Nimbyquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.
Hoe moet je dat ding boeken? Op voorhand, op het station wanneer de trein vertrekt?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.Desondanks zijn die Macedonische couchette- en slaaprijtuigen voor de Balkan relatief goed, ik was daar echt over verbaasd!
Op het station van Belgrado even langs het loket gaan op de dag van vertrek. Vanuit Skopje is het gewoon instappen en wachten tot de rijtuigbegeleider komt om de toeslag te innen. Couchette was trouwens ongeveer ¤7 en slaaprijtuig iets van ¤14 als ik mij goed herinner.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe moet je dat ding boeken? Op voorhand, op het station wanneer de trein vertrekt?
t zijn ook de bedragen nu niet, maar van te voren weet je dus niet welk materieel er komt, dan vind ikeen verdubbeling wel wat gortig..quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Op het station van Belgrado even langs het loket gaan op de dag van vertrek. Vanuit Skopje is het gewoon instappen en wachten tot de rijtuigbegeleider komt om de toeslag te innen. Couchette was trouwens ongeveer ¤7 en slaaprijtuig iets van ¤14 als ik mij goed herinner.
Bij het Railcollege? Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 18 april 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
Morgen veiligheidscommunicatie examen in Amersfoort. Hopelijk geen vertragingen en ellende. Vroeg opstaan dus
Remmen, ook zoiets. Worden nog geen 10 % van de tijd gebruikt. Weg ermeequote:Op vrijdag 19 april 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.
Hoezo dat? Dan bestaan er geen mensen meer in Kesteren, Opheusden etc? of zo?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
dat keerspoor in Elst gaat er komen. Vanaf het derde kwartaal van dit jaar wordt er aan gewerkt
http://somda.nl/forum/10919/p446164/Keerspoor+Elst/
nadat het in dienst is gekomen kun je het boemeltje tussen Tiel en Elst wel zo ongeveer opheffen
Maar DE TREIN! reed op tijd. De reiziger had maar een trein eerder moeten nemen als hij op tijd had willen zijn. Systeemdenken FTW.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:19 schreef Zug-Chef het volgende:
moet men oversteken via de spoorwegovergang, die wellicht al dicht ligt en je daarmee ook nog eens de overstap mist?
Nja okee. Maar dan wordt Tiel net zo'n soort Rhenenquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
dat de mensen niet meer met de trein rechtstreeks naar Arnhem kunnen gaat reizigers kosten. En het is al niet het drukste lijntje ...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
Ik heb dat jaren geleden ooit 1x gehad in Hengelo: trein richting Deventer, werd per ongeluk richting Zutphen gestuurdquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
bedrijfsrisicoquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
eerder vergelijkbaar met hoe het was tussen Houten en Houten Castellumquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja okee. Maar dan wordt Tiel net zo'n soort Rhenen
Dat gaat nog een echte lijn worden met de doortrekking naar Hardenberg zometeen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en misschien een beetje Almelo - Mariënberg.
Kom maar door met die droom-intercity Groningen - Veendam - Emmen - Hardenberg - Almelo - Enschede - Dortmund danquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat gaat nog een echte lijn worden met de doortrekking naar Hardenberg zometeen.
Uit de Netverklaring van KeyRail:quote:
quote:6.3.1 Tarifering treinpaden
De tarifering van de treinpaden geschiedt op basis van het aantal gereden treinkilometers.
Differentiatie vindt in 2012 alleen plaats voor:
- het type treinpad;
- het traject (Havenspoorlijn/Kijfhoek/A15-tracé);
- het moment waarop een treinpad wordt gereserveerd.
Het basistarief per gereden treinkilometer bedraagt in 2012 ¤ 2,51 voor treinen < 3000 ton en ¤
2,61 voor treinen ≥ 3000 ton. In 2013 is dit ¤ 2,64 voor treinen < 3000 ton en ¤ 2,74 voor treinen ≥
3000 ton.
Dat gaat zeker niet gebeuren want die boog bij Valburg is al jaaaaaaren geleden gesloopt. En daar kan je ook nooit meer iets aan doen want A15 en betuweroute.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:07 schreef eti het volgende:
De lijn zou meer kans hebben als de treinen uit Tiel afwisselen naar Arnhem of Nijmegen reden, met een overstap op de andere richting.
Dive-underquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En daar kan je ook nooit meer iets aan doen want A15 en betuweroute.
Nog meer coulance als Franse Controleurs? Dat dat best bijzonder!quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:22 schreef Sandrvich het volgende:
Ik had toen niet genoeg Macedonische dinars meer (ik was uitgegaan van ¤7), toen heeft de rijtuigbegeleider genoege genomen met ¤7 in Macedonische dinars en op het betalingsbewijs gewoon 'couchette' ingevuld. ...En dat terwijl ik een slaapcompartiment voor m'n eigen had.
En uit de netverklaring van ProRail voor het normale spoor:quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:01 schreef James1988 het volgende:
In 2013 is dit ¤ 2,64 voor treinen < 3000 ton en ¤ 2,74 voor treinen ≥ 3000 ton.
Tot 1600 ton is het normale spoor voordeliger dus, daarboven de Betuweroute.quote:tot en met 160 ton ¤0,7834
tussen 161 en 320 ton ¤1,1141
tussen 321 en 600 ton ¤1,5567
tussen 601 en 1.600 ton ¤2,4929
tussen 1.601 en 3.000 ton ¤3,0016
vanaf 3.001 ton ¤3,2560
Ik ervaar de Franse conducteurs juist als heel strikt, maar wel behulpzaam en altijd in voor een praatje.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nog meer coulance als Franse Controleurs? Dat dat best bijzonder!
Het zou best kunnen. Met een enorm viaduct of zo. Maar voor zo'n plaatselijk sufferdje is dat vast de moeite niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat zeker niet gebeuren want die boog bij Valburg is al jaaaaaaren geleden gesloopt. En daar kan je ook nooit meer iets aan doen want A15 en betuweroute.
Vergeet Hemmen, Dodewaard, Zetten en Andelst nietquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:07 schreef eti het volgende:
Tiel wordt idd een soort Rhenen... een doodlopend lijntje vanuit Utrecht. Dat is het eigenlijk al, zij het dat er ook nog een boemeltje de andere kant op rijdt.
Laten keren in Elst is echt onnozel. Hoeveel Tielenezen willen er nu helemaal naar Kesteren, Opheusden of Elst? De lijn zou meer kans hebben als de treinen uit Tiel afwisselen naar Arnhem of Nijmegen reden, met een overstap op de andere richting.
Thanks beiden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
En uit de netverklaring van ProRail voor het normale spoor:
[..]
Tot 1600 ton is het normale spoor voordeliger dus, daarboven de Betuweroute.
Hahaquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb dat jaren geleden ooit 1x gehad in Hengelo: trein richting Deventer, werd per ongeluk richting Zutphen gestuurd
Dat is vooral fijn omdat je dan een elektrische trein een niet ge-elektrificeerd baanvak opstuurt!![]()
(de machinist had het echter op tijd door zodat we met 10 minuten stilstaan weer zelf terug konden rijden naar het perron...)
Datablad: http://www.rail-assets.de(...)140-kmh-294-3560.pdfquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
is best wel een koopje moet ik zeggen
je moet je alleen wel aanmelden om de ad te zien
een punt met de verkorting Psm of zo?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
er ligt op dat lijntje ook een mooi dienstregelingpunt, namelijk:
Nee, Vorkquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een punt met de verkorting Psm of zo?
je kunt beter eerst wachten op de concretisering van de plannen die de provincie Overijssel heeft.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
Zou ik met die stellen een treindienst Zwolle - Enschede kunnen winnen als aanbesteding? Als ik een attest heb etc.
Nee, we willen jou helemaal niet hebben hier in het Oosten van het landquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
Zou ik met die stellen een treindienst Zwolle - Enschede kunnen winnen als aanbesteding? Als ik een attest heb etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |