Haha dat is waarquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon een paar kazen geven. Heb je dat probleem ook weer opgelost
Een persoon? Een hek? Bertha 38?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is er een onder de RER gekomen bij Marne la Vallee._binnen_ anderhalf uur rolde het weer
Die hebben geen geld, ik zie ze dan eerder in Roemenië bij Regiotrans of in Polen rijden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:11 schreef eti het volgende:
Die Buffels gaan waarschijnlijk binnenkort pendelen tussen Shkodër en Tirana, of iets dergelijks? En dat tot 2064, dan...
Hoef je niet op te wachten, ze zullen hoe dan ook nieuwe treinen eisen. of ze nu elektrisch moeten worden of niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt beter eerst wachten op de concretisering van de plannen die de provincie Overijssel heeft.
En in plaats daarvan een HOV-Transferium bij Obdam te bouwenquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heerhugowaard combineren met snelle treinen lijkt me alleen mogelijk door het station helemaal op te heffen
Oh jaquote:
het hangt er in die zin vanaf welke module ze erin moeten bouwen en of er ook nog iets met het beveiligingssysteem gedaan wordt. Moet bijvoorbeeld ATB-NG ondersteund worden. Zo ja, dan heb je in Nederland een uniek traject. Zou dan het enige traject worden waarbij wel waslijn hangt, maar geen ATB-EG, maar NG ligt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoef je niet op te wachten, ze zullen hoe dan ook nieuwe treinen eisen. of ze nu elektrisch moeten worden of niet.
Hellend vlak-redenering.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meestal staat mijn huis niet in de fik. Brand is in Huize Oplopers echt een uitzondering. Dus maken we geen kosten meer voor de brandweer.
Heb je daar niet eens een quasi-interessante latijnse term voor?quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je daar niet eens een quasi-interessante latijnse term voor?Inclinatorium perversum of zo.
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar ik wilde ermee duidelijk maken dat een zekere mate van flexibiliteit aan het spoor voor het opvangen van incidenten gewoon een (morele) verplichting is.quote:
Dat is vlot !quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is er een onder de RER gekomen bij Marne la Vallee._binnen_ anderhalf uur rolde het weer
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Veiligheidscommunicatie ook in de pocket. Al het theoretische gebeuren gehad.
Nu toe werken naar praktijkrit en dan ben ik klaar
Goed bezig Mono.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Hell yeahquote:
Als je denkt dat dat helpt: DOEN!quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hell yeahWas er wel een beetje voor aan het schijten.
Op die stoel in het lokaal.quote:
Natuurlijk. Maar je kan niet alles tegelijk willen, dus de vraag is wat de hoogste prioriteit heeft: het voorkomen van problemen, het verhelpen van problemen en het bieden van uitwijkmogelijkheden bij problemen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar ik wilde ermee duidelijk maken dat een zekere mate van flexibiliteit aan het spoor voor het opvangen van incidenten gewoon een (morele) verplichting is.
Dat laatste is natuurlijk idd een beetje van de zotte. Maar diverse hulpdiensten en calamiteitendiensten hebben wel 'lijntjes uthangen' met busbedrijven/gemeente om zo snel mogelijk bij een grote calamiteit zo bussen voor vervoer en gymzalen met bedden ter beschikking hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je kan niet alles tegelijk willen, dus de vraag is wat de hoogste prioriteit heeft: het voorkomen van problemen, het verhelpen van problemen en het bieden van uitwijkmogelijkheden bij problemen.
Om bij de analogie van het brandende huis te blijven, daar kan je het op dezelfde manier doen:
- voorkomen door bijv. regels te maken over deugdelijke keukenapparatuur die niet zomaar in de brand vliegt
- verhelpen door bijv. de brandweer, door brandwerende materialen, door brandmelders, etc.
- bieden van uitwijkmogelijkheden door bijv. hotelkamers aan te bieden voor mensen wiens huis is afgebrand.
Ik hoef denk ik niet erbij te vertellen welke van die mogelijke aanpakken doorgaans wel en niet veel aandacht krijgen in algemene discussies over brandveiligheid.
Probleem is dat ProRail en NS c.s. je eerste twee punten niet op orde hebben, en nu de hotels slopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je kan niet alles tegelijk willen, dus de vraag is wat de hoogste prioriteit heeft: het voorkomen van problemen, het verhelpen van problemen en het bieden van uitwijkmogelijkheden bij problemen.
Om bij de analogie van het brandende huis te blijven, daar kan je het op dezelfde manier doen:
- voorkomen door bijv. regels te maken over deugdelijke keukenapparatuur die niet zomaar in de brand vliegt
- verhelpen door bijv. de brandweer, door brandwerende materialen, door brandmelders, etc.
- bieden van uitwijkmogelijkheden door bijv. hotelkamers aan te bieden voor mensen wiens huis is afgebrand.
Ik hoef denk ik niet erbij te vertellen welke van die mogelijke aanpakken doorgaans wel en niet veel aandacht krijgen in algemene discussies over brandveiligheid.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
God ver ik moest ze ven keer le zen voor dat ik be greep wat er staatquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Victor Anna Nico Maria Izaak Johannes Otto Otto Karel Uitroepteken
Ik zeg: eerst de infra betrouwbaar. Anders loop je een risico: wissels gesaneerd en dan misschien mogelijk eventueel de betrouwbaarheid van de resterende infra wat beter. Arme reiziger.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:28 schreef Igen het volgende:
Dat is het paard achter de wagen spannen. Het hele idee is nou net dat je met een versimpelde infrastructuur bij hetzelfde budget meer geld per infra-element hebt, zodat ná de versimpeling de betrouwbaarheid toe zou moeten nemen.
Als je eerst de bestaande uitgebreide infra betrouwbaar wil maken en daarna de helft wil weghalen dan combineer je het slechtste van beide denkwijzen en vernietig je ook nog eens een hoop kapitaal.
Fout. Moeten toch de NATO-woorden zijn?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Tssk... Gebruik dan het officiële internationale telefoonalfabet! Prutserquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Je hebt er eentje goed, hoeraquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
Northern Rail kan wel extra dieselmaterieel gebruiken. N.b. een dochteronderneming van de NS.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een Buffeltje kopen? Er staan er 27 te koop voor ¤400.000 per stuk: http://www.rail-assets.de/diesel-triebwagen-dmu,294,p3560.html
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Monopoly het volgende:
Dat zou natuurlijk het beste zijn ja, maar wie gaat de extra kosten daarvan betalen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zeg: eerst de infra betrouwbaar. Anders loop je een risico: wissels gesaneerd en dan misschien mogelijk eventueel de betrouwbaarheid van de resterende infra wat beter. Arme reiziger.
En natuurlijk: een wissel dat je volgend jaar gaat verwijderen geef je nu geen grote revisie meer.
Dus met beleid en gezond verstand ipv met oogkleppen op een kaalslag plegen.
Kan best, ik heb nooit cursus veiligheidscommunicatie gehad. Zag alleen laatst een politieagent in Leer(Ostf) de gegevens van een kleurling* per telefoon doorgeven, dus vandaar.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Fout. Moeten toch de NATO-woorden zijn?
Welke extra kosten? Het werkend en betrouwbaar hebben van de spullenboel, dat wordt natuurlijk al betaald. Dat is namelijk de core-buisiness van ProRail.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk het beste zijn ja, maar wie gaat de extra kosten daarvan betalen?
Ik zou je als ik jou was even een masterclass onderhoud laten geven door ProRailquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zeg: eerst de infra betrouwbaar. Anders loop je een risico: wissels gesaneerd en dan misschien mogelijk eventueel de betrouwbaarheid van de resterende infra wat beter. Arme reiziger.
En natuurlijk: een wissel dat je volgend jaar gaat verwijderen geef je nu geen grote revisie meer.
Dus met beleid en gezond verstand ipv met oogkleppen op een kaalslag plegen.
ProRail moet natuurlijk ook centjes overhouden hè, de directie moet er wel warmpjes bijzittenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Welke extra kosten? Het werkend en betrouwbaar hebben van de spullenboel, dat wordt natuurlijk al betaald. Dat is namelijk de core-buisiness van ProRail.
Of betaal ik bij de melkboer ook extra voor melk die niet bedorven is?
Het idee van de corridors is dat je meer geld per infra-element overhoudt en zo de betrouwbaarheid kan verhogen. Als je dat de verkeerde volgorde vindt, dan moet je dus éérst extra geld in de infra-elementen steken die je wilt behouden vóórdat je dat geldt bespaart door overbodige infra weg te doen. Dan moet dat geld dus ergens anders vandaan komen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Welke extra kosten? Het werkend en betrouwbaar hebben van de spullenboel, dat wordt natuurlijk al betaald. Dat is namelijk de core-buisiness van ProRail.
Of betaal ik bij de melkboer ook extra voor melk die niet bedorven is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |