Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie. En daardoor wachten treinen soms best lang, op Anschlussfahrgäste. Daardoor zijn de problemen voor iedereen bij elkaar minder groot.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
Dat gaat natuurlijk helemaal op voor een trein die 1x per 2 uur rijdt. Dan kun je een trein beter een kwartier vasthouden...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie.
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen.
Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht.
ARI is in elk geval voorspelbaar, dus als trdl weet je precies wat het wanneer gaat doen. En ARI uitzetten is in een wip gebeurd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
Jouw collega's die Gouda bedienen, zijn een stuk luier.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft.
het systeem zou wel met alternatieve voorstellen moeten kunnen komen, zeker als bijvoorbeeld door een stoptrein even tegen te houden een vertraagde IC daardoor verderop weer in zijn pad terecht kan komen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen...
Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet iemand wat een "lampenist" oid is? Mijn oma vertelde dat haar vader dat was. Ze liet me een hele oude foto zien, kan zo uit 1940/50 komen geloof ik. Met zo'n oude spitse trein waar ie voor stond met zijn collega's. Nostalgie
<whatever>ist - iemand die <whatever> bedient. Zie "Toetsenist".quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1)
Bron
Is daar een bron van?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:26 schreef greavy het volgende:
In België is het ook beter geregeld (maar nog niet optimaal, maar zijn bezig met verbeteringen). Vorig jaar bij Traffic Control van Infrabel mogen kijken.
Dit jaar tevens weer, op 6 oktober 2013 zijn de:
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Antwerpen-Noord
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brugge
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brussel
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Denderleeuw
Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Hasselt
Infrabel Seinhuis Antwerpen-Berchem
Infrabel Seinhuis Brugge
Infrabel Seinhuis Brussel-Zuid
Infrabel Seinhuis Gent-Sint-Pieters
Infrabel Traffic Control
Infrabel Werkplaats Roeselare
geopend voor bezoekers voor een rondleiding.
Ik denk dat ik dan maar eens in Antwerpen Berchem ga kijken
Brussel-Zuid en Traffic Control al gedaan.
Ik heb hem vaak over spoor 1 gezien. Maar spoor 2 is eventueel een verklaarbare reden voor: Dan is hij via middenspoor helemaal doorgewisseld naar spoor 4 om daar de Kijfhoek binnen te rijden, ipv onder de fly-over door.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Greavy, jij als localo weet dat vast wel. HSL Logistik rijdt regelmatig ketelwagentreinen tussen Emmerich en de Kijfhoek met de 1832. Is het normaal dat ie tussen Dordrecht en Kijfhoek via spoor 2 rijdt te Zwijndrecht of gaat ie normaalgesproken net als alle andere cargo's gewoon via spoor 1?
Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV ziet weinig in het plan van de NS, bij problemen op de weg de atomobilisten op te pikken: http://www.voorbeterov.nl/
kortom, mooiweerspelerij.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief.
Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws iddquote:
Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over..quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws idd
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde het ook op de radio (NOS) dus het zal wel kloppen.
NS vervult ook een maatschappelijke functie
Ja maar niet voor reizigersdiensten, en voor een onderhoudsblokje lijkt het me een beetje ver omquote:
ach ja, ze vinden momenteel treintje rijden belangrijker dan reizigers vervoeren.quote:
Laat ik mezelf verduidelijken. Treinen in het algemeen vervullen in Nederland een maatschappelijke functie. Dat houdt bv. in dat er ook op onrendabele tijdstippen treinen rijden, en bij grote stremmingen zoals dit de trein een extra stop maakt. Vanuit wie (NS, KLPD, wie dan ook) dit komt is voor mij even onbelangrijk, want er zijn uiteindelijk mensen bij gebaat.quote:
Wat? Is die aankondiging van NS er wel geweest? Ook goed, maar dan is ditquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over..
Dus zeiken om het zeiken. En gewoon onwaar.quote:
Wel aardig betrouwbaar volgens mijtwitter:NS_online twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 13:00:11In verband met een ongeval op de snelweg A2 staat er een lange file. Daarom stoppen treinen extra in Zaltbommel voor dupeerde automobilisten reageer retweet
quote:Vaker Thalys Amsterdam - Brussel - NOS Nieuws
Tussen Amsterdam en Brussel rijden vanaf 7 oktober meer hogesnelheidstreinen. Thalys gaat vanaf die dag op doordeweekse dagen twee keer extra heen en weer rijden.
Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan de wens van reizigers, de NS en de Belgische NMBS. Door de extra treinen komen er per week 8000 nieuwe plaatsen bij, zegt Thalys.
De hogesnelheidstrein rijdt nu van maandag tot en met donderdag negen keer per dag. Op vrijdag rijden elf treinen van Amsterdam naar Brussel.
Op het traject zou eigenlijk de hogesnelheidstrein Fyra rijden. De NS en NMBS besloten eerder dit jaar vanwege veiligheidsproblemen te stoppen met de Fyra.
Je bericht is verstuurd. Terug naar 'deel deze pagina'
Bron: nos.nl
Extra treinen, maar daarmee wordt het lastiger?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:42 schreef icloud het volgende:
Word alleen maar lastiger voor de reiziger om brussel te bereiken.
In elk geval niet 1e klas reizen zo te zienquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit gaat Duckie vandaag doen![]()
[ afbeelding ]
He, ja, das wel opvallend dat die laatste (TER) ook alleen maar 2e klas isquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
In elk geval niet 1e klas reizen zo te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |