kracht 7 met uitschieters naar 9quote:Op donderdag 18 april 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden.
*hap*quote:Op donderdag 18 april 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kracht 7 met uitschieters naar 9
Ik geloof niemand meer op z'n mooie blauwe ogenquote:Op donderdag 18 april 2013 16:04 schreef b2py het volgende:
Geloof jij de prorail tweet of het systeem van ProRail?
het gemiddelde is kracht 7 en het is makkelijk om de uitschieters ook even in Beaufort te benoemen, hoewel deze short cut eigenlijk niet magquote:Op donderdag 18 april 2013 16:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
*hap*uitschieters kun je niet in beaufort meten, aangezien de beaufortschaal gebaseerd is op een gemiddelde windsnelheid over 10 minuten.
Maar niet extreem hard.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:49 schreef Hr-Flip het volgende:
Laten we houden op, dat het best hard waait.
Commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.phpquote:Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.
Er komt wel een extra middenperron met twee sporen bij
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
Mee oneens. Kans op storingen worden door deze ingrepen meer dan 66% minder.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
quote:Op donderdag 18 april 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Andere 34% zit in 0 verwijtbare storingen van Gout
6 is een verdwenen zakspoorquote:Op donderdag 18 april 2013 17:42 schreef ReisT het volgende:
Maar die 34% van de storingen die dan wél optreden hebben veel ernstiger gevolgen.
Ik mis vooral ook de sporen 6, 10, 13 en 16 die je nodig hebt om goederentreinen op een handige plaats aan de kant te kunnen zetten.
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Mee oneens. Kans op storingen worden door deze ingrepen meer dan 66% minder.
Combinatie van beiden omdat je minder wissels hoeft te onderhouden dat je anderen beter kan onderhouden?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.
precies. Dat het aantal wissels omlaag gaat snap ik, maar zo rigoureus hoef wmb nu ook weer niet ...quote:Op donderdag 18 april 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.
Vandaag moesten wij op de containerterminal een schip lossen, maar door de harde wind is er erg veel vertraging opgelopen. De windmeter in de giek had snelheden van gemiddeld 15m/s met uitschieters naar 20-25m/s. Nee, ik vind het niet verwonderlijk dat zoiets gebeurd is.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kracht 7 met uitschieters naar 9
Zal wel een Hanzelijntje geweest zijn. DB zegt namelijk dat de trein nog niet voorbij Hilversum is en +70 heeft. Echter volgens de AV's van NS is hij mooi op tijd.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:32 schreef deadlock1981 het volgende:
Ik zit in de trein naar huis en volgens mij kwam de IC naar Hannover net voorbij tussen Olst en Wijhe. Volgens ns.nl gaat hij met slechts 6 minuten vertraging uit Deventer weg.
Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:38 schreef eti het volgende:
Tussen Olst en Wijhe? Is ie verdwaald?
Volgens de DB rijdt de trein de normale route, idd wel met enige vertraging: DB
Maar het kromme is wel dat als de trein planmatig omgeleid wordt er een half uur eerder vertrokken wordt uit Amsterdam. Als het door een verstoring ad hoc gedaan wordt kan het gewoon zonder vertraging...quote:Op donderdag 18 april 2013 18:40 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?quote:Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.
Er komt wel een extra middenperron met twee sporen bij
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
Nee.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?
Kan gewoon. Over de sprintersporen kan je naar perron 8/9.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?
Houten.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee.
Lijntje geel -> bordeaux rood -> zwart.
(Moeten de sprinter uit Woerden nou worden doorgetrokken naar Houten of naar Driebergen? Ben dat even vergeten.)
Zag het al onderin de tekening staanquote:
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zag het al onderin de tekening staan
De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.
juist vanwege het mogelijke goederenvervoerquote:Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zag het al onderin de tekening staan
De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
juist vanwege het mogelijke goederenvervoer
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinenquote:
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.
Je kan vanaf Cartesiusweg bij sporen 21 t/m 15 komen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinen
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebbenquote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebben
Corridors vastleggen in infrastructuur is niet slim, als je een andere route wilt rijden mag je eerst de infra overhoop halen. Bijsturing in noodsituaties wordt ook een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.
mja, je gaat nu juist enorme kosten maken om de flexibiliteit uit het net te halen. Keren bij een verstoring is er zo meteen nauwelijks meer bij onderweg ...quote:Op donderdag 18 april 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.
De kans op storingen wordt minder inclusief '0 verwijtbare storingen in 2015' zal mijns inziens afdoende zijn zodat uitzonderlijke situaties niet nodig zijn. Treintjes omleiden via bijvoorbeeld Hilversum als Amsterdam gestremd is kan in dit corridor model nog steeds.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Corridors vastleggen in infrastructuur is niet slim, als je een andere route wilt rijden mag je eerst de infra overhoop halen. Bijsturing in noodsituaties wordt ook een stuk moeilijker.
dat mag ook wel, want Cartesiusweg zit net op de verkeerde plaats om meerdere treinen in de drukke richtingen te versterken en Landstraat is te klein om dat op te vangen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:50 schreef b2py het volgende:
Ook komt er op de Daalsedijk nog een extra opstelterrein met treinen zoals op de tekening te zien is.
Je gaat er vanuit dat de hoeveelheid storingen die nu ontstaat in 2016 nog steeds hetzelfde is, dat is niet waar. Het aantal verstoringen zal met minimaal 66% dalen omdat meer dan 66% van de beweegbare onderdelen, die dus stuk kan gaan, verdwijnt. Je hoeft nu minder wissels te onderhouden waardoor je gerichter onderhoud kan doen op de overige onderdelen, waardoor dus uiteindelijk de hoeveelheid storingen nog verder teruggedrongen zal worden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je gaat nu juist enorme kosten maken om de flexibiliteit uit het net te halen. Keren bij een verstoring is er zo meteen nauwelijks meer bij onderweg ...
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:51 schreef b2py het volgende:
[..]
De kans op storingen wordt minder inclusief '0 verwijtbare storingen in 2015' zal mijns inziens afdoende zijn zodat uitzonderlijke situaties niet nodig zijn. Treintjes omleiden via bijvoorbeeld Hilversum als Amsterdam gestremd is kan in dit corridor model nog steeds.
hier maak je een denkfout, want het gaat niet alleen om de storingen in Utrecht, maar ook de storingen rond andere plaatsen die verder in den lande doorwerken. Het aantal derde storingen is bijvoorbeeld nog steeds veel te hoog.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de hoeveelheid storingen die nu ontstaat in 2016 nog steeds hetzelfde is, dat is niet waar. Het aantal verstoringen zal met minimaal 66% dalen omdat meer dan 66% van de beweegbare onderdelen, die dus stuk kan gaan, verdwijnt. Je hoeft nu minder wissels te onderhouden waardoor je gerichter onderhoud kan doen op de overige onderdelen, waardoor dus uiteindelijk de hoeveelheid storingen nog verder teruggedrongen zal worden..
Heb je dat serieus wel eens zien gebeuren danquote:Op donderdag 18 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.
Dat is straks onmogelijk.
Defecte treinen en iemand die tussen het perron valt is niet verwijtbaar aan ProRail. Daar zit de nuancering die het verschil tussen NS en ProRail duidelijk maakt. En daarmee ook het terechte gevaar wat jij nu aantoont.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.
Dat is straks onmogelijk.
De goederenroutes die vrij belangrijk zijn buiten de BR om:quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
1) Komt niet over Utrechtquote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
De goederenroutes die vrij belangrijk zijn buiten de BR om:
- Rotterdam - Woerden - Breukelen - Weesp - Amersfoort ev
- Rotterdam - Woerden - Utrecht - Arnhem - Emmerich
- Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam CS - Westhaven / Houtrakpolder
Helaas is de prijs voor rijden over de BR dusdanig hoog, dat bijvoorbeeld ERS zo weinig mogelijk voor de BR kiest. En zo zijn er nog diverse vervoerders die liever via het conventionele spoor blijven rijden.
Ik heb het niet zelf zien gebeuren, maar ik weet dát het gebeurt.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je dat serieus wel eens zien gebeuren dan
Puur theoretisch gezien, vanuit een infrastructuurperspectief, zal deze wisselkaalslag een kostenvermindering opleveren en voor ProRail het onderhoud versimpelen. In de praktijk zal het vooral zeer nadelig uitpakken voor reizigers omdat bijsturing veel moeilijker wordt gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Defecte treinen en iemand die tussen het perron valt is niet verwijtbaar aan ProRail. Daar zit de nuancering die het verschil tussen NS en ProRail duidelijk maakt. En daarmee ook het terechte gevaar wat jij nu aantoont.
Ik heb het wel eens zien gebeuren.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je dat serieus wel eens zien gebeuren dan
Wanneer Woerden<->Breukelen eruit ligt, gaat het wel via Utrecht met kopmaken aldaar (meestal spoor 16 of 17).quote:Op donderdag 18 april 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
1) Komt niet over Utrecht
2) Gaat dan maar over de Betuweroute
3) Komt niet over Utrecht
Gast, er rijden hier overdag, maar vooral 's nachts behoorlijk wat goederentreinen door Gouda.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
Nope, die sneltrein is verlegd naar Schiphol - Arnhem. De verwachting was dat de Zuidas zo belangrijk zou worden dat de vervoersstroom op die corridor groter zou worden dan op Den Haag - Arnhem. Omdat Utrecht in verbouwing ging, was er sowieso geen plaats voor een IC Den Haag - Arnhem, zodat ze die maar alvast geslachtofferd hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
Maar hier bij de RER A doen ze eigenlijk niet anders als ik er zo over nadenk...quote:Op donderdag 18 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.
Dat is straks onmogelijk.
Meestal staat mijn huis niet in de fik. Brand is in Huize Oplopers echt een uitzondering. Dus maken we geen kosten meer voor de brandweer.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.
En die goederentreinen hebben de bestemming?quote:Op donderdag 18 april 2013 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gast, er rijden hier overdag, maar vooral 's nachts behoorlijk wat goederentreinen door Gouda.
Dat was het oude spoor 6. Ik heb het over het nieuwe spoor 6 waar in de jaren '70 al rekening mee was gehouden maar nooit is aangelegd. Spoor 7 zou dan een middenspoor zijn geworden, ideaal voor goederentreinen.quote:
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Dat was wel de bedoeling. Was wel zo stom om laatst weer The Matrix trilogie te gaan kijken. Deel 3 blijft zo achterlijk spannend, dus daar ga ik zo nog even mee verderquote:
Marktwerking, de prijs bepaalt, en aangezien er 's nachts weinig reizigerstreinen in de weg zitten, rijden ze vrolijk over het normale net. Blijkbaar is het goedkoper om de machinist onregelmatigheidstoeslag te betalen en om te rijden dan via de Betuweroute. Wie is er dan volledig geschift?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En die goederentreinen hebben de bestemming?
We hebben voor ¤4,7 miljard een goederenspoorlijn met Duitsland aangelegd, en vervolgens gaan we nog steeds proberen zoveel mogelijk cargo met het achterland over het conventionele spoor laten rijden. Ik weet niet hoor maar dat is volledig geschift.
Maar hoe kan je dan fatsoenlijk reserveren voor die treinen? als je als spoormaatschappij niet weet welke rijd heb je toch ook een capaciteitsverschil?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.Desondanks zijn die Macedonische couchette- en slaaprijtuigen voor de Balkan relatief goed, ik was daar echt over verbaasd!
Leuk. Dus we hebben straks voor 20 G¤ aan HSL liggen waar niemand overheen wil of durft te rijden. Interessant, interessant.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Marktwerking, de prijs bepaalt, en aangezien er 's nachts weinig reizigerstreinen in de weg zitten, rijden ze vrolijk over het normale net. Blijkbaar is het goedkoper om de machinist onregelmatigheidstoeslag te betalen en om te rijden dan via de Betuweroute. Wie is er dan volledig geschift?
Als een cargoboer overdag over de conventionele infrastructuur wil rijden heeft hij daar net zoveel recht op als NS.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Nou mooi.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het goederenvervoer voor de hobbyisten destijds wel leuk was met honderden losplaatsen in elk gat van het land, is het moeilijk voor te stellen dat vrijwel alle goederentreinen destijds gesubsideerd rondreden. In 1983 moest er 230 miljoen gulden aan verliezen worden gecompenseerd.
Door enkele boekhoudkundige trucs, maar voornamelijk door zich te rationaliseren en te concentreren op het grote vervoer is het goederenvervoer per trein op het moment -vrij- aantrekkelijk.
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai hequote:
Lekker boeiend. Ik wil gewoon vervoerd worden. Snel, efficiënt, betrouwbaar en goedkoop.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai he
Waarom denk ik niet verbaast te gaan zijn als het de 30ste in de puinpoeier draait...quote:
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Wat is de heffing op de BR ?quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
Nimbyquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.
Hoe moet je dat ding boeken? Op voorhand, op het station wanneer de trein vertrekt?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.Desondanks zijn die Macedonische couchette- en slaaprijtuigen voor de Balkan relatief goed, ik was daar echt over verbaasd!
Op het station van Belgrado even langs het loket gaan op de dag van vertrek. Vanuit Skopje is het gewoon instappen en wachten tot de rijtuigbegeleider komt om de toeslag te innen. Couchette was trouwens ongeveer ¤7 en slaaprijtuig iets van ¤14 als ik mij goed herinner.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe moet je dat ding boeken? Op voorhand, op het station wanneer de trein vertrekt?
t zijn ook de bedragen nu niet, maar van te voren weet je dus niet welk materieel er komt, dan vind ikeen verdubbeling wel wat gortig..quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Op het station van Belgrado even langs het loket gaan op de dag van vertrek. Vanuit Skopje is het gewoon instappen en wachten tot de rijtuigbegeleider komt om de toeslag te innen. Couchette was trouwens ongeveer ¤7 en slaaprijtuig iets van ¤14 als ik mij goed herinner.
Bij het Railcollege? Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 18 april 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
Morgen veiligheidscommunicatie examen in Amersfoort. Hopelijk geen vertragingen en ellende. Vroeg opstaan dus
Remmen, ook zoiets. Worden nog geen 10 % van de tijd gebruikt. Weg ermeequote:Op vrijdag 19 april 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.
Hoezo dat? Dan bestaan er geen mensen meer in Kesteren, Opheusden etc? of zo?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
dat keerspoor in Elst gaat er komen. Vanaf het derde kwartaal van dit jaar wordt er aan gewerkt
http://somda.nl/forum/10919/p446164/Keerspoor+Elst/
nadat het in dienst is gekomen kun je het boemeltje tussen Tiel en Elst wel zo ongeveer opheffen
Maar DE TREIN! reed op tijd. De reiziger had maar een trein eerder moeten nemen als hij op tijd had willen zijn. Systeemdenken FTW.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:19 schreef Zug-Chef het volgende:
moet men oversteken via de spoorwegovergang, die wellicht al dicht ligt en je daarmee ook nog eens de overstap mist?
Nja okee. Maar dan wordt Tiel net zo'n soort Rhenenquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
dat de mensen niet meer met de trein rechtstreeks naar Arnhem kunnen gaat reizigers kosten. En het is al niet het drukste lijntje ...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
Ik heb dat jaren geleden ooit 1x gehad in Hengelo: trein richting Deventer, werd per ongeluk richting Zutphen gestuurdquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
bedrijfsrisicoquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
eerder vergelijkbaar met hoe het was tussen Houten en Houten Castellumquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja okee. Maar dan wordt Tiel net zo'n soort Rhenen
Dat gaat nog een echte lijn worden met de doortrekking naar Hardenberg zometeen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en misschien een beetje Almelo - Mariënberg.
Kom maar door met die droom-intercity Groningen - Veendam - Emmen - Hardenberg - Almelo - Enschede - Dortmund danquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat gaat nog een echte lijn worden met de doortrekking naar Hardenberg zometeen.
Uit de Netverklaring van KeyRail:quote:
quote:6.3.1 Tarifering treinpaden
De tarifering van de treinpaden geschiedt op basis van het aantal gereden treinkilometers.
Differentiatie vindt in 2012 alleen plaats voor:
- het type treinpad;
- het traject (Havenspoorlijn/Kijfhoek/A15-tracé);
- het moment waarop een treinpad wordt gereserveerd.
Het basistarief per gereden treinkilometer bedraagt in 2012 ¤ 2,51 voor treinen < 3000 ton en ¤
2,61 voor treinen ≥ 3000 ton. In 2013 is dit ¤ 2,64 voor treinen < 3000 ton en ¤ 2,74 voor treinen ≥
3000 ton.
Dat gaat zeker niet gebeuren want die boog bij Valburg is al jaaaaaaren geleden gesloopt. En daar kan je ook nooit meer iets aan doen want A15 en betuweroute.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:07 schreef eti het volgende:
De lijn zou meer kans hebben als de treinen uit Tiel afwisselen naar Arnhem of Nijmegen reden, met een overstap op de andere richting.
Dive-underquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En daar kan je ook nooit meer iets aan doen want A15 en betuweroute.
Nog meer coulance als Franse Controleurs? Dat dat best bijzonder!quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:22 schreef Sandrvich het volgende:
Ik had toen niet genoeg Macedonische dinars meer (ik was uitgegaan van ¤7), toen heeft de rijtuigbegeleider genoege genomen met ¤7 in Macedonische dinars en op het betalingsbewijs gewoon 'couchette' ingevuld. ...En dat terwijl ik een slaapcompartiment voor m'n eigen had.
En uit de netverklaring van ProRail voor het normale spoor:quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:01 schreef James1988 het volgende:
In 2013 is dit ¤ 2,64 voor treinen < 3000 ton en ¤ 2,74 voor treinen ≥ 3000 ton.
Tot 1600 ton is het normale spoor voordeliger dus, daarboven de Betuweroute.quote:tot en met 160 ton ¤0,7834
tussen 161 en 320 ton ¤1,1141
tussen 321 en 600 ton ¤1,5567
tussen 601 en 1.600 ton ¤2,4929
tussen 1.601 en 3.000 ton ¤3,0016
vanaf 3.001 ton ¤3,2560
Ik ervaar de Franse conducteurs juist als heel strikt, maar wel behulpzaam en altijd in voor een praatje.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nog meer coulance als Franse Controleurs? Dat dat best bijzonder!
Het zou best kunnen. Met een enorm viaduct of zo. Maar voor zo'n plaatselijk sufferdje is dat vast de moeite niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat zeker niet gebeuren want die boog bij Valburg is al jaaaaaaren geleden gesloopt. En daar kan je ook nooit meer iets aan doen want A15 en betuweroute.
Vergeet Hemmen, Dodewaard, Zetten en Andelst nietquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:07 schreef eti het volgende:
Tiel wordt idd een soort Rhenen... een doodlopend lijntje vanuit Utrecht. Dat is het eigenlijk al, zij het dat er ook nog een boemeltje de andere kant op rijdt.
Laten keren in Elst is echt onnozel. Hoeveel Tielenezen willen er nu helemaal naar Kesteren, Opheusden of Elst? De lijn zou meer kans hebben als de treinen uit Tiel afwisselen naar Arnhem of Nijmegen reden, met een overstap op de andere richting.
Thanks beiden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
En uit de netverklaring van ProRail voor het normale spoor:
[..]
Tot 1600 ton is het normale spoor voordeliger dus, daarboven de Betuweroute.
Hahaquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb dat jaren geleden ooit 1x gehad in Hengelo: trein richting Deventer, werd per ongeluk richting Zutphen gestuurd
Dat is vooral fijn omdat je dan een elektrische trein een niet ge-elektrificeerd baanvak opstuurt!![]()
(de machinist had het echter op tijd door zodat we met 10 minuten stilstaan weer zelf terug konden rijden naar het perron...)
Datablad: http://www.rail-assets.de(...)140-kmh-294-3560.pdfquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
is best wel een koopje moet ik zeggen
je moet je alleen wel aanmelden om de ad te zien
een punt met de verkorting Psm of zo?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
er ligt op dat lijntje ook een mooi dienstregelingpunt, namelijk:
Nee, Vorkquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een punt met de verkorting Psm of zo?
je kunt beter eerst wachten op de concretisering van de plannen die de provincie Overijssel heeft.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
Zou ik met die stellen een treindienst Zwolle - Enschede kunnen winnen als aanbesteding? Als ik een attest heb etc.
Nee, we willen jou helemaal niet hebben hier in het Oosten van het landquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
Zou ik met die stellen een treindienst Zwolle - Enschede kunnen winnen als aanbesteding? Als ik een attest heb etc.
gewoon een paar kazen geven. Heb je dat probleem ook weer opgelostquote:
Haha dat is waarquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon een paar kazen geven. Heb je dat probleem ook weer opgelost
Een persoon? Een hek? Bertha 38?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is er een onder de RER gekomen bij Marne la Vallee._binnen_ anderhalf uur rolde het weer
Die hebben geen geld, ik zie ze dan eerder in Roemenië bij Regiotrans of in Polen rijden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:11 schreef eti het volgende:
Die Buffels gaan waarschijnlijk binnenkort pendelen tussen Shkodër en Tirana, of iets dergelijks? En dat tot 2064, dan...
Hoef je niet op te wachten, ze zullen hoe dan ook nieuwe treinen eisen. of ze nu elektrisch moeten worden of niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt beter eerst wachten op de concretisering van de plannen die de provincie Overijssel heeft.
En in plaats daarvan een HOV-Transferium bij Obdam te bouwenquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heerhugowaard combineren met snelle treinen lijkt me alleen mogelijk door het station helemaal op te heffen
Oh jaquote:
het hangt er in die zin vanaf welke module ze erin moeten bouwen en of er ook nog iets met het beveiligingssysteem gedaan wordt. Moet bijvoorbeeld ATB-NG ondersteund worden. Zo ja, dan heb je in Nederland een uniek traject. Zou dan het enige traject worden waarbij wel waslijn hangt, maar geen ATB-EG, maar NG ligt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoef je niet op te wachten, ze zullen hoe dan ook nieuwe treinen eisen. of ze nu elektrisch moeten worden of niet.
Hellend vlak-redenering.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meestal staat mijn huis niet in de fik. Brand is in Huize Oplopers echt een uitzondering. Dus maken we geen kosten meer voor de brandweer.
Heb je daar niet eens een quasi-interessante latijnse term voor?quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je daar niet eens een quasi-interessante latijnse term voor?Inclinatorium perversum of zo.
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar ik wilde ermee duidelijk maken dat een zekere mate van flexibiliteit aan het spoor voor het opvangen van incidenten gewoon een (morele) verplichting is.quote:
Dat is vlot !quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is er een onder de RER gekomen bij Marne la Vallee._binnen_ anderhalf uur rolde het weer
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
Goed bezig Mono.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
Hell yeahquote:
Als je denkt dat dat helpt: DOEN!quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hell yeahWas er wel een beetje voor aan het schijten.
Op die stoel in het lokaal.quote:
Natuurlijk. Maar je kan niet alles tegelijk willen, dus de vraag is wat de hoogste prioriteit heeft: het voorkomen van problemen, het verhelpen van problemen en het bieden van uitwijkmogelijkheden bij problemen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar ik wilde ermee duidelijk maken dat een zekere mate van flexibiliteit aan het spoor voor het opvangen van incidenten gewoon een (morele) verplichting is.
Dat laatste is natuurlijk idd een beetje van de zotte. Maar diverse hulpdiensten en calamiteitendiensten hebben wel 'lijntjes uthangen' met busbedrijven/gemeente om zo snel mogelijk bij een grote calamiteit zo bussen voor vervoer en gymzalen met bedden ter beschikking hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je kan niet alles tegelijk willen, dus de vraag is wat de hoogste prioriteit heeft: het voorkomen van problemen, het verhelpen van problemen en het bieden van uitwijkmogelijkheden bij problemen.
Om bij de analogie van het brandende huis te blijven, daar kan je het op dezelfde manier doen:
- voorkomen door bijv. regels te maken over deugdelijke keukenapparatuur die niet zomaar in de brand vliegt
- verhelpen door bijv. de brandweer, door brandwerende materialen, door brandmelders, etc.
- bieden van uitwijkmogelijkheden door bijv. hotelkamers aan te bieden voor mensen wiens huis is afgebrand.
Ik hoef denk ik niet erbij te vertellen welke van die mogelijke aanpakken doorgaans wel en niet veel aandacht krijgen in algemene discussies over brandveiligheid.
Probleem is dat ProRail en NS c.s. je eerste twee punten niet op orde hebben, en nu de hotels slopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je kan niet alles tegelijk willen, dus de vraag is wat de hoogste prioriteit heeft: het voorkomen van problemen, het verhelpen van problemen en het bieden van uitwijkmogelijkheden bij problemen.
Om bij de analogie van het brandende huis te blijven, daar kan je het op dezelfde manier doen:
- voorkomen door bijv. regels te maken over deugdelijke keukenapparatuur die niet zomaar in de brand vliegt
- verhelpen door bijv. de brandweer, door brandwerende materialen, door brandmelders, etc.
- bieden van uitwijkmogelijkheden door bijv. hotelkamers aan te bieden voor mensen wiens huis is afgebrand.
Ik hoef denk ik niet erbij te vertellen welke van die mogelijke aanpakken doorgaans wel en niet veel aandacht krijgen in algemene discussies over brandveiligheid.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
God ver ik moest ze ven keer le zen voor dat ik be greep wat er staatquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Victor Anna Nico Maria Izaak Johannes Otto Otto Karel Uitroepteken
Ik zeg: eerst de infra betrouwbaar. Anders loop je een risico: wissels gesaneerd en dan misschien mogelijk eventueel de betrouwbaarheid van de resterende infra wat beter. Arme reiziger.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:28 schreef Igen het volgende:
Dat is het paard achter de wagen spannen. Het hele idee is nou net dat je met een versimpelde infrastructuur bij hetzelfde budget meer geld per infra-element hebt, zodat ná de versimpeling de betrouwbaarheid toe zou moeten nemen.
Als je eerst de bestaande uitgebreide infra betrouwbaar wil maken en daarna de helft wil weghalen dan combineer je het slechtste van beide denkwijzen en vernietig je ook nog eens een hoop kapitaal.
Fout. Moeten toch de NATO-woorden zijn?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Victor Anna Nico Maria Izaak Johannes Otto Otto Karel Uitroepteken
Tssk... Gebruik dan het officiële internationale telefoonalfabet! Prutserquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Victor Anna Nico Maria Izaak Johannes Otto Otto Karel Uitroepteken
Je hebt er eentje goed, hoeraquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Victor Anna Nico Maria Izaak Johannes Otto Otto Karel Uitroepteken
Northern Rail kan wel extra dieselmaterieel gebruiken. N.b. een dochteronderneming van de NS.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een Buffeltje kopen? Er staan er 27 te koop voor ¤400.000 per stuk: http://www.rail-assets.de/diesel-triebwagen-dmu,294,p3560.html
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
Dat zou natuurlijk het beste zijn ja, maar wie gaat de extra kosten daarvan betalen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zeg: eerst de infra betrouwbaar. Anders loop je een risico: wissels gesaneerd en dan misschien mogelijk eventueel de betrouwbaarheid van de resterende infra wat beter. Arme reiziger.
En natuurlijk: een wissel dat je volgend jaar gaat verwijderen geef je nu geen grote revisie meer.
Dus met beleid en gezond verstand ipv met oogkleppen op een kaalslag plegen.
Kan best, ik heb nooit cursus veiligheidscommunicatie gehad. Zag alleen laatst een politieagent in Leer(Ostf) de gegevens van een kleurling* per telefoon doorgeven, dus vandaar.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Fout. Moeten toch de NATO-woorden zijn?
Welke extra kosten? Het werkend en betrouwbaar hebben van de spullenboel, dat wordt natuurlijk al betaald. Dat is namelijk de core-buisiness van ProRail.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk het beste zijn ja, maar wie gaat de extra kosten daarvan betalen?
Ik zou je als ik jou was even een masterclass onderhoud laten geven door ProRailquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zeg: eerst de infra betrouwbaar. Anders loop je een risico: wissels gesaneerd en dan misschien mogelijk eventueel de betrouwbaarheid van de resterende infra wat beter. Arme reiziger.
En natuurlijk: een wissel dat je volgend jaar gaat verwijderen geef je nu geen grote revisie meer.
Dus met beleid en gezond verstand ipv met oogkleppen op een kaalslag plegen.
ProRail moet natuurlijk ook centjes overhouden hè, de directie moet er wel warmpjes bijzittenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Welke extra kosten? Het werkend en betrouwbaar hebben van de spullenboel, dat wordt natuurlijk al betaald. Dat is namelijk de core-buisiness van ProRail.
Of betaal ik bij de melkboer ook extra voor melk die niet bedorven is?
Het idee van de corridors is dat je meer geld per infra-element overhoudt en zo de betrouwbaarheid kan verhogen. Als je dat de verkeerde volgorde vindt, dan moet je dus éérst extra geld in de infra-elementen steken die je wilt behouden vóórdat je dat geldt bespaart door overbodige infra weg te doen. Dan moet dat geld dus ergens anders vandaan komen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Welke extra kosten? Het werkend en betrouwbaar hebben van de spullenboel, dat wordt natuurlijk al betaald. Dat is namelijk de core-buisiness van ProRail.
Of betaal ik bij de melkboer ook extra voor melk die niet bedorven is?
Tot je zo veel zoveel verschillend spul hebt rondrijden en je pc echt verrekte traag wordt. Dan is het niet meer zo leukquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:19 schreef b2py het volgende:
Afgelopen week al gedownload en zojuist geinstalleerd. Cities in motion 2. Wat is dat een geweldig spel!![]()
WELKNUMMERISSETNOU???quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:22 schreef greavy het volgende:
Over de Kroningstrein (uit den mail): Morgen beginnen de sticker-werkzaamheden pas. FleetShield gaat met 60 man aan de slag om ca 1000 vierkante meter oranje te bestickeren, en nog confettistickers en dergelijke. Hier zijn 5 dagen voor uitgetrokken bijna non-stop voor uitgetrokken.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WELKNUMMERISSETNOU???
WELKNUMMERISSETNOU???
WELKNUMMERISSETNOU???
WELKNUMMERISSETNOU???
WELKNUMMERISSETNOU???
WELKNUMMERISSETNOU???
WELKNUMMERISSETNOU???
Lezen kreng.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:35 schreef b2py het volgende:
Die oranjetrein wordt overigens gewoon een huidig oranje VIRM stel, namelijk de 9520.
Oranje stickers eraf halen om er oranje stickers op te plakken. Nee, er is duidelijk geen geld bij NS om gemaakte afspraken na te komenquote:
Ja dat zal ook wel wat kosten ookquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
Hele coupé voor jezelf boeken, kan je nog kiezen ook!
quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oranje stickers eraf halen om er oranje stickers op te plakken. Nee, er is duidelijk geen geld bij NS om gemaakte afspraken na te komenWij zijn druk met onzin, sorrij mijnheer
Daar ben ik ook mee bezig, maar dan voor 1e helft juli. Zie binnenlandse vluchten in UKR ook niet zo zitten eigenlijk, toch maar wel de trein. Maar die afstanden zeg jezusquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:32 schreef Facepalm het volgende:
Hoppa, ben nu een reisje aan het boeken eind mei naar Kiev en Tsjernobyl.Helaas weinig trein vanwege de lange reistijden,
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
Zelf vlieg ik vanaf Eindhoven naar Debrecen, dan pak ik de trein naar Budapest en van daaruit retour naar Kiev. Allemaal met Wizz Air dus het kost ook nog eens heel weinig. Wilde eerst de trein pakken daar maar dat duurde 22 uur en 40 uur vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig, maar dan voor 1e helft juli. Zie binnenlandse vluchten in UKR ook niet zo zitten eigenlijk, toch maar wel de trein. Maar die afstanden zeg jezus
de vraag is of dat past, want het omgrenzingsprofiel dat in Engeland gebruikt wordt is nu niet bepaald het meest brede of hogequote:Op vrijdag 19 april 2013 19:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Northern Rail kan wel extra dieselmaterieel gebruiken. N.b. een dochteronderneming van de NS.
Inderdaad bazenspel! Wel lastig om de doelen te halen, in het begin eigenlijk alleen maar Buslijntjes bouwenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:23 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tot je zo veel zoveel verschillend spul hebt rondrijden en je pc echt verrekte traag wordt. Dan is het niet meer zo leuk
Of beginnen met één metrolijn met 3 stations. Dan even wachten tot ie geld oplevert en verder bouwenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Inderdaad bazenspel! Wel lastig om de doelen te halen, in het begin eigenlijk alleen maar Buslijntjes bouwen
Ik ookquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:19 schreef b2py het volgende:
Afgelopen week al gedownload en zojuist geinstalleerd. Cities in motion 2. Wat is dat een geweldig spel!![]()
Geintje, neem ik aan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou je als ik jou was even een masterclass onderhoud laten geven door ProRail
Is al bekend welke VIRM bestickerd gaat worden? En op welke locatie?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:22 schreef greavy het volgende:
Over de Kroningstrein (uit den mail): Morgen beginnen de sticker-werkzaamheden pas. FleetShield gaat met 60 man aan de slag om ca 1000 vierkante meter oranje te bestickeren, en nog confettistickers en dergelijke. Hier zijn 5 dagen voor uitgetrokken bijna non-stop voor uitgetrokken.
nummertje:quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:16 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Is al bekend welke VIRM bestickerd gaat worden? En op welke locatie?
quote:Op donderdag 18 april 2013 22:35 schreef b2py het volgende:
Die oranjetrein wordt overigens gewoon een huidig oranje VIRM stel, namelijk de 9520.
Eerlijk gezegd geen geintje..quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Geintje, neem ik aan.
Maar even serieus erop ingaand: Neuh, ik ben niet echt ene technicus. Maar ik zou prima een masterclass "beschikbaarheidsbeheer, betrouwbaarheidsbeheer, verantwoordelijkheid en aansturing" kunnen geven.
Ja. EuroNight naar Warszawa en dan de volgende nacht de nachttrein naar Kiev. En dan naar Tsjernobyl inderdaad. Welke tour boek je? Je moet dat allemaal 2 weken van tevoren al rond hebben he, dus voor jou is dat ongeveer NUquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:39 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Zelf vlieg ik vanaf Eindhoven naar Debrecen, dan pak ik de trein naar Budapest en van daaruit retour naar Kiev. Allemaal met Wizz Air dus het kost ook nog eens heel weinig. Wilde eerst de trein pakken daar maar dat duurde 22 uur en 40 uur vanuit Nederland.Wel een mooie Russische trein. (Gaat naar Moskou)
Maar dat komt een andere keer nog wel.
![]()
Ga je ook nog naar Tsjernobyl?
Ja en nee.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen geintje..
Wellicht wel handig om enig inzicht in spooronderhoud te hebben om er een goed oordeel over te kunnen geven.
Als je je laat 'inpakken' door de spoorsector ga je het probleem door hun ogen zien en oplossen. Daar heeft de reiziger toch niet veel aan? Dan ga je belangen van prorail meewegen, wellicht zwaarder dan voordat je die kennis had..quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen geintje..
Wellicht wel handig om enig inzicht in spooronderhoud te hebben om er een goed oordeel over te kunnen geven.
Ik begrijp je punt, en ik ga me daar bij neerleggen want ik heb geen zin in een hele discussie.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ik weet en zie dondersgoed het verschil tussen een hangdraad en een rijdraad. Tussen een overweg en een opzetplaats. Ik ken grofweg het seinstelsel en zo ongeveer de werking daarvan. Snap dat je een zandbaan eerst een tijd moet laten rusten voordat je verder bouwt. Kan een tijd/wegdiagram lezen. Dat soort dingen. Dat is ook genoeg om je door je gesprekspartner geen oor te laten aannaaien. (Overigens zijn allerlei werkbezoeken aan beheerders, aannemers en vervoerders voor mij heel leerzaam geweest.)
Maar feitelijk hoef ik dit niet te weten, maar moet ik kijken naar resultaten. Hoevaak mag een wissel kapotgaan. Wat voor beschikbaarheid mag je van ProRail verwachten. Wat is redelijk, en wat niet. Waarvoor betaalt de opdrachtgever. Wat zit er verdisconteerd in de infraheffing. (Daarom ook werkbezoeken aan de organisatorische afdelingen bij ProRail (dus niet alleen de technische afdeling, maar ook Asset Management), ministerie en DO’s, die dus ook zeer leerzaam waren)
Voor de invulling van mijn werkzaamheden moet ik een beetje technische kennis hebben, maar vooral veel van die aansturingsdingen. Dat heeft de jarenlange praktijk (vanaf eind jaren-90) mij geleerd. Ik hoef ook niet te weten hoe een oven werkt om de bakker aan te spreken op zijn smerige brood.
Zoals je wellicht weet, bevat MVBOV een kleine 20 adviseurs. Deels mensen die heel veel van techniek weten, deels mensen die juist heel weinig van techniek weten, maar weer veel van andere zaken. Je moet het hele spectrum bestrijken.
Ik heb geboekt bij SoloEast Travel. Die bieden zo ongeveer elke dag een groepsreis aan voor USD 149, met Engelssprekende gids, vervoer, lunch en alles. Maar ik ga eind mei he, dus dat duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. EuroNight naar Warszawa en dan de volgende nacht de nachttrein naar Kiev. En dan naar Tsjernobyl inderdaad. Welke tour boek je? Je moet dat allemaal 2 weken van tevoren al rond hebben he, dus voor jou is dat ongeveer NU
Ik vind zo'n discussie juist heel boeiend!quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, en ik ga me daar bij neerleggen want ik heb geen zin in een hele discussie.
Die gaan wij ook nemen waarschijnlijkquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:53 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Ik heb geboekt bij SoloEast Travel. Die bieden zo ongeveer elke dag een groepsreis aan voor USD 149, met Engelssprekende gids, vervoer, lunch en alles. Maar ik ga eind mei he, dus dat duurt nog wel even.
DM'90 is in Nederland soms al buiten profiel, laat staan in de UK!quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Northern Rail kan wel extra dieselmaterieel gebruiken. N.b. een dochteronderneming van de NS.
Stiekem was ik helemaal verzonken in Cities in motionquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind zo'n discussie juist heel boeiend!
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
Wij hebben het er geloof ik ook weleens over gehad dat techneuten sowieso een totaal ander gezichtspunt hebben (volgens mij i.c.m. PHS of SAAL).quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind zo'n discussie juist heel boeiend!
ik lees het als volgt: Bombardier mag in dat gebied zowel de treindienst leiden, treinen rijden als de baan onderhouden. Verder zijn er bij Bombardier treinstellen besteld.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ik ben verward.
Diverse bronnen zeggen dat Bombardier nu ook treintje gaat rijden volgens onderstaand artikel, maar volgens mij staat dat er helemaal niet.
http://articles.orlandose(...)ail-downtown-orlando
Iemand?
Is dat nog ergens terug te zien?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:19 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik ervaar de Franse conducteurs juist als heel strikt, maar wel behulpzaam en altijd in voor een praatje.De meest coulante van Europa zullen ongetwijfeld de Roemenen zijn, maar die zijn gewoon zwaar corrupt heeft ZDF laatst nog bewezen.
Hier staat misschien meer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ik ben verward.
Diverse bronnen zeggen dat Bombardier nu ook treintje gaat rijden volgens onderstaand artikel, maar volgens mij staat dat er helemaal niet.
http://articles.orlandose(...)ail-downtown-orlando
Iemand?
En dan overal keerlussenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is natuurlijk wel zo, dat waar je niet mee om kunt gaan, moet je afschaffen. Ik zou als prorail zijnde streven naar een compleet wisselloos Nederland.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik lees het als volgt: Bombardier mag in dat gebied zowel de treindienst leiden, treinen rijden als de baan onderhouden. Verder zijn er bij Bombardier treinstellen besteld.
Thanks beide!quote:
het komt er imo een beetje op neer dat Bombardier gewoon het totaalplaatje mag leveren.quote:
Dat scheelt dan ook weer stuurstandrijtuigen of een 2e cabine bouwen in een rijstam, Net zo stom als de RET ze ooit heeft besteld...( Type MG2/1)quote:
Wat is er mis met MG2/1? Het spul rijdt prima, die cabine mis je niet (heeft wel een hulpstuurstand) en je kunt met minder cabines prima 2, 3 en 4-wagentreinen maken?quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat scheelt dan ook weer stuurstandrijtuigen of een 2e cabine bouwen in een rijstam, Net zo stom als de RET ze ooit heeft besteld...( Type MG2/1)
Jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat nog ergens terug te zien?
Ik heb destijds begrepen dat er weerstand was binnen de RET om dat op die manier te bestellen. Vanwege de sociale veiligheid wouden ze namenlijk op sommige uren met slechts 1 setje rijden. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen verkeerd materieel, ik heb er altijd van genoten. Maar sommigen hadden het liever ander gezien en op sommige trajecten, en tijdstippen slechts enkel gereden.(Zoals vroeger de avondpendel capelsebrug/ommoord, geen idee of ide situatie nog steeds zo is) Ik praat dan over de beginjaren van het materieelquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er mis met MG2/1? Het spul rijdt prima, die cabine mis je niet (heeft wel een hulpstuurstand) en je kunt met minder cabines prima 2, 3 en 4-wagentreinen maken?
Oh ja zo. Op lijn D (Erasmuslijn) werd altijd dubbel gereden, ook al met de oude metro's. In de echte buitengebieden rijdt nu een enkel stel SG3 's avonds.quote:Op zaterdag 20 april 2013 06:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb destijds begrepen dat er weerstand was binnen de RET om dat op die manier te bestellen. Vanwege de sociale veiligheid wouden ze namenlijk op sommige uren met slechts 1 setje rijden. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen verkeerd materieel, ik heb er altijd van genoten. Maar sommigen hadden het liever ander gezien en op sommige trajecten, en tijdstippen slechts enkel gereden.(Zoals vroeger de avondpendel capelsebrug/ommoord, geen idee of ide situatie nog steeds zo is) Ik praat dan over de beginjaren van het materieel![]()
James, uiteraard.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:50 schreef bork het volgende:
Wie kent dit treinmateriaal?
CAF Oaris, ik kwam er per ongeluk bij terecht, ik had er nog nooit van gehoord.
[ afbeelding ]
Twee weken terug ook op de RandstadRail naar Den Haag, terwijl er werkzaamheden waren op het normale spoor. Elke keer stond dat ding dus gewoon stampvol... Toen maar eerst even naar Stadhuis gegaan, om daar in te stappen en zo tenminste een zitplaats te hebben. Dat ze op zulke dagen niet gewoon met dubbele stellen rijden snap ik dan niet, juist dan kun je wat reclame maken bij mensen die normaal met de trein gaan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja zo. Op lijn D (Erasmuslijn) werd altijd dubbel gereden, ook al met de oude metro's. In de echte buitengebieden rijdt nu een enkel stel SG3 's avonds.
Heb je er ooit mee gereden?quote:
Bij Den Bosch komen ook overloopwissels, dus er is niks aan de hand.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:29 schreef Bitlord het volgende:
De volgende IC wordt bijgestuurd naar spoor 3b. Best wel handig die wissels bij grote stations, dan kan er nog eens worden bijgestuurd bij storingen...
Ik denk aan utrecht over een paar jaar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij Den Bosch komen ook overloopwissels, dus er is niks aan de hand.
Nein Mann, lekker wegsanerenquote:Op zaterdag 20 april 2013 11:29 schreef Bitlord het volgende:
De volgende IC wordt bijgestuurd naar spoor 3b. Best wel handig die wissels bij grote stations, dan kan er nog eens worden bijgestuurd bij storingen...
Ik zal een kaarsje aansteken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:01 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik denk aan utrecht over een paar jaar.
Nee! Niet wegsaneren!quote:
Nog niet.quote:
quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:20 schreef bork het volgende:
Bonnetjes gecheckt, op een ICE op een binnenlands traject (Duitsland) kost een 0,5 liter Becks 3,70 euro en op ICE 120 (Frankfurt-Amsterdam) 3,90 euro![]()
![]()
Ja! Heb ikquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog niet.
De metro van Newcastle is best grappig trouwens, doet me een beetje aan Amsterdam denken: weinig lijnen, oud materieel, maar wel veel gebruikt.
Schijnt nog af en toe voor werktreinen gebruikt te worden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
och ja, laten we maar eens een stukje spoor vernieuwen, ook al komt er geen trein
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)t-overbodig-spoor-op
Welk stuk is vervangen dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
och ja, laten we maar eens een stukje spoor vernieuwen, ook al komt er geen trein
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)t-overbodig-spoor-op
niet erg vaak. Heb er in het verleden wel eens een ballasttreintje zien staan, maar dat is al lang geledenquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Schijnt nog af en toe voor werktreinen gebruikt te worden.
foto 2. Stootjuk schijnt ook vervangen te zijnquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:25 schreef Viezze het volgende:
[..]
Welk stuk is vervangen dan?
Hier staan wat foto's; http://www.spoorplaatjes.nl/gron-drachten/groningendrachten0.htm die eerste of tweede gok ik? Hoewel het bij die tweede foto heel erg zou zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
foto 2. Stootjuk schijnt ook vervangen te zijn
Hé, het station zonder rommelmarkt!quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja! Heb ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mochten die materieelseries 5000 · 5100 · 5200 wel enkel rijden duuf?
Daar staat al in dat ie tot 2016 rijdt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:36 schreef dennistd het volgende:
Mooi foldertje over de Beneluxtrein uit 1986:
http://www.feijenoordseme(...)Beneluxen%201986.pdf
Via Feijenoordse Meesters
Tja. Het is in exploitatie, dus het zit vast in het onderhoudsrooster. Gok ik zo.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
och ja, laten we maar eens een stukje spoor vernieuwen, ook al komt er geen trein
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)t-overbodig-spoor-op
klopt en dan wordt niet gekeken naar hoe lang zo'n spoor nog blijft liggenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Het is in exploitatie, dus het zit vast in het onderhoudsrooster. Gok ik zo.
Dat is ook weer waar. Dat wordt verbouwen daarquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
DM'90 is in Nederland soms al buiten profiel, laat staan in de UK!
Hoe kan iets soms buiten profiel zijn?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Dat wordt verbouwen daar
Omdat sommige plekken krap zijn en andere niet?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe kan iets soms buiten profiel zijn?
Ja, ok, maar je spreekt toch landelijk profielmaten af, en als je treinen besteld dan hou je die toch er binnen? Dan kan het toch niet mis gaan lijkt me? Of "soms"quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat sommige plekken krap zijn en andere niet?
Wat een tieverituszooi is dat spoor eigenlijkquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:37 schreef Duvel het volgende:
Ja en nee. DM'90 is net als SM'90 en VIRM een wide-body trein. Zo worden de randen van het omgrenzingsprofiel opgezocht. Alleen bleken niet alle sporen te voldoen, ik meen dat rond Meppel wat sporen verlegd zijn destijds.
D'r kan ook gewoon in de loop der jaren een nieuw omgrenzingsprofiel zijn afgesproken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat een tieverituszooi is dat spoor eigenlijkDaarvan zak je toch van door je hangmat...
Overal regeltjes voor, en hierop kloten ze dus maar wat raak
Nee, de Britse treinen zijn zo'n 2,65m breed, Nederlandse (normale) 3,00m. De Britse maat is in Nederland gebruikelijk voor lightrail (met uitzondering van de Amsterdamse Zilvermeeuwen die 3m breed zijn).quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:40 schreef ACT-F het volgende:
Wie heeft een beetje goede timmermansogen? Zou het passen?![]()
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r kan ook gewoon in de loop der jaren een nieuw omgrenzingsprofiel zijn afgesproken.
klopt. iig de sporen naar Leeuwarden zijn iets verder uit elkaar komen te liggen. In het boogje iets ten noorden van Meppel zou een schommelboot anders in het profiel van het andere spoor hebben kunnen komen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:37 schreef Duvel het volgende:
Ja en nee. DM'90 is net als SM'90 en VIRM een wide-body trein. Zo worden de randen van het omgrenzingsprofiel opgezocht. Alleen bleken niet alle sporen te voldoen, ik meen dat rond Meppel wat sporen verlegd zijn destijds.
Dat is een fors verschil. DM90 is 3,20mquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de Britse treinen zijn zo'n 2,65m breed, Nederlandse (normale) 3,00m. De Britse maat is in Nederland gebruikelijk voor lightrail (met uitzondering van de Amsterdamse Zilvermeeuwen die 3m breed zijn).
Iddquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat scheelt, er rijden toch al bussen
http://www.ns.nl/reiziger(...)amheden-bij-schiphol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |