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128992707
http://www.welt.de/wirtsc(...)nbestimmte-Zeit.html

Über die Höhe des Schadens wollte der Konzern mit Verweis auf die Untersuchungen ebenfalls noch keine Angaben machen. Kefer verwies auf frühere Schätzungen eines Gesamtschadens für die Bahn zwischen 200 und 500 Millionen Euro. Der Staatskonzern setzt dabei auf Unterstützung aus dem Fluthilfe-Fonds der Bundesregierung.

En dat gaat volgens enkele Duitse vrienden van me oplopen tot minstens 2 miljard. Nou shoo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:01:04 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128992769
nou die duitse vrienden van je streep ik gewoon door. Volgens mijn duitse vrienden is Froome ook aan de dope :s)

maar 200-500 M kan ik wel inkomen ja. Aan herstel van infrastructuur PLUS schadevergoedingen van vertraagde klanten PLUS taxi- en hotelkosten van gestrande klanten PLUS gederfde inkomsten doordat mensen de auto namen. Dat alles bij elkaar wil ik 200-500M wel geloven. Want dat het maanden gaat duren daar zijn we het wel over eens. Maar miljarden is echt "tales grow taller down the line".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128992839
Froome is ook aan de doop, zijn ze allemaal, en dat hij boos word na terechte vragen maakt dat alleen maar duidelijker.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:11:22 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128992986
Beetje zwakzinnig om zulke vragen te stellen trouwens. Wat denk je dat ie gaat zeggen "Ja haha was lachen he die Ventoux _O- tuurlijk had ik een spuit of zes EPO op wat denk jij dan *O* "

Onzin natuurlijk. En dezelfde onzin is dat van die miljarden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128993035
Als professionele sporter moet jedat soort vragen gewoon beantwoorden desnoods duizend keer hoe dom het ook is,

Ik zie ook altijd voetballers een samenvatting geven van de wedstrijd die ne live is uitgezonden tja dat is ook dom maar ze doet het wel.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 06:05:02 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128995427
Oeps.



Meer hier.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:12:36 #175
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128996726
Apart, link werkt bij mij niet, foto wel...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:47:04 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128997337
Die reacties op dat blog. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 09:48:03 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128997371
Duurt wel tot vanmiddag 16.00 uur voordat het opgelost is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128998246
Las gisteren dat prorail hulp heeft geweigerd hierbij, weet iemand daar meer van?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 10:28:35 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128998256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:28 schreef icloud het volgende:
Las gisteren dat prorail hulp heeft geweigerd hierbij, weet iemand daar meer van?
waar heb je dat gelezen dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128998318
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waar heb je dat gelezen dan?
Weet ik niet meer, ik dacht op hhf, hij vertelde dat hun met alles klaar stonden en de spullen op voorraad hadden of snel konden bestellen maar dat werd geweigerd.
pi_128998319
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:47 schreef Duvel het volgende:
Die reacties op dat blog. :')
Amai, de autisten hebben het blog ook ontdekt :X :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:40:17 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128998522
Misschien moet ik nog even toevoegen dat er na de oorlog een tekort was aan staal. Voor de duidelijkheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 10:42:42 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128998579
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:31 schreef icloud het volgende:

[..]

Weet ik niet meer, ik dacht op hhf, hij vertelde dat hun met alles klaar stonden en de spullen op voorraad hadden of snel konden bestellen maar dat werd geweigerd.
dat kan dus zowel het hollandse hits forum zijn als hemelschraapstad :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:44:09 #184
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128998609
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:40 schreef Duvel het volgende:
Misschien moet ik nog even toevoegen dat er na de oorlog een tekort was aan staal. Voor de duidelijkheid.
Klopt, en de portalen zijn zo ongeveer uit 1950. :+
pi_128998649
Hebbes tweakers was het

Quote van prorail
quote:
quote:
We moeten op zoek naar het juiste werkmaterieel, bijvoorbeeld om op hoogte te kunnen werken vanaf het spoor en materialen. Zo'n klap als hier plaatshad, gebeurt niet vaak. We speuren langs onze bouwplaatsen in heel Nederland naar een nieuw portaal. Als we alle spullen hebben, wordt een plan van aanpak gemaakt.''
En zijn commentaar

quote:
Wat een kolder, voordat die persoon ook maar 1 letter geschreven/gezegt heeft stonden wij al met AMW's klaar.

Rijdraad ed is een belletje en het komt eraan, bokjes en zooi is gewoon op voorraad. Het enige lastige is de betonnen pilaren, ik weet niet hoe ze dit nu opgelost hebben, mijn dienst zat er op heb alleen aan puinruimen gedaan en voorbereidingen getroffen
pi_128998765
iCloud ik dacht eerst dat je het over HTM had die de hulp van RET weigerde bij de RR wisselproblemen.

  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:52:30 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128998805
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Duurt wel tot vanmiddag 16.00 uur voordat het opgelost is ...
Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128998829
Net nog even langs Pistoia gereden voor de fabriek van Ansaldo. Naast de losse kop ook nog een op het oog afziend V250-rijtuig kunnen spotten onder zeil. Betere plaatjes terug in Nederland, nu slechts een vaag fotootje van mijn LCD-scherm van de SLR. Zou deze ooit nog gaan rijden?
pi_128998845
Utrecht heeft het weer zwaar te verduren vandaag.
pi_128998946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan?
Andere aannemer.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 10:58:48 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128998952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan?
lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd.

Een betonnen portaal zal wel niet meer op voorraad zijn, maar een stalen portaal moet wel lukken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128998995
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd.

Een betonnen portaal zal wel niet meer op voorraad zijn, maar een stalen portaal moet wel lukken
Zie mijn post, hun zijn geweigerd, prorail wil persee zich houden aan het aannemersschems en niet kijken wie het het snelst kan fixen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05:23 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128999071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Zie mijn post, hun zijn geweigerd, prorail wil persee zich houden aan het aannemersschems en niet kijken wie het het snelst kan fixen.
indien dit waar is dan is dit minachting van de reiziger

Ik zie Rijkswaterstaat zoiets nog niet doen bij een snelweg waar iets mis mee is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05:35 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128999076
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd.

Een betonnen portaal zal wel niet meer op voorraad zijn, maar een stalen portaal moet wel lukken
Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 11:07:54 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128999118
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging!
dat snap ik allemaal, maar het vervangen moet in een uur of 18 wel lukken toch? Het is niet zo dat het hogeschoolwetenschap is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128999182
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging!
3 h palen is genoeg.
pi_128999331
Jup gewoon 2 H balken rechtop en eentje dwars erboven geen probleem. Kun je zo 123 op de grond neerplempen. Trekkracht van de bovenleiding zelf is ook verwaarloosbaar, is maar een kiloNewton of 15. Zo gepiept :') .
pi_128999429
In beton, blijft alles staan of desnoods pur
pi_128999545
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:20 schreef icloud het volgende:
In beton, blijft alles staan of desnoods pur
Pur? Dude ben je een beunhaas of zo? Er komen elk uur weet ik hoeveel treinen met 120km/u langs gescheurd.
pi_128999580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Pur? Dude ben je een beunhaas of zo? Er komen elk uur weet ik hoeveel treinen met 120km/u langs gescheurd.
Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')