Nou mooi.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het goederenvervoer voor de hobbyisten destijds wel leuk was met honderden losplaatsen in elk gat van het land, is het moeilijk voor te stellen dat vrijwel alle goederentreinen destijds gesubsideerd rondreden. In 1983 moest er 230 miljoen gulden aan verliezen worden gecompenseerd.
Door enkele boekhoudkundige trucs, maar voornamelijk door zich te rationaliseren en te concentreren op het grote vervoer is het goederenvervoer per trein op het moment -vrij- aantrekkelijk.
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai hequote:
Lekker boeiend. Ik wil gewoon vervoerd worden. Snel, efficiënt, betrouwbaar en goedkoop.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeg moppersmurf, met alleen self-loading cargo op het spoor wordt het wel wat saai he
Waarom denk ik niet verbaast te gaan zijn als het de 30ste in de puinpoeier draait...quote:
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:36 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan nog. Snachts heb je geen last van passagierstreinen die de goederen in de weg rijden. Overdag over BR, snachts mogelijkheden tot conventioneel spoor. Lijkt mij een redelijke oplossing.
Wat is de heffing op de BR ?quote:Op donderdag 18 april 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zie je ook bij de HSL: de prijs van een treinpad over 'conventioneel spoor' (via Den Haag en Roosendaal) ligt tussen ¤ 0,7834 en ¤ 3,2560 per treinkilometer (afhankelijk van gewicht) terwijl de HSL-heffing ¤ 30,81 (prijspeil 2012) bedraagt. Die heffing hangt samen met de korting die HSA heeft gekregen voor de "ingroeiperiode" (die bijna is afgelopen).
Nimbyquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.
Hoe moet je dat ding boeken? Op voorhand, op het station wanneer de trein vertrekt?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toevallig heb ik van de herfst deze trein twee keer genomen; de ene trein heeft een couchette-rijtuig, het andere het slaaprijtuig. Wanneer welke rijdt, is puur afwachten.Desondanks zijn die Macedonische couchette- en slaaprijtuigen voor de Balkan relatief goed, ik was daar echt over verbaasd!
Op het station van Belgrado even langs het loket gaan op de dag van vertrek. Vanuit Skopje is het gewoon instappen en wachten tot de rijtuigbegeleider komt om de toeslag te innen. Couchette was trouwens ongeveer ¤7 en slaaprijtuig iets van ¤14 als ik mij goed herinner.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe moet je dat ding boeken? Op voorhand, op het station wanneer de trein vertrekt?
t zijn ook de bedragen nu niet, maar van te voren weet je dus niet welk materieel er komt, dan vind ikeen verdubbeling wel wat gortig..quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Op het station van Belgrado even langs het loket gaan op de dag van vertrek. Vanuit Skopje is het gewoon instappen en wachten tot de rijtuigbegeleider komt om de toeslag te innen. Couchette was trouwens ongeveer ¤7 en slaaprijtuig iets van ¤14 als ik mij goed herinner.
Bij het Railcollege? Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 18 april 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
Morgen veiligheidscommunicatie examen in Amersfoort. Hopelijk geen vertragingen en ellende. Vroeg opstaan dus
Remmen, ook zoiets. Worden nog geen 10 % van de tijd gebruikt. Weg ermeequote:Op vrijdag 19 april 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang ze niet remmen, vind ik het best.
Hoezo dat? Dan bestaan er geen mensen meer in Kesteren, Opheusden etc? of zo?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
dat keerspoor in Elst gaat er komen. Vanaf het derde kwartaal van dit jaar wordt er aan gewerkt
http://somda.nl/forum/10919/p446164/Keerspoor+Elst/
nadat het in dienst is gekomen kun je het boemeltje tussen Tiel en Elst wel zo ongeveer opheffen
Maar DE TREIN! reed op tijd. De reiziger had maar een trein eerder moeten nemen als hij op tijd had willen zijn. Systeemdenken FTW.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:19 schreef Zug-Chef het volgende:
moet men oversteken via de spoorwegovergang, die wellicht al dicht ligt en je daarmee ook nog eens de overstap mist?
Nja okee. Maar dan wordt Tiel net zo'n soort Rhenenquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
dat de mensen niet meer met de trein rechtstreeks naar Arnhem kunnen gaat reizigers kosten. En het is al niet het drukste lijntje ...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
Ik heb dat jaren geleden ooit 1x gehad in Hengelo: trein richting Deventer, werd per ongeluk richting Zutphen gestuurdquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Pino112 het volgende:
Een vriend van me zit in de trein richting 't Harde, maar ze moeten terug omdat de trein niet richting Utrecht gaat maar richting Almere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |