Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:38 schreef eti het volgende:
Tussen Olst en Wijhe? Is ie verdwaald?
Volgens de DB rijdt de trein de normale route, idd wel met enige vertraging: DB
Maar het kromme is wel dat als de trein planmatig omgeleid wordt er een half uur eerder vertrokken wordt uit Amsterdam. Als het door een verstoring ad hoc gedaan wordt kan het gewoon zonder vertraging...quote:Op donderdag 18 april 2013 18:40 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Bij een stremming tussen Apeldoorn en Deventer wordt deze route altijd al gebruikt maar sinds de hanzelijn er is kan het met geen of minimale vertraging.
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?quote:Op donderdag 18 april 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
60% van de wissels op Utrecht die weggaan, behoorlijk project zo! Ruimte voor goederentreinen lijkt er niet te zijn.
Er komt wel een extra middenperron met twee sporen bij
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of het ook zorgt voor een snelheidsverhoging, zou een a twee minuten kunnen verschillen in reistijd als je sneller binnen kan komen.
Nee.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?
Kan gewoon. Over de sprintersporen kan je naar perron 8/9.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat het fysiek onmogelijk wordt om van Driebergen naar Woerden te rijden?
Houten.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee.
Lijntje geel -> bordeaux rood -> zwart.
(Moeten de sprinter uit Woerden nou worden doorgetrokken naar Houten of naar Driebergen? Ben dat even vergeten.)
Zag het al onderin de tekening staanquote:
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zag het al onderin de tekening staan
De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is behoefte aan een rechtstreekse IC Arnhem - Den Haag, voor zover ik heb begrepen.
juist vanwege het mogelijke goederenvervoerquote:Op donderdag 18 april 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zag het al onderin de tekening staan
De vraag is ook waarom je Driebergen - Woerden nog beschikbaar wilt houden. De corridors zijn er niet voor en goederenvervoer gaat maar over de BetuweRoute.
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ding is niet voor niets jaren geleden opgeheven vanwege de corridorgedachte en zal an sich ook niet meer terugkeren. Zie ook de PHS plannen.
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
juist vanwege het mogelijke goederenvervoer
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinenquote:
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het corridordenken en PHS zijn dodelijk voor de flexibiliteit die het spoorsysteem zou moeten bieden.
Je kan vanaf Cartesiusweg bij sporen 21 t/m 15 komen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh en vanwege de bereikbaarheid van de verschillende opstelterreinen
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebbenquote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En welk goederenvervoer uit de richting Woerden? Rotterdam gaat vrijwel allemaal over BR. Uit Den Haag is geen goederenvervoer en vanuit Alphen is het minimaal. Verder kan je vanuit Woerden via Bijlmer Arena, Diemen en Hilversum.
Voor uitzonderingen die kosten maken lijkt me niet echt nodig.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn nog enkele uitzonderingen vanuit Emmerich. Verder moet je onderweg nog wel van corridor kunnen wisselen als je bijvoorbeeld een LM'etje, zoals defect materieel, er tussendoor wilt hebben
Corridors vastleggen in infrastructuur is niet slim, als je een andere route wilt rijden mag je eerst de infra overhoop halen. Bijsturing in noodsituaties wordt ook een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Die 'gewenste' flexibiliteit is een doodstuk voor het spoor om vele extra kilometers beton en fly-overs gegenereerd zal moeten worden om al die mogelijk route's maar te behouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |