Ja ik zat even met mijn gedachten bij een ander station.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:02 schreef dennistd het volgende:
Zoals ik dus net al zei: De IC Enschede-Schiphol gaat bij Diemen Zuid linksaf de boog naar Amsterdam Bijlmer Arena op, staat daar twee minuten stil en rijdt dan verder als IC naar Driebergen-Zeist. Daar keert ie in 13 minuten op de IC naar Den Helder.
Gewoon met de bus naar Haarlem, met de Sprinter naar Leiden, Sprinter naar Den Haag Centraal, IC (indien ICM) naar Breda en anders Sprinter Dordrecht - Sprinter Breda.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:57 schreef James1988 het volgende:
Ohja, komend weekend is het weer een hindernisbaan. Fyra rijdt zaterdag niet, en zondag alleen op Schiphol - Rotterdam.
* James1988 moet zondag van IJmuiden naar Breda
ik moet al die boogjes nog. Gelukkig heb ik de verbinding Blauwkapel Zuid-Noord al eens gehad met de museumtreinquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die heb ik de vorige keer al gehad, toen die vastgeknoopt zat aan de toenmalige 3700(?), IC Schiphol-Lelystad.
De Binckhorst- en Blijdorpboog heb ik ook al eens gehad, ik moet nu alleen nog het kruis bij Haarlem (en Blauwkapel Zuid-Noord).
Alle boogjes al gehad. Kruis bij Haarlem met de stomer gedaan, en bij Blauwkapel met de HWE'enquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik moet al die boogjes nog. Gelukkig heb ik de verbinding Blauwkapel Zuid-Noord al eens gehad met de museumtrein
Ik wil m'n rug nog wel een beetje heel houdenquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon met de bus naar Haarlem, met de Sprinter naar Leiden, Sprinter naar Den Haag Centraal, IC (indien ICM) naar Breda en anders Sprinter Dordrecht - Sprinter Breda.
Juist zonder IRM blijft je rug heelquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik wil m'n rug nog wel een beetje heel houden
Ik zag dat de ICE wordt omgeleid via Eindhoven/Venlo, maar de vertrektijden daarvan lijken incompleet te zijn. Amsterdam: 07:14, 09:44, 16:44, 18:44
Er rijden normaalgesproken toch meer ICE's?
ICE 127:quote:Utrecht Centraal 12:15 12
's-Hertogenbosch 12:45 12:47 3b
Eindhoven 13:08 13:11 3
Mönchengladbach Hbf 14:29 1
Köln Hbf 15:21 15:28 6
Frankfurt(M) Flughafen Fernbf 16:16 16:18 Fern 5
Frankfurt(Main)Hbf 16:30 17
Opvallend hoe de tijd op Köln Hbf wisselt trouwens bij die twee treinenquote:Utrecht Centraal 14:15 12
's-Hertogenbosch 14:45 14:47 3b
Eindhoven 15:08 15:11 2
Mönchengladbach Hbf 16:28 1
Köln Hbf 17:15 17:20 6
Frankfurt(M) Flughafen Fernbf 18:16 18:18 Fern 5
Frankfurt(Main)Hbf 18:30 17
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijkquote:
Aha, duidelijk. Thanksquote:Vanwege de omleidingen hebben de ICE'en dit weekend andere tijden.
Enkele ICE'en vertrekken en eindigen te Utrecht Centraal. 12:15 en 14:15 beginnen te Utrecht ri. Dld ipv Amsterdam.
Maar in DDAR moet je ook niet op de planken gaan zitten. Gewoon op de bankenquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijk
[..]
Aha, duidelijk. Thanks
Niet zo happen man.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijk
[..]
Aha, duidelijk. Thanks
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle boogjes al gehad. Kruis bij Haarlem met de stomer gedaan, en bij Blauwkapel met de HWE'en
Ja, al meegereden met een goederentrein Onnen - Veendam van Husa tijd terugquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting?
Check.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, al meegereden met een goederentrein Onnen - Veendam van Husa tijd terug
Die moet ik ook nog ja, helemaal vergeten...quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting?
En waar je om de paar minuten moet zeggen welke kant je op rijdtquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
kun je niet de Japanse methode invoeren waarin je naar het sein moet wijzen en de kleur moet oplepelen?
een paar bij Utrecht hebben moeite met de omschakelingquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan de wissels nou al op zomertijd?
Nee, vandaar de spoorwijzigingen te Utrecht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan de wissels nou al op zomertijd?
Nu al last van de hitte, overgang denk ik..twitter:NS_online twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 17:55:13Anna Paulowna-Den Helder: er rijden geen treinen door een defecte bovenleiding. http://t.co/axyyfHsfHm #anahdr reageer retweet
hihi wissel <> omschakeling hihi snapjem? hihiquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een paar bij Utrecht hebben moeite met de omschakeling
Leidt dat niet gruwelijk af tijdens het rijden, of is dat alleen tijdens stilstaan ofzo?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog ja, helemaal vergeten...
Bij Veolia moet nog steeds de kleur van het sein worden opgeschreven zie ik nu:
Het lijkt erop dat het alleen bij vertrekprocedures is, dus seinen die je uit stilstand passeert, niet seinen onderweg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:01 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Leidt dat niet gruwelijk af tijdens het rijden, of is dat alleen tijdens stilstaan ofzo?
Dat is effectiever en handiger tijdens het rijden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
kun je niet de Japanse methode invoeren waarin je naar het sein moet wijzen en de kleur moet oplepelen?
Dat is de reden dat er nog Fok!kers levend uit die trein komen in Parijsquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:54 schreef arkkey het volgende:
Die Thalys begint me er ook een potje aftands uit te zien viel me van het weekend op! Wat is die rare zilverkleurige koepel die bovenop Thalys staat eigenlijk? Is ook te zien op de foto hierboven op het tweede rijtuig achter de locomotief
quote:Inhoud akkoord van 3 december 2012
Op 3 december 2012 (zie Kamerstuk 22026, nr. 371) meldde staatssecretaris Mansveld dat er in de gewijzigde Samenwerkingsovereenkomst nu een Fyraverbinding (8x per richting per dag) Breda – Antwerpen is opgenomen, waarvoor geen toeslag of reserveringsplicht geldt. In ruil voor Belgische medewerking en meefinanciering aan deze onrendabele verbinding, ziet Nederland af van het streven tot een directe hogesnelheidstreinverbinding tussen Den Haag en Brussel, mét toeslag en reserveringsplicht. Dit betekent ook dat België niet meer het ‘twintigste treinstel’ hoeft aan te schaffen, dat voor deze verbinding nodig zou zijn geweest.
Hebben die kankerfrietsnijers toch hun zin. Onbetrouwbaar schijtvolkquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
In ruil voor Belgische medewerking en meefinanciering aan deze onrendabele verbinding, ziet Nederland af
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan ook nog een lijstje met treinen die wel rijden maar niet in de reisplanner staan en die als veegtrein werken.
Op het spoor, classified.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt?![]()
Klopt, reiziger heeft kopstoot gegevenquote:Op dinsdag 16 april 2013 07:16 schreef Duvel het volgende:
[ code verwijderd ]
Volgens een oud collega van me, die achter het oponthoud staat, moet de politie erbij komen in verband met een agressieve reiziger...
Interne activiteiten programma'squote:Op dinsdag 16 april 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt?![]()
Dus ik kan er wel op rekenen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus ik kan er wel op rekenen?
Er is ongeveer permanent treinverkeer tussen 29/4 aanvang dienstregeling en 1/5 (03:00) Uitschieters naar 04:00 rondom Amsterdam. http://www.treinreiziger.(...)ond_amsterdam-145186SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Chinezen doen dat wel ietsjes sneller.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
http://www.infrastructure(...)igh_speed/index.aspx
In Australië gaan ze een HSL bouwen van 1734 kilometer lang, waarvan 144 tunnel waarvan 67 kilometer rondom Sydney. Hij loopt van Melbourne, via Canberra en Sydney, naar Brisbane. Bouw begint in 2027 en zal worden afgerond in 2058. Kosten: ¤89 miljard.
Om te beginnenquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:11 schreef Igen het volgende:
Tja Dr_Flash, je kan samenwerking nou eenmaal niet afdwingen. Of wou je bommen op Brussel gooien als ze geen 20e niet-werkende fluttrein kopen?
Kaartje:quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Chinezen doen dat wel ietsjes sneller.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus ik kan er wel op rekenen?
Hangt ervan af waar je rijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op koninginnenach rijdt het nachtnet ook ieder half uur en stopt vanaf Utrecht in de richting Amsterdam ook op Maarssen en Breukelen. Bijlmer Arena wordt alleen met de eerste trein bediend.
in 2065 DAFUQ?quote:
Jij wel ja ouwe lulquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in 2065 DAFUQ?
Dan zijn we allemaal dood man.
SPOILER: nummertjes & afkortingen alert!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://somda.nl/forum/12509/p445662/Werkzaamheden+rondom+Shl/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ja, zelfs in Nederland kunnen we het snellerquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in 2065 DAFUQ?
Dan zijn we allemaal dood man.
Ik zou toch nog maar eens navragen want....quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom op 30 april terug uit Kopenhagen met de nachttrein. Weet niet of die erin staat maar ik heb tickets dus hij rijdt
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor greavy de treinen die dit weekend met ICM naar Den Helder rijden, zodat hij daar ook weer eens kan komen:O, nice. Hopen dat er nog wat meer verdwaald raakt. Voordeel, de rijden op een uur achterelkaar.SPOILER: nummertjes & afkortingen alert!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://somda.nl/forum/12509/p445662/Werkzaamheden+rondom+Shl/
Alleen rijdt op zondag IC 1620 niet, en ligt Amersfoort - Apeldoorn eruit .. Benieuwd wat er dus de zondags gaat gebeuren.
2 stapjes lager: CNL , IC.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar eens navragen want....
[ afbeelding ]
Bij mij heeft het Hannover-Consulting-Fahrplan-Auskunfts-System nog altijd gelijk gehad met nachttreinen in Frankrijk
Ah, dit doet me terugdenken aan die avond dat ik een V'tje voor mezelf had... En dan bedoel ik geen coupé, maar het hele stel.quote:
Hoe spreek je jouw naam eigenlijk uit? Bee Twee Pee Ij? Bie Toe Pie Waai?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
Flash, maak jij weer eens zo'n toeter filmpje met 'verboden te hebben over comfort van materieel'? Ik word net als Duuf helemaal leip..
Ik mocht zondag trouwens ook niet klagen op Amsterdam-Hengelo: een zespersoons coupé voor mijn alleen de hele reisquote:
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebbenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik mocht zondag trouwens ook niet klagen op Amsterdam-Hengelo: een zespersoons coupé voor mijn alleen de hele reis
Er heeft ook wel eens een verdwaald ICL rijtuig in de Pimpel gereden. Maar dan was het een vijfpersoonscoupé geweestquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebben
Er zit in de Pimpel sowieso een tweedeklas-rijtuig met 2 zespersoons coupé's en verder gewoon grote ruimte. Heeft aan de andere kant conducteurs-coupéquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er heeft ook wel eens een verdwaald ICL rijtuig in de Pimpel gereden. Maar dan was het een vijfpersoonscoupé geweest
kun je een fijn gesprek voerenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, dit doet me terugdenken aan die avond dat ik een V'tje voor mezelf had... En dan bedoel ik geen coupé, maar het hele stel.
Nou ja, niet helemaal waar. Ik mocht 'm delen met één jongedame. Geen probleem.
Het is op zijn engels, de tweede dus. Oude gamertag toen ik nog jong en onbezonnen wasquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe spreek je jouw naam eigenlijk uit? Bee Twee Pee Ij? Bie Toe Pie Waai?
ICM en PRIO rijtuigen hebben het ook. ICR weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebben
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kun je een fijn gesprek voeren
laatste keer is gelukkig al weer even geledenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten?
Klopt, dat rijtuig zit tegenwoordig tussen de 1e klas en het BordRestaurant in (2e rijtuig aan de westkant dus).quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Er zit in de Pimpel sowieso een tweedeklas-rijtuig met 2 zespersoons coupé's en verder gewoon grote ruimte. Heeft aan de andere kant conducteurs-coupé
quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten?
De NS Reisplanner is vrij aardig op de hoogtequote:Op dinsdag 16 april 2013 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens, de nachtdienstregeling in HAFAS omtrent 30 April, daar klopt echt geen Snars van.
Niks maar dan ook niks klopt met wat er op treinreiziger.nl staat qua dienstregeling.
Ik weet niet waar het is misgegaan
Ik weet dat HAFAS een momentopname is als ze weer een update online zetten en dat dan wellicht de tijden niet kloppen ok, maar alle extra treinen rijden dus 30 april snachts/sochtendsvroeg, en niet (effectief) 1 mei. Dr heeft daar iemand heel erg lopen slapen, ergens...quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
De NS Reisplanner is vrij aardig op de hoogte
'T is wel goed. Ik ga niemand verbieden het waar dan ook over te hebben. Straks ben ik hier ook niet meer welkomquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
Flash, maak jij weer eens zo'n toeter filmpje met 'verboden te hebben over comfort van materieel'? Ik word net als Duuf helemaal leip..
Kan je dit topic wel afschrijven denk ik ..quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
'T is wel goed. Ik ga niemand verbieden het waar dan ook over te hebben. Straks ben ik hier ook niet meer welkom
Wat heeft men liever? fok.nl/somda of politie.nl/fles? Kies maar hoor, maar ik heb er geen zin in.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je dit topic wel afschrijven denk ik ..
Een quote daaruit:quote:
Verwachtingen op verwachtingen. Reken maar op minimaal september.quote:Eind juni verwacht ik zicht te hebben op de technische gesteldheid en daarmee een richtinggevende keuze te kunnen maken welke oplossingsscenario’s ik in de verdere afweging zal meenemen. Ik zal eind juni uw Kamer hierover informeren.
Is dat een grap? Over 45 jaar is er vast geen HSL meer nodig omdat er al iets beters is dan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
http://www.infrastructure(...)igh_speed/index.aspx
In Australië gaan ze een HSL bouwen van 1734 kilometer lang, waarvan 144 tunnel waarvan 67 kilometer rondom Sydney. Hij loopt van Melbourne, via Canberra en Sydney, naar Brisbane. Bouw begint in 2027 en zal worden afgerond in 2058. Kosten: ¤89 miljard.
Ik vind dat ze Melanie feilloos vervangt anders, ik kan nauwelijks het verschil merkenquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:14 schreef ArnosL het volgende:
Er is iemand met daadkracht nodig die eens een keer de NS flink op de vingers durft te tikken, in plaats van een marionet.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind dat ze Melanie feilloos vervangt anders, ik kan nauwelijks het verschil merken.
Wat een hoop woorden voor "Ik weet het nog niet omdat ik het onderzoek afwacht".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |