quote:Op zondag 30 juni 2013 20:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik dacht eerst....ken geen album van Peter met Silence in de titel
Hij wilde te graag.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:30 schreef Arn0 het volgende:
Moody doet al die moeite en hij krijgt geen TT? Ongehoord dit
Ja uiteraard. Het is ook maar een ideetjequote:Op zondag 30 juni 2013 20:42 schreef Arn0 het volgende:
Mwah.. Rolbeurten enzo gaat wat ver vind ik. Post gewoon als je iets tofs hebt ontdekt, en dan wordt er wel / niet op gereageerd
Of Depeche Modequote:Op zondag 30 juni 2013 20:35 schreef DO2 het volgende:
Ik dacht even dat je stiekem een enorme fan van Simon & Garfunkel was.
Obscuur ook goed?quote:Op zondag 30 juni 2013 20:41 schreef Moody het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee dan....
Elke dag mag 1 user een "Plug van de dag" in de groep gooien; een band die hij/zij ondergewaardeerd vindt. Vooraf wordt bepaald wie aan de beurt is - en maar 1 per dag (of zelfs 1 per 48 uur) om het overzichtelijk te houden.
Graag een leuke post met informatie en wat tuubjes om wat voer voor discussie te hebben.
Uiteindelijk een pol met terecht of onterecht ondergewaardeerd.
Hm?
Zou zelfs een eigen topic kunnen hebben, maar niet perse noodzakelijk. We hoeven die outsiders niet in onze discussie. OMG WAT INDIE!!!!
Beter een nieuw topic uiteraard. Alhoewel je sowieso niet aan die 1 per dag kan houden.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:41 schreef Moody het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee dan....
Elke dag mag 1 user een "Plug van de dag" in de groep gooien; een band die hij/zij ondergewaardeerd vindt. Vooraf wordt bepaald wie aan de beurt is - en maar 1 per dag (of zelfs 1 per 48 uur) om het overzichtelijk te houden.
Graag een leuke post met informatie en wat tuubjes om wat voer voor discussie te hebben.
Uiteindelijk een pol met terecht of onterecht ondergewaardeerd.
Hm?
Zou zelfs een eigen topic kunnen hebben, maar niet perse noodzakelijk. We hoeven die outsiders niet in onze discussie. OMG WAT INDIE!!!!
Juist prettig. Ik hoef niet meteen te weten waar die band/artiest naar school ging, ik heb aan de muziek genoegquote:Op zondag 30 juni 2013 20:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Het is ook maar een ideetje
Idee erachter is om mede-users wat meer info te geven over de artiest. Meestal wordt er alleen een tuubje gedumpt en that's it. Ik maak me er zelf ook schuldig aan
Ook goed. Thema moeten we niet vastleggen. Liefst wel muziek/bands die geen wereldfaam hebben, anders voegt het zo weinig toe.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Obscuur ook goed?
Heb wel zin om wat Zambiaanse, Koreaanse, Japanse of Braziliaanse acts te pluggen.
Ik ben zelf fan van Zambiaanse reggae, vermengd met een beetje dubstep en wat elektronisch.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Obscuur ook goed?
Heb wel zin om wat Zambiaanse, Koreaanse, Japanse of Braziliaanse acts te pluggen.
Meer een muzikaal kader. Waar het op lijkt en zo.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Het is ook maar een ideetje
Idee erachter is om mede-users wat meer info te geven over de artiest. Meestal wordt er alleen een tuubje gedumpt en that's it. Ik maak me er zelf ook schuldig aan
Ja zoiets. Geen levensverhaal ofzoquote:Op zondag 30 juni 2013 20:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Meer een muzikaal kader. Waar het op lijkt en zo.
Zoietsquote:Op zondag 30 juni 2013 20:48 schreef Kerftminister het volgende:
Voorproefje dan, Zambiaanse psychedelische rock:
The Witch is een van mijn hoogst gerate albums. Heb trouwens ook een fantastisch Bahamaans album met dit als uitblinker:
Dat album staat in mijn all time top 10/15 zelfs.
OF benoem uberhaupt genre.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef Moody het volgende:
Gewoon een idee mensen
Ben wel van een
[..]
Ja zoiets. Geen levensverhaal ofzo
Of ff benoemen in welk interessant zijproject bandlid X heeft meegedaan.
Ja genre is wel lollig om te benoemen iddquote:
Exuma werd me aangeraden door iemand anders.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:52 schreef debeterebob het volgende:
Uit welke grotten trekt Kerfminister al zijn muziek zeg
Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse dus o.a. Ik ken trouwens weinig Afrikaanse muziek. Wat Jazz, maar veel meer niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:52 schreef debeterebob het volgende:
Uit welke grotten trekt Kerfminister al zijn muziek zeg
Is dat echt je mening of een grap?quote:Op zondag 30 juni 2013 21:00 schreef Kerftminister het volgende:
muziekindustrie van Mali is een van de beste van de wereld.
Nederlandse wiki geeft hem gelijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat echt je mening of een grap?
Ik ken de muziekindustrie van Mali verder niet, maar dat is nogal een uitspraak
Nou ik heb:quote:Op zondag 30 juni 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat echt je mening of een grap?
Ik ken de muziekindustrie van Mali verder niet, maar dat is nogal een uitspraak
Vergeleken met het vorige?quote:Op zondag 30 juni 2013 21:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeer zwak.
Toevallig net een reactie gepost in het Editors topic:
MUZ / Editors #8
Dat zijn ook wel de toffe landen. Meeste muziek die ik luister komt uit de VS of UK natuurlijk en daarna komen Australie, Canada en Scandinavia. Een land als Duitsland heeft dan wel weer weinig wat ik ken.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou ik heb:
VS, UK. Canada, Japan, Frankrijk, Zweden, Brazilië, Denemarken, Noorwegen, IJsland, Mali, Nigeria, Zuid-Korea ongeveer in die volgorde. Dat is wel deels subjectief idd. Want Finland heeft allemaal metal enzo maar dat luister ik niet.
In This Light vond ik nog wel aardig. Wel een lekkere flow in dat album.quote:
Duitsland noteer ik alleen de krautrock industrie met Can oa. Mja op de beste albums hebben ze nog een Japanse zanger ook.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat zijn ook wel de toffe landen. Meeste muziek die ik luister komt uit de VS of UK natuurlijk en daarna komen Australie, Canada en Scandinavia. Een land als Duitsland heeft dan wel weer weinig wat ik ken.
Zit trouwens wel een dikke mama appelsap in A Ton Of Lovequote:Op zondag 30 juni 2013 21:12 schreef Moody het volgende:
[..]
In This Light vond ik nog wel aardig. Wel een lekkere flow in dat album.
De eerste 2 blijven goed.
Maar goed, live zijn ze prima. Ik zal me wel weer vermaken.
Australie is AC/DC en Nick Cave bij mij.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Duitsland noteer ik alleen de krautrock industrie met Can oa. Mja op de beste albums hebben ze nog een Japanse zanger ook.Australië vergat ik, maar heb daar niet superveel uit.
Gotye, Xavier Rudd, Tame Impala en Jagwar Ma voor mij.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Australie is AC/DC en Nick Cave bij mij.
Oja, Cat Empire (oudere albums) zijn ook wel aardig, net als Xavier Rudd.
Gotye is Vlaams toch?quote:Op zondag 30 juni 2013 21:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gotye, Xavier Rudd, Tame Impala en Jagwar Ma voor mij.
Ierland lift mee met de UK. Ook fijne historie qua folkmuziek.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:24 schreef debeterebob het volgende:
Eigenlijk wel raar dat een land als Ierland meer te bieden heeft dan Australie
Leuk ja. Toch was Mumford and Sons niet echt een geschikte headliner. Te weinig écht goeie nummers voor.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:58 schreef kciR het volgende:
Mumford & Sons met Vampire weekend, The Vaccines en First Aid Kit zongen net With A Little Help From My Friends als toegift van hun Glastonbury headline slot. Erg tof
Hij staat nog niet op youtube, maar morgenochtend vast wel!
De rest heb ik niet gezien. The xx was ook bezig
Nu ben ik natuurlijk een maniakale prediker van Nick Drake, maar mensen die zeggen dat een album als Pink Moon `bloedsaai` is, zijn gewoon niet goed snik. Met alleen zijn gitaar en stem doet hij meer spannende dingen in een enkel nummer dan menig band ooit in een heel album gepropt krijgt.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar als je ze solo met een akoestische gitaar neerzet...Kan je ze stiekem wel over 1 kam scheren ja. Er zijn wat uitzonderingen, de echte groten in het genre. Als Bruce, Bob, Nick etc...maar zelfs van hen ken ik genoeg mensen die ze haten, omdat het allemaal zo bloedsaai is als ze solo op een gitaartje aan het tokkelen en aan het kwelen zijn.
Het is vooral de huidige lichting zoetsappig suffe singer-songwriters waar de algemene haat is op gericht ja. De Ben Howards, James VIncent McMorrows, Passenger...en al die beste singer-songwriter van Nederland meuk en zo...elke week staat er wel weer een andere op #1 of zoquote:Op maandag 1 juli 2013 07:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nu ben ik natuurlijk een maniakale prediker van Nick Drake, maar mensen die zeggen dat een album als Pink Moon `bloedsaai` is, zijn gewoon niet goed snik. Met alleen zijn gitaar en stem doet hij meer spannende dingen in een enkel nummer dan menig band ooit in een heel album gepropt krijgt.
En ik deel absoluut niet de mening dat je ze over 1 kam kunt scheren. Nick Drake, John Martyn, Bert Jansch, Jackson C. Frank, Paul Simon en Elliott Smith zijn zo even uit mijn hoofd voorbeelden van jongens met alleen een gitaar, die zo beduidend veel beter zijn dan het gros van de singer-songwriters, omdat ze ook daadwerkelijk aandacht besteden aan de composities zelf, en niet beetje lukraak wat akkoordjes bij elkaar rapen.
Kennen jullie dat gevoel trouwens dat je gewoon van een bepaalde band pisnijdig kunt worden, omdat ze op een album geniale nummers afwisselen met volstrekte misbaksels? Ik zat in een nachtbus van Hiroshima naar Tokyo naast een snurkende, meurende Japanner met een rood Atari-shirt, waarschijnlijk om de zweeteilanden te accentueren. Gewoonweg een wrede grap. Dan heb je troost nodig. Ik zie Mazzy Star voorbij komen, Fade Into You begint, je vraagt je af of er mooiere liedjes in de jaren `90 zijn geschreven, en dan vervolgens wordt het een `hit & miss`-verhaal van ongekende proporties. Dat is gewoon spelen met de muziekziel van een mens. Meest debiele is eigenlijk dat ik dit allang wist, maar toch weet Fade Into You me weer iedere keer in dat duistere hol te trekken. Gelukkig is er dan altijd deze held nog om me bij te staan:
![]()
Aan het begin vond ik het nog niet opperbest, maar begint al op me te groeien. Echter deel ik de mening van Moody dat Nothing, Honesty en What is this thing called love vrij matig zijn. Rest is wel van een zeer goed niveau. Maar het reikt nog niet naar het niveau van de eerste drie albums.quote:
Norrage Norrage.. Je gaat toch niet James Vincent McMorrow in dat suffe lijstje zetten? Dat is opréchte muziek. Heel indrukwekkend live ook.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is vooral de huidige lichting zoetsappig suffe singer-songwriters waar de algemene haat is op gericht ja. De Ben Howards, James VIncent McMorrows, Passenger...en al die beste singer-songwriter van Nederland meuk en zo...elke week staat er wel weer een andere op #1 of zo
Toch knap dat je op de ene pagina Damien afbrandt, en dan James weer fantastisch vindtquote:Op maandag 1 juli 2013 14:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Norrage Norrage.. Je gaat toch niet James Vincent McMorrow in dat suffe lijstje zetten? Dat is opréchte muziek. Heel indrukwekkend live ook.
Ja, natuurlijk. Damien Rice mag qua songwriting nog niet in de schoenen staan van James Vincent McMorrow. Ooit zal je zijn trucje doorhebben en het beu zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 14:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Toch knap dat je op de ene pagina Damien afbrandt, en dan James weer fantastisch vindt
Het benadrukt mijn opmerking dat de beleving van al die singer-songwriters puur persoonlijk is, en dat al dat gehaat ook een beetje flauw is.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Damien Rice mag qua songwriting nog niet in de schoenen staan van James Vincent McMorrow. Ooit zal je zijn trucje doorhebben en het beu zijn
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het benadrukt mijn opmerking dat de beleving van al die singer-songwriters puur persoonlijk is, en dat al dat gehaat ook een beetje flauw is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Die uitvoering van Skinny Love bij Jools Holland is ook wel het hoogtepunt van 'een man met gitaar, dat kan toch niks indrukwekkends overbrengen'quote:
Bedoel je die?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die uitvoering van Skinny Love bij Jools Holland is ook wel het hoogtepunt van 'een man met gitaar, dat kan toch niks indrukwekkends overbrengen'
quote:
Verschrikkelijk inderdaad.quote:
Welke legacy?quote:Op maandag 1 juli 2013 16:40 schreef Bol_Wan het volgende:
Mooi. Die waren hun legacy toch aan het verkloten de laatste tijd
De vorige keer dat ze in de Effenaar stonden ben ik heen geweest en dat was wel bijzondere ervaringquote:Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef Tchock het volgende:
Ik twijfel zo of ik naar My Bloody Valentine zal gaan in de effenaarIk moet sowieso alleen, en met ticket+goede oordoppen wordt het best een dure grap. Maar het lijkt me ook wel zo vet, ik ben bang dat ik heel erg spijt krijg als ik niet ga
Hoe hard is het nou?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]
De vorige keer dat ze in de Effenaar stonden ben ik heen geweest en dat was wel bijzondere ervaringzeker geen spijt van gehad (en oordopjes kun je natuurlijk ook goed gebruiken bij andere concerten
)
Ik zit er sterk aan te denken om dit jaar weer heen te gaan
Niemand?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef Kerftminister het volgende:
Nou hij is af. Benieuwd hoeveel jullie er raden.
http://www.sendspace.com/file/nvo4l6
Mag gewoon in het topic als jullie willen.
de legacy van indie-anthems als Banquet en Hunting for Witches. Wat ze de laatste jaren ook hebben gedaan, ze hebben hele populaire nummers geschreven. Dus een legacy is er wel..quote:
Nou het concert is idd behoorlijk hard, ik deed mijn dopjes om nummer het nummer in en uit. (maar dat kwam omdat ik van die stomme gele dingen, die soms meer filteren dan je wilt.. ) maar was op die manier prima te doenquote:
Ik denk altijd dat ik wel een redelijke muziekkennis heb, en dan ga ik van die fragmentjes luisteren en moet ik huilen omdat ik er bijna geen herkenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Niemand?![]()
My Bloody Valentine lijkt me overigens wel erg vet om een keer te zien, net als Asobi Seksu en Boris.
Ahh hierdoor krijg er alleen maar meer zin inquote:Op maandag 1 juli 2013 19:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nou het concert is idd behoorlijk hard, ik deed mijn dopjes om nummer het nummer in en uit. (maar dat kwam omdat ik van die stomme gele dingen, die soms meer filteren dan je wilt.. ) maar was op die manier prima te doen
wat echt HARD was, was dat tussenstukje in het laatste nummer 'You Made Me Realise', 20 min zo'n ongekende harde bak herrie. Je hele lijf werd door elkaar geschud.dat zou ik niemand adviseren zonder oordopjes te laten ervaren.
Dit keer duizendquote:Op maandag 1 juli 2013 19:26 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik denk altijd dat ik wel een redelijke muziekkennis heb, en dan ga ik van die fragmentjes luisteren en moet ik huilen omdat ik er bijna geen herken
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ahh hierdoor krijg er alleen maar meer zin inHet is volgens mij net zo goed een concert als een fysieke ervaring.
yoloquote:Misschien moet ik ook maar gewoon gaan
Banquet vind ik wel een briljant nummer trouwens, dat was ook de reden dat ik ooit die band ben gaan uitchecken. Daarna allemaal teleurstellingen meegemaakt met hun, waaronder 2 doodsaaie optreden..quote:Op maandag 1 juli 2013 19:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
de legacy van indie-anthems als Banquet en Hunting for Witches. Wat ze de laatste jaren ook hebben gedaan, ze hebben hele populaire nummers geschreven. Dus een legacy is er wel..
Ik wil die van jou wel doen maar ik ben minstens een week niet bij mijn laptopquote:Op maandag 1 juli 2013 19:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Niemand?![]()
My Bloody Valentine lijkt me overigens wel erg vet om een keer te zien, net als Asobi Seksu en Boris.
Ja, op BKS was het ook niet geweldig allemaal. Vandaar dat ze maar beter konden stoppen. Vindt het alleen sneu voor die nieuwe drummer, die leek het nog wel serieus te nemenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Banquet vind ik wel een briljant nummer trouwens, dat was ook de reden dat ik ooit die band ben gaan uitchecken. Daarna allemaal teleurstellingen meegemaakt met hun, waaronder 2 doodsaaie optreden..
Hehe zo moeilijk zijn sommigen toch echt niet.quote:
Meer als de helft klinkt ook wel bekend, maar ik kan er niet meer artiesten bij koppelenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hehe zo moeilijk zijn sommigen toch echt niet.
Veel dingen worden regelmatig hier besproken.
Nou waar staat ie? Ga ik eens proberenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hehe zo moeilijk zijn sommigen toch echt niet.
Veel dingen worden regelmatig hier besproken.
Ik zal het eens proberen. Dat ene punt bij die van Moody moet te overtreffen zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef Kerftminister het volgende:
Nou hij is af. Benieuwd hoeveel jullie er raden.
Mag gewoon in het topic als jullie willen.
http://www.sendspace.com/file/nvo4l6quote:Op maandag 1 juli 2013 19:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou waar staat ie? Ga ik eens proberen
Veel hiphop? Dat herken ik niet hoor. Zo even proberenquote:Op maandag 1 juli 2013 20:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Van jou verwacht ik toch minimaal wel 10 goede.
Ze mogen trouwens in het topic gezet worden hoor, anders komt het nooit compleet. Dit is puur een testopgave voor een ander forum waar ik het met iemand anders ga organiseren. Daar hadden ze er al zeker 15 van de 30 geraden en ik schat de muziekkennis hier veeel hoger in.
3 nummers van de 30 maar. Eentje verwacht ik sws niet dat die geraden wordt, andere twee zou kunnen maar zijn niet supermakkelijk. Wilde Dre Day nog erinzitten maar heb ik maar niet gedaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Veel hiphop? Dat herken ik niet hoor. Zo even proberen
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
3 nummers van de 30 maar. Eentje verwacht ik sws niet dat die geraden wordt, andere twee zou kunnen maar zijn niet supermakkelijk. Wilde Dre Day nog erinzitten maar heb ik maar niet gedaan.
Dan te bedenken dat ik er nog 1 speciaal voor jou heb ingezet en die ken je niet eens.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:53 schreef Norrage het volgende:
Ok ik ken er uiteindeijk 4
Triest he
Al moet ik zeggen, dat ik bij een heleboel echt totaal geen idee had en niet eens herkenning.
Heb alleen Curtis, Daft Punk, Modest Mouse en Peace...
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat ik er nog 1 speciaal voor jou heb ingezet en die ken je niet eens.
Inderdaad, ergens aan het eindequote:Op maandag 1 juli 2013 21:08 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik heb er tien, best tof. Peace niet gehoord, dat zal die lange dan wel zijn waar Norrage gek op is
DIe weet ik niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:09 schreef Bol_Wan het volgende:
Zal me verbazen als er iemand is die 23 niet heeft overigens
Klassiekerquote:Op maandag 1 juli 2013 21:11 schreef Norrage het volgende:
#15 weet ik wel trouwens, maar die wil ik uberhaupt niet weten.
Foei, dat is de langste man op aardequote:
Ohja. Net zo'n kut stem waar ik niet langer dan 2 seconden naar kan luisteren. Valt me nu pas op dat die stem echt volstrekt gelijk is aan die van Deer Tickquote:
Ik luister 15 best vaak in het echtquote:Op maandag 1 juli 2013 21:10 schreef Norrage het volgende:
Net als #14..2e keer luisteren gaan er meer belletjes rinkelen....
En waarom heb je dat #15 ingezet![]()
Die heb ik zelfsquote:Op maandag 1 juli 2013 21:09 schreef Bol_Wan het volgende:
Zal me verbazen als er iemand is die 23 niet heeft overigens
Dat karakteriseert al die singer-songwriters welquote:Op maandag 1 juli 2013 21:38 schreef debeterebob het volgende:
25 kan natuurlijk Ed Sheeran, Passenger, Ben Howard, Kensington, The Tallest Man, etc. zijn
Gareth Gates niet wetenquote:Op maandag 1 juli 2013 20:53 schreef Norrage het volgende:
Ok ik ken er uiteindeijk 4
Triest he
Al moet ik zeggen, dat ik bij een heleboel echt totaal geen idee had en niet eens herkenning.
Heb alleen Curtis, Daft Punk, Modest Mouse en Peace...
We hebben allemaal onze guilty pleasures. Had er net zo goed Avril Lavigne tussen kunnen zetten.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:01 schreef Norrage het volgende:
Gareth Gates? Wtfwie dat wist mag hier niet meer posten...
Atomic Kittenquote:Op maandag 1 juli 2013 22:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
We hebben allemaal onze guilty pleasures. Had er net zo goed Avril Lavigne tussen kunnen zetten.
Atomic Kitten, Sugababes en Girls Aloudquote:
Hansonquote:Op maandag 1 juli 2013 22:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Atomic Kitten, Sugababes en Girls Aloud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Natalie Imbruglia, Maria Menaquote:Op maandag 1 juli 2013 22:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
We hebben allemaal onze guilty pleasures. Had er net zo goed Avril Lavigne tussen kunnen zetten.![]()
Katie Melua
Natalie
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
CHVRCHES, Selah Suequote:Op maandag 1 juli 2013 22:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Birdy, Stevie Ann, Katie Melua![]()
Ik vind zelfs Nine Million Bicycles leuk![]()
Helemaal niks mis met Chvrchesquote:Aldus.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welk versie vinden jullie het tofst?![]()
Ho dat was het enige nummer die ik eigenlijk 100% zeker wist dat die niet geraden zou worden.quote:
Vind alle Skinny Love versies maar niks eigenlijk.
Ik mag wel trouwens zeggen dat ik Birdy wel een leuke meid vind want ik ben slechts anderhalf jaar ouder.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Tering zeg, ik even googlen hoe oud ze was, ik dacht mid 20 ofzoquote:Op maandag 1 juli 2013 22:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ho dat was het enige nummer die ik eigenlijk 100% zeker wist dat die niet geraden zou worden.
Ik mag wel trouwens zeggen dat ik Birdy wel een leuke meid vind want ik ben slechts anderhalf jaar ouder.![]()
![]()
![]()
Fuck die Birdy is gruwelijk jongquote:Op maandag 1 juli 2013 22:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ho dat was het enige nummer die ik eigenlijk 100% zeker wist dat die niet geraden zou worden.
Ik mag wel trouwens zeggen dat ik Birdy wel een leuke meid vind want ik ben slechts anderhalf jaar ouder.![]()
Nooit geweten.
![]()
17 is overigens wel het jongste waar ik voor settle hoor, ben zelf 18.
h5quote:Op maandag 1 juli 2013 22:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Fuck die Birdy is gruwelijk jongNooit geweten.
![]()
In Amerika vlieg je er de bak voor in en blijf je voor de rest van je leven gebrandmerkt als sex offender.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:40 schreef Kerftminister het volgende:
17 is overigens wel het jongste waar ik voor settle hoor, ben zelf 18.![]()
Terwijl het in Aziatische landen de normaalste zaak van de wereld is, prachtig die cultuurverschillen.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In Amerika vlieg je er de bak voor in en blijf je voor de rest van je leven gebrandmerkt als sex offender.
Daar sturen ze een Birdy op je af die zich dan vrijwillig voor seks aanbiedtquote:Op maandag 1 juli 2013 22:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In Amerika vlieg je er de bak voor in en blijf je voor de rest van je leven gebrandmerkt als sex offender.Denk je dat het je geluksdag is, zit je uurtje later in de cel
![]()
![]()
Ik weet niet waar ik meer van schrik, dat Birdy 17 is, of dat mensen uit 1996 al 17 jaar oud zijn .You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Ja preciesquote:Op maandag 1 juli 2013 22:58 schreef Felagund het volgende:
Ik weet niet waar ik meer van schrik, dat Birdy 17 is, of dat mensen uit 1996 al 17 jaar oud zijn .
Ik ben ook al gewoon 14 jaar 17....echt ziek
Nog een versie:
![]()
Benjamin Button.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja precies
Ik ben ook al gewoon 14 jaar 17....echt ziek
Nog een versie:
quote:Op maandag 1 juli 2013 22:32 schreef debeterebob het volgende:
Het origineel natuurlijk. Het verdriet in Vernons rauwe stem, dat gitaarwerk in een vreemde open-C tuning waardoor het nog spontaner en gemeender klinkt dan het al was. Een van mijn favoriete nummers aller tijden, maar vergelijken met dat gejank van Birdy die maar weer eens onderstreept dat een mooie stem hebben niet gelijk staat aan muziek kunnen maken is geen eerlijke wedstrijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welk versie vinden jullie het tofst?![]()
![]()
Ik stem mijn gitaar wel eens zoals in Skinny Love (CGGCGG voor de gitaristen) maar dan kan ik niets anders meer dus dan zit ik de hele avond Skinny Love-improvisaties te spelen![]()
![]()
CHVRCHES is toch zeker geen guilty pleasure? Anders ben ik reteschuldig. Guilty pleasures zijn sowieso een beetje onzin natuurlijk. Voel me niet schuldig voor die heerlijk foute muziekjes![]()
Overigens zijn al jullie gp's vrouwen, stelletje macho's![]()
Dit is pas guilty:
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"![]()
Ik luister Hurtsquote:Op maandag 1 juli 2013 23:29 schreef Bol_Wan het volgende:
CHVRCHES is toch zeker geen guilty pleasure? Anders ben ik reteschuldig. Guilty pleasures zijn sowieso een beetje onzin natuurlijk. Voel me niet schuldig voor die heerlijk foute muziekjes![]()
Overigens zijn al jullie gp's vrouwen, stelletje macho's![]()
Dit is pas guilty:![]()
![]()
Nee, natuurlijk niet. CHRVRCHES heeft méér dan genoeg kredietHeerlijke band, kijk uit naar het debuutalbum.
By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Dat is momenteel het lievelingsnummer van mijn 10 maand oude zoontjequote:
Samen met deze:
![]()
Dat zoontje van jou krijgt een prima muzikale opvoeding zo te horenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is momenteel het lievelingsnummer van mijn 10 maand oude zoontje
Samen met deze:
O o...quote:Op maandag 1 juli 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Als er maar een beat in zitHet liefst in combinatie met de woorden "Baby baby baby"
Zolang hij nog niet kan Googlen, behoed ik hem voor het kwaad in deze wereld.quote:![]()
Aaliyah luister ik nog wel eensquote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef DO2 het volgende:
Ik vind dit al jaren een fantastische plaat:
[ afbeelding ]
En ook 'meiden' als Kylie Minogue, Britney Spears en Madonna hebben 'n aantal geweldige nummers waar ik graag naar luister.
Maar ook een enorme hoop meuk waar ik niets mee kan.
-
[ afbeelding ]En Sade soms.
![]()
Hier Alexis Jordan, Ciara, Nelly Furtado, Ke$ha ook soms.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef DO2 het volgende:
Ik vind dit al jaren een fantastische plaat:
[ afbeelding ]
En ook 'meiden' als Kylie Minogue, Britney Spears en Madonna hebben 'n aantal geweldige nummers waar ik graag naar luister.
Maar ook een enorme hoop meuk waar ik niets mee kan.
-
[ afbeelding ]
En natuurlijk een hele hoop Kpop maar dat is veeeeeel betere popmuziek dan de westerse varianten.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Tijd om hem Narcotic van Liquido te laten horenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Als er maar een beat in zitHet liefst in combinatie met de woorden "Baby baby baby"
Of Smash Mouth - All star, Volbeat- Lola Montez.
![]()
Aardig. Beter dan de vorige, minder dan alles daarvoorquote:Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef debeterebob het volgende:
Moody, wat vind je van de nieuwe Bell XI?
Jij?![]()
The End Is Nigh was wel leuk. Hele album wel oke, maar beklijft ook nog niet super. Heb nog niet alles geluisterd.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Aardig. Beter dan de vorige, minder dan alles daarvoor
Jij?![]()
Ik zie dat bij een aantal mijn raad de plaat-sessie een subliminal effect heeft.
Wat is er guilty pleasure aan Foals? Ik heb die plaat sinds begin dit jaar niet meer geluisterd, vond hem toen wel vrij goed volgens mij.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
Die nieuwe van Foals is wel een beetje mijn guilty pleasure. Rete-catchy plaat is dat!You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Welke dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
Ik zie dat bij een aantal mijn raad de plaat-sessie een subliminal effect heeft.![]()
Kakkmaddafakka zit er ook tussen namelijk. Gooi zo wel de antwoorden erop, eerst nog beetje leren.quote:Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Staat op de luisterpaal zie ik net.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
The End Is Nigh was wel leuk. Hele album wel oke, maar beklijft ook nog niet super. Heb nog niet alles geluisterd.
End is Nigh is fijn idd. Careful What You Wish For, Diorama en Feint Praise zijn toch ook wel erg genietbaar. Ze gaan terug naar de meer acoustische setting van jaren geleden. Op zich jammer, ze hadden beter de lijn van Blue Light on the Runway vast kunnen houden.![]()
Wist ik nietquote:Op maandag 1 juli 2013 23:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Kakkmaddafakka zit er ook tussen namelijk. Gooi zo wel de antwoorden erop, eerst nog beetje leren.Die band ken ik nog niet zo goed
Toeval dus
![]()
![]()
Ik ken het eerdere werk nietquote:Op maandag 1 juli 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Staat op de luisterpaal zie ik net.
End is Nigh is fijn idd. Careful What You Wish For, Diorama en Feint Praise zijn toch ook wel erg genietbaar. Ze gaan terug naar de meer acoustische setting van jaren geleden. Op zich jammer, ze hadden beter de lijn van Blue Light on the Runway vast kunnen houden.![]()
![]()
Nummertje 13.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wist ik nietDie band ken ik nog niet zo goed
Toeval dus
Die plaat zag ik te pas en te onpas gepromoot worden. 3FM gooide je er een paar maand geleden dood mee. Zwakt nu weer wat af. Daarbij, als indie-wannabe vind je alle top-40 muziek toch guilty pleasures?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is er guilty pleasure aan Foals? Ik heb die plaat sinds begin dit jaar niet meer geluisterd, vond hem toen wel vrij goed volgens mij.![]()
![]()
![]()
Haha, Foals top40? Nahh. Gaan al heel wat jaren mee, en nu toevallig met Inhaler en de derde plaat béétje mainstream promo ja. Maar sowieso geen guilty pleasure materiaal.By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Foals stond er ook in met hun beste nummer.
Als je deze plaat redelijk vindt, zou je het oudere werk wel kunnen proberen. Vooral de eerste 3 albums zijn pareltjesquote:
![]()
Niet geluisterd maar dat moet wel Spanish Sahara zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
Foals stond er ook in met hun beste nummer.
Iets met olympische vliegtuigen was de hintquote:Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Niet geluisterd maar dat moet wel Spanish Sahara zijn![]()
![]()
Die kwam ik ook vanmiddag per toeval tegen op Spotify!quote:Op maandag 1 juli 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wist ik nietDie band ken ik nog niet zo goed
Toeval dus
![]()
![]()
Oh dát was #18? Of welke nou? Of was dat 2DCC?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
Foals stond er ook in met hun beste nummer."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
18 was de bioscoopclub.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh dát was #18? Of welke nou? Of was dat 2DCC?Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
De autoriteit van Norrage begint toch wat scheurtjes te vertonen na zijn geleverde prestaties in die quiz![]()
![]()
Barry White it isquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:02 schreef Moody het volgende:
Peter Adams schijnt een guilty pleasure te zijn in dit topic![]()
![]()
Mijn guilty Pleasure is Marco Borsato. Die is wel een echte he?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Oh, ik dacht Supertramp.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:03 schreef Norrage het volgende:
Mijn guilty Pleasure is Marco Borsato. Die is wel een echte he?By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Stiekem wist ik ze allemaal maar ik wil jullie niet te veel op de feiten drukkenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:
De autoriteit van Norrage begint toch wat scheurtjes te vertonen na zijn geleverde prestaties in die quiz
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ik vond 'm in het begin best geinig, totdat ik erachter kwam dat vrijwel elk nummer een Italiaanse cover isquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:03 schreef Norrage het volgende:
Mijn guilty Pleasure is Marco Borsato. Die is wel een echte he?
En Ewbank maar cashen![]()
![]()
Supertramp is gewoon een goede band.quote:"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Vond je 14 ook op Bloodshake van Peace lijken?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Stiekem wist ik ze allemaal maar ik wil jullie niet te veel op de feiten drukken![]()
Curtis.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ik kende Kanye's versie gewoon jaren eerder dan die van Curtis. Maar don't blame me, ik was 11 toen.quote:Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:03 schreef Norrage het volgende:
Mijn guilty Pleasure is Marco Borsato. Die is wel een echte he?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik herken ook niet superveel, Sigur Ros was nog niet genoemd?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ja hoor, wacht ik nog wel paar minuutjes.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
Oh wacht, ik heb het spelletje gemistKan ik nog meedoen?????
Oh echt super tof! Spelletjes.....gaaf!!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja hoor, wacht ik nog wel paar minuutjes.![]()
Downloading........
*wipt op stoel*![]()
Die 16, was dat geen hit a la Ketchup song (maar dan met Oost-Europese invloeden)?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Gewoon geen spoilers open zometeen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh echt super tof! Spelletjes.....gaaf!!![]()
Downloading........
*wipt op stoel*![]()
Ja, echt een cultnummer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:17 schreef Felagund het volgende:
Die 16, was dat geen hit a la Ketchup song (maar dan met Oost-Europese invloeden)?
Voor de mensen die wachten heb ik weer een leuk Koreaans indie nummertje opgegraven met een superleuke meid die zingt hoe je ramyeon/ramen/noodles moet bereiden. Geniaal!
Iggy Pop (Passenger) is ook tof.
Album top 100 2024![]()
Damn, je moet ook nooit op de posthistorry van Moody klikken, nu lees ik ranzige dingen met tandpasta.![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:25 schreef debeterebob het volgende:
Damn, je moet ook nooit op de posthistorry van Moody klikken, nu lees ik ranzige dingen met tandpasta.quote:"Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Zet ze maar meteen in het topic dan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Humor om te lachen jongens!!!
Ben bij 29...bijnaaa....ooh ik weet er veel!
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zet ze maar meteen in het topic dan.Ik had 5 minuten hequote:03. Blur
05. Milli Vanilli (OMG!!!)
06. Maximo Park - Girls who like guitar (oid)
07. Aerosmith - Love in an elevator (titel is anders dacht ik, maar je begrijp me wel
09. Moving on up van ???
15. Anyone of us (want dat zingt-ie!!)
16. Ozone (zelfde van Majaaahii Majaaooo toch?)
17. Moody Blues - Nights in White Satin (dankje!!)
18. 2 Doors Cinema Club - ???
21. Modest Mouse - Dashboard (super nummer!)
23. Iggy Pop - The Passenger
25. Tallest Man of Earth - ???
26. Hendrix - ???
27. King Crimson - 21st Century.... (mijn favo album allertijden)
28. Peace - 1998 (net nog gespeeld)
29. Sigur Ros - ?????![]()
![]()
Je hebt wel het meeste ja.quote:1. The Roots - Essaywhuman??!??
2. The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of)
3. Blur - Colin Zeal
4. Caesars - Jerk it Out
5. Milli Vanilli - Girl You Know It's True
6. Maxïmo Park - Girls Who Play Guitar
7. Aerosmith - Love in An Elevator
8. Wu-Tang Clan - Reunited
9. Curtis Mayfield - Move On Up
10. Christian Scott - Jihad Joe
11. Justice - Stress
12. Amadou & Mariam - Africa (Feat. K'naan)
13. Kakkmaddafakka - Your Girl
14. Foals - Olympic Airways
15. Gareth Gates - Anyone of Us (Stupid Mistake)
16. O-Zone - Despre Tine
17. The Moody Blues - Nights in White Satin
18. Two Door Cinema Club - What You Know
19. Daft Punk - Giorgio by Moroder
20. Eagles of Death Metal - Cherry Cola
21. Modest Mouse - Dashboard
22. Jaylib - McNasty Filth (Feat. Frank-N-Dank)
23. Iggy Pop - The Passenger
24. Queens of the Stone Age - The Sky is Fallin'
25. The Tallest Man on Earth - Revelation Blues
26. Jimi Hendrix - Highway Chile
27. King Crimson - 21st Century Schizoid Man
28. Peace - 1998 (Delicious)
29. Sigur Ros - Untitled ''Samskyeti''
30. Isley Brothers - Summer BreezeDé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
12 en 13 kwamen mij bekend voor terwijl ik ze helemaal niet ken.
Album top 100 2024![]()
Valt me wel tegen dat niemand Eagles of Death Metal raadde.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Slechtste voorprogramma dat ik ooit zagquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:41 schreef Kerftminister het volgende:
Valt me wel tegen dat niemand Eagles of Death Metal raadde.
Die had ik welquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:41 schreef Kerftminister het volgende:
Valt me wel tegen dat niemand Eagles of Death Metal raadde.Maar leuk gevarieerd lijstje
Josh Homme slecht noemen. Heligschennisquote:
Als je alleen de artiest ingevuld had, heb je hem dus al goed.quote:
Album top 100 2024![]()
Ehh, wat? Josh Homme speelt live nooit mee.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Josh Homme slecht noemen. HeligschennisBy hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Hij maakt wel de drumcomposities.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ehh, wat? Josh Homme speelt live nooit mee.
Nee ik geloof je best huhu.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Als een nummer een goeie drumcompositie heeft kan het al niet meer misgaan, dat weet iedereenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij maakt wel de drumcomposities.
Nee ik geloof je best huhu.
Als ze een baard hebben is het goede Indie.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Als een nummer een goeie drumcompositie heeft kan het al niet meer misgaan, dat weet iedereen![]()
Haha, ik wou nog zeggen dat de drummer de enige relevante persoon was maar dat hij veel te laag in de mix wasquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij maakt wel de drumcomposities.
Nee ik geloof je best huhu.Maar goed, was wel mijn eerste concert trouwens, Arctic Monkeys in de Lotto Arena '09. Wat was iedereen zijn eerste concert hier? Altijd wel leuk om op terug te blikken.
Mijne wordt 20 augustus Wu-Tang Clan of 26 november Queens of the Stone Age.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, ik wou nog zeggen dat de drummer de enige relevante persoon was maar dat hij veel te laag in de mix wasMaar goed, was wel mijn eerste concert trouwens, Arctic Monkeys in de Lotto Arena '09. Wat was iedereen zijn eerste concert hier? Altijd wel leuk om op terug te blikken.
Eerste weet ik niet meer. Maar in mijn middelbare schooltijd heb ik o.a. Bjork, Supergrass en Pearl Jam gezien. Die zijn me wel bijgebleven. Net als Pinkpop '97 als 16-jarigequote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, ik wou nog zeggen dat de drummer de enige relevante persoon was maar dat hij veel te laag in de mix wasMaar goed, was wel mijn eerste concert trouwens, Arctic Monkeys in de Lotto Arena '09. Wat was iedereen zijn eerste concert hier? Altijd wel leuk om op terug te blikken.
Placebo, Beck, Eels.
Ik herinner me dat ik dEUS en Cake gemist heb. 2 bands die ik later geweldig ben gaan vinden, waarvan ik Cake nooit meer live gezien heb![]()
![]()
Ook Homme, grappig genoeg. Them Crooked Vultures, 2009(?)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zo, ik ken uberhaupt maar de helft van die nummers(nog bij die van onze topic-junior)
Vergeet ook twee prima bands uit de jaren tachtig niet, namelijk The Triffids en The Go-Betweens. Horen wat mij betreft zeker tot het beste dat Australië heeft voortgebracht.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Australie is AC/DC en Nick Cave bij mij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Ik ken er 5 vanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:26 schreef jordyqwerty het volgende:
http://www.mediafire.com/?6oa43p3n3rznmbx
moet lukken
nu slapen
Zeg Kerftminister, volg jij Hiphop blogs en kan je mij er eentje aanraden?
Ik zoek ook nog een leuk west coast indie blog/site.
Pitchfork = Chicago
Stereogum = NYC
GorillavsBear = TexasAldus.![]()
Eerste optredens waarvoor ik betaald heb was pinkpop 2006
Met the Bloodhoundgang (slechtste optreden dat ik ooit heb gezien tot nu toe <3)
Franz Ferdinand, The Zutons en RHCP
In een concertzaal London Calling 2006 Met Kate Nash en Pigeon Detectives, was eigenlijk een vrij grote teleurstelling.
Eerste Band waar ik heen wilde kan ik even niet op komen weet wel dat het Decemberists zou zjin geweest maar ik kon uiteindelijk niet.![]()
Een van mijn eerste concerten was Bruce Springsteen, toen ie ziek was, maar 2 uur optrad, slecht bij stem was en in de fucking gelredome. Ook een van de slechtste concerten die ik heb meegemaakt
Gelukkig werden mijn ervaringen daarna steeds beter, en heb ik besloten nooit meer naar een grotere zaal dan de HMH te gaan."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Door één ervaring? Zonde. Kleine concertzalen zijn fijn uiteraard, maar grote zalen kunnen ook indrukwekkend zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:40 schreef Norrage het volgende:
Een van mijn eerste concerten was Bruce Springsteen, toen ie ziek was, maar 2 uur optrad, slecht bij stem was en in de fucking gelredome. Ook een van de slechtste concerten die ik heb meegemaakt
Gelukkig werden mijn ervaringen daarna steeds beter, en heb ik besloten nooit meer naar een grotere zaal dan de HMH te gaan.By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Ik heb het nog een paar keer bij festivals en in Ahoy en in de Ziggodome geprobeerd, en ik vond het elke keer verschrikkelijk waaronder die ene keer Radiohead. Toen dacht ik elke keer, door een ervaring ga ik dat niet laten beinvloeden. Maar nu weet ik het zeker.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Door één ervaring? Zonde. Kleine concertzalen zijn fijn uiteraard, maar grote zalen kunnen ook indrukwekkend zijn."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Hehe tja, daar stond jij toch bijna alleen inquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het nog een paar keer bij festivals en in de Ziggodome geprobeerd, en ik vond het elke keer verschrikkelijk waaronder die ene keer Radiohead.Slechte mix kan wel lastig zijn ja, maar komt tegenwoordig steeds minder voor. Met 20.000 een anthem meezingen is prachtig
Mijn eerste optreden was Mortiis in 2004 in de Goudvishal (welke helaas een paar jaar geleden is gesloten).
Toen was ik 17 (als mijn berekening klopt). Wij waren daar wel een beetje de vreemde eend in de bijt, het publiek was een stuk ouder en allemaal zwart gekleed. Achteraf denk ik wtf deed ik daar
Toch kan ik er nog steeds wel naar luisteren. Het is een soort industrial / gothic...
Daarna was het tijd voor Lowlands (2005).![]()
Nah. Dat samenzingen kan me echt gestolen worden. Laat iedereen maar lekker stil zijn en af en toe veel klappen en juichen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hehe tja, daar stond jij toch bijna alleen inSlechte mix kan wel lastig zijn ja, maar komt tegenwoordig steeds minder voor. Met 20.000 een anthem meezingen is prachtig
Zo, jij bent vast gezellig op feestjes.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nah. Dat samenzingen kan me echt gestolen worden. Laat iedereen maar lekker stil zijn en af en toe veel klappen en juichen.By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Niet dat achterlijke meezingenquote:voor de rest ben ik heel gezellig hoor
Dat meezingen gebeurt meestal bij de echte anthems, de beste nummers. Die wil ik in de normale stijl horen gvd niet met stom publiek er doorheen.
Het ergste was bij Wilco. Ik zit me de hele dag te verheugen op Jesus Etc., gaan we dat met zijn allen meezingen met Tweedy![]()
wat een domper. Moet je nagaan, dat concert is desondanks het allerbeste dat ik ooit gezien heb
Mijn 2e keer Wilco zong hij hem gelukkig wel gewoon normaal
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet dat achterlijke meezingenvoor de rest ben ik heel gezellig hoor
Dat meezingen gebeurt meestal bij de echte anthems, de beste nummers. Die wil ik in de normale stijl horen gvd niet met stom publiek er doorheen.
Dus jij had dit beter gevonden als het publiek hier niet meezong?
Er zijn uitzonderingenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dus jij had dit beter gevonden als het publiek hier niet meezong?
Bij Oasis en de Gallaghers is het sowieso een voordeel dat iemand mee zingt.
Album top 100 2024![]()
Het nieuwe Beady Eye album nog niet gehoord, merk ik wel. Liam zijn stem is op zijn beste sinds '95quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:01 schreef Felagund het volgende:
Bij Oasis en de Gallaghers is het sowieso een voordeel dat iemand mee zingt.Beste stem out there.
Oh dat verschrikkelijke nieuwe album van Beady Eye? die?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het nieuwe Beady Eye album nog niet gehoord, merk ik wel. Liam zijn stem is op zijn beste sinds '95Beste stem out there.
Nee manquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:01 schreef Felagund het volgende:
Bij Oasis en de Gallaghers is het sowieso een voordeel dat iemand mee zingt.Helden. Zelfs als ze vals zingen
(maar ze moeten wel samen zingen, of alleen Noel
)
Het debuut was goed, maar dit nieuwe album is nog een klasse beter wat mij betreft. Weer heel wat knallers hoor. Enkel weer net iets te lang, maar ach.. Kan niet wachten tot ik The Liam live ziequote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh dat verschrikkelijke nieuwe album van Beady Eye? die?
Je bent geloof ik de enige, in mijn muziekkringen. Wast vinden we er op dit forum van?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het debuut was goed, maar dit nieuwe album is nog een klasse beter wat mij betreft. Weer heel wat knallers hoor. Enkel weer net iets te lang, maar ach.. Kan niet wachten tot ik The Liam live zie
Mja probleem is - dit is niet gericht aan specifieke mensen in dit topic voor alle duidelijkheid - dat de indieliefhebbers zich vaak te goed voelen voor de Gallaghers, ik word altijd een beetje moe van die vooringesteldheid. Oké, Noel en zijn High Flying Turds moeten nog in actie komen maar Beady Eye is oprecht goed bezig, waardige Oasis opvolger.By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Ik ben trouwens heel erg hoor, maar ik heb die nieuwe Beady Eye nog niet geluisterd. Ik heb zo ontzettend veel negatieve dingen gehoord dat ik het niet aan durfde. Maar ik heb hem nu eens opgezet
Echt niet. Album was nog wel oké maar live niet zonder reden dat enkel de Oasis nummers wat reactie kregen. Had het niet verwacht maar Liam is beter bezig dan zijn broer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:07 schreef Moody het volgende:
Beady Eye is
Het projectje van broerlief Noel is al een stuk beter.
Wattuh?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:07 schreef Arn0 het volgende:
Mja probleem is - dit is niet gericht aan specifieke mensen in dit topic voor alle duidelijkheid - dat de indieliefhebbers zich vaak te goed voelen voor de Gallaghers, ik word altijd een beetje moe van die vooringesteldheid.
Oasis was best een leuk bandje hoor met toch wel 2 nummers van serieuze betekenis voor de popgeschiedenis. De laatste albums van Oasis waren mwah en de broertje zijn op de mwah-toer doorgegaan. Al kan ik de hoog vliegende vogels beter hebben dan kraaloogje.![]()
Ik heb het wel geluisterd, stem viel idd mee, maar ik vond het wat saai. Maar ik ben sowieso (niet meer) een fan van Oasis, hoewel ik The importance of being idle een erg goed nummer blijf vinden.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Beetje kiezen uit een 5,5 of een 6 vind ik. Vind het album van Noel echt veel beter, al staan er weinig memorabele nummers op. Beady Eye maakt vrij voorspelbare nummers.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Echt niet. Album was nog wel oké maar live niet zonder reden dat enkel de Oasis nummers wat reactie kregen. Had het niet verwacht maar Liam is beter bezig dan zijn broer.![]()
Het verschil tussen de Oasis nummers en Noel zijn nummers is wel terecht he. Natuurlijk gaat het publiek dan los. Als Liam Oasis nummers zou zingen gebeurt hetzelfde. IK vond Noel zijn high flying turdsquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Echt niet. Album was nog wel oké maar live niet zonder reden dat enkel de Oasis nummers wat reactie kregen. Had het niet verwacht maar Liam is beter bezig dan zijn broer.een heel goed album. En die eerste Beady Eye vond ik verschrikkelijk, en ontzettend - ja hier komt ie - pretentieus. Deze nieuwe klinkt al heel wat leuker, op eerste gehoor in ieder geval
Veel pretentieuzer dan de Gallaghers kan het toch niet? (Hoewel het bij hun ook wel een beetje een imago kwestie is).You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Meer arrogant dan pretentieus. Vind de nieuwe Beady Eye overigens niks aan, die eerste was nog wel aardig."If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"![]()
'95, dat was ongeveer de tijd dat we bij het begin van Live Forever altijd "Meeeeeebieee...i don't really wanna siiiiing.." meezongen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het nieuwe Beady Eye album nog niet gehoord, merk ik wel. Liam zijn stem is op zijn beste sinds '95Beste stem out there.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Haha, wat? Ze zijn net het tegenbeeld van pretentieus, Liam zeker. Veel meer straightforward dan hem krijg je het nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:13 schreef Felagund het volgende:
Veel pretentieuzer dan de Gallaghers kan het toch niet? (Hoewel het bij hun ook wel een beetje een imago kwestie is).Iets als Radiohead (ben een megafan van Radiohead voor de duidelijkheid), dat kan je als pretentieus omschrijven. Of zoals The Liam zegt:
"I heard that fucking Radiohead record and I just go, 'What?!'" began Gallagher."Them writing a song about a fucking tree? Give me a fucking break! A thousand year old tree? Go fuck yourself!"By hook or by crook, I'll be last in this book.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: