abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128999854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het.
Nee. Ben ik denk ik te jong voor :P
pi_128999920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het.
:')
pi_129000074
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:36 schreef b2py het volgende:

[..]

:')
Het eerste wat mijn toenmalige stageadres heeft geleerd, als hij niet goed is spuit je er flink wat pur tussen dan is het goed.
pi_129000374
Woningbouw?
pi_129000682
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:50 schreef b2py het volgende:
Woningbouw?
elektrotechniek gestudeerd, mijn toemalige stageadres was een bedrijf in professional audio, deden voornamelijk av en licht installatie`s maken voor restaurants, cafe`s, grote bedrijven, gemeentes/fitnesszalen en van der valk.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 12:28:55 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129001571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:51 schreef WhiteJoker het volgende:
iCloud ik dacht eerst dat je het over HTM had die de hulp van RET weigerde bij de RR wisselproblemen.

[ afbeelding ]
Dat zou nu opgelost gaan worden: http://www.spoorpro.nl/sp(...)ndstadrail-vervangen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129001642
Dus niet, de ret heeft die dingen op vorraad en ervaring met de problemen, nu gaan ze veel geld geven aan siemens.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:48:42 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129002218
Het betonnen portaal bij die overweg is, zoals op de ProRail-blog te zien is, vervangen door twee enkele palen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:06:09 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129007304
joepie, er rijden weer treinen tussen Amersfoort en Apeldoorn
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:28:00 #210
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_129008095
Is de Fyra nou wel of niet toeslag vrij?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_129008123
Niet toeslagvrij
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:29:42 #212
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_129008161
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:28 schreef Maegrim het volgende:
Niet toeslagvrij
Thnx, dan maar een keer extra overstappen. Het is voor Mn werk dus dat zullen ze wel niet leuk vinden
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:56:36 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129009097
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Het hele stuk Keulen - Ruhrgebied - Soest - Paderborn is i.i.g. nogal saai. Leipzig-Dresden ook.

Idee van mij:
Köln 7:53 ICE 1521 (via Koblenz), Nürnberg 12:24
Nürnberg 12:40 IRE 3091, Dresden Hbf 16:56

De IRE zijn diesel-kantelbaktreinen, helaas vrij lawaaiig.

Of wat dacht je hiervan?
[ afbeelding ]
Zie je nog eens wat. >:)
Hmmm, ziet er leuk uit met de Franken-Sachsen-Express. Misschien wel zo leuk ja.

Die route met al die regionale meuk? Nah, dat hoeft niet ...

Nog tips voor een terugreisroute? Via Berlijn bijvoorbeeld?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:00:17 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129009236
Vandaag heeft Van SimmereN Groningen een asbestinspectie uitgevoerd aan de resterende ICK's in Nijmegen. Deze zullen via Van SimmereN gesloopt worden. Mogelijk vervoer per spoor naar Railport Groningen in Veendam, en daar demontage en vervoer naar slooplocatie.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 16:07:17 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129009468
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:29 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Thnx, dan maar een keer extra overstappen. Het is voor Mn werk dus dat zullen ze wel niet leuk vinden
Dan betalen ze die 2,30 maar, stelletje gierigaards
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:10:22 #216
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_129009568
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan betalen ze die 2,30 maar, stelletje gierigaards
Opzich ben ik niet eerder thuis, alleen een keer extra overstappen nu.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:14:32 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129009721
Ha. Tour de France had even oponthoud.
pi_129009839
De trein werd niet tegen gehouden? Kon mij van vroeger herinneren dat als le president er langs moest complete snelwegen werden afgesloten voor een paar uur.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18:32 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129009865
Nope. De trein kreeg gewoon voorrang, zoals het hoort :D
pi_129009909
Vroeger zou dat niet gebeurd zijn.
pi_129010354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:17 schreef icloud het volgende:
De trein werd niet tegen gehouden? Kon mij van vroeger herinneren dat als le president er langs moest complete snelwegen werden afgesloten voor een paar uur.
De president is ook wel wat anders dan de tour hč..
pi_129010421
Nou voor een echte fransman staan hollande en de tour op hetzelfde niveau.
pi_129012104
De tour is net als de stokbroden ontzettend belangerijk, dus hou eens snel je grote snuit
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 17:42:09 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129013184
Zo te zien staan in Enschede de eerste portalen al weer en is men bezig een ballastbed neer te leggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 17:51:38 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129013537
Afgelopen vrijdag waren ze ook al portalen aan het plaatsen: https://www.dropbox.com/sc/8bucbudhksx1894/qqsbPjwOrt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:18:33 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129014441
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:18 schreef greavy het volgende:
Nope. De trein kreeg gewoon voorrang, zoals het hoort :D
En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.

Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vķķr de aankondiging van de overweg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129014548
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.

Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vķķr de aankondiging van de overweg.
Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand? :D
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:22:50 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129014569
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.

Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vķķr de aankondiging van de overweg.
Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:27:31 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129014724
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In datzelfde reglement (tenminste in de pdf die je op de Engelse site van de Tour kan vinden) staan de regels ook in grotemensenengels.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:27:57 #230
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129014733
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand? :D
:') Vast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31:13 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129014823
Te Den Haag HS: "Dames en heren, de intercity naar Dordrecht van 18:14 zal vanwege een te hoog opgelopen vertraging niet verder rijden dan Rotterdam." Om 18:25 was die trein al weg van HS.

Serieus, NS? +10 is een reden om een trein op te heffen? |:(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31:54 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129014850
In Nederland wel, ja. Onze Oosterburen en Zuiderburen doen dat beter.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:32:53 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129014878
Bizar.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:34:07 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129014928
Gebeurt overigens vrij vaak. Zeker met de IC Den Haag - Venlo vv, als die +10 of meer heeft richting Venlo wordt die opgeheven in Eindhoven (en soms al in Breda(!). Maar exact op tijd gaan er dan 3 V'tjes heen- en weer naar Venlo. En jij mag daar dan wachten op de volgende trein.

Zal vast op meer plekken gebeuren :(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:38:55 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015073
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:40:33 #236
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_129015119
Hoelang duurt het voordat je ov-chipkaart transacties te zien zijn in "Mijn OV-Chipkaart" ?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:42:02 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015167
Dat kan een paar dagen duren.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:43:24 #238
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129015202
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef James1988 het volgende:
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
Ach ik moet het doen met de "He er gaat iets fout! Weet je wat? laten we maar wat aankloten totdat de spits voorbij is en daarna hebben we de ruimte om de draad weer op te pakken" mentaliteit, wellicht iets beter, maar ook niet alles :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:46:21 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015293
"Laten we in ieder geval proberen onze reizigers op plaats van bestemming te krijgen ipv alleen maar dozen rond te schuiven" :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:00:43 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129015742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef James1988 het volgende:
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozen -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:01:14 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015757
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozen -O-
En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:03:16 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129015833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
uhuh. Het moet gaan om reizigerspunctualiteit, niet om punctualiteit van de treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129016162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft. :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:15:30 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129016276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft. :X
treintje rijden is dan ook belangrijker dan reizigers vervoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129016572
Tja, +10 op een kwartiersdienst... De volgende trein komt dan ook al wel weer in 5 minuten, dus heel veel meer ongemak levert dat niet op voor de reizigers die die trein hadden willen hebben. Minder handig is dat als je de trein door laat rijden, andere treinen ook te laat gaan zijn. Al zou ik dan de trein opheffen op een punt dat deze niet over Rijswijk<->Rotterdam meer hoeft, aangezien dat de flessenhals is...
pi_129016787
Het leukst vind ik het nog als treinen worden opgeheven doordat ze te vol zitten. De volgende trein (die ongetwijfeld net zo lang is) krijgt dan twee keer zoveel reizigers te verduren.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:50:24 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129017560
Afgelopen zondag ben ik bij de Betriebszentrale DB Regio NRW geweest (in hetzelfde gebouw zit ook de Betriebszentrale DB Cargo NRW en Fernferkehr NRW en oa een treindienstleiderspost).

Daar zit de afdeling Betriebszentrale DB Regio NRW het treinverkeer van de afdeling Nahverkehr (RE, RB) en afdeling S-bahn continu het treinverkeer te monitoren.
Wanneer een trein vertraging krijgt, wordt er al gekeken naar een oorzaak. Worden er meer treinen door deze oorzaak vertraagd, of was het een incident?
Wat zijn de mogelijkheden om de trein vertraging te laten inlopen? Gaan er overstappen gemist worden?
Voor de overstappen die eventueel gemist zullen worden, wordt bekeken om een spoorwijziging op het overstapstation door te voeren, om bijvoorbeeld van een niet-crossplatforme overstap naar een crossplatforme overstap te gaan. Wanneer dat niet kan (is al crossplatform, vertraging is te groot) wordt er gekeken of de aansluitende trein kan wachten op de vertraagde trein. Daarbij wordt rekening gehouden of de trein op het verdere traject vertraging kan lopen, en dat die trein zijn andere aansluitingen niet verliest.
Wanneer de betreffende bediende op de Betriebszentrale beslist om een wijziging door te voeren in een bepaalde treindienst (er moet een goederentrein extra aan de kant (in overleg met Betriebszentrale DB Cargo), een spoorwijziging (in overleg met de Fahrleiter) en dergelijke) kan de betreffende bediende de Fahrleiter dwingen zijn maatregelen op te volgen.
Wanneer er maatregelen genomen worden, die voor het treinpersoneel en/of reizigers belangrijk kunnen zijn (overstap wel / niet kunnen halen enz) krijgt het treinpersoneel een SMS / popup-bericht op de telefoon en/of smartphone (daar gaan ze al over op smartphones) met de genomen maatregelen. Het treinpersoneel hoeft er zelf niet achteraan te bellen.

Een groot voordeel in NRW is, is dat er op veel Bahnstrecken een Fernverkehrstrecke / Schnelle RE-strecke, RE/RB-strecke, S-bah-strecke en een Guterzugstrecke ligt.
Wel is een prioriteitenvolgorde samengesteld, die vrijwel altijd aangehouden moet worden.
Als eerst komt het Fernverkehr. Daarna volgen de RE's, daarna de RB's, daarna de S-bahn en als laatste de goederentreinen.

Wanneer je de laatste trein gaat missen door vertraging, moet het treinpersoneel een inventaris maken met bestemmingen van de reizigers bij de missende overstappen. Zij melden dan het aantal reizigers met de bestemmingen aan de betreffende bediende op de Betriebszentrale, waarna er taxi's en/of bussen komen, of een trein langer opgehouden wordt indien mogelijk.
pi_129017659
Leuk verhaal man, indrukwekkend om daar te gast te zijn lijkt mij. Even een aanvulling: het is niet overal zo dat de prioritering van de treinopvolging hetzelfde is. In Troisdorf moeten de RB en RE richting Koblenz vaak wachten op een goederentrein, die mag daar altijd voor.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:00:26 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129017894
Oké, zij hadden het erover dat vrijwel altijd deze volgorde aangehouden wordt, maar er regionaal een afwijking kan zijn, inderdaad.

En inderdaad, het is erg indrukwekkend om daar aanwezig te zijn. Het was in het Duits, uiteraard, maar was erg goed te volgen. Tijdens de rondleiding stonden wij ook bij een bediende die toevallig moest ingrijpen om vertraging te beperken + overstap nog te regelen. Met een uitgebreide uitleg van degene die ons rondleidde (hij werkte al enige jaren op de Betriebszentrale) werd het helemaal duidelijk :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:10:09 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129018200
Klinkt als een erg leuk uitje :Y
pi_129018601
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:26:59 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129018764
In België is het ook beter geregeld (maar nog niet optimaal, maar zijn bezig met verbeteringen). Vorig jaar bij Traffic Control van Infrabel mogen kijken.

Dit jaar tevens weer, op 6 oktober 2013 zijn de:
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Antwerpen-Noord
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brugge
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brussel
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Denderleeuw
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Hasselt
Infrabel Seinhuis Antwerpen-Berchem
Infrabel Seinhuis Brugge
Infrabel Seinhuis Brussel-Zuid
Infrabel Seinhuis Gent-Sint-Pieters
Infrabel Traffic Control
Infrabel Werkplaats Roeselare

geopend voor bezoekers voor een rondleiding.
Ik denk dat ik dan maar eens in Antwerpen Berchem ga kijken :)
Brussel-Zuid en Traffic Control al gedaan.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:47 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129018881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie. En daardoor wachten treinen soms best lang, op Anschlussfahrgäste. Daardoor zijn de problemen voor iedereen bij elkaar minder groot.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:32:42 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129018967
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie.
Dat gaat natuurlijk helemaal op voor een trein die 1x per 2 uur rijdt. Dan kun je een trein beter een kwartier vasthouden...
pi_129019905
Ja dát had ik je ook wel kunnen vertellen Fles, maar toch bedankt voor de aanvulling :)
pi_129023509
Zeg Greavy, jij als localo weet dat vast wel. HSL Logistik rijdt regelmatig ketelwagentreinen tussen Emmerich en de Kijfhoek met de 1832. Is het normaal dat ie tussen Dordrecht en Kijfhoek via spoor 2 rijdt te Zwijndrecht of gaat ie normaalgesproken net als alle andere cargo's gewoon via spoor 1?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:21:24 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129024402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:47:31 #258
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129025868
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:50:00 #259
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_129026003
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:51:45 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129026082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
ARI is in elk geval voorspelbaar, dus als trdl weet je precies wat het wanneer gaat doen. En ARI uitzetten is in een wip gebeurd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:51:46 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129026084
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft.
Jouw collega's die Gouda bedienen, zijn een stuk luier.

D.w.z.: ze laten gerust twee ic's in plaats van één vertraging oplopen omdat ze vertikken de volgorde om te draaien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 16-07-2013 23:03:06 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 22:52:00 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129026101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
het systeem zou wel met alternatieve voorstellen moeten kunnen komen, zeker als bijvoorbeeld door een stoptrein even tegen te houden een vertraagde IC daardoor verderop weer in zijn pad terecht kan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129026151
In Duitsland hebben de moderne computergestuurde treinverkeersleidingscentra ook een soort ARI hoor. "Zuglenkung" heet dat. Werkt in principe net zo, behalve dat het volgens mij niet met planregels per afzonderlijke trein maar met regels per treinserie-nummer werkt.
pi_129026738
Is er trouwens nog een speciale vierdaagse dienstregeling?
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 23:12:49 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129027273
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Forum Admin dinsdag 16 juli 2013 @ 23:30:20 #266
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129028200
Weet iemand wat een "lampenist" oid is? Mijn oma vertelde dat haar vader dat was. Ze liet me een hele oude foto zien, kan zo uit 1940/50 komen geloof ik. Met zo'n oude spitse trein waar ie voor stond met zijn collega's. Nostalgie _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 16 juli 2013 @ 23:34:29 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129028436
Mat 36 of 46 als ik de foto's geloven mag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_129028658
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet iemand wat een "lampenist" oid is? Mijn oma vertelde dat haar vader dat was. Ze liet me een hele oude foto zien, kan zo uit 1940/50 komen geloof ik. Met zo'n oude spitse trein waar ie voor stond met zijn collega's. Nostalgie _O_
Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1)

Bron
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:18:26 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129030121
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1)

Bron
<whatever>ist - iemand die <whatever> bedient. Zie "Toetsenist".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:35:47 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129030658
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:26 schreef greavy het volgende:
In België is het ook beter geregeld (maar nog niet optimaal, maar zijn bezig met verbeteringen). Vorig jaar bij Traffic Control van Infrabel mogen kijken.

Dit jaar tevens weer, op 6 oktober 2013 zijn de:
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Antwerpen-Noord
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brugge
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brussel
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Denderleeuw
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Hasselt
Infrabel Seinhuis Antwerpen-Berchem
Infrabel Seinhuis Brugge
Infrabel Seinhuis Brussel-Zuid
Infrabel Seinhuis Gent-Sint-Pieters
Infrabel Traffic Control
Infrabel Werkplaats Roeselare

geopend voor bezoekers voor een rondleiding.
Ik denk dat ik dan maar eens in Antwerpen Berchem ga kijken :)
Brussel-Zuid en Traffic Control al gedaan.
Is daar een bron van?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 juli 2013 @ 04:09:45 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129033610
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Greavy, jij als localo weet dat vast wel. HSL Logistik rijdt regelmatig ketelwagentreinen tussen Emmerich en de Kijfhoek met de 1832. Is het normaal dat ie tussen Dordrecht en Kijfhoek via spoor 2 rijdt te Zwijndrecht of gaat ie normaalgesproken net als alle andere cargo's gewoon via spoor 1?
Ik heb hem vaak over spoor 1 gezien. Maar spoor 2 is eventueel een verklaarbare reden voor: Dan is hij via middenspoor helemaal doorgewisseld naar spoor 4 om daar de Kijfhoek binnen te rijden, ipv onder de fly-over door.
  woensdag 17 juli 2013 @ 04:11:17 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129033611
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is daar een bron van?
http://www.openbedrijvendag.be/
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:44:57 #274
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129035371
Voor Beter OV ziet weinig in het plan van de NS, bij problemen op de weg de atomobilisten op te pikken: http://www.voorbeterov.nl/
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:23:05 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129036125
Tsja. Je zag een paar maanden terug toch ook dat er nauwelijks gebruik van gemaakt wordt, toen ze een hele ochtend lang alle IC's extra in Breukelen lieten stoppen. Zijn toen 10 of 12 automobilisten geweest die de trein genomen hebben. Nou nou.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129036209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV ziet weinig in het plan van de NS, bij problemen op de weg de atomobilisten op te pikken: http://www.voorbeterov.nl/
Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief.
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:31:37 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129036304
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief.
kortom, mooiweerspelerij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129036467
Wat vbov beweert is dus ook onjuist.
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:42:45 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129036559
Kan, weet ik niet. Ik heb de bewuste aankondiging van NS niet gezien eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129036905
Is er ook niet geweest, is gecommuniceerd via sociale media en grote dagbladen etc.
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:57:33 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129036971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:55 schreef b2py het volgende:
sociale media en grote dagbladen etc.
Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws idd :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129037452
Ik hoorde het ook op de radio (NOS) dus het zal wel kloppen.

Ik snap de commotie niet zo goed. Of het nu op eigen initiatief is of niet, de NS vervult ook een maatschappelijke functie en daar sluit dit goed bij aan. Dat er weinig mensen gebruik van maken is misschien omdat het relatief nieuw is. Als dit uiteindelijk vaker gebeurt zal je zien dat meer mensen er gebruik van gaan maken.
pi_129037848
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws idd :N
Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over..
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:40:36 #284
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129038146
Ik begrijp dus dat de trein waarin ik zat toen het ongeluk van Bretigny gebeurde nog een hele week lang braaf zijn rondjes heen-en-weertjes moet rijden samen met 1 ander stelletje die zich ook op het deel Bretigny - Etampes bevond

Aangezien het ding echt nergens anders heen kan..
pi_129039004
Via Orléans-Tours-Le Mans-Paris? O-)
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:38 #286
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129039162
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde het ook op de radio (NOS) dus het zal wel kloppen.

NS vervult ook een maatschappelijke functie
_O- _O- _O- _O- _O-
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:12:49 #287
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129039224
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef Sandrvich het volgende:
Via Orléans-Tours-Le Mans-Paris? O-)
Ja maar niet voor reizigersdiensten, en voor een onderhoudsblokje lijkt het me een beetje ver om :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juli 2013 @ 12:15:00 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129039311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
ach ja, ze vinden momenteel treintje rijden belangrijker dan reizigers vervoeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129039474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Laat ik mezelf verduidelijken. Treinen in het algemeen vervullen in Nederland een maatschappelijke functie. Dat houdt bv. in dat er ook op onrendabele tijdstippen treinen rijden, en bij grote stremmingen zoals dit de trein een extra stop maakt. Vanuit wie (NS, KLPD, wie dan ook) dit komt is voor mij even onbelangrijk, want er zijn uiteindelijk mensen bij gebaat.

En als die extra paar mensen in de trein dan moeten staan, dan is dat zo. Beter dan uren op de A2 stilstaan.
pi_129039482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Beetje zielig he, kritiek op je artikel afdoen met een domme smiley zonder weerwoord.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:40:53 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129040207
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over..
Wat? Is die aankondiging van NS er wel geweest? Ook goed, maar dan is dit
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:39 schreef b2py het volgende:
Wat vbov beweert is dus ook onjuist.
Dus zeiken om het zeiken. En gewoon onwaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129041099
NS_online twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 13:00:11 In verband met een ongeval op de snelweg A2 staat er een lange file. Daarom stoppen treinen extra in Zaltbommel voor dupeerde automobilisten reageer retweet
Wel aardig betrouwbaar volgens mij :P
pi_129041587
quote:
Vaker Thalys Amsterdam - Brussel - NOS Nieuws

Tussen Amsterdam en Brussel rijden vanaf 7 oktober meer hogesnelheidstreinen. Thalys gaat vanaf die dag op doordeweekse dagen twee keer extra heen en weer rijden.

Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan de wens van reizigers, de NS en de Belgische NMBS. Door de extra treinen komen er per week 8000 nieuwe plaatsen bij, zegt Thalys.

De hogesnelheidstrein rijdt nu van maandag tot en met donderdag negen keer per dag. Op vrijdag rijden elf treinen van Amsterdam naar Brussel.

Op het traject zou eigenlijk de hogesnelheidstrein Fyra rijden. De NS en NMBS besloten eerder dit jaar vanwege veiligheidsproblemen te stoppen met de Fyra.

Je bericht is verstuurd. Terug naar 'deel deze pagina'
Bron: nos.nl
pi_129042329
Word alleen maar lastiger voor de reiziger om brussel te bereiken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:13:13 #295
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129043412
Dit gaat Duckie vandaag doen *O*
  Redactie Sport woensdag 17 juli 2013 @ 14:14:25 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129043446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:42 schreef icloud het volgende:
Word alleen maar lastiger voor de reiziger om brussel te bereiken.
Extra treinen, maar daarmee wordt het lastiger?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 17 juli 2013 @ 14:15:14 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129043470
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit gaat Duckie vandaag doen *O*
[ afbeelding ]
In elk geval niet 1e klas reizen zo te zien _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:19:11 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129043617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

In elk geval niet 1e klas reizen zo te zien _O-
He, ja, das wel opvallend dat die laatste (TER) ook alleen maar 2e klas is :@

In principe kan ik die ook al vanaf Gare du nord nemen, maar de stop op Persan zit erin om mn kaartje te stempelen, want tot aan persan zit ik op mijn Zomer vrij...

Ik ben benieuwd wat voor meterieel die laatste TER dan is, ter materieel zonder 1e klas :X
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:25:03 #299
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129043819
De Clienten van de RER D zijn aan het mopperen op de tijdelijk gewijzigde dienstregeling. Nu een Deel van de klanten van de RER C die door het ongeluk in Bretigny niet rijd, met de RER D naar Parijs gaat, is besloten om een aantal treinen in de ochtend en de avond spits in plaats van Eindpunt B, van Eindpunt A te laten vertrekken

De kritiek is zo hevig, dat de Directie van de RER D een woordje moest schrijven.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:26:25 #300
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129043865
Gisterenavond zijn alle aanwijsborden van Gare de Lyon Uitgevallen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')