Nee, zijn dat ook van dat soort randebielen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:42 schreef arkkey het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk nog nooit op hondenshows of paardenconcours geweest
HOE! HOE!quote:
Ja, dat is die nachttrein, en niet die dag TGV.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeg ik weet het niet hoor Laddermans maar bij mij staatie er gewoon in![]()
[ afbeelding ]
Maar Ellipsos _is_ toch nachttreinquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat is die nachttrein, en niet die dag TGV.
Da weet ik toch niet. Zie die 2 DRGL-tabellen. Staat het logo van Elipsos beide keren in. En nieuwsberichten verwijzen ook naar Elipsos.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar Ellipsos _is_ toch nachttreint zou raar zijn als ze onder dat etiket dagtreinen gaan rijden.
Das dan hetzelfde als een trein naar Amsterdam vanuit Parijs laten vertrekken vanaf 6 uur sochtends en die dan Train de la nuit Lunea laten noemen
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Da weet ik toch niet. Zie die 2 DRGL-tabellen. Staat het logo van Elipsos beide keren in.
Ik snap die nummertjes niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ?
die staan boven in de geposte tabel, en ik weet niet anders om het aan te duiden. want namen als Jan Kiepwagen (of hoe heet die trein naar Rusland) hebben ze nog niet...quote:
Eagerly Waitingquote:Op vrijdag 5 april 2013 23:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar medio volgende week komt MVBOV met een zeer verrassend nieuws uit onverwachte hoek en een mooie doorbraakpoging om de boel te forceren.
Klaar met dat politieke geneuzel.
Ja, die bedoel ik ja. In ca 6:15 Parijs-Barcelona per trein. Parijs-Madrid moet in de toekomst ook rechtstreeks mogelijk worden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ?
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getiktquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe had ik het anders moeten aanduiden dan?
Maar nu pal er boven staat precies wat het is enzoquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getikt
Dat is niet waar. Je hebt vanmiddag gevraagd om welke treinen er met zus-en-zo mat gereden werden "nummertjes zijn genoeg" en daar is niemand over gevallenquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getikt
Ja, maar we hebben het over een geposte tabel, die in dit topic herpost is... Ik kan ook rijl 4 cell 2 zeggen.. maar of dat wat uitmaaktquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getikt
Dat was gisteravond en ging om welke treinen wel en niet reden op Zaandam - Alkmaar, niet om materieelsamenstellingen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Je hebt vanmiddag gevraagd om welke treinen er met zus-en-zo mat gereden werden "nummertjes zijn genoeg" en daar is niemand over gevallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed ik zal het even anders vragen dan...
Zeg Greavy bedoel je misschien die lichtgroene blokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:![]()
![]()
![]()
![]()
Fijn, nee die staan bij mij niet in het HaCon Fahrplan-Auskunfts-Systemquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga dad echd een keer een dag lang opzettelijk overal verkeert doen. D zal me genoeg moeite kosten. Maar eens kijken hoe strond-irritand iedereen dad blijkd te vinden.
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.quote:
Ik ben het wel met je eens hoor, zo moeilijk is de regel "3e persoon enkelvoud = stam + T" niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.Ik ben er inmiddels wel GOED klaar mee.
Ik leerde het nog op de basisschool. Ik begreep er wel geen hout van want ik was echt een doeber in Nederlands. Het is gekomen pas in VWO 5 dat ik de regeltjes begon te snappen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.Ik ben er inmiddels wel GOED klaar mee.
en nog niet snappen dat het patat is ...quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:11 schreef greavy het volgende:
En nu gaan we tukken, morgen ff naar Den Haag, en ff de Hanzelijn met IC Berlijn over. Dan Deventer ff terroriseren (ergens friet fixen) en dan weer huiswaarts.
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=2quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.Ik ben er inmiddels wel GOED klaar mee.
Autocorrect en spellingscontrole uitzetten en het helemaal zelf doen, luilakquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Nu ben ik te lui om goed te spellen omdat ik teveel vertrouw op correct en f7.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Autocorrect en spellingscontrole uitzetten en het helemaal zelf doen, luilak
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.Ik ben er inmiddels wel GOED klaar mee.
Voor de leuk?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:26 schreef bork het volgende:
[..]
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=2
is pittig, engels op het hoogste niveau van dezelfde makers is een stuk makkelijker.
Ik zie het probleem niet?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de leuk?
Probeer dit eens hardop in 1 keer voor te lezen: http://www.mipmip.org/tidbits/pronunciation.shtml
vrijwel geen enkele Engelsman lukt het
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de leuk?
Probeer dit eens hardop in 1 keer voor te lezen: http://www.mipmip.org/tidbits/pronunciation.shtml
vrijwel geen enkele Engelsman lukt het
Ik ben inmiddels alweer nuchter..quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronkenWaarschijnlijk kunnen Engelsen het ook alleen dronken, maar gezien ze dat bijna altijd zijn moet het daar ook geen probleem zijn
quote:
Bluf, dit kunnen jullie nietquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronkenWaarschijnlijk kunnen Engelsen het ook alleen dronken, maar gezien ze dat bijna altijd zijn moet het daar ook geen probleem zijn
Ik kan het, net als de NS treinen kan rijden. Maar als het dan niet lukt, ben ik ineens een nuchtere Nederlander. Beroepskunstjequote:
Eigenlijk is het natuurlijk Ghotik met de K van knowledgequote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk is het natuurlijk Ghotik met de K van knowledge
of Ghotip met de P van psychology.
DDoS-kabouters zijn maar irritante wezens. Redelijk kansloos ook.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef b2py het volgende:
Over die downtime van ns.nl van vanavond, dat was een ddos aanval. Helemaal hip anno 2013.
Hoe is het eigenlijk met de levensvatbaarheid daarvan gesteld? Ik hoor dat Amsterdam - Ijmuiden na dit jaar ophoudtquote:Op zaterdag 13 april 2013 00:22 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien!
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberenquote:Op zaterdag 13 april 2013 01:51 schreef Bitlord het volgende:
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over.
De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets.
De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig.
Dordrecht-Zwijndrecht is wel wel gewild, maar minder populair als Papendrecht. Vanaf Zwijndrecht kan je ook maar weinig naar de Merwekade, maar juist vaak naar de Hooikade. Sliedrecht heeft het ook altijd wel druk.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:51 schreef Bitlord het volgende:
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over.
De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets.
De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig.
Begin 2014.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:37 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen.
Op 31-12-13 vaart de laatste draagvleugelboot.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:37 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen.
Wat dacht je vanquote:
Ik was 11 april even helemaal van de wereld, en ik lees de Spits niet dus vandaar dat ik die gemist heb. En thanks!quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat dacht je van
http://www.voorbeterov.nl/130411.php
en
http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2013/04/11/004/
Plus niet-openbare brief aan de Kamerleden (zit vertrouwelijk in je PM, andere belangstellenden geven maar even een seintje, dan krijgen ze die ook.)
Dat ding stopt tegenwoordig veel te vaak tussen Dordt en Rotterdam. In het begin was het Rotterdam - Ridderkerk - Dordrecht en dat schoot tenminste lekker op.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:22 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien!
Meid, wat een dramaquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:20 schreef eoa zakkenwasser het volgende:
Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen."
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen.
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:50 schreef Igen het volgende:
Die Rheingold-panoramawagen lijkt wel in het midden door te buigen.
De batterij-treinstellen van de DB schijnen er vroeger ook last van te hebben gehad en zouden zelfs "hangbuikzwijn" als bijnaam hebben gehad.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel.
klinkt interessant om misschien op zondag even mee te pikkenquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen.
lijkt idd nergens op, maar goed het belangrijkste is dat het rijdtquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]Het is ook echt wel een draak van een trein geworden..
werkzaamheden bij Barneveld Noord meende ikquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:59 schreef ArnosL het volgende:
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden.
De reizigers hebben circa 120 euro voor de rit betaald (trein+Keukenhof), en dan krijg je zoiets. Daarbij doet AKE Eisenbahntouristik aan zware misleiding, want op alle foto's op de website vind je de TEE Rheingold (de rode samenstelling). In de ritomschrijving hebben zij echter NERGENS staan dat er met een TEE Rheingold-stam gereden wordt, er wordt alleen over een "TEE Rheingold Bar- und Aussichtswagen" gerept. Juist door de misleiding van de foto's denkt iedereen gelijk dat het een complete TEE Rheingold-stam is. De trein was zeker niet uitverkocht ook, daar er 4 VulkanEifelBahn-rtgn, een TEE Bar- und Aussichtswagen en één NMBS I6 Medewerkersrijtuig in de trein zat. In Duitsland rijdt de trein vaak met nog 3 extra NMBS I6-rtgn en 3 Dampflok Traditionen Oberhausen-rijtuigen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:20 schreef b2py het volgende:
De reacties op Somda zijn werkelijk waar weer hilarisch over de bonte samenstelling van de Rheingold van vandaag: http://somda.nl/forum/132(...)d+naar+de+Keukenhof/
"Ik was van plan om de trein ook even te bekijken en te gaan fotograferen.
Maar voor deze belediging voor de naam "Rheingold" ga ik de auto niet starten.
Ga wel een keer naar Duitsland, voor met Br 103 dan hopelijk."
"Niet alleen een teleurstelling voor de treinspotters vanwege het materieel, maar de grote teleurstelling voor de reizigers komt nog. Vanwege de kou afgelopen maanden, valt er buiten op de Keukenhof niet veel te zien. Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen."
ICM naar Den Helder, dan ga ik zondag zeker die kant op. Zaterdag zit ik in Duitsland, bij Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Hebben weer Dampftage.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede.
Werkzaamheden tussen Barneveld Aansluiting (bij Barneveld Noord) en Amersfoort Aansluiting, waardoor er daar geen treinen rijden. Valleilijn rijdt in het geheel niet (is te lastig voor CXX daar het personeel uit Amersfoort moet komen voor de treinen) en de Pimpel gaat via Zwolle. Dat is weer een goede miscommunicatie, want de reisplanner spreekt over een stop in Zwolle. Echter, de bijsturing heft de stop in Zwolle elke keer weer op en krijg je dus "Dit reisadvies vervalt" in de reisplanner.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:59 schreef ArnosL het volgende:
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden.
Wat vond jij er van?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zag hier net op het forum een advertentie voor de tentoonstelling Sporen naar het Front voorbijkomen. Laat ik daar vorige week al geweest zijn
had me er eigenlijk iets meer van voorgesteld. Kan ook door de belichting komen die imo niet erg best is ...quote:
Hebben ze een Schienenwolf?quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Dat gevoel had ik dus ook. Erg weinig en had wat groter werk verwacht eigenlijk. Vond dat ding om die bielzen mee te slopen wel aardig ingenieus.
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?quote:Op zondag 14 april 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, Flash heeft er nog wel een foto van.
tsja ...quote:Op zondag 14 april 2013 10:05 schreef greavy het volgende:
Goede materieelplanning voor NS is wel erg lastig ivm de Rotterdamse marathon.
-Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag vv met losse SLT-viertjes, 9:38 v. Dordrecht had te Zwijndrecht al veel staanplaatsen en te Barendrecht werd het proppen .. Op Barendrecht en/of Lombardijen gegarandeerd achterblijvers.
- Losse SGM-III'en op de Hoekse Lijn. Waren sardientjes in blik bij aankomst Rotterdam
- Losse ICM-IV om 9:55 als IC uit Utrecht ev, trein was erg afgeladen met veel staanplaatsen
Ah, die rapportage had ik gemist, bedankt!quote:Op zondag 14 april 2013 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?
Ik heb maar even wat credit van PayPal verbruikt, spel maar gekocht..quote:Op zondag 14 april 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
Fans van TS2013 hier? Op gamersgate.com krijg je nu korting op het spel en een hoop van de DLC. Heb er voor 53 euro gelijk weer ff 5 flinke scenario's bijgekocht. Ter vergelijking normale prijs via steam zou 142 euro zijn geweest
twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Ik gok dat bij Breda, Tilburg en Eindhoven in ieder geval tot de verbouwing gewacht wordt. Ergens in resp. 2015, 2030 en 2025 dus.quote:Op zondag 14 april 2013 18:27 schreef Sandrvich het volgende:
Om die "primeur" zal niemand wakker liggen in de rest van Brabant. Wat mij betreft is Roosendaal ook meteen het laatste station in Brabant daarmee.
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijdenquote:Op zondag 14 april 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
Breda krijgt ook poortjes, als de renders tenminste enigszins lijken op de realiteit.
Trage klotedingen
quote:Op zondag 14 april 2013 18:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijden
Normaal gaan er geen treinen die kant op?quote:Op zondag 14 april 2013 18:26 schreef greavy het volgende:
Vandaag weer DDZ naar Vlissingen (dit weekend naar Goes ivm werkzaamheden)![]()
Jammer dat ik niet mee konEen uniek moment met eindelijk weer een fatsoenlijke reismogelijkheid naar het Zeeuwse.
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vindenquote:Op zondag 14 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?quote:Op zondag 14 april 2013 18:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vinden.
Wees gerust. OOIT gaat de beschaving ook jou bereikenquote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang die ondingen niet op Leeuwarden en Heerenveen staan vind ik het allemaal wel gezegend.
de trein rijdt eerder 4x per uur naar Heerenveen dan dat de poortjes in Leeuwarden komenquote:Op zondag 14 april 2013 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
3x per uur naar Heerenveen vind ik toch beschaving genoeg.
Het is niet in het reizigersbelang om die verplichting te laten staan, maar de NS lobby vindt het belangrijker dat het lijkt of er iets gedaan wordt aan zwartrijden. Het self-loading cargo mag blij zijn dat ze uiteindelijk vervoerd worden, ongeacht het aantal hoepeltjes waar ze door moeten springen.quote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?
Ja maar dat kan niet want die tunnels zijn onderdeel van de normale looproutes etc. Zo ook in Leiden en ook in Deventer. En in Breda.quote:Op zondag 14 april 2013 19:26 schreef Litpho het volgende:
overstap naar een ander perron ook eerst op de schop.
Wel raar. Van de 25 tweetalige bordjes staat in 18 gevallen Iers bovenaan en Engels onderaan, en in 7 gevallen andersom. In Mallow komen zelfs allebei de varianten voor. Zouden daar regels voor zijn of "doet men maar wat"?quote:Op zondag 14 april 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Het heeft even geduurd, maar we hebben er weer eentje![]()
[ afbeelding ]
eh, er zijn een aantal gemeenten waar de plaatsnamen er niet in het Nederlands op staanquote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
zie de post boven jequote:Op zondag 14 april 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.
De Luas, leuk!quote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Ha mooi, je bent aan het oefenen, fijn om te zienquote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Geinig, volgens mij zal ik ook Sloveens in het zuiden van Oostenrijk.quote:Op zondag 14 april 2013 22:23 schreef bork het volgende:
Taalgevoeligen hebben ze ook in Duitsland
[ link | afbeelding ]
In Cottbus hebben ze het ook en op de een of andere stomme manier heb ik geen foto van Bischofswerda terwijl ik daar er dik een uur heb rondgelopen en er zullen er nog vast wel meer zijn ->
Sorbisch
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjequote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en zo zijn er ook nog wel zat Belgische bordjes tweetalig enz enz.
ECHT bazig zijn dan natuurlijk drietalige bordjes.
[ afbeelding ]
Beschuldig je me nou van een fotosoep?quote:Op zondag 14 april 2013 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjetellen die ook?
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.quote:Op zondag 14 april 2013 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
De Jan Kiepura naar Warschau lijkt voorlopig gered, meldt een gebruiker op DSO. De trein is inmiddels ook na 1 juli 2013 weer in Hafas te vinden tot december 2013.
Welke zoek je?quote:Op maandag 15 april 2013 00:26 schreef eti het volgende:
[..]
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.
Maar eh, nog niet in bahn.de te vinden toch?
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01.quote:
http://mobiel.nu.nl/algem(...)-blaadjes-spoor.htmlquote:NS heeft oplossing voor blaadjes op spoor
Gepubliceerd: Ma 15 apr 2013
Een machinist van de NS heeft een eenvoudige oplossing bedacht voor het probleem van blaadjes die op het spoor vallen: de rails van tevoren met water besproeien.
Dat schrijft De Telegraaf. Bladeren op het spoor leidden ook dit jaar weer tot vertragingen.
De machinist bedacht dat de bladeren na enkele passages van treinen in het water oplossen als de rails eerst nat worden gemaakt. Uit testen bleek dat hij gelijk had.
Bladeren op het spoor zorgen er in de herfst voor dat treinen bij het remmen doorschieten. Treinen moeten daarom langzamer rijden, wat tot veel vertragingen leidt.
'Fantastisch'
Ingrid Thijssen, directeur van het reizigersbedrijf van NS, is blij met de oplossing. "Wij vinden het fantastisch dat dit soort ideeën uit onze eigen organisatie komt. Wij zijn er achter gaan staan, hebben financieel geholpen en hebben samen met Slagter (de machinist) patent aangevraagd."
Ook Prorail is enthousiast: ''Fantastisch dat een machinist zulke betrokkenheid toont'', aldus directie-woordvoerder Michiel Haighton. "Wij volgen dit initiatief met grote interesse.''
Door: NU.nl/ Joost Nederpelt
quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Voor de duidelijkheid: dan ook weer tussen Amsterdam en Brussel. En zowel over conventioneel als hogesnelheidsspoor, in afwachting van de ontwikkelingen rondom de V250.quote:Op maandag 15 april 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
jaja, NS heeft capaciteit gevraagd om de IC tussen Den Haag en Brussel volgend jaar 16x per dag te kunnen laten rijden
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-laten-rijden.dhtml
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Dat moet eerst de hele verbouwing afgerond zijn. Nu zijn in Den Bosch alleen de sporen 1, 3 en 7 in gebruik, cross-platform overstappen is dus nog even niet mogelijk.quote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef KapiteinT het volgende:
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef bork het volgende:
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op?
Ben ook wel benieuwd of de Sprinters teruggaan naar de oude vertrektijden.quote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet.quote:Op maandag 15 april 2013 15:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op.
Hebben ze zo weinig vertrouwen in de constructie dat ze er alleen maar oude barrels overheen durven te sturen?quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Hispeed zou het voorlopig met Traxx+ICR kunnen proberen, misschien zelfs via de HSL de grens over als ze toelating voor het Belgische deel geregeld krijgen.quote:Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef bork het volgende:
Hispeed met voorlopig niks en de NMBS wel met ????
Als het aan Wilma ligt in September geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef bork het volgende:
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op?
Nee, die zitten er juist wel in bij de Fyra- en Beneluxstammen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef deadlock1981 het volgende:
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn?
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijnquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt.
Ik verwacht dat ze hun poot stijf houden. Ondanks Wilma.quote:Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef bork het volgende:
[..]
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet.
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd.quote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijn
De software in de Traxx kan naar verluidt niet goed omgaan met herpositioneringsbakens. Die worden in Nederland niet gebruikt, maar wel in België.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef deadlock1981 het volgende:
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn?
Even lang als 3/4? Die is 621.quote:Op maandag 15 april 2013 19:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd.
Leiden is een klotestation om over te stappen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
en dan te bedenken dat de perrons in Leiden door de A en B-fases behoorlijk lang zijn.
Moet wel zeggen dat het in Leiden vanaf de tunnel regelmatig nog een behoorlijk eind naar de trein lopen is ...
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopenquote:Op maandag 15 april 2013 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leiden is een klotestation om over te stappen.
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet?quote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
uiteraard de kleinst mogelijke overstapnormquote:Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet?
Overstap van 8b naar 9a is zelfs al irritant, als er 2 minuten voor staanquote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
610 meter ongeveerquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt.
Dat kan nauwkeurigerquote:Op maandag 15 april 2013 21:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
610 meter ongeveer
Leiden ongeveer 680 meter
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minutenquote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
Dat hoort 15-14 te zijn volgens mij.quote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten.
Alleen Usain Bolt zou dat reddenquote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten.
volgens mij was 15 buiten dienst. Op 14 stopte de Noord-Oost richting Amersfoortquote:
Tja alle treinen op 1 of 2 perrons laten stoppen is ook zowat he.quote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten.
Eh ja, dat klopt, dat was rond een uur of half zes?quote:Op maandag 15 april 2013 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij was 15 buiten dienst. Op 14 stopte de Noord-Oost richting Amersfoort
Wissel 215B, 207B/217A en 1327 zijn defectquote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, dat klopt, dat was rond een uur of half zes?
zag vanmiddag toevallig even de AV van Utrecht CS en toen viel het me op, vandaarquote:Op maandag 15 april 2013 23:07 schreef Duvel het volgende:
Toen had ik geen tijd om dat allemaal in de gaten te houden.
Nouja ik heb 'm gehaald, maar alleen omdat ik toevallig aan het juiste eind van de trein zat en mezelf blindelings door de stationshal navigeerquote:Op maandag 15 april 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Usain Bolt zou dat redden
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan?quote:Op maandag 15 april 2013 23:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja ik heb 'm gehaald, maar alleen omdat ik toevallig aan het juiste eind van de trein zat en mezelf blindelings door de stationshal navigeer
Gevoel voor humor, deze post.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan?
zelfs op 14/15 staan ze regelmatig niet naast elkaar. Die naar Nijmegen staat dan op 14B, terwijl die naar Eindhoven op 15A staat.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan?
Hier rijden de treinen op tijd. Dát is belangrijk. Overstappers zijn mensen die niet, in navolging van ons aller Bert, zo wijs zijn om met de auto te gaan. Maar het systeem wérkt en héél Europa is er jaloers op. Schijnt.quote:Op maandag 15 april 2013 23:21 schreef remcoP het volgende:
[..]
In elk normaal land zouden de treinen op overstappers wachten.
Klopt. Ik kwam rond 15 uur vanuit Den Haag met de IC naar Schothorst in Utrecht binnen. We stonden bij de fly over een tijdje stil en kwamen aan op een afwijkend spoor. Maar ik heb het nummer niet onthouden. Sorry.quote:Op maandag 15 april 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij gooide een wisselstoring de gehele middag roet in het eten
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.quote:Op maandag 15 april 2013 23:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hier rijden de treinen op tijd. Dát is belangrijk. Overstappers zijn mensen die niet, in navolging van ons aller Bert, zo wijs zijn om met de auto te gaan. Maar het systeem wérkt en héél Europa is er jaloers op. Schijnt.
Ik heb hem nog nooit gezien.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
Valt me nog mee.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
gratis, eersteklas.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
Klopt. En toch staat er 18:10 op mijn voorlopige factuur...quote:Op maandag 15 april 2013 06:54 schreef greavy het volgende:
[..]
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01.
Nee, niet gratis, NS-VV kost iets van 12 euro per maand. (of zo?)quote:
Zo hé.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb Paul Haenen regelmatig gezien op diverse stations ja
Ik heb vernomen dat hij zelf ook nog wel eens diensten als machinist draaitquote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 07:06 uur Rotterdam<->Utrecht Door de inzet van hulpdiensten rijden er tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Naar verwachting tot 8:00 uur. |
Lekker moment om agressief te zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lekker op de vroege dinsdagochtend :|
klopt, Bert rijdt ook zelf. Zijn wel meer directeuren die dat doen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:14 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat hij zelf ook nog wel eens diensten als machinist draait
Dat deed ie in zijn Veolia-tijd ook:quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:28 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Frank van Setten, toen directielid van Syntus tegenwoordig Arriva, reed toen wel eens dagje mee in de diensten van Syntus.
Maar zou dat dan echt zo instappen zijn? Of zou, zoals dat wel vaker werkt, intern gefactureerd worden?quote:
hij rijdt bij mijn weten nog steeds wel eens op de treinquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:28 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
klopt, Bert rijdt ook zelf. Zijn wel meer directeuren die dat doen.
Frank van Setten, toen directielid van Syntus tegenwoordig Arriva, reed toen wel eens dagje mee in de diensten van Syntus.
kan zijn dat deze door werkzaamheden een andere route rijdt en je langer onderweg bent ...quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:50 schreef eti het volgende:
[..]
Klopt. En toch staat er 18:10 op mijn voorlopige factuur...
Nee ze hebben allemaal een pasje, waarmee je afhankelijk van functie 1e of 2e klas mee kan reizen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar zou dat dan echt zo instappen zijn? Of zou, zoals dat wel vaker werkt, intern gefactureerd worden?
"De bus halteert niet bij het station, u bedoelt dat er bij het station geen bus stopt?"quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat deed ie in zijn Veolia-tijd ook:
Gaan ze daarvoor de infra bij Utrecht Centraal noordzijde aanpassen? En hoe?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Daar wordt niet meer aan uitgegeven: het is de bedoeling dat de hele kruising op Blauwkapel eruit gaat.
dan is het spoorwegmuseum alleen vanuit Bilthoven bereikbaar?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Daar wordt niet meer aan uitgegeven: het is de bedoeling dat de hele kruising op Blauwkapel eruit gaat.
Er ligt wel een nieuwe wissel bij de Reigerstraat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
je zou zeggen dat één wisseltje op Blauwkapel Noord dit op moet kunnen lossen
Een van die andere twee kan weggesaneerd worden.
waar?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:26 schreef bork het volgende:
[..]
Er ligt wel een nieuwe wissel bij de Reigerstraat.
Overweg aan de noordkant het het museum. Er is wel meer aangepast trouwens: vergelijk http://spoornieuws.nl/temp/maliebaan1.jpg (oud) en http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-ut.gif (nieuw) maar.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
daar heb ik idd een sein zien staan
De kans dat ze zelf niet wat 'haltéren' betekent is niet zo groot. Het hele gesprek is natuurlijk voor de uitzending doorgenomen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
"De bus halteert niet bij het station, u bedoelt dat er bij het station geen bus stopt?"
Achterlijk mens.
Storingenquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, de wisselstoring bij Utrecht is nog niet verholpen ...
Waarom zou je halteren niet zeggen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:05 schreef eti het volgende:
[..]
De kans dat ze zelf niet wat 'haltéren' betekent is niet zo groot. Het hele gesprek is natuurlijk voor de uitzending doorgenomen.
De kans dat de helft van het publiek het woord 'halteren' voor het eerst hoort, is wel vrij groot. Ik vind het wel mooi hoe ze die wethouder Hekking met z'n rare taalgebruik op z'n nummer zet. Halteren, dat zeg je toch niet?
Halteren is gewoon een normaal woord. Als je het woord an sich niet kent is het niet zo moeilijk om de betekenis uit de context af te leiden. Dat dat blijkbaar te ingewikkeld is, zegt genoeg over het niveau en de doelgroep van het programmaquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:05 schreef eti het volgende:
De kans dat de helft van het publiek het woord 'halteren' voor het eerst hoort, is wel vrij groot. Ik vind het wel mooi hoe ze die wethouder Hekking met z'n rare taalgebruik op z'n nummer zet. Halteren, dat zeg je toch niet?
quote:
quote:terminologie
Wat is deze?quote:vocabulaire
quote:Leeuwarden-Groningen zaterdag 20 april
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de bussen
tussen Buitenpost en Groningen kunt u reizen met de bus
tussen Leeuwarden en Buitenpost rijden geen Intercity's; u kunt gebruikmaken van de stoptrein
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
Intercity's tussen Leeuwarden en Groningenquote:Leeuwarden-Groningen zondag 21 april
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de bussen
tussen Leeuwarden en Buitenpost kunt u reizen met de bus
tussen Buitenpost en Groningen rijden geen Intercity's; u kunt gebruikmaken van de stoptrein
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
Nee, waarom zou daar iets aangepast moeten worden? Alle sporen van/naar Utrecht CS blijven gewoon liggen. Alleen die kruisende sporen willen ze weghalen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaan ze daarvoor de infra bij Utrecht Centraal noordzijde aanpassen? En hoe?
Of doorstappen tot de eerste trein s'morgens vroeg en dan met een bezopen kop in de trein je roes uitslapen, als je dan tot enschede moet, is er vast wel een schoonmoker of conducteur die je in Enschede wakker maakt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Nachtnet tijdens koninginnedag![]()
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren
Weekend OV die tot 04:00 uur geldig isquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.
nog beter. Dan natuurlijk nog wel een paar blikjes bier mee voor onderweg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.
Zo weinig? Naar Alkmaar, Dordrecht en Utrecht rijden ze die nacht tot 4 uur elk kwartier!quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:11 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
nog beter. Dan natuurlijk nog wel een paar blikjes bier mee voor onderweg.
Een keer gezien hoe bezoekers van Sensation terug kwamen, De kop helemaal strak van de drugs en drank en totaal niet meer weten, waar ze zijn, hoe ze heten en waar ze heen moeten.
Ja dan, ja dan weet je zeker dat
A: die een prachtige stapavond heeft gehad
B: Die over een paar uur, knallende koppijn heeft en zou willen dat ze dood waren, enzo
Tegenwoordig kun je ook vóór de ochtendspits al met korting naar huis.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.
Ja. Maar we hadden het over "fatsoenlijk" stappen toch?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je ook vóór de ochtendspits al met korting naar huis.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt nog leuker
[..]
[..]
Intercity's tussen Leeuwarden en Groningen
Dat viel mij zaterdag ook op inderdaad.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:07 schreef ReisT het volgende:
Vooral raar dat de NS-terminologie maar half is toegepast, er had natuurlijk Sprinter moeten staan in plaats van stoptrein.
In Apeldoorn worden de treinen van Arriva ook altijd aangekondigd als Sprinter.
slechts sporadischquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijden er wel bussen tussen Den Helder en Texel? Of ook niet?
Als dat nou eens met ICM ging rijden, maar zal wel weer steevast VIRM rijden ...quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden/Groningen-Zwolle-Lelystad-Almere-Amsterdam CS-Haarlem-Leiden-Den Haag HS-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Goes
oh ja, de IC Alkmaar-Maastricht wordt maar even opgeheven tussen Alkmaar en Amsterdam
Over deze route wel erg zeker? Zondag ligt Amersfoort-Apeldoorn eruit en zaterdag krijg ik niks rechtstreeks.quote:Komend weekend naast de reeds bekende IC (Enschede-Deventer-)Amersfoort-Hilversum-Amsterdam Bijlmer ArenA-Utrecht-Driebergen is er nog een creatieve bedacht:
zal wel een mengelmoesje wordenquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Als dat nou eens met ICM ging rijden, maar zal wel weer steevast VIRM rijden ...
ik ben wel zeker over de route. Je krijgt m niet rechtstreeks nee, maar aankomst en vertreksporen zijn wel hetzelfde en de verbinding met schiphol ligt er dit weekend uit.quote:Over deze route wel erg zeker? Zondag ligt Amersfoort-Apeldoorn eruit en zaterdag krijg ik niks rechtstreeks.
Ik had even een blond momentje.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, waarom zou daar iets aangepast moeten worden? Alle sporen van/naar Utrecht CS blijven gewoon liggen. Alleen die kruisende sporen willen ze weghalen.
En dan ook nog een lijstje met treinen die wel rijden maar niet in de reisplanner staan en die als veegtrein werken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Nachtnet tijdens koninginnedag![]()
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren
Je kan niet vroeg genoeg beginnen tegen die blaadjes op de rails.quote:
Via HAFAS heb ik eea duidelijker in beeld.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben wel zeker over de route. Je krijgt m niet rechtstreeks nee, maar aankomst en vertreksporen zijn wel hetzelfde en de verbinding met schiphol ligt er dit weekend uit.
Nu nog op ICM wachten. Zaterdag zit ik in Bochum(-Dahlhausen), dus misschien zondag ffquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken
Die heb ik al drie keer gedaan en nog met een andere reden dan hobby ook.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken
Die heb ik de vorige keer al gehad, toen die vastgeknoopt zat aan de toenmalige 3700(?), IC Schiphol-Lelystad.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken
Keren in 2 minuten... Dat betekend dus een 100% vertragings garantiequote:Op dinsdag 16 april 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Via HAFAS heb ik eea duidelijker in beeld.
Tr 16xx Enschede-Schiphol (normaal) rijdt tot Bijlmer-Arena, alwaar het 2 minuten stilstaat en dan als Tr 31xx Schiphol-Arnhem (normaal) doorgaat naar Driebergen-Zeist.
Maar om het nog completer te maken. In Driebergen-Zeist gaat het materieel door naar Den Helder, en vanaf Den Helder weer naar Driebergen. In Driebergen weer naar Bijlmer-Arena, en zo naar Enschede.
Je krijgt dus een rechtstreekse verbinding Enschede - Amersfoort - Bijlmer-Arena - Driebergen-Zeist - Amsterdam Centraal - Den Helder.
Hij hoeft niet te keren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:58 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Keren in 2 minuten... Dat betekend dus een 100% vertragings garantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |