De Luas, leuk!quote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Ha mooi, je bent aan het oefenen, fijn om te zienquote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Geinig, volgens mij zal ik ook Sloveens in het zuiden van Oostenrijk.quote:Op zondag 14 april 2013 22:23 schreef bork het volgende:
Taalgevoeligen hebben ze ook in Duitsland
[ link | afbeelding ]
In Cottbus hebben ze het ook en op de een of andere stomme manier heb ik geen foto van Bischofswerda terwijl ik daar er dik een uur heb rondgelopen en er zullen er nog vast wel meer zijn ->
Sorbisch
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjequote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en zo zijn er ook nog wel zat Belgische bordjes tweetalig enz enz.
ECHT bazig zijn dan natuurlijk drietalige bordjes.
[ afbeelding ]
Beschuldig je me nou van een fotosoep?quote:Op zondag 14 april 2013 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjetellen die ook?
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.quote:Op zondag 14 april 2013 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
De Jan Kiepura naar Warschau lijkt voorlopig gered, meldt een gebruiker op DSO. De trein is inmiddels ook na 1 juli 2013 weer in Hafas te vinden tot december 2013.
Welke zoek je?quote:Op maandag 15 april 2013 00:26 schreef eti het volgende:
[..]
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.
Maar eh, nog niet in bahn.de te vinden toch?
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01.quote:
http://mobiel.nu.nl/algem(...)-blaadjes-spoor.htmlquote:NS heeft oplossing voor blaadjes op spoor
Gepubliceerd: Ma 15 apr 2013
Een machinist van de NS heeft een eenvoudige oplossing bedacht voor het probleem van blaadjes die op het spoor vallen: de rails van tevoren met water besproeien.
Dat schrijft De Telegraaf. Bladeren op het spoor leidden ook dit jaar weer tot vertragingen.
De machinist bedacht dat de bladeren na enkele passages van treinen in het water oplossen als de rails eerst nat worden gemaakt. Uit testen bleek dat hij gelijk had.
Bladeren op het spoor zorgen er in de herfst voor dat treinen bij het remmen doorschieten. Treinen moeten daarom langzamer rijden, wat tot veel vertragingen leidt.
'Fantastisch'
Ingrid Thijssen, directeur van het reizigersbedrijf van NS, is blij met de oplossing. "Wij vinden het fantastisch dat dit soort ideeën uit onze eigen organisatie komt. Wij zijn er achter gaan staan, hebben financieel geholpen en hebben samen met Slagter (de machinist) patent aangevraagd."
Ook Prorail is enthousiast: ''Fantastisch dat een machinist zulke betrokkenheid toont'', aldus directie-woordvoerder Michiel Haighton. "Wij volgen dit initiatief met grote interesse.''
Door: NU.nl/ Joost Nederpelt
quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Voor de duidelijkheid: dan ook weer tussen Amsterdam en Brussel. En zowel over conventioneel als hogesnelheidsspoor, in afwachting van de ontwikkelingen rondom de V250.quote:Op maandag 15 april 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
jaja, NS heeft capaciteit gevraagd om de IC tussen Den Haag en Brussel volgend jaar 16x per dag te kunnen laten rijden
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-laten-rijden.dhtml
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Dat moet eerst de hele verbouwing afgerond zijn. Nu zijn in Den Bosch alleen de sporen 1, 3 en 7 in gebruik, cross-platform overstappen is dus nog even niet mogelijk.quote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef KapiteinT het volgende:
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef bork het volgende:
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op?
Ben ook wel benieuwd of de Sprinters teruggaan naar de oude vertrektijden.quote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet.quote:Op maandag 15 april 2013 15:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op.
Hebben ze zo weinig vertrouwen in de constructie dat ze er alleen maar oude barrels overheen durven te sturen?quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Hispeed zou het voorlopig met Traxx+ICR kunnen proberen, misschien zelfs via de HSL de grens over als ze toelating voor het Belgische deel geregeld krijgen.quote:Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef bork het volgende:
Hispeed met voorlopig niks en de NMBS wel met ????
Als het aan Wilma ligt in September geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef bork het volgende:
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op?
Nee, die zitten er juist wel in bij de Fyra- en Beneluxstammen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef deadlock1981 het volgende:
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn?
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijnquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt.
Ik verwacht dat ze hun poot stijf houden. Ondanks Wilma.quote:Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef bork het volgende:
[..]
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet.
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd.quote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijn
De software in de Traxx kan naar verluidt niet goed omgaan met herpositioneringsbakens. Die worden in Nederland niet gebruikt, maar wel in België.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef deadlock1981 het volgende:
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn?
Even lang als 3/4? Die is 621.quote:Op maandag 15 april 2013 19:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd.
Leiden is een klotestation om over te stappen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
en dan te bedenken dat de perrons in Leiden door de A en B-fases behoorlijk lang zijn.
Moet wel zeggen dat het in Leiden vanaf de tunnel regelmatig nog een behoorlijk eind naar de trein lopen is ...
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopenquote:Op maandag 15 april 2013 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leiden is een klotestation om over te stappen.
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet?quote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
uiteraard de kleinst mogelijke overstapnormquote:Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |