Quorn?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoe moeten we 'm eigenlijk noemen, de Fyra-vervanger?
Beneboemelquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
- IC Den Haag - Antwerpen/Brussel
- IC Den Haag - België
- Excuus-Expresse
- Schaamlapexpresse
Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
Ik denk toch dat een flitsende naam als "Beneluxtrein" hoge ogen gooit.
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was.
bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap!quote:
Iets wat er op lijkt? Ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?
Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaanquote:Op woensdag 17 april 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijden dat soort leuke treinen tegenwoordig niet meer?
misschien dat er wat komt uit het ACM-onderzoekquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:54 schreef bork het volgende:
[..]
bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap!
How about gewoon een fatsoenlijk rijdende trein. Enneh aan welke markt dacht je je te gaan conformeren? Momenteel is de "markt" dat er geen trein rijdtquote:Op woensdag 17 april 2013 00:05 schreef arkkey het volgende:
"De structurele oplossing zal alleen toelaatbaar zijn indien deze marktconform is. "
Weer zo'n lekker holle term die niks zegt en waar je alles aan kan ophangen...
dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeftquote:Op woensdag 17 april 2013 00:12 schreef arkkey het volgende:
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070...
De echte Benelux niet, de oorspronkelijke Benelux-hondekoppen bleken de Ardennen niet aan te kunnen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?
quote:Op woensdag 17 april 2013 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeft
En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland!quote:Op woensdag 17 april 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaan
en daar gaat in de komende periode helaas geen verandering in komen ...quote:
NS zegt "Wij hebben meer tijd nodig voor ons onderzoek" en daarmee is de kous af. Veel meer pressie kan men in Den Haag niet uitoefenen.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:12 schreef arkkey het volgende:
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070...
Heb ik nog in gezeten met mijn SOVquote:Op woensdag 17 april 2013 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland!
En nogal immuun voor de wil van de kiezer, bij wiens gratie ze sowieso bestaan.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven.
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...quote:Op woensdag 17 april 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven.
De ene is business as usual en de andere... oh, wachtquote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef arkkey het volgende:
[..]
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...
het kan een hele dunne scheidslijn zijn. Bij omkoping heeft iemand een direct of indirect financieel belang bij een keuze, terwijl dit bij een lobby niet zo is. Wel kan de druk bij een lobby zodanig opgevoerd worden dat iemand juist wel of juist niet instemt met een bepaald voorstel. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse wapenlobby.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef arkkey het volgende:
[..]
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...
quote:Op woensdag 17 april 2013 09:25 schreef FredvZ het volgende:
Misschien kan ik een van jullie hier blij mee maken?
V&A / [TK] Rail magazine 267, 269-303
V&A / [TK] Diverse jaarboeken "Spoorwegen" en "Trams"
Druk, smalle tunnel.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6424 + Aanvoer DuPont
Met 12 ketelwagens was de aanvoertrein vandaag weer eens op lengte.
Met enkele minuten vertraging, wat zorgde voor vertraging van Arriva op de MerwedeLingeLijn, kwam de 6424 "Dirk" de Wantijbrug afrollen met een bonte aanvoertrein van 12 ketelwagens met diverse belading (zie onderaan de beschrijving), en nam de aftakking naar Dordrecht Industrie. Rechts ziet u de lokale zeilvereniging. Na enkele meters arriveert de trein bij de overweg die even gesleuteld moet worden.
De samenstelling zie Flickr voor de geïntresseerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |