Ach, ben jij er ook weer?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dit wordt een interessante persconferentie, !!
Keuze? Was er wel keuze?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.
Zit trouwens een gruwelijke spelfout in de zin die jij citeert..quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werken
Een spotprent hoeft ook niet per definitie grappig te zijn. Een spotprent is bedoeld om een situatie aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat maakt de spotprent nog niet grappig. Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.quote:Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Ja hoor, doen wat de Fransen hebben gedaan op de LGV Rhin-Rhône: zowel ERTMS als TVM-430 wegleggen.quote:
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
LZB had ook gekund, maar dan had je geen Thalys PBA's naar Amsterdam kunnen sturen...
Misschien, als er plek voor te vinden is. Maar dat kost aardig wat tijd en geld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Helder verhaal, dank je.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.
Het probleem met ERTMS op de HSL is tweeledig:
Toen met de aanleg van de HSL werd gestart stond ERTMS nog in de kinderschoenen. Er was bijvoorbeeld nog geen specificatie voor een 'RBC handover' (waarbij de controle van één computer wordt overgegeven aan een andere) waardoor er tijdens de bouw van de HSL moest worden geïmproviseerd. Er was nog geen enkele hogesnelheidslijn ter wereld waar onder ERTMS 300 km/h moest worden gereden, en waarbij ook nog eens een grens wordt overschreden.
Tijdens het bouwen van de HSL liep men tegen deze tekortkomingen aan, het bedenken van een oplossing duurde langer dan verwacht. De oplevering van de infrastructuur werd bijna 2 jaar vertraagd.
Daarnaast waren er nog maar weinig treinen die met ERTMS waren uitgerust, en onder hogesnelheidstreinen was er al helemaal weinig voorzien van ERTMS. Ook dit moest ontwikkeld en getest worden, wat langer duurde dan verwacht. De eerste Thalys ging pas in december 2009 met reizigers over de HSL, wat 2,5 jaar eerder had moeten zijn.
Naderhand zijn er nog veel problemen geweest met voornamelijk de GSM-R-ontvangst, die bleek op sommige plekken suboptimaal te zijn. Ook zaten er fouten in de walzijde waardoor Thalyssen op de grensovergang tot stilstand kwamen.
De HSL is gebruikt als proeftuin. Voor de ontwikkeling van ERTMS is dit goed geweest, maar voor het imago van de HSL als project totaal niet.
In theorie hoeft een lijn die de grens overgaat geen problemen te geven, zonde dat ze niet samen voor dezelfde leverancier hebben gekozen. Dat had ook heel veel problemen kunnen wegnemen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een spotprent hoeft ook niet per definitie grappig te zijn. Een spotprent is bedoeld om een situatie aan de kaak te stellen.
[..]
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.
Het probleem met ERTMS op de HSL is tweeledig:
Toen met de aanleg van de HSL werd gestart stond ERTMS nog in de kinderschoenen. Er was bijvoorbeeld nog geen specificatie voor een 'RBC handover' (waarbij de controle van één computer wordt overgegeven aan een andere) waardoor er tijdens de bouw van de HSL moest worden geïmproviseerd. Er was nog geen enkele hogesnelheidslijn ter wereld waar onder ERTMS 300 km/h moest worden gereden, en waarbij ook nog eens een grens wordt overschreden.
Tijdens het bouwen van de HSL liep men tegen deze tekortkomingen aan, het bedenken van een oplossing duurde langer dan verwacht. De oplevering van de infrastructuur werd bijna 2 jaar vertraagd.
Daarnaast waren er nog maar weinig treinen die met ERTMS waren uitgerust, en onder hogesnelheidstreinen was er al helemaal weinig voorzien van ERTMS. Ook dit moest ontwikkeld en getest worden, wat langer duurde dan verwacht. De eerste Thalys ging pas in december 2009 met reizigers over de HSL, wat 2,5 jaar eerder had moeten zijn.
Naderhand zijn er nog veel problemen geweest met voornamelijk de GSM-R-ontvangst, die bleek op sommige plekken suboptimaal te zijn. Ook zaten er fouten in de walzijde waardoor Thalyssen op de grensovergang tot stilstand kwamen.
De HSL is gebruikt als proeftuin. Voor de ontwikkeling van ERTMS is dit goed geweest, maar voor het imago van de HSL als project totaal niet.
[..]
Ja hoor, doen wat de Fransen hebben gedaan op de LGV Rhin-Rhône: zowel ERTMS als TVM-430 wegleggen.
Zelfs als de installaties langs het hele traject van Rotterdam naar Antwerpen door dezelfde leverancier zouden zijn geleverd zou je deze problemen hebben gehad. Een handover op de grens is wenselijk i.v.m. procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:18 schreef b2py het volgende:
[..]
In theorie hoeft een lijn die de grens overgaat geen problemen te geven, zonde dat ze niet samen voor dezelfde leverancier hebben gekozen. Dat had ook heel veel problemen kunnen wegnemen.
Ik denk dat de procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding aanpassen makkelijker en goedkoper is dan al het gezeur wat we nu hebben gehad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zelfs als de installaties langs het hele traject van Rotterdam naar Antwerpen door dezelfde leverancier zouden zijn geleverd zou je deze problemen hebben gehad. Een handover op de grens is wenselijk i.v.m. procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding.
quote:The UK Competition Commission has ruled that Eurotunnel may no longer offer ferry services from Dover.
The channel tunnel operator began operating a ferry route between Dover and Calais in August last year.
The Commission said the firm's large market share would lead to price rises for passengers and freight customers.
Eurotunnel already runs the channel rail tunnel, including the Le Shuttle Dover to Calais car rail service. It said it will appeal the decision.
The company bought three ships from Sea France, which went into liquidation in November 2011, and began leasing them out last summer to the new MyFerryLink service, which is run primarily by former Sea France employees.
"By adding ferries to its existing channel tunnel business, Eurotunnel would increase its market share to over half and prices would rise," the Commission said in a statement accompanying the report.
'Virtual hypothesis'
The watchdog said Eurotunnel bought the ferries in order to make sure that a rival, DFDS/LD, could not buy them cheaply and then drive down the price of cross-channel travel.
It was also concerned that DFDS was likely to be driven off the Dover-Calais route, strengthening Eurotunnel's hand further.
Besides DFDS, which runs the DFDS Seaways and LD Lines services, the only other independent operator on the route is P&O.
"It cannot be good for competition when Eurotunnel, which already holds a market share of over 40%, moves into the ferry business," said Alasdair Smith, deputy head of the Competition Commission.
The Commission said that it would not seek to force Eurotunnel to sell off its ferries, as this would conflict with a separate ruling from the French commercial court that had blocked any such sale until 2017.
However, Eurotunnel would be given six months to find some way of divesting the boats before the Dover ban comes into force.
Eurotunnel responded that the Commission's decision was "not based on any concrete facts, but solely upon a random association of virtual hypothesis".
"This decision by the Competition Commission will reduce the choice of services across the Straits of Dover to the detriment of the consumer," said Jacques Gounon, the company's chairman and chief executive.
"It will inevitably lead to an increase in the price of a crossing."
Ik denk het niet. De RBC in België valt nu onder de verantwoordelijkheid van Infrabel, die in Nederland onder Infraspeed. Als er in België iets aan de hand is kan Infrabel dit zelf oppakken ipv afhankelijk te moeten zijn van Infraspeed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat de procedures, aansprakelijkheid en verkeersleiding aanpassen makkelijker en goedkoper is dan al het gezeur wat we nu hebben gehad.
Geloof je het toch niet joh. Mir egalquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof er geen barst van. Doe eens een foto van jezelf in Napels met de krant van vandaag?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
Het grootste probleem voor de PBA's is dat deze geen 15 kV aankunnen en dus überhaupt Duitsland niet in komen. ;-)quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Stellen dat dat alleen maar onwetendheid is is net zo goed onwetendheid. Onderzoek toont aan dat makkelijk verlopend persoonlijk contact belangrijk is voor goede samenwerking en korte lijntjes. Als het ergens aan ontbreekt in de spoorsector is het wel aan het laatste.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Onwetendheid begint gewoon gevaarlijke vormen aan te nemen: Trouw van vandaag
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |