Ja. Maar het ging dus over LZB in Nederland onder 25KV.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Het grootste probleem voor de PBA's is dat deze geen 15 kV aankunnen en dus überhaupt Duitsland niet in komen. ;-)
Dat is waar!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Maar het ging dus over LZB in Nederland onder 25KV.
Hoeveel klachten ik ook heb over het gebrek aan interesse van de NS in de Reiziger, maar ik neem toch aan dat iedereen het erover eens kan zijn dat het onder de Desinteresse Dames Schultz en Mansveld altijd nog slechter kan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
icloud kutkloonquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Als je de stelling wilt verdedigen dat je prima met die treinen kunt gaan rijden straks moet je niet zoals hierboven dingen zeggen die je geloofwaardigheid aantasten. Goed getrollt!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die treinen moeten straks gewoon ingezet worsen, ik zou eerder denken aan juridische stappen tegwn nmbs dan tegen ansaldo breda als de nmbs de treinen blijft weigeren
Mits alle problemen opgelost zouden worden: kunnen ze niet als binnenlandse Fyra worden ingezet met max. 160 (200?) km/h? Dus als vervanger van de huidige binnenlandse Fyra.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Is niet getrolled. Die de Scheemaeker is altijd al falikant tegen die treinen geweest, de NMBS is bovendien grootaandeelhouder van Thalys, Thalys heeft er belang bij dat de AB treinen niet kunnen rijden. Dit rapport wordt als excuus gebruikt om onder de bestelling uit te komen en de NS wordt gechanteerd met de weigering op Belgisch spoor van de treinen. dit is overduidelijk en de NS moet hier niet intrappen. Ik moet nog maar zien of de mankementen werkelijk zo structureel zijn als gesuggereerd, ik denk dat Ansaldobreda best wel eens een sterke casus zou kunnen hebben bij een juridische staart. De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt, als de treinen straks gewoon goed zijn mag de NMBS deze ook niet blijven weigeren. Hier wordt wel mee gedreigd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je de stelling wilt verdedigen dat je prima met die treinen kunt gaan rijden straks moet je niet zoals hierboven dingen zeggen die je geloofwaardigheid aantasten. Goed getrollt!
Net als de gemiddelde politicus "Niet gehinderd door enig kennis van zaken".quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waar denk je dat ze de afgelopen 3 maanden mee bezig zijn geweest, schat?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt,
Uhmmm.. Ik ben het helemaal met je eens dat NMBS een belang heeft. Ik ben er ook echt van overtuigd dat NMBS de boel erger doet overkomen dan de werkelijkheid maar dat wil niet zeggen dat er een stevige kern van waarheid in het verhaal zit. Dat wil dan zeggen dat de problemen oplosbaar zijn maar dat dat veel tijd gaat kosten. Dat wil dan zeggen dat de slijtage hoog zal zijn en er daarom veel onderhoud nodig zal zijn. Dat lijken mij toch aardig legitieme redenen om op een bepaald punt te zeggen dat je er mee stopt. Bedenk dat dat het verhaal is van NS en dat NS er niet zoveel belang bij heeft dat die treinen niet kunnen rijden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Is niet getrolled. Die de Scheemaeker is altijd al falikant tegen die treinen geweest, de NMBS is bovendien grootaandeelhouder van Thalys, Thalys heeft er belang bij dat de AB treinen niet kunnen rijden. Dit rapport wordt als excuus gebruikt om onder de bestelling uit te komen en de NS wordt gechanteerd met de weigering op Belgisch spoor van de treinen. dit is overduidelijk en de NS moet hier niet intrappen. Ik moet nog maar zien of de mankementen werkelijk zo structureel zijn als gesuggereerd, ik denk dat Ansaldobreda best wel eens een sterke casus zou kunnen hebben bij een juridische staart. De NS zou er veel beter aan doen eerst heel goed de feiten op een rij te zetten voordat er overhaaste beslissingen worden gemaakt, als de treinen straks gewoon goed zijn mag de NMBS deze ook niet blijven weigeren. Hier wordt wel mee gedreigd.
Daar ben ik ook van overtuigd. NMBS deed vooral mee omdat het moest, ze hadden er zelf weinig zin in (zo leek het tenminste). Marc Descheemaecker is ook altijd tegen de aanschaf van de V250 geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Uhmmm.. Ik ben het helemaal met je eens dat NMBS een belang heeft.
De persverklaringen van NS en NMBS kwamen wel redelijk overeen: de treinen zijn behoorlijk slecht.quote:Ik ben er ook echt van overtuigd dat NMBS de boel erger doet overkomen dan de werkelijkheid maar dat wil niet zeggen dat er een stevige kern van waarheid in het verhaal zit.
Dat zei Descheemaecker ook: de problemen zijn oplosbaar, maar dat gaat minstens 17 maanden duren mits de leverancier meewerkt.quote:Dat wil dan zeggen dat de problemen oplosbaar zijn maar dat dat veel tijd gaat kosten.
De voorziene levensduur van de treinen is minder dan 30 jaar (waar men vanuit ging bij de bestelling), het onderhoud is moeilijker en duurder dan verwacht (door de manier waarop de treinen gebouwd zijn), de slijtage van componenten is hoger dan verwacht en roest is een probleem dat zich nu al begint voor te doen. Dat is wat NS en NMBS vertelden.quote:Dat wil dan zeggen dat de slijtage hoog zal zijn en er daarom veel onderhoud nodig zal zijn. Dat lijken mij toch aardig legitieme redenen om op een bepaald punt te zeggen dat je er mee stopt. Bedenk dat dat het verhaal is van NS en dat NS er niet zoveel belang bij heeft dat die treinen niet kunnen rijden.
Waarom zou je dat willen? Een trein met extreem hoge aanschaf- en exploitatiekosten en slechte betrouwbaarheid, inzetten voor een taak die met iedere doorsnee-intercity uit te voeren is?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:05 schreef Aether het volgende:
[..]
Mits alle problemen opgelost zouden worden: kunnen ze niet als binnenlandse Fyra worden ingezet met max. 160 (200?) km/h? Dus als vervanger van de huidige binnenlandse Fyra.
Het boeit geen kak door wie ze gefinancierd zijn. De NS wilde absoluut niet stoppen met Fyra voordat dit onderzoek begon. Gewoon negeren die mongol.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:24 schreef James1988 het volgende:
De onderzoeken van Mott MacDonald, Concept Risk en Ernst & Young zijn weliswaar gefinancierd door NS en NMBS, maar uitgevoerd door onafhankelijke experts: een second opinion. Juist om de schijn weg te nemen dat de spoorwegen voor hun eigen parochie zouden preken.
En dat gaat lukken denk je?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen
Eens maar dat doet niet veel af aan de rest van de situatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden. De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor. Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)
Een probleem is dat Ansaldo na die tijd nog niet goede oplossingen voor problemen heeft en de oorzaak van een aantal problemen zelfs nog niet gevonden heeft. Als je dat optelt met het feit dat ze over het oplossen van problemen nogal wat langer doen dan andere partijen in de markt is het zeker tijd om je een stevig achter de oren te krabben.quote:Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
we gaan het zien, ik ben erg benieuwd naar de persconferentie van AB vanmiddag in ieder geval. Het gaat zeker een interessant juridisch gevecht worden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eens maar dat doet niet veel af aan de rest van de situatie.
[..]
Een probleem is dat Ansaldo na die tijd nog niet goede oplossingen voor problemen heeft en de oorzaak van een aantal problemen zelfs nog niet gevonden heeft. Als je dat optelt met het feit dat ze over het oplossen van problemen nogal wat langer doen dan andere partijen in de markt is het zeker tijd om je een stevig achter de oren te krabben.
Dat is al jaren geprobeerd. De eerste V250 kwam in 2009 de grens over, men is toen 3 jaar bezig geweest met testen, fixen, testen, hertesten en nog meer wijzigen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we hebben al 9 treinen en veruit het grootste deel van het project is al betaald, zorg er dan voor dat de Italianen zonder gezichtsverlies de mankementen oplossen, dan kunnen de treinen gewoon rijden.
Als de treinen helemaal voldoen aan de eisen en regels mogen ze inderdaad niet geweigerd worden, daarvoor zijn objectieve meetcriteria opgesteld.quote:De Belgen mogen de treinen dan ook niet weigeren op haar spoor.
Dat is ook wat Mott MacDonald aangeeft: alle problemen kunnen worden opgelost, maar dit kost veel tijd en de leverancier moet volledig meewerken. Daarom heeft men besloten ermee te stoppen, de ervaringen met AnsaldoBreda zijn namelijk niet positiefquote:Ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn.
Absoluut, zie ook de SLTs, de Velaro D en de HLE 18. Iedere materieelsoort heeft z'n problemen, en die worden door de leverancier opgelost. AB doet er alleen veel langer over en levert geen structurele oplossingen.quote:Bij materieel van andere fabrikanten, zeker als het nieuw materieel is, zijn er ook zulke problemen te verwachten. (zie bv de alstom trams en de problemen met de Duitse ICE's, maar ook de eurostar heeft veel problemen gekend toen deze nieuw was.)
Als die bodemplaat onder de trein uit is gevallen door roekeloos rijgedrag, dan zij het zo. Onderzoek zal dat uitwijzen.quote:Nu wordt de handdoek in de ring gegooid voordat de Italianen een eerlijke kans gegeven wordt de boel op te lossen en terwijl het geld al betaald is. De ernstigste mankementen zouden bovendien te wijten zijn aan roekeloos rijden, dit zijn zaken die onderzocht moeten worden. De Belgen hebben makkelijk praten, want die hebben ten eerste al geen belang bij die trein, hebben nog geen treinen en die hebben nog niets betaald, Ik vind het kapitaalvernietiging.
Laat ik 'm vast spoilen voor je:quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik ben erg benieuwd naar de persconferentie van AB vanmiddag in ieder geval. Het gaat zeker een interessant juridisch gevecht worden.
De manier waarop het allemaal gaat bevalt me helemaal niet en hoewel AB heeft niet altijd adequaat heeft gehandeld, wordt hier een smerig spelletje gespeeld met de Scheemacker in een dubieuze hoofdrol. Gedegen onderzoek zal moeten uitwijzen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit, nu wordt de Scheemacker door iedereen nagepapegaaid, dit is naar mijn inschatting niet terecht.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
toch wel grappig dat er nog iemand in Italiaanse sprookjes gelooft
Oh, en de leverancier van reserveonderdelen zou maar zo eens failliet kunnen gaanquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef James1988 het volgende:
De voorziene levensduur van de treinen is minder dan 30 jaar (waar men vanuit ging bij de bestelling), het onderhoud is moeilijker en duurder dan verwacht (door de manier waarop de treinen gebouwd zijn), de slijtage van componenten is hoger dan verwacht en roest is een probleem dat zich nu al begint voor te doen. Dat is wat NS en NMBS vertelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |