De Luas, leuk!quote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Ha mooi, je bent aan het oefenen, fijn om te zienquote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Geinig, volgens mij zal ik ook Sloveens in het zuiden van Oostenrijk.quote:Op zondag 14 april 2013 22:23 schreef bork het volgende:
Taalgevoeligen hebben ze ook in Duitsland
[ link | afbeelding ]
In Cottbus hebben ze het ook en op de een of andere stomme manier heb ik geen foto van Bischofswerda terwijl ik daar er dik een uur heb rondgelopen en er zullen er nog vast wel meer zijn ->
Sorbisch
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjequote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en zo zijn er ook nog wel zat Belgische bordjes tweetalig enz enz.
ECHT bazig zijn dan natuurlijk drietalige bordjes.
[ afbeelding ]
Beschuldig je me nou van een fotosoep?quote:Op zondag 14 april 2013 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjetellen die ook?
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.quote:Op zondag 14 april 2013 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
De Jan Kiepura naar Warschau lijkt voorlopig gered, meldt een gebruiker op DSO. De trein is inmiddels ook na 1 juli 2013 weer in Hafas te vinden tot december 2013.
Welke zoek je?quote:Op maandag 15 april 2013 00:26 schreef eti het volgende:
[..]
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.
Maar eh, nog niet in bahn.de te vinden toch?
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01.quote:
http://mobiel.nu.nl/algem(...)-blaadjes-spoor.htmlquote:NS heeft oplossing voor blaadjes op spoor
Gepubliceerd: Ma 15 apr 2013
Een machinist van de NS heeft een eenvoudige oplossing bedacht voor het probleem van blaadjes die op het spoor vallen: de rails van tevoren met water besproeien.
Dat schrijft De Telegraaf. Bladeren op het spoor leidden ook dit jaar weer tot vertragingen.
De machinist bedacht dat de bladeren na enkele passages van treinen in het water oplossen als de rails eerst nat worden gemaakt. Uit testen bleek dat hij gelijk had.
Bladeren op het spoor zorgen er in de herfst voor dat treinen bij het remmen doorschieten. Treinen moeten daarom langzamer rijden, wat tot veel vertragingen leidt.
'Fantastisch'
Ingrid Thijssen, directeur van het reizigersbedrijf van NS, is blij met de oplossing. "Wij vinden het fantastisch dat dit soort ideeën uit onze eigen organisatie komt. Wij zijn er achter gaan staan, hebben financieel geholpen en hebben samen met Slagter (de machinist) patent aangevraagd."
Ook Prorail is enthousiast: ''Fantastisch dat een machinist zulke betrokkenheid toont'', aldus directie-woordvoerder Michiel Haighton. "Wij volgen dit initiatief met grote interesse.''
Door: NU.nl/ Joost Nederpelt
quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Voor de duidelijkheid: dan ook weer tussen Amsterdam en Brussel. En zowel over conventioneel als hogesnelheidsspoor, in afwachting van de ontwikkelingen rondom de V250.quote:Op maandag 15 april 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
jaja, NS heeft capaciteit gevraagd om de IC tussen Den Haag en Brussel volgend jaar 16x per dag te kunnen laten rijden
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-laten-rijden.dhtml
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |