abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:01:57 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127473308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ken Fles lang genoeg om te weten dat ie niet dit soort grappen uithaalt...
Die zit wel in Napels ja, zeker weten. :Y
pi_127473491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nouja goed die heb ik dus niet maar....

[..]

... ook ik heb social media richtlijnen in mn contract staan, waardoor inderdaad soms de indruk word gewekt dat ik alleen maar vakantie vier, voor de Hollandse Familie, (en B2Py jij hebt me op twitter) maar er zit toch ook wel een zware 35 urige ( :') ) werkweek bij die men niet ziet...

Alleen die tweet dat het "wel goed komt met die jongens" dies dan misschien echt niet handig _O-

Ik wil het niet voor de goede man goedpraten, want ik was er niet bij, maar ik weet toevallig uit eigen ervaring dat er een scheef beeld kan ontstaan :)
Die foursquare checkins verraden genoeg hoor ;)
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:12:46 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127473542
De reden dat Descheemaecker het rapport van Ernst & Young heeft doorgestuurd is blijkbaar een plotselinge prijsstijging:

quote:
De prijs van de Fyra-trein steeg tussen december 2003 en februari 2004 ineens van 18,9 miljoen euro naar 20,7 miljoen euro. Dat blijkt uit een geheim rapport van spoorwegmaatschappij NMBS. Het rapport is aanleiding voor de Belgische justitie om onderzoek te doen.

Op verzoek van de NMBS onderzocht Ernst & Young de aanbestedingsprocedure. Het rapport, 10 pagina's in het Frans, kwam deze week in handen van de Belgische krant De Morgen. Ook NOS-correspondent Joris van Poppel heeft het gelezen.
http://nos.nl/artikel/514(...)fyra-onderzocht.html

Overigens hebben ze het over een verzoek 'van de NMBS', maar ik kreeg eerder het idee dat het rapport op persoonlijke titel door Descheemaecker was aangevraagd. Ik ga er wel van uit dat het hier om hetzelfde rapport gaat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127473563
'Hack voor ov-chipkaart met sticker en app'

De ov-chipkaart is weer gehackt. Met een NFC-sticker en een smartphone-app kan binnenkort gratis worden gereisd. Dat stellen onderzoeksbureau ITDev Solutions en reizigersorganisatie TotalOV donderdag in de Telegraaf. Het is volgens de organisaties kinderlijk eenvoudig om misbruik te maken van het systeem.
Een woordvoerder van TotalOV zegt tegen NUtech.nl dat er binnen een maand een applicatie voor Android in Google Play zal verschijnen waarmee saldo's kunnen worden gewijzigd en waarmee kan worden ingecheckt. Momenteel is de hack ook al mogelijk, maar er is nog niet één applicatie die alles kan doen.
De NFC-sticker dient als vervangende ov-chipkaart. De smartphone kan informatie op de sticker wijzigen, zoals het saldo van de 'kaart'. Deze kan ook in- of uitchecken.
Er wordt volgens TotalOV gewerkt aan een applicatie voor Android en iOS, maar de woordvoerder verwacht dat Apple deze zal afkeuren voordat hij in de App Store verschijnt. De organisatie zegt te weten wie er achter de apps zitten, maar dit alleen aan Trans Link Systems, systeembeheerder van de ov-chipkaart, te willen vertellen.

Conducteurs
NFC-stickers versturen draadloos informatie via Near Field Communication. De techniek wordt door velen gezien als de toekomst van elektronisch betalen. Het is momenteel niet illegaal om stickers te plakken op een ov-chipkaart.
Ook conducteurs kunnen niet zien dat een klant fraudeert. Het apparaat van de conducteur scant namelijk de sticker in plaats van de kaart. "Zij zien alleen maar dat je bent ingecheckt", aldus de woordvoerder. Ook zijn fraudeurs niet of nauwelijks op te sporen, omdat de NFC-sticker niet is gekoppeld aan persoonsgegevens. "Het is ontraceerbaar. Dat is het grootste probleem."
TotalOV en ITDev gaan zo snel mogelijk in gesprek met Trans Link om de hack te bespreken. Eén mogelijke oplossing is volgens TotalOV om de app te verbieden.

Eerdere hack
De ov-chipkaart werd in 2011 al gekraakt. Het was mogelijk om met een goedkoop apparaat saldo op de kaart te zetten.
Veel van de onrechtmatige transacties met de gekraakte kaarten werden bovendien niet opgemerkt door Trans Link Systems. Verschillende journalisten reisden wekenlang met een gehackte kaart.

Bron
pi_127473695
En dan morgen mag je geen stickers meer plakken op je kaart.
Ik wacht nog op het systeem zodat je je eigen kaart gewoon kan opwaarderen :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:20:57 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127473865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:35 schreef b2py het volgende:
Niet beetje kort door de bocht om de man direct te veroordelen op die tweets en plaatjes? Je mag toch wel een beetje genieten van de omgeving als je daar toch zit..
Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:31:13 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127473985
quote:
quote:
Ingewijden zeggen dat Lloyd’s de Italiaanse flitstrein alleen op veiligheid controleerde. "Dat wil zeggen dat Lloyd’s bijvoorbeeld keek of de juiste deuren er inzaten, maar niet of ze er tijdens de rit zomaar uit kunnen vallen
Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.

Ik snap het punt wel hoor, maar het staat er wat ongelukkig zo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127474002
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127474005
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[..]

Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.

Ik snap het punt wel hoor, maar het staat er wat ongelukkig zo.
Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.
pi_127474009
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.
Dat weet je helemaal niet. Pure speculatie.
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:37:03 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474121
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Een technisch inhoudelijk enigszins correcte spotprent over spoorwegen! Het kan!
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:37:21 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.
Ik vermoed dat de term 'veiligheid' een wat ongelukkig gekozen samenvatting is. Het punt is volgens mij meer dat er waarschijnlijk een afgebakend gebied was waarin ze moesten keuren en dat 'keihard aan de deuren trekken om te kijken of ze er makkelijk uit zouden kunnen vallen' daar niet onder viel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:37:56 #39
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474137
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een technisch inhoudelijk enigszins correcte spotprent over spoorwegen! Het kan!
Hij is dan ook totaal niet grappig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:39:11 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474165
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hij is dan ook totaal niet grappig.
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.

De Belgen kwamen daar ook achter toen de infrastructuur gereed was maar er nog steeds geen enkele trein naar Noorderkempen reed. De Belgen hebben nog overwogen om een alternatief beveiligingssysteem te installeren, maar hebben hier uiteindelijk van afgezien.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:40:11 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474193
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:

quote:
Trans Link, het bedrijf achter de ov-chipkaart, ontkent dat de kaart is te kraken met een smartphone. De Telegraaf schrijft dat mensen de chipkaart kunnen kraken met een smartphone met het besturingssysteem Android.
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:42:12 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:

[..]

http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Mijn Android-telefoon heeft een NFC-reader/writer, die overweg kan met Mifare-chips :s)
pi_127474269
Hier nog een, eindelijk is iets waarvoor ik die functie kan gebruiken.. :')
pi_127474271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:

[..]

http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:44:47 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.
De pas zelf inderdaad niet. Wel omzeil je de werking van het systeem.

Je hebt er overigens weinig aan in de metro, want daar hangen fysieke lezers die je pas toegang geven na inchecken (en de transactie wordt gelogd). Straks zullen ook op de stations de poortjes worden gesloten, waardoor de truc met de NFC-sticker niet meer zal werken.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:44:59 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
Dat maakt de spotprent nog niet grappig :). Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.

Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127474361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat maakt de spotprent nog niet grappig :). Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.

Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Het probleem is volgens mij dat het traject vol ligt met verschillende beveiligingssystemen.

HighSpeed 1 (Engeland), Kanaaltunnel en LGV Nord hebben TVM-430 als beveiligingssysteem. De Britten gebruiken daarnaast nog AWS (Automatic Warning System) en TPWS (Train Protection & Warning System). In Frankrijk tussen LGV Nord en Gare du Nord gebruiken ze KVB (Contrôle de vitesse par balises) en in België gebruiken ze TBL. Daar zou dan nog ETCS (het ERMTS beveiligingssysteem) en eventueel ATB bij moeten komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door WhiteJoker op 06-06-2013 10:53:03 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2013 @ 10:46:46 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127474391
quote:
ik snap het punt van Lloyds wel, want op zich kon je met die trein prima van A naar B rijden en daar werd vooral op gelet.

Het lijkt overigens wel een lacune in de procedures naar voren te brengen, want in de toelatingsprocedure lijken de treinstellen technisch niet helemaal ondersteboven te worden gekeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:47:26 #49
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127474406
quote:
AnsaldoBreda Press conference live 6 june at 3 pa
dit wordt een interessante persconferentie, !!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127474460
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dit wordt een interessante persconferentie, !!
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')