abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127477621
Fyra’s blijven in Amsterdam

AMSTERDAM - De zestien Fyra’s die op de het Amsterdamse spooremplacement Watergraafsmeer staan, blijven daar voorlopig. Maar er is niemand die de treinen nog met een vinger aanraakt.

Dat zegt de NS. „Wij halen ze uit juridische overwegingen niet weg. De Italiaanse hogesnelheidstreinen worden echter met geen vinger meer aangeraakt’’, zegt een woordvoerder van de NS.

De spoorwegen willen de juridische gevechten met de bouwer AnsaldoBreda afwachten, alvorens te beslissen wat er met de treinen gaat gebeuren. Onder de zestien zijn ook de drie Belgische Fyra’s. Anders dan de NS, die al 100 miljoen aan de Italianen hebben betaald, hebben de Belgen nog geen voorschot afgedragen.

Bron
pi_127477656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Het grootste probleem voor de PBA's is dat deze geen 15 kV aankunnen en dus überhaupt Duitsland niet in komen. ;-)
Ja. Maar het ging dus over LZB in Nederland onder 25KV.
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:45:58 #78
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127478136
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127478161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja. Maar het ging dus over LZB in Nederland onder 25KV.
Dat is waar!


Was deze hier al langsgekomen? _O-
pi_127478398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
Hoeveel klachten ik ook heb over het gebrek aan interesse van de NS in de Reiziger, maar ik neem toch aan dat iedereen het erover eens kan zijn dat het onder de Desinteresse Dames Schultz en Mansveld altijd nog slechter kan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_127478536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
icloud kutkloon :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:04:59 #82
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127478595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Als je de stelling wilt verdedigen dat je prima met die treinen kunt gaan rijden straks moet je niet zoals hierboven dingen zeggen die je geloofwaardigheid aantasten. Goed getrollt!
pi_127478613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Mits alle problemen opgelost zouden worden: kunnen ze niet als binnenlandse Fyra worden ingezet met max. 160 (200?) km/h? Dus als vervanger van de huidige binnenlandse Fyra.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:17:30 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127478957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je de stelling wilt verdedigen dat je prima met die treinen kunt gaan rijden straks moet je niet zoals hierboven dingen zeggen die je geloofwaardigheid aantasten. Goed getrollt!
Is niet getrolled. Die de Scheemaeker is altijd al falikant tegen die treinen geweest, de NMBS is bovendien grootaandeelhouder van Thalys, Thalys heeft er belang bij dat de AB treinen niet kunnen rijden. Dit rapport wordt als excuus gebruikt om onder de bestelling uit te komen en de NS wordt gechanteerd met de weigering op Belgisch spoor van de treinen. dit is overduidelijk en de NS moet hier niet intrappen. Ik moet nog maar zien of de mankementen werkelijk zo structureel zijn als gesuggereerd, ik denk dat Ansaldobreda best wel eens een sterke casus zou kunnen hebben bij een juridische staart. De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt, als de treinen straks gewoon goed zijn mag de NMBS deze ook niet blijven weigeren. Hier wordt wel mee gedreigd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:17:46 #85
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_127478968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Net als de gemiddelde politicus "Niet gehinderd door enig kennis van zaken".

NEXT....
pi_127479028
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt,
Waar denk je dat ze de afgelopen 3 maanden mee bezig zijn geweest, schat? :*
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:24:43 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127479207
De onderzoeken van Mott MacDonald, Concept Risk en Ernst & Young zijn weliswaar gefinancierd door NS en NMBS, maar uitgevoerd door onafhankelijke experts: een second opinion. Juist om de schijn weg te nemen dat de spoorwegen voor hun eigen parochie zouden preken.

De uitkomsten van de rapporten komen grotendeels overeen met ervaring opgedaan in het buitenland: hoge onbetrouwbaarheid, roest, geen seriebouw, overschrijding van deadlines en kosten, enzovoorts.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:24:45 #88
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127479208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Is niet getrolled. Die de Scheemaeker is altijd al falikant tegen die treinen geweest, de NMBS is bovendien grootaandeelhouder van Thalys, Thalys heeft er belang bij dat de AB treinen niet kunnen rijden. Dit rapport wordt als excuus gebruikt om onder de bestelling uit te komen en de NS wordt gechanteerd met de weigering op Belgisch spoor van de treinen. dit is overduidelijk en de NS moet hier niet intrappen. Ik moet nog maar zien of de mankementen werkelijk zo structureel zijn als gesuggereerd, ik denk dat Ansaldobreda best wel eens een sterke casus zou kunnen hebben bij een juridische staart. De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt, als de treinen straks gewoon goed zijn mag de NMBS deze ook niet blijven weigeren. Hier wordt wel mee gedreigd.
Uhmmm.. Ik ben het helemaal met je eens dat NMBS een belang heeft. Ik ben er ook echt van overtuigd dat NMBS de boel erger doet overkomen dan de werkelijkheid maar dat wil niet zeggen dat er een stevige kern van waarheid in het verhaal zit. Dat wil dan zeggen dat de problemen oplosbaar zijn maar dat dat veel tijd gaat kosten. Dat wil dan zeggen dat de slijtage hoog zal zijn en er daarom veel onderhoud nodig zal zijn. Dat lijken mij toch aardig legitieme redenen om op een bepaald punt te zeggen dat je er mee stopt. Bedenk dat dat het verhaal is van NS en dat NS er niet zoveel belang bij heeft dat die treinen niet kunnen rijden.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:28:59 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127479359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Uhmmm.. Ik ben het helemaal met je eens dat NMBS een belang heeft.
Daar ben ik ook van overtuigd. NMBS deed vooral mee omdat het moest, ze hadden er zelf weinig zin in (zo leek het tenminste). Marc Descheemaecker is ook altijd tegen de aanschaf van de V250 geweest.
quote:
Ik ben er ook echt van overtuigd dat NMBS de boel erger doet overkomen dan de werkelijkheid maar dat wil niet zeggen dat er een stevige kern van waarheid in het verhaal zit.
De persverklaringen van NS en NMBS kwamen wel redelijk overeen: de treinen zijn behoorlijk slecht.
quote:
Dat wil dan zeggen dat de problemen oplosbaar zijn maar dat dat veel tijd gaat kosten.
Dat zei Descheemaecker ook: de problemen zijn oplosbaar, maar dat gaat minstens 17 maanden duren mits de leverancier meewerkt.
quote:
Dat wil dan zeggen dat de slijtage hoog zal zijn en er daarom veel onderhoud nodig zal zijn. Dat lijken mij toch aardig legitieme redenen om op een bepaald punt te zeggen dat je er mee stopt. Bedenk dat dat het verhaal is van NS en dat NS er niet zoveel belang bij heeft dat die treinen niet kunnen rijden.
De voorziene levensduur van de treinen is minder dan 30 jaar (waar men vanuit ging bij de bestelling), het onderhoud is moeilijker en duurder dan verwacht (door de manier waarop de treinen gebouwd zijn), de slijtage van componenten is hoger dan verwacht en roest is een probleem dat zich nu al begint voor te doen. Dat is wat NS en NMBS vertelden.

Als je dat optelt bij alle ellende en ervaringen van de afgelopen jaren met AnsaldoBreda en de V250, lijkt het mij een heel legitieme reden om er toch een keer de stekker uit te trekken.
pi_127479370
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

Mits alle problemen opgelost zouden worden: kunnen ze niet als binnenlandse Fyra worden ingezet met max. 160 (200?) km/h? Dus als vervanger van de huidige binnenlandse Fyra.
Waarom zou je dat willen? Een trein met extreem hoge aanschaf- en exploitatiekosten en slechte betrouwbaarheid, inzetten voor een taak die met iedere doorsnee-intercity uit te voeren is?
pi_127479383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:24 schreef James1988 het volgende:
De onderzoeken van Mott MacDonald, Concept Risk en Ernst & Young zijn weliswaar gefinancierd door NS en NMBS, maar uitgevoerd door onafhankelijke experts: een second opinion. Juist om de schijn weg te nemen dat de spoorwegen voor hun eigen parochie zouden preken.
Het boeit geen kak door wie ze gefinancierd zijn. De NS wilde absoluut niet stoppen met Fyra voordat dit onderzoek begon. Gewoon negeren die mongol.
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:35:47 #92
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127479624
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden. De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor. Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)

Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Redactie Sport donderdag 6 juni 2013 @ 13:36:53 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127479660
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen
En dat gaat lukken denk je? _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:39:01 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127479757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden. De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor. Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)
Eens maar dat doet niet veel af aan de rest van de situatie.
quote:
Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
Een probleem is dat Ansaldo na die tijd nog niet goede oplossingen voor problemen heeft en de oorzaak van een aantal problemen zelfs nog niet gevonden heeft. Als je dat optelt met het feit dat ze over het oplossen van problemen nogal wat langer doen dan andere partijen in de markt is het zeker tijd om je een stevig achter de oren te krabben.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:40:44 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127479819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Eens maar dat doet niet veel af aan de rest van de situatie.

[..]

Een probleem is dat Ansaldo na die tijd nog niet goede oplossingen voor problemen heeft en de oorzaak van een aantal problemen zelfs nog niet gevonden heeft. Als je dat optelt met het feit dat ze over het oplossen van problemen nogal wat langer doen dan andere partijen in de markt is het zeker tijd om je een stevig achter de oren te krabben.
we gaan het zien, ik ben erg benieuwd naar de persconferentie van AB vanmiddag in ieder geval. Het gaat zeker een interessant juridisch gevecht worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:42:49 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127479893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden.
Dat is al jaren geprobeerd. De eerste V250 kwam in 2009 de grens over, men is toen 3 jaar bezig geweest met testen, fixen, testen, hertesten en nog meer wijzigen.

Na de uitdienststelling in januari zei de topman van AnsaldoBreda dat de problemen op korte termijn oplosbaar zouden zijn, terwijl de ander geen idee had waarom het zo vaak fout ging. Het enige waar je vanuit moet gaan bij AnsaldoBreda is dat alles wat ze zeggen of doen onbetrouwbaar is.
quote:
De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor.
Als de treinen helemaal voldoen aan de eisen en regels mogen ze inderdaad niet geweigerd worden, daarvoor zijn objectieve meetcriteria opgesteld.
quote:
Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn.
Dat is ook wat Mott MacDonald aangeeft: alle problemen kunnen worden opgelost, maar dit kost veel tijd en de leverancier moet volledig meewerken. Daarom heeft men besloten ermee te stoppen, de ervaringen met AnsaldoBreda zijn namelijk niet positief
quote:
Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)
Absoluut, zie ook de SLTs, de Velaro D en de HLE 18. Iedere materieelsoort heeft z'n problemen, en die worden door de leverancier opgelost. AB doet er alleen veel langer over en levert geen structurele oplossingen.
quote:
Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
Als die bodemplaat onder de trein uit is gevallen door roekeloos rijgedrag, dan zij het zo. Onderzoek zal dat uitwijzen.

De individuele bouwwijze, de (te snelle) veroudering van componenten, en eigenlijk bijna de hele lijst zoals Descheemaecker 'm heeft opgenoemd, hebben daar niks mee te maken. Dat zijn ontwerpfouten van AB.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2013 @ 13:44:14 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127479955
toch wel grappig dat er nog iemand in Italiaanse sprookjes gelooft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127479965
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

we gaan het zien, ik ben erg benieuwd naar de persconferentie van AB vanmiddag in ieder geval. Het gaat zeker een interessant juridisch gevecht worden.
Laat ik 'm vast spoilen voor je:
"De V250's zijn prima treinen, de problemen zijn slechts klein en binnen enkele dagen op te lossen. Het is onbegrijpelijk dat NMBS en NS zo heftig reageren"

...en meer "wij van WC-eend"-achtige statements.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:49:56 #99
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127480183
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
toch wel grappig dat er nog iemand in Italiaanse sprookjes gelooft
De manier waarop het allemaal gaat bevalt me helemaal niet en hoewel AB heeft niet altijd adequaat heeft gehandeld, wordt hier een smerig spelletje gespeeld met de Scheemacker in een dubieuze hoofdrol. Gedegen onderzoek zal moeten uitwijzen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit, nu wordt de Scheemacker door iedereen nagepapegaaid, dit is naar mijn inschatting niet terecht.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127480191
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef James1988 het volgende:
De voorziene levensduur van de treinen is minder dan 30 jaar (waar men vanuit ging bij de bestelling), het onderhoud is moeilijker en duurder dan verwacht (door de manier waarop de treinen gebouwd zijn), de slijtage van componenten is hoger dan verwacht en roest is een probleem dat zich nu al begint voor te doen. Dat is wat NS en NMBS vertelden.
Oh, en de leverancier van reserveonderdelen zou maar zo eens failliet kunnen gaan :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')