Dat moet wel lukken, wat kan een wissel maximaal aan? 250 of 300 kilometer per uur.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:04 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL zou je van 250 naar 140 moeten afremmen, dat verschil is erg groot. Beter zou zijn geweest om in stappen af te remmen: 250 - 220 - (afslaan) - 180 - 160 - 140.
Hmm is wat traag, moet even iets berekenen.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
De overloopwissels die op de HSL liggen zijn geschikt om met 220 km/h (dacht ik) bereden te worden.
Ik dacht dat die, net als de Utrechtboog, een 1:39 verhouding hadden (oftewel max 160 km/h), maar kan er zo snel ook niks over terugvinden.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
De overloopwissels die op de HSL liggen zijn geschikt om met 220 km/h (dacht ik) bereden te worden.
Je staat erbijquote:Op zondag 14 juli 2013 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Hee als een van die 4 van Rondje NL in 2006 sta k nog niet in de op. Wie verzint er een leuke tekstregel bij
Ik zou het niet weten.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Waarin worden badslippers vervoerd? Precies
Dat kun je hier inderdaad vragenquote:Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef HalfGod het volgende:
Hoi. Is dit the place to be om te vragen of er Wifi is aan boord van de NS hispeed, specifiek die van Zurich. Bedankt spotters.
Aii.. hoe duur is dat dan? En welk gedeelte?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kun je hier inderdaad vragen
Bedoel je de ICE Amsterdam - Basel? Er is wifi op een gedeelte van het traject van die trein, maar dat is niet gratis.
Zie Bahn.de: WLAN in de treinquote:Op zondag 14 juli 2013 22:58 schreef HalfGod het volgende:
[..]
Aii.. hoe duur is dat dan? En welk gedeelte?
Ik zie nergens Amsterdam - Basel - Zurich, maar ik ben nogal blind.quote:
Bel je toch ff naar Zwaagdijk met de mededeling dat dit veranderd moet wordenquote:
Er is een kaartjequote:Op de volgende trajecten is de internettoegang mogelijk:
Dortmund - Dsseldorf - Keulen (ook via Hagen und Wuppertal)
Keulen - Frankfurt/M. Flughafen
Frankfurt/M. - Stuttgart - Mnchen
Frankfurt/M. - Hannover - Hamburg Hbf
Dortmund-Hannover-Berlin
Berlin-Hamburg
Frankfurt-Nrnberg-Mnchen
Deze ja. Balenquote:Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef icloud het volgende:
Bedoel jemisschien de citynightline? Die heeft geen wigi.
Oh, de Nachttrein? Daar is geen wifi.quote:
Sorry, mijn fout, ik ga voor het eerst alleen op reis, ook geen ervaring met die treinen verderquote:Op zondag 14 juli 2013 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, de Nachttrein? Daar is geen wifi.
Excuus, je vraag om "de NS Hispeed" had me op het verkeerde pad gezet
hey!quote:
ok cowboy!quote:Op zondag 14 juli 2013 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groetjes uit Utah, jongens!
Om op het werk te komen neem ik negen haltes de bus of ik loop een uurtjequote:Op zondag 14 juli 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Heeft de crash bij Brtigny gevolgen voor jou Darkwing, bijvoorbeeld om op je werk te komen?
twitter:SNCF_infopresse twitterde op zondag 14-07-2013 om 17:21:12LT "Ns serons en mesure de rtablir les circulations environ fin de semaine dbut de semaine prochaine #Bretigny vu l'ampleur des degats" reageer retweet
Zal ik je even opvrolijken?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Om op het werk te komen neem ik negen haltes de bus of ik loop een uurtje
Verder niet echt, behalve dat ik deze maand flink wou knallen, en een bezoekje wou brengen aan een rune in die omgeving...
Dus gevolgen voor mij, voor mn werk: nee, voor mn spoor hobby: tuurlijk, en voor de dagje weg: ach, creatief met vervoer zijn dan maar
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:51 schreef bork het volgende:
[..]
Zal ik je even opvrolijken?
Volgens mij vind jij de muziek bij het onderstaande clipke wel leuk![]()
Ik weet nu wie het zingt/zingt/speelt![]()
http://www.last.fm/music/(...)BA%D0%B8%D0%BD%D0%B8
Je kan een hoop zeggen van die vuurwerkafstekers (vandaag dan, de rest van het jaar stokbroodvreters) maar ze hebben de boel wel vlug op de rails op orde. Oorzaak, onderzoek, voorspellingen, bussen, alternatief vervoerplan, het om mogen reizen en niet moelijk doen...quote:Op zondag 14 juli 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
Ah okay, gelukkig maar
Prognose:twitter:SNCF_infopresse twitterde op zondag 14-07-2013 om 17:21:12LT "Ns serons en mesure de rtablir les circulations environ fin de semaine dbut de semaine prochaine #Bretigny vu l'ampleur des degats" reageer retweet
Daar moet ik je gelijk in geven. Ook de crisiscommunicatie vind ik erg goed: SNCF is transparant, geeft regelmatig updates en laat zien wat er tot nu toe gedaan is. Die opmerking zie ik op de sociale media vaker langskomen trouwens.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan een hoop zeggen van die vuurwerkafstekers (vandaag dan, de rest van het jaar stokbroodvreters) maar ze hebben de boel wel vlug op de rails op orde. Oorzaak, onderzoek, voorspellingen, bussen, alternatief vervoerplan, het om mogen reizen en niet moelijk doen...
Ja, zoals bijvoorbeeld een foto voorbij komt met de mogelijke oorzaak, daar kunnen ze hier daar* nog wat van lerenquote:Op maandag 15 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar moet ik je gelijk in geven. Ook de crisiscommunicatie vind ik erg goed: SNCF is transparant, geeft regelmatig updates en laat zien wat er tot nu toe gedaan is. Die opmerking zie ik op de sociale media vaker langskomen trouwens.
stel je zet een echte ice verbinding op en dan bedoel ik een hispeed verbinding niet die boemel van nu(die als ice word verkocht), dan lijkt mij frankfurt, keulen dusseldorf arnhem beter dan frankfurt keulen oberhausen of duisburg, arnhem? of denk je van niet?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:31 schreef James1988 het volgende:
Vanuit Nederland zijn die steden de sleutel tot het Ruhrgebied, vanuit Duitsland kun je vanuit die steden snel naar andere delen van het land. Dus ja, ik denk het wel.
ja, ik had hetzelfde probleem al vandaar dat ik dacht gooi het eens in de groep bij de spoorfreakzquote:Op maandag 15 juli 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
Ik weet eigenlijk te weinig van de vervoersvraag tussen Nederland en de steden die je opnoemt om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat...quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef arkkey het volgende:
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is.
... als er geen springers zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat...
Dat valt wel mee volgens mij...? Bij Woerden is het wel raak geweest de laatste tijd.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat...
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef arkkey het volgende:
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is.
Ik heb het gevoel als of er werkelijk niets gedaan word aan die springers. Laat staan dat men die vertagings tijd van 2 uur gaan verkorten (even losstaand van de nieuwe conducteur en machinist als die van ver komen)quote:Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen.
Zowel Duisburg als Oberhausen hebben een belangrijke overstapfunctie, al is Oberhausen wel wat minder natuurlijk. Maar met 210.000 inwoners is Oberhausen nog altijd groter dan Arnhem en het heeft een behoorlijk achterland. En vanaf Oberhausen Hbf kom je snel naar dat gigawinkelcentrum daar of naar Movie World.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:41 schreef icloud het volgende:
[..]
ja, ik had hetzelfde probleem al vandaar dat ik dacht gooi het eens in de groep bij de spoorfreakz
Betonrot hoorde ik?quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef arkkey het volgende:
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is.
Wat wil je er tegen doen dan? Preventief 100 meter hoge hekken om het spoor?quote:Op maandag 15 juli 2013 09:35 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel als of er werkelijk niets gedaan word aan die springers.
precies. het is vrijwel onmogelijk. Op strategische plaatsen wat hekken neerzetten kan iets helpen, maar als iemand echt wil gaan dan is zo iemand lastig tegen te houden ...quote:Op maandag 15 juli 2013 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat wil je er tegen doen dan? Preventief 100 meter hoge hekken om het spoor?
Mensen kweken die in minder stukjes uiteenvallen als ze voor de trein springen?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:12 schreef daanski82 het volgende:
Laten we dan zorgen dat die vertragings tijd korter word.
Dat zijn dezelfde typen portalen, zouden die nu plotseling toch aan hun einde gekomen zijn?quote:Op maandag 15 juli 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Betonrot hoorde ik?
Ook tussen Wolvega en Steenwijk wordt er nu enkelspoor gereden, omdat de werkzaamheden aan een van de sporen nog niet afgerond zijn. Ook daar schijnen problemen met een bovenleidingportaal te zijn, maar vertraging levert het niet op.
het lijkt er inderdaad op dat ze tegen het einde van hun levensduur aan zitten. Op Somda wordt gemeld dat er wel een vernieuwingsprogramma op stapel staat, maar dat het nog wel even kan duren voordat het zover is ...quote:Op maandag 15 juli 2013 10:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde typen portalen, zouden die nu plotseling toch aan hun einde gekomen zijn?
Mensen kweken die niet springen?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Mensen kweken die in minder stukjes uiteenvallen als ze voor de trein springen?
Grappig. Gisteravond ging het precies andersom. Amersfoort - Zwolle omreizen via Deventer na een springer bij Putten.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:02 schreef daanski82 het volgende:
Ach ja, zo blijf je lekker reizen door het o zo geweldige Nederlandse landschap ;-).
Ik was onderweg naar Amf tot we bleven steken bij Deventer. Dus maar even om reizen via zwolliewood.
Ja, dat staat al jaren op de planning geloof ik. Alleen was de hoop dat ze het wat langer uit zouden houden. Ik dacht ook dat de betonnen portalen in Brabant er slechter aan toe waren.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lijkt er inderdaad op dat ze tegen het einde van hun levensduur aan zitten. Op Somda wordt gemeld dat er wel een vernieuwingsprogramma op stapel staat, maar dat het nog wel even kan duren voordat het zover is ...
Ja hoiquote:Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen.
22.24 vertrek uit Amersfoort zo uit mijn hoofd. Ik dacht overigens dat omreizen via Deventer een half uur extra kostte, maar je moet nu een kwartier wachten in Amersfoort en een kwartier in Deventer. Was het met de oude dienstregeling dan wel "maar" een half uur extra?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoidan zaten we waarschijnlijk in dezelfde trein
Ze zijn nog origineel, dus dan komen ze uit 1951 of 1952, zoiets.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:45 schreef Fiorano het volgende:
Zat van de week nog te kijken naar die betonnen portalen bij Amersfoort. Vroeg me al af hoe oud die wel niet waren
Ja klopt, die knoop in Deventer is eruit gehaald. Nu kost het je dus een uurquote:Op maandag 15 juli 2013 10:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
22.24 vertrek uit Amersfoort zo uit mijn hoofd. Ik dacht overigens dat omreizen via Deventer een half uur extra kostte, maar je moet nu een kwartier wachten in Amersfoort en een kwartier in Deventer. Was het met de oude dienstregeling dan wel "maar" een half uur extra?
Hele film over opbouw daarvan staat op YouTube, moeilijk interessant.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:13 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Ze zijn nog origineel, dus dan komen ze uit 1951 of 1952, zoiets.
Formuliertje schrijven gaat voor mij helaas nietquote:Op maandag 15 juli 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, die knoop in Deventer is eruit gehaald. Nu kost het je dus een uurMaja, lekker formuliertje schrijven natuurlijk
![]()
Ik had trouwens die van 21:54
Gewoon een uur schrijvenquote:Op maandag 15 juli 2013 11:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Formuliertje schrijven gaat voor mij helaas nietDaarnaast kost het je effectief een uur, maar volgens mij komt de trein uit Deventer net een minuut eerder in Zwolle aan dan die uit Amersfoort, waardoor je net geen 60 minuten vertraging hebt
NS Privilegepas. Vader werkt bij het spoor maar ze mogen geen jaarkaart meer geven van de belastingdienst. Het komt er op neer dat we per reis alleen de belasting voor het kaartje hoeven te betalen, maar daardoor kan je geen geld terug krijgen bij vertraging (heb er al een keer over gemaild).quote:Op maandag 15 juli 2013 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een uur schrijvenEn waarom gaat dat voor jou niet??
zou zomaar kunnen. Die betonnen onderbouw dateert nog grotendeels uit de tijd dat het spoor in zijn geheel gelektrificeerd is.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat staat al jaren op de planning geloof ik. Alleen was de hoop dat ze het wat langer uit zouden houden. Ik dacht ook dat de betonnen portalen in Brabant er slechter aan toe waren.
Ah zo. Ja dan heb je "pech" iddquote:Op maandag 15 juli 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
NS Privilegepas. Vader werkt bij het spoor maar ze mogen geen jaarkaart meer geven van de belastingdienst. Het komt er op neer dat we per reis alleen de belasting voor het kaartje hoeven te betalen, maar daardoor kan je geen geld terug krijgen bij vertraging (heb er al een keer over gemaild).
je haalt nu twee dingen door elkaar. Dit gaat voornamelijk over de portalen die een betonnen onderbouw en een stalen bovenbouw hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel jammer, die betonnen portalen en die 'gotische' zijn toch de mooiste bovenleidingsportalen die er zijn.
Amersfoort - Barneveld/Ede rijdt wel hoor, de kapotte paal zit verderop de Veluwequote:Op maandag 15 juli 2013 12:44 schreef Fiorano het volgende:
Ik moet nu dus van Groningen naar Barneveld, omreizen via Duivendrecht ofzo? Of hebben we busjes?
Edit, grapje kom over Zwollywood natuurlijkquote:Op maandag 15 juli 2013 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Amersfoort - Barneveld/Ede rijdt wel hoor, de kapotte paal zit verderop de Veluwe
Hmm.. of ik heb wat gemist, of die storing is alweer voorbij, ik zie niks bijzonders op http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart daar namelijkquote:
300 meter bovenleiding naar de knoppen ook. De rest van de dag vind ik nog tamelijk krap qua schatting eigenlijk of zie ik dit verkeerd?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Leiding is overigens kapot getrokken waarbij het portaal is meegekomen.
En een foto :
[ afbeelding ]
quote:Apeldoorn-Amersfoort
Melding maandag 15 juli 2013, 11:47 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding
Tussen Amersfoort en Apeldoorn rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting 16 juli rond 2:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Utrecht C. en Deventer kunnen omreizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle.
Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C./Rotterdam C. kunnen omreizen via Lelystad C.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |