abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127473865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:35 schreef b2py het volgende:
Niet beetje kort door de bocht om de man direct te veroordelen op die tweets en plaatjes? Je mag toch wel een beetje genieten van de omgeving als je daar toch zit..
Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:31:13 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127473985
quote:
quote:
Ingewijden zeggen dat Lloyd’s de Italiaanse flitstrein alleen op veiligheid controleerde. "Dat wil zeggen dat Lloyd’s bijvoorbeeld keek of de juiste deuren er inzaten, maar niet of ze er tijdens de rit zomaar uit kunnen vallen
Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.

Ik snap het punt wel hoor, maar het staat er wat ongelukkig zo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127474002
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127474005
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[..]

Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.

Ik snap het punt wel hoor, maar het staat er wat ongelukkig zo.
Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.
pi_127474009
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.
Dat weet je helemaal niet. Pure speculatie.
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:37:03 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474121
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Een technisch inhoudelijk enigszins correcte spotprent over spoorwegen! Het kan!
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:37:21 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.
Ik vermoed dat de term 'veiligheid' een wat ongelukkig gekozen samenvatting is. Het punt is volgens mij meer dat er waarschijnlijk een afgebakend gebied was waarin ze moesten keuren en dat 'keihard aan de deuren trekken om te kijken of ze er makkelijk uit zouden kunnen vallen' daar niet onder viel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:37:56 #39
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474137
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een technisch inhoudelijk enigszins correcte spotprent over spoorwegen! Het kan!
Hij is dan ook totaal niet grappig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:39:11 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474165
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hij is dan ook totaal niet grappig.
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.

De Belgen kwamen daar ook achter toen de infrastructuur gereed was maar er nog steeds geen enkele trein naar Noorderkempen reed. De Belgen hebben nog overwogen om een alternatief beveiligingssysteem te installeren, maar hebben hier uiteindelijk van afgezien.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:40:11 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474193
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:

quote:
Trans Link, het bedrijf achter de ov-chipkaart, ontkent dat de kaart is te kraken met een smartphone. De Telegraaf schrijft dat mensen de chipkaart kunnen kraken met een smartphone met het besturingssysteem Android.
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:42:12 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:

[..]

http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Mijn Android-telefoon heeft een NFC-reader/writer, die overweg kan met Mifare-chips :s)
pi_127474269
Hier nog een, eindelijk is iets waarvoor ik die functie kan gebruiken.. :')
pi_127474271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:

[..]

http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:44:47 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.
De pas zelf inderdaad niet. Wel omzeil je de werking van het systeem.

Je hebt er overigens weinig aan in de metro, want daar hangen fysieke lezers die je pas toegang geven na inchecken (en de transactie wordt gelogd). Straks zullen ook op de stations de poortjes worden gesloten, waardoor de truc met de NFC-sticker niet meer zal werken.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:44:59 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127474331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
Dat maakt de spotprent nog niet grappig :). Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.

Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127474361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat maakt de spotprent nog niet grappig :). Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.

Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Het probleem is volgens mij dat het traject vol ligt met verschillende beveiligingssystemen.

HighSpeed 1 (Engeland), Kanaaltunnel en LGV Nord hebben TVM-430 als beveiligingssysteem. De Britten gebruiken daarnaast nog AWS (Automatic Warning System) en TPWS (Train Protection & Warning System). In Frankrijk tussen LGV Nord en Gare du Nord gebruiken ze KVB (Contrôle de vitesse par balises) en in België gebruiken ze TBL. Daar zou dan nog ETCS (het ERMTS beveiligingssysteem) en eventueel ATB bij moeten komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door WhiteJoker op 06-06-2013 10:53:03 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2013 @ 10:46:46 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127474391
quote:
ik snap het punt van Lloyds wel, want op zich kon je met die trein prima van A naar B rijden en daar werd vooral op gelet.

Het lijkt overigens wel een lacune in de procedures naar voren te brengen, want in de toelatingsprocedure lijken de treinstellen technisch niet helemaal ondersteboven te worden gekeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:47:26 #49
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127474406
quote:
AnsaldoBreda Press conference live 6 june at 3 pa
dit wordt een interessante persconferentie, !!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127474460
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dit wordt een interessante persconferentie, !!
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:49:21 #51
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127474462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dit wordt een interessante persconferentie, !!
Ach, ben jij er ook weer?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_127474510
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
Keuze? Was er wel keuze?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2013 @ 10:51:52 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127474543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werken
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:52:07 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127474551
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach, ben jij er ook weer?
terugvindpost! :Y
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127474561
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werken
Zit trouwens een gruwelijke spelfout in de zin die jij citeert.. :(
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:53:41 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474605
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat maakt de spotprent nog niet grappig :). Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.
Een spotprent hoeft ook niet per definitie grappig te zijn. Een spotprent is bedoeld om een situatie aan de kaak te stellen.
quote:
Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.

Het probleem met ERTMS op de HSL is tweeledig:

Toen met de aanleg van de HSL werd gestart stond ERTMS nog in de kinderschoenen. Er was bijvoorbeeld nog geen specificatie voor een 'RBC handover' (waarbij de controle van één computer wordt overgegeven aan een andere) waardoor er tijdens de bouw van de HSL moest worden geïmproviseerd. Er was nog geen enkele hogesnelheidslijn ter wereld waar onder ERTMS 300 km/h moest worden gereden, en waarbij ook nog eens een grens wordt overschreden.

Tijdens het bouwen van de HSL liep men tegen deze tekortkomingen aan, het bedenken van een oplossing duurde langer dan verwacht. De oplevering van de infrastructuur werd bijna 2 jaar vertraagd.

Daarnaast waren er nog maar weinig treinen die met ERTMS waren uitgerust, en onder hogesnelheidstreinen was er al helemaal weinig voorzien van ERTMS. Ook dit moest ontwikkeld en getest worden, wat langer duurde dan verwacht. De eerste Thalys ging pas in december 2009 met reizigers over de HSL, wat 2,5 jaar eerder had moeten zijn.

Naderhand zijn er nog veel problemen geweest met voornamelijk de GSM-R-ontvangst, die bleek op sommige plekken suboptimaal te zijn. Ook zaten er fouten in de walzijde waardoor Thalyssen op de grensovergang tot stilstand kwamen.

De HSL is gebruikt als proeftuin. Voor de ontwikkeling van ERTMS is dit goed geweest, maar voor het imago van de HSL als project totaal niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Keuze? Was er wel keuze?
Ja hoor, doen wat de Fransen hebben gedaan op de LGV Rhin-Rhône: zowel ERTMS als TVM-430 wegleggen.
pi_127474660
Dat is waar!
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:57:47 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127474738
Dan heb je wel ES-lassen in de baan en dure spoorstroomlopen nodig. Feitelijk werkt informatieoverdracht van TVM volgens hetzelfde principe als bij ATB. Alleen is er meer intelligentie aan de trein toegevoegd en worden er positie en lijngegevens via bakens meegegeven.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:59:32 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474784
LZB had ook gekund, maar dan had je geen Thalys PBA's naar Amsterdam kunnen sturen...
pi_127474897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
LZB had ook gekund, maar dan had je geen Thalys PBA's naar Amsterdam kunnen sturen...
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Bier.
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:04:46 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127474950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Misschien, als er plek voor te vinden is. Maar dat kost aardig wat tijd en geld. :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:06:26 #62
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_127474995
Wat ik heb begrepen kan dit i.v.m. ruimtegebrek niet bij PBA stellen. Anders had Thalys dit allang gedaan om een homogene vloot te maken het geen de operationele processen makkelijker en ook goedkoper maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')