ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, en de leverancier van reserveonderdelen zou maar zo eens failliet kunnen gaan.
Er wordt echt niet in polonaise achter Bertus Brulboei aangelopen, trust me. Het is niet voor niets dat er nu in Nederland een parlementaire enquête komt en dat tot vrijdag genomen wordt om een oplossing in de ontstane situatie te vinden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De manier waarop het allemaal gaat bevalt me helemaal niet en hoewel AB heeft niet altijd adequaat heeft gehandeld, wordt hier een smerig spelletje gespeeld met de Scheemacker in een dubieuze hoofdrol. Gedegen onderzoek zal moeten uitwijzen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit, nu wordt de Scheemacker door iedereen nagepapegaaid, dit is naar mijn inschatting niet terecht.
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De RBC in België valt nu onder de verantwoordelijkheid van Infrabel, die in Nederland onder Infraspeed. Als er in België iets aan de hand is kan Infrabel dit zelf oppakken ipv afhankelijk te moeten zijn van Infraspeed.
De gevolgen zijn ook kleiner: een storing in Nederland legt de treindienst in België niet plat. Vorige week was er een seinstoring op de HSL, Thalys reed via Roosendaal, de Noorderkempenshuttle kon blijven rijden.
Ja, maar daar is de productie wel overgenomen door een andere fabriek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.
Plan V is voor een groot deel door Düwag (Siemens) en Talbot (Bombardier) gebouwd, dus die fabrieken staan er wel nog. Daarbij is het zo dat de Plan V een grote serie is/was (meer dan 200 gebouwd), waar er van de Fyra maar 9 zijn. Kortom: te duur.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook dat hoeft geen probleem te zijn, plan V rijdt ook nog steeds en de werkspoor fabrieken staan er toch ook allang niet meer.
Om maar te zwijgen over het feit dat er aanzienlijk méér Plan V's rondrijden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, maar daar is de productie wel overgenomen door een andere fabriek.
De Plan V's die nu nog rondrijden komen uit een Duitse fabriek die nog altijd bestaat.
Dan zou je dus de grens bij Rotterdam of Antwerpen gaan leggen. Dat is het verplaatsen van het probleem tegen aanzienlijke meerkosten ivm de dekking van GSM-R. Dit bleek de goedkoopste en best toepasbare oplossing te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?
Bij verbindingen met België ligt die systeemgrens op de vrije baan. Bij de verbindingen met Duitsland is dat wel op stations.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hele lijn had gewoon onder verantwoordelijkheid van één bedrijf moeten vallen, dat had je een hoop problemen bespaard. Een systeemgrens halverwege een HSL is ook zeer onlogisch. Bij andere grensovergangen is de systeemgrens ook gewoon in of bij het grensstation dus waarom hier niet?
Dat binnenlands pendeltje is juist heel belangrijk, want daardoor kreeg NMBS subsidie om die lijn aan te leggen.quote:Op een lijn die primair bedoeld is voor het internationaal verkeer is het ook vrij onbelangrijk of een weinig gebruikt binnenlands pendeltje kan blijven rijden.
ik vraag de stickers met een reden :pquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
en nog wat pennen en dergelijke. Die dingen gaan in de toekomst goud waard worden
Ja, 15:00, www.ansaldobreda.itquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:20 schreef MaxMark het volgende:
Komt er eigenlijk een livestream van de persco straks?
De Amerikanen gaan dus ook kennis maken met deze toppers.quote:AnsaldoBreda has been awarded contract for the new Miami Metro vehicles.
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ja, daar kan je op wachten als je nu zo'n poll de lucht in gooit.
Maargoed, meneer De Leeuw zie ik binnenkort wel weer in de trein, eens kijken of hij nog steeds zo enthousiast is over Italië
Smakeloos.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Stapje te ver driek, mijn inziens, dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren. Dit is zeiken om het zeiken!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En over zijn mooie luxe verwenvilla. NS kon in de loop van de middag nog niet bevestigen dat die villa niet door AB is betaald.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Dit dus. Die man is nu ongevraagd door de media gekielhaald, het nog eens dunnetjes overdoen (met of zonder naam doet er niet toe) is gewoon jammer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stapje te ver driek, mijn inziens, dit soort geleuter gaat niet direkt het OV voor jan met de pet verbeteren. Dit is zeiken om het zeiken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |