abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125443603

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 16:03:42 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125443655
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden.
kracht 7 met uitschieters naar 9
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125443706
Geloof jij de prorail tweet of het systeem van ProRail?
pi_125443760
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

*hap* >:) uitschieters kun je niet in beaufort meten, aangezien de beaufortschaal gebaseerd is op een gemiddelde windsnelheid over 10 minuten.
pi_125443764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:04 schreef b2py het volgende:
Geloof jij de prorail tweet of het systeem van ProRail?
Ik geloof niemand meer op z'n mooie blauwe ogen :) dat scheelt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_125443876
Anyways.
Ik stond net op 8a te wachten op de trein van 15:42. Verdween om 15:55 van het bord. Trein van 15:57 kwam er op met +10. Ineens de melding onderin dat de ic naar Den Helder van 16:12 van 13a zou vertrekken. Zo zit ik nu en heb bijna heel treinstel alleen. En ohja die van 57 is een solo VIRM vier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 16:13:25 #7
Maffe Fries
pi_125444074
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

*hap* >:) uitschieters kun je niet in beaufort meten, aangezien de beaufortschaal gebaseerd is op een gemiddelde windsnelheid over 10 minuten.
het gemiddelde is kracht 7 en het is makkelijk om de uitschieters ook even in Beaufort te benoemen, hoewel deze short cut eigenlijk niet mag ;)
  donderdag 18 april 2013 @ 16:49:18 #8
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125445433
Laten we houden op, dat het best hard waait.
pi_125445453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:49 schreef Hr-Flip het volgende:
Laten we houden op, dat het best hard waait.
Maar niet extreem hard.
pi_125445506
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.

Er komt wel een extra middenperron met twee sporen bij

Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:53:19 #11
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125445599
quote:
15s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar niet extreem hard.
Neu, dat ook weer niet, een lekkere stevige windje.
pi_125445786
@bitlord, spoor 20/21 wordt nu gebouwd naast 18/19. Verder met 80 inrijden ipv 40.

Hilversum - Baarn plat door wisselstoring en zeer beperkt treinverkeer verder rondom Hilversum. Handig met al die omgeleide treinen vanuit Utrecht naar Amsterdam en v.v.

Edit 17:19; wisselstoring verholpen rond Hilversum.

[ Bericht 10% gewijzigd door b2py op 18-04-2013 17:19:53 ]
pi_125447304
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.

[ afbeelding ]

Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
Commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
pi_125447370
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Mee oneens. Kans op storingen worden door deze ingrepen meer dan 66% minder.
  donderdag 18 april 2013 @ 17:42:50 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_125447474
Maar die 34% van de storingen die dan wél optreden hebben veel ernstiger gevolgen.

Ik mis vooral ook de sporen 6, 10, 13 en 16 die je nodig hebt om goederentreinen op een handige plaats aan de kant te kunnen zetten.
pi_125447547
Andere 34% zit in 0 verwijtbare storingen van Gout ;)
pi_125447739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Andere 34% zit in 0 verwijtbare storingen van Gout ;)
_O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 17:51:19 #18
Maffe Fries
pi_125447755
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:42 schreef ReisT het volgende:
Maar die 34% van de storingen die dan wél optreden hebben veel ernstiger gevolgen.

Ik mis vooral ook de sporen 6, 10, 13 en 16 die je nodig hebt om goederentreinen op een handige plaats aan de kant te kunnen zetten.
6 is een verdwenen zakspoor ;)
pi_125447775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Mee oneens. Kans op storingen worden door deze ingrepen meer dan 66% minder.
Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.
pi_125447828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wissels maak je betrouwbaarder door ze beter te onderhouden of betere wissels te kopen, niet door het aantal te verminderen.
Combinatie van beiden omdat je minder wissels hoeft te onderhouden dat je anderen beter kan onderhouden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 17:53:59 #21
Maffe Fries
pi_125447838
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

precies. Dat het aantal wissels omlaag gaat snap ik, maar zo rigoureus hoef wmb nu ook weer niet ...
  donderdag 18 april 2013 @ 18:21:42 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125448711
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vandaag moesten wij op de containerterminal een schip lossen, maar door de harde wind is er erg veel vertraging opgelopen. De windmeter in de giek had snelheden van gemiddeld 15m/s met uitschieters naar 20-25m/s. Nee, ik vind het niet verwonderlijk dat zoiets gebeurd is.
pi_125448990
Ik zit in de trein naar huis en volgens mij kwam de IC naar Hannover net voorbij tussen Olst en Wijhe. Volgens ns.nl gaat hij met slechts 6 minuten vertraging uit Deventer weg.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
pi_125449111
Tussen Olst en Wijhe? Is ie verdwaald?

Volgens de DB rijdt de trein de normale route, idd wel met enige vertraging: DB
  donderdag 18 april 2013 @ 18:38:27 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125449120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:32 schreef deadlock1981 het volgende:
Ik zit in de trein naar huis en volgens mij kwam de IC naar Hannover net voorbij tussen Olst en Wijhe. Volgens ns.nl gaat hij met slechts 6 minuten vertraging uit Deventer weg.
Zal wel een Hanzelijntje geweest zijn. DB zegt namelijk dat de trein nog niet voorbij Hilversum is en +70 heeft. Echter volgens de AV's van NS is hij mooi op tijd.
pi_125449178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:38 schreef eti het volgende:
Tussen Olst en Wijhe? Is ie verdwaald?

Volgens de DB rijdt de trein de normale route, idd wel met enige vertraging: DB
Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
pi_125449190
Vijf minuten geleden stond er +10, nu +60...

Hij is A'foort wel voorbij als ik het goed zie, dus misschien idd omleiding?
pi_125449383

Ik 'vervoer' reizigers. Verstoring tussen Amsterdam en Utrecht en dan vier bakken VIRM durven in te zetten. Uur daarvoor ging er al een ICM-vier van Utrecht naar Amsterdam. Schandalig.
pi_125450266
Schandalig is synoniem voor normaal hoor :) Ik heb nog niet anders meegemaakt in geval van verstoring.
pi_125450598
Verstoring is op moment van foto al drie uur actief. Die trein is nog niet eens 2,5 uur geleden uit Maastricht vertrokken. ERGENS moet wel een stel extra rondslingeren toch? IC Schiphol - Nijmegen v.v. was volledig opgeheven dus daar komen wel een stel of 10 van af.
  Redactie Sport donderdag 18 april 2013 @ 19:27:52 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125450829
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:40 schreef deadlock1981 het volgende:

[..]

Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.
Maar het kromme is wel dat als de trein planmatig omgeleid wordt er een half uur eerder vertrokken wordt uit Amsterdam. Als het door een verstoring ad hoc gedaan wordt kan het gewoon zonder vertraging...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 18 april 2013 @ 19:31:59 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125450996
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:

[ afbeelding ]

Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden? -O-
pi_125451095
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden? -O-
Nee.
Lijntje geel -> bordeaux rood -> zwart.
pi_125451121
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kan gewoon. Over de sprintersporen kan je naar perron 8/9.
pi_125451135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee.
Lijntje geel -> bordeaux rood -> zwart.

(Moeten de sprinter uit Woerden nou worden doorgetrokken naar Houten of naar Driebergen? Ben dat even vergeten.)
Houten.
pi_125451160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef remcoP het volgende:

[..]

Houten.
Zag het al onderin de tekening staan ;)

De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
  donderdag 18 april 2013 @ 19:37:24 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125451221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:

[..]

De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.
pi_125451302
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 19:42:41 #39
Maffe Fries
pi_125451394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:

[..]

juist vanwege het mogelijke goederenvervoer
pi_125451416
Betuweroute.
  donderdag 18 april 2013 @ 19:44:42 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125451476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.
pi_125451498
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

juist vanwege het mogelijke goederenvervoer
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 19:45:24 #43
Maffe Fries
pi_125451513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:43 schreef b2py het volgende:
Betuweroute.
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinen
pi_125451526
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.
pi_125451602
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinen
Je kan vanaf Cartesiusweg bij sporen 21 t/m 15 komen.
Vanaf Opstelterrein zuid bij sporen 7 t/m 15
Vanaf Landstraat 1 t/m 7.
Lijkt mij voldoende toch? Verder starten nu al veel treinseries niet meer op in Utrecht maar gebeurd dat met extra vroege treinen rondom Utrecht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 19:47:34 #46
Maffe Fries
pi_125451604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:

[..]

En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebben
pi_125451631
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebben
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.
pi_125451676
Overigens is die tekening van 22-3-2011. Met het gezegde in de spoorwereld dat de enige zekerheid is dat er geen zekerheid is zou ik ervan uit gaan dat die tekening gedateerd is en niet meer up to date.
  donderdag 18 april 2013 @ 19:49:57 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125451730
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.
Corridors vastleggen in infrastructuur is niet slim, als je een andere route wilt rijden mag je eerst de infra overhoop halen. Bijsturing in noodsituaties wordt ook een stuk moeilijker.
pi_125451738
Ook komt er op de Daalsedijk nog een extra opstelterrein met treinen zoals op de tekening te zien is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')