kracht 7 met uitschieters naar 9quote:Op donderdag 18 april 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden.
*hap*quote:Op donderdag 18 april 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kracht 7 met uitschieters naar 9
Ik geloof niemand meer op z'n mooie blauwe ogenquote:Op donderdag 18 april 2013 16:04 schreef b2py het volgende:
Geloof jij de prorail tweet of het systeem van ProRail?
het gemiddelde is kracht 7 en het is makkelijk om de uitschieters ook even in Beaufort te benoemen, hoewel deze short cut eigenlijk niet magquote:Op donderdag 18 april 2013 16:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
*hap*uitschieters kun je niet in beaufort meten, aangezien de beaufortschaal gebaseerd is op een gemiddelde windsnelheid over 10 minuten.
Maar niet extreem hard.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:49 schreef Hr-Flip het volgende:
Laten we houden op, dat het best hard waait.
Commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.phpquote:Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.
Er komt wel een extra middenperron met twee sporen bij
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
Mee oneens. Kans op storingen worden door deze ingrepen meer dan 66% minder.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
quote:Op donderdag 18 april 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Andere 34% zit in 0 verwijtbare storingen van Gout
6 is een verdwenen zakspoorquote:Op donderdag 18 april 2013 17:42 schreef ReisT het volgende:
Maar die 34% van de storingen die dan wél optreden hebben veel ernstiger gevolgen.
Ik mis vooral ook de sporen 6, 10, 13 en 16 die je nodig hebt om goederentreinen op een handige plaats aan de kant te kunnen zetten.
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Mee oneens. Kans op storingen worden door deze ingrepen meer dan 66% minder.
Combinatie van beiden omdat je minder wissels hoeft te onderhouden dat je anderen beter kan onderhouden?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.
precies. Dat het aantal wissels omlaag gaat snap ik, maar zo rigoureus hoef wmb nu ook weer niet ...quote:Op donderdag 18 april 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.
Vandaag moesten wij op de containerterminal een schip lossen, maar door de harde wind is er erg veel vertraging opgelopen. De windmeter in de giek had snelheden van gemiddeld 15m/s met uitschieters naar 20-25m/s. Nee, ik vind het niet verwonderlijk dat zoiets gebeurd is.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kracht 7 met uitschieters naar 9
Zal wel een Hanzelijntje geweest zijn. DB zegt namelijk dat de trein nog niet voorbij Hilversum is en +70 heeft. Echter volgens de AV's van NS is hij mooi op tijd.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:32 schreef deadlock1981 het volgende:
Ik zit in de trein naar huis en volgens mij kwam de IC naar Hannover net voorbij tussen Olst en Wijhe. Volgens ns.nl gaat hij met slechts 6 minuten vertraging uit Deventer weg.
Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:38 schreef eti het volgende:
Tussen Olst en Wijhe? Is ie verdwaald?
Volgens de DB rijdt de trein de normale route, idd wel met enige vertraging: DB
Maar het kromme is wel dat als de trein planmatig omgeleid wordt er een half uur eerder vertrokken wordt uit Amsterdam. Als het door een verstoring ad hoc gedaan wordt kan het gewoon zonder vertraging...quote:Op donderdag 18 april 2013 18:40 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?quote:Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.
Er komt wel een extra middenperron met twee sporen bij
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
Nee.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?
Kan gewoon. Over de sprintersporen kan je naar perron 8/9.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?
Houten.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee.
Lijntje geel -> bordeaux rood -> zwart.
(Moeten de sprinter uit Woerden nou worden doorgetrokken naar Houten of naar Driebergen? Ben dat even vergeten.)
Zag het al onderin de tekening staanquote:
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zag het al onderin de tekening staan
De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.
juist vanwege het mogelijke goederenvervoerquote:Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zag het al onderin de tekening staan
De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
juist vanwege het mogelijke goederenvervoer
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinenquote:
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.
Je kan vanaf Cartesiusweg bij sporen 21 t/m 15 komen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinen
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebbenquote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebben
Corridors vastleggen in infrastructuur is niet slim, als je een andere route wilt rijden mag je eerst de infra overhoop halen. Bijsturing in noodsituaties wordt ook een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.
mja, je gaat nu juist enorme kosten maken om de flexibiliteit uit het net te halen. Keren bij een verstoring is er zo meteen nauwelijks meer bij onderweg ...quote:Op donderdag 18 april 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.
De kans op storingen wordt minder inclusief '0 verwijtbare storingen in 2015' zal mijns inziens afdoende zijn zodat uitzonderlijke situaties niet nodig zijn. Treintjes omleiden via bijvoorbeeld Hilversum als Amsterdam gestremd is kan in dit corridor model nog steeds.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Corridors vastleggen in infrastructuur is niet slim, als je een andere route wilt rijden mag je eerst de infra overhoop halen. Bijsturing in noodsituaties wordt ook een stuk moeilijker.
dat mag ook wel, want Cartesiusweg zit net op de verkeerde plaats om meerdere treinen in de drukke richtingen te versterken en Landstraat is te klein om dat op te vangen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:50 schreef b2py het volgende:
Ook komt er op de Daalsedijk nog een extra opstelterrein met treinen zoals op de tekening te zien is.
Je gaat er vanuit dat de hoeveelheid storingen die nu ontstaat in 2016 nog steeds hetzelfde is, dat is niet waar. Het aantal verstoringen zal met minimaal 66% dalen omdat meer dan 66% van de beweegbare onderdelen, die dus stuk kan gaan, verdwijnt. Je hoeft nu minder wissels te onderhouden waardoor je gerichter onderhoud kan doen op de overige onderdelen, waardoor dus uiteindelijk de hoeveelheid storingen nog verder teruggedrongen zal worden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je gaat nu juist enorme kosten maken om de flexibiliteit uit het net te halen. Keren bij een verstoring is er zo meteen nauwelijks meer bij onderweg ...
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:51 schreef b2py het volgende:
[..]
De kans op storingen wordt minder inclusief '0 verwijtbare storingen in 2015' zal mijns inziens afdoende zijn zodat uitzonderlijke situaties niet nodig zijn. Treintjes omleiden via bijvoorbeeld Hilversum als Amsterdam gestremd is kan in dit corridor model nog steeds.
hier maak je een denkfout, want het gaat niet alleen om de storingen in Utrecht, maar ook de storingen rond andere plaatsen die verder in den lande doorwerken. Het aantal derde storingen is bijvoorbeeld nog steeds veel te hoog.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de hoeveelheid storingen die nu ontstaat in 2016 nog steeds hetzelfde is, dat is niet waar. Het aantal verstoringen zal met minimaal 66% dalen omdat meer dan 66% van de beweegbare onderdelen, die dus stuk kan gaan, verdwijnt. Je hoeft nu minder wissels te onderhouden waardoor je gerichter onderhoud kan doen op de overige onderdelen, waardoor dus uiteindelijk de hoeveelheid storingen nog verder teruggedrongen zal worden..
Heb je dat serieus wel eens zien gebeuren danquote:Op donderdag 18 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.
Dat is straks onmogelijk.
Defecte treinen en iemand die tussen het perron valt is niet verwijtbaar aan ProRail. Daar zit de nuancering die het verschil tussen NS en ProRail duidelijk maakt. En daarmee ook het terechte gevaar wat jij nu aantoont.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.
Dat is straks onmogelijk.
De goederenroutes die vrij belangrijk zijn buiten de BR om:quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
1) Komt niet over Utrechtquote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
De goederenroutes die vrij belangrijk zijn buiten de BR om:
- Rotterdam - Woerden - Breukelen - Weesp - Amersfoort ev
- Rotterdam - Woerden - Utrecht - Arnhem - Emmerich
- Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam CS - Westhaven / Houtrakpolder
Helaas is de prijs voor rijden over de BR dusdanig hoog, dat bijvoorbeeld ERS zo weinig mogelijk voor de BR kiest. En zo zijn er nog diverse vervoerders die liever via het conventionele spoor blijven rijden.
Ik heb het niet zelf zien gebeuren, maar ik weet dát het gebeurt.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je dat serieus wel eens zien gebeuren dan
Puur theoretisch gezien, vanuit een infrastructuurperspectief, zal deze wisselkaalslag een kostenvermindering opleveren en voor ProRail het onderhoud versimpelen. In de praktijk zal het vooral zeer nadelig uitpakken voor reizigers omdat bijsturing veel moeilijker wordt gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Defecte treinen en iemand die tussen het perron valt is niet verwijtbaar aan ProRail. Daar zit de nuancering die het verschil tussen NS en ProRail duidelijk maakt. En daarmee ook het terechte gevaar wat jij nu aantoont.
Ik heb het wel eens zien gebeuren.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je dat serieus wel eens zien gebeuren dan
Wanneer Woerden<->Breukelen eruit ligt, gaat het wel via Utrecht met kopmaken aldaar (meestal spoor 16 of 17).quote:Op donderdag 18 april 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
1) Komt niet over Utrecht
2) Gaat dan maar over de Betuweroute
3) Komt niet over Utrecht
Gast, er rijden hier overdag, maar vooral 's nachts behoorlijk wat goederentreinen door Gouda.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
Nope, die sneltrein is verlegd naar Schiphol - Arnhem. De verwachting was dat de Zuidas zo belangrijk zou worden dat de vervoersstroom op die corridor groter zou worden dan op Den Haag - Arnhem. Omdat Utrecht in verbouwing ging, was er sowieso geen plaats voor een IC Den Haag - Arnhem, zodat ze die maar alvast geslachtofferd hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
Maar hier bij de RER A doen ze eigenlijk niet anders als ik er zo over nadenk...quote:Op donderdag 18 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk voor ProRail, maar als er een trein defect staat of er iemand tussen trein en perron komt heb je geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en moet je hele corridors gaan opheffen. In de huidige situatie kun je een paar perrons afsluiten en treinverkeer op andere perrons afhandelen.
Dat is straks onmogelijk.
Meestal staat mijn huis niet in de fik. Brand is in Huize Oplopers echt een uitzondering. Dus maken we geen kosten meer voor de brandweer.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.
En die goederentreinen hebben de bestemming?quote:Op donderdag 18 april 2013 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gast, er rijden hier overdag, maar vooral 's nachts behoorlijk wat goederentreinen door Gouda.
Dat was het oude spoor 6. Ik heb het over het nieuwe spoor 6 waar in de jaren '70 al rekening mee was gehouden maar nooit is aangelegd. Spoor 7 zou dan een middenspoor zijn geworden, ideaal voor goederentreinen.quote:
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Dat was wel de bedoeling. Was wel zo stom om laatst weer The Matrix trilogie te gaan kijken. Deel 3 blijft zo achterlijk spannend, dus daar ga ik zo nog even mee verderquote:
Marktwerking, de prijs bepaalt, en aangezien er 's nachts weinig reizigerstreinen in de weg zitten, rijden ze vrolijk over het normale net. Blijkbaar is het goedkoper om de machinist onregelmatigheidstoeslag te betalen en om te rijden dan via de Betuweroute. Wie is er dan volledig geschift?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En die goederentreinen hebben de bestemming?
We hebben voor ¤4,7 miljard een goederenspoorlijn met Duitsland aangelegd, en vervolgens gaan we nog steeds proberen zoveel mogelijk cargo met het achterland over het conventionele spoor laten rijden. Ik weet niet hoor maar dat is volledig geschift.
Maar hoe kan je dan fatsoenlijk reserveren voor die treinen? als je als spoormaatschappij niet weet welke rijd heb je toch ook een capaciteitsverschil?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.Desondanks zijn die Macedonische couchette- en slaaprijtuigen voor de Balkan relatief goed, ik was daar echt over verbaasd!
Leuk. Dus we hebben straks voor 20 G¤ aan HSL liggen waar niemand overheen wil of durft te rijden. Interessant, interessant.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Marktwerking, de prijs bepaalt, en aangezien er 's nachts weinig reizigerstreinen in de weg zitten, rijden ze vrolijk over het normale net. Blijkbaar is het goedkoper om de machinist onregelmatigheidstoeslag te betalen en om te rijden dan via de Betuweroute. Wie is er dan volledig geschift?
Als een cargoboer overdag over de conventionele infrastructuur wil rijden heeft hij daar net zoveel recht op als NS.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Nou mooi.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het goederenvervoer voor de hobbyisten destijds wel leuk was met honderden losplaatsen in elk gat van het land, is het moeilijk voor te stellen dat vrijwel alle goederentreinen destijds gesubsideerd rondreden. In 1983 moest er 230 miljoen gulden aan verliezen worden gecompenseerd.
Door enkele boekhoudkundige trucs, maar voornamelijk door zich te rationaliseren en te concentreren op het grote vervoer is het goederenvervoer per trein op het moment -vrij- aantrekkelijk.
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai hequote:
Lekker boeiend. Ik wil gewoon vervoerd worden. Snel, efficiënt, betrouwbaar en goedkoop.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai he
Waarom denk ik niet verbaast te gaan zijn als het de 30ste in de puinpoeier draait...quote:
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Wat is de heffing op de BR ?quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |