abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129009839
De trein werd niet tegen gehouden? Kon mij van vroeger herinneren dat als le president er langs moest complete snelwegen werden afgesloten voor een paar uur.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18:32 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129009865
Nope. De trein kreeg gewoon voorrang, zoals het hoort :D
pi_129009909
Vroeger zou dat niet gebeurd zijn.
pi_129010354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:17 schreef icloud het volgende:
De trein werd niet tegen gehouden? Kon mij van vroeger herinneren dat als le president er langs moest complete snelwegen werden afgesloten voor een paar uur.
De president is ook wel wat anders dan de tour hè..
pi_129010421
Nou voor een echte fransman staan hollande en de tour op hetzelfde niveau.
pi_129012104
De tour is net als de stokbroden ontzettend belangerijk, dus hou eens snel je grote snuit
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 17:42:09 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129013184
Zo te zien staan in Enschede de eerste portalen al weer en is men bezig een ballastbed neer te leggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 17:51:38 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129013537
Afgelopen vrijdag waren ze ook al portalen aan het plaatsen: https://www.dropbox.com/sc/8bucbudhksx1894/qqsbPjwOrt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:18:33 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129014441
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:18 schreef greavy het volgende:
Nope. De trein kreeg gewoon voorrang, zoals het hoort :D
En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.

Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vóór de aankondiging van de overweg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129014548
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.

Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vóór de aankondiging van de overweg.
Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand? :D
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:22:50 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129014569
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks.

Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vóór de aankondiging van de overweg.
Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:27:31 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129014724
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In datzelfde reglement (tenminste in de pdf die je op de Engelse site van de Tour kan vinden) staan de regels ook in grotemensenengels.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:27:57 #230
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129014733
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand? :D
:') Vast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31:13 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129014823
Te Den Haag HS: "Dames en heren, de intercity naar Dordrecht van 18:14 zal vanwege een te hoog opgelopen vertraging niet verder rijden dan Rotterdam." Om 18:25 was die trein al weg van HS.

Serieus, NS? +10 is een reden om een trein op te heffen? |:(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31:54 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129014850
In Nederland wel, ja. Onze Oosterburen en Zuiderburen doen dat beter.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:32:53 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129014878
Bizar.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:34:07 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129014928
Gebeurt overigens vrij vaak. Zeker met de IC Den Haag - Venlo vv, als die +10 of meer heeft richting Venlo wordt die opgeheven in Eindhoven (en soms al in Breda(!). Maar exact op tijd gaan er dan 3 V'tjes heen- en weer naar Venlo. En jij mag daar dan wachten op de volgende trein.

Zal vast op meer plekken gebeuren :(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:38:55 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015073
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:40:33 #236
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_129015119
Hoelang duurt het voordat je ov-chipkaart transacties te zien zijn in "Mijn OV-Chipkaart" ?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:42:02 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015167
Dat kan een paar dagen duren.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:43:24 #238
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129015202
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef James1988 het volgende:
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
Ach ik moet het doen met de "He er gaat iets fout! Weet je wat? laten we maar wat aankloten totdat de spits voorbij is en daarna hebben we de ruimte om de draad weer op te pakken" mentaliteit, wellicht iets beter, maar ook niet alles :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:46:21 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015293
"Laten we in ieder geval proberen onze reizigers op plaats van bestemming te krijgen ipv alleen maar dozen rond te schuiven" :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:00:43 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129015742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef James1988 het volgende:
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee.
precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozen -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:01:14 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129015757
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozen -O-
En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:03:16 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129015833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
uhuh. Het moet gaan om reizigerspunctualiteit, niet om punctualiteit van de treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129016162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit.
En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft. :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:15:30 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129016276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft. :X
treintje rijden is dan ook belangrijker dan reizigers vervoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129016572
Tja, +10 op een kwartiersdienst... De volgende trein komt dan ook al wel weer in 5 minuten, dus heel veel meer ongemak levert dat niet op voor de reizigers die die trein hadden willen hebben. Minder handig is dat als je de trein door laat rijden, andere treinen ook te laat gaan zijn. Al zou ik dan de trein opheffen op een punt dat deze niet over Rijswijk<->Rotterdam meer hoeft, aangezien dat de flessenhals is...
pi_129016787
Het leukst vind ik het nog als treinen worden opgeheven doordat ze te vol zitten. De volgende trein (die ongetwijfeld net zo lang is) krijgt dan twee keer zoveel reizigers te verduren.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:50:24 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129017560
Afgelopen zondag ben ik bij de Betriebszentrale DB Regio NRW geweest (in hetzelfde gebouw zit ook de Betriebszentrale DB Cargo NRW en Fernferkehr NRW en oa een treindienstleiderspost).

Daar zit de afdeling Betriebszentrale DB Regio NRW het treinverkeer van de afdeling Nahverkehr (RE, RB) en afdeling S-bahn continu het treinverkeer te monitoren.
Wanneer een trein vertraging krijgt, wordt er al gekeken naar een oorzaak. Worden er meer treinen door deze oorzaak vertraagd, of was het een incident?
Wat zijn de mogelijkheden om de trein vertraging te laten inlopen? Gaan er overstappen gemist worden?
Voor de overstappen die eventueel gemist zullen worden, wordt bekeken om een spoorwijziging op het overstapstation door te voeren, om bijvoorbeeld van een niet-crossplatforme overstap naar een crossplatforme overstap te gaan. Wanneer dat niet kan (is al crossplatform, vertraging is te groot) wordt er gekeken of de aansluitende trein kan wachten op de vertraagde trein. Daarbij wordt rekening gehouden of de trein op het verdere traject vertraging kan lopen, en dat die trein zijn andere aansluitingen niet verliest.
Wanneer de betreffende bediende op de Betriebszentrale beslist om een wijziging door te voeren in een bepaalde treindienst (er moet een goederentrein extra aan de kant (in overleg met Betriebszentrale DB Cargo), een spoorwijziging (in overleg met de Fahrleiter) en dergelijke) kan de betreffende bediende de Fahrleiter dwingen zijn maatregelen op te volgen.
Wanneer er maatregelen genomen worden, die voor het treinpersoneel en/of reizigers belangrijk kunnen zijn (overstap wel / niet kunnen halen enz) krijgt het treinpersoneel een SMS / popup-bericht op de telefoon en/of smartphone (daar gaan ze al over op smartphones) met de genomen maatregelen. Het treinpersoneel hoeft er zelf niet achteraan te bellen.

Een groot voordeel in NRW is, is dat er op veel Bahnstrecken een Fernverkehrstrecke / Schnelle RE-strecke, RE/RB-strecke, S-bah-strecke en een Guterzugstrecke ligt.
Wel is een prioriteitenvolgorde samengesteld, die vrijwel altijd aangehouden moet worden.
Als eerst komt het Fernverkehr. Daarna volgen de RE's, daarna de RB's, daarna de S-bahn en als laatste de goederentreinen.

Wanneer je de laatste trein gaat missen door vertraging, moet het treinpersoneel een inventaris maken met bestemmingen van de reizigers bij de missende overstappen. Zij melden dan het aantal reizigers met de bestemmingen aan de betreffende bediende op de Betriebszentrale, waarna er taxi's en/of bussen komen, of een trein langer opgehouden wordt indien mogelijk.
pi_129017659
Leuk verhaal man, indrukwekkend om daar te gast te zijn lijkt mij. Even een aanvulling: het is niet overal zo dat de prioritering van de treinopvolging hetzelfde is. In Troisdorf moeten de RB en RE richting Koblenz vaak wachten op een goederentrein, die mag daar altijd voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')