abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128434140
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:15 schreef Moody het volgende:

[..]

Australie is AC/DC en Nick Cave bij mij.

Oja, Cat Empire (oudere albums) zijn ook wel aardig, net als Xavier Rudd.
Gotye, Xavier Rudd, Tame Impala en Jagwar Ma voor mij.
pi_128434298
Ik alleen Tame Impala en Jinja Safari.
pi_128434316
quote:
15s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:18 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Gotye, Xavier Rudd, Tame Impala en Jagwar Ma voor mij.
Gotye is Vlaams toch?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_128434395
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Gotye is Vlaams toch?
Ook :D
pi_128434479
Eigenlijk wel raar dat een land als Ierland meer te bieden heeft dan Australie :D
  zondag 30 juni 2013 @ 21:59:52 #56
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128436564
Over Editors gesproken. Ze zijn zo op BBC3 vanaf Glastonbury voor de liefhebber..
  zondag 30 juni 2013 @ 22:00:22 #57
39793 Moody
el moody
pi_128436593
quote:
15s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:24 schreef debeterebob het volgende:
Eigenlijk wel raar dat een land als Ierland meer te bieden heeft dan Australie :D
Ierland lift mee met de UK. Ook fijne historie qua folkmuziek.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 1 juli 2013 @ 00:58:16 #58
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128445045
Mumford & Sons met Vampire weekend, The Vaccines en First Aid Kit zongen net With A Little Help From My Friends als toegift van hun Glastonbury headline slot. Erg tof :D
Hij staat nog niet op youtube, maar morgenochtend vast wel!

De rest heb ik niet gezien. The xx was ook bezig ;)
pi_128446840
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:58 schreef kciR het volgende:
Mumford & Sons met Vampire weekend, The Vaccines en First Aid Kit zongen net With A Little Help From My Friends als toegift van hun Glastonbury headline slot. Erg tof :D
Hij staat nog niet op youtube, maar morgenochtend vast wel!

De rest heb ik niet gezien. The xx was ook bezig ;)
Leuk ja. Toch was Mumford and Sons niet echt een geschikte headliner. Te weinig écht goeie nummers voor.
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_128448605
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Maar als je ze solo met een akoestische gitaar neerzet...Kan je ze stiekem wel over 1 kam scheren ja. Er zijn wat uitzonderingen, de echte groten in het genre. Als Bruce, Bob, Nick etc...maar zelfs van hen ken ik genoeg mensen die ze haten, omdat het allemaal zo bloedsaai is als ze solo op een gitaartje aan het tokkelen en aan het kwelen zijn.
Nu ben ik natuurlijk een maniakale prediker van Nick Drake, maar mensen die zeggen dat een album als Pink Moon `bloedsaai` is, zijn gewoon niet goed snik. Met alleen zijn gitaar en stem doet hij meer spannende dingen in een enkel nummer dan menig band ooit in een heel album gepropt krijgt.

En ik deel absoluut niet de mening dat je ze over 1 kam kunt scheren. Nick Drake, John Martyn, Bert Jansch, Jackson C. Frank, Paul Simon en Elliott Smith zijn zo even uit mijn hoofd voorbeelden van jongens met alleen een gitaar, die zo beduidend veel beter zijn dan het gros van de singer-songwriters, omdat ze ook daadwerkelijk aandacht besteden aan de composities zelf, en niet beetje lukraak wat akkoordjes bij elkaar rapen.

Kennen jullie dat gevoel trouwens dat je gewoon van een bepaalde band pisnijdig kunt worden, omdat ze op een album geniale nummers afwisselen met volstrekte misbaksels? Ik zat in een nachtbus van Hiroshima naar Tokyo naast een snurkende, meurende Japanner met een rood Atari-shirt, waarschijnlijk om de zweeteilanden te accentueren. Gewoonweg een wrede grap. Dan heb je troost nodig. Ik zie Mazzy Star voorbij komen, Fade Into You begint, je vraagt je af of er mooiere liedjes in de jaren `90 zijn geschreven, en dan vervolgens wordt het een `hit & miss`-verhaal van ongekende proporties. Dat is gewoon spelen met de muziekziel van een mens. Meest debiele is eigenlijk dat ik dit allang wist, maar toch weet Fade Into You me weer iedere keer in dat duistere hol te trekken. Gelukkig is er dan altijd deze held nog om me bij te staan:

O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Maxerazzi op 01-07-2013 07:58:58 ]
pi_128450502
Heerlijk
pi_128451323
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:40 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Nu ben ik natuurlijk een maniakale prediker van Nick Drake, maar mensen die zeggen dat een album als Pink Moon `bloedsaai` is, zijn gewoon niet goed snik. Met alleen zijn gitaar en stem doet hij meer spannende dingen in een enkel nummer dan menig band ooit in een heel album gepropt krijgt.

En ik deel absoluut niet de mening dat je ze over 1 kam kunt scheren. Nick Drake, John Martyn, Bert Jansch, Jackson C. Frank, Paul Simon en Elliott Smith zijn zo even uit mijn hoofd voorbeelden van jongens met alleen een gitaar, die zo beduidend veel beter zijn dan het gros van de singer-songwriters, omdat ze ook daadwerkelijk aandacht besteden aan de composities zelf, en niet beetje lukraak wat akkoordjes bij elkaar rapen.

Kennen jullie dat gevoel trouwens dat je gewoon van een bepaalde band pisnijdig kunt worden, omdat ze op een album geniale nummers afwisselen met volstrekte misbaksels? Ik zat in een nachtbus van Hiroshima naar Tokyo naast een snurkende, meurende Japanner met een rood Atari-shirt, waarschijnlijk om de zweeteilanden te accentueren. Gewoonweg een wrede grap. Dan heb je troost nodig. Ik zie Mazzy Star voorbij komen, Fade Into You begint, je vraagt je af of er mooiere liedjes in de jaren `90 zijn geschreven, en dan vervolgens wordt het een `hit & miss`-verhaal van ongekende proporties. Dat is gewoon spelen met de muziekziel van een mens. Meest debiele is eigenlijk dat ik dit allang wist, maar toch weet Fade Into You me weer iedere keer in dat duistere hol te trekken. Gelukkig is er dan altijd deze held nog om me bij te staan:

O+
Het is vooral de huidige lichting zoetsappig suffe singer-songwriters waar de algemene haat is op gericht ja. De Ben Howards, James VIncent McMorrows, Passenger...en al die beste singer-songwriter van Nederland meuk en zo...elke week staat er wel weer een andere op #1 of zo :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128451328
Pixies naar Paradiso trouwens!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 1 juli 2013 @ 11:42:11 #64
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128452810
quote:
15s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:10 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vergeleken met het vorige?
Aan het begin vond ik het nog niet opperbest, maar begint al op me te groeien. Echter deel ik de mening van Moody dat Nothing, Honesty en What is this thing called love vrij matig zijn. Rest is wel van een zeer goed niveau. Maar het reikt nog niet naar het niveau van de eerste drie albums.

Oh, apparently een pagina gemist.
pi_128455724
Ben ook bezig met zo'n raad de plaat dinges nu. Maar nadat ik de stukjes uitgeknipt heb en alle informatie van het nummer verwijderd heb, blijft WMP aangeven welk nummer het is. Gruwelijk irritant, iemand die me kan helpen?
pi_128456037
Misschien in itunes aanpassen? dat werkt bij mij altijd :)
pi_128456240
Ja in itunes zijn ze niet zichtbaar, ze zijn overigens nergens zichtbaar meer, behalve als ik de files in WMP afspeel. Erg vaag.

Nvm, anderen schijnen het niet te kunnen zien.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:08:02 #69
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128458633
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is vooral de huidige lichting zoetsappig suffe singer-songwriters waar de algemene haat is op gericht ja. De Ben Howards, James VIncent McMorrows, Passenger...en al die beste singer-songwriter van Nederland meuk en zo...elke week staat er wel weer een andere op #1 of zo :')
Norrage Norrage.. Je gaat toch niet James Vincent McMorrow in dat suffe lijstje zetten? Dat is opréchte muziek. Heel indrukwekkend live ook.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_128458665
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Norrage Norrage.. Je gaat toch niet James Vincent McMorrow in dat suffe lijstje zetten? Dat is opréchte muziek. Heel indrukwekkend live ook.
Toch knap dat je op de ene pagina Damien afbrandt, en dan James weer fantastisch vindt ;)
pi_128458710
Nou hij is af. Benieuwd hoeveel jullie er raden. :D
http://www.sendspace.com/file/nvo4l6

Mag gewoon in het topic als jullie willen.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:10:00 #72
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128458713
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:08 schreef Norrage het volgende:

[..]

Toch knap dat je op de ene pagina Damien afbrandt, en dan James weer fantastisch vindt ;)
Ja, natuurlijk. Damien Rice mag qua songwriting nog niet in de schoenen staan van James Vincent McMorrow. Ooit zal je zijn trucje doorhebben en het beu zijn :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_128458761
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:10 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Damien Rice mag qua songwriting nog niet in de schoenen staan van James Vincent McMorrow. Ooit zal je zijn trucje doorhebben en het beu zijn :P
Het benadrukt mijn opmerking dat de beleving van al die singer-songwriters puur persoonlijk is, en dat al dat gehaat ook een beetje flauw is.
pi_128459311
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het benadrukt mijn opmerking dat de beleving van al die singer-songwriters puur persoonlijk is, en dat al dat gehaat ook een beetje flauw is.
Helemaal mee eens.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:46:28 #75
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_128460180
Singer-songwriters... Allemaal kapotschieten! ... Hier, nog zo eentje, :r!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')