Siciliaans natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:50 schreef Bitlord het volgende:
Onder welk recht en bij welke instantie wordt het uitgevochten? Nederlands, Italiaans of Europees?
Okee, ik ben overtuigd. Strakke actie, Fles.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:28 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
achter midden/in de spiegel/ruit![]()
met blouse en hoofd naar achteren.
Doettie goed![]()
![]()
Ik heb verder niks gelezen of op z'n twitter gekeken, maar zijn die foto's en tweets over die villa's wel tijdens werk bezoeken gemaakt en niet tijdens een privé vakantie?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over een bericht op voorbeterov.nl over die meneer van de NS die het zo naar zijn zin had in Italie. Ik heb mij de kritiek wel aangetrokken, en er nog eens rustig over nagedacht. Ik kom toch tot de conclusie dat ik het niet zo fout had gedaan als ik eerst -overdonderd door de kritiek- dacht.
Het is maar ten dele waar dat hij op persoonlijke titel twittert. Hij is niet op vakantie, maar voor zijn werk in Italië en twittert over zijn ervaringen terwijl hij dus namens de NS daar zit. Dan kun je het niet zomaar afdoen met “het is privé”.
Dat hij lekker in het zonnetje zit met een roseetje, is nog tot daar aan toe. Maar hij twittert ook over het uitzicht van zijn luxe villa, omgeven met cipressen. Je hoort mij niet zeggen, dat een toezichthouder om soberheidsredenen in een jeugdherberg hoeft te bivakkeren. Maar:
NS vergoedt aan zijn personeel niet de kosten van luxe villa’s. MVBOV heeft ook moeten constateren dat het toezicht tijdens de bouw -mede door deze meneer De Leeuw dus- onvoldoende is geweest, gezien de toestand van de geleverde producten. En de Fyra-reiziger staat in de kou. Op dat moment wordt de vraag, wie die luxe villa eigenlijk heeft betaald, beslist opportuun. Want als AnsaldoBreda dat heeft betaald, is er op zijn minst sprake van de schijn van beďnvloeding. En dan zeg ik het heel heel heel erg voorzichtig.
En nogmaals: het is de heer De Leeuw zélf die deze terechte vraag over zichzelf heeft afgeroepen met zijn ondoordachte getwitter. Hij heeft zitten opscheppen over zijn "luxe villa" en dat heeft zich tegen hem gekeerd. Ook wel een beetje zijn eigen schuld dus…
Wel is de tekst van het bericht na opheldering door, en in overleg met de NS aangepast:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
mwah. ik ga ook wel eens voor mijn werk naar het buitenland, daar staat dan een standaard vergoeding voor, laten we zeggen (een niet ongebruikelijke) 300 euro per nacht, je kunt er dan voor kiezen in het Hilton in centrum Napels te zitten, of in een mooi huis net buiten de stad. De suggestie dat hier sprake van omkoping sprake is, vind ik echt absurd. Verder doe je met Italianen op een andere manier zaken dan met Hollanders, Italianen doen graag zaken tijdens een uitgebreide lunch met een wijntje erbij, daar is niets mis mee. In ons calvinistische land vol mensen die geen idee hebben hoe het er over de grens uitziet, zijn de tweets dan wellicht niet handig, maar in feite heeft hij niets misdaan. Ik vind het wel van slechte smaak getuigen om deze man totaal ongefundeerd door het slijk te halen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over een bericht op voorbeterov.nl over die meneer van de NS die het zo naar zijn zin had in Italie. Ik heb mij de kritiek wel aangetrokken, en er nog eens rustig over nagedacht. Ik kom toch tot de conclusie dat ik het niet zo fout had gedaan als ik eerst -overdonderd door de kritiek- dacht.
Het is maar ten dele waar dat hij op persoonlijke titel twittert. Hij is niet op vakantie, maar voor zijn werk in Italië en twittert over zijn ervaringen terwijl hij dus namens de NS daar zit. Dan kun je het niet zomaar afdoen met “het is privé”.
Dat hij lekker in het zonnetje zit met een roseetje, is nog tot daar aan toe. Maar hij twittert ook over het uitzicht van zijn luxe villa, omgeven met cipressen. Je hoort mij niet zeggen, dat een toezichthouder om soberheidsredenen in een jeugdherberg hoeft te bivakkeren. Maar:
NS vergoedt aan zijn personeel niet de kosten van luxe villa’s. MVBOV heeft ook moeten constateren dat het toezicht tijdens de bouw -mede door deze meneer De Leeuw dus- onvoldoende is geweest, gezien de toestand van de geleverde producten. En de Fyra-reiziger staat in de kou. Op dat moment wordt de vraag, wie die luxe villa eigenlijk heeft betaald, beslist opportuun. Want als AnsaldoBreda dat heeft betaald, is er op zijn minst sprake van de schijn van beďnvloeding. En dan zeg ik het heel heel heel erg voorzichtig.
En nogmaals: het is de heer De Leeuw zélf die deze terechte vraag over zichzelf heeft afgeroepen met zijn ondoordachte getwitter. Hij heeft zitten opscheppen over zijn "luxe villa" en dat heeft zich tegen hem gekeerd. Ook wel een beetje zijn eigen schuld dus…
Wel is de tekst van het bericht na opheldering door, en in overleg met de NS aangepast:
Compleet overtrokken actie waarbij op basis van aannames, het rapport met de gebreken is nog niet openbaar, een man met een functie voor ~40 uur in de week op zijn tweets wordt afgerekend. Compleet onnodige actie dit en er zijn wel interessantere zaken om op te focussen!quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:51 schreef DriekOplopers het volgende:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:04 schreef arkkey het volgende:
Dit is de bewuste foto: (thumbnail want de originele foto is verwijderd)
[ afbeelding ]
Verder tweette de beste man:
"Buongiorno! Brand new day to talk about V250 all day... "
en "@loesverberne ben zelf nu in Italië (ook geweldige baan: zon eten drinken ;-) Volgens mij nodig. Els meldt zich bij je." (dus antwoord op iemand die een vraag stelt ook nog)
De krant maakt er dit van "Op de Twitter-pagina van De Leeuw gaat de opmerking ‘een nieuwe dag om over de V250 te praten’ gepaard met een idyllisch plaatje van een door cypressen omgeven Toscaanse villa. "
Sorry hoor maar ik kan er uit de verste verte niks van opschepperij uit maken en blijf het Telegraaf-achtige riool"journlalistiek" eerste klas vinden, eigenlijk te schandalig voor woorden.
Als Telegraaf liegt moet NS of De Leeuw ze aanklagen wegens laster.quote:
Ja, en die durven we ook echt wel aan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:09 schreef Ireyon het volgende:
De bewering dat-ie z'n werk niet goed heeft gedaan staat nog steeds.
er is nog niets dat er op wijst dat hij zn werk niet goed heeft gedaan, ik hecht ook meer vertrouwen in de lezing van ansaldobreda dan aan die van de Belgen, al is het alleen maar omdat de Italianen er belang bij hebben een goede trein af te leveren aan een tevreden klant en de Belgen het project al tijden proberen te saboteren en daar ook een duidelijk belang bij hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:09 schreef Ireyon het volgende:
De bewering dat-ie z'n werk niet goed heeft gedaan staat nog steeds.
Je citeert nu uit twee tweets. Zijn dat dan de enige twee van meneer De Leeuw?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:04 schreef arkkey het volgende:
Dit is de bewuste foto: (thumbnail want de originele foto is verwijderd)
[ afbeelding ]
Verder tweette de beste man:
"Buongiorno! Brand new day to talk about V250 all day...
http://twitpic.com/4c1fh3"
en "@loesverberne ben zelf nu in Italië (ook geweldige baan: zon eten drinken ;-) Volgens mij nodig. Els meldt zich bij je." (dus antwoord op iemand die een vraag stelt ook nog)
De krant maakt er dit van "Op de Twitter-pagina van De Leeuw gaat de opmerking ‘een nieuwe dag om over de V250 te praten’ gepaard met een idyllisch plaatje van een door cypressen omgeven Toscaanse villa. " Telegraaf maakt er zelfs van " Vaker publiceerde De Leeuw over zijn luxueuze, door cypressen omgeven Toscaanse villa. "
Artikel: http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130605_00612540
Sorry hoor maar ik kan er uit de verste verte niks van opschepperij uit maken en blijf het Telegraaf-achtige riool"journlalistiek" eerste klas vinden, eigenlijk te schandalig voor woorden.
waarom kunnen ze dan geen treinstel gelijk maken?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er is nog niets dat er op wijst dat hij zn werk niet goed heeft gedaan, ik hecht ook meer vertrouwen in de lezing van ansaldobreda dan aan die van de Belgen, al is het alleen maar omdat de Italianen er belang bij hebben een goede trein af te leveren aan een tevreden klant en de Belgen het project al tijden proberen te saboteren en daar ook een duidelijk belang bij hebben.
De rest staat bij het artikel op http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130605_00612540 . Volgens mij baseert iedereen zich op dat setje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je citeert nu uit twee tweets. Zijn dat dan de enige twee van meneer De Leeuw?
En Ansaldobreda heeft er alle belang bij om dat contract niet te verliezen. Daarom zoomen ze in op één gebeurtenis (de bodemplaat die eraf zou zijn gevallen door 'roekeloos rijgedrag') en gaan ze volledig voorbij aan de andere incidenten en ontwerpfouten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er is nog niets dat er op wijst dat hij zn werk niet goed heeft gedaan, ik hecht ook meer vertrouwen in de lezing van ansaldobreda dan aan die van de Belgen, al is het alleen maar omdat de Italianen er belang bij hebben een goede trein af te leveren aan een tevreden klant en de Belgen het project al tijden proberen te saboteren en daar ook een duidelijk belang bij hebben.
Nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Misschien is die 'luxe met cipressen omgeven villa' wel het bezit van hem of zijn familie, en gebruikt hij dat optrekje juist om de kosten te drukken.
Thanks.quote:Sorry Driek, maar je slaat hiermee een modderfiguur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |