Dat was wel de bedoeling. Was wel zo stom om laatst weer The Matrix trilogie te gaan kijken. Deel 3 blijft zo achterlijk spannend, dus daar ga ik zo nog even mee verderquote:
Marktwerking, de prijs bepaalt, en aangezien er 's nachts weinig reizigerstreinen in de weg zitten, rijden ze vrolijk over het normale net. Blijkbaar is het goedkoper om de machinist onregelmatigheidstoeslag te betalen en om te rijden dan via de Betuweroute. Wie is er dan volledig geschift?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En die goederentreinen hebben de bestemming?
We hebben voor ¤4,7 miljard een goederenspoorlijn met Duitsland aangelegd, en vervolgens gaan we nog steeds proberen zoveel mogelijk cargo met het achterland over het conventionele spoor laten rijden. Ik weet niet hoor maar dat is volledig geschift.
Maar hoe kan je dan fatsoenlijk reserveren voor die treinen? als je als spoormaatschappij niet weet welke rijd heb je toch ook een capaciteitsverschil?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.Desondanks zijn die Macedonische couchette- en slaaprijtuigen voor de Balkan relatief goed, ik was daar echt over verbaasd!
Leuk. Dus we hebben straks voor 20 G¤ aan HSL liggen waar niemand overheen wil of durft te rijden. Interessant, interessant.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Marktwerking, de prijs bepaalt, en aangezien er 's nachts weinig reizigerstreinen in de weg zitten, rijden ze vrolijk over het normale net. Blijkbaar is het goedkoper om de machinist onregelmatigheidstoeslag te betalen en om te rijden dan via de Betuweroute. Wie is er dan volledig geschift?
Als een cargoboer overdag over de conventionele infrastructuur wil rijden heeft hij daar net zoveel recht op als NS.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Nou mooi.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het goederenvervoer voor de hobbyisten destijds wel leuk was met honderden losplaatsen in elk gat van het land, is het moeilijk voor te stellen dat vrijwel alle goederentreinen destijds gesubsideerd rondreden. In 1983 moest er 230 miljoen gulden aan verliezen worden gecompenseerd.
Door enkele boekhoudkundige trucs, maar voornamelijk door zich te rationaliseren en te concentreren op het grote vervoer is het goederenvervoer per trein op het moment -vrij- aantrekkelijk.
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai hequote:
Lekker boeiend. Ik wil gewoon vervoerd worden. Snel, efficiënt, betrouwbaar en goedkoop.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai he
Waarom denk ik niet verbaast te gaan zijn als het de 30ste in de puinpoeier draait...quote:
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Wat is de heffing op de BR ?quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |