Ja ik zat even met mijn gedachten bij een ander station.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:02 schreef dennistd het volgende:
Zoals ik dus net al zei: De IC Enschede-Schiphol gaat bij Diemen Zuid linksaf de boog naar Amsterdam Bijlmer Arena op, staat daar twee minuten stil en rijdt dan verder als IC naar Driebergen-Zeist. Daar keert ie in 13 minuten op de IC naar Den Helder.
Gewoon met de bus naar Haarlem, met de Sprinter naar Leiden, Sprinter naar Den Haag Centraal, IC (indien ICM) naar Breda en anders Sprinter Dordrecht - Sprinter Breda.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:57 schreef James1988 het volgende:
Ohja, komend weekend is het weer een hindernisbaan. Fyra rijdt zaterdag niet, en zondag alleen op Schiphol - Rotterdam.
* James1988 moet zondag van IJmuiden naar Breda
ik moet al die boogjes nog. Gelukkig heb ik de verbinding Blauwkapel Zuid-Noord al eens gehad met de museumtreinquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die heb ik de vorige keer al gehad, toen die vastgeknoopt zat aan de toenmalige 3700(?), IC Schiphol-Lelystad.
De Binckhorst- en Blijdorpboog heb ik ook al eens gehad, ik moet nu alleen nog het kruis bij Haarlem (en Blauwkapel Zuid-Noord).
Alle boogjes al gehad. Kruis bij Haarlem met de stomer gedaan, en bij Blauwkapel met de HWE'enquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik moet al die boogjes nog. Gelukkig heb ik de verbinding Blauwkapel Zuid-Noord al eens gehad met de museumtrein
Ik wil m'n rug nog wel een beetje heel houdenquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon met de bus naar Haarlem, met de Sprinter naar Leiden, Sprinter naar Den Haag Centraal, IC (indien ICM) naar Breda en anders Sprinter Dordrecht - Sprinter Breda.
Juist zonder IRM blijft je rug heelquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik wil m'n rug nog wel een beetje heel houden
Ik zag dat de ICE wordt omgeleid via Eindhoven/Venlo, maar de vertrektijden daarvan lijken incompleet te zijn. Amsterdam: 07:14, 09:44, 16:44, 18:44
Er rijden normaalgesproken toch meer ICE's?
ICE 127:quote:Utrecht Centraal 12:15 12
's-Hertogenbosch 12:45 12:47 3b
Eindhoven 13:08 13:11 3
Mönchengladbach Hbf 14:29 1
Köln Hbf 15:21 15:28 6
Frankfurt(M) Flughafen Fernbf 16:16 16:18 Fern 5
Frankfurt(Main)Hbf 16:30 17
Opvallend hoe de tijd op Köln Hbf wisselt trouwens bij die twee treinenquote:Utrecht Centraal 14:15 12
's-Hertogenbosch 14:45 14:47 3b
Eindhoven 15:08 15:11 2
Mönchengladbach Hbf 16:28 1
Köln Hbf 17:15 17:20 6
Frankfurt(M) Flughafen Fernbf 18:16 18:18 Fern 5
Frankfurt(Main)Hbf 18:30 17
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijkquote:
Aha, duidelijk. Thanksquote:Vanwege de omleidingen hebben de ICE'en dit weekend andere tijden.
Enkele ICE'en vertrekken en eindigen te Utrecht Centraal. 12:15 en 14:15 beginnen te Utrecht ri. Dld ipv Amsterdam.
Maar in DDAR moet je ook niet op de planken gaan zitten. Gewoon op de bankenquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijk
[..]
Aha, duidelijk. Thanks
Niet zo happen man.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijk
[..]
Aha, duidelijk. Thanks
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle boogjes al gehad. Kruis bij Haarlem met de stomer gedaan, en bij Blauwkapel met de HWE'en
Ja, al meegereden met een goederentrein Onnen - Veendam van Husa tijd terugquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting?
Check.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, al meegereden met een goederentrein Onnen - Veendam van Husa tijd terug
Die moet ik ook nog ja, helemaal vergeten...quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting?
En waar je om de paar minuten moet zeggen welke kant je op rijdtquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
kun je niet de Japanse methode invoeren waarin je naar het sein moet wijzen en de kleur moet oplepelen?
een paar bij Utrecht hebben moeite met de omschakelingquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan de wissels nou al op zomertijd?
Nee, vandaar de spoorwijzigingen te Utrecht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan de wissels nou al op zomertijd?
Nu al last van de hitte, overgang denk ik..twitter:NS_online twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 17:55:13Anna Paulowna-Den Helder: er rijden geen treinen door een defecte bovenleiding. http://t.co/axyyfHsfHm #anahdr reageer retweet
hihi wissel <> omschakeling hihi snapjem? hihiquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een paar bij Utrecht hebben moeite met de omschakeling
Leidt dat niet gruwelijk af tijdens het rijden, of is dat alleen tijdens stilstaan ofzo?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog ja, helemaal vergeten...
Bij Veolia moet nog steeds de kleur van het sein worden opgeschreven zie ik nu:
Het lijkt erop dat het alleen bij vertrekprocedures is, dus seinen die je uit stilstand passeert, niet seinen onderweg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:01 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Leidt dat niet gruwelijk af tijdens het rijden, of is dat alleen tijdens stilstaan ofzo?
Dat is effectiever en handiger tijdens het rijden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
kun je niet de Japanse methode invoeren waarin je naar het sein moet wijzen en de kleur moet oplepelen?
Dat is de reden dat er nog Fok!kers levend uit die trein komen in Parijsquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:54 schreef arkkey het volgende:
Die Thalys begint me er ook een potje aftands uit te zien viel me van het weekend op! Wat is die rare zilverkleurige koepel die bovenop Thalys staat eigenlijk? Is ook te zien op de foto hierboven op het tweede rijtuig achter de locomotief
quote:Inhoud akkoord van 3 december 2012
Op 3 december 2012 (zie Kamerstuk 22026, nr. 371) meldde staatssecretaris Mansveld dat er in de gewijzigde Samenwerkingsovereenkomst nu een Fyraverbinding (8x per richting per dag) Breda – Antwerpen is opgenomen, waarvoor geen toeslag of reserveringsplicht geldt. In ruil voor Belgische medewerking en meefinanciering aan deze onrendabele verbinding, ziet Nederland af van het streven tot een directe hogesnelheidstreinverbinding tussen Den Haag en Brussel, mét toeslag en reserveringsplicht. Dit betekent ook dat België niet meer het ‘twintigste treinstel’ hoeft aan te schaffen, dat voor deze verbinding nodig zou zijn geweest.
Hebben die kankerfrietsnijers toch hun zin. Onbetrouwbaar schijtvolkquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
In ruil voor Belgische medewerking en meefinanciering aan deze onrendabele verbinding, ziet Nederland af
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan ook nog een lijstje met treinen die wel rijden maar niet in de reisplanner staan en die als veegtrein werken.
Op het spoor, classified.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt?![]()
Klopt, reiziger heeft kopstoot gegevenquote:Op dinsdag 16 april 2013 07:16 schreef Duvel het volgende:
[ code verwijderd ]
Volgens een oud collega van me, die achter het oponthoud staat, moet de politie erbij komen in verband met een agressieve reiziger...
Interne activiteiten programma'squote:Op dinsdag 16 april 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt?![]()
Dus ik kan er wel op rekenen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus ik kan er wel op rekenen?
Er is ongeveer permanent treinverkeer tussen 29/4 aanvang dienstregeling en 1/5 (03:00) Uitschieters naar 04:00 rondom Amsterdam. http://www.treinreiziger.(...)ond_amsterdam-145186SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Chinezen doen dat wel ietsjes sneller.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
http://www.infrastructure(...)igh_speed/index.aspx
In Australië gaan ze een HSL bouwen van 1734 kilometer lang, waarvan 144 tunnel waarvan 67 kilometer rondom Sydney. Hij loopt van Melbourne, via Canberra en Sydney, naar Brisbane. Bouw begint in 2027 en zal worden afgerond in 2058. Kosten: ¤89 miljard.
Om te beginnenquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:11 schreef Igen het volgende:
Tja Dr_Flash, je kan samenwerking nou eenmaal niet afdwingen. Of wou je bommen op Brussel gooien als ze geen 20e niet-werkende fluttrein kopen?
Kaartje:quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Chinezen doen dat wel ietsjes sneller.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus ik kan er wel op rekenen?
Hangt ervan af waar je rijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op koninginnenach rijdt het nachtnet ook ieder half uur en stopt vanaf Utrecht in de richting Amsterdam ook op Maarssen en Breukelen. Bijlmer Arena wordt alleen met de eerste trein bediend.
in 2065 DAFUQ?quote:
Jij wel ja ouwe lulquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in 2065 DAFUQ?
Dan zijn we allemaal dood man.
SPOILER: nummertjes & afkortingen alert!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://somda.nl/forum/12509/p445662/Werkzaamheden+rondom+Shl/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ja, zelfs in Nederland kunnen we het snellerquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in 2065 DAFUQ?
Dan zijn we allemaal dood man.
Ik zou toch nog maar eens navragen want....quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom op 30 april terug uit Kopenhagen met de nachttrein. Weet niet of die erin staat maar ik heb tickets dus hij rijdt
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor greavy de treinen die dit weekend met ICM naar Den Helder rijden, zodat hij daar ook weer eens kan komen:O, nice. Hopen dat er nog wat meer verdwaald raakt. Voordeel, de rijden op een uur achterelkaar.SPOILER: nummertjes & afkortingen alert!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://somda.nl/forum/12509/p445662/Werkzaamheden+rondom+Shl/
Alleen rijdt op zondag IC 1620 niet, en ligt Amersfoort - Apeldoorn eruit .. Benieuwd wat er dus de zondags gaat gebeuren.
2 stapjes lager: CNL , IC.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar eens navragen want....
[ afbeelding ]
Bij mij heeft het Hannover-Consulting-Fahrplan-Auskunfts-System nog altijd gelijk gehad met nachttreinen in Frankrijk
Ah, dit doet me terugdenken aan die avond dat ik een V'tje voor mezelf had... En dan bedoel ik geen coupé, maar het hele stel.quote:
Hoe spreek je jouw naam eigenlijk uit? Bee Twee Pee Ij? Bie Toe Pie Waai?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
Flash, maak jij weer eens zo'n toeter filmpje met 'verboden te hebben over comfort van materieel'? Ik word net als Duuf helemaal leip..
Ik mocht zondag trouwens ook niet klagen op Amsterdam-Hengelo: een zespersoons coupé voor mijn alleen de hele reisquote:
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebbenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik mocht zondag trouwens ook niet klagen op Amsterdam-Hengelo: een zespersoons coupé voor mijn alleen de hele reis
Er heeft ook wel eens een verdwaald ICL rijtuig in de Pimpel gereden. Maar dan was het een vijfpersoonscoupé geweestquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebben
Er zit in de Pimpel sowieso een tweedeklas-rijtuig met 2 zespersoons coupé's en verder gewoon grote ruimte. Heeft aan de andere kant conducteurs-coupéquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er heeft ook wel eens een verdwaald ICL rijtuig in de Pimpel gereden. Maar dan was het een vijfpersoonscoupé geweest
kun je een fijn gesprek voerenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, dit doet me terugdenken aan die avond dat ik een V'tje voor mezelf had... En dan bedoel ik geen coupé, maar het hele stel.
Nou ja, niet helemaal waar. Ik mocht 'm delen met één jongedame. Geen probleem.
Het is op zijn engels, de tweede dus. Oude gamertag toen ik nog jong en onbezonnen wasquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe spreek je jouw naam eigenlijk uit? Bee Twee Pee Ij? Bie Toe Pie Waai?
ICM en PRIO rijtuigen hebben het ook. ICR weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebben
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kun je een fijn gesprek voeren
laatste keer is gelukkig al weer even geledenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten?
Klopt, dat rijtuig zit tegenwoordig tussen de 1e klas en het BordRestaurant in (2e rijtuig aan de westkant dus).quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Er zit in de Pimpel sowieso een tweedeklas-rijtuig met 2 zespersoons coupé's en verder gewoon grote ruimte. Heeft aan de andere kant conducteurs-coupé
quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten?
De NS Reisplanner is vrij aardig op de hoogtequote:Op dinsdag 16 april 2013 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens, de nachtdienstregeling in HAFAS omtrent 30 April, daar klopt echt geen Snars van.
Niks maar dan ook niks klopt met wat er op treinreiziger.nl staat qua dienstregeling.
Ik weet niet waar het is misgegaan
Ik weet dat HAFAS een momentopname is als ze weer een update online zetten en dat dan wellicht de tijden niet kloppen ok, maar alle extra treinen rijden dus 30 april snachts/sochtendsvroeg, en niet (effectief) 1 mei. Dr heeft daar iemand heel erg lopen slapen, ergens...quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
De NS Reisplanner is vrij aardig op de hoogte
'T is wel goed. Ik ga niemand verbieden het waar dan ook over te hebben. Straks ben ik hier ook niet meer welkomquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
Flash, maak jij weer eens zo'n toeter filmpje met 'verboden te hebben over comfort van materieel'? Ik word net als Duuf helemaal leip..
Kan je dit topic wel afschrijven denk ik ..quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
'T is wel goed. Ik ga niemand verbieden het waar dan ook over te hebben. Straks ben ik hier ook niet meer welkom
Wat heeft men liever? fok.nl/somda of politie.nl/fles? Kies maar hoor, maar ik heb er geen zin in.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je dit topic wel afschrijven denk ik ..
Een quote daaruit:quote:
Verwachtingen op verwachtingen. Reken maar op minimaal september.quote:Eind juni verwacht ik zicht te hebben op de technische gesteldheid en daarmee een richtinggevende keuze te kunnen maken welke oplossingsscenario’s ik in de verdere afweging zal meenemen. Ik zal eind juni uw Kamer hierover informeren.
Is dat een grap? Over 45 jaar is er vast geen HSL meer nodig omdat er al iets beters is dan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
http://www.infrastructure(...)igh_speed/index.aspx
In Australië gaan ze een HSL bouwen van 1734 kilometer lang, waarvan 144 tunnel waarvan 67 kilometer rondom Sydney. Hij loopt van Melbourne, via Canberra en Sydney, naar Brisbane. Bouw begint in 2027 en zal worden afgerond in 2058. Kosten: ¤89 miljard.
Ik vind dat ze Melanie feilloos vervangt anders, ik kan nauwelijks het verschil merkenquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:14 schreef ArnosL het volgende:
Er is iemand met daadkracht nodig die eens een keer de NS flink op de vingers durft te tikken, in plaats van een marionet.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind dat ze Melanie feilloos vervangt anders, ik kan nauwelijks het verschil merken.
Wat een hoop woorden voor "Ik weet het nog niet omdat ik het onderzoek afwacht".quote:
Quorn?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoe moeten we 'm eigenlijk noemen, de Fyra-vervanger?
Beneboemelquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
- IC Den Haag - Antwerpen/Brussel
- IC Den Haag - België
- Excuus-Expresse
- Schaamlapexpresse
Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
Ik denk toch dat een flitsende naam als "Beneluxtrein" hoge ogen gooit.
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was.
bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap!quote:
Iets wat er op lijkt? Ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?
Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaanquote:Op woensdag 17 april 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijden dat soort leuke treinen tegenwoordig niet meer?
misschien dat er wat komt uit het ACM-onderzoekquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:54 schreef bork het volgende:
[..]
bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap!
How about gewoon een fatsoenlijk rijdende trein. Enneh aan welke markt dacht je je te gaan conformeren? Momenteel is de "markt" dat er geen trein rijdtquote:Op woensdag 17 april 2013 00:05 schreef arkkey het volgende:
"De structurele oplossing zal alleen toelaatbaar zijn indien deze marktconform is. "
Weer zo'n lekker holle term die niks zegt en waar je alles aan kan ophangen...
dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeftquote:Op woensdag 17 april 2013 00:12 schreef arkkey het volgende:
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070...
De echte Benelux niet, de oorspronkelijke Benelux-hondekoppen bleken de Ardennen niet aan te kunnen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?
quote:Op woensdag 17 april 2013 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeft
En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland!quote:Op woensdag 17 april 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaan
en daar gaat in de komende periode helaas geen verandering in komen ...quote:
NS zegt "Wij hebben meer tijd nodig voor ons onderzoek" en daarmee is de kous af. Veel meer pressie kan men in Den Haag niet uitoefenen.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:12 schreef arkkey het volgende:
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070...
Heb ik nog in gezeten met mijn SOVquote:Op woensdag 17 april 2013 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland!
En nogal immuun voor de wil van de kiezer, bij wiens gratie ze sowieso bestaan.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven.
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...quote:Op woensdag 17 april 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven.
De ene is business as usual en de andere... oh, wachtquote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef arkkey het volgende:
[..]
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...
het kan een hele dunne scheidslijn zijn. Bij omkoping heeft iemand een direct of indirect financieel belang bij een keuze, terwijl dit bij een lobby niet zo is. Wel kan de druk bij een lobby zodanig opgevoerd worden dat iemand juist wel of juist niet instemt met een bepaald voorstel. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse wapenlobby.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef arkkey het volgende:
[..]
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...
quote:Op woensdag 17 april 2013 09:25 schreef FredvZ het volgende:
Misschien kan ik een van jullie hier blij mee maken?
V&A / [TK] Rail magazine 267, 269-303
V&A / [TK] Diverse jaarboeken "Spoorwegen" en "Trams"
Druk, smalle tunnel.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6424 + Aanvoer DuPont
Met 12 ketelwagens was de aanvoertrein vandaag weer eens op lengte.
Met enkele minuten vertraging, wat zorgde voor vertraging van Arriva op de MerwedeLingeLijn, kwam de 6424 "Dirk" de Wantijbrug afrollen met een bonte aanvoertrein van 12 ketelwagens met diverse belading (zie onderaan de beschrijving), en nam de aftakking naar Dordrecht Industrie. Rechts ziet u de lokale zeilvereniging. Na enkele meters arriveert de trein bij de overweg die even gesleuteld moet worden.
De samenstelling zie Flickr voor de geïntresseerden.
Ik had er zondag trouwens ook last van in de Pimpel die via de Hanzelijn reed, dus het ligt niet aan het materieel in elk geval. Wel zat ik een tijdje terug in de stopper Zwolle-Amsterdam (SLT), die remde voor de tunnel af tot 80km/h en toen was het bijna niet meer voelbaar op je oren.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
Een aquaduct is geen tunnel. Logisch dat je daar niks van merkt.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
Het technische verhaal:quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
Hier staat onderdruk, maar is het geen overdruk?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:11 schreef arkkey het volgende:
[..]
Druk, smalle tunnel.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nnel-Hanzelijn.dhtml
www.treinreiswinkel.nlquote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef J.B. het volgende:
Ik ben van plan in september en oktober een reis maken van Praag naar Sofia via Bratislava, Budapest, Belgrado en Skopje. Dat wil ik zoveel mogelijk met nachttreinen doen, mijn vragen daaromtrent zijn:
1. Is er een nachttrein tussen Belgrado en Skopje?
2. Zijn de nachttreinen daar veilig?
3. Is het goedkoopste een interrailticket (ik ben 23) aan te schaffen of zijn losse kaartjes goedkoper? Vanuit Sofia vlieg ik sowieso terug, naar Praag weet ik nog niet zeker. Overige tips zijn uiteraard ook welkom
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef J.B. het volgende:
Ik ben van plan in september en oktober een reis maken van Praag naar Sofia via Bratislava, Budapest, Belgrado en Skopje. Dat wil ik zoveel mogelijk met nachttreinen doen, mijn vragen daaromtrent zijn:
1. Is er een nachttrein tussen Belgrado en Skopje?
2. Zijn de nachttreinen daar veilig?
3. Is het goedkoopste een interrailticket (ik ben 23) aan te schaffen of zijn losse kaartjes goedkoper? Vanuit Sofia vlieg ik sowieso terug, naar Praag weet ik nog niet zeker. Overige tips zijn uiteraard ook welkom
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
2. Nachttreinen zijn daar minder veilig dan in West-Europa, zo heb je bendes die 's nachts de trein leegroven. Al weet ik niet of daar daar ook zo is, ik dacht vooral Polen en Oekraïne. Reserveer wel een plek in het slaaprijtuig/couchetterijtuig (niet 100% zeker of die ook altijd aanwezig is), die coupes kan je op slot doen en bovendien zit in elk rijtuig een treinbegeleider. En je wilt gewoon niet een hele nacht zitten in een volle coupe.![]()
3. In Oost-Europa zijn losse kaartjes meestal goedkoper. Aangezien je met het vliegtuig naar het oosten gaat vermijdt je dure landen zoals Duitsland. Wel kan een Interrailticket makkelijker zijn omdat je niet telkens tickets hoeft te kopen. Reserveren moet je meestal wel, maar soms kan dit ook in de trein.
Gisteren uitgebreid behandeld inderdaad. Conclusie complete lulkoek en MVBOV komt vandaag met een reactie.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:09 schreef bork het volgende:
van treinreiziger.nl
Intercity Brussel gaat in 2013 niet vaker rijden
reden: Volgens de staatssecretaris is het zeer lastig om voldoende materieel te vinden dat zowel in Nederland als in België is toegelaten. NS Hispeed huurde vorig jaar extra rijtuigen van de Oostenrijkse spoorwegen. De huur van die rijtuigen is destijds vanwege de komst van de Fyra beeindigd. Daardoor zijn er nu ook onvoldoende rijtuigen
mja, die sloten van die coupés zijn vaak wel open te krijgen van buitenaf. Voor sommige landen is het aan te raden om bijvoorbeeld een kettingslot mee te nemenquote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
2. Nachttreinen zijn daar minder veilig dan in West-Europa, zo heb je bendes die 's nachts de trein leegroven. Al weet ik niet of daar daar ook zo is, ik dacht vooral Polen en Oekraïne. Reserveer wel een plek in het slaaprijtuig/couchetterijtuig (niet 100% zeker of die ook altijd aanwezig is), die coupes kan je op slot doen en bovendien zit in elk rijtuig een treinbegeleider. En je wilt gewoon niet een hele nacht zitten in een volle coupe.![]()
3. In Oost-Europa zijn losse kaartjes meestal goedkoper. Aangezien je met het vliegtuig naar het oosten gaat vermijdt je dure landen zoals Duitsland. Wel kan een Interrailticket makkelijker zijn omdat je niet telkens tickets hoeft te kopen. Reserveren moet je meestal wel, maar soms kan dit ook in de trein.
ff gemist dan, ben ik toch weer bijquote:Op woensdag 17 april 2013 14:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Gisteren uitgebreid behandeld inderdaad. Conclusie complete lulkoek en MVBOV komt vandaag met een reactie.
en terecht, want bij het HSL-gebeuren en excuus-Benelux wordt reiziger niet met een hoofdletter R geschreven.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:20 schreef bork het volgende:
[..]
ff gemist dan, ben ik toch weer bijRikus komt altijd met een reactie btw
![]()
.
Zo reed er zojuist alweer een trein naar Apeldoorn die niet meteen bij de ijsselbrug de plomp in gedoken isquote:Op woensdag 17 april 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig gaat ook nog genoeg goed op het Nederlandse spoor. Dat mag ook wel eens gezegd worden
Zou wat zijn als de IJsselbrug hier ineens open blijkt te kunnenquote:Op woensdag 17 april 2013 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo reed er zojuist alweer een trein naar Apeldoorn die niet meteen bij de ijsselbrug de plomp in gedoken is![]()
Dat ding bij Eefde bleek jaren lang los gelegen te hebben toch?quote:Op woensdag 17 april 2013 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zou wat zijn als de IJsselbrug hier ineens open blijkt te kunnen![]()
Dat laatste zal dan wel kloppen, ik kan het (nog) nergens lezen, bij ov-chip staat:quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
Volgens somda moet je eigenlijk wel betalen maar wordt er toch geen geld afgeschreven
Waar kan ik mijn studentenreisproduct gebruiken?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
Bron: Somdaquote:De "Jan Kiepura" EN 447 / 446 zullen in de 2014 dienstregeling niet meer terugkomen.
In de plaats daarvoor komt er een CNL 457 / 456 Amsterdam - Praha v.v. met koersrijtuigen naar Kopenhagen én Warszawa. Tussen Hannover - Amsterdam v.v. volstrekt identieke dienstregeling.
De PKP rijtuigen rijden tussen Berlin-Warszawa mee met EC 41 / 40, zaterdags in aparte trein.
De rijtuigen Minsk / Moskou zijn hiermee tevens geheel verdwenen, ook naar Basel trouwens !!
Applaus, ik had vrijdag zaterdag, gisteren en vandaag geen vertraging. Applaus.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig gaat ook nog genoeg goed op het Nederlandse spoor. Dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
quote:
Niemand om verantwoording aan af te leggen. Nou ja, niemand die zich interesseert voor het OV dus. En nee, een paar in het rond roepende kamerleden die niet de steun hebben/krijgen voor een motie van wantrouwen tellen niet mee als er niemand echt luistertquote:Op woensdag 17 april 2013 17:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren?
Zoiets verwacht ik ook ja. Of een (schijn)boete van wat belastingcenten.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:44 schreef arkkey het volgende:
Ik zou persoonlijk dolblij zijn als die spaghettiboemels op een stoplijntje naar lelystad gaan rijden en ze fatsoenlijk materieel aanschaften voor de HSL.
Het zou me overigens wel heel erg verbazen als de NS afziet van de V250, daar hebben ze de ballen niet voor. Wat ik denk: de NS kietelt WIlma nog eens en begint vanaf begin 2014 gefaseerd spaghettiboemels in te zetten, terwijl ze wachten op herkeuring voor rijdne door Belgie en moddert nog een jaartje aan totdat het geheel met +-80% punctualiteit gaat rijden.
Sorry hoor, maar je staat tegenover de officiële sprekbuis van de vervoerder zelf, die zegt iets wat je niet wilt horen, en dan kom je hier vragen of wij het beter weten?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
Volgens somda moet je eigenlijk wel betalen maar wordt er toch geen geld afgeschreven
http://somda.nl/forum/13299/p445862/Koninginnedag+2013/quote:Om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden.
Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden.
Danku. Dat was ook direct mijn reactie toen ik het vroeg.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen.
nope. Heb haar wel eens naar een trein zien zwaaienquote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs.
Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!quote:Op woensdag 17 april 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
Ik vraag mij af wat van levenloos personeel bij Railcatering Utrecht werkt. Kennen de term HC niet, maar weten wel wat een conducteur isAls Railcateraar mag je toch wel weten wat HC is ...
Ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs.
of Houten Castellumquote:Op woensdag 17 april 2013 20:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!
Het opmerkelijkste vind ik dan dat het niet eens om een nieuwe spoorlijn gaat.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
In Duitsland hebben ze ook hun infra-project(en) die uit de klauwen lopen
Der Millionen-Zug nach Nirgendwo
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Uitslapen dus!quote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoorcollege voor de studenten onder ons.
Tsja, en wat moet je daar nou weer van denken ... Kost in mijn ogen iets teveel voor zo'n stukje. Verder nog niet in verdiept.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
In Duitsland hebben ze ook hun infra-project(en) die uit de klauwen lopen
Der Millionen-Zug nach Nirgendwo
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Ik heb nog niet gehoord van een V250 die op conventioneel spoor stil is komen te staan (maar ik ben natuurlijk niet van alles op de hoogte), dus zo heel gek vind ik die foto niet. Zet 'm in in de intercity Zwolle - Roosendaal, komt de naam "Schrootlijn" weer tot z'n rechtquote:Op woensdag 17 april 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Lees 't bericht nu, ik zal morgen ff checken of ik het nog ergens terug kan vinden. Als je niks hoort, DM ffquote:Op woensdag 17 april 2013 11:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert.
Hebben ze eigenlijk gekeken hoeveel behoefte hieraan is?quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
In Duitsland hebben ze ook hun infra-project(en) die uit de klauwen lopen
Der Millionen-Zug nach Nirgendwo
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Je vraagt je toch serieus af wat die hekkenzetter gedacht moet hebbenquote:
true, maar desondanks kan het CS prima ontlasten, als het maar aantrekkelijker wordt gemaaktquote:Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
De vervoersprognoses voor de Noord-Zuidlijn zijn ook al een paar keer naar beneden bijgesteld door achtergebleven groei op de Zuidas. Zuid zal nooit het station worden wat NS & ProRail ooit voor ogen hadden.
Ja precies. Hier zie je tenminste wat aanquote:Op woensdag 17 april 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind m juist in tegenstelling tot de Thalys goed geslaagd
Tien jaar geleden was het best lollig, aan de andere kant zag je wel dat haar collectie (in elk geval wat buiten stond) behoorlijk te lijden had van de elementen. Ze heeft wel enorm veel spullen.quote:
WTF?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik geloof dat er iemand nog een cursusje spoorlogica kan gebruiken
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162391
Das heel erg knap!quote:Op woensdag 17 april 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Vandaag is de stopper Utrecht - Zwolle van 18.50 uur vanaf spoor 15 vertrokken. Om dan op Overvecht uit te komen moet je heel wat wissels door
Tja, het zou sneller kunnen door de IC's en Sprinters parallel naast elkaar over de brug te sturen, en dan bij Hattemerbroek een paar overloopwissels om weer op het rechterspoor te komen. Daarmee zou je voor de laatste trein (sprinter Amsterdam) een pad zes minuten eerder hebben.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik geloof dat er iemand nog een cursusje spoorlogica kan gebruiken
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162391
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklapquote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
Oordoppenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Zwolle-Wierden wordt geëlektrificeerd, das wel goed om te lezenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik geloof dat er iemand nog een cursusje spoorlogica kan gebruiken
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162391
En de intercity naar Heerlen die normaliter rond die tijd van 15 vertrekt vertrok vanaf één van de kopspoortjes?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Vandaag is de stopper Utrecht - Zwolle van 18.50 uur vanaf spoor 15 vertrokken. Om dan op Overvecht uit te komen moet je heel wat wissels door
valt niet heel erg mee nee ...quote:Op donderdag 18 april 2013 00:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Beschamende cijfers excuus-Benelux. Zelfs vertrekpunctualiteit Den Haag slechts 80%!!!
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
zal wel een gesplitste trein geweest zijn hequote:Op donderdag 18 april 2013 09:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En de intercity naar Heerlen die normaliter rond die tijd van 15 vertrekt vertrok vanaf één van de kopspoortjes?
Valt mee. Je kunt namelijk vanaf 15 nog op het hoge spoor richting Amersfoort komen en dan via het andere hoge spoor uiteindelijk zelfs nog doorwisselen naar spoor 1(!)quote:
voor die laatste sprinter is het niet zo nodig, maar wat meer rijtijd voor de IC en stopper over de Veluwe is nooit verkeerd.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, het zou sneller kunnen door de IC's en Sprinters parallel naast elkaar over de brug te sturen, en dan bij Hattemerbroek een paar overloopwissels om weer op het rechterspoor te komen. Daarmee zou je voor de laatste trein (sprinter Amsterdam) een pad zes minuten eerder hebben.
Stomme vraag, is er ergens een plattegrondje bij dit verhaal, want ik zou er graag wat illustratief materiaal bij willen hebben? kom er niet dagelijksquote:Op donderdag 18 april 2013 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel een gesplitste trein geweest zijn he
[..]
Valt mee. Je kunt namelijk vanaf 15 nog op het hoge spoor richting Amersfoort komen en dan via het andere hoge spoor uiteindelijk zelfs nog doorwisselen naar spoor 1(!)
Thx die eerste had ik, maar die tweede bij je verhaal ontbrak er aanquote:Op donderdag 18 april 2013 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
uiteraard:
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ut.gif
en
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-ut.gif
De trein verlaat Utrecht Centraal op spoor BN naar Bkp (Blauwkapel)
Nee dat blijf ik onzin vinden, eigenlijk is al dat draad boven het spoor, ik wil dieselen!!!quote:Op donderdag 18 april 2013 07:01 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zwolle-Wierden wordt geëlektrificeerd, das wel goed om te lezen
quote:Op donderdag 18 april 2013 10:32 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij Prorail zijn hekjesfetisjisten zijn, maar de overheid zijn een stel bovenleidingenfetisjisten.
En jij bent een dieselfetisjist!quote:Op donderdag 18 april 2013 10:32 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij Prorail zijn hekjesfetisjisten zijn, maar de overheid zijn een stel bovenleidingenfetisjisten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Een lange sleep met 6 V'tjes: http://www.flickr.com/photos/rob46/8657566621/Maandag reden er nog 5 in de IC van Eindhoven naar Den Haag :>SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar hebben we dit soort mongolentermen aan verdiend in Nederland?quote:Op donderdag 18 april 2013 11:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een foto van jezelf. In dit geval bedoelen ze met die oranje trein op de achtergrond.
Op de website staat het in gewoon Nederlandsquote:
In Vriesland deed ie het zeker nog nietquote:Op donderdag 18 april 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geldig in heel Nederland en Limburg
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Top
Nou nog even op Somda vragen naar de dienstregeling van dat ding ()
Daar gaat al een hele discussie welk nummertje het stel heeft dat bestickert gaat worden.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Top
Nou nog even op Somda vragen naar de dienstregeling van dat ding ()
2 kaartjes een bus melkquote:Op donderdag 18 april 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
en nee. Bij ons worden de kaartjes nog door middel van ruilhandel afgerekend
Is tegenwoordig weer helemaal hip
Van BEEatrix naar AAlexander, snugglesquote:Op donderdag 18 april 2013 11:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is toch altijd 'Van A naar B' ipv 'Van B naar A'?
zoiets he en met de melk houden ze de Arrivastellen witquote:Op donderdag 18 april 2013 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 kaartjes een bus melk
5 kaartjes een schaap
Maandabo een koe
Dat is VanAnaarBeter van Rijkswaterstaatquote:Op donderdag 18 april 2013 11:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is toch altijd 'Van A naar B' ipv 'Van B naar A'?
Hoeft niet per se, je kan toch gewoon zeggen 'Ik ga van A naar B'?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is VanAnaarBeter van Rijkswaterstaat
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van BEEatrix naar AAlexander, snuggles" />
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etcquote:Op donderdag 18 april 2013 12:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoeft niet per se, je kan toch gewoon zeggen 'Ik ga van A naar B'?
Een redelijk puntloos bestaan eigenlijkquote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etc
is juist goed, want zo zie je meer van de wereldquote:Op donderdag 18 april 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een redelijk puntloos bestaan eigenlijk
Kan je beter overal asfalt neerleggenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is juist goed, want zo zie je meer van de wereld
Jullie wel jaquote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etc
neuh. met de trein heb je onderweg meer oog voor het landschap dan met de autoquote:Op donderdag 18 april 2013 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je beter overal asfalt neerleggen
Van Assen naar Amsterdam via Beilen, Centrum en Diemen.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etc
Moet je het wel goed doenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Van Assen naar Amsterdam via Beilen, Centrum en Diemen.
In '96 had NS in Almere advertenties voor de nieuwe sneltrein Lelystad-Amsterdam. "In 18 minuten van A naar A." Sindsdien is het alleen maar trager geworden..quote:Op donderdag 18 april 2013 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doen
Van Appingedam via Bedum, Capelle-Schollevaar en Dordrecht naar Arnemuiden
Etten-Leur kan er helaas alleen met een omleiding bijgepropt worden
wat wil je ook met een knelpunt als Weesp en het erg druk bereden spoor, terwijl er geen uitbreiding van de capaciteit is geweest ...quote:Op donderdag 18 april 2013 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In '96 had NS in Almere advertenties voor de nieuwe sneltrein Lelystad-Amsterdam. "In 18 minuten van A naar A." Sindsdien is het alleen maar trager geworden..
Stukken dak naar beneden gevallen...quote:Op donderdag 18 april 2013 15:15 schreef b2py het volgende:
Stormschade bijlmer arena. Geen treinen utrecht - amsterdam/schiphol. Net de aanrijding persoon tussen alkmaar en Uitgeest opgelost en nu dit. Zucht.
Een nachtstoptrein dus. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval. Dat reserveren, dient dat op het station te gebeuren? En hoelang van tevoren normaal gezien?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Wat ik lees is er een stuk hekwerk op het spoor gekomen, wat me ook aannemelijker lijkt dan een stuk dak.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stukken dak naar beneden gevallen...
Heb het ook maar van via via circuitquote:Op donderdag 18 april 2013 15:26 schreef b2py het volgende:
Wat ik lees is er een stuk hekwerk op het spoor gekomen, wat me ook aannemelijker lijkt dan een stuk dak.
In de betreffende trein heeft een klasgenoot van mij gezeten tijdens stage. Was de eerste keer dat een van ons een springer heeft gehadquote:Op donderdag 18 april 2013 15:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
hopelijk viel het mee bij uitgeest
[ afbeelding ]
Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt niet verwachten dat alles alle stormen overleeft
quote:Op donderdag 18 april 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden.
twitter:ProRail twitterde op donderdag 18-04-2013 om 15:36:42@Pansy4U Platen op het dak van Bijlmer Arena zijn losgeraakt. We werken hard aan herstel. Excuus vr de hinder reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |