Hebben ze een Schienenwolf?quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Dat gevoel had ik dus ook. Erg weinig en had wat groter werk verwacht eigenlijk. Vond dat ding om die bielzen mee te slopen wel aardig ingenieus.
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?quote:Op zondag 14 april 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, Flash heeft er nog wel een foto van.
tsja ...quote:Op zondag 14 april 2013 10:05 schreef greavy het volgende:
Goede materieelplanning voor NS is wel erg lastig ivm de Rotterdamse marathon.
-Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag vv met losse SLT-viertjes, 9:38 v. Dordrecht had te Zwijndrecht al veel staanplaatsen en te Barendrecht werd het proppen .. Op Barendrecht en/of Lombardijen gegarandeerd achterblijvers.
- Losse SGM-III'en op de Hoekse Lijn. Waren sardientjes in blik bij aankomst Rotterdam
- Losse ICM-IV om 9:55 als IC uit Utrecht ev, trein was erg afgeladen met veel staanplaatsen
Ah, die rapportage had ik gemist, bedankt!quote:Op zondag 14 april 2013 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?
Ik heb maar even wat credit van PayPal verbruikt, spel maar gekocht..quote:Op zondag 14 april 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
Fans van TS2013 hier? Op gamersgate.com krijg je nu korting op het spel en een hoop van de DLC. Heb er voor 53 euro gelijk weer ff 5 flinke scenario's bijgekocht. Ter vergelijking normale prijs via steam zou 142 euro zijn geweest
twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Ik gok dat bij Breda, Tilburg en Eindhoven in ieder geval tot de verbouwing gewacht wordt. Ergens in resp. 2015, 2030 en 2025 dus.quote:Op zondag 14 april 2013 18:27 schreef Sandrvich het volgende:
Om die "primeur" zal niemand wakker liggen in de rest van Brabant. Wat mij betreft is Roosendaal ook meteen het laatste station in Brabant daarmee.
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijdenquote:Op zondag 14 april 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
Breda krijgt ook poortjes, als de renders tenminste enigszins lijken op de realiteit.
Trage klotedingen
quote:Op zondag 14 april 2013 18:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijden
Normaal gaan er geen treinen die kant op?quote:Op zondag 14 april 2013 18:26 schreef greavy het volgende:
Vandaag weer DDZ naar Vlissingen (dit weekend naar Goes ivm werkzaamheden)![]()
Jammer dat ik niet mee konEen uniek moment met eindelijk weer een fatsoenlijke reismogelijkheid naar het Zeeuwse.
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vindenquote:Op zondag 14 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?quote:Op zondag 14 april 2013 18:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vinden.
Wees gerust. OOIT gaat de beschaving ook jou bereikenquote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang die ondingen niet op Leeuwarden en Heerenveen staan vind ik het allemaal wel gezegend.
de trein rijdt eerder 4x per uur naar Heerenveen dan dat de poortjes in Leeuwarden komenquote:Op zondag 14 april 2013 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
3x per uur naar Heerenveen vind ik toch beschaving genoeg.
Het is niet in het reizigersbelang om die verplichting te laten staan, maar de NS lobby vindt het belangrijker dat het lijkt of er iets gedaan wordt aan zwartrijden. Het self-loading cargo mag blij zijn dat ze uiteindelijk vervoerd worden, ongeacht het aantal hoepeltjes waar ze door moeten springen.quote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?
Ja maar dat kan niet want die tunnels zijn onderdeel van de normale looproutes etc. Zo ook in Leiden en ook in Deventer. En in Breda.quote:Op zondag 14 april 2013 19:26 schreef Litpho het volgende:
overstap naar een ander perron ook eerst op de schop.
Wel raar. Van de 25 tweetalige bordjes staat in 18 gevallen Iers bovenaan en Engels onderaan, en in 7 gevallen andersom. In Mallow komen zelfs allebei de varianten voor. Zouden daar regels voor zijn of "doet men maar wat"?quote:Op zondag 14 april 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Het heeft even geduurd, maar we hebben er weer eentje![]()
[ afbeelding ]
eh, er zijn een aantal gemeenten waar de plaatsnamen er niet in het Nederlands op staanquote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
zie de post boven jequote:Op zondag 14 april 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |