quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:09 schreef JDude het volgende:
Vandaag allemaal bij b2py uit de buurt blijven dus. Voor je het weet komt er een 25kV kabel onder zijn overhemd vandaan lazeren.
Goh, en raad eens wie z'n Twitteraccount nu offline heeft gehaaldquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:11 schreef James1988 het volgende:
De Nederlander die op kosten van de NMBS in Italië de kwaliteit van de Fyra moest controleren:
‘Geweldige baan: zon, eten en drinken ;-)’
[..]
Maar niet snel genoegquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:13 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Goh, en raad eens wie z'n Twitteraccount nu offline heeft gehaald
Ik snap dit niet. Waarom sturen ze zo'n nozem op pad? Je wilt toch iemand hebben die weet waar-tie naar moet kijken, waar hij op moet letten.. iemand met verstand van zakenquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:11 schreef James1988 het volgende:
De Nederlander die op kosten van de NMBS in Italië de kwaliteit van de Fyra moest controleren:
‘Geweldige baan: zon, eten en drinken ;-)’
[..]
Mee eens, het is tendentieuze journalistiek. Niet te veel aandacht aan besteden verder. Wel goed gezocht door die krant (of een tipgever)quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:35 schreef b2py het volgende:
Niet beetje kort door de bocht om de man direct te veroordelen op die tweets en plaatjes? Je mag toch wel een beetje genieten van de omgeving als je daar toch zit..
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ie omwille van bedrijfsprocedures gewoon niet in details mag twitteren over zn job, dan blijft er inderdaad vrije tijd over...quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, het is tendentieuze journalistiek. Niet te veel aandacht aan besteden verder. Wel goed gezocht door die krant (of een tipgever)
Die heeft een beetje vakantie zitten vieren in plaats van zijn werk uit te voeren ...quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:11 schreef James1988 het volgende:
De Nederlander die op kosten van de NMBS in Italië de kwaliteit van de Fyra moest controleren:
‘Geweldige baan: zon, eten en drinken ;-)’
[..]
Bijvoorbeeld..quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ie omwille van bedrijfsprocedures gewoon niet in details mag twitteren over zn job, dan blijft er inderdaad vrije tijd over...
mja, dan nog mag je niet de indruk wekken dat je de hele dag op het strand ligt en alleen omdat het moet af en toe even twee minuten om de hoek kijkt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ie omwille van bedrijfsprocedures gewoon niet in details mag twitteren over zn job, dan blijft er inderdaad vrije tijd over...
Zo werkt dat tegenwoordig, het levert namelijk views (en dus advertentie-inkomsten) op...quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:42 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Op de man spelen in plaats van op de bal... bah. Erg goedkoop willen scoren.
Ik weet wel vrij zeker dat dat niet mag, want dat is mogelijk concurrentiegevoelig enzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ie omwille van bedrijfsprocedures gewoon niet in details mag twitteren over zn job, dan blijft er inderdaad vrije tijd over...
Ik geloof er geen barst van. Doe eens een foto van jezelf in Napels met de krant van vandaag?quote:
Nouja goed die heb ik dus niet maar....quote:
... ook ik heb social media richtlijnen in mn contract staan, waardoor inderdaad soms de indruk word gewekt dat ik alleen maar vakantie vier, voor de Hollandse Familie, (en B2Py jij hebt me op twitter) maar er zit toch ook wel een zware 35 urige (quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan nog mag je niet de indruk wekken dat je de hele dag op het strand ligt en alleen omdat het moet af en toe even twee minuten om de hoek kijkt.
Ik ken Fles lang genoeg om te weten dat ie niet dit soort grappen uithaalt...quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof er geen barst van. Doe eens een foto van jezelf in Napels met de krant van vandaag?
Die zit wel in Napels ja, zeker weten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken Fles lang genoeg om te weten dat ie niet dit soort grappen uithaalt...
Die foursquare checkins verraden genoeg hoorquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja goed die heb ik dus niet maar....
[..]
... ook ik heb social media richtlijnen in mn contract staan, waardoor inderdaad soms de indruk word gewekt dat ik alleen maar vakantie vier, voor de Hollandse Familie, (en B2Py jij hebt me op twitter) maar er zit toch ook wel een zware 35 urige () werkweek bij die men niet ziet...
Alleen die tweet dat het "wel goed komt met die jongens" dies dan misschien echt niet handig
Ik wil het niet voor de goede man goedpraten, want ik was er niet bij, maar ik weet toevallig uit eigen ervaring dat er een scheef beeld kan ontstaan
http://nos.nl/artikel/514(...)fyra-onderzocht.htmlquote:De prijs van de Fyra-trein steeg tussen december 2003 en februari 2004 ineens van 18,9 miljoen euro naar 20,7 miljoen euro. Dat blijkt uit een geheim rapport van spoorwegmaatschappij NMBS. Het rapport is aanleiding voor de Belgische justitie om onderzoek te doen.
Op verzoek van de NMBS onderzocht Ernst & Young de aanbestedingsprocedure. Het rapport, 10 pagina's in het Frans, kwam deze week in handen van de Belgische krant De Morgen. Ook NOS-correspondent Joris van Poppel heeft het gelezen.
Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:35 schreef b2py het volgende:
Niet beetje kort door de bocht om de man direct te veroordelen op die tweets en plaatjes? Je mag toch wel een beetje genieten van de omgeving als je daar toch zit..
quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
- Lloyd's Register bang voor miljoenenclaim Fyra
Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.quote:Ingewijden zeggen dat Lloyd’s de Italiaanse flitstrein alleen op veiligheid controleerde. "Dat wil zeggen dat Lloyd’s bijvoorbeeld keek of de juiste deuren er inzaten, maar niet of ze er tijdens de rit zomaar uit kunnen vallen”
Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.
Ik snap het punt wel hoor, maar het staat er wat ongelukkig zo.
Dat weet je helemaal niet. Pure speculatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.
Ik vermoed dat de term 'veiligheid' een wat ongelukkig gekozen samenvatting is. Het punt is volgens mij meer dat er waarschijnlijk een afgebakend gebied was waarin ze moesten keuren en dat 'keihard aan de deuren trekken om te kijken of ze er makkelijk uit zouden kunnen vallen' daar niet onder viel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.
Hij is dan ook totaal niet grappig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een technisch inhoudelijk enigszins correcte spotprent over spoorwegen! Het kan!
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij is dan ook totaal niet grappig.
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.htmlquote:Trans Link, het bedrijf achter de ov-chipkaart, ontkent dat de kaart is te kraken met een smartphone. De Telegraaf schrijft dat mensen de chipkaart kunnen kraken met een smartphone met het besturingssysteem Android.
Mijn Android-telefoon heeft een NFC-reader/writer, die overweg kan met Mifare-chipsquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:
[..]
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:
[..]
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
De pas zelf inderdaad niet. Wel omzeil je de werking van het systeem.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.
Dat maakt de spotprent nog niet grappigquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
Het probleem is volgens mij dat het traject vol ligt met verschillende beveiligingssystemen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat maakt de spotprent nog niet grappig. Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.
Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
ik snap het punt van Lloyds wel, want op zich kon je met die trein prima van A naar B rijden en daar werd vooral op gelet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
- Lloyd's Register bang voor miljoenenclaim Fyra
dit wordt een interessante persconferentie, !!quote:AnsaldoBreda Press conference live 6 june at 3 pa
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dit wordt een interessante persconferentie, !!
Ach, ben jij er ook weer?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dit wordt een interessante persconferentie, !!
Keuze? Was er wel keuze?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.
Zit trouwens een gruwelijke spelfout in de zin die jij citeert..quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werken
Een spotprent hoeft ook niet per definitie grappig te zijn. Een spotprent is bedoeld om een situatie aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat maakt de spotprent nog niet grappig. Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.quote:Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Ja hoor, doen wat de Fransen hebben gedaan op de LGV Rhin-Rhône: zowel ERTMS als TVM-430 wegleggen.quote:
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
LZB had ook gekund, maar dan had je geen Thalys PBA's naar Amsterdam kunnen sturen...
Misschien, als er plek voor te vinden is. Maar dat kost aardig wat tijd en geld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Helder verhaal, dank je.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.
Het probleem met ERTMS op de HSL is tweeledig:
Toen met de aanleg van de HSL werd gestart stond ERTMS nog in de kinderschoenen. Er was bijvoorbeeld nog geen specificatie voor een 'RBC handover' (waarbij de controle van één computer wordt overgegeven aan een andere) waardoor er tijdens de bouw van de HSL moest worden geïmproviseerd. Er was nog geen enkele hogesnelheidslijn ter wereld waar onder ERTMS 300 km/h moest worden gereden, en waarbij ook nog eens een grens wordt overschreden.
Tijdens het bouwen van de HSL liep men tegen deze tekortkomingen aan, het bedenken van een oplossing duurde langer dan verwacht. De oplevering van de infrastructuur werd bijna 2 jaar vertraagd.
Daarnaast waren er nog maar weinig treinen die met ERTMS waren uitgerust, en onder hogesnelheidstreinen was er al helemaal weinig voorzien van ERTMS. Ook dit moest ontwikkeld en getest worden, wat langer duurde dan verwacht. De eerste Thalys ging pas in december 2009 met reizigers over de HSL, wat 2,5 jaar eerder had moeten zijn.
Naderhand zijn er nog veel problemen geweest met voornamelijk de GSM-R-ontvangst, die bleek op sommige plekken suboptimaal te zijn. Ook zaten er fouten in de walzijde waardoor Thalyssen op de grensovergang tot stilstand kwamen.
De HSL is gebruikt als proeftuin. Voor de ontwikkeling van ERTMS is dit goed geweest, maar voor het imago van de HSL als project totaal niet.
In theorie hoeft een lijn die de grens overgaat geen problemen te geven, zonde dat ze niet samen voor dezelfde leverancier hebben gekozen. Dat had ook heel veel problemen kunnen wegnemen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een spotprent hoeft ook niet per definitie grappig te zijn. Een spotprent is bedoeld om een situatie aan de kaak te stellen.
[..]
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.
Het probleem met ERTMS op de HSL is tweeledig:
Toen met de aanleg van de HSL werd gestart stond ERTMS nog in de kinderschoenen. Er was bijvoorbeeld nog geen specificatie voor een 'RBC handover' (waarbij de controle van één computer wordt overgegeven aan een andere) waardoor er tijdens de bouw van de HSL moest worden geïmproviseerd. Er was nog geen enkele hogesnelheidslijn ter wereld waar onder ERTMS 300 km/h moest worden gereden, en waarbij ook nog eens een grens wordt overschreden.
Tijdens het bouwen van de HSL liep men tegen deze tekortkomingen aan, het bedenken van een oplossing duurde langer dan verwacht. De oplevering van de infrastructuur werd bijna 2 jaar vertraagd.
Daarnaast waren er nog maar weinig treinen die met ERTMS waren uitgerust, en onder hogesnelheidstreinen was er al helemaal weinig voorzien van ERTMS. Ook dit moest ontwikkeld en getest worden, wat langer duurde dan verwacht. De eerste Thalys ging pas in december 2009 met reizigers over de HSL, wat 2,5 jaar eerder had moeten zijn.
Naderhand zijn er nog veel problemen geweest met voornamelijk de GSM-R-ontvangst, die bleek op sommige plekken suboptimaal te zijn. Ook zaten er fouten in de walzijde waardoor Thalyssen op de grensovergang tot stilstand kwamen.
De HSL is gebruikt als proeftuin. Voor de ontwikkeling van ERTMS is dit goed geweest, maar voor het imago van de HSL als project totaal niet.
[..]
Ja hoor, doen wat de Fransen hebben gedaan op de LGV Rhin-Rhône: zowel ERTMS als TVM-430 wegleggen.
Zelfs als de installaties langs het hele traject van Rotterdam naar Antwerpen door dezelfde leverancier zouden zijn geleverd zou je deze problemen hebben gehad. Een handover op de grens is wenselijk i.v.m. procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:18 schreef b2py het volgende:
[..]
In theorie hoeft een lijn die de grens overgaat geen problemen te geven, zonde dat ze niet samen voor dezelfde leverancier hebben gekozen. Dat had ook heel veel problemen kunnen wegnemen.
Ik denk dat de procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding aanpassen makkelijker en goedkoper is dan al het gezeur wat we nu hebben gehad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zelfs als de installaties langs het hele traject van Rotterdam naar Antwerpen door dezelfde leverancier zouden zijn geleverd zou je deze problemen hebben gehad. Een handover op de grens is wenselijk i.v.m. procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding.
quote:The UK Competition Commission has ruled that Eurotunnel may no longer offer ferry services from Dover.
The channel tunnel operator began operating a ferry route between Dover and Calais in August last year.
The Commission said the firm's large market share would lead to price rises for passengers and freight customers.
Eurotunnel already runs the channel rail tunnel, including the Le Shuttle Dover to Calais car rail service. It said it will appeal the decision.
The company bought three ships from Sea France, which went into liquidation in November 2011, and began leasing them out last summer to the new MyFerryLink service, which is run primarily by former Sea France employees.
"By adding ferries to its existing channel tunnel business, Eurotunnel would increase its market share to over half and prices would rise," the Commission said in a statement accompanying the report.
'Virtual hypothesis'
The watchdog said Eurotunnel bought the ferries in order to make sure that a rival, DFDS/LD, could not buy them cheaply and then drive down the price of cross-channel travel.
It was also concerned that DFDS was likely to be driven off the Dover-Calais route, strengthening Eurotunnel's hand further.
Besides DFDS, which runs the DFDS Seaways and LD Lines services, the only other independent operator on the route is P&O.
"It cannot be good for competition when Eurotunnel, which already holds a market share of over 40%, moves into the ferry business," said Alasdair Smith, deputy head of the Competition Commission.
The Commission said that it would not seek to force Eurotunnel to sell off its ferries, as this would conflict with a separate ruling from the French commercial court that had blocked any such sale until 2017.
However, Eurotunnel would be given six months to find some way of divesting the boats before the Dover ban comes into force.
Eurotunnel responded that the Commission's decision was "not based on any concrete facts, but solely upon a random association of virtual hypothesis".
"This decision by the Competition Commission will reduce the choice of services across the Straits of Dover to the detriment of the consumer," said Jacques Gounon, the company's chairman and chief executive.
"It will inevitably lead to an increase in the price of a crossing."
Ik denk het niet. De RBC in België valt nu onder de verantwoordelijkheid van Infrabel, die in Nederland onder Infraspeed. Als er in België iets aan de hand is kan Infrabel dit zelf oppakken ipv afhankelijk te moeten zijn van Infraspeed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat de procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding aanpassen makkelijker en goedkoper is dan al het gezeur wat we nu hebben gehad.
Geloof je het toch niet joh. Mir egalquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof er geen barst van. Doe eens een foto van jezelf in Napels met de krant van vandaag?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
Het grootste probleem voor de PBA's is dat deze geen 15 kV aankunnen en dus überhaupt Duitsland niet in komen. ;-)quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Stellen dat dat alleen maar onwetendheid is is net zo goed onwetendheid. Onderzoek toont aan dat makkelijk verlopend persoonlijk contact belangrijk is voor goede samenwerking en korte lijntjes. Als het ergens aan ontbreekt in de spoorsector is het wel aan het laatste.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
Ja. Maar het ging dus over LZB in Nederland onder 25KV.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Het grootste probleem voor de PBA's is dat deze geen 15 kV aankunnen en dus überhaupt Duitsland niet in komen. ;-)
Dat is waar!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Maar het ging dus over LZB in Nederland onder 25KV.
Hoeveel klachten ik ook heb over het gebrek aan interesse van de NS in de Reiziger, maar ik neem toch aan dat iedereen het erover eens kan zijn dat het onder de Desinteresse Dames Schultz en Mansveld altijd nog slechter kan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
icloud kutkloonquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Als je de stelling wilt verdedigen dat je prima met die treinen kunt gaan rijden straks moet je niet zoals hierboven dingen zeggen die je geloofwaardigheid aantasten. Goed getrollt!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Mits alle problemen opgelost zouden worden: kunnen ze niet als binnenlandse Fyra worden ingezet met max. 160 (200?) km/h? Dus als vervanger van de huidige binnenlandse Fyra.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Is niet getrolled. Die de Scheemaeker is altijd al falikant tegen die treinen geweest, de NMBS is bovendien grootaandeelhouder van Thalys, Thalys heeft er belang bij dat de AB treinen niet kunnen rijden. Dit rapport wordt als excuus gebruikt om onder de bestelling uit te komen en de NS wordt gechanteerd met de weigering op Belgisch spoor van de treinen. dit is overduidelijk en de NS moet hier niet intrappen. Ik moet nog maar zien of de mankementen werkelijk zo structureel zijn als gesuggereerd, ik denk dat Ansaldobreda best wel eens een sterke casus zou kunnen hebben bij een juridische staart. De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt, als de treinen straks gewoon goed zijn mag de NMBS deze ook niet blijven weigeren. Hier wordt wel mee gedreigd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je de stelling wilt verdedigen dat je prima met die treinen kunt gaan rijden straks moet je niet zoals hierboven dingen zeggen die je geloofwaardigheid aantasten. Goed getrollt!
Net als de gemiddelde politicus "Niet gehinderd door enig kennis van zaken".quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Waar denk je dat ze de afgelopen 3 maanden mee bezig zijn geweest, schat?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt,
Uhmmm.. Ik ben het helemaal met je eens dat NMBS een belang heeft. Ik ben er ook echt van overtuigd dat NMBS de boel erger doet overkomen dan de werkelijkheid maar dat wil niet zeggen dat er een stevige kern van waarheid in het verhaal zit. Dat wil dan zeggen dat de problemen oplosbaar zijn maar dat dat veel tijd gaat kosten. Dat wil dan zeggen dat de slijtage hoog zal zijn en er daarom veel onderhoud nodig zal zijn. Dat lijken mij toch aardig legitieme redenen om op een bepaald punt te zeggen dat je er mee stopt. Bedenk dat dat het verhaal is van NS en dat NS er niet zoveel belang bij heeft dat die treinen niet kunnen rijden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Is niet getrolled. Die de Scheemaeker is altijd al falikant tegen die treinen geweest, de NMBS is bovendien grootaandeelhouder van Thalys, Thalys heeft er belang bij dat de AB treinen niet kunnen rijden. Dit rapport wordt als excuus gebruikt om onder de bestelling uit te komen en de NS wordt gechanteerd met de weigering op Belgisch spoor van de treinen. dit is overduidelijk en de NS moet hier niet intrappen. Ik moet nog maar zien of de mankementen werkelijk zo structureel zijn als gesuggereerd, ik denk dat Ansaldobreda best wel eens een sterke casus zou kunnen hebben bij een juridische staart. De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt, als de treinen straks gewoon goed zijn mag de NMBS deze ook niet blijven weigeren. Hier wordt wel mee gedreigd.
Daar ben ik ook van overtuigd. NMBS deed vooral mee omdat het moest, ze hadden er zelf weinig zin in (zo leek het tenminste). Marc Descheemaecker is ook altijd tegen de aanschaf van de V250 geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Uhmmm.. Ik ben het helemaal met je eens dat NMBS een belang heeft.
De persverklaringen van NS en NMBS kwamen wel redelijk overeen: de treinen zijn behoorlijk slecht.quote:Ik ben er ook echt van overtuigd dat NMBS de boel erger doet overkomen dan de werkelijkheid maar dat wil niet zeggen dat er een stevige kern van waarheid in het verhaal zit.
Dat zei Descheemaecker ook: de problemen zijn oplosbaar, maar dat gaat minstens 17 maanden duren mits de leverancier meewerkt.quote:Dat wil dan zeggen dat de problemen oplosbaar zijn maar dat dat veel tijd gaat kosten.
De voorziene levensduur van de treinen is minder dan 30 jaar (waar men vanuit ging bij de bestelling), het onderhoud is moeilijker en duurder dan verwacht (door de manier waarop de treinen gebouwd zijn), de slijtage van componenten is hoger dan verwacht en roest is een probleem dat zich nu al begint voor te doen. Dat is wat NS en NMBS vertelden.quote:Dat wil dan zeggen dat de slijtage hoog zal zijn en er daarom veel onderhoud nodig zal zijn. Dat lijken mij toch aardig legitieme redenen om op een bepaald punt te zeggen dat je er mee stopt. Bedenk dat dat het verhaal is van NS en dat NS er niet zoveel belang bij heeft dat die treinen niet kunnen rijden.
Waarom zou je dat willen? Een trein met extreem hoge aanschaf- en exploitatiekosten en slechte betrouwbaarheid, inzetten voor een taak die met iedere doorsnee-intercity uit te voeren is?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:05 schreef Aether het volgende:
[..]
Mits alle problemen opgelost zouden worden: kunnen ze niet als binnenlandse Fyra worden ingezet met max. 160 (200?) km/h? Dus als vervanger van de huidige binnenlandse Fyra.
Het boeit geen kak door wie ze gefinancierd zijn. De NS wilde absoluut niet stoppen met Fyra voordat dit onderzoek begon. Gewoon negeren die mongol.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:24 schreef James1988 het volgende:
De onderzoeken van Mott MacDonald, Concept Risk en Ernst & Young zijn weliswaar gefinancierd door NS en NMBS, maar uitgevoerd door onafhankelijke experts: een second opinion. Juist om de schijn weg te nemen dat de spoorwegen voor hun eigen parochie zouden preken.
En dat gaat lukken denk je?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen
Eens maar dat doet niet veel af aan de rest van de situatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden. De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor. Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)
Een probleem is dat Ansaldo na die tijd nog niet goede oplossingen voor problemen heeft en de oorzaak van een aantal problemen zelfs nog niet gevonden heeft. Als je dat optelt met het feit dat ze over het oplossen van problemen nogal wat langer doen dan andere partijen in de markt is het zeker tijd om je een stevig achter de oren te krabben.quote:Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
we gaan het zien, ik ben erg benieuwd naar de persconferentie van AB vanmiddag in ieder geval. Het gaat zeker een interessant juridisch gevecht worden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eens maar dat doet niet veel af aan de rest van de situatie.
[..]
Een probleem is dat Ansaldo na die tijd nog niet goede oplossingen voor problemen heeft en de oorzaak van een aantal problemen zelfs nog niet gevonden heeft. Als je dat optelt met het feit dat ze over het oplossen van problemen nogal wat langer doen dan andere partijen in de markt is het zeker tijd om je een stevig achter de oren te krabben.
Dat is al jaren geprobeerd. De eerste V250 kwam in 2009 de grens over, men is toen 3 jaar bezig geweest met testen, fixen, testen, hertesten en nog meer wijzigen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden.
Als de treinen helemaal voldoen aan de eisen en regels mogen ze inderdaad niet geweigerd worden, daarvoor zijn objectieve meetcriteria opgesteld.quote:De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor.
Dat is ook wat Mott MacDonald aangeeft: alle problemen kunnen worden opgelost, maar dit kost veel tijd en de leverancier moet volledig meewerken. Daarom heeft men besloten ermee te stoppen, de ervaringen met AnsaldoBreda zijn namelijk niet positiefquote:Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn.
Absoluut, zie ook de SLTs, de Velaro D en de HLE 18. Iedere materieelsoort heeft z'n problemen, en die worden door de leverancier opgelost. AB doet er alleen veel langer over en levert geen structurele oplossingen.quote:Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)
Als die bodemplaat onder de trein uit is gevallen door roekeloos rijgedrag, dan zij het zo. Onderzoek zal dat uitwijzen.quote:Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
Laat ik 'm vast spoilen voor je:quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik ben erg benieuwd naar de persconferentie van AB vanmiddag in ieder geval. Het gaat zeker een interessant juridisch gevecht worden.
De manier waarop het allemaal gaat bevalt me helemaal niet en hoewel AB heeft niet altijd adequaat heeft gehandeld, wordt hier een smerig spelletje gespeeld met de Scheemacker in een dubieuze hoofdrol. Gedegen onderzoek zal moeten uitwijzen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit, nu wordt de Scheemacker door iedereen nagepapegaaid, dit is naar mijn inschatting niet terecht.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
toch wel grappig dat er nog iemand in Italiaanse sprookjes gelooft
Oh, en de leverancier van reserveonderdelen zou maar zo eens failliet kunnen gaanquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef James1988 het volgende:
De voorziene levensduur van de treinen is minder dan 30 jaar (waar men vanuit ging bij de bestelling), het onderhoud is moeilijker en duurder dan verwacht (door de manier waarop de treinen gebouwd zijn), de slijtage van componenten is hoger dan verwacht en roest is een probleem dat zich nu al begint voor te doen. Dat is wat NS en NMBS vertelden.
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, en de leverancier van reserveonderdelen zou maar zo eens failliet kunnen gaan.
Er wordt echt niet in polonaise achter Bertus Brulboei aangelopen, trust me. Het is niet voor niets dat er nu in Nederland een parlementaire enquête komt en dat tot vrijdag genomen wordt om een oplossing in de ontstane situatie te vinden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De manier waarop het allemaal gaat bevalt me helemaal niet en hoewel AB heeft niet altijd adequaat heeft gehandeld, wordt hier een smerig spelletje gespeeld met de Scheemacker in een dubieuze hoofdrol. Gedegen onderzoek zal moeten uitwijzen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit, nu wordt de Scheemacker door iedereen nagepapegaaid, dit is naar mijn inschatting niet terecht.
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De RBC in België valt nu onder de verantwoordelijkheid van Infrabel, die in Nederland onder Infraspeed. Als er in België iets aan de hand is kan Infrabel dit zelf oppakken ipv afhankelijk te moeten zijn van Infraspeed.
De gevolgen zijn ook kleiner: een storing in Nederland legt de treindienst in België niet plat. Vorige week was er een seinstoring op de HSL, Thalys reed via Roosendaal, de Noorderkempenshuttle kon blijven rijden.
Ja, maar daar is de productie wel overgenomen door een andere fabriek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.
Plan V is voor een groot deel door Düwag (Siemens) en Talbot (Bombardier) gebouwd, dus die fabrieken staan er wel nog. Daarbij is het zo dat de Plan V een grote serie is/was (meer dan 200 gebouwd), waar er van de Fyra maar 9 zijn. Kortom: te duur.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.
Om maar te zwijgen over het feit dat er aanzienlijk méér Plan V's rondrijden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, maar daar is de productie wel overgenomen door een andere fabriek.
De Plan V's die nu nog rondrijden komen uit een Duitse fabriek die nog altijd bestaat.
Dan zou je dus de grens bij Rotterdam of Antwerpen gaan leggen. Dat is het verplaatsen van het probleem tegen aanzienlijke meerkosten ivm de dekking van GSM-R. Dit bleek de goedkoopste en best toepasbare oplossing te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?
Bij verbindingen met België ligt die systeemgrens op de vrije baan. Bij de verbindingen met Duitsland is dat wel op stations.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?
Dat binnenlands pendeltje is juist heel belangrijk, want daardoor kreeg NMBS subsidie om die lijn aan te leggen.quote:Op een lijn die primair bedoeld is voor het internationaal verkeer is het ook vrij onbelangrijk of een weinig gebruikt binnenlands pendeltje kan blijven rijden.
ik vraag de stickers met een reden :pquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
en nog wat pennen en dergelijke. Die dingen gaan in de toekomst goud waard worden
Ja, 15:00, www.ansaldobreda.itquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:20 schreef MaxMark het volgende:
Komt er eigenlijk een livestream van de persco straks?
De Amerikanen gaan dus ook kennis maken met deze toppers.quote:AnsaldoBreda has been awarded contract for the new Miami Metro vehicles.
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ja, daar kan je op wachten als je nu zo'n poll de lucht in gooit.
Maargoed, meneer De Leeuw zie ik binnenkort wel weer in de trein, eens kijken of hij nog steeds zo enthousiast is over Italië
Smakeloos.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Stapje te ver driek, mijn inziens, dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren. Dit is zeiken om het zeiken!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Dit dus. Die man is nu ongevraagd door de media gekielhaald, het nog eens dunnetjes overdoen (met of zonder naam doet er niet toe) is gewoon jammer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stapje te ver driek, mijn inziens, dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren. Dit is zeiken om het zeiken!
Mja, misschien moet ik de volgende keer effe niet tot 3 tellen, maar tot 10.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit dus. Die man is nu ongevraagd door de media gekielhaald, het nog eens dunnetjes overdoen (met of zonder naam doet er niet toe) is gewoon jammer.
Alternatief: http://www.ustream.tv/channel/ansaldo-breda/theaterquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:00 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Volgens mij roken niet alleen de accu's van AnsaldoBreda maar ook hun webservers.
Mooi, hebben ze weer even geld om de RMA-gestuurde V250's te vergoeden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:30 schreef MaxMark het volgende:
Het laatste nieuws op de website stamt ook gewoon uit november vorig jaar hè.
[..]
De Amerikanen gaan dus ook kennis maken met deze toppers.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mooi, hebben ze weer even geld om de RMA-gestuurde V250's te vergoeden.
Maatschappij voor Beter OV toch? Als dat de doelstelling is gaat het om goed ov voor een acceptabele prijs. Of dat nou gebeurt met met hulp van medewerkers in villas, of de directie die elkaars bek verbouwen tot een draaiorgels, doet er dan toch niet toe?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja, misschien moet ik de volgende keer effe niet tot 3 tellen, maar tot 10.
Het valt niet mee om 100% scherp te blijven in de heksenketel waarin we ons als MVBOV nu bevinden.
Sick fuckstwitter:NS_online twitterde op donderdag 06-06-2013 om 15:03:27UPDATE Gouda: Politie heeft treinverkeer stilgelegd na bommelding. Fyra is toeslagvrij op 't hele traject. Reisplanner wordt bijgewerkt. #GD reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:58:42We moeten van een aantal hogesnelheidstreinen af, maar we kunnen op Marktplaats alleen een categorie voor modeltreinen vinden? #durftevragen reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 14:41:01De Fyra rijdt voorlopig niet, maar de politiek zet een vervangende parlementaire enquete in. De verwachte aankomsttijd is over een jaar of 2 reageer retweet
Eh, volgens mij had ik al mijn spijt betuigd. Over de inhoud wil ik best effe per PM praten, maar ik wil niet verder publiekelijk in deze vlek roeren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maatschappij voor Beter OV toch? Als dat de doelstelling is gaat het om goed ov voor een acceptabele prijs. Of dat nou gebeurt met met hulp van medewerkers in villas, of de directie die elkaars bek verbouwen tot een draaiorgels, doet er dan toch niet toe?
...het gehele traject van en naar gouda?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:05 schreef James1988 het volgende:
Sick fuckstwitter:NS_online twitterde op donderdag 06-06-2013 om 15:03:27UPDATE Gouda: Politie heeft treinverkeer stilgelegd na bommelding. Fyra is toeslagvrij op 't hele traject. Reisplanner wordt bijgewerkt. #GD reageer retweet
En dan is het zeker ook nog helemaal in het Italiaans.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
voorlopig is die persco Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:27 schreef GSMboy het volgende:
https://twitter.com/Ansal(...)090109296640/photo/1
Waar is Fles?
Dat zijn afnameritten, geen testritten natuurlijkquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef GSMboy het volgende:
Bij Arriva rijden de treinstellen iets van 1500/2000 km voordat ze in dienst worden genomen. Voor een HSL-trein kan ik me iets meer indenken, maar 100.000 km is echt veels te veel, als het daarna nog klote rijdt.
Wtf? Echt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
"de vloot zal zeer moeilijk te onderhouden zijn aangezien elke trein anders is. de werknemers van AnsaldoBreda hadden ieder zo een eigen werkwijze."
Lijkt er wel op jaquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:28 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
achter midden/in de spiegel/ruit![]()
met blouse en hoofd naar achteren.
Doettie goed![]()
![]()
Deze doet het, zelfs mobiel. Maar ik kannhet helaas niet verstaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alternatief: http://www.ustream.tv/channel/ansaldo-breda/theater
Het ging mij erom dat er 500000 productiekilometers stonden en 100000 testkilometers. Die testkilometers zijn dan toch grotendeels met 1 stel gemaakt? Wel opmerkelijk dan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef GSMboy het volgende:
Bij Arriva rijden de treinstellen iets van 1500/2000 km voordat ze in dienst worden genomen. Voor een HSL-trein kan ik me iets meer indenken, maar 100.000 km is echt veels te veel, als het daarna nog klote rijdt.
ach ja. ze willen ons doen geloven dat we gek zijnquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Huh? Applaus op een persconferentie na het verhaal? Geschift, die Italianen.
Beste sneeuwvlokken danquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik goed dat de persconferentie al is afgelopen, en dat het enige dat er is gezegd is dat de trein goed was en dat het allemaal door te hard rijden tijdens een sneeuwbui komt?
dat klopt ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik goed dat de persconferentie al is afgelopen, en dat het enige dat er is gezegd is dat de trein goed was en dat het allemaal door te hard rijden tijdens een sneeuwbui komt?
Verspilling van veel tijd en geld dus, want dit stond ook al in het persbericht dat een paar dagen terug online is gezet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat klopt ja.
Ze hadden op kruipsnelheid over de HSL moeten rijden, dan was er niets stuk gegaan
Misschien moet ik bij het KNMI gaan werken ivm mijn voorspellend vermogen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Laat ik 'm vast spoilen voor je:
"De V250's zijn prima treinen, de problemen zijn slechts klein en binnen enkele dagen op te lossen. Het is onbegrijpelijk dat NMBS en NS zo heftig reageren"
...en meer "wij van WC-eend"-achtige statements.
quote:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
denk dat dit wel een aardige samenvatting is: http://deredactie.be/cm/v(...)nsaldobreda_persconf
Wie moet je nu geloven? Ik geloof niemand namelijkquote:De topman heeft naar eigen zeggen nog geen officieel besluit van de NS ontvangen. "De beslissing van de Belgen kwam hoe dan ook als een complete verrassing." Manfellotto noemt het ook vervelend dat de NMBS foto's van de beschadigde Fyra heeft vrijgegeven. "Dat is geen manier van communiceren." De topman benadrukt dat alle beschuldigingen over slechte productie en vele gebreken niet gefundeerd zijn.
nee en neequote:Op donderdag 6 juni 2013 16:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hebben ze echt inhoudelijk nieuwe dingen gezegt? Komen ze zelf met een rapport?
Had je hier moeten zijn he. Ik kreeg keurig een koptelefoon met live vertaling. Of jah, poging tot.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:53 schreef zoem het volgende:
Ja, wat hebben ze nou inhoudelijk verteld? Ik verstond er geen bal van.
Ien italian Iengliesh?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had je hier moeten zijn he. Ik kreeg keurig een koptelefoon met live vertaling. Of jah, poging tot.
Het is warm. En het huisvuil ligt soms metershoog op straat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Geniet je van het Italiaanse weer?
dat laatste is het werk van de maffia die verhindert dat het opgehaald wordtquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is warm. En het huisvuil ligt soms metershoog op straat.
Het ging best okee. Iemand struikelde over een microfoon-draad en zo. Verder een heel positief "aan ons ligt het niet" verhaal. Ze willen best weer door met NS en NMBS als die daarom vragen. Oh en voor het bedrijf en het personeel maakt het eigenlijk niet uit of die treinen nog afgeleverd worden zei diequote:Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Was het IRL ook zo amateuristisch als het er op webcam uit zag?
Klopt. Ik praat op Twitter ook meestal over mijn privéleven omdat mijn werkgever de tweets gewoon controleert. Bij alles wat zou kunnen lijken op een breuk van mijn geheimhoudingsverklaring krijg ik gewoon een integriteitsonderzoek aan mijn broek. Daardoor lijkt het alsof ik relatief veel pret heb en weinig werk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:01 schreef arkkey het volgende:
Trouwens wel erg riooljournalistiek hoe die tweets van die NS controleur neergezet werden. Ik zie zelf echt niet in wat er mis mee is, sterker nog ik zou het zelf ook kunnen neerzetten ware het niet dat ik dat soort dingen niet publiceer precies om deze reden.
destijds viel niemand erover, nu wel, nu de omstandigheden veranderd zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:01 schreef arkkey het volgende:
Trouwens wel erg riooljournalistiek hoe die tweets van die NS controleur neergezet werden. Ik zie zelf echt niet in wat er mis mee is, sterker nog ik zou het zelf ook kunnen neerzetten ware het niet dat ik dat soort dingen niet publiceer precies om deze reden.
Nu viel er al iemand over een microfoondraad!quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
destijds viel niemand erover, nu wel, nu de omstandigheden veranderd zijn.
Voor zover ik weet heeft de V250 volgens dienstregeling altijd 160 gereden. Alleen bij hoge uitzondering en voorafgaande toestemming van de treinverkeersregeling mochten ze harder toch?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:31 schreef Bitlord het volgende:
Die ene foto met dat.losgeraakt stuk ijzer richting bovenleiding was trouwens in een zomerzonnetje gemaakt leek het wel.
De accubrand staat ook los van het weer lijkt me.
Heeft iemand trouwens bewijzen dat de V250 ook 250 reden tijdens de winter? Ik heb in oktober een ritje met de V250 gemaakt en toen werd er wegens harde wind niet harder dan 160 gereden op de HSL. Ik kan me voorstellen dat ze dat bij sneeuw dan ook niet doen.
Jä na dat applaus zijn er ca 5 vragen gesteld, weinig nut verder, juridische positie bla bla. Werd ook wel vrij snel afgekapt wegens "tijd is om".2/3 van de zaal heeft die gelegenheid niet gehad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:51 schreef De_Hertog het volgende:
Maar er was dus geen mogelijkheid tot het stellen van vragen?
Nee Nederlands.quote:
Dat zal van de machinist af hebben gehangen. Er zijn machinisten die zich aan het rijpad houden (dat was ingelegd op 160 km/h), en er zijn er die daar maling aan hebben, 'm vol open trekken en die met 250 over de baan gingen. De trein was tenslotte toegelaten voor 250 km/h (heeft tijdens testritten zelfs bijna 300 km/h gehaald).quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft de V250 volgens dienstregeling altijd 160 gereden. Alleen bij hoge uitzondering en voorafgaande toestemming van de treinverkeersregeling mochten ze harder toch?
Ze zitten waarschijnlijk niet op kritische vragen te wachten omdat ze zelf ook wel weten dat ze geen kans maken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jä na dat applaus zijn er ca 5 vragen gesteld, weinig nut verder, juridische positie bla bla. Werd ook wel vrij snel afgekapt wegens "tijd is om".2/3 van de zaal heeft die gelegenheid niet gehad.
nu.nl: Station Gouda is donderdagmiddag ontruimd vanwege een bommelding. Hierdoor is het treinverkeer van en naar Breda ernstig ontregeld geraakt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:51 schreef James1988 het volgende:
De sporen bij Gouda zouden weer zijn vrijgegeven... Dat geintje heeft toch 3,5 uur geduurd
oh ja dan zou ik ook gas gevenquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal van de machinist af hebben gehangen. Er zijn machinisten die zich aan het rijpad houden (dat was ingelegd op 160 km/h), en er zijn er die daar maling aan hebben, 'm vol open trekken en die met 250 over de baan gingen.
Zeg dat maar niet te hard, voor je het weet ligt het daaraan dat de assen verroest zijn!quote:De trein was tenslotte toegelaten voor 250 km/h (heeft tijdens testritten zelfs bijna 300 km/h gehaald).
Afhankelijk van wat er nou de afgelopen 3 maanden gedaan is zou de NS toch ook best door kunnen met AB?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging best okee. Iemand struikelde over een microfoon-draad en zo. Verder een heel positief "aan ons ligt het niet" verhaal. Ze willen best weer door met NS en NMBS als die daarom vragen. Oh en voor het bedrijf en het personeel maakt het eigenlijk niet uit of die treinen nog afgeleverd worden zei die
Zou kunnen, maar dat willen ze niet. AB heeft geen sodemieter uitgevoerd en volgens de onderzoeken die zijn gedaan zou het makkelijk 2 jaar duren om de gebreken te verhelpen. In 2015 is er dan eindelijk een rijdende trein, slechts 8 jaar later dan bedoeld...quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat er nou de afgelopen 3 maanden gedaan is zou de NS toch ook best door kunnen met AB?
ik zeg: treinen terugsturen, geld terug, en laat die italianen maar een nieuwe offerte maken, voor 2e hands opgeknapte treinen met in de praktijk bewezen betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat er nou de afgelopen 3 maanden gedaan is zou de NS toch ook best door kunnen met AB?
Ik denk die grafiekjes vanaf ongeveer 17min30sec op de persconferentie, maar de resolutie is net te laag om de getalletjes erbij te lezenquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:32 schreef Bitlord het volgende:
Heb je daar beeld van, van die grafiek? Of datum/tijd?
Siciliaans natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:50 schreef Bitlord het volgende:
Onder welk recht en bij welke instantie wordt het uitgevochten? Nederlands, Italiaans of Europees?
Okee, ik ben overtuigd. Strakke actie, Fles.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:28 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
achter midden/in de spiegel/ruit![]()
met blouse en hoofd naar achteren.
Doettie goed![]()
![]()
Ik heb verder niks gelezen of op z'n twitter gekeken, maar zijn die foto's en tweets over die villa's wel tijdens werk bezoeken gemaakt en niet tijdens een privé vakantie?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over een bericht op voorbeterov.nl over die meneer van de NS die het zo naar zijn zin had in Italie. Ik heb mij de kritiek wel aangetrokken, en er nog eens rustig over nagedacht. Ik kom toch tot de conclusie dat ik het niet zo fout had gedaan als ik eerst -overdonderd door de kritiek- dacht.
Het is maar ten dele waar dat hij op persoonlijke titel twittert. Hij is niet op vakantie, maar voor zijn werk in Italië en twittert over zijn ervaringen terwijl hij dus namens de NS daar zit. Dan kun je het niet zomaar afdoen met “het is privé”.
Dat hij lekker in het zonnetje zit met een roseetje, is nog tot daar aan toe. Maar hij twittert ook over het uitzicht van zijn luxe villa, omgeven met cipressen. Je hoort mij niet zeggen, dat een toezichthouder om soberheidsredenen in een jeugdherberg hoeft te bivakkeren. Maar:
NS vergoedt aan zijn personeel niet de kosten van luxe villa’s. MVBOV heeft ook moeten constateren dat het toezicht tijdens de bouw -mede door deze meneer De Leeuw dus- onvoldoende is geweest, gezien de toestand van de geleverde producten. En de Fyra-reiziger staat in de kou. Op dat moment wordt de vraag, wie die luxe villa eigenlijk heeft betaald, beslist opportuun. Want als AnsaldoBreda dat heeft betaald, is er op zijn minst sprake van de schijn van beïnvloeding. En dan zeg ik het heel heel heel erg voorzichtig.
En nogmaals: het is de heer De Leeuw zélf die deze terechte vraag over zichzelf heeft afgeroepen met zijn ondoordachte getwitter. Hij heeft zitten opscheppen over zijn "luxe villa" en dat heeft zich tegen hem gekeerd. Ook wel een beetje zijn eigen schuld dus…
Wel is de tekst van het bericht na opheldering door, en in overleg met de NS aangepast:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
mwah. ik ga ook wel eens voor mijn werk naar het buitenland, daar staat dan een standaard vergoeding voor, laten we zeggen (een niet ongebruikelijke) 300 euro per nacht, je kunt er dan voor kiezen in het Hilton in centrum Napels te zitten, of in een mooi huis net buiten de stad. De suggestie dat hier sprake van omkoping sprake is, vind ik echt absurd. Verder doe je met Italianen op een andere manier zaken dan met Hollanders, Italianen doen graag zaken tijdens een uitgebreide lunch met een wijntje erbij, daar is niets mis mee. In ons calvinistische land vol mensen die geen idee hebben hoe het er over de grens uitziet, zijn de tweets dan wellicht niet handig, maar in feite heeft hij niets misdaan. Ik vind het wel van slechte smaak getuigen om deze man totaal ongefundeerd door het slijk te halen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over een bericht op voorbeterov.nl over die meneer van de NS die het zo naar zijn zin had in Italie. Ik heb mij de kritiek wel aangetrokken, en er nog eens rustig over nagedacht. Ik kom toch tot de conclusie dat ik het niet zo fout had gedaan als ik eerst -overdonderd door de kritiek- dacht.
Het is maar ten dele waar dat hij op persoonlijke titel twittert. Hij is niet op vakantie, maar voor zijn werk in Italië en twittert over zijn ervaringen terwijl hij dus namens de NS daar zit. Dan kun je het niet zomaar afdoen met “het is privé”.
Dat hij lekker in het zonnetje zit met een roseetje, is nog tot daar aan toe. Maar hij twittert ook over het uitzicht van zijn luxe villa, omgeven met cipressen. Je hoort mij niet zeggen, dat een toezichthouder om soberheidsredenen in een jeugdherberg hoeft te bivakkeren. Maar:
NS vergoedt aan zijn personeel niet de kosten van luxe villa’s. MVBOV heeft ook moeten constateren dat het toezicht tijdens de bouw -mede door deze meneer De Leeuw dus- onvoldoende is geweest, gezien de toestand van de geleverde producten. En de Fyra-reiziger staat in de kou. Op dat moment wordt de vraag, wie die luxe villa eigenlijk heeft betaald, beslist opportuun. Want als AnsaldoBreda dat heeft betaald, is er op zijn minst sprake van de schijn van beïnvloeding. En dan zeg ik het heel heel heel erg voorzichtig.
En nogmaals: het is de heer De Leeuw zélf die deze terechte vraag over zichzelf heeft afgeroepen met zijn ondoordachte getwitter. Hij heeft zitten opscheppen over zijn "luxe villa" en dat heeft zich tegen hem gekeerd. Ook wel een beetje zijn eigen schuld dus…
Wel is de tekst van het bericht na opheldering door, en in overleg met de NS aangepast:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Compleet overtrokken actie waarbij op basis van aannames, het rapport met de gebreken is nog niet openbaar, een man met een functie voor ~40 uur in de week op zijn tweets wordt afgerekend. Compleet onnodige actie dit en er zijn wel interessantere zaken om op te focussen!quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over een bericht op voorbeterov.nl over die meneer van de NS die het zo naar zijn zin had in Italie. Ik heb mij de kritiek wel aangetrokken, en er nog eens rustig over nagedacht. Ik kom toch tot de conclusie dat ik het niet zo fout had gedaan als ik eerst -overdonderd door de kritiek- dacht.
Het is maar ten dele waar dat hij op persoonlijke titel twittert. Hij is niet op vakantie, maar voor zijn werk in Italië en twittert over zijn ervaringen terwijl hij dus namens de NS daar zit. Dan kun je het niet zomaar afdoen met “het is privé”.
Dat hij lekker in het zonnetje zit met een roseetje, is nog tot daar aan toe. Maar hij twittert ook over het uitzicht van zijn luxe villa, omgeven met cipressen. Je hoort mij niet zeggen, dat een toezichthouder om soberheidsredenen in een jeugdherberg hoeft te bivakkeren. Maar:
NS vergoedt aan zijn personeel niet de kosten van luxe villa’s. MVBOV heeft ook moeten constateren dat het toezicht tijdens de bouw -mede door deze meneer De Leeuw dus- onvoldoende is geweest, gezien de toestand van de geleverde producten. En de Fyra-reiziger staat in de kou. Op dat moment wordt de vraag, wie die luxe villa eigenlijk heeft betaald, beslist opportuun. Want als AnsaldoBreda dat heeft betaald, is er op zijn minst sprake van de schijn van beïnvloeding. En dan zeg ik het heel heel heel erg voorzichtig.
En nogmaals: het is de heer De Leeuw zélf die deze terechte vraag over zichzelf heeft afgeroepen met zijn ondoordachte getwitter. Hij heeft zitten opscheppen over zijn "luxe villa" en dat heeft zich tegen hem gekeerd. Ook wel een beetje zijn eigen schuld dus…
Wel is de tekst van het bericht na opheldering door, en in overleg met de NS aangepast:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:04 schreef arkkey het volgende:
Dit is de bewuste foto: (thumbnail want de originele foto is verwijderd)
[ afbeelding ]
Verder tweette de beste man:
"Buongiorno! Brand new day to talk about V250 all day... "
en "@loesverberne ben zelf nu in Italië (ook geweldige baan: zon eten drinken ;-) Volgens mij nodig. Els meldt zich bij je." (dus antwoord op iemand die een vraag stelt ook nog)
De krant maakt er dit van "Op de Twitter-pagina van De Leeuw gaat de opmerking ‘een nieuwe dag om over de V250 te praten’ gepaard met een idyllisch plaatje van een door cypressen omgeven Toscaanse villa. "
Sorry hoor maar ik kan er uit de verste verte niks van opschepperij uit maken en blijf het Telegraaf-achtige riool"journlalistiek" eerste klas vinden, eigenlijk te schandalig voor woorden.
Als Telegraaf liegt moet NS of De Leeuw ze aanklagen wegens laster.quote:
Ja, en die durven we ook echt wel aan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:09 schreef Ireyon het volgende:
De bewering dat-ie z'n werk niet goed heeft gedaan staat nog steeds.
er is nog niets dat er op wijst dat hij zn werk niet goed heeft gedaan, ik hecht ook meer vertrouwen in de lezing van ansaldobreda dan aan die van de Belgen, al is het alleen maar omdat de Italianen er belang bij hebben een goede trein af te leveren aan een tevreden klant en de Belgen het project al tijden proberen te saboteren en daar ook een duidelijk belang bij hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:09 schreef Ireyon het volgende:
De bewering dat-ie z'n werk niet goed heeft gedaan staat nog steeds.
Je citeert nu uit twee tweets. Zijn dat dan de enige twee van meneer De Leeuw?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:04 schreef arkkey het volgende:
Dit is de bewuste foto: (thumbnail want de originele foto is verwijderd)
[ afbeelding ]
Verder tweette de beste man:
"Buongiorno! Brand new day to talk about V250 all day...
http://twitpic.com/4c1fh3"
en "@loesverberne ben zelf nu in Italië (ook geweldige baan: zon eten drinken ;-) Volgens mij nodig. Els meldt zich bij je." (dus antwoord op iemand die een vraag stelt ook nog)
De krant maakt er dit van "Op de Twitter-pagina van De Leeuw gaat de opmerking ‘een nieuwe dag om over de V250 te praten’ gepaard met een idyllisch plaatje van een door cypressen omgeven Toscaanse villa. " Telegraaf maakt er zelfs van " Vaker publiceerde De Leeuw over zijn luxueuze, door cypressen omgeven Toscaanse villa. "
Artikel: http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130605_00612540
Sorry hoor maar ik kan er uit de verste verte niks van opschepperij uit maken en blijf het Telegraaf-achtige riool"journlalistiek" eerste klas vinden, eigenlijk te schandalig voor woorden.
waarom kunnen ze dan geen treinstel gelijk maken?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er is nog niets dat er op wijst dat hij zn werk niet goed heeft gedaan, ik hecht ook meer vertrouwen in de lezing van ansaldobreda dan aan die van de Belgen, al is het alleen maar omdat de Italianen er belang bij hebben een goede trein af te leveren aan een tevreden klant en de Belgen het project al tijden proberen te saboteren en daar ook een duidelijk belang bij hebben.
De rest staat bij het artikel op http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130605_00612540 . Volgens mij baseert iedereen zich op dat setje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je citeert nu uit twee tweets. Zijn dat dan de enige twee van meneer De Leeuw?
En Ansaldobreda heeft er alle belang bij om dat contract niet te verliezen. Daarom zoomen ze in op één gebeurtenis (de bodemplaat die eraf zou zijn gevallen door 'roekeloos rijgedrag') en gaan ze volledig voorbij aan de andere incidenten en ontwerpfouten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er is nog niets dat er op wijst dat hij zn werk niet goed heeft gedaan, ik hecht ook meer vertrouwen in de lezing van ansaldobreda dan aan die van de Belgen, al is het alleen maar omdat de Italianen er belang bij hebben een goede trein af te leveren aan een tevreden klant en de Belgen het project al tijden proberen te saboteren en daar ook een duidelijk belang bij hebben.
Nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Misschien is die 'luxe met cipressen omgeven villa' wel het bezit van hem of zijn familie, en gebruikt hij dat optrekje juist om de kosten te drukken.
Thanks.quote:Sorry Driek, maar je slaat hiermee een modderfiguur.
90% van de baan is tunnel. Dit is volgens mij het controle centrum, een ander bekend punt is bij de brug over een of andere rivier hierquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:44 schreef arkkey het volgende:
Die Jappen zijn ook weer aardig bezig met hun Shinkansen maglev zo te zien.
http://www.tokyotimes.com(...)ure-tested-in-japan/
Is dat punt waar die foto genomen is bij het artikel de enige plek waar je die maglev kan zien ofzo? Youtube filmpjes die ik van dat ding zie zijn ook eigenlijk altijd wel vanaf dat punt gefilmd. Staan ook filmpjes online van 500km/h in zo'n maglev dus wat er nieuw is aan deze tests weet ik ook niet eigenlijk
[ afbeelding ]
is het de reis waard geweest?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt, die accus is totaal niet over gesproken
Och, het heeft natuurlijk wel overdreven veel geld gekost. Maar ik zat me toch al maaaanden kapot te vervelen thuis. Had wel weer eens zin in een spontane bazenactiequote:
Kan je over 50 jaar in het spoorwegmuseum naast de V250 gaan staan en zeggen dat jij nog bij een persconferentie van de al 49 jaar failliet zijnde fabrikant bent geweest. Is ook wat waard.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och, het heeft natuurlijk wel overdreven veel geld gekost. Maar ik zat me toch al maaaanden kapot te vervelen thuis. Had wel weer eens zin in een spontane bazenactieGewoon, omdat het kan
Gelijk heb je.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och, het heeft natuurlijk wel overdreven veel geld gekost. Maar ik zat me toch al maaaanden kapot te vervelen thuis. Had wel weer eens zin in een spontane bazenactieGewoon, omdat het kan
dat is waar.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och, het heeft natuurlijk wel overdreven veel geld gekost. Maar ik zat me toch al maaaanden kapot te vervelen thuis. Had wel weer eens zin in een spontane bazenactieGewoon, omdat het kan
Nee, dit schrale hotel heeft geen bar. En een kroegcultuur hebben ze hier niet echt. Ga maar eens vroeg naar bed straks.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Smaakt het bier/de wijn?
2 bordjes. En de mooiste chicks liepen gisteravond in Eindhovenquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is waar.
Heb je al nieuwe bordjes gescoord en mooie chicks gezien?
Faaaaaaaaal.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dit schrale hotel heeft geen bar. En een kroegcultuur hebben ze hier niet echt. Ga maar eens vroeg naar bed straks.
gehehe, Wel nummers gescoord hoop ik?quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 bordjes. En de mooiste chicks liepen gisteravond in Eindhoven
morgenochtendquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Faaaaaaaaal.
Wanneer ga je weer naar NL?
Nja, ik had wat wijn kunnen halen mss. Maar koelen kun je hier ook niks. En Napoli is eigenlijk gewoon geen prettige stad, zeker niet Nu de avond valt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
toen ik in Italië was gingen we iedere dag drank inslaan bij de supermarkt en dan 's avonds op de pleintjes of bij de fonteintjes opzuipen
Ja. Ik zou wel ff wat treintjes meepikken ofzo ja. Of de stad ff bezocht. Ofzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bent echt alleen maar voor die persco naar Napels gegaan, wat een baas
Ja goed hequote:Op donderdag 6 juni 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bent echt alleen maar voor die persco naar Napels gegaan, wat een baas
ben er zelf alleen overdag geweest en 's avonds de nachttrein naar München ingedoken. Is al weer ruim tien jaar geleden dat ik er wasquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, ik had wat wijn kunnen halen mss. Maar koelen kun je hier ook niks. En Napoli is eigenlijk gewoon geen prettige stad, zeker niet Nu de avond valt.
Was ook wel het plan op zich, maar ik was best brak vanochtend. Was allang blij dat ik om 10 uur al kon inchecken, heb eerst twee uur bijgeslapenquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ik zou wel ff wat treintjes meepikken ofzo ja. Of de stad ff bezocht. Ofzo.
Dat is wel de volgorde om het in te vragenquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je al nieuwe bordjes gescoord en mooie chicks gezien?
voor Fles wel jaquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is wel de volgorde om het in te vragen.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is wel de volgorde om het in te vragen.
Ligt er ook een beetje aan waar je zit. Stationsplein? Gribusbuurt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, ik had wat wijn kunnen halen mss. Maar koelen kun je hier ook niks. En Napoli is eigenlijk gewoon geen prettige stad, zeker niet Nu de avond valt.
Ik zou niet inzien waarom een discussie die publiek gestart is, _Nottament_ door zelf context te plaatsen niet publiekelijk afgemaakt kan worden. Ik heb dit soort verzoek van u al eerder zien bijkomen en ik weiger daar in mee te gaan, als ik dan op mijn bek moet gaan doe ik het ook graag publiekelijk, dus wat mij betreft gewoon op het forumquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eh, volgens mij had ik al mijn spijt betuigd. Over de inhoud wil ik best effe per PM praten, maar ik wil niet verder publiekelijk in deze vlek roeren.
Jaquote:
Ik moes zo hard lachen toen ik dit las, vooral dan "enzo"quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging best okee. Iemand struikelde over een microfoon-draad en zo.
Sorry, maar ik ga nog geneens klikken, ik heb nooit begrepen waarom de teksten nooit hier op het forum geplaatst kunnen worden eigenlijk en brieven van de overheid dan weer wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over een bericht op voorbeterov.nl over die meneer van de NS die het zo naar zijn zin had in Italie. Ik heb mij de kritiek wel aangetrokken, en er nog eens rustig over nagedacht. Ik kom toch tot de conclusie dat ik het niet zo fout had gedaan als ik eerst -overdonderd door de kritiek- dacht.
Het is maar ten dele waar dat hij op persoonlijke titel twittert. Hij is niet op vakantie, maar voor zijn werk in Italië en twittert over zijn ervaringen terwijl hij dus namens de NS daar zit. Dan kun je het niet zomaar afdoen met “het is privé”.
Dat hij lekker in het zonnetje zit met een roseetje, is nog tot daar aan toe. Maar hij twittert ook over het uitzicht van zijn luxe villa, omgeven met cipressen. Je hoort mij niet zeggen, dat een toezichthouder om soberheidsredenen in een jeugdherberg hoeft te bivakkeren. Maar:
NS vergoedt aan zijn personeel niet de kosten van luxe villa’s. MVBOV heeft ook moeten constateren dat het toezicht tijdens de bouw -mede door deze meneer De Leeuw dus- onvoldoende is geweest, gezien de toestand van de geleverde producten. En de Fyra-reiziger staat in de kou. Op dat moment wordt de vraag, wie die luxe villa eigenlijk heeft betaald, beslist opportuun. Want als AnsaldoBreda dat heeft betaald, is er op zijn minst sprake van de schijn van beïnvloeding. En dan zeg ik het heel heel heel erg voorzichtig.
En nogmaals: het is de heer De Leeuw zélf die deze terechte vraag over zichzelf heeft afgeroepen met zijn ondoordachte getwitter. Hij heeft zitten opscheppen over zijn "luxe villa" en dat heeft zich tegen hem gekeerd. Ook wel een beetje zijn eigen schuld dus…
Wel is de tekst van het bericht na opheldering door, en in overleg met de NS aangepast:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Sorry, maar Dit dusquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Misschien is die 'luxe met cipressen omgeven villa' wel het bezit van hem of zijn familie, en gebruikt hij dat optrekje juist om de kosten te drukken.
Sorry Driek, maar je slaat hiermee een modderfiguur.
Als je italiaans kan:quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verder, iemand een linkje waarom de perso intergraal is gezien, dat doe ik liever voor dat ik her en der stukjes ga kijken van RTL, NOS en RTBF....![]()
jup. Het is nu aan onafhankelijke instanties om uit te zoeken wat er precies gebeurd is en aan juristen om de zaak uit te vechten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Zoals verwacht, het moddergooien is begonnen:
NMBS: "Experts wijzen op structurele problemen aan Fyra"
Op Piazza Garibaldi winkelen is nooit echt een goed idee, nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:38 schreef Sandrvich het volgende:
Op de piazza Garibaldi (voor het centraal station van Napels) kon ik een paar jaar geleden al "iPhones" (...gevuld met steengruis) krijgen, voordat de echte iPhone überhaupt in de winkel lag.![]()
Ik vind het wel echt een mooie actie Fles!Voor bordjes te schieten kun je ook nog met de Regionale terug naar Rome trouwens.
Lijkt alsof het in elk ander land goed gaat behalve hierquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
Meanwhile, in één van de anderee landen aan de Middellandse Zee, zijn ze erg trots op de voltooiing van de hogesnelheidslijn tussen Barcelona en Figueras:
De lijn is nog niet helemaal af: omdat de energievoorziening in de regio ontoereikend is gelden er beperkingen. De maximumsnelheid ligt rond 200 km/h, en het aantal treinen dat tegelijkertijd op de HSL kan rijden is beperkt. Volgend jaar zou dat moeten worden opgelost.
Daar kunnen we op bouwen!twitter:FarshadBashir twitterde op donderdag 06-06-2013 om 22:21:39@SvVeldhoven @GroenLiesbeth @went1955 Komd door al die besuinigingen. reageer retweet
Je moet die tweet wel in de goede context lezen...quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:22 schreef b2py het volgende:
Daar kunnen we op bouwen!twitter:FarshadBashir twitterde op donderdag 06-06-2013 om 22:21:39@SvVeldhoven @GroenLiesbeth @went1955 Komd door al die besuinigingen. reageer retweet
![]()
Dat deed ik later pasquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:23 schreef arkkey het volgende:
[..]
Je moet die tweet wel in de goede context lezen...
Dat kan ietereen geheuren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:25 schreef Viezze het volgende:
Wel jammer dat een ander kamerlid wel een vrij opzichtige spelfout maakt
mja, als er tijdens het examen Nederlands al niet meer op gelet wordt ...quote:
Met het 'modderfiguur slaan' bedoel ik niet zo zeer dat je achtereenvolgende handelingen verkeerd zijn, ik ben van mening dat je er helemaal niet over had moeten beginnen. NS wijzen op hun verantwoordelijkheid en klaarblijkelijk gebrek aan (technisch) toezicht is terecht, maar door in te gaan op deze specifieke situatie wordt het veel te veel op de man gespeeld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef DriekOplopers het volgende:
@J88: En dan sla ík een modderfiguur. We hebben eerst melding gemaakt van het feit dat we opheldering bij NS hebben gevraagd (en het belang daarvan heb ik in een eerdere post hier al uitgelegd), en zodra die er eindelijk was, hebben we de reactie van de NS asap geplaatst. Kortom: zo adequaat mogelijk gehandeld. En dan sla ik een modderfiguur.
Nee, het is een 'interne' NS'er.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend is de meneer in kwestie een consultant, wat de situatie al anders maakt dan bij 'eigen' personeel.
Zeker weten? Uit zijn profiel begreep ik namelijk dat hij voorheen weliswaar bij NS heeft gewerkt, maar tegenwoordig als ZZP'er z'n brood verdient.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, het is een 'interne' NS'er.
Nogmaals:quote:
En als zou je de onderste steen hiervan boven krijgen? Wie gaat er hier op het perron, op de trambaan, of bij de bushalte direct iets van merken? Ik denk het niet, het enige wat je misschien hier mee bereikt is dat je een gezin misschien (onnodig) nog meer naar de klote helptquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren.
ik vind het bekrompen om hier een punt van te maken, ook al zal AB deze villa betalen, Dannog is hier niets mis mee. Het is heel gebruikelijk dat je als klant van zo'n bedrijf bij een dergelijke order in de watten wordt gelegd. Dit heeft niets met omkoping of corruptie te maken, wel met gastvrijheid en klantvriendelijkheid.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef DriekOplopers het volgende:
@D_D:
Zucht… Wat jij wilt.
Ik probeer het nog één keer:
1. ’s Ochtends verschijnen berichten over de tweets van de inspecteur. Uiteraard ziet de communicatie-afdeling van NS ze ook.
2. Rond het middaguur vraag ik opheldering aan NS. Geen reactie.
3. Ik zet een bericht op de site, waarin ik in ga op de verhalen en meld dat we de NS om opheldering hebben gevraagd, met name over de betaling van de villa waarvan sprake is.
4. Poosje later alsnog telefoon van NS. Hakkelende voorlichter zegt dat ‘ie niet weet, wie die villa heeft betaald (maar het gebruik van een villa dus ook niet ontkent). Hij moet nog e.e.a. uitzoeken. Wat vreemd is, want zo onverwacht is een vraag hierover natuurlijk niet.
5. Tweets van de inspecteur worden verwijderd. Daar heeft de NS wél tijd voor. In plaats van één telefoontje naar die inspecteur “Zat je in een villa en zo ja, wie heeft dat betaald?”
6. Pas rond 18 uur krijg ik weer een telefoontje van de NS. Eindelijk, 5 a 6 uur na mijn vraag. “Hij zat in een hotel en wij hebben dat betaald.” Ogenblikkelijk de desbetreffende tekst van de site verwijderd.
7. In overleg met de NS stel ik een tekst op, waarin ik ook nog de commotie betreur en zeg dat MVBOV de hand in eigen boezem steek. Meteen na akkoord van NS geplaatst.
Dus nogmaals: NS’er in buitenland doet onhandige tweets en de NS heeft zo ongeveer een hele dag nodig om e.e.a. te ontkrachten, terwijl het met één enkel telefoontje naar betrokkene opgelost had kunnen worden.
@J88: En dan sla ík een modderfiguur. We hebben eerst melding gemaakt van het feit dat we opheldering bij NS hebben gevraagd (en het belang daarvan heb ik in een eerdere post hier al uitgelegd), en zodra die er eindelijk was, hebben we de reactie van de NS asap geplaatst. Kortom: zo adequaat mogelijk gehandeld. En dan sla ik een modderfiguur.
@D_D: Ik vind het trouwens ook wel lastig communiceren met iemand die weigert om te kijken wat er nu op onze site staat. En de reden dat ik dat besluit van ILT hier even had gepost was dat ik deze groep de primeur wilde gunnen. Ik had ook nog kunnen wachten tot de brief op de site stond. Maar deze goedbedoelde service lever me nog een extra sneer op. Fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |