Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:35 schreef b2py het volgende:
Niet beetje kort door de bocht om de man direct te veroordelen op die tweets en plaatjes? Je mag toch wel een beetje genieten van de omgeving als je daar toch zit..
quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
- Lloyd's Register bang voor miljoenenclaim Fyra
Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.quote:Ingewijden zeggen dat Lloyd’s de Italiaanse flitstrein alleen op veiligheid controleerde. "Dat wil zeggen dat Lloyd’s bijvoorbeeld keek of de juiste deuren er inzaten, maar niet of ze er tijdens de rit zomaar uit kunnen vallen”
Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
Want dat heeft tenslotte niets met veiligheid te maken.
Ik snap het punt wel hoor, maar het staat er wat ongelukkig zo.
Dat weet je helemaal niet. Pure speculatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat-ie allemaal tweet boeit me niet, het gaat er meer om dat hij van alle gebreken die de afgelopen week zijn opgesomd, er blijkbaar niet één tijdens zijn eigen inspectie heeft gezien. Hij heeft z'n werk gewoon niet gedaan, vandaar mijn vraag; waarom sturen ze zo'n kerel.
Ik vermoed dat de term 'veiligheid' een wat ongelukkig gekozen samenvatting is. Het punt is volgens mij meer dat er waarschijnlijk een afgebakend gebied was waarin ze moesten keuren en dat 'keihard aan de deuren trekken om te kijken of ze er makkelijk uit zouden kunnen vallen' daar niet onder viel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net quoten ja. Lijkt met dat zoiets toch ook met veiligheid te maken heeft? Of testen ze alleen op materieelkeuze ofzo.
Hij is dan ook totaal niet grappig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een technisch inhoudelijk enigszins correcte spotprent over spoorwegen! Het kan!
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij is dan ook totaal niet grappig.
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.htmlquote:Trans Link, het bedrijf achter de ov-chipkaart, ontkent dat de kaart is te kraken met een smartphone. De Telegraaf schrijft dat mensen de chipkaart kunnen kraken met een smartphone met het besturingssysteem Android.
Mijn Android-telefoon heeft een NFC-reader/writer, die overweg kan met Mifare-chipsquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:
[..]
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen is TransLink in de eerste van de vijf fases:
[..]
http://nos.nl/artikel/514(...)-kraken-met-gsm.html
De pas zelf inderdaad niet. Wel omzeil je de werking van het systeem.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft TLS 100% gelijk. Zo'n NFC-sticker doet het ook op je pinpas maar daarmee kraak je de pinpas niet.
Dat maakt de spotprent nog niet grappigquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
Het probleem is volgens mij dat het traject vol ligt met verschillende beveiligingssystemen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat maakt de spotprent nog niet grappig. Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.
Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
ik snap het punt van Lloyds wel, want op zich kon je met die trein prima van A naar B rijden en daar werd vooral op gelet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
- Lloyd's Register bang voor miljoenenclaim Fyra
dit wordt een interessante persconferentie, !!quote:AnsaldoBreda Press conference live 6 june at 3 pa
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dit wordt een interessante persconferentie, !!
Ach, ben jij er ook weer?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dit wordt een interessante persconferentie, !!
Keuze? Was er wel keuze?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wel accuraat. De keuze voor alleen ERTMS is, achteraf gezien, bezopen geweest.
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Denk het niet, ik verwacht vooral 'weerleggingen' van de statements die NS en de NMBS maken a.h.v. de rapporten. Verder een promopraatje dat de producten die zij maken wel goed is.
Zit trouwens een gruwelijke spelfout in de zin die jij citeert..quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het zal bij redelijk wat mensen op de lachspieren gaan werken
Een spotprent hoeft ook niet per definitie grappig te zijn. Een spotprent is bedoeld om een situatie aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat maakt de spotprent nog niet grappig. Bovendien is dat alleen te volgen door mensen die de materie kennen - en niet zo'n beetje ook, ik denk dat niet eens iedere treinenfan dit weet, laat staan 'de rest'.
ERTMS is inderdaad het 'systeem van de toekomst', en steeds meer landen voeren het in. Denemarken, België, Nederland, Zwitserland en Noorwegen zijn al bezig met plannen om in het hele land ERTMS weg te leggen, of zijn zelfs al gestart met de installatie.quote:Overigens ken ik de materie zelf ook niet zo. Als ik op Wikipedia kijk lijkt het erop dat ERTMS 'de toekomst' is en steeds meer ingevoerd gaat worden (Luxemburg, België, Duitsland..). Kun je kort het probleem uitleggen?
Ja hoor, doen wat de Fransen hebben gedaan op de LGV Rhin-Rhône: zowel ERTMS als TVM-430 wegleggen.quote:
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
LZB had ook gekund, maar dan had je geen Thalys PBA's naar Amsterdam kunnen sturen...
Misschien, als er plek voor te vinden is. Maar dat kost aardig wat tijd en geld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er kan toch gewoon een LZB-lezer onder die treinen gehangen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |