Er wordt echt niet in polonaise achter Bertus Brulboei aangelopen, trust me. Het is niet voor niets dat er nu in Nederland een parlementaire enquête komt en dat tot vrijdag genomen wordt om een oplossing in de ontstane situatie te vinden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De manier waarop het allemaal gaat bevalt me helemaal niet en hoewel AB heeft niet altijd adequaat heeft gehandeld, wordt hier een smerig spelletje gespeeld met de Scheemacker in een dubieuze hoofdrol. Gedegen onderzoek zal moeten uitwijzen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit, nu wordt de Scheemacker door iedereen nagepapegaaid, dit is naar mijn inschatting niet terecht.
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De RBC in België valt nu onder de verantwoordelijkheid van Infrabel, die in Nederland onder Infraspeed. Als er in België iets aan de hand is kan Infrabel dit zelf oppakken ipv afhankelijk te moeten zijn van Infraspeed.
De gevolgen zijn ook kleiner: een storing in Nederland legt de treindienst in België niet plat. Vorige week was er een seinstoring op de HSL, Thalys reed via Roosendaal, de Noorderkempenshuttle kon blijven rijden.
Ja, maar daar is de productie wel overgenomen door een andere fabriek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.
Plan V is voor een groot deel door Düwag (Siemens) en Talbot (Bombardier) gebouwd, dus die fabrieken staan er wel nog. Daarbij is het zo dat de Plan V een grote serie is/was (meer dan 200 gebouwd), waar er van de Fyra maar 9 zijn. Kortom: te duur.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.
Om maar te zwijgen over het feit dat er aanzienlijk méér Plan V's rondrijden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, maar daar is de productie wel overgenomen door een andere fabriek.
De Plan V's die nu nog rondrijden komen uit een Duitse fabriek die nog altijd bestaat.
Dan zou je dus de grens bij Rotterdam of Antwerpen gaan leggen. Dat is het verplaatsen van het probleem tegen aanzienlijke meerkosten ivm de dekking van GSM-R. Dit bleek de goedkoopste en best toepasbare oplossing te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?
Bij verbindingen met België ligt die systeemgrens op de vrije baan. Bij de verbindingen met Duitsland is dat wel op stations.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?
Dat binnenlands pendeltje is juist heel belangrijk, want daardoor kreeg NMBS subsidie om die lijn aan te leggen.quote:Op een lijn die primair bedoeld is voor het internationaal verkeer is het ook vrij onbelangrijk of een weinig gebruikt binnenlands pendeltje kan blijven rijden.
ik vraag de stickers met een reden :pquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
en nog wat pennen en dergelijke. Die dingen gaan in de toekomst goud waard worden
Ja, 15:00, www.ansaldobreda.itquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:20 schreef MaxMark het volgende:
Komt er eigenlijk een livestream van de persco straks?
De Amerikanen gaan dus ook kennis maken met deze toppers.quote:AnsaldoBreda has been awarded contract for the new Miami Metro vehicles.
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ja, daar kan je op wachten als je nu zo'n poll de lucht in gooit.
Maargoed, meneer De Leeuw zie ik binnenkort wel weer in de trein, eens kijken of hij nog steeds zo enthousiast is over Italië
Smakeloos.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Stapje te ver driek, mijn inziens, dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren. Dit is zeiken om het zeiken!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Dit dus. Die man is nu ongevraagd door de media gekielhaald, het nog eens dunnetjes overdoen (met of zonder naam doet er niet toe) is gewoon jammer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stapje te ver driek, mijn inziens, dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren. Dit is zeiken om het zeiken!
Mja, misschien moet ik de volgende keer effe niet tot 3 tellen, maar tot 10.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit dus. Die man is nu ongevraagd door de media gekielhaald, het nog eens dunnetjes overdoen (met of zonder naam doet er niet toe) is gewoon jammer.
Alternatief: http://www.ustream.tv/channel/ansaldo-breda/theaterquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:00 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Volgens mij roken niet alleen de accu's van AnsaldoBreda maar ook hun webservers.
Mooi, hebben ze weer even geld om de RMA-gestuurde V250's te vergoeden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:30 schreef MaxMark het volgende:
Het laatste nieuws op de website stamt ook gewoon uit november vorig jaar hè.
[..]
De Amerikanen gaan dus ook kennis maken met deze toppers.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mooi, hebben ze weer even geld om de RMA-gestuurde V250's te vergoeden.
Maatschappij voor Beter OV toch? Als dat de doelstelling is gaat het om goed ov voor een acceptabele prijs. Of dat nou gebeurt met met hulp van medewerkers in villas, of de directie die elkaars bek verbouwen tot een draaiorgels, doet er dan toch niet toe?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja, misschien moet ik de volgende keer effe niet tot 3 tellen, maar tot 10.
Het valt niet mee om 100% scherp te blijven in de heksenketel waarin we ons als MVBOV nu bevinden.
Sick fuckstwitter:NS_online twitterde op donderdag 06-06-2013 om 15:03:27UPDATE Gouda: Politie heeft treinverkeer stilgelegd na bommelding. Fyra is toeslagvrij op 't hele traject. Reisplanner wordt bijgewerkt. #GD reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:58:42We moeten van een aantal hogesnelheidstreinen af, maar we kunnen op Marktplaats alleen een categorie voor modeltreinen vinden? #durftevragen reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 14:41:01De Fyra rijdt voorlopig niet, maar de politiek zet een vervangende parlementaire enquete in. De verwachte aankomsttijd is over een jaar of 2 reageer retweet
Eh, volgens mij had ik al mijn spijt betuigd. Over de inhoud wil ik best effe per PM praten, maar ik wil niet verder publiekelijk in deze vlek roeren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maatschappij voor Beter OV toch? Als dat de doelstelling is gaat het om goed ov voor een acceptabele prijs. Of dat nou gebeurt met met hulp van medewerkers in villas, of de directie die elkaars bek verbouwen tot een draaiorgels, doet er dan toch niet toe?
...het gehele traject van en naar gouda?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:05 schreef James1988 het volgende:
Sick fuckstwitter:NS_online twitterde op donderdag 06-06-2013 om 15:03:27UPDATE Gouda: Politie heeft treinverkeer stilgelegd na bommelding. Fyra is toeslagvrij op 't hele traject. Reisplanner wordt bijgewerkt. #GD reageer retweet
En dan is het zeker ook nog helemaal in het Italiaans.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
voorlopig is die persco Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:27 schreef GSMboy het volgende:
https://twitter.com/Ansal(...)090109296640/photo/1
Waar is Fles?
Dat zijn afnameritten, geen testritten natuurlijkquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef GSMboy het volgende:
Bij Arriva rijden de treinstellen iets van 1500/2000 km voordat ze in dienst worden genomen. Voor een HSL-trein kan ik me iets meer indenken, maar 100.000 km is echt veels te veel, als het daarna nog klote rijdt.
Wtf? Echt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
"de vloot zal zeer moeilijk te onderhouden zijn aangezien elke trein anders is. de werknemers van AnsaldoBreda hadden ieder zo een eigen werkwijze."
Lijkt er wel op jaquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:28 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
achter midden/in de spiegel/ruit![]()
met blouse en hoofd naar achteren.
Doettie goed![]()
![]()
Deze doet het, zelfs mobiel. Maar ik kannhet helaas niet verstaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alternatief: http://www.ustream.tv/channel/ansaldo-breda/theater
Het ging mij erom dat er 500000 productiekilometers stonden en 100000 testkilometers. Die testkilometers zijn dan toch grotendeels met 1 stel gemaakt? Wel opmerkelijk dan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef GSMboy het volgende:
Bij Arriva rijden de treinstellen iets van 1500/2000 km voordat ze in dienst worden genomen. Voor een HSL-trein kan ik me iets meer indenken, maar 100.000 km is echt veels te veel, als het daarna nog klote rijdt.
ach ja. ze willen ons doen geloven dat we gek zijnquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Huh? Applaus op een persconferentie na het verhaal? Geschift, die Italianen.
Beste sneeuwvlokken danquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik goed dat de persconferentie al is afgelopen, en dat het enige dat er is gezegd is dat de trein goed was en dat het allemaal door te hard rijden tijdens een sneeuwbui komt?
dat klopt ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik goed dat de persconferentie al is afgelopen, en dat het enige dat er is gezegd is dat de trein goed was en dat het allemaal door te hard rijden tijdens een sneeuwbui komt?
Verspilling van veel tijd en geld dus, want dit stond ook al in het persbericht dat een paar dagen terug online is gezet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat klopt ja.
Ze hadden op kruipsnelheid over de HSL moeten rijden, dan was er niets stuk gegaan
Misschien moet ik bij het KNMI gaan werken ivm mijn voorspellend vermogen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Laat ik 'm vast spoilen voor je:
"De V250's zijn prima treinen, de problemen zijn slechts klein en binnen enkele dagen op te lossen. Het is onbegrijpelijk dat NMBS en NS zo heftig reageren"
...en meer "wij van WC-eend"-achtige statements.
quote:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
denk dat dit wel een aardige samenvatting is: http://deredactie.be/cm/v(...)nsaldobreda_persconf
Wie moet je nu geloven? Ik geloof niemand namelijkquote:De topman heeft naar eigen zeggen nog geen officieel besluit van de NS ontvangen. "De beslissing van de Belgen kwam hoe dan ook als een complete verrassing." Manfellotto noemt het ook vervelend dat de NMBS foto's van de beschadigde Fyra heeft vrijgegeven. "Dat is geen manier van communiceren." De topman benadrukt dat alle beschuldigingen over slechte productie en vele gebreken niet gefundeerd zijn.
nee en neequote:Op donderdag 6 juni 2013 16:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hebben ze echt inhoudelijk nieuwe dingen gezegt? Komen ze zelf met een rapport?
Had je hier moeten zijn he. Ik kreeg keurig een koptelefoon met live vertaling. Of jah, poging tot.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:53 schreef zoem het volgende:
Ja, wat hebben ze nou inhoudelijk verteld? Ik verstond er geen bal van.
Ien italian Iengliesh?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had je hier moeten zijn he. Ik kreeg keurig een koptelefoon met live vertaling. Of jah, poging tot.
Het is warm. En het huisvuil ligt soms metershoog op straat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Geniet je van het Italiaanse weer?
dat laatste is het werk van de maffia die verhindert dat het opgehaald wordtquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is warm. En het huisvuil ligt soms metershoog op straat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |